Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
SENSSU
profiilit
SENSSU
SENSSU
Vapaa kuvaus
Aloituksia
385
Kommenttia
1722
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mielenkiintoista.
Junttilan+lauantaiaiheena+ollut+maahanmuuttoaiheet,+farmari+syönyt+fisua+ja+tukenut+taimia,+Aasi+toivottanut+hyvää+yötä+ja+muut+perinteiset.
Elämän+kiertokulku+jatkuu+Pattayan+matkailupalstalla+dejavuu+samalla+varmuudella+kuin+maapallo+pyörii,+sen+tietää+lapsikin.
11.07.2020 20:14
Katsos,+täällähän+vedonlyöntiluimuilija+on+kovanaamana+taas.
11.07.2020 09:46
Taitolaji,+pistä+paemmaksi+koska+sun+juttus+jo+pölisee+dejavuu.
11.07.2020 09:37
Kiitos+jälleen+kerran+että+ajattelet+minua,+hyvin+noudatat+a-pesusi+tarkoitusta.
Haittamaahanmuutosta+kovasti+sanaa+johon+totean+että+mukavan+leppoista+täällä+Phuketissa+kun+ei+pyöri+jaloissa+kaltaisesi+haittafallet.
10.07.2020 16:09
Terve+aloituksen+sanailija.
Voisiko+aamun+paremmin+housut+jalassa+alkaa+kuin+saada+lukea+varsin+oivallista+sanailuasi.
Täytyy+tunnustaa,+olet+sitten+kuka+kummanen+tahansa,+niin+hymyä+aiheutat+täällä+....+siis+täällä+Thaimaassa,+koska+olen+täällä+Phuketissa.
Kiitän+sinua+aamukaffihetkeni+hymyjen+voimalla.
06.07.2020 03:18
Hauskaa+luettavaa+noi+sun+purkaukset+ja+koska+senssuttelu+sullee+ominaista+niin+palautetta+tässä.
Ensinnäkin+kyllä+minä+ihan+riittävästi+yrittämistä+olen+harjoittanut,+enkä+omasta+tietoisuudestani+sinun+kanssasi+lähde+vänkäämään.
Ilmoittelet+omiasi+ja+vaimon+omisuuksia,+velkoja+ja+AAA+lukituksia,+olet+taas+elementissäsi.
Taitanee+sun+henkilökohtainen+AA-luokitus+sbugekaudeltasi+vaikuttaa+vieläkin.
En+voi+sanoa+kuin+että+voi+hyvänen+aika+sentään+minkälaisia+ihmisiä+Savo+päällään+kantaa,+ettäkö+oikein+iso+olohuonekin,+niin+kyllähän+siinä+sun+olohuoneessa+tosiaan+kuvan+perusteella+oli+pilarit+ja+palkit+dimensiota+sitä+luokkaa,+että+sinne+ainakin+mahtuu+sun+egos.
En+viitsi+muuta,+voit+jatkaa+tästä+viikonloppuasi+omana+pep-pu-se-na-si.
Sanoisinko+että+mun+vaimo+on+rikkaampi+kuin+sinä+....+no+en+sano.
04.07.2020 08:30
Kyllä+on+Makro+ja+huomaan+taasen+kilahtaneen+kompastuneen+villalankaan.
Ohessa+maksaa.
https://youtu.be/eMaB1wzrgPM
27.06.2020 14:36
Hei.
Thairavintoloiden+kyky+kun+ammatikseen+tekevät+ja+jos+tekevät+ns.+falleruokaa,+niin+kyllä+se+varmaan+kelpaa+suomalaiselle,+ellei+olla+liikenteessä+ravintola-arvostelijan+roolissa.
Tottakai+arvostella+voi+mutta+täytyy+ymmärtää,+eihän+suomessakaan+suomiravintolan+thairuoka+ole+vertauskelvollinen+thaikokin+aikaansaannoksiin.
Kaiken+tarvitsemamme+saamme+ongelmitta+toreilta+ja+mistä+tahansa+marketista,+tosin+puutarhakaupan+sijainnin+johdosta+pääsääntöisesti+Lootaksesta.
Otetaan+vaikka+savusaunojan+juhannuskärryllinen+paikallisesta+ässästä,+mitä+mahtoi+sisältää+sellaista+äärimmäisen+tarpeellista,+jota+täältä+ei+saisi?
Peruselintarvikkeethan+on+liha,+kala+ja+kana,+sekä+äyriäiset+myös+suomessa,+nämä+löytyy+ja+jopa+äyriäiset+ei+ole+tuontitavaraa.
Sitten+on+kasvikset,+hedelmät,+ei+ongelmaa.
Onnistuu+niin+sopat+kuin+muutkin,+en+näe+mitään+ongelmaa+asiassa.
Voisi+määritellä+tarkemmin+mitä+se+falleruoka+todellisuudessa+on,+koska+minulle+se+ei+ole+jonkun+huippuravintolan+ruokalista,+vaan+sitä+samaa+yksikertaista+mitä+suomessa+syödään+arkipäivänä+ja+myös+vaikka+grillausiltoina.
Talo+jossa+on+useita+kerroksia+kuten+meilläkin,+on+toki+ok+mutta+rapuissa+kulkeminen+varsinkin+iäkkäämmille+on+usein+epämieluisaa,+se+kannattaa+huomioida+myös+omalla+kohdalla.
27.06.2020 13:37
Asumiseen+liittyvästä+aiheesta+vielä+jatkan+kun+huomaan+toisaalla+myös+mielipiteitä+länkkäriruosta.
Ensinnäkään+ei+meillä+ole+mitään+ongelmaa+ostaa+tarvitsemiamme+elintarvikkeita,+joista+valmistamme+ns.+länkkäriruokaa.
Tosin+jos+ruokailu+perustuu+pääsääntöisesti+ravintolaruokailuun,+niin+sehän+on+toinen+asia,+mutta+ei+este.
Olen+saanut+runsaasti+palautetta+myös+normaali+kodinhoitoon+liittyvisä+asioista,+kuten+oman+kodin+siivoamisesta+ja+jopa+pyykkien+pesemisestä.
Olisi+mukava+kuulla+onko+uusioperheen+kodissa+vieläkin+samat+äärimielipiteet,+eli+pyykit+kuskataan+pesulaan+eikä+ole+omaa+pesukonetta+kylän+komeimmassa+kodinhoitohuoneessa,+entä+vallanko+siivooja+siivoaa+kun+nuoripari+normaalia+perhe-elämää+viettää.
27.06.2020 10:56
......+jatkuu
Siis+Suomessahan+asuu+popula+mm.+Laiffi+perheineen+Vantaan+omakotitalolähiössä,+moni+kaupungissa+kuten+Jyväskylän+keskustassa+kerrostalossa,+maaseudulla+savisaunan+kupeessa,+pohjoissuomessa,+kukaan+ei+kuitenkaan+arvostele+oman+asuinseudun+ympäristöä+mitä+siellä+on+....+eipä+niin+koska+siellä+ei+ole+mitään+joka+kovin+tärkeää+heiile+mitä+täällä+Thaimaassa+on+kullakin+paikkakunnalla+ja+niiden+ympäristössä.
Toisin+sanoen+kukin+itse+valitsee+omat+asuinseutunsa+omien+henkilökohtaisten+elämäntilanteiden+mukaan.
Neiti+voisi+valaista+miksi+hänellä+on+täällä+Thaimaassa+autossaan+ratti+vasemmalla+puolen.
27.06.2020 10:34
Published: 22+kesäkuun+2020++Written+by A.+Juhana+Keronen.
Minua+ei+ongelmasi+kiinnosta+eikä+näkemyksesi+minusta,+mutta+kuten+sanottu,+ajattele+minua+ja+muista+kiukutella+joka+päivä,+se+on+kohtalosi.
Juttusi+on+kuivia+ja+osoittaa+tasosi+ja+kastisi.
22.06.2020 09:38
Hei.
Uskot+että+jokainen+on+itse+kykeneväinen+tekemään+päätöksen+onko+kykenevä.
Näitä+itse+oman+ajotaitonsa+kyenneitä+on+turhan+paljon+mullan+alla+ainakin+Suomessa.
Jos+ensikokemus+hankitaan+Thaimaan+liikenteessä,+niin+onhan+se+nyt+hieman+oudoksuttavaa,+kun+sen+voisi+tehdä+ihan+turvallisuussyistä+kotikonnuilla,+eikä+pahimmassa+mahdollisessa.
Mainitset+skootterin+käteväksi+kulkupeliksi,+mutta+kun+ne+on+niitä+vaarallisimpia+johtuen+kottikärryn+renkaineen.
Jokaisella+pelillä+täällä+oli+se+sitten+iso+moottoripyörä+tai+skootteri,+niin+molemmilla+voi+ajaa+liian+suurta+tilannenopeutta.+
Aloittaja+mainitsi:
"Toisinsanoen+myös+moottoripyörän+sarviin+ei+tule+tarttua+myöskään+henkilö,+joka+kaikissa+muissakin+elämänaiheissa+on+pullistelija+ja+pitää+itseään+kaikessa+ylivertaisena,+tällainen+henkilö+ja+moottoripyörä+on+täyspommi+niin+thaimaassa+kuin+suomessakin."
Esimerkki+mainitsemastaan+henkilöstä+on+Neiti+Vasenrattinen.
22.06.2020 09:32
Onhan+sulla+tosiaan+jotain+vinksallaan+kun+viitsit+julkaista+noita+aatoksias,+joten+tässä+hieman+sulle.
Elämme+ihan+omaa+perhe-elämäämme+se+sisältöisenä+kuin+se+on+ja+kyllä+jokaiseen+päiväämme+kuuluu+raha,+tosin+ei+samassa+mittasuhteessa+kuin+sinulla.
Hyvännäköinen?+
En+taida+kovin+hyvännäköinen+olla,+mutta+makuasia.
Ilmaiseksi?+
Joo+on+se+harmi+että+elämä+on,+niin+kaikkihan+maksaa+ja+kirjaa+tulee+pitää+saamisten+hinnastakin.
Vaimon+nimissä,+kyllä+ja+myös+pojan,+katsos+nimittäin+esimerkiksi+täällä+Thaimaassa+tonttia+et+voi+omistaa+ja+kun+tontilla+mökit,+niin+mikäs+että+ne+ei+voisi+olla+myös+tontin+omistajan+nimissä,+miksi+vuokrailla+perheen+sisällä+omaa+omaisuuttaan.
Myös+muu+omaisuus+kuten+ajoneuvot+on+ihan+selvyyden+vuoksi+thaikansalaisten+nimissä,+eikä+minulla+ole+tarvetta+saada+nimeäni+niiden+osalta+rekisteriotteisiin+ja+asiointiin+vakuutusyhtiöissä.
Ulosotossa?
Kyllä,+mikäli+en+olisi+aikanaan+toiminut+asiassa,+niin+olisin+joutunut+vakaviin+kanssakäymisiin+suomen+verottajan+kanssa.
Kirjani+on+Thaimaassa+ja+Suomessa,+selvitäppä+itsellesi+minkälaisia+kirjoja+on+mahdollisuus+saada+suomalaisella+joka+aviossa+thain+kanssa+ja+yhteinen+lapsi.
En+ole+minkäänlaisella+eläkkeellä.
Mutta+edelleen+mikä+tärkeintä,+ajattele+minua+ja+kirjoittele+monologejasi,+se+on+kohtalosi.
22.06.2020 09:20
No+hei+kuules+kiitos+ajatuksestasi+taasen+kokiessasi+minun+olevan+aina+kaikki.
Ei+kiinnosta+sun+matkailus,+mutta+jos+tahdot+oikeaa+tietoa+kuka+tänne+tulee+ja+koska+mahdollisesti,+niin+lue+Keronen+ja+riitele+siitä+vaikka+Numban+kanssa,
22.06.2020 09:02
Nyt+on+pakko+vastata,+vaikka+Harrikkakateelliset+väittääkin+minua+aloittajaksi.
Kiitos+Sinulle+aloittaja+kuka+lienetkin,+olet+ensimmäinen+joka+aiheesta+asianmukaisesti+kirjoittaa+koska+minä+aina+vähän+...+no+olkoon.
Muu+onkin+jo+moneen+kertaan+tällä+palstalla+käsitelty,+mutta+jarrutuksesta+hieman.
XX-aikana+harjoittelimme+suomalaisen+vaimoni+ja+poikien+kanssa+hätäjarrutuksia.
Tapana+oli+moneen+kertaan+uudistaa+tietoisesti,+että+jonkun+liikennemerkin+kohdassa+niittaan+jarrut+pohjaan+ja+kyytiläinen+harjoittelee+toimimaan+oikein.
Sama+tietysti+kertomatta+kyydissä+olevalle+koska+tapahtuu.
Harmillista+varsinkin+kyykkyöräilijöiden+perusvirhe,+että+kuski+kyykyssä+ja+typykkä+pystyssä+pitäen+takakahvasta+kiinni+luullen+voimien+riittävän+kun+tapahtuu.
Kun+takana+olija+tulee+vauhdilla+kuskin+selkään,+niin+se+on+siinä,+liikaa+kiloja+käsivarsilla.
Ainoa+oikea+tapa+kyykyssä+on+nojata+kuskiin+ja+pitää+vyötäröstä+kiinni,+sekä+jos+ehtii,+niin+tankista+tukea+jarrutustilanteessa.
Customeissa+tuo+toteutuukin+enemmän+luonnostaan,+koska+molemmat+samassa+asennossa.
XX:ssä+oli+tekniikkaselostuksen+mukaan+jarrut,+että+yhdentekevää+kumpaa+käyttää+jalkajarrua+tai+käsikähvaa,+pyörässä+automaattinen+jarrutehon+säätö+eteen+ja+taakse.
Ei+pidä+paikkaansa.
Hyrrävoimista+olen+lausunut+ja+tässä+välissä+taas.
Moottoripyörää+pitää+pystyssä+ainoastaan+pyörivät+pyörät+ja+kun+hätäinen+niittaa+etu-+ja+takarenkaan+pysähdyksiin,+niin+se+on+peli+menetetty.
Nokkapyörän+voi+hallitusti+jarruttaa+pysähdyksiin,+mutta+se+edellyttää+taitoa+vapauttaa+se+pyörimään+myös+murto-osa+sekunnissa.
Oikeaoppinen+jarrutus+on+aina+ensin+eturenkaalla+sen+hätätilanteessakin,+että+pyörän+painopiste+siirtyy+eteen+etupään+painuen+alaspäin+ja+sitten+vasta+enemmän+jarrutehoa.
Jos+heti+hätäjarruttaa,+niin+eturenkaan+ja+tien+välinen+kitka+on+niin+pieni,+että+tapahtuu+renkaan+lukkiutuminen+ja+taas+kyljellään.
Muistaa+pitää+että+kun+etupyöräjarrutus+on+tehokkaimmillaan+niin+takapää+on+kevyt,+eli+harkintaa+kannattaa+käyttää+jarruttaako+lainkaan+takapyörällä+koska+se+lukkiutuu+pienelläkin+jarrutuksella+tuolloin.
Nyt+en+siis+ottanut+kantaa+esim.+soratiehen.+märkään+asfalttiin,+enkä+lukkiutumattomiin+jarrujärjestelmiin.
Jokaisella+alustalla+on+tilanteesta+riippuen+luonnollisesti+on+ajettava+vauhtia,+jossa+kaikissa+tapauksissa+hallitsee+myös+ajokin+pysäyttämisen.
Vielä+mainitsen+vaikkakin+moni+on+erimieltä.
Aina,+siis+ihan+aina,+kaksi+sormea,+etusomi+jakeskisormi+jarrukahvalla+lepäämässä+valmiina+jarruttamaan,+kyllä+se+kaasukahva+kääntyy+jäljellä+olevilla+kolmella+sormella.
Tuo+tapa+jos+olisi+ollut+usealla+hätäjarruttajalla,+niin+voisivat+vielä+olla+elossa.
Itselläni+aina+ollut+pieni+parin+euron+muoviläpyskä+kaasukahvan+ympäri,+eli+käytännössä+kaasuttelen+kämmenellä.
Vastaohjauksesta+sen+verran,+että+se+täytyy+olla+selviö+ja+refleksinomainen+toiminta+ajattelematta+sitä+erikseen,+koska+tilanteet+on+liikenteessä+yllättäviä+ja+nopeita.
Autoilijoilla+jotka+ei+ole+samalla+motoristeja,+ei+ole+kyseistä+refleksiä+ja+sen+johdosta+esimerkiksi+kun+siellä+suomessa+hirvi+pomppaa+tielle,+niin+autoilijamotoristi+väistää+väärään+suuntaan+ja+soronoo.
21.06.2020 20:53
Neiti+Vasenratti+voi+sitten+palata+kanavalle+kun+on+päätellyt+näitä+bombertietämyksiään+ja+tehoja,+kun+on+käynyt+sutimisenestolaitteellaan+mutapolullaan.
https://youtu.be/xS8ITAQbDmQ
19.06.2020 13:44
Vasenratti+vaikeni+tapansa+mukaan.
Hieman+tuosta+että+täällä+Chiang+Maissa+tulisi+olla+sutimisen+esto+ja+kallistusvarat+maximissaan,+että+voisi+lähteä+nauttimaan+moottoripyörällä+vuoristoon.
No+tottakai+ensinnäkin+kun+kallistuksista+puhutaan,+niin+kallistuksilla+ei+ole+merkitystä+eikä+kallistella+tarvitsekaan+jos+ajaa+sellaista+vauhtia+mikä+olosuhteisiin+sopii.
Tietysti+jos+tarkoitus+on+kaahata+ja+vetää+polvi+maassa,+niin+ok,+mutta+onko+se+aina+moottoripyöräilyn+tarkoitus,+näemmä+Neidille+on.
Mutta+aiheeseen+mitä+milläkin+pyörällä+voi+tehdä+ja+mihin+ne+soveltuvat+onkin+sitten+toinen+juttu.
Neiti+pitää+omasta+pyörästään+ajellen+jotain+mutapolkuja,+no+hyvä+niin,+minä+pyörävalinnoissani+en+ole+huomioinut+mutapolkuja.
Ohessa+pieni+otos,+tosin+ammattilaisen+taidonnäytteenä+mutta+pointtini+onkin+pyörä+ja+miten+sitä+voi+käsitellä+kun+osaa.
+https://youtu.be/M9MVY8swO5M
19.06.2020 13:38
Eikös+olekin+Neiti+Vasenrattinen+käsittämättömän+helppoa+irvailla+vaan+täysi+mahdottomuus+keskustella+autostasi+jossa+vasemmalla+puolen+ratti.
Olet+toki+oikeassa,+jokainen+voi+ylistää+omaa+pyöräänsä+omiin+tarkoituksiinsa,+tuohan+se+hyvää+mieltä.
Minä+nyt+en+kuitenkaan+pidä+motoristina+henkilöä+joka+vahingossa+on+hoksannut+miten+moottoripyörää+ohjataan+ja+samaan+hengenvetoon+kertoo+olevansa+300+kerholainen.
Ole+nyt+niin+motoristia+kuin+tahdot+mutta+asenteesi+kaikessa+osoittaa,+että+kuulut+motoristikaartin+asennevammaisimpaan+osastoon+ja+tuollaiset+jutut+mitä+sinä+jatkumona+jauhat,+kuuluu+osastolle+Esson+baari.
19.06.2020 12:53
Harmi+vain+että+"Ducatisi"+ei+vuoriston+teitä+kallistele+vaikka+se+onkin+hyvä+pyörä,+minulle+kelpaa+omani+omiin+tarkoituksiin.
Olethan+sinäkin+hankkinut+vasenrattisen+auton+omiin+tarkoituksiisi,+eikä+sitä+voi+verrata+täällä+thaimaassa+oleviin.
19.06.2020 12:19
Kiitos+irvailustasi+Neiti+Vasenrattinen,+pep-pu-se-si+samaan+aikaan+kanavalla+kas+kummaa,+joten+kiitos+yhdistettynä+näin+molemmille+internetprofiileillesi+kun+ette+keskenään+kuitenkaan+sanaa+vaihda.
19.06.2020 11:18
66 / 87