Painavat "salkut", paljon vastuuta nuorille friiduille

Anonyymi

Onko Kulmunista valtionvarainministeriksi ja Marinista pääministeriksi ?
Entä muut ministerivalinnat, osuivatko oikeaan ?

43

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lemppasiko Kulmuni Lintilän ulos hallituksesta ja kenen käskystä ?
      Sipilänkö ohjeistus ?

    • Anonyymi

      Kulmuni on lapsellinen, erittäin huolestuttavaa,,,,,

      Mariini jää nähtäväksi kuinka osaa hommansa,,,

      • Anonyymi

        Tummetko hyvinkin Kulmunin kun toedät, että hän on lapseĺlinen?


    • Anonyymi

      Lintilä sai Kulmuni ent. salkun, eli elinkeinoministerin.
      Harakasta tuli "Marin", liikenne- ja viestintäministeri ja Tuula Haatainen
      alkaa hoitaa työministerin tehtäviä-
      Tytti Tuppurainen sai Paateron ent. hommat, omistajaohjausministerinä.
      Tuppuraisen puoliso on muuten joku eduskunnan hallintojohtaja,

      • Anonyymi

        Jäikö viestisi kesken. Mitä se Tuppuraisen hallintojohtajapuoliso sai vai miksi sen otit esille?


    • Anonyymi

      Haavisto olisi hyvä pistää vaihtoon. Ilmapiiri UM:ssä puhdistuisi ja paranisi.

      • Anonyymi

        On ilmeisesti niin, että kun Vihreillä on "täysi luottamus" Haavistoon,
        heidän ei tarvitse vaihtaa Haavistoa, Vihreät saavat yksin päättää asiasta.
        Ei tarvitse kysyä onko UM:llä yhtään luottamusta Haavistoon.
        Yhden puolueen valta on suuri.


      • Anonyymi

        Ei ennenkuin tehdään selviys, persujen välikysymystä odotellaan ja sitten laittamassa Haavistoa valtakunnan oikeuteen.


    • Anonyymi

      Tarkoittaako "nukkehallitus" sitä, että sen toimia ohjataan mankelihuoneesta tai pappatuntsan satulasta?

      • Anonyymi

        Ehkä sitä ohjataan Zipilän bioenergiapaskakaivoajatushautomosta.


    • Anonyymi

      Keskustan talous-yya-kreml-osastoon kuuluvat boshevikkien kanssa Venäjä-seuraa johtavaKulmuni spermapankin moskovajohtava Esko Aho ja korruptio-Kaikkonen. En hetkeäkään epäilisi että nämä eivät osaa kiemuroita joilla äänestäjiä sahataan silmään

      Huomatkaa ero Englantiin jossa Theresa May lähti eikä sotkeudu päätöksiin Suomessa pyörittää poliitikkoremmi hyväveliverkostoa keskenään yya- ajan malliin näytelmää

      https://www.suomenuutiset.fi/kommentti-paateron-paluu-demareilta-kasittamaton-veivaus-suomalaisille-tarjoillaan-valheellista-naytelmaa/

      • Anonyymi

        Mistäs tiedät hääriikö Theresa May taustalla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs tiedät hääriikö Theresa May taustalla ?

        Mistä tiedän että jankutat

        Jankuttaja ei seuraa kansainvälisiä medioita


    • Anonyymi

      Tuon hallituksen henkilöistä jos olisi autokauppiaana kuka vain,,uskaltaistko ostaa?
      Minä en.

    • Anonyymi

      Katsoin juuri jenkkiohjelmaa, jossa studioyleisö sai äänestää eri asioista.
      Yleisönä näytti olevan enemmistö n. 3-kymppisiä. 55 % äänesti etteivät yli 70-vuotiaat saisi äänestää.
      Ei kannattane ihailla nuoruutta....

    • Anonyymi

      Pakkoruotsi kielitaidottomuus ja vanhemmilla sotajan jälkeinen köyhyys ja yya-informaatiopimitys vaikuttaa tajuntaan ja lisää lehtimiesten ja eliitin valtaa iäkkäissä

      Melko varmaan niinistö valittaisiin 3. kaudelle ja kekkosslovakia alkaisi nostaa päätään vaikka sitä ivataankin sen tason kaveripelleilyä tämä on, ajatelkaa nollakataisen komeaa uraa

      Riikka Purra 8.12. sketsi

      ""PM Rinne: Ministeri Paatero on epäonnistunut tehtävässään ja eroaa.
      - Hallituskumppani: PM Rinne ei nauti luottamusta ja eroaa.
      - Sdp: Hei mitä!?
      - Sdp: Paatero palaa ministeriksi.
      - Sdp: Rinne alkaa varapuhemieheksi.
      - Hallituskumppanit: Okei. ""

    • Hieno homma Rinteen jälkeen, odotan mielenkiinnolla nuorten vastuun ottamista suomesta, olisi upeaa jos onnistuisivat nättää vanhoille.
      Kun vain talous pysyisi EU:n alueella kohtalaisena silloin hallituksen tavoitteille olisi mahdollisuus.

      Onnee vuan tytöille kansa on antanut valtuudet.

    • Valtakunnassa kaikki hyvin ? Kun maan johdossa on mukava tyttöjengi joka kuuntelee toisiaan ja taustavaikuttajiaan ja kun vielä saatiin "Sirpakin" mukaan niin johan rulaa..))

      Sannalla voi tehdä alkuun vähän tiukkaa kun asuu Tampereella nääs ja se oma tyttökin on vasta vuoden ikäinen.
      Mutta tämmöistä tämä on, uusi uljas naisrotu: sujuva, osaava ja väsymätön.

      Avustajien avullahan noita pestejä tietysti hoidetaan, Li Anderssonin kuudesta avustajasta kyllä vähän nuristiin, tuskin nämä uudetkaan vähemmällä selviävät, uskoisin. Vaan Suomihan on rikas maa, sanotaan. Tai milloin on, milloin ei.

      Ihmetellä täytyy näiden nuorten naisten vankkumatonta itseluottamusta. Tietävätkö ollenkaan mihin ryhtyvät ? Mitä viranhoito tuo tullessaan ?
      Vai ovatko ajat ja tehtävien luonne muuttuneet siinä määrin, että painaviksi koetut salkut ovatkin nyt muuttuneet keveiksi ja sopivat hyvin nuorten naisten kannettaviksi ?

      • Anonyymi

        Suomen Spice Girls: Sanna, Maria ja Katri.


      • Anonyymi

        Tässä on tietty se että yleistalous ei riipu näistä vaan usan taloudesta

        Tortaina on englannin vaalit se vaikuttaa

        Tämä leikkikehä vain on saatava poikki ja ulos etteivät matuta niitä ei koskaan täältä pois saada
        Matuja

        Sosdem vihreä saadaan helposti kepu ajettiin jo


      • Anonyymi

        Minua(kin) hiukan hirvittää, nuoria on olleet monet miesministeritkin joskus,
        mutta silti...
        ...tajuavatko nämä kultakutrit mikä vastuu heillä on.
        Olet asian ytimessä: itseluottamusta tuntuu olevan.

        Toivottavasti ei tule itku pitkästä ilosta,
        vaan onnistuvat.

        Kulmuni ja Kurvinen on muuten kuin kaksi lastentarhan lasta,
        onnesta soikeena nyt.
        Kurvinen on Kulmunin megafoni,
        vahvistaa Kulmunin sanomiset kuin kaiku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on tietty se että yleistalous ei riipu näistä vaan usan taloudesta

        Tortaina on englannin vaalit se vaikuttaa

        Tämä leikkikehä vain on saatava poikki ja ulos etteivät matuta niitä ei koskaan täältä pois saada
        Matuja

        Sosdem vihreä saadaan helposti kepu ajettiin jo

        Suhdanteet vaikuttavat, mutta ei ihan kaikesta voi syyttää USA:ta tai brexitiä.
        Pitää silti osata hoitaa Suomen asiat Suomessa mahdollisimman hyvin.
        Ministerin ei itse onneksi tarvitse olla nero, virkamieskunta ja erityisasiantuntijat
        tekevät pohjatyön, jolle ministeri rakentaa mitä rakentaa.

        Joskus tuntuu, ettei rakenneta mitään.
        Toimikuntia vai perustetaan asioita tutkimaan.

        Vuoden tutkittuaan, lausunnot lähtevät eri ministeriöihin lausuntokierrokselle,
        ja tarvittaessa toiselle lausuntokierrokselle ja joskus kolmen vuoden päästä
        saatetaan jossain äänestää esityksen puolesta tai vastaan.

        Hidasta on. Asiat ehtivät jo muuttua sillä aikaa kun toimikunta miettii ja lausuntokierrokset on menossa.

        "Hallitus päätti perustaa toimikunnan".
        Se on se mihin toiminta loppuu.


    • Anonyymi

      Purra persu on mediassa hyökänny kauhistuneena Haavistoa vastaan, kuinka nyt suu laitetaan irvistykseen, naamasta ei saa selvää hymyileekö vai irvistääkö, ihan sama, pyytäisivät nyt Halla-ahoa myöten anteeksi Haavistolta perättömistä syytöksistä, tuskin pyytävät.
      Uusia juonia vihreitä kuin myös muuta hallitus kumppaneita kohtaan jatkuu entiseen tapaan.
      Toivottovasti tytöt näyttävät persuille närhin värkit kuinka suomea hoidetaan inhimillisesti arvomaailmaa kunnioittaen.

      • Anonyymi

        Ei persu pyydä anteeksi, ei niin väärässä voi olla. Jos olisikin väärässä,
        persuilla on ei asteikko totuudesta. Persulainen totuus ylitse muiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei persu pyydä anteeksi, ei niin väärässä voi olla. Jos olisikin väärässä,
        persuilla on ei asteikko totuudesta. Persulainen totuus ylitse muiden.

        Onko tämä persujen sanonta:
        "Luulin kerran erehtyneeni, mutta olin väärässä".


      • Anonyymi

        Kyllä olet se verranköpsä kirjoittaja että älä jatka tässä hallituksessa älyä ei ole kaikille jaettu niinpä takapirunna leikkii vielä alamäki Rinne joka ohjailee hallituksen suoraan suden suuhun ei ketkut tapojaan muuta ja Haavisto tulee vielä nuolemaan haavojaan pitkään


    • Anonyymi

      En mitään inhoa enempää kuin inhottavaa persua

    • Aikahan ne noihin kysymyksiin vastaukset tuo.
      Toivotaan parasta.
      Hiukkasen utopistiselta tuo hallitusohjelma vaikuttaa, lupauksineen.
      Taas näkyy olevan YT-neuvotteluja siellä täällä. Lakkoa ja lakonuhkaa.

      • Anonyymi

        Hallitus ei pysty työllistämään sitä vauhtia kuin yritykset aloittavat
        YT-neuvotteluja sanovat irti ihmisiä.

        Sana "työllisyyspolitiikka" on ...hmh...erikoinen.
        Ei ole enää Kekkosen ajan hätäaputöitä.
        Firmat ja julkiset laitokset ovat ne, jotka työllistävät,
        kun tarvitsevat työtekijöitä.

        Miten yleensäkään voidaan olettaa, että hallitukset asialle paljoakaan voivat ?
        Hallitukset eivät voi työllistää ketään, eivät voi järjestää työpaikkoja.

        Uudelleen koulutusta voi yrittää järjestää ja pitäisikin,
        mutta sitä ei järjestetä kädenkäänteessä eivätkä firmat,
        joilla on pula ammatti-ihmisistä myöskään kouluta itselleen työntekijöitä.

        Suurella osalla työttömäksi jääneitä on koulutus "vanhentunut" tai koko ammattiala
        on hävinnyt.

        On olemassa ns. kohtaanto-ongelma.
        Avoimiin työpaikkoihin ei löydy alan ammattilaisia.
        Sitä ei tule ratkaisemaan Keskustan suunnittelemat työttömien kuritukset.

        Ihmisille pitää olla koulutuspaikkoja ja kunnon korvaus siltä ajalta.
        Aikuisen täytyy elääkin, pysytellä hengissä.

        Oli suuri virhe siltä hallitukselta, joka päätti, että jos ansiosidonnaisella
        oleva työtön alkaa opiskella, hän putoaa ansiosidonnaiselta opintotuelle,
        joka ei usein ollut puoltakaan ansiosidonnaisesta.

        Harva itseään köyhyyden kurimukseen ajoi opiskelun takia
        vaan odotteli, jos sopivia hommia kuitenkin löytyisi - eikä kaikki löytyneet.
        Aika ajoi ohi. Tai tulikin muualta halvempaa työvoimaa.
        Jäi pitkäaikaistyöttömäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallitus ei pysty työllistämään sitä vauhtia kuin yritykset aloittavat
        YT-neuvotteluja sanovat irti ihmisiä.

        Sana "työllisyyspolitiikka" on ...hmh...erikoinen.
        Ei ole enää Kekkosen ajan hätäaputöitä.
        Firmat ja julkiset laitokset ovat ne, jotka työllistävät,
        kun tarvitsevat työtekijöitä.

        Miten yleensäkään voidaan olettaa, että hallitukset asialle paljoakaan voivat ?
        Hallitukset eivät voi työllistää ketään, eivät voi järjestää työpaikkoja.

        Uudelleen koulutusta voi yrittää järjestää ja pitäisikin,
        mutta sitä ei järjestetä kädenkäänteessä eivätkä firmat,
        joilla on pula ammatti-ihmisistä myöskään kouluta itselleen työntekijöitä.

        Suurella osalla työttömäksi jääneitä on koulutus "vanhentunut" tai koko ammattiala
        on hävinnyt.

        On olemassa ns. kohtaanto-ongelma.
        Avoimiin työpaikkoihin ei löydy alan ammattilaisia.
        Sitä ei tule ratkaisemaan Keskustan suunnittelemat työttömien kuritukset.

        Ihmisille pitää olla koulutuspaikkoja ja kunnon korvaus siltä ajalta.
        Aikuisen täytyy elääkin, pysytellä hengissä.

        Oli suuri virhe siltä hallitukselta, joka päätti, että jos ansiosidonnaisella
        oleva työtön alkaa opiskella, hän putoaa ansiosidonnaiselta opintotuelle,
        joka ei usein ollut puoltakaan ansiosidonnaisesta.

        Harva itseään köyhyyden kurimukseen ajoi opiskelun takia
        vaan odotteli, jos sopivia hommia kuitenkin löytyisi - eikä kaikki löytyneet.
        Aika ajoi ohi. Tai tulikin muualta halvempaa työvoimaa.
        Jäi pitkäaikaistyöttömäksi.

        Ansiosidonnaisella oleva henkilö olisi todella voinut kustantaa kaiken itse,
        elämisensä ja opiskelunsa uuteen ammattiin
        ansiosidonnaisen työttömyyskorvauksen aikana,
        mutta joku hallituksen tai KELAn idiootti keksi, että jos alat opiskella,
        ansiosidonnainen katkeaa siihen, putoat paljon pienemmälle opintotuelle
        ja opiskeluasi aletaan tukea verovaroilla ja sinulle jää huonossa lykyssä
        vielä opintovelkaakin.

        Minulle on jäänyt joku hailea kuva, että Ilkka Kanerva ainoana
        oli sillä kannalla,
        että ansiosidonnaisen aikana opiskelu korvauksen muuttumatta
        on kaikkien osapuolien etu.
        Parempihan opiskelu on kuin istua tumput suorana ja taantua.

        Mutta kun piti olla "työmarkkinoiden käytettävissä"
        vaikka kukaan ei töitä tarjonnut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hallitus ei pysty työllistämään sitä vauhtia kuin yritykset aloittavat
        YT-neuvotteluja sanovat irti ihmisiä.

        Sana "työllisyyspolitiikka" on ...hmh...erikoinen.
        Ei ole enää Kekkosen ajan hätäaputöitä.
        Firmat ja julkiset laitokset ovat ne, jotka työllistävät,
        kun tarvitsevat työtekijöitä.

        Miten yleensäkään voidaan olettaa, että hallitukset asialle paljoakaan voivat ?
        Hallitukset eivät voi työllistää ketään, eivät voi järjestää työpaikkoja.

        Uudelleen koulutusta voi yrittää järjestää ja pitäisikin,
        mutta sitä ei järjestetä kädenkäänteessä eivätkä firmat,
        joilla on pula ammatti-ihmisistä myöskään kouluta itselleen työntekijöitä.

        Suurella osalla työttömäksi jääneitä on koulutus "vanhentunut" tai koko ammattiala
        on hävinnyt.

        On olemassa ns. kohtaanto-ongelma.
        Avoimiin työpaikkoihin ei löydy alan ammattilaisia.
        Sitä ei tule ratkaisemaan Keskustan suunnittelemat työttömien kuritukset.

        Ihmisille pitää olla koulutuspaikkoja ja kunnon korvaus siltä ajalta.
        Aikuisen täytyy elääkin, pysytellä hengissä.

        Oli suuri virhe siltä hallitukselta, joka päätti, että jos ansiosidonnaisella
        oleva työtön alkaa opiskella, hän putoaa ansiosidonnaiselta opintotuelle,
        joka ei usein ollut puoltakaan ansiosidonnaisesta.

        Harva itseään köyhyyden kurimukseen ajoi opiskelun takia
        vaan odotteli, jos sopivia hommia kuitenkin löytyisi - eikä kaikki löytyneet.
        Aika ajoi ohi. Tai tulikin muualta halvempaa työvoimaa.
        Jäi pitkäaikaistyöttömäksi.

        Taisin olla 12-13v. ,kun kodistani 1,5km päässä tehtiin 20km tietä Kekkosen aikaan hätäaputyömaana.
        Vieressä oleva pelto täyttyi parakeista.
        Suuri ongelma on juuri tuo, että työ ja työvoima ei kohtaa. Se taas on pitkälti koulutuskysymys. Kertomallasi tavalla.
        Juuri oli uutista, että koodaajille olisi työtä tarjolla 5000-6000:lle vuosittain.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Taisin olla 12-13v. ,kun kodistani 1,5km päässä tehtiin 20km tietä Kekkosen aikaan hätäaputyömaana.
        Vieressä oleva pelto täyttyi parakeista.
        Suuri ongelma on juuri tuo, että työ ja työvoima ei kohtaa. Se taas on pitkälti koulutuskysymys. Kertomallasi tavalla.
        Juuri oli uutista, että koodaajille olisi työtä tarjolla 5000-6000:lle vuosittain.

        Olisiko ne parakit pitänyt olla tiellä eikä pellolla, jotta työ ja työvoima olisi kohdannut?
        Tämä nimittäin vaikutti olevan ongelmasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko ne parakit pitänyt olla tiellä eikä pellolla, jotta työ ja työvoima olisi kohdannut?
        Tämä nimittäin vaikutti olevan ongelmasi.

        On tuo sitä tahallaan väärinymmärtämistä. Vai muutenko vaan tykkäät saivarrella.
        No oli kunpaa vaan, suotakoon se Sinulle.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        On tuo sitä tahallaan väärinymmärtämistä. Vai muutenko vaan tykkäät saivarrella.
        No oli kunpaa vaan, suotakoon se Sinulle.

        ....Vieressä oleva pelto täyttyi parakeista.

        Suuri ongelma on juuri tuo, että työ ja työvoima NYKYÄÄN ei kohtaa....


      • Anonyymi kirjoitti:

        ....Vieressä oleva pelto täyttyi parakeista.

        Suuri ongelma on juuri tuo, että työ ja työvoima NYKYÄÄN ei kohtaa....

        Kuului kappaleeseen, jonka lopuksi totesin,´´ kertomallasi tavalla.´´
        Miksi huudat nykyään-sanaa, ei minulla semmoista ollut.
        Mielestäni pelto ja parakki, ei ole työtä sen enenpää, kun työvoimaakaan. :)


    • Anonyymi

      Myös Ruotsissa koneinsinöörien (joilta vain todistukset ovat jääneet kotiin)
      työllistyminen takkuaa eli takapajuloista tulleiden työttömyys lisääntyy vauhdilla, koska osaaminen ei riitä Ruotsin työmarkkinoilla, erityisesti matunaiset ovat työttömiä ""kunskaper och vad som krävs för att få ett jobb är stor. Arbetslösheten stiger kraftigt bland utrikesfödda kvinnor""

    • Anonyymi

      Hyvästi Suomi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe