Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kristinnuskossa++Jumala+ei+sitten++olekaan++kaikkivaltias+vaan+on+jonkin+uhrisäännön+alainen+.
12.07.2022 23:01
Jumala+siis+uhrasi+itsensä+uhriksi+itselleen+++ja+jotta+tapahtuma+saataisiin+toteutettua,+++Jumalan+piti+inkarnoitua++juutalaismieheksi,++++juutalaisen+papiston++++piti+väittää+että+juutalaiseksi+naamioitunut++uusi++Jumala++oli+rikkonut++sabattisääntöjä+ja+sen+jälkeen++roomalaisten+++oli+annettava++Jumalalle++tuomio++ja+toteutettava+se+.+Maaherra+tosin+luuli++antaneensa++poliittisen++tuomion+kapinan+yrityksestä,+valloittamiensa++alueiden+++uskontoihin+Rooma+++ei+puuttunut.
12.07.2022 22:59
Aivan,+kun+kerran+JHWH+on+ainoa+Jumala+ei+voi++kohdata+Jeesusta,+mutta++uskonnollinen++mieli+ei+tällaista+rajoitusta+tunne,+se+etsii+ja+löytää+omaan+++uskontoonsa+++sopivia+kokemuksia.Moniko+kristitty++ei-+katolilainen+++on+++sairauden+++tai+muun+syyn+++takia+heikossa+hapessa+tai+hädässä+ollessaan+nähnyt+Neitsyt+Marian?
12.07.2022 11:40
Tiedehän+pyrkii+totuuteen+asioista++joita+tutkii,++ei+minkään+++uskomuksen++ylläpitämiseen+vastoin+tosiasioita.
12.07.2022 11:33
Jeesuksesta++ei+ole+yhtään+aikalaistodistusta,++ei+kukaan+Jeesuksen+aikalainen+++hänen++piirinsä+ulkopuoleltakaan+Jeesuksesta++kirjoittanut.
10.07.2022 22:56
Emme+ole++kehittyneet+apinoista+mutta+meillä+on+yhteinen+++esi-isä+++niiden++lajien+kanssa++joiden++kehitys+johti+++olemaan+esim.++gorilla+tai+simpanssi.++Läheistä+sukulaisuutta+++ei+voi+kukaan+kiistää.
10.07.2022 12:03
Kyllä+meidän+tarvitsee++tutkia+sitä+maailmaa+mihin+olemme+syntyneet,+Raamatun+tarinat+eivät+maailmaa+selitä+eivätkä+vältämättä++ole+siihen+edes+tarkoitettu.++Nooan++tarina+on+lainaa+alueen+Israelia+vanhemmilta+++kultuureilta+++ja+me+jo+varmasti+tiedämme+ettei+tällaista+tapausta+ole+ollut+.Jopa+Raamatussa++kerrotut+kansat++olisivat+hukkuneet+siinä+mutta+elää+porskuttivat+kuitenkin+yhä+raamattua+kirjoitettaessa.Tämä+nyt+yhtenä+esimerkkinä.
10.07.2022 11:59
Kyllä++islamiin+voi+palata,+eikä+se+ole+pakkokäännytystä+jota++islamkin+++on+joskus++tehnyt.+++Kristinuskossa+Jeesus+on+tosiaan+on+++palvonnan+++kohde+toisin+kuin+juutalaisuudessa+ja+islamissa++joissa+uskotaan++++vain++Jumalaan.+Islamissa+++ihmiset++++alistuvat+++Jumalan+tahtoon++mutta+niin+tehdään++myös+muissa+monoteistisissa++uskonnoissa+-+kenen+muun+sitten+?
09.07.2022 16:39
Eivät+kaikki+muslimit+iloitse,+vaan++se+pieni+vähemmistö+++joka+kannattaa+noita+ääriryhmiä.
Sekä++kristinusko++että+islam++ovat+nk.+universaaleja+uskontoja,++ts.+ne+kumpikin+väittävät+että+ovat+itse++ainoa++oikea+uskonto+ja+kun+kumpikin+uskoo+sekä+taivaaseen+että+helvettiin,++niin+vain+omaan+uskontoon++uskovat++päätyvät+taivaaseen+ja+kaikkien++on+tehtävä+valinta,+ei+ole+välitilaa.+Näin+ollen+me+juutalaisetkin+++pääydymme,+++ellemme+hylkää+omaa+uskoamme,++jomman+kumman+helvettiin+jos+jompi+kumpi+noista+on+tosi.+
Se+ero+on,+etten+ole+koskaan+missään++edes+muslimimaissa+joutunut+muslimien+käännytyksen++kohteeksi,+sen+sijaan+esim.+Israelissa++on+varmaan++satoja+ellei+tuhansia+äärikristittyjä++joiden+lähes++päätyönä+näkyy++olevan++juutalaisten+häiritseminen+Jeesus-+jutuilla.
09.07.2022 14:39
Tarinassa++on+puhuva+käärmekin+++mutta+tarina++kuitenkaan++ei+puhu+helvetistä++eikä+kenenkään+"teidän"++luomisesta+"mitä+ilmeisemmin+helvetissä".
06.07.2022 21:03
Raamattu+ei+ole+biologian+kirja.
06.07.2022 20:53
SYYTETTIIN++UT:n+mukaan++juutalaisten++toimesta,++mutta+PUOLUSTUSPUHEESSAAN+++Stefanos++kiistää++väitteet,++hänhän+puolustautuu++esitettyjä+väitteitä+vastaan++.
Moseksesta:++"++Mooses+hämmästyi+tätä+näkyä+ja+meni+lähemmäs+katsoakseen+tarkemmin,+mutta+silloin+hän+kuuli+JHWH:n+äänen:
+32+'Minä+olen+sinun+isiesi+Jumala,+Abrahamin,+Iisakin+ja+Jaakobin+Jumala.'+Mooses+alkoi+vapista+eikä+rohjennut+katsoa.
+33+Mutta+JHWH+sanoi+hänelle:+'Riisu+kengät+jalastasi,+sillä+paikka,+jossa+seisot,+on+pyhää+maata.
+34+Minä+olen+nähnyt,+miten+kansaani+sorretaan+Egyptissä,+ja+kuullut,+miten+se+huokaa.+Nyt+olen+astunut+alas+vapauttaakseni+kansani.+Tule,+minä+lähetän+sinut+Egyptiin.'
+35+"Tämän+Mooseksen+israelilaiset+olivat+kieltäneet+sanoen:+'Kuka+sinut+on+pannut+päälliköksi+ja+tuomariksi?'+Mutta+juuri+hänet+Jumala+lähetti+päälliköksi+ja+vapauttajaksi,+kun+enkeli+ilmestyi+hänelle+orjantappurapensaassa.+++
36+Juuri+hän+johti+heidät+pois+ja+teki+ihmeitä+ja+tunnustekoja+Egyptissä,+Punaisellamerellä+ja+autiomaassa+neljänkymmenen+vuoden+ajan.+[Ps.+105:27]
37+Ja+juuri+tämä+Mooses+sanoi+israelilaisille:+'Jumala+on+veljienne+joukosta+nostava+teille+profeetan,+minun+kaltaiseni."etc++
Temppelistä+++lainataan+JHWH:+n+itsensä+sanoja+ei+suinkaan++kielletä.
06.07.2022 20:50
Niin+on+jättiläisetkin++on+lueteltu+siis++ne++jotka+syntyivät+kun+jumalien+++pojat+kävivät+maapallolla+pahojaan+tekemässsä.++Ikävä+kyllä+tuosta+väenpaljoudesta+++jäi+eloon+vain+Nooan++perhe+josta+me+kaikki+polveudumme++++samaan+aikaan+kun+Europassa++jo+oli+nykykansojen+esi-isiä+.Mistä+lie+tyhjästä+tulleet...
06.07.2022 17:48
Ok.+sitten+ei++ole++ollut+Jeesusta+eikä+Stefanostakaan+koska+heidän++esi-isänsä+++ja+äitinsä++kuolivat+narinaan+jo+Siinailla.
06.07.2022 17:35
Aatami+on+tarinahenkilö+ja+kuolemaa++on+ollut+niin+kauan++kuin+elämääkin+.Ihmislaji+ei++ole+alkuisin+++yhdestä+parista++ja+aiemin+on+maapallolla+++elänyt+muitakin+ihmislajeja+yhtä+aikaa+meidän+lajimme+kanssa"Juutalaiset+Moseksen+kirjat"+eivät+ole+biologian+kirjoja+.
06.07.2022 17:32
Luojajumala++kertomuksessa+on+++JHWH+++ja++todella+-+JHWH+tarinassa++ei++ole++saatanaa+eikä+voikaan++olla+kun+tarina+on+eksiiliä+edeltävältä++ajalta++ja++vasta+eksiilissä+juutalaiset++kohtasivat++Persian+uskontojen+++paholaisen.+Käärme+on+käärme+paratiisitarinassa++vaikka++kristinusko++alkoi+myöhemmin+muuta++väittää.
06.07.2022 16:13
Missä+kohtaa+Stefanos+puhuu++JHWH:ea+tai+temppeliä+vastaan?Hänhän+on+kovasti+niiden+puolesta+mutta+väitää+että+juutalaiset++eivät+ole+.Ap.t7:+8"+Jumala+teki+Abrahamin+kanssa+liiton,+jonka+merkkinä+on+ympärileikkaus.+Abrahamille+syntyi+Iisak,+ja+Abraham+ympärileikkasi+hänet+kahdeksantena+päivänä,+samoin+Iisak+Jaakobin+ja+Jaakob+kansamme+kaksitoista+kantaisää."
7.8:38+"Juuri+Mooses,+silloin+kun+kansa+oli+koolla+autiomaassa,+välitti+isillemme+sen,+mitä+enkeli+puhui+hänelle+Siinainvuorella.+Hän+otti+vastaan+elävät+sanat+antaakseen+ne+edelleen+meille."
+"39+Mutta+meidän+isämme+eivät+suostuneet+tottelemaan+häntä,+vaan+työnsivät+hänet+syrjään+ja+mielittelivät+takaisin+Egyptiin."...
"47+Mutta+Salomo+rakensi+hänelle+asuttavaksi+talon!+Korkein+ei+kuitenkaan+asu+ihmiskäsin+tehdyissä+rakennuksissa
48+Profeettahan+sanoo:++
+49+--+Taivas+on+minun+valtaistuimeni+ja+maa+minun+jalkojeni+koroke.+Millaisen+talon+te+minulle+rakentaisitte,+sanoo+JHWH+mikä+olisi+minun+asuinsijani?"+
+"+Te+saitte+enkelien+tuomana+lain,+mutta+ette+ole+sitä+noudattaneet"
Juutalaiset+olivat++olleet+tottelemattomia++ja+nyt+Jumala+oli++lähettänyt+++Jeesuksen++joka+ei+kelvannut.+Kaikessa+++näkyy+myös+Paavalin+vaikutus:+enkeli+++oli+muka++lain+antaja.+Kristinuskon++teologinen++perusajatus++jo+näkyy++muutama+päivä+Jeesuksen++kuoleman+jälkeen.Totta+on+se+että+pienryhmän+messiaaksi+uskoma++Jeesus+oli+Rooman++toimesta++ristiinnaulittu,++ei+muu.
06.07.2022 15:55
Nykyään+on,+mutta+kaikki+eivät+niitä+noudata.
03.07.2022 19:03
Osin+hyvin+julmaa++naisten+orjien+ja+vähemmistöjen++asema,+++samoin+sodat+ilman+sääntöjä,++tosin+ilman+sääntöjä+Putinkin+nyt+sotii.
03.07.2022 14:11
"Hän+poikkesi+Tamarin+luo+tien+sivuun+ja+sanoi:+"Minä+haluan+maata+kanssasi."+Hän+ei+tiennyt,+että+nainen+oli+hänen+miniänsä.+Tamar+kysyi:+"Mitä+annat+minulle+siitä,+että+saat+maata+kanssani?+"+muuten+ok++paitsi++että+portoksi+luultu++olikin+seksiä+haluavan++miehen++miniä.
+Haaremin+omistajat+kuten+++muutkin++miehet+omistivat+vaimonsa+eivät+nämä+miestään.+Vapaa+nainen+esim.+erokirjan++saanut+voi+maata+haluamansa+miehen+kanssa+++kunhan+tämä+ei+ollut+lähissukulainen,+kun+++naista++eivät+enää++hallinneet+isä+tai+veljet.
02.07.2022 18:58
198 / 426