Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6442
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko Ruotsin media uutisoinut mitään tästä asiasta?
29.09.2024 20:34
Kyllä näinkin, mutta ennen kahlitiin itseä työmaakohteisiin, vallattiin taloja, mielenosoituksetkin olivat luonteeltaan erilaisia.
En oikein jaksa ymmärtää sellaista kansalaistottelemattomuutta, joka ensisijaisesti häiritsee ja loukkaa suuria joukkoja tavallisia kansalaisia.
29.09.2024 13:25
Toiset keskustelevat elokapinasta, mutta Sinä Pertikki jankutat persuista.
Ja vilahtihan se natsikin siellä.
Minä ainakin toivoisin, ettei tuo sama jauhaminen pesiytyisi tänne 80+palstalle, jolla 70+ on jo pilattu.
29.09.2024 11:45
Varmuusvaraston asiantuntija on sanonut, ettei turvetta kannattaisi kokonaan ajaa alas, omavaraisuuden säilymisen vuoksi.
Turvekin uusiutuu, mutta hitaasti.
Turve on ollut ylivoimaisesti käytetyin kasvualusta.
Muitakin on, kuten kivivilla.
Myös rahkasammal on hyvä kasvualusta ja uusiutuu nopeasti.
28.09.2024 18:13
Mitä ihmettä puhut.
Joka tuutistahan tuota asiaa on kerrottu, moneen kertaan. Lehdet täynnä ja netti täynnä ja tv täynnä.
Jopa yksi elokapinalainen kertoi juurta jaksain, kuinka kaikki alkoi ja miten tähän päädyttiin.
27.09.2024 22:41
Jäi 2 pois, siis toinen sai 2vuoden tuomion.
27.09.2024 21:37
Äitini suku oli pohjanmaalta kotoisin ja äidillä oli sellainen muoto tuosta sanonnasta, että eläkää siipisulkianne myöten.
Ymmärsin sen samanlailla, kun esimerkiksi sanotaan ´´elä ihmisiksi.´´
27.09.2024 20:45
Englannissa ne van Gogh´n maalauksen päälle tomaattikeittoa heitti, ovat tuomittu, toinen vuoden ja toinen 20kk vankeuteen vahingonteosta.
Saa nähdä miten tuo törkeä vahingonteko Suomessa menee.
Johan vihreät ja vasemmistoliitolaiset, on sanoneet, ettei pitäisi tuomita vahingonkorvauksia.
On se ihme ajattelua, että lakia voisivat jotkut rikkoa niin, etteivät vahingonteosta joutuisi korvausvastuuseen.
Veronmaksajien piikkiinkö se pitäisi panna, vai kenen.
27.09.2024 20:40
Ei täällä mitään vanhoja homekorvia ole. Juuri siksi minä 75 vuotias täällä olen, koska täällä on fiksuja ihmisiä enimmäkseen ja vanhaksi miellän jo itesenikin.
Suurin osa niin rekatuista kuin anoistakin on ihan tavallisia meitä, jotka haluaisivat normaalia keskustelua.
Varsinkin yksi ano on kiinnittänyt huomioni, erittäin asiallisia ja järkeviä kommwentteja huomaan. Kirjoitustyylistään ajattelen huomaavani, että on sama. En tosin varma voi olla.
Ison osan elämästäni olen hoitanut vanhoja ihmisiä (joka nyt itsekin olen) joten jo nuorenpana opin näkemään sen arvon, mikä iän tuomalla kokemiksella oli j a on.
Muistan erään vanhan rouvan, jota teitittelin, ollessani jotain 25v, hän sanoi minulle.
Mitä sää mua teitittelet, Iitahan mää vaan olen.
Silloin ymmärsin, hän oli sinut elämänsä kanssa, ei kaivannut mitään pönkitystä enää.
26.09.2024 23:29
Mitä tarkoitat?
Ei tässä ole kysymys mistään hyvistä tai pahoista, vaan yleensä käytäytymisestä toisia kohtaan.
En minä koe olevani sen parenpi ihminen, kuin toisetkaan, mutta yritän ainakin olla ihminen ihmiselle. Vaikka tiedänkin, etten siinä aina onnistu, toivomallani tavalla,
26.09.2024 23:07
Kuka vaan voi sanoa hyvän sanan, pahan sijasta.
Yksikin hyvä ihminen voi riittää.
26.09.2024 23:03
Muutamat päivät tässä menneet, etten ole palstoille joutanut.
Nyt olen tällä mäellä Väinön kanssa vaan.
Mutta , en ihan kaikkia tarkkaan lukea jaksanut, mutta on se pöyristyttävää mitä näin.
Hilla toivoo aloituksen aiheen olevan arjen kulun, erilaisten ihmisten, jotka asuvat eri tahoilla, joista tulee näkyviin ihmisten eri elämän kuviot.
Minunkin mielestä on kiintoisaa miten samanikäisillä ihmisillä on erilaisia elämänkulkuja.
Monet sanovat, että lukevat mielellään elämänkertoja, niin minäkin ja tämä olisi ketju, jossa voisi näitä elämäkertojen kulkuja lukea, mutta ja mutta.
Tänäänkin lukemani, mitä sen on, haukkumista, solvaamista, ym. negatiivista .
Hyvänenaika sentään, mikä teitä joitakin vanhoja ihmisiä riivaa, kun täytyy koko ajan olla toisten niskassa haukkumassa ja solvaamassa.
Tuon haukkumisen ja solvaamisen sijasta, kertokaa mikä on se paha olo, joka tuota tuottaa, ehkä meistä jotkut voisimme auttaa,
No niin se siitä.
Eilen kävin kalassa, sain 1 hyvän ahvenen ja hauen, joita tänään syötiin.
Poika ja koira lähtivät tänään. Molemmat naapurit lähtivät eilen, joten olen Väinön kanssa ihan kaksin tällä mäellä.
Siivoilin alatalolla ja saunoin. Niin vaan menin pyörähtämään järveenkin vielä.
Pimeä tulee kyllä äkkiä. Klo 20 kun lähdin ylös, oli jo ihan pussipimeä, mutta minulla on hyvä otsalamppu, poika sen minulle joskus osti.
Noin nafti 3 viikkoa vielä , sitten talviaika alkaa meille.
Nyt jo aika paljon tavaraa poika vei, avolakin on taas kunnossa. On ikävää, kun mitään ei voi jättää varastoihin, varkaat ovat niin ikäviä ihmisiä.
Kaikesta huolimatta mielialan kohotustata ja ilon löytämistä toivotan kaikille.
26.09.2024 21:56
Jos minulla olisi mielipide asiaan, sanoisin sen ihan itse.
26.09.2024 21:28
Puhut asiaa.
Ei tatuoinnit nykyään ole mitään ´´merimiehillä tai ilolinnuilla.´´
Ihan tavalliset nuoret niitä teettäävät.
Itse henkilökohtaisesti en niistä tykkää, mutta jos joku tykkää siitä vaan.
On niitä minunkin nuorilla omaisillani, ihan muista syistä ,kun ´´ilolintu tai merimies.´´
Pitää jättää vanhat käsitykset sinne romukoppaan. Aika on eri.
Jos tarkkaan katsoo, jotkut ovat ihan hienoja.
19.09.2024 23:26
Makriina tämä mun koneeni on Kenwood ja toimii täydellisesti.
19.09.2024 21:07
Kyllä. ja vain yhden lapsen sain. Enenpää en koskaan halunnut. En tiedä miksi. Se oli vaan sellainen tunne.
No tuo yksi teki 4 ja tähän mennessä seuraavaa sukupolvea on viisi ja vain kaksi vastaavat niistä. Eli ei tiedä mitä nämä 2 nuorenpaa vielä tekevät.
Olen iloinen ja onnellinen perheestäni.
Poikani isä on kuollut, ei kovin vanhakaan ollut. Sairaus vei hänet.
19.09.2024 21:01
Kaunista päivää.
Säätieteijät sanovat, että tälle kohtaa syksy tulee lauantaina.
No puut ovat hieman jo lehtiään heitelleet, mutta vihreää on vielä enemmän.
Vaan yksi syksynmerkki oli ilmassa, kirjaimellisesti kun ulos astuin.
Kuulin kurkien äänen. Ajoin autolla alamökin portille, kun olin tavaraa viemassä.
Siinä ne lentelivät ympyrää järven päällä.
Pikkuhiljaa rupesi auraa muodostumaan. Niitä oli jokseenkin vähän yli sata.
Heiluttelin heille siinä ja pyysin tulemaan keväällä takaisin.
Kurkien lähtö tuntuu aina vähän haikealta.
Aamusta läksin asioille, oli jo puolita päivin takaisin.
On se kotikaupunki taas rauhaisa, kun turistit ovat poissa.
Tämä ylettömän hieno syksyinen päivä houkuttelee nyt minut vesille ja sitten saunan lämmitykseen.
Muutama pikkuhommakin olisi alhaalla tiedossa, jos ehtii.
Väinön tuosta kaappaan koppaan. Maitokärryillä mennään.
Vielä tuosta pullan teosta. Itse joskus talvisin teen. Käytän sähkövatkainta+taikinakoukkuja. Tuon koneen saimme häälahjaksi vuonna 1967.
Kyllä ennenvanhaan tehtiin hyviä koneita.
19.09.2024 15:26
Paita ei kiinnittänyt huomiotani yhtään.
Kuvista katsoin, kun kohua syntyi.
Tavallinen siisti paitahan tuo. Puhdas valkoinen. Taas melua tyhjästä.
18.09.2024 14:49
Kaunis on päivä, eipä sumuakaan ollut aamusella. Yöllä paistoi kuu, kun 3 aikaan tein vessareissun.
Joku tuolla ulkona karjui jotain nimeä ja vislaili voimallisesti. Taisi olla metsästyskoira hukassa.
Toinen naapuri lähti eilen ja toinen tänään, ainakin kilometri on lähinpään naapuriin ja metsä kaikkialla.
Vastarannalta joitain ääniä välillä kuuluu.
Voi Tepa, oli Sinulla työläs leipomapäivä, vaan sellaista se on, kun ikää tulee, mikään ei ole niinkuin ennen.
Itsellä on muutama vuosi sitten todettu nivelrikko toisessa polvessa ja nyt on alkanut toinenkin hieman samansuuntaista merkkiä antamaan.
Luin muuten jokin aika sitten jotain juttua taas, noista muistisairauksien ehkäisystä.
Muuten tuo luettelo oli samaa, kuin ennen, mutta tässä oli kolmantena mainittu kuorolaulu, se oli ainakin minulle uutta.
Eivät nuo puolukatkaan metsästä noukkimalla lopu, niin runsain mitoin niitä nyt on.
Aamulla jo keittelin mehua.
Taidanpa jonkin aikaa noita klapeja tehdä. Tuolla konevoimalla. Ennenmuinoin tuli kirveellä isolla Fiskarsilla tehtyä. Ei tulis enää mitään, ei kestäisi kädet.
18.09.2024 14:13
Vanhuksilla pieniä mustelmia syntyy ihon ohenemisesta ja liikkuvuudesta. Mikään ei ole yhtä kimmoisaa, kuin nuorenpana.
Pienemmätkin kolhut riittävät pintaverisuonten katkeiluun.
Myös verisuonisto vanhenee.
17.09.2024 23:30
43 / 323