Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mies+omisti+naisen+/naiset+joista++tuli+++hänen+omaisuuttaan+kun+hän+maksoi+morsiamen+hinnan+naisenperheelle.+Ei+siis+ollut+kyse++tasa-arvoisesta+suhteesta,++mies+voi+erota+kun+tahtoi,+nainen+jos+mies+antoi+luvan+ja+kirjoitti+erokirjan.+
Leviraattikin+oli+olemassa+jos+veljesi+ei+saa+perijää++joudut+naimaan+hänen+leskensä.+Jos+sinulla+on+orjia-+ja+niitä+saa+olla-+orjatar+on+sinun+käytössäsi+++myös+lapsentekopuuhissa+hänestähän+ei+tarvitse+maksaa,+++orjattaren+sinä+jo+omistat.++Lain+tulkinnathan+ovat+sinusta+++pahojen+++fariseusten+käsialaa+joten+++niitä+et+saa+noudattaa.
14.08.2022 14:40
Minkä+kohdan+selitän+väärin?+En+mitään.
14.08.2022 12:19
Mitään+paholaista+++ei+ole++eikä++kukaan+Jeesus+tai+muukaan++ihminen+voi+vapahtaa+ihmisiä+mistään.+++Ei+ole+ketään+toimijaa+Jumalan+lisäksi++ja+JHWH+on+yksi.++ei+kolme+siellä+sun+täällä+touhuavaa+toimijaa+.Puhut+laista,++sen+perusilmoitus+on+tämä++"+Kuule+Israel++JH+WH++meidän+jumalamme+JHWH+on+yksi++".Sitä+ei+voi+muuttaa+vaikka++se+kristinuskolle+olisi+kuinka+tarpeellista.+
Kristinusko++on+Jeesus-+uskonto+jossa+totta+kai+Moses+ei+teille+ole+mitään+uskontonne+Jeesukseen++verrattuna,+tora+itsekin+kertoo+Moseksen++viat+ja+++Jeesushan++on+se+Jumala+jota+te++palvotte+enkä+käsitä++miksi++sekotat+juutalaisuuden+omaan+uskontoonne++?+Kansan+ja+uskonnon+jota++osa+teistä+yhä+lakkaamatta++haukkuu+ja+olette+yrittäneet+fyysisestikin+++tuhota?+
+++
Moses+ei++ole+kenenkään+muun++uskonnon++hahmon+kilpailija+eihän+hän+edes+kuulu+mihinkään+muuhun+uskononkuin+juutalaisuuteen.++Meillä+kuitenkin+on++tämä+tehtävä+jota+ei+kellään+muilla+ole:+
"Minun+todistajani,+sanoo+JHWH,+olette+te+--+Israel,+sinä+jonka+olen+valinnut+palvelijakseni+--+ja+teidän+tulee+tuntea+minut+ja+uskoa+minuun,+ymmärtää,+kuka+minä+olen.+Ennen+minua+ei+ole+jumalaa+syntynyt+eikä+ollut+eikä+minun+jälkeeni+tullut+eikä+tule."+Jos+olemme++tuon++itse+keksineet++silloin++tietenkin++käy+niin,+että+jossain+vaiheessa++juutalaista+kansaa++ei+enää+ole,++koska+eihän+se+ollutkaan+ikuinen+todistaja+millekään.+
+
Miekat+eivät+vaihdu+auroiksi+++kristinuskon+++mukaan,+vaan++teidät+temmataan++jonnekin+yläilmoihin+ja++me+jotka+pidimme+kiinni+sitä+mitä+JHWH+ilmoitti,+++joudumme++kuoltuamme++helvettiin.++Jeesus+alkaa+taistella+jonkun+paholaisen+kanssa+kun+palaa+,+veri+virtaa+mutta+paholainen+lopulta+karkaa+vankilasta.+Siionin+vuorelle+ei++kokoonnuta+eikä+siellä+temppeli+++toimi.++Kahden++eri+uskonnon++kirjoituksia+++ei+voi+sekoittaa+keskenään+++ja+saada+tulosta++joka+kuuluisi++kumpaankaan+uskontoon.
14.08.2022 12:05
Puhutaan+oikean+messiaan+ajasta,++on+rauha,+ei+kukaan++enää+palvo++epäjumalia,+vierasuskoiset++++eivät+tuputa+jumaliaan++meille,+kaikki+tietävät+että+Jumala+on+yksi,+temppeli+toimii+ja+osa+vieraisiin++kansoihin++kuuluvista++kääntyy+juutalaisiksi.+
Ei+ole+mitään+"vanhaa+testamenttia"++tämäkin+kristinuskon+++väärä+opetus+katoaa.
13.08.2022 23:49
E+olekaan.
13.08.2022 16:16
Unohdat+että+Jeesus+puhui+juutalaisille+ja+laki+on+annettu+vain+Israelin+kansalle,+sehän+on+liiton+merkki.+Pitäisikö+kaikkien+syödä+kosheria,+ympärileikata++poikansa+ja+juhlia++Israelin+historiaan++kuuluvia+juhlia?
13.08.2022 16:15
"Uuden+testamentin+opetus+avioliitosta+noudattaa+Vanhan+testamentin+säädöksiä+täsmälleen.+"Ei+noudata+ja+tietenkään+en+uskoJeesukseen,++lakikin++sanoo+että+JHWH+on+ainoa+Jumala+ja+ainoa++jota+pitää+totella.+Ketään+muuta+ei+saa+palvoa++ja+miksi++ihmeessä+uskoisin+jonkun+toisen++uskonnon+jumalaan?
13.08.2022 16:04
UT.n++avioliitto-opetus++ei+perustu+VT:N+lakiin.+Tuossa+ovat++sekaisinPaavalia+ja+Jeesusta++eikä+juuri+mikään+VT:n+osalta+++ole+oikein.
12.08.2022 22:57
Miksi+olisi+vihattu?+Tuon+ajan+Palestiinassa++oli+erilaisia+ryhmiä+ja+opettajia+todella+paljon.++Miksi+Jeesus+++pienryhmineen+olisi+ollut++erityisesti+vihattu+?
12.08.2022 16:38
Ei+voinut+olla+heti+vauvana+sekä+Egyptissä+että+Nasaretissa++kuten+UT++väittää.+Ei+++kellään+ole++mitään+varmaa++tietoa+Jeesuksen+++syntymästä+tai+lapsuudesta,++UT+kertoo+sen+mukaan++mitä+myöhemmin+Jeesuksesta+++uskottiin:+messiaan+ja+Jumalan++lapsuudesta.++Niille++jo+kristinuskon++opeille+yritettiin+hakea++tukea++hepr.+raamatusta.
12.08.2022 16:31
Ei+ole,+onko+se+joka+erottaa+suomalaisen+++ruotsalaisesta+tai++buddhalaisen+++kristitystä.+Ei+tietenkään.
10.08.2022 16:05
Hepr.+raamatussa++ei+ole+langennutta+enkeliä++on+siis+turha+puhua+siitä++että+JHWH+on+sallinut+jonkun++kristinuskon+++Lucifer+-hahmon.
08.08.2022 18:25
Lajimme++lisääntyy++suvullisesti+++meitä+on+miehiä+ja+naisia+,+koska+toinen+siittää+toinen+synnyttää++ja+tämä+tapa+lisääntyä+on+lajille+edullinen.++Miksi+ihmeessä+++jumalalla++olisi++toinen+++maapallon+lajien++sukupuolesta,+evoluution+mukana+tullut+?+Miten+muuten+pyhä+henki+voi+olla+mies?+Jos+siinä+on+taustalla++heprean++ruach+se+on+feminiini++ja+niin++taitaa+olla+myös+kreikan+henki-sana.
08.08.2022 18:16
Joka++ikinen+rasisti+++löytää+näköjään++jonkun++kuuluisan+juutalaisen++jonka++kainaloon+käpertyy.
08.08.2022 13:53
Juuri+noin.
08.08.2022 13:42
Lapsia+ei+uhrattu+sen+näkee++hepr.+raamatun++tekstistä+ja+voi+nähdä
kun++lukee+Lähi-Idän+tuon+ajan+"normaalia+"historian+kirjoitusta.+++Esikoispoikien+surmaamista+täällä+kauppaa+henkilö+jonka+++ajatukset+muutoinkin+ovat+muualta+++kuin+Raamatusta.++
Mitä+tulee+Jeesukseen,++hänestä+ei+hepr.+raamattu+ennusta.++Eläinuhreilla+++oli+kullakin+laissa+ilmaistu+++tarkoitus+ja+useimmat++liittyivät+rituaaliseen++puhtauteen,+asia+jota++kristinuskossa+++ei+ole+ja++jota++kristityt++eivät+siksi++ymmärrä.++
Minusta+Jeesus+opetti+juutalaisuutta,+sen+keskitietä.++Salomon++hepr.+raamatun+mukaan++lankesi++epäjumalien+palvontaan+ja+sai+siitä+rangaistuksen.++Koko+Israelin++varhaishistoria+näyttää++olleen++taistelua+++vanhoja+jumalia++vastaan,+kansa+++luotti+vanhoihin+ja+tuttuihin,+++ei+uuteen.
08.08.2022 13:31
Ei++niitä+Jeesuksesta+hänen+elinajaltaan+ole.+Lähinnä+ovat+Paavalin+kirjoitukset++mutta+ei+hänkään++koskaan+ollut+Jeesusta+tavannut,+vaan++loi++opin+Jeesuksen+kuoleman+perusteelle.+Jeesuksen++elämä++ei+Paavalia+kiinnostanut.++
Jeesuksen+++oman+piirin+ulkopuolelta+ei+ole+mitään+juutalaisia+++tai+muita++mainintoja++hänen+elinajaltaan,+ne++mitkä++++myöhemmin+syntyvät+Palestiinan+ulkopuolella++käsittelevät++jo+kristinuskoa+jonka+perustajaksi+Jeesus+niissä+nimetään.
08.08.2022 12:07
Minullako+on+aivosoluvajaus+vaikka++itse++et+osaa++selittää+mitä+Jeesus,+joka+oli+aikanaan+++Isä+jumalanne+maallinen++ihmisruumis+tämä+inkarnoiduttuaan++ihmiseksi,++++on+nyt+kun+hänen+ruumistaan++ei+enää+tarvita+sijaisuuteen.
07.08.2022 19:54
Jeesus+siis+käski++kivittää?+Itse+asiassa+ei+käskenyt.
+Kuoleman+rangaistuksia+++ei+toteutettu,+ei+voitu+toteuttaa+koska++todistajien+osa+tehtiin+sen+verran++vaikeaksi+++että+tuomioita+ei+käytännössä+voitu+antaa+kun+ei+++varmuudella+voitu+luottaa+todistajiin.++
Eihän+niitä+anneta+Israelissakaan,++yksi++on+annettu+ja+toimeenpantu,++mutta+ei+häntäkään+kivitetty.
07.08.2022 19:11
Yhtä+sekasotkua:+nyt++jumalalla+++on++ruumis+jota++jostain++syystä+kutsutaan+Jeesukseksi,+joka+ruumiineen+kuoli++pariksi++päivää,+nousi+taivaaseen++ja+on+nyt+kuka?+
+Jesaja+siis+ennusti+luvussa+6+että+olisin+paatunut+juutalainen,+pakkosiirto+tuli+ja+meni+kansa++palasi,+minä+joka+en+edes+ollut+pakkosiirrossa++olen+kuitenkin+paatunut?+Millä+perusteella?
07.08.2022 19:02
188 / 426