Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6656

  1. Olen tiennyt, että joulupaperi laitetaan sekajätteeseen.
    Kiiltävissäkin papereissa on sekoituksia.
    Kun folion rypistää se jää ryppyyn, joten se käy metallinkeräykseen. Esim. hopean kiiltävän kahvipussin kun rypistää, se palautuu, joten sen laita sekajätteeseen.
  2. Siinäpä se meni itsenäisyyspäivä.
    Pöydälle laitoin sinivalkoruutuisen liinan, Suomen pienoislipun, sinivalkoisen kynttilän ja joulukaktuksen, jossa oli pieniä valkoisia nuppuja.
    Ja kas, kun aamulla olin aikeissa kastella kukkaa, niin huomasin, että nuput kadonneet.
    Eipä olisi tullut mieleenikään, että karvakaverilleni maistuvat.
    Naksukuppi on aina tarjolla, joten ei ruokapulaakaan ole.

    Käväisin katsomassa eilen mökillä, josko johtomiehet olisivat meidän kohdan saaneet valmiiksi, että voin sulkea porttiketjun. Pimeänä aikana se on hyvä, eivät rosvot pääse meidän, eikä naapurin pihaan autolla.
    Olihan siellä valmista, mutta kamalan näköistä piha-alueella. Pehmeää kuraa ja hiekkaa.

    Toisella silmällä ja korvalla Katri-Helenaakin seurasin.
    Linnan kättelyjakson istuin, kuin tatti tuolillani.
    Koko päivä touhuamista, piti tännekin vilkaista, mutta se jäi.
    Illallakin vielä puhelimessa ja ´´vatsapissa´´ roikkumista.

    Paketteja kun väsäsin, niin Väinö oli alkuun tuolilla, tuijottaen silmät lautasen kokoisena, sitä ihanaa nauhaa.
    Arvasin, että kun menen kaapille käymään, niin takuulla etsii nauhaa.
    Näki vissiin, että laitoin muovikassiin, Siellähän se pöyhimässä muovikassia.
    Istui sitten seuraamaan pöydälle touhujani.
    Tietää, ettei saa nauhaan koskea.
    Aattelin, että kohta varmaan kiusaus käy ylivoimaiseksi.
    Leikasin nauhat paketin päällä, aikeissa niitä kihartaa ja salamaa nopeammin Väinö tempaisi nauhan hampaiden väliin.
    Nyt väsyttää, nukkuu tuolissaan.

    Taidanpa ruveta iltapäiväkahvin keittoon.
    Eveolla tulee tanssimusiikkia, ei taida näkyä, kun kaapelissa.
  3. Kiitos paljon. 🌷
  4. Harmaa on päivä, ei ilman keinovaloa näe.

    Selailin tuossa googlea, etsien kissaystävällisiä kasveja, helppohoitoisia.
    Paavalinkukka olisi vaihtoehto. Sen taidan ostaa.
    Pojalle sanoin aiemmin, että jouluruusu on myrkytön, hän aina kukan haluaa ostaa.

    Kaksi aiempaa kissaani ei ole kotona olevista kasveista perustanut, vaikka oli mitä.
    Väinöä kiinnostaa ja niinpä se mutusteli kasvin lehdestä palasen ja sitten oksensi parina päivänä, eikä ruokakaan paljoa maittanut.
    Niin sitten piti kukka hävittää.

    Hil-la joulujutuista kysäisit.
    Tavallisesti olen joulureissulla ollut aatonaattona tai aattona.
    Tuonut veljen tullessani tänne.

    Meillä ei koskaan voi koko porukka olla yhdessä pöydän ääressä, kun on töissä olevia.
    Pojantytär haluaisi nimenomaan minut nähdä, niin sovitaan sitten semmoinen aika, kun ei ole töissä (lähihoitaja), ollaan sitten hänen perheensä luona.

    Nyt sovittiin veljen kanssa, ettei tule nyt jouluksi, kun tätä kulkua on nyt ollut tuon rempan takia. menen sitten uutena vuotena.
    Tässä, kun jotain laatikoita laitan ja kinkun paistan, niin vien sitten hänellekin.
    Hän kun ei voi sen näkönsä vuoksi autoa ajaa.
    Ensi perjantaina tulee 2,5kk, kun hän on vanhaa kotitaloa asunut, viikon päästä menen hänet hakemaan ja saatan sitten kaupunkiasuntoon ja yhdessä sitten siellä oleva sekamelska järjestellään.
    Kylppäriin tarvii hankkia uusi matto. Suihkun puoleen laitan kumimaton, sellaisen mitä autoissakin käytetään. Itsellänikin on, pysyy varmasti paikoillaan.
    Vanhojen täytyy ennakoida, ettei teloisi itseään.
    Imuroin aamupäivällä, sekin mokoma jo temputtaa, uusiksi kohta menee. No onhan se vanhakin jo.

    Noh tämmöisiä jaarituksia tänään.
  5. Asioilla kulutin pari tuntia, käyden tankin täytöllä, parissa kaupassa ja kirjastossa.

    Aamupäivällä joku porakonetta käytti. Riensimpä kaapista noutaan kuulosuojaimet korvilleni.
    Toin ne mökiltä, kesäisin käytän niitä siellä, jos sirkkelöin. Se pitää kaameeta melua.
    Toinen korva, kun on sellainen, että herkästi kerää painetta.
    Ei se satu, mutta tuntuu ilkeältä.

    Väinö oli ilonpitoa harrastanut, pienemmät matot oli vinksinvonksin, kun tulin kylilt.

    Maalla vai kaupungissa. On tullut asuttua kummassakin ja tulee edelleenkin.
    Kaikki me veroja maksamme ja olemme maksaneet, kukin voimiensa mukaan.

    Jos aiomme hyvinvointivaltio olla, kyllä kohtuulliset palvelut pitäisi olla kaikkien ulottuvilla.

    Ne Helsinkiläisetkin ovat maalaisten jälkeläisiä.

    Toinen toisiamme tarvitsemme ainakin välillisesti.
    Maalta tulee ruoka, maasta tulee kaikki mitä ihminen käyttää.

    Ehkäpä kannattaisi nyt yhtä köyttä vetäen valmistautua itsenäisyyspäivän viettoon.
    Rauhaa mieleen ja lukkoa kieleen.