Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. Mies+omisti+naisen+/naiset+joista++tuli+++hänen+omaisuuttaan+kun+hän+maksoi+morsiamen+hinnan+naisenperheelle.+Ei+siis+ollut+kyse++tasa-arvoisesta+suhteesta,++mies+voi+erota+kun+tahtoi,+nainen+jos+mies+antoi+luvan+ja+kirjoitti+erokirjan.+Leviraattikin+oli+olemassa+jos+veljesi+ei+saa+perijää++joudut+naimaan+hänen+leskensä.+Jos+sinulla+on+orjia-+ja+niitä+saa+olla-+orjatar+on+sinun+käytössäsi+++myös+lapsentekopuuhissa+hänestähän+ei+tarvitse+maksaa,+++orjattaren+sinä+jo+omistat.++Lain+tulkinnathan+ovat+sinusta+++pahojen+++fariseusten+käsialaa+joten+++niitä+et+saa+noudattaa.
  2. Mitään+paholaista+++ei+ole++eikä++kukaan+Jeesus+tai+muukaan++ihminen+voi+vapahtaa+ihmisiä+mistään.+++Ei+ole+ketään+toimijaa+Jumalan+lisäksi++ja+JHWH+on+yksi.++ei+kolme+siellä+sun+täällä+touhuavaa+toimijaa+.Puhut+laista,++sen+perusilmoitus+on+tämä++"+Kuule+Israel++JH+WH++meidän+jumalamme+JHWH+on+yksi++".Sitä+ei+voi+muuttaa+vaikka++se+kristinuskolle+olisi+kuinka+tarpeellista.+Kristinusko++on+Jeesus-+uskonto+jossa+totta+kai+Moses+ei+teille+ole+mitään+uskontonne+Jeesukseen++verrattuna,+tora+itsekin+kertoo+Moseksen++viat+ja+++Jeesushan++on+se+Jumala+jota+te++palvotte+enkä+käsitä++miksi++sekotat+juutalaisuuden+omaan+uskontoonne++?+Kansan+ja+uskonnon+jota++osa+teistä+yhä+lakkaamatta++haukkuu+ja+olette+yrittäneet+fyysisestikin+++tuhota?++++Moses+ei++ole+kenenkään+muun++uskonnon++hahmon+kilpailija+eihän+hän+edes+kuulu+mihinkään+muuhun+uskononkuin+juutalaisuuteen.++Meillä+kuitenkin+on++tämä+tehtävä+jota+ei+kellään+muilla+ole:+"Minun+todistajani,+sanoo+JHWH,+olette+te+--+Israel,+sinä+jonka+olen+valinnut+palvelijakseni+--+ja+teidän+tulee+tuntea+minut+ja+uskoa+minuun,+ymmärtää,+kuka+minä+olen.+Ennen+minua+ei+ole+jumalaa+syntynyt+eikä+ollut+eikä+minun+jälkeeni+tullut+eikä+tule."+Jos+olemme++tuon++itse+keksineet++silloin++tietenkin++käy+niin,+että+jossain+vaiheessa++juutalaista+kansaa++ei+enää+ole,++koska+eihän+se+ollutkaan+ikuinen+todistaja+millekään.++Miekat+eivät+vaihdu+auroiksi+++kristinuskon+++mukaan,+vaan++teidät+temmataan++jonnekin+yläilmoihin+ja++me+jotka+pidimme+kiinni+sitä+mitä+JHWH+ilmoitti,+++joudumme++kuoltuamme++helvettiin.++Jeesus+alkaa+taistella+jonkun+paholaisen+kanssa+kun+palaa+,+veri+virtaa+mutta+paholainen+lopulta+karkaa+vankilasta.+Siionin+vuorelle+ei++kokoonnuta+eikä+siellä+temppeli+++toimi.++Kahden++eri+uskonnon++kirjoituksia+++ei+voi+sekoittaa+keskenään+++ja+saada+tulosta++joka+kuuluisi++kumpaankaan+uskontoon.
  3. E+olekaan.
  4. Juuri+noin.