Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aurinkoinen aamupäivällä tuli esiin ja ulos houkutteli.
Niinpä sitten sen sirkelin ja halkaisukoneen esille kaivoin.
Rattoisasti on päivä mennyt ulkoilmassa.
Väinökissakin tuli puol11 illalla sisälle ja kun puol9 aamulla nostin itseni sängystä ylös, kissakin heräsi. Yleensä tule jo aiemmin sisälle.
Se on kyllä kiva kissa, tulee kun kutsun, eikä häiritse yöunia.
Aurinko on paistanut koko päivän ja 21 astetta lämmintä, juuri minulle sopiva sää.
2kurpitsaa on alhaalla vielä kasvamassa, saa nähdä kuinka kasvavat, riippuu tietysti keleistä.
Kurkkujen kasvu on hidastunut. Muutama pieni siellä on.
Puolukat alkavat olla kypsiä, josko ensiviikolla olisi sen homman aika. Pitää muistaa hillosokeria ostaa.
Se tuo muisti on aikas monimuotoinen asia. Vanhemmiten ne aivotkin muuttuvat ihan meillä kaikilla.
Muistimme unen aikan erittelee mikä on tärkeää ja jää pitkäaikaismuistiin.
Mitä paremmin saa nukuttua ja mitä enemmän käyttää päätään ja yleensä liikkuu, sen paremmin se muistikin toimii.
Asioita tutkineet sanovat, että ristisanojen teko ja vieraan kielen opiskelu ovat mannaa aivoille.
Joten ilta saapuu ja yö koittaa, nukkukaa hyvin.
23.08.2024 17:26
Kiitos varoituksesta, ihan suupielet kääntyivät ylöspäin, lukiessani.
22.08.2024 16:35
Tätä samaa olen joskus sanonut, että vaikka ketjussa laittaisi jonkun nimimerkin, voisi sitten toisessa laittaa vaikka toisen nimimerkin, siis allekirjoituksen.
Olisi selkeämpää, kenen kanssa keskustelee.
Eihän se ketään tunnetuksi tee, vaikka minä olen täällä sinisellä merkillä, en tunne yhtään ketään, enkä tiedä kenestäkään mitään muuta, kun sen mitä täällä luen.
En siltikään tiedä kenestä luen yhtään mitään.
Ei muakaajn täällä tunne kukaan oikeasti.
21.08.2024 21:52
Jaa-a kiitos vaan Hil-lalle kehuista, ihan punastun.
Mutta, olen utelias elämälle, seuraan myös oman ammattialan tapahtumia .
Olen tullut siihen päätelmään, että mitä enemmän ihminen kerää tietoa ja mitä enemmän sen viisaus kasvaa, sitä selkeämmin ihminen tajuaa, että hänen tietonsa ja viisautensa on niin pieni osa kaikesta maailman tiedosta ja viisaudesta, ettei sitä pysty edes promilleissa kertomaan.
21.08.2024 21:34
Myyjän, siivoojan, tarjoilijan ym. ns. tavallisissa töissä ei ole yhtään mitään vikaa.
Ilman heitä yhteiskunta pysähtyisi.
Kaikkia tarvitaan.
Sydämen sivistys ja maalaisjärki ovat parhaat työkalut elämänpolulla.
21.08.2024 13:33
Olen nähnyt.
Samaan on päätynyt moni muukin entinen herraskartano, kun maailma muuttui.
Onhan jo pelkkien rakennustenkin ylläpito kallista.
21.08.2024 13:16
Downton Abbey onkin omaa luokkaansa, se onkin Englantilainen sarja.
Siinäkin ilmenee hyvin aikakausi, kun naiset ja työläiset alkavat muuttaa maailmaa.
Siksihän kartanonherrat naivat amerikkalaisia perijättäriä, kun julkisivua vaan pidettiin yllä ja sitten oltiinkin rahavaikeuksissa.
Koska työläiset alkoivat vaatia kunnon palkkoja ja työoloja.
20.08.2024 20:13
Kiitos, muistan myös olla kiitollinen siitä, että vielä jaksan.
Tutevista päivistä ei kukaan tiedä.
20.08.2024 20:01
Aurinkoinen se ihanasti paistelee.
Parina päivänä on tullut oltua lepänkaadossa.
Eilen ylämökin liepeillä ja tänään alhaalla.
Piti kesken kaiken sahaankin ketju vaihtaa, kauan edellinen kestikin. Se on vähän kelju ja sottanenkin homma, pojalle sen yleensä työnnän, jos sattuu olemaan paikalla.
Pitänee kaivaa sirkkeli pressun alta, sillä on kevyenpi pätkiä, kun sahalla.
Kummia nuo koneet kyllä ovat.
Illalla TV ihan jees ja aamulla ei kuvaa ja sano, ettei signaalia ole.
No avasin sitten toisen TV:n, joka on samassa antennissa ja sehän toimi oikein hyvin.
Laitoin kanavahaun uudelleen päälle, sitten alkoi pelittämään.
Väinö tuo joka päivä ainakin yhden hiiren, ahkera työmies.
Makailee tuossa sivuterassin tuolilla, ottanut sen lempipaikakseen.
Pitänee mennä tästä nosteleen rangat auton perästä puuplassille.
Yksi auringonkukkakin jo silmänsä avasi, sitäpä katselen ihan ilokseni ja ootan, josko muutama muukin aukeaisi.
20.08.2024 17:17
Se on Stihl, pikkupusikoita sillä on kätevä leikata. Ei ole kovin painavakaan.
Jos paksumpi varsi tulee eteen, käytän isoja oksasaksia.
Raivaussaha tietysti on tehokas, siitä on kauan, kun itse semmosta käytin, mutta muistaakseni se oli aika painava.
18.08.2024 15:01
Kyllä katson.
Kun sarja alkoi, siinä oli vähän yli 100 osaa, laskin, että se loppuu alkukesästä, koska kesällä en välitä olla kiinni tvssä, kun on muutakin tekemistä.
Silloin ei kerrottu, että kausia tulee lisää.
Jos olisin sen tiennyt, en ehkä olisi aloittanut katsomaan.
Historialliseen miljööseen sijoitetut sarjat ovat kiintoisia, tarinat ovat koukuttavia, vaikka olisivat fiktiota, mutta parasta on taustat, tässäkin tulee esiin miten alkaa esimerkiksi naisten tyytymättömyys alisteiseen asemaan kyllästyttämään.
Miten jotkut takertuu menneisyyden tapoihin ja nuoremmat alkavat näkemään muutakin.
Taustat kertovat yhteiskunnan kehityksestä. Myös teknisestä kehityksestä.
Eikä sellä alakerroksessakaan pelkkiä ´´työrobotteja´´ olla.
17.08.2024 22:04
Joo, miniällä on kaksi kissaa, nekin keskenään nuolevat toisiaan, mutta myös kotona tämä pojan koira ´´pesee´´ näitä kissojen naamoja siellä.
Ovat tottuneet siihen siellä.
Silloin kun keväällä Väinön haimme pojan kanssa, hänen koiransa oli mukana ja kissan luovuttaja sanoi, että heillä oli samannäköinen koira, siksi varmaan Väinö tottui nopeaan tähänkin koiraan.
17.08.2024 21:47
Haavan alkuja minäkin leikkaan vanhalla kotitilalla.
Parhaaksi vehkeeksi olen havainnut oksaleikkurin, akulla toimivan.
17.08.2024 21:41
Katsoin tuota uusinta vehjettä, siinä on HD-kanavat 21-25 ja sisältävät Yle1 ja 2 ja Teema sekä MTV3, että nelonen.
Noista muista maksuttomista en tiedä mitään.
17.08.2024 16:00
Tepa, saitkin jo yhden hyvän vastauksen vaivaasi aiemmin, lisäisin vielä, että kaliumin puute voi olla yksi syy lisääntyneeseen virtsaamiseen.
17.08.2024 15:28
Minulla on 1 kotona ja kaksi mökeillä.
Vain 1 on sellainen, mistä näkyy HD-lähetys.
2 sitten vaikenee.
En kyllä mitään erota vanhan ja uuden tekniikan kuvan välillä.
Turhana koen kyllä muutoksen.
Itse katselen eniten tätä toiseksi vanhinta, joka sekin on jo useamman vuoden vanha.
Siinä on niin hyvä ja selkeä, helppokäyttöinen TV-opas, josta aina salaan päivän tarjonnan.
Harmittaa, kun se menee pimeäksi.
Eniten surettaa, mikä määrä tulee maailmaan taas jätettä ja kuinka raaka-aineita taas uusiin kaivetaan maan sisästä.
Niinhän se menee, kun on kyse luonnonvarojen käytöstä ja ilmaston hoidosta, että toisien asioiden kimpussa huudetaan aina ja toisissa asioissa taas ollaan hiljaa.
17.08.2024 14:39
Tuo biojätehoito tuli kesällä pakolliseksi.
Itse olen jo vuosikausia vienyt sen pikkupussin kerran viikossa käydessäni kotona, niin sinne biolaatikkoon. Vaikka olenkin kesät mökillä, silti maksan samat maksut, kun muutkin kerrostaloasunnossa ympäri vuoden.
Se ei kuulemma kelpaa.
Omituista. Minullakin tulee täällä maalla biojätettä, sellainen pieni nyssykkä, kun en haaskaaa mitään.
Ilmoitin, että , oma kompostointi, voinhan ne laittaa alatalon vessakompostointiin.
16.08.2024 22:06
Tervehdys.
Vähän aika sitten iso musta amerikanrauta peruutteli pihasta V-8 jylisten.
Niin sitten hiljaisuus laskeutui tälle mäelle.
Väinö näytti varsin tyytyväiseltä, kun ei koira ole aina nuolemassa naamaa.
Taivaan kansikin vuotaa yhtenään, vaan lämmintä kesäsadettahan tuo.
Siivousoperaatiot tässä meneillään.
Säilömisistä kovasti juttua ollut.
Aikanaan itsekin harrastelin paljosti, vaan nyt on mummun viljelysala kutistunut, kun pyy mailmanlopun edellä.
Jotain pientä sentään. Tuossa laitoin lähtijöiden mukaan etikkakurkkuja ja uusia perunoita, eilen kaivettuja.
Mustikkamehua myös.
En itselleni paljoa laittele, kun ei ole kovin runsaita säilytystilojakaan talvella.
Kurpitsasosetta tein pakkaseen, että saa soppaa talvella, mutta annoin nuorille kurpitsoja, kun tykkäävät niistä.
Mustikoita on runsaastu ja puolukkaa näyttää tulevän järjettömästi.
Naapurin mies viime viikolla kertoi ostaneensa uuden hyvän kirveen.
Sanoin, että kirveellä minäkin nuorenpana haloin, mutta mitä vanhemmaksi tulee, sen enemmän koneet ja laitteet lisääntyy, kun kyvykkyys heikkenee.
Niin se kesä taas alkaa kääntyä syyspuoleen, yhdet lastenjuhlat ovat vielä 1 syyskuuta, sitten vasta marraskuussa seuraavat.
Ramoona mainitsi tuon valokki-sanan lakan nimeksi, sitä en ollut kuullutkaan.
Sen sijaan tuttuja ovat lakka, hilla ja suomuurain.
Leppoisaa iltapäivän jatkoa itse kullekin.
16.08.2024 14:46
En usko , että tämä komentti olisisi ilkeilyä, 8.06 klo11.12
Ajattelen, että hänen komenttinsa tarkoittaa kyllästymistä tähän jatkuvaan joka ketjun sabotointiin,
Aloitus oli ihan mukava, mutta , vaikka korpikirjailija laittoi ihan asiallisen kommentin, niin heti ilkeilijä ryhtyi toimeen.
08.08.2024 00:13
Kiitos kaunis, Mira
06.08.2024 18:27
46 / 323