Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+ne+idästä+tulivat.
Täällä+on+ollut+harvinainen+kesä.+Hyttysiä+ei+ole+juurikaan+näkynyt.
Metsässä+olen+marjastanut+ja+silloin+tällöin+1-2+hirvikärpästä+tavannut.
Metsästä+tullessani+menen+kyllä+aina+terassille+ja+taivutan+pääni+laidan+yli+ja+tiheällä+kammalla+järjestelmällisesti+kampaan.
Pari+on+löytynyt+päästä+tänä+syksynä.
Se+on+joku+valkuaisaine+niiden+puremassa,+mikä+aiheuttaa+ne+paukamat+ja+kutinan.+Synnyttää+allergisen+reaktion.
Itselläni+silloin+vuosia+sitten,+kun+niitä+alkoi+olemaan+paukamat+kutisi+jouluun+asti.
Vissiin+tottunut,+kun+ei+enää+tule+kamalia+paukamia.
12.09.2020 19:25
Ei+oo+alta-+eikä+päältäajettavaa.+Ei+oo+seisovaa+jätesäkkiä.+Ei+oo+pyskopaattiakaan.+
On+vaan+soutuvene.
12.09.2020 17:47
´´lisääntymiskyvytön´´,+meinaatko,+ettei+homoilla+ole+siitiöitä,+eikä+lesboilla+munasoluja?
12.09.2020 17:37
Kyse+lienee+ihmisen+luonteenpiirteistä.
Toiset+ilmaisevat+tunteitaan+estottomammin,+kuin+toiset.
Nykyään+asenteet+ovat+vapaammat,+kuin+silloin,+kun+itsekin+olin+lapsi.
Paljon+riippuu+siitä,+millaisessa+ilmapiirissä+on+kasvanut.
12.09.2020 16:39
Aiemminhan+poikien+kasvatuksessa+oli+syvällä+asenne++´´ei+miehet+itke.´´
Nykyään+on+sekin+asia+käsittääkseni+muuttunut+parenpaan++(minun+mielestäni)+suuntaan.
12.09.2020 15:56
Jatkuvasti+uutisoidaan,+kuinka+paljon+tartuntoja+missäkin+maassa,+olen+ihmetellyt,+mitä+tolkkua+siinä+on,+kun+ei+kerrota+suhteessa+asukasmäärään.
Aloittaja+syyttää+politiikkoja,+jos+matkailu+ei+onnistu.
Minun+mielestäni+syyllinen+on+koronavirus.
12.09.2020 15:49
Kun+me+suuret+ikäluokat+tulimme+maailmaan,+oli+syntyvyys+korkealla.
Nyt+olemmekin+riesa+ja+kuluerä.
Nyt+on+sitten+kova+poru,+kun+vauvoja+ei+tule.
Eipä+sitten+tarvitse+70+vuoden+kuluttua+huutaa,+kuinka+vanhuksia+on+liikaa.
Mitä+maahanmuuttoon+tulee,+ei+normaalia+maahanmuuttoa+käsitykseni+mukaan+paljon+vastusteta.
Se+mitä+vastustetaan,+ovat+liian+suuret+hallitsemattomat++ihmismäärät.
Suuria+joukkoja+on+työlästä+integroida+yhteiskuntaan+yhtä+aikaa.
Tuleehan+noita+muuttajia+monista+muistakin+maista,+kun+islaminuskoisista.+niistä+ei+juurikaan+keskustelua+ole.
Puhuttaessa+työperäisestä+maahanmuutosta,+unohdetaan+se+tosiasia,+että+on+ne+ihmiset+sitten+kantasuomalaisia+tai+muualta+tulleita,++kaikki+vanhenevat+joka+ikinen+päivä.
12.09.2020 15:35
Jos+kuvittelee+tilanteen,+että+esim.+bussissa+ihan+jokaisella+olisi+asianmukainen+ja+asiallisesti+laitettu+maski.+Suoja+olisi+kaikilla+hyvä.
Siihen+vain+ei+koskaan+päästä,+kun+ei+ole+lakia,+että+voitaisiin+laittaa+pakolliseksi.
On+uutisoitu,+että+virusta+on+tavattu+jätevesistä+useassakin+paikassa,+joten+yhtä+hyvin+luultavasti+se+roskissa+säilyy.
12.09.2020 14:08
Vau,+loistava+kertomus.+++Ehkäpä+maistiainen+sarkasmiakin?
11.09.2020 21:57
Illankorvaa.
Touhukasta+päivää+tänään+pidin.
Asioilla+kävin+ja+keittelin+puolukkamehua.++Rannassa+puskia+siivosin.+Ensin+oli+isot+laineet+järvellä,+mutta+kun+olin+mennyt+ylätalolle+puskan+leikkuuseen,+huomasin,+että+laineet+laskivat+ja+aurinko+paistoi+täydeltä+terältä.
Kissakin+meni+alatalon+ylisille+nukkumaan,+niin+lähdin+soutelemaan.+Ajattelin,+että+olkoon+nyt+siellä+nukkumassa+vähän+aikaa.
No+kun+tulin+järveltä+niin+kissakin+tuli+ylisiltä.
Nyt+laitoin+saunan+lämmitä.
Makriinalle+sanoisin,+että+hyvä+huomio+tuo,+että+kellä+nyt+11+erilaista+juttua+ruuan+sekaan+olisi+laittaa.
Kyllä+tavallinen+ihminen+pärjää+ihan+tavallisilla+mausteilla.+Sitäpaitsi,+jos+ruuan+kamalasti+maustaa,+sen+alkuperäinen+maku+häviää.
11.09.2020 19:00
Läheinen+ihminen+voi+auttaa+itsemurhan+hautojaa.
Jo+tuo+aloittajan+kysymys+´´mitä+sinulle+kuuluu´´+voi+olla+hyvä+lähtökohta.
Aito+kuunteleminen+on+parasta+arkiterapiaa.
Ihminen+kyllä+vaistoaa,+onko+toinen+oikeasti+kiinnostunut+kuuntelemaan.
Juuri+kuuntelemalla+voi+päästä+syiden+alkulähteille.+
Kun+tietää+alkusyyn+ja+varsinkin,+kun+tietää+ihmisen+taustoja,+voi+löytää+keinoja+johdattaa+ajatuksia+kevyemmille+vesille.
Konkreettinen+apukin+saattaa+olla+tarpeen.
Ei+jankutusta,+pakottamista,+ryhdistäydy-puheita.
Itsemurhalla+uhkailu+pitää+ottaa+vakavasti.
Minulle+kuuluu+ihan+arkihyvää.+Mökillä+olen+ja+näitä+monenmoisia+kesätouhujani+teen.
Marjojen+ja+polttopuiden+kanssa+touhuaminen+päällimmäisenä.+Rantapuskia+ajattelin+vähän+mennä+karsimaan.+Tällaista+tavanomaista.
Kissa+seuranani.+Nautin+välillä+omasta+rauhastani.+Tänään+kävin+asioilla,+sitä+ennen+oli+5+päivää+etten+nähnyt+yhtään+ihmistä.
Aurinko+kurkistaa,+pitänee+mennä+laittamaan+sahaan+tuo+ostamani+ketju.
11.09.2020 14:54
Enää+ei+ainaishautoja+myönnetä,+ei+pitkään+aikaan+ole+myönnetty.+Nykyään+aika+on+25+vuotta,+jota+voi+kyllä+pidentää.
Kyllä+se+niin+on,+että+ainaishaudankin+voi+menettää,+jos+sitä+ei+hoideta.
Jos+olisin+Sinä,++selkeästi+kyllä+ilmoittaisin+suvulle+miten+asia+on+hautojen+hoidon+suhteen,
Sinuna+en+jatkaisi+enää+huolen+kantamista.
Pohdiskelit,+kuuluuko+asia+nojatuolikeskusteluun.
Ajattelen,+että+mitä+vanhemmaksi+me+tulemme,+sitä+enemmän+arkeamme+ovat+nämä+hauta-asiatkin.
07.09.2020 13:31
Metsä+on+vieressäni,+olen+sen+keskellä.
Savusaunan+nurkalla+suuri+kuusi+kohoaa+korkeuksiin.+Sen+ympärys+2-3+metrin+korkeudella+tyvestä+on+2,40+m.+Se+on+ystävä.
Polttopuita+tehdessäni,+kerron+aina+puulle,+että+tarvitsen+sitä,+en+iske+sahaa+kylkeen+kylmiltään.
Keväällä+on+ilo+katsella,+kun+lehtipuut+verhoutuvat+kesäasuunsa.
Myös+muita+kasveja,+kun+puita+on+tutkittu,+juuri+sitä,+että+miten+ne+viestivät.
07.09.2020 12:49
Nyt+kun+ei+enää+työelämän+mukaan+tarvitse+aikaansa+rytmittää,+se+on+koko+elämä+yhtä+harrastamista.
Vain+säät+säätelevät+harrastamista.
Talvella+kerrostalossa+on+ihan+eri+harrastukset,+kun+kesällä+maalla.
Äsken+harrastin+puunkaatoa.++Uimista+harrastin+viimeksi+1.9,+taisi+olla+viimenen+kerta+tänä+vuonna.
Voiko+ylipäätään+harrastamista+ja+elämää+erottaa+toisistaan.+Minun+mielestäni+ei+voi,+mutta,+jos+jonkun+mielestä+voi,+niin+mikä+sitten+on+pelkästään+elämää.
07.09.2020 12:23
Tällä+paikalla+missä+oleilen,+on+yöllä+pussipimeä,+jos+en+itse+valoja+laita.
Näkyy+niin+tähdet+ja+kuu,+milloin+pilvetön+taivas+on.
En+haluaisi+elää+missään+maailman+suurkaupungissa,+jossa+ei+edes+aurinkoa+päivällä+näy.
Vai+on+sitä+joku+saanut+idean+pimeän+myynnistä.+
Sekö+tämä+korona+senkin+innovaation+synnytti.++Kuulemma+keksinnöt+lisääntyneet+koronan+aikaan.
07.09.2020 12:15
Eikös+sitä+ajateltu,+että+kun+lastu+kulki+virran+mukana,+tiedettiin,+että+naapurikin+oli+jossain.
Tietysti+asuinpaikat+valittiin+sen+mukaan,+missä+parhaat+selviytymismahdollisuudet,+kun+ei+ollut+sitä+lähikauppaa.
Eiköhän+noista+ajoista+alkaen+tuo+ilmastokin+ole+muuttunut+jo+useaan+kertaan.
07.09.2020 12:03
Illankorvaa.++Nytpä+kissan+kanssa+kahden+ollaan.
Kaikenmoista+kesä-syystouhuja+hommailtu.+Marjan+poiminnasta+ja+työstämisestä+puiden+kaatamiseen+ja+klapujen+tekoon.
Kaikkea+muuta++kesätouhua+siltä+väliltä.
Aika+kivoja+ilmoja+ollut,+ei+liian+kuuma,+eikä+kylmä.+Muutama+keltainen+lehti+näkyy+siellä+täällä.+Yleisilme+on+ihan+vihreä+vielä.
Kohokohtana+tässä+ollut+pikkumieheen+tutustuminen.
Tuossa+kotikaupungissani+kun+käyn+asioillakin,+kun+on+lähin+keskus,+niin+ei+koko+aikana+ole+ilmoitettu+yhtään+koronatapausta.+Jos+olisi+se+alle+5,+niin+kyllä+sekin+tiedettäisiin.
Pari+mökkiä+on+tuossa+lähempänä,+kummassakaan+ei+nyt+ole+ketään,+joten+yksin+olen+tällä+mäellä,+lähin+naapuri+noin+puoletoista+kilometrin+päässä.
Nautin+taas+omasta+rauhastani,+hyvä+ladata+akkujaan.
06.09.2020 19:27
Jos+olisin+mies,+käyttäisin+sanaa+´´naisystävä.´´
En+nyt+kuitenkaan+sanoisi+´´kantturaystävä,´´
23.08.2020 21:40
Näytettiin+kuvaa+Tampereen+keskustasta.+Roskikset+pursuivat+yli+laidan.
Kaduilla+ihmiset+väistelivät+käytettyjä+maskeja+kulkiessaan.
Taisi+olla+ilmassa+enemmän+koronaa,+kun+ennen+maskeja.
22.08.2020 15:53
Minulla+kesä+kestää+puoli+vuotta.
Eilen+täällä+oli+tuo+25+astetta.+Nyt+on+taivas+pilvessä+ja+sadekuuroja+tulee.+Asteita+17.
Syksyn+merkeistä+ei+tietoakaan,+jos+sitä+ei+lasketa,+että+mättäillä+puolukat+punastuu.
22.08.2020 15:30
242 / 315