Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Montako+++persoonaa+sinussa+on+?
20.02.2022 20:19
Suomalaisissa++käännöksissä++on++Agricolan+keksimä+sana+vanhurskas++mutta+alkukielessä+käytetty+sana++on+oikeamielinen,++oikein+toimiva+.++
5.Moos.32:4"Hän+on+kallio;+täydelliset+ovat+hänen+tekonsa,+sillä+kaikki+hänen+tiensä+ovat+oikeat.+Uskollinen+Jumala+ja+ilman+vääryyttä,+vanhurskas+ja+vakaa+hän+on."+Jumala++on+siis++itselleen+kelpaava+?
20.02.2022 20:18
"Oikeat"++juutalaiset+++ovat+kai+sinusta++niitä+jotka++eivät+protestoi+++kun+heille++kertoo+kristinuskon++++sanoman+että+JHWH+onkin+oikeastaan++++kolmen+jumalan++kimppa+ja+myös+sen+että+++jos+uskomme+mitä+JHWH+ilmoitti+joudummekin++helvettiin,++näin++koska+kristinuskon++Jeesus+on+niin+määrännyt.+
Arvelin+ilmeisesti++oikein+ystäväsi+ovat+nk+messiaanisia++kristittyjä.
20.02.2022 20:09
Olen+lukenut++ja+ilmeisesti+++olen+siitä+sitten+sivistynyt.
20.02.2022 19:59
Eivät+ketkään+koska+JHWH+ilmoitti+että+loi+kaiken++yksin+ja+kaikki+muut+ovat++luotuja.
20.02.2022 19:54
Mitä+vanhurskautetulla+++tarkoitat?
20.02.2022 19:24
Siis+on+kolme+jumalaa++joita+on+aivan+mahdoton+kuvata+niin+että++kyseessä+olisi++yksijumalaisuus+joten+pitää+ottaa+avuksi+kananmunan+kuoretkin.+Ääretön+Jumala++on++helposti+kuvannut+itsensä+hepr.+raamatussa,+ei+ole+tarvinnut+omenaan+eikä+++veteenkään+verrata.
20.02.2022 19:22
Missä+hepr.+++raamatussa+sanotaan++että+JHWH+on+luonut+jotain+hullutukseksi+?+Tuokin+on+yksin+Paavalia+.
20.02.2022 19:12
Viisauskirjallisuus++on+oma+genrensä,+mutta++kun+viisaus+jonka++myös+JHWH+hepr.+raamatun+mukaan+on+luonut,+laitetaan+leikkimään+JHWH:n+edessä+ja+viisaus+on+hepreassa+feminiini,+niin+kun+kristityt+yrittävät+selittää+viisauden+Jeesukseksi,+niin+Jeesuksen++++pitäisi++silloin+olla++tyttö.
20.02.2022 19:04
Septuaginta+on+huono+käännös+ja++tarkoittaa+silloisen+hepr.++raamatun+käännöstä+tai+oikeastaan+käännöksiä++kreikkaan+eli+1.Moos+ei+ole+yhtä+kuin+septuaginta.
+
++Olen+vastannut+JHWH+on+ilmoittanut+että+on+yksin+tehnyt++kaiken+.Jos+sinusta+Israelin+Jumala+valehtelee+niin+en+voi+sille+mitään+.
20.02.2022 18:55
Olen+juutalainen+ja+se+++riittää+.+Minulla+on+ruumis+++ja+ruumiiseen,++etenkin+aivoihin,+pohjautuva+tietoisuus.+
+Tuttavasi++ovat+eri+maata+-++oletan+että+siinä+tapauksessa+he+ovat+++exjuutalaisia++kristittyjä.
20.02.2022 17:55
JHWH+on+minä,+ei+me.+Kolminaisuus+++on+kokonaan+kristinuskon++omaa++oppia.+Israelin++Jumala+on++ollut+ja+on+aina+sama,+mutta+nyt+++uusi+uskonto+jonka++jumala+siis++on++kolmen+jumalolennon+kollektiivi,+väittää+opissaan+muuta.+
Lisäksi++kristinusko++opettaa++että+jollemme++mekin+ala+palvoa+poikajumala+Jeesusta+Jumalana,+++joudumme+helvettiin.+Kristinuskossa+kun+sen+Jumala+ei+voi+++antaa+syntejä+anteeksi+ilman+että+on+jokin+jumalihmisuhri+ja++uhrina+hetkeksi+kuollutta+++pitää+kiitokseksi++kaikkien+alkaa++palvoa.++Tai+muuten..
+Lyhyesti:+++jos+siis+uskomme+++mitä++JHWH++ilmoitti+ja+käski,++meitä+rangaistaan+uuden+kolmiyhteisen+jumaluuden++toimesta+ikuisrangaistuksella.+++JHWH+ei++kristinuskon++mukaan+seisokaan+lupaustensa++takana,+vaan+++tuosta+vain+jossain+vaiheessa++kun+kristinuskon++teologia+valmistui,+ne+++muuttuivat+valheiksi+.
20.02.2022 17:35
Nyt+sinä+siis+jo+itse+määrittelet+senkin+kuka+on++juutalainen+?++++Israelin+Jumala+jo+on+sinulle++kolmen+kimppa++joten+nyt+voit+siirtyä++minuun!
20.02.2022 16:20
Aivan+teillä+on+kolme+jumalaa++kun+on+vielä+++se++Pyhä+Henkikin.+Kertoisiko+joku++joka+asian++
+todella+tuntee+miten+Pyhästä++Hengestä+tuli++myös+Jumala?
20.02.2022 16:07
En+usko+että+sinulla+on+yhtään+juutalaista++ystävää,+tai+sitten++he+eivät+tiedä+mitä+sinä+meistä+ja+juutalaisuudesta++oikeasti+ajattelet+.
20.02.2022 15:57
No+sieltähän+se+tuli,++tällä+kertaa+tuossa++muodossa.+Asiaahan+sinulla+ei+koskaan+ole.
20.02.2022 15:52
Ei+kenenkään.+
Jes.+44:24"Näin+sanoo+JHWH,+sinun+lunastajasi,+joka+on+valmistanut+sinut+hamasta+äidin+kohdusta:+Minä+olen+JHWH,+joka+teen+kaiken,+joka+yksinäni+jännitin+taivaan,+joka+levitin+maan-kuka+oli+minun+kanssani?+"
20.02.2022 15:48
"Jokaisen+kristityn+Jumala+on+kolmiyhteinen."
Niin+on,+mutta+jokaisen++++juutalaisen++Jumala++on+yksi.+Ei+kolmen+kimppa.
20.02.2022 15:40
Ymmärrän+hyvin+että+olen+vieraan+uskonnon+ja++vieraan++Jumalan+palstalla+mutta+kun+täällä+puhutaan+virheellisesti+juutalaisuudesta++ja+sen+teksteistä++niin+yritän+kuitenkin+oikaista.++Kiitos+muistutuksista++myönnät+tuossa+itsekin+että++juutalaisuus+ja+kristinusko+++ovat+kaksi+niin+erilaista++uskontoa+++että+sinua+kovasti++häiritsee++jos++juutalaisena+puolustaa+omaansa.
20.02.2022 15:37
Sitten+on+tämä++JHWH:n+ilmoitus"++Kuule,+Israel!+JHWH,+meidän+Jumalamme,+JHWH+on+yksi"++ja+Israelin+tehtävä+on+olla+sen+todistajana.++Meitä+onkin+vainottu+vain+kristittyjen+keskuudessa++ja+juuri+tätä+syystä.+Emme+silti+ole+luopuneet+tehtävästä.++
Jes.44:6"Näin+sanoo+JHWH,+Israelin+kuningas,+ja+sen+lunastaja,+JHWH+Sebaot:+Minä+olen+ensimmäinen,+ja+minä+olen+viimeinen,+ja+paitsi+minua+ei+ole+yhtäkään+jumalaa."+Jos+tuntee+totuuden+miksi+vaihtaa++uuteen+uskontoon?++++Oliko+teistä+muista+JHWH+ilmoitus+voimassa+vain+tietyn+ajan++ja++päiväys++on+nyt+vanhentunut+kun+on+tarjolle+tullut+uusia++uskontoja+uusin+opein+?
20.02.2022 15:30
226 / 426