Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6442
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei todellakan ole uusi asia, jo silloin, kun itse vielä olin työelämässä, niin kyllä oli tuota ambulanssirallia, joka meikäläisten näkökannalta tarpeettomaksi katsottiin.
Kotiinkin lähetettiin monia, joista tiedettiin, että kohta tulee takaisin.
07.10.2024 18:02
Ei syö.
Mielestäni noissa nykyisissä kissanruuissa on huomioitu tuo tauriini.
Ootko käyttänyt hammastarkastuksessa, kissat kun ovat sellaisia mokomia, ettei kipua oikein pysty välttämättä havaitsemaan.
Miniän aiempi kissa, joka eli 19 vuotiaaksi, oli kanssa loppuaikoinaan kuuro, se lienee aika tavallista vanhoilla kissoilla.
Samoin sinne mukavia syyspäiviä.
07.10.2024 17:58
Tänään on viileää, vain +4astetta näyttää mittari. No onneksi on vaatteet keksitty.
Eilen tuli tekstareita ja videoakin.
Pojantytär perheineen on risteylyllä.
Poika oli jo viikkoja katsellut koppimopon myynti-ilmoituksia ja käynytkin parissa paikassa.
Sitten hyvä löytyikin ihan parinsadanmetrin päästä.
Ne ovat nyt muotia teineillä, mopoautot eivät enää ole niin tapetilla.
Minulla on elinvoimainen pelakuu, kesällä siinä oli 17 kukkavartta yhtäaikaa. Kun se oli ne kukkinut, niin nyt syksylläkin teki vielä 7 kukkavartta.
Olenkin sitä totuttanut välillä sisällä ollon, ajattelin sen viedä mukanani kaupunkiin.
Paloma mainitsi tuota historiaa, siitä johtui mieleeni, että olihan Erik XIV Turun linnassakin vankina.
Hänen vankihuoneessaan, on lattiassa kuopat.
Kerrotaan, että ne tulivat Erikin rukoillessa polvillaan vankedessa.
Linee tarua.
Muistaisin, että Kaarina Maunintyttären hautapaikka on Turun tuomiokirkossa.
3kk taisi vain ehtiä olemaan kuningattarena.
Väinö se nukkuu tyytyväisenä tonnikalaa syötyään.
Illalla tuli 2 hiirtä ja aamulla heti 1, kun ulos päästin. Hyvin tuo kissanvirkaa hoitaa.
Noita myyränkoloja on joka puolella nyt.
Jotain myrskytuuliakin ovat uumoilleet perjantain paikoille.
Saapi nähdä.
07.10.2024 17:19
Tuolla alkupäässä ketjua kerroin siitä, että omavaraisuudenkin vuoksi sanoi eräs virkaihminen, etttei turvetuotantoa saa ajaa kaikkea alas.
Rahkasammal on yksi kasvualustaksi turpeen sijaan. Uusiintuu kuulemma nopeasti.
Jos miettii paljonko Suomen pinta-alasta on metsää ja on suota, niin mielestäni liian isoa hötkyilyä nämä ympäristö............. pitävät.
Ihan kuin suhteellisuuden taju olisi kadonnut jonnekin bittimaailmaan.
Jo alkupäässä ketjua sanoin ja joku muukin näytti olevan samalla kannalla, että turvehan ei ole uusiutumaton. Se vaan uusiutuu hitaasti.
05.10.2024 22:56
Tässäpä totuutta turpeesta.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/juha-hartikka/turve-pohjolamme-uudistuva-vihrea-kulta
Mistäs se turve on tänne maapallolle tullut, ellei se siinä kasva. Ei tuo ole kasvuaan lopettanut.
05.10.2024 21:02
´´tiedottomien tietämystä´´
Mitähän faktoja ovat kertoneet, en ole löytänyt yhtäkään.
05.10.2024 20:33
Olen samaa mieltä, näillä vuosikymmenillä pitää tehdä sitä mikä kiinnostaa ja mihin vielä pystyy.
Veljeni, joka on minua nuorenpi, mutta näkö haittaa, sanoi, että hän on joutunut luopumaan, lehtien lukemisesta, ristikoiden ratkomisesta ja tekstitettyjen ohjelmien seuraamisesta,
Asuu yksin, radio on hänen ´´ystävänsä´´ .
Onneksi vielä pärjää yksin arjessa.
Pientä apua laskujen hoidossa esim. minä tai poikani, joka asuu lähenpänä autamme.
Myös siivousta ja muuta pientä teen, kun käyn.
Itse tiedostan koko ajan, että koskaan ei tiedä, mikä on se päivä, kun kaikki muuttuu.
Hoitajana olen sen nähnyt monta kertaa, elämäni aikana,
05.10.2024 20:29
Jo vain, kerran jo saunassa kävin, pistin pökköä pesään, kohta meen uudestaan.
Eilen etsin mato-onkea, kun olin päättänyt käydä mato-ongella tänä syksynä, vaan ei ollut.
No löysin koukun ja kohon.
Tänään korjailin alumiinista vapaani, joku senkin oli saanut vialle.
Sitten huomasin, että painonkin tarvitsen, löysin mielestäni sopivan kokoisen mutterin.
Toden totta se pelitti. Muutama syönti, 1 tuli ylös asti, jonka päästin takaisin, Pikkusinttejä, jotka rannalla kulkee.
Tyyntyi järven pinta, ilma miltei selkeä, välillä aurinko kurkkasi. Läksin vielä hetkeksi soutelemaan.
Väinö nukkuu tuossa jalkopäässä, vajaa 2 viikkoa niin sitten on muutto kaupunkikotiin.
Nyt jo pimeys on kattanut maan, vaan laitoin ulkovaloja. Tuo nuukuus, kun vaivaa, en kaikkia mitä on.
Nyt saunaan .
05.10.2024 19:58
Itsekin olen monta kertaa manannut siivotessa/huoltaessa jotain, kuinka epäkäytännöllisiä ratkaisuja on.
Ikäänkuin yhtään ei olisi tehdessä ajateltu, miten joku asia siivotaan/huolletaan.
(Itsekseni sitten jupisen, että miesten keksinstöä tietenkin.)
Tuli tänään jo käytyä kaupassa ja kotona. Aamusella jo uunin täällä mökillä lämmitin.
Väinökin on jo keksinyt, että, kun otan meikkipussin ja menen vaatekaapille, vaihtovaatteita hakemaan, saattaa olla vaara joutua koppaan.
Kun en enää päästänyt ulos, kun lähtöä tein, niin livahti sängyn alle pakoon.
Hiiren jo aamulla toi terassille.
Kävin jätepisteelläkin, näkyy olevan siinä matkan varrella metsätyömaa. Harvennushakkuuta se.
Olivat ne tuulenkaadotkin korjanneet jotka silloin tielle olivat kaatuneet. Monta isoa pinoa ja kauenpana vielä näytti korjaamatontakin olevan.
Onneksi täällä ei kuitenkaan sellaisia myrskyjä ole, kun maailmalta näyttävät telkussa.
Lähden tästä rantaan, jotain sielläkin aattelin puuhailla.
Eilen tuli halottua loput lepät, sepä homma on pulkassa tältä vuodelta.
Kone pitää viedä pois, mitään ei uskalla jättää talveksi.
Ei nuo riistakameran kuvatkaan välttämättä niin hyviä tule, että rosvot tunnistaisi.
05.10.2024 14:14
Siellähän tehdään koko ajan.
Muistaakseni se on juuri tuo tehdas, joka on muutaman vuoden päästä päästötön.
05.10.2024 13:40
Minäkin kävin keväällä passikuvassa, kun oli ajokortin uusiminen.
En kyllä kovin häävin näköinen siinä ollut mielestäni.
Nykyään on sellaisia passikuvanottopisteitä isommissa paikoissa, missä voi ottaa passikuvan itse.
Yritimme veljen kanssa ottaa hänestä, muttei siitä mitään tullut, kun ei hän saanut päätään pysymään oikeassa asennossa.
Siinä istutaan koneen eteen ja kone neuvoo tarkasti ja näyttää raamit mihin pään pitää asettua.
Jos kuvaus onnistuu, kone sanoo, että kuva kelpuutetaan. Sitten se maksetaan kortilla siihen koneeseen ja sitten se antaa kuvat.
Mulla sama kuva kelpasi, kun hiljan hain sen henkilökortin. Se olikin lähetetty sinne poliisille aiemmin.
04.10.2024 21:55
Ihan käsin minäkin tuon muutaman vaon tuossa noukin.
Hyvällä kynsiharjalla saa puhdistettua hyvin kätensä mullasta.
Silloin jos käsittelen esim. bensaa tai öljyä, joiden hajua on työlästä saada käsistä pois, käytän kertakäyttöisiä vinyylikäsineitä, ne ovat kätevät käsissä.
04.10.2024 13:15
Juurikin. Ihon yksi tehtävä on suojata alla olevaa.
Käsiä kannattaa rasvata, jos ovat kovin kuivat, iholla voi olla ns. mikrorikkeymiä, joita ei paljaalla silmällä näe.
03.10.2024 20:02
Ei multa ole likaa.
Onhan asiaa tutkittu ja todettu, että lähellä luontoa ja eläinten kanssa, kun ollaan lapsesta alkaen tekemisissä. allergioitakin on vähemmän.
Terveen ihmisen elinympäristön ei pidä olla steriili.
Ns. hyvät bakteerit kuuluvat ihmisen vastustuskyvyn kehittymiseen.
Hyvä hygienia ei tarkoita sitä, että kaikki bakteerit hävitetään.
´´Puhtaus on puoliruokaa´´ kuuluu vanha sanonta.
Käsien pesu on se, joka eniten ehkäisee tautien leviämistä, niinkuin tiedämme.
03.10.2024 17:04
Ikävää että Sinulle on käynyt noin.
Onneksi nykyään asiat on jo paremmin,
01.10.2024 22:58
Siinä olet oikeassa,eten pysty seuraamaan Israelin televisiota.
Tiedän sen mikä muutkin tietävät.
Jokainen tulkitsee asiat eri tavalla.
Historia on monimutkainen, joten emme voi paljon sanoa, mikä on oikein tai mikä väärin, mutta sen haluaisin tiedoitusvälineiden muistavan, että Israeliin hyökättiin.
Tarkoitin sitä, että tämä ei liene oikea ketju tämän asian keskustelemiseen.
Varmastikin tiedät asiasta enemmän, kuin minä.
01.10.2024 21:13
Juu, kyllä me kaikki tiedämme, meillä on nämä nykyajan vehkeet.
Jos haluamme, keskustemenne niistä jossain muualla, kun tässä ketjussa.
01.10.2024 20:18
Tervehdys alatalolla olin saunan pesussa ja jätin kuivausvalkean kiukaan alle.
Täällä on puhuttu tilan haltuun ottamisesta.
Monenlaiset ihmiset voivat sen tehdä.
Karismaattiset ihmiset, narsistit, valonkantajat.
Niin hyvät, kuin pahat. Ajatelkaa historiaa.
Tavanomaista puuhommaa ynnä muuta olen harrastanut. Eilen keitin vielä puolukkamehua. Se oli viimeinen puolukkahomma tänä syksynä.
Naapurikin tullut, ihan kiva näin illan pimetessä, että joku on lähellä. Hän aina laittaa viestin, koska on paikalla.
Puolen kuun tienoilla sitten mökit talviteloille laitetaan pojan kanssa. Sitten se talviaika alkaa.
Saapi nähdä miten Väinö suhtautuu uuteen elämäntilanteeseen talvikodissa.
No maatilalle vielä mennään tänä syksynä, jossa Väivö pääsee ulos, talvella sitten Tampereen asunnossa jonkun kerran pari-kolme päivää kerrallaan ollaan.
Luulenpa, ettei Väinön kanssa ole mitään ongelmaa, entisetkin kisut ovat sopeutuneet hyvin.
Pihlajanmarjoja on paljon. Isohko lintu pihassa ja puussa käy niitä syomässä.
Täällä on pyitä. Hiivin salaa lähemmäksi ja kyllä se pyy oli.
01.10.2024 19:46
Niinpä, kommentistasi tuli meileen, että aineettoman tuhoamisella voi pitkässä juoksussa olla päljon suuremmat vaikutukset, kuin aineellisen.
01.10.2024 19:10
Juuri tuli siinä Kerttu ja Markku ohjelmassa konkreettista tietoa ko. asioista.
Öljy-yhtiöhän se keksi termin hiilijalanjälki.
Aiemmin jostain luin sitäkin, kuinka Kiina vähentää hiilijalanjälkeään ja samaan aikaan rakentaa uusia voimaloita ulkomailla.
Metsäpaloiskin vain 3% syttyy jostain muusta syystä, kun ihmisen toimesta.
Entäpä jos, turha kuluttaminen lopetettaisiin.
Dubaissakin missä ilmastokokousta pidettiin, äveriäät sen kun kuluttavat, Naisilla on eri huoneet kengille, laukuille, leningeille, eikä niitä olekaan ihan vähän.
Yhdelläkin naisella on 12 autoa.
Kultakaupat notkuvat mitä erilaisenpia koruja, turhaa on siinäkin maata revitty.
Ei se vihreä energiakaan ole niin vihreää, kun meille kerrotaan.
Entä nämä sodat ja rettelöt, aina savuaa jossakin päin ja hiilidioksiidi sen kun lisääntyy.
29.09.2024 22:36
42 / 323