Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6664
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onneksi nuo ajat ovat takanapäin jolloin määriteltiin naisen synnytysasiat.
Suomessa voi itse valita synnyttääkö vammaisen vauvan vai ei.
Jokaisen päätös on omansa ja siihen ei kellään pitäisi olla nokan koputusta,
Jokainen vastaa itse omista valinnoistaan.
Jos ihminen haluaa keskeyttää raskauden siksi, että vauva olisi vammainen, ei sillä ole mitään tekemistä aiemmin mainitsemani rodun jalostuksen kanssa.
Silloinhan ei ihminen itse päättänyt, nykysuomessa ihminen itse päättää, eikä se ole mitään rodun jalostusta, vaan henkilökohtainen päätös.
23.03.2024 21:06
Linkki on vuodelta 2013, sitä ennen jo Lanton puheet olivat ´´tapetilla.´´
Mitä tarkoittaa ´´elävä vihannes´´ ei ainakaan ihmistä.
Ensihenkäyksestä viimeiseen hengenvetoon, ihmisellä on ihmisarvo.
Jos me siitä lipsumme, mille tielle se ihmiskunnan johtaakaan. Sinnekö, missä rotua jalostettiin, sinnekkö myös, missä ihmisiä pakkosteriloitiin.
23.03.2024 19:42
Joten kyseessä voi olla joku niksaus, jota et ole rekisteröinyt tapahtumahetlellä.
Asiaa kannattaa tietysti seurata.
23.03.2024 19:02
Vai, että risoissa nojatuoleissa kirotaan.
Ja minä sanon, että puhut pötyä .
Ja vielä enemmän pötyä on tuon ajatusviivan jälkeinen teksti.
Ja minä puhun kokemuksesta.
Päätelmä: koko aloituksesi on silkkaa provoa.
23.03.2024 17:16
Sarja on uusinta vuodelta 2020.
En nyt tiedä uusitaanko sitä TV:n puolella, mutta areenassa näyttä tällä hetkellä kaikki 6 jaksoa olevan.
Ihan joka jaksoa en ole katsonut, hoksasin vähän myöhässä sarjan, mutta mielenkiintoinen sarja.
Jos Aareenaa käytät, kannattaa katsoa, mielestäni.
23.03.2024 16:56
Minäkin olen juonut koko elämäni ajan.
Ensin join tissimaitoa ja kun se loppui siirryin väkevämpiin aineisiin.
Onneksi oli lehmiä kotitilalla.......
23.03.2024 15:44
Kiitos brinkkala, maailma on kyllä ikäviä uutisia täynnä.
Äsken katselin nettilehteä ja aivan kamala, 70-vuotiaan navetassa lehmät aivan kamalassa kunnossa. Kuvatkin alkoi oksettaa.
Itse, kun tuon kissan kanssa olen ympäri vuorokauden, niin hyvin ymmärre toisiamme.
Velipoikakin välillä ihmettelee, että ihan kun se ymmärtäis sun puhettas.
Kissa oppii kyllä tunnistamaan sanoja, ei ehkä niin montaa, kuin koira, mutta eleet ja äänenpainot ovat hyvin käyttökelpoisia kommunikointivälineitä.
Oletko jo itse toipunut taudistasi, tuolla ylenpänä taisin lukea, että joku tauti oli Sinut kiinni saanut.
23.03.2024 15:36
Hyvä, että löytyi sopiva.
Kipulääkkeiden skaala on leveä, erilaisia vaikuttavia aineita.
Myös mahdollisten sivuvaikutusten määrä on monasti lavea.
Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.
Älä nyt kuitenkaan innostu liikaa ´´ revittelemään´´, vaikka kivut ovatkin poissa. Ei meistä vanhoista kuitenkaan uusia saa.
23.03.2024 14:04
13.20 eli ihan kohta tulee TV1;ltä, viimeinen osa sarjasta: Oikeus kuolla.
23.03.2024 13:15
Kyllä se lääkitys varmaan Sinullakin vielä puree. Saattaa mennä jokunen viikko.
Toivotaan, että pääset taudista kokonaan eroon.
23.03.2024 13:04
Eläimet ylipäätään ovat älykkäänpiä, kuin ihminen kuvittelee.
Jos ne osaisivat puhua, luulenpa, että älyssä jäisi moni ihminenkin toiseksi.
Kissahan pitää siitä, että asiat ovat kohdallaan.
Niilo usein aamulla makaa mun tuolissani olohuoneessa. eräänä iltana jätin pääntaustyyni
pystyyn käsinojan reunaan.
Kissa makasi aamulla tyynyn päällä. Oli järjestänyt sen alustakseen.
Nyt kun oltiin lääkärissä hoitopöydällä ja tietysti pidettiin kiin, kun lääkäri verikokeen otti.
Sitten kun homma oli ohi, meni liukkaasti koppaansa.
Sanoinkin lääkärille, etten ole ennen sen nähnyt menevän kantokassiinsa, yleensä aina vähän haraa vastaan sinne laitettaessa.
Koki turvaksi sen paikan.
23.03.2024 12:58
Särki on ihan käypää ruokaa.
Appeni kauan sitten, aina suolasi särjet.
Nykyään särkeä saa jo säilykkeenä,
Kotimaista kalaa on nyt ruvennut saamaan kaupoista, joka on ihan hyvä asia.
22.03.2024 21:07
Ei näytä onnistuvan, mutta googlella sivu löytyy heti.
Mitä taide on? - Peda.net
22.03.2024 19:36
Yritetään uudestaan.https://peda.net/kauhava/lukiokoulutus/kauhavanlukio/lukiokurssit/jk/5ttjk/mitä-taide-on-pdf:file/download/7bdbdd54079ec5c9c48635e36ece01ec2818d5ad/Mitä taide on.pdf
22.03.2024 19:34
Aika suppea käsitys Sinulla.
Itse näen asiaa näin, kun tässä linkissä kerrotaan.
https://peda.net/kauhava/lukiokoulutus/kauhavanlukio/lukiokurssit/jk/5ttjk/mitä-taide-on-pdf:file/download/7bdbdd54079ec5c9c48635e36ece01ec2818d5ad/Mitä taide on.pdf
22.03.2024 19:28
Piharatamo eli kansankielellä rautalehti on hyvä pienten verenvuotojen tyrehdyttäjä.
Olen käyttänyt sillai, että yhden lehden päälle silppuan toisen ja painanhaavan päälle.
22.03.2024 19:26
Tuossa hyvinvointialueen jutussa, mitä äsken luin sanotaan, että laitoshoto tulee purkaa lainsäädännön velvoittamana 1.1.2028 mennessä.
Siin ympärivuorokautista hoitoa ei sitten enää vanhukset saa.
Sitten maataan kotona, asutaan yhteisöllisesti (kuka mitenkin) ja vaikkei sitä ääneen sanotakaan, niin kuinkahan paljon omaisia painostetaa omaishoitoon.
Eli toinen vanha sairas, hoitaa toista samanlaista ja uupuu.
Työssäkäyvät omaiset palaa loppuun.
Eli lopputulos: sairaita on entistä enemmän.
22.03.2024 18:03
Tein poikkeuksen, eivät ole, mutta kun muuta ei saa tähän aikaan.
Pääsääntöisesti ostan kotimaista ja myös luomua, jos on
Tomaatit ja kurkku ovat, jotka ostin ja omenat.
Hyvin usein ostan frisee-salaattia (en tänään), saa hyvän lisukkeen, laitan siihen vaan Felixin
perinteistä salaatinkastiketta.
22.03.2024 17:46
Voi tätä aamupäivää, kun Niilo ei saanut ruokaa, sitä surkeutta.
Vaan veriarvo oli kohdallaan, joten lääkitys puree.
50g oli vielä paino pudonnut, toivottavasti alkasi vähän nousta takaisin.
Se on sama, kun ihmiselläkin, että liikatoimita lisää kierroksia ja paino putoaa ja vajaatoiminta hidastaa, saattaa paino nousta.
Ruokarepun täydennystäkin hain tänään.
Katsoin tuota Sel-lan taulun kuvaa. Pidän siitä, tuo rauhaisa tunnelma, joka siitä mielestäni välittyy, vetoaa minuun.
Minäkin olen pientä voimistelua harrastellut ja tuota jokakeväistä 2kg painojen nostelua.
Vähän se niskoihin rupesi ottamaan, välillä tuli hetkiä, niinkuin pää ei olisi ihan paikallaan.
Tuntuu, näin talven loppupuolella, että voimat alkavat katoamaan, kunnes taas pääsee lempipuuhiinsa kevään koittaessa.
22.03.2024 17:42
Sitä saa köyhäkin halvalla vitamiineja ja hivenaineita, kun harrastaa keräilytaloutta.
Miksi noita jalostaa pitäisi, pilaisvat vaan jalostuksillaan hyvät rehut. Jaa en minä vaan huomannut, että joku olisi vikaa nähnyt porkkanassa ja kaalissa.
Minullakin on jääkääpissa porkkanoita, kukkakaalia ja parsakaalia. Keräilin niitä tänään ostoskoriini.
Voi voi, kunpa se elämä pysyisikin raiteillaan, mutta kun on tuolla naapurissa...no jääköön nyt sanomatta mikä.
22.03.2024 17:17
64 / 334