Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinä+yrität++tehdä+Israelin+uskonnosta++ja+sen+Jumalasta+oman+uskontonne++kaltaisen.+Missä+++JHWH+ilmoitaa++että+++hänen++ja++Israelin++välinen+liitto+on+ohi+ja++on+tehty+"uusi+liitto"+maailman+kansojen+kanssa+?+JHWH+ilmoittaa+nimenomaan+++että+olemme++hänen+palvelijoitaan/orjiaan,+emme+seuraajia+.
Kristinuskon++teologian+++mukaan++Jeeuksella++ei++ole+maallista+isää+vaikka+niitä+sukutauluja+kovasti+tuputetaan.Jeesuksella+ei+siis+ole+maallista++sukuakaan.Piste.
28.04.2022 12:38
"Jumala+on+aina+ilmoittanut+ja+paljastanut+itsestään+enemmän+ja+enemmän+vähitellen,+ja+vienyt+suunnitelmaansa+pala+palalta+eteenpäin.+"
+Ei+ole+totta,+olette+uusi+uskonto,++teillä+on+oman+oppinne+mukaan+kolmiyhteinen++Jumala+jonka++yksi+osa+on+inkarnoitunut+ihmiseksi+ja+uskotte+tämän+osan+olleen+Israelille+luvattu+messias.+
Tämä+++Jumalanne+pojaksi+kutsumanne+osa+omaa+jumalaanne++ristiinnaulittiin+roomalaisten++toimesta+ja+pidätte+ristiinnaulitsemista+++uhritoimituksena+vaikka++kaikki+siinä+oli+vastoin+toraa+.++Koska+olette+uusi+uskonto++jota+tora+ei+tietenkään+sido,++voitte+uskoa++mitä+vain+mutta+ette+voi+pakottaa+uutta++uskontoanne+meille.+Sitä+kuitenkin++yritätte+tehdä,+vainojen+ajat++ovat++ohi,++mutta++uskontoanne++tuputatte,+ja++opinne++mukaan++me+joudumme+uskontonne++helvettiin+mikäli+pidämme+kiinni++sitä+mitäJHWH+meille+ilmoitti+ja+vaati+pitämään.Sitä+suurempaa+eroa+ei+kahden+uskonnon++välillä++voi++ollakaan.++
"Salaisuus+on+ollut+kätkettynä+ikuisista+ajoista+ja+polvesta+polveen,+mutta+nyt+ilmoitettu"+JHWH:n+ilmoitti+itse+meille+kuka+ja+mikä+on+ja+siinä+meidän+onkäsketty+pysyä.++Kumpaankohan+kannattaa+++luottaa,+maailman+luojaan+vai+johonkin+++Paavaliin+?
Valitsen+sen+joka+valitsi++Israelin,+mutta+voit++tietysti+jatkossakin+ilmoittaa++mitä++uutta++teidän+Jumalanne+itsestään+teille+++ilmoittaa.+Ehkä+peruuttaakin+jotain?
28.04.2022 12:26
Israelin+Jumala+on+yksi+vain+kristinuskossa+on+++kolmiyhteinen+Jumala++missään++muussa+uskonnossa++ei++ole++eikä++ole+aiemminkaan+++ollut.+Teillä+kesti+kauan+ennen+kuin+päädyitte+tuohon+kolmiyhteyteen+"+1.+Tim.+2:5+:Sillä+yksi+on+Jumala,+yksi+myös+välimies+Jumalan+ja+ihmisten+välillä,+ihminen+kristus+++Jeesus".
27.04.2022 15:59
Jumala+ei+ole+kenenkään+siementä++eikä+tee+jälkeläisiä.+Jos+Jeesus++olisi+ollut++jumala++ei+hän+tietenkään+++olisi+voinut+olla++kenkään+ihmisen+jälkeläinen+.+Nykyinen+suomennos+kääntääkin+Jesajan++oikein,+henkilö+saa+omia++jälkeläisiä++ja+hänet+muutenkin+palkitaan.++
Kyllä+JHWH++pakottaa+monessakin++vain+häntä+saa+rukoilla,+ei+saa+murhata+,+sabatti+pitää+pyhittää+jne+"Lisääntykää"+on+mitzva+joka+koskee+++miehiä,+naisille+++se+on+oma+valinta.+++Kristinusko+on+tässäkin+täysin++toisenlainen++ja+yrittää++jälkikäteen++tehdä++Israelin+uskonnostakin++samanlaisen+++kuin+se+itse+++on+.
27.04.2022 15:51
Tietenkään+en+voi+ymmärtää+,+voin+vain+tietää++sen+mitä+hän+Israelille++ilmoitti+:Hän+on+yksi,+Hän++ei+kuole,+++Hän+on+maailman+luoja+ja+ainoa++syntien++anteeksi+antaja.++Messias++on+ihminen,++Davidin+++jälkeläinen,++jonka+Jumala+valitsee++johonkin+tehtävään,++luotu+olento,+kuten+minä+ja+sinä.
+En+usko+että+mikään+mitä+Hän+ilmoitti+olisi+väärin+niin+että++minun+pitäisi+alkaa+miettiä+miten+sen+muuttaisin++jotta+siitä+tulisi++se+mitä+hän+oikeasti++tarkoitti,+mutta+ei+jostain+syystä++kyennyt+vaikka+++on+maailman+luoja.
27.04.2022 14:35
Tora+ei+puhu+Jeesuksesta+++yhtään+mitään+.
27.04.2022 00:04
JHWH+on++oman++ilmoituksensa+mukaan++aina+elävä-+miten+kukaan+voisi+tappaa+maailman+luojan?++JHWH+on+kaikkivaltias,++ei+hänen++++tarvitse+ensin++"tappaa"++itseään++uhriksi++itselleen+jotta+voisi+tehdä+jotain.++Sellaista++kuin+maailman+synti+ei+edes+ole,vaan++kukin+on+itse+vastuussa++teoistaan+.+
Jes+53+alkaa+näin"+Hän+kasvoiJHWH:n+edessä+niinkuin+vesa,+niinkuin+juuri+kuivasta+maasta".++JHWH+siis+kasvaa++itsensä++edessä++ennen+kuin+++ottaa+omalle+kontolleen+joidenkin+pahat+teot+ja+sen++jälkeen+kun+on+rankaissut++itseään+sairaudella+ja+rumuudella++"saa+hän+nähdä+jälkeläisiä+ja+elää+kauan,+ja+JHWH:n+tahto+toteutuu+hänen+kauttaan"
Hän+palkitsee++itsensä+myös+näin:++"+minä+jaan+hänelle+osan+suurten+joukossa,+ja+väkevien+kanssa+hän+saalista+jakaa;+"+Vihdoin+Jumala+pääse+suurmiesten+joukkoon+ja+saa+myös+elää+kauan..+!!!
27.04.2022 00:02
Alkukielen+zera+tarkoittaa++miehen+siittämiä+jälkeläisiä,++ei+opetuslapsia+ellei+Jeesus+nyt+sitten+ollut+näiden+biologinen+isä.+Jos+lakia+noudatti+piti+ottaa+vaimo,+tora+niin+käskee+.+Kristinuskossa+++on+Jumala+ja+tällä+poika+juutalaisuudessa+++ei+ole++kuinJumala+yksin.
26.04.2022 23:23
Jeesus+siis+syntyi+noin+v.+725+eaa++ekakerran+ja+syntyi+sitten+uudelleen++noin+700+vuotta+myöhemmin?
26.04.2022 23:14
Kyllä++Damasko++ja+Israel++olivat+jo+tuhoutuneet++kauan++ennen+kuin++poika+jonka+syntymästä+Jes.+7+kertoo+,+oli+kasvanut+niin+isoksi+että+kykeni+itse+erottamaan+hyvän+pahasta.+Puhe+myös++on+nuoresta+naisesta++ei+neitseestä.
26.04.2022 20:00
Ainakin+se+kristityjen+pitäisi+tästä++ymmärtää++ettei++JHWH:n+palvelija+ole+JHWH+itse,+ei+myöskään+muutoinkaan+mikään++jumala.+Henkilö+++palkitaan+myös++omilla++jälkeläisillä,++maineella+ja+muilla+palkkioilla.
Jeesus+ei+ollut+ruma+eikä+sairas,ei+ollut+hiljaa++ristillä+eikä+ollut+vastoin+lakia++perustanut+perhettä+joten+hän+ei+ollut++siittänyt+++omia+lapsia.++Ei+myös+ole+mitään+syntivelkaa++tai+syntiä+jonka+joku+muu+voi+ottaa+++kontolleen.
26.04.2022 19:54
Ette+olekaan++juutalaisia,+eikä+teidän+tarvitse+olla,+liitto+ja+++laki+++kuuluvat+vain+Israelin+kansalle.+Paavalilla+oli+tässä+ongelma:+Jeesus+ja+hänen++lähipiirinsä++ja+kuulijansa++olivat+olleet+juutalaisia++joita+laki+sitoi,+mutta+Paavali++lähti+nyt+viemään+uutta+uskontoa+ei-+juutalaisille+.
Uusi++uskonto++kertoi+Jeesuksesta++ei+JHWH:sta,+++eikä+laki+voinut++kuulua++sanomaan++siksikään++että+uusi+++uskontohan+opetti+vastoin+asioita+jotka++ovat+lain+perusta+.++Siksi+juutalaisiakin+++piti+alkaa++käännyttää+uuteen++uskontoon,++ei+ollut+oikein++tai+riittävää++se+mitä+juutalaisuudessa++sen+omat+kirjoitukset++sanoivat,+jotta+pelastuisi+kristinuskon+tuomalta+helvetiltä++piti+hyväksyä++uuden+uskonnon++opit+ja+ottaa+sen+kaste.
++On+mahdotonta+seurata+toraa+ja+olla+samaan+aina+kristitty.++Jotkut+juutalaiset+(nk+messiaaniset)+ajattelevat+että+voi,++mutta+heidän+pitää+ensin+selittää+pois+käskyjä,++myös+se++tärkein,+ja+ottaa+kaste+vieraan+Jumalan+++nimeen.++Muihin+kansoihin+kuuluvilla+++ei+ole+mitään+järkeä++luopua+kristinuskosta+jos+siihen+uskovat,+++ja+alkaa+jostain+syystä+noudattaa+jonkun+vieraan+uskonnon++lakeja.+Jeesus+noudatti+toraa+++mutta+hänhän+olikin+juutalainen.
26.04.2022 10:56
Kristinuskossa+++näytään++joidenkin+mielestä++jo+etukäteen+tiedettävän+pääseekö++jokun+sen+taivaaseen+++vai+joutuu+sen+helvettiin+.
25.04.2022 12:00
Evoluutio+ei+putinien+käytöksen+vaikuta,+lajina+olemme++pitkään+olleet++lajitovereitamme+listivä+laji,+mutta+voimme+vapaasti++valita+toisenlaisenkin+tavan+toimia.+
++Sekin+on+valinta+mikä++missäkin+uskonnosssa++on+harhaoppia,++jos++ottaa+Raamatun+esimerkiksi+++niin+kristinusko++jossa++on+valtava+++määrä+eri+tavoin+opettavia+kirkkoja+ja+muita+ryhmiä,++on+itse+hepr.+raamatun+mukaan++kokonaan+väärä+uskonto.
24.04.2022 10:28
JHWH+on+kaikkien+luotujensa++Isä+mutta++toisin+kuin+pakanoiden+jumalilla++hänellä+ei+ole+jumallapsia.+++Hän+on+yksi,+jos+JHWH:n+oma+ilmoitus++ei+teille+riitä+++ymmärrän++sen,+ei+hän+sitä+teille+++ole++ilmoittanutkaan+ja+käskenyt+olla+sen+todistajina.+
Jos+teistä+kristityistä+tämä+maailma++on+messiaan++toiminnan+jäljiltä++tälläinen++kuin+on,+ei+ihme+että+joudutte+minutkin+hätistelemään+pois,++olemme+häiritsevä++turhake+liittoinemme.+++Kaikkihan++muuten+on+ok,++rauha++vallitsee.
22.04.2022 17:49
"Jer.+35:20-24+te+henkiinjääneet+kansakunnista.+Kääntykää+minun+tyköni+ja+antakaa+pelastaa+itsenne,+te+maan+ääret+kaikki,+sillä+minä+olen+Jumala,+eikä+toista+ole.+...Minun+edessäni+pitää+kaikkien+polvien+notkistuman,+minulle+jokaisen+kielen+valansa+vannoman".+Tuo+on+totta+ja+kristitytkin++joutuvat+sen++lopulta++tunnustamaan:JHWH+on+ainoa+Jumala+++Hän+ei+ole+monta+jumalaa+Hän+ei+ole+vaihtanut+nimeään++vaan+++"minun+(JHWH)+edessäni+pitää+kaikkien+polvien+notkistuman,+minulle+jokaisen+kielen+valansa+vannoman"+Ei+ole+messiaanisia+juutalaisia++paikalla,+minkään+Jeesuksen++nimeen+ei+saa+rukoilla++tai+polviaan+notkistaa+eivät+juutalaiset+ole+koskaan++saaneet+vaikka+muut+saaneet++toistaiseksi+.++++Ainoa+tekijä+on+JHWH++"MinäJHWH+olen+kutsunut+.."
22.04.2022 12:48
Tapahtuma+jota+noissa+++kohdin+käsitellään+on+historiallinen,++on+kyse++syroefraimilaisesta+++sodasta+Israel+ja+Damasko++ovat+liittoutuneet+++nousevaa+suurvaltaa++Assyriaa+vastaan+ja+yrittivät+++saada+Juudan++mukaani,+Juuda+empi++ja+on+nyt+tuossa+itse++hyökkäyksen+kohde+.+
+Ahas+ei+tiedä+mitä+tehdä,+Jesaja+saapuu++henkilökohtaisesti++kuninkaan+luo+kertomaan++että+Ahaalle++on+JHWH+antanut++merkin:++tietty++nuori++nainen+tulee++raskaaksi++ja+synnyttää+pojan+joka++ei+ehdi+oppia++erottamaan+hyvää+pahasta+kun+jo+Juudaa++uhannut+koalitio+on+tuhoutunut.+
Merkki+teistä+Jeesus-+jumalan++palvojista+toteutui++siis+700+vuotta+myöhemmin+aika++lailla++myöhässä+++koska+poika+oli+syntynyt+ennen+sotaa+ja++oli+++myös+ehtinyt+oppia+erottamaan+hyvän+ja+pahan++ennen+kuin++kuin+koalitio++jo+oli+tuhoutunutkin.+
+Maria+on++kristinuskon++mukaan+neitsyt+joten+hänen++synnyttämällään++pojalla+ei+ole+juutalaista+sukua+lainkaan+.Ei+kelpaa++messiaaksikaan.+
Teoforisia+nimiä+oli++tuolloin+++vaikka+kuinka++paljon,++oli+myös+Jesus-nimisiä+.+++Mitä+arvelet++montako++JHWH-+nimistä+oli++?
22.04.2022 12:22
Ei+kristinuskon+++mukaan+++tule+maailmanrauhaa+.
21.04.2022 21:58
Läi-idässä+oli+monia++inkarnoituvia++ja+kuolevia+++jumalia+ja+jumalia+joilla+oli+poika,+joillakin++tyttäriäkin++mutta+++JHWH+ei+ole++yksi+näistä.+Te+kristityt+olette+nykyään+ainoa+uskonto+maailmassa++jonka++jumalalla++on+sen+uskon+mukaan++ollut+ihmisäiti+,veljiä,+serkkuja,+tätejä+ja++enoja,+ainoa+jonka+kakat+joku+on+putsannut+++jota+joku+on+imettänyt.+Muinoin+tuo+jumalseura+oli+suuri.+
++Hepr.+raamatussa+ei+synny+Jumalaa,+ei+kuole+Jumalaa,+eikä+Jumala+ole+ollut+ihminen.++JHWH+on+yksi++ja+hänen+nimensä++on+yksi.
21.04.2022 21:54
Tätäkö+tarkoitat+Jes.+56"Samalla+tavoin+myös+muukalaiset,+jotka+ovat+liittyneet+JHWH:n++palvelijoiden+joukkoon,+jotka+rakastavat+hänen+nimeään+ja+kunnioittavat+häntä,+kaikki+jotka+varovat+loukkaamasta+sapatin+pyhyyttä+ja+pysyvät+minun+liitossani,+
7+he+kaikki+saavat+tulla+pyhälle+vuorelleni.+Minä+täytän+heidät+riemulla,+kun+he+rukoilevat+siellä.+Minä+hyväksyn+polttouhrit+ja+teurasuhrit,+jotka+he+tuovat+alttarilleni.+Ja+minun+temppelistäni+tulee+huone,+jossa+kaikki+kansat+saavat+rukoilla."++Temppeliähän+ei+enää+ole++eikä+kristinuskon++mukaan+tulee,+joten??++++Sabattikin++on+uuden++uskonnon++aikana+vaihtunut+sunnuntaihin.+
Jes.+45++"+20+Kokoontukaa+ja+tulkaa,+lähestykää+kaikki,+te+henkiinjääneet+kansakunnista.+Eivät+ne+mitään+ymmärrä,+jotka+kantavat+puukuviansa+ja+rukoilevat+jumalaa,+joka+ei+voi+auttaa.+21+Ilmoittakaa+ja+esiin+tuokaa-neuvotelkoot+keskenänsä-kuka+on+tämän+julistanut+hamasta+muinaisuudesta,+aikoja+sitten+ilmoittanut?+Enkö+minä,+JHWH.+Paitsi+minua+ei+ole+yhtään+jumalaa;+ei+ole+vanhurskasta+ja+auttavaa+jumalaa+muuta+kuin+minä."+++Monenlaisia+++jumalia+ihmiset++++rukoilevat+mutta+tuskin+tuolla+paikalla++oli+++"messsiaanisia"++juutalaisiakaan.
21.04.2022 21:01
211 / 426