Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eivät+ole++huonoja+oli++vastaus+väitteeseen++Heikki+Räisäsen+tutkimuksiin,+hyviä+ovat.++Mikä+muuten+++vastauksessani+sinusta+oli++hihhulimaista+?
04.03.2021 17:04
Ben+adam/bar+enosh++ihmisen+poika+on+ihminen,++siis+luotu,+ei+jumalolento.+++Jos+tarkoitat+kristinuskon++Jeesusta++niin+jos+hän+oli+tosi+++ihminen+niin+++hän+++teidän+oppine+(Paavali)+++mukaan+oli+syntyään+perisynnin+alainen.+Ei+kannata+väittää+vastaan.++Jeesuksen+sukutaulukin+on+UT:ssa+jopa+useampi,+erilainen++mutta+kaikissa+hän+polveutuu+Aatamista+++ja+Eevasta,+siis+syyllinen+syntymästään+asti.
04.03.2021 16:56
Eivät+ole+huonoja.+Raamattu+ei+ole+totta+tai+on+totta++ei+tarkoita+yhtään++mitään.+Raamatussa++on+kohtia++jotka++historiallisesti++pitävät+paikkansa+++ja+osia+jotka+eivät+pidä++ja+esim.+se+mitä+teksti+kertoo+jumalasta,+++ovat+aivan+erilaiset+hepr.+raamatussa++ja+UT:ssa.+
Raamatussa+on+myös++keskenään+++ristiriitaisia++++väiteitä+ja+sen++ajatukset+luonnontieteistä+pääsääntöisesti++peilaavat+++kunkin+tekstein+syntyaikaa.
04.03.2021 14:05
Juutalaisuutta+++ei+ole+ollut+ennen+kuin+eksiilin++jälkeen.+Varhaiset+israelilaiset++kansan+eriytyessä+muista+kaananilaista,+harjoittivat+teoriassa+omaa+uskontoa,++Israelin+uskontoa+mutta+käytännössä+suuri+osa++kansaa+++palvoi++entisiä++jumalia++vaikka+oma+uusi+uskonto++ne+kielsi.+++Heimojako+oli+vallalla,++eikä+kansaa++tai+uskontoa+kutsuttu++minkään+yhden++heimon+mukaan,+vaan+uskotun+esi-+isän,+Israelin,++mukaan.+++
+++Kyseessä+ei+ole+JHWH+:n+Sasu,++sitä+mistä+JHWH+nimi+on+peräisin++ei+tutkimus+tiedä+.+1400+eaa+ei++ole+vielä+ollut+Israelia+kansaa+siitä+ei+ole+jälkiä+++tuolta+ajalta+.Ei+ole+ollut+edes+Israelia+saati+juutalaisia++"vähentämässä++omien+jumaliensa++palvontaa."+
Heprean+++Jerushalajim++ei+käänny+näin+"Perustuskivi,+jonka+jumala+Salem+on+asettanut".Mistä+kielestä++esittämäsi++käännös+on?
03.03.2021 13:42
Kyllä+se+on+kristinusko+++itse++joka+yrittää++saada++kaikki+uskomaan+asioita+joita++hepr.++raamatun+ilmoitus+sanoo+vääriksi.+Liberaaleja+ei+voi++syyttää+ellei++++pidä+Paavaliakin+liberaalina.
03.03.2021 13:10
"Kukaan+ei+synny+ilman+perisyntiä+koska+syntisestä+ei+synny+synnitöntä."
Kyllä+syntyy,+kaikki+syntyvät+ilman+perisyntiä++joka+on+vain++kristinuskon+oppi+ei+biologiaa.+Teillä+on+tässä+ongelmakin:+jos+kuten+väitätte,++kaikki+ihmiset++olisivat++++perisyntisiä+silloin++sitä+olisi+ollut+myös+Jeesus+koska+hänhän++oli+teologianne+mukaan+tosi+ihminen.
03.03.2021 13:05
Kyllä+monet+israelilaiset++++palvoivat++myös+niitä++jumalia++joita+oli+palvottu+ennen+Israelin+omaa+uskontoa.+++Kesti+kauan++ennen+kuin+nk.++epäjumalien+++palvonta++loppui.+Palvonta+ei+ollut+osa+Israelin++uskontoa+vaan+vastoin+sitä.+
Juutalaisuudeksi+kutsutaan++Israelin+uskonnon+myöhempää+muotoa,++sitä+joka++syntyi+eksiilin+jälkeen.+Alkuperäinen++juutalaisuus++on+monoteistista++eikä+muunlaista+juutalaisuutta+ole+koskaan++ollut.
02.03.2021 21:56
Kyllä+yksi++jumala++riittää+juutalaisuudessa+on+juuri+sellainen.
02.03.2021 12:07
Ninivestä:+ei++siihen+tarvita+edes+uhreja+eikä+uskonnon++vaihtoa+eikä++ketään++myöskään+uhattu+helvetillä+vaan+rangaistukset++olivat+maallisia+.
02.03.2021 11:54
Israelin+uskonto+oli+aluksi+monolatrinen,+siinä+itsessään+++oli+kuitenkin+++vain+yksi+jumala++ei+monia,+juutalaisuus++on+monoteistinen.++Muita+jumalia++ei+ole+mutta+++muiden+ei+tarvitse++uskoa++kun+juutalaiset++mutta+aikanaan++muutkin+tulevat+ymmärtämään+että+on+vain+yksi+Jumala.
01.03.2021 16:33
Eivät+kristitytkään+käsittäneet+ennen+kuin++kolminaisuusoppi++pitkän+prosessin+ja+monien+väittelyiden++jälkeen++oli+luotu+ja+tuskin+kukaan++käsittää+nytkään.+Siinä++on+poika+Jumala++ja+isä++Jumala+jotka+kuitenkin++ovat+sama+henkilö+mutta+vain+toinen++++kuolee+ja+toinen+++on+suurempi++toista+ym+
+Sitten++kristityt+vielä+unohtavat+että+oppi+on+yksin+heidän,+ei+meidän+muiden,+eli+se+on+yhtä+selvästi+vain+kristittyjen++teologiaa++kuin+++kuin+se+että+Muhammad++on+Jumalan+++profeetta++++vain+islamissa+++tai+että+Krishnaan+eivät+usko+muut+kuin+hindut+.
01.03.2021 16:24
Ei+kuitenkaan+++ole+mitenkään+vaikea+ymmärtää+++ilmoitusta++että+Jumala+on+yksi,+++on+minä+eikä+hänen+lisäkseen+ole+ketään+ta+mitään+muuta+toimijaa,+vaan+kaikki+muu+on++Jumalan+toimesta++luotua+.Tämä+oli+ilmoitus+jonka++Israel+sai,+ja++on+tietenkin+uskon+varainen,+joten+++jos+se++ei+olekaan+tosi,++myös++liitto+ja+tehtävä+jonka+Israel++uskoo+saaneensa+ovat+myös+pohjaa+vailla.++++Muuttaa+ilmoitusta+ei+nimittäin+voi.
01.03.2021 10:38
Kristinusko+++ei+puhu+jumalan++rooleista++vaikka+tavallaan++yrittää+näytelmän+sellaiseksi++rakentaa.+Ei+uskontokaan+voi+yhtä+aikaa+olla+monoteistinen+ja+ei-+monoteistinen.
01.03.2021 10:22
Koska+kristinuskossa+piti+tehdä+tilaa++Jeesukselle,+mutta++hän+ei+voinut+olla+itse+jumala+itse++koska+juutalaisuus++++johon+Jeesus+itse++ja+alkukristityt+vetosivat+(Jeesus+olisi+messias)+++oli+ehdottoman+monoteistinen.+Siksi+piti+tehdä+rakennelma+++jossa+Jeesus+olisi+jotenkin+osa++jumalaa,++näin+pikku+hiljaa+kehitettiin+nk.+kolminaisuusoppi+jotta+++jotenkin+vältyttäisiin+avoimelta+polyteismiltä.
01.03.2021 10:18
unohdin+kirjautua...
28.02.2021 11:29
Jeesusta++ei+hepr.+raamatussa+++ole,+Jeesus+on+yksin++kristinuskoon+kuuluva++hahmo+ja+kristinusko++lähes+++tuhat+vuotta+Israelin+++uskontoa+++nuorempi+uskonto+jonka++kolmiyhteistä++inkarnoituvaa+ja+kuolevaa++++jumalaa+ei+hepr.+raamatussa++ole,+vaan+tuo+kristinuskon+++oppi++on+kaiken+hepr.+raamatussa+++ilmoitetun+++vastakohtaja
26.02.2021 16:59
Kun+kristinuskossa+on+teologinen+oppi+että+siinä+kolme++on+yksi,+miksi+ette+osaa+pysyä+siinä+?Mitä+tarkoittaa"+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet."Kristinuskon+jumalalla++on+vain+yksi+lapsi+,poika,++joka+aina+on+isänsä+vierellä+jolloin+hän+ei+tietenkään+++silloin++itse++ole+isänsä.
26.02.2021 16:31
Jeesus+on+siis+luotu+ja+osa++kreikkalaista+++filosofia,+sen+uskoma+viisaus+joka+jotenkin+on+jumalallista?+++Sofia+on+siinä+tapauksessa++oikea++++nimi+se+kun+on+naisen+++nimi++mutta+Jeesus++ei+käy.
26.02.2021 16:17
Suora+suomennos++"+JHWH+sanoi+minun+herralleni++istu+oikealle+++puolelleni"+sitten+JHWH+antaa++kuninkaalle++josta+on+puhenntämän+viholliset+astinlaudaksi+++ja+vihollisten+päät+murskataan.+Jos+tuossa+joku+ajattelee++että+kyse+++on+Jeesuksesta,+kolminaisuusoppi++++on+se+joka+joutuu++roskiin,+JHWH+tuossa+määrää++jonkun+istumaan++oikealla++puolellaan++ja+auttaa++tätä+tappamaan+viholliset.
++Ei+ole+kolmiosaista++JHWH:ea++joka+antaa++itselleen++luvan+istua++itsensä++oikealla++puolella++++ja+auttaa+itse++itseään++tappamaan+vihollisensa.+Se+nyt+ei+kaikkivaltiaalta+++olisi+edes++vaikeaa++ihan+itse++tehtynäkään.+
Psalmit+ovat+runoutta+eivät+ilmoituksia,++sitäkään+kaikki+kristityt++eivät+tajua.+Joku+psalmeissa+++laulaa+omasta+pelostaan,+++joku+toinen+++vihastaan++ja+toivoo+että+omat+tai+kansan++viholliset++surmattaisiin.+Psalmit+ova+runoutta++ja+niiden++inhimillinen+skaala++on+tekijöidensä++mukainen,
+osa+on+kestävää+runoutta+joka+tuntuu+tuoreelta++yhä,++osa++kertoo+enemmän+ajasta++jossa+kirjoittaja+eli.
26.02.2021 11:50
Aivan+ja+suku+menee+aina++isän+mukaan,++mutta+kun+kristinusko+aina+++takautuvasti++muuttaa+juutalaisuutta++niissä+kohdin+missä+se+katsoo+sen+itselleen+tarpeelliseksi.+Käytännössä++aivan+kaikessa,++jopa+JHWH:n+ilmoitus+itsestään+++päätyi++kristillisen+teologian++toimesta+++roskikseen.+
En+ymmärrä++miksi+kristinusko+silti+++yrittää++++vedota+jumalaan+joka+sen+mielestä++ei+edes++tiennyt++millainen+itse++on?
26.02.2021 11:24
281 / 426