Missä Jeesus oli Vanhassa Testamentissa?

Anonyymi

Kun VT:ssä yleensä oli vain Jumala, niin missä Jeesus silloin oli? Kun Hän on kuitenkin aikojen alusta ollut olemassa Taivaassa...?

201

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus oli Jumalassa.

      • Anonyymi

        Joh 1:
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

        Sananl 8:
        22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata.
        23 Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli.
        24 Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut, ei lähteitä tuomaan niiden vettä.
        25 Ennen kuin vuoret pantiin sijalleen, ennen kuin oli kukkuloita, minä synnyin,
        26 ennen kuin hän teki maat ja mannut, ennen kuin oli hiekan jyvääkään.
        27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
        28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
        29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.
        30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
        31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.
        32 "Nyt, lapset, kuulkaa minua! Hyvin käy sen, joka minun tietäni kulkee.
        33 Kuulkaa neuvojani, niin viisastutte, älkää lyökö niitä laimin.
        34 Hyvin käy sen, joka minua kuulee, päivästä päivään valvoo ovellani, valppaana odottaa sen kynnyksellä.
        35 Joka minut löytää, löytää elämän, hänet Herra ottaa suosioonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh 1:
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

        Sananl 8:
        22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata.
        23 Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli.
        24 Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut, ei lähteitä tuomaan niiden vettä.
        25 Ennen kuin vuoret pantiin sijalleen, ennen kuin oli kukkuloita, minä synnyin,
        26 ennen kuin hän teki maat ja mannut, ennen kuin oli hiekan jyvääkään.
        27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
        28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
        29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.
        30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
        31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.
        32 "Nyt, lapset, kuulkaa minua! Hyvin käy sen, joka minun tietäni kulkee.
        33 Kuulkaa neuvojani, niin viisastutte, älkää lyökö niitä laimin.
        34 Hyvin käy sen, joka minua kuulee, päivästä päivään valvoo ovellani, valppaana odottaa sen kynnyksellä.
        35 Joka minut löytää, löytää elämän, hänet Herra ottaa suosioonsa.

        "Joh 1:
        1 Alussa oli Sana."

        Eikö Sana tarkoita Jumalan sanaa? On aika kaukaa haettua että se tarkoittaisi Jeesusta. Alkuperäinen evankeliumin kirjoittaja tuskin osasi odottaa, että 2000 vuotta myöhemmin joku akateeminen teologi keksii tulkinnan jonka mukaan tuossa puhuttaisiin Jeesuksesta.

        Johanneksen evankeliumissa Jeesuksesta puhutaan ihan omalla nimellä, siis käytetään nimeä Jeesus, ja Jumalan sana puolestaan on Sana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joh 1:
        1 Alussa oli Sana."

        Eikö Sana tarkoita Jumalan sanaa? On aika kaukaa haettua että se tarkoittaisi Jeesusta. Alkuperäinen evankeliumin kirjoittaja tuskin osasi odottaa, että 2000 vuotta myöhemmin joku akateeminen teologi keksii tulkinnan jonka mukaan tuossa puhuttaisiin Jeesuksesta.

        Johanneksen evankeliumissa Jeesuksesta puhutaan ihan omalla nimellä, siis käytetään nimeä Jeesus, ja Jumalan sana puolestaan on Sana.

        >>>Eikö Sana tarkoita Jumalan sanaa? On aika kaukaa haettua että se tarkoittaisi Jeesusta. <<<

        Jumalan Sana tarkoittaa nimenomaan Jeesusta Kristusta, joka on lihaksi eli ihmiseksi tullut Jumala.

        Ilm 19:13 Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana.

        Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        ---
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ---
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.


      • Anonyymi

        Kerrotko tarkemmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh 1:
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

        Sananl 8:
        22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata.
        23 Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli.
        24 Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut, ei lähteitä tuomaan niiden vettä.
        25 Ennen kuin vuoret pantiin sijalleen, ennen kuin oli kukkuloita, minä synnyin,
        26 ennen kuin hän teki maat ja mannut, ennen kuin oli hiekan jyvääkään.
        27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
        28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
        29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.
        30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
        31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.
        32 "Nyt, lapset, kuulkaa minua! Hyvin käy sen, joka minun tietäni kulkee.
        33 Kuulkaa neuvojani, niin viisastutte, älkää lyökö niitä laimin.
        34 Hyvin käy sen, joka minua kuulee, päivästä päivään valvoo ovellani, valppaana odottaa sen kynnyksellä.
        35 Joka minut löytää, löytää elämän, hänet Herra ottaa suosioonsa.

        Jeesus siis oli Jumalan luona, mutta mikä oli Hänen tehtävänsä VT:ssä? Oliko Hän vaan hiljaa taivaassa koko ajan ja vasta UT:ssä syntyi ihmiseksi maan päälle?


      • Anonyymi

        Jeesus on Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus siis oli Jumalan luona, mutta mikä oli Hänen tehtävänsä VT:ssä? Oliko Hän vaan hiljaa taivaassa koko ajan ja vasta UT:ssä syntyi ihmiseksi maan päälle?

        Jeesus on mm. luonut maailman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Eikö Sana tarkoita Jumalan sanaa? On aika kaukaa haettua että se tarkoittaisi Jeesusta. <<<

        Jumalan Sana tarkoittaa nimenomaan Jeesusta Kristusta, joka on lihaksi eli ihmiseksi tullut Jumala.

        Ilm 19:13 Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana.

        Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        ---
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ---
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        "Jumalan Sana tarkoittaa nimenomaan Jeesusta Kristusta, joka on lihaksi eli ihmiseksi tullut Jumala."

        Siis Jeesus ei ole Jumalan sana, vaan Jeesuksen nimi on jumalan sanaa ilmestyskirjan mukaan. Puhuessaan Jumala lausuu myös nimen Jeesus kun puhuu Jeesuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Eikö Sana tarkoita Jumalan sanaa? On aika kaukaa haettua että se tarkoittaisi Jeesusta. <<<

        Jumalan Sana tarkoittaa nimenomaan Jeesusta Kristusta, joka on lihaksi eli ihmiseksi tullut Jumala.

        Ilm 19:13 Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana.

        Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        ---
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ---
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Miksi se sitten uhrataan verisellä ristiin kidutusrituaalilla? Itse Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se sitten uhrataan verisellä ristiin kidutusrituaalilla? Itse Jumala?

        <<Ilm 19:13 Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana.<<

        Jumalan sana siitä, että kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan, niin tämä ei erota edes Jumalaa Saatanasta, vaan uhraa oman Jumalansa Saatanella, ja palvoo uhrikulttia. Tämä vereen kastettu viitta on Jumalan sana siitä todisteena, että miksi ihmiseltä oli suojattava elämän puu, kun tämä tuli tietämään hyvän ja pahan, mutta ei erota niitä, vaan kun Saatana houkuttelee ilmaisesta armosta tappamaan jopa oman Jumalansa, niin ihmisen mielestä se on tosi hieno juttu ja siitä tehdän jopa uskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh 1:
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

        Sananl 8:
        22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata.
        23 Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli.
        24 Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut, ei lähteitä tuomaan niiden vettä.
        25 Ennen kuin vuoret pantiin sijalleen, ennen kuin oli kukkuloita, minä synnyin,
        26 ennen kuin hän teki maat ja mannut, ennen kuin oli hiekan jyvääkään.
        27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
        28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
        29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.
        30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
        31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.
        32 "Nyt, lapset, kuulkaa minua! Hyvin käy sen, joka minun tietäni kulkee.
        33 Kuulkaa neuvojani, niin viisastutte, älkää lyökö niitä laimin.
        34 Hyvin käy sen, joka minua kuulee, päivästä päivään valvoo ovellani, valppaana odottaa sen kynnyksellä.
        35 Joka minut löytää, löytää elämän, hänet Herra ottaa suosioonsa.

        Viisaus on naispuolinen joten jos teette luodusta ominaisuudesta Jeesuksen, pitää Jeesuksen sukupuoli vaihtaa. Ehkä joku uusi hepreaa osaava kirkolliskokous hoitaa asian? Saatiinhan siten JHWH:sta kolme?
        Kristillisteologista ajattelua on vaikeaa ymmärtää, päämäärä on ilmeinen mutta välineet heikohkot. Järjellisin vaihtoehto olisi että kristinusko, kuten muutkin uskonnot, yrittäisi selviytyä omien kirjoitustensa, eli UT:N varassa. Silloin teidän ei tarvitsisi takautuvasti yrittää muuttaa juutalaisuutta sellaiseksi joka se ei koskaan ole ollut, eikä ole, eikä tule olemaan .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viisaus on naispuolinen joten jos teette luodusta ominaisuudesta Jeesuksen, pitää Jeesuksen sukupuoli vaihtaa. Ehkä joku uusi hepreaa osaava kirkolliskokous hoitaa asian? Saatiinhan siten JHWH:sta kolme?
        Kristillisteologista ajattelua on vaikeaa ymmärtää, päämäärä on ilmeinen mutta välineet heikohkot. Järjellisin vaihtoehto olisi että kristinusko, kuten muutkin uskonnot, yrittäisi selviytyä omien kirjoitustensa, eli UT:N varassa. Silloin teidän ei tarvitsisi takautuvasti yrittää muuttaa juutalaisuutta sellaiseksi joka se ei koskaan ole ollut, eikä ole, eikä tule olemaan .

        Unohtui kirjatuminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on mm. luonut maailman.

        Hepr. kirjoitusten mukaan maailman loi JHWH joka on yksi, perheetön ja kuolematon.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Hepr. kirjoitusten mukaan maailman loi JHWH joka on yksi, perheetön ja kuolematon.

        Olet väärässä. JHWH:lla on Poika, jolle hän antaa kaiken vallan maailmassa. Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Raamatussa sanotaan, että JHWH on maailman kuningas ja kuninkuus ilmoitetaan annetun Jumalan Pojalle. Isä ja Poika on yksi ja sama Jumala.

        Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
        7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
        9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."
        10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat! Ottakaa opiksenne, maan mahtavat!
        11 Pelätkää Herraa, palvelkaa häntä, vaviskaa, kohottakaa hänelle riemuhuuto.
        12 Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä, muuten Herra vihastuu teihin ja te suistutte tieltänne tuhoon, sillä hetkessä syttyy hänen vihansa. Hyvä on sen osa, joka turvaa häneen!

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisaus on naispuolinen joten jos teette luodusta ominaisuudesta Jeesuksen, pitää Jeesuksen sukupuoli vaihtaa. Ehkä joku uusi hepreaa osaava kirkolliskokous hoitaa asian? Saatiinhan siten JHWH:sta kolme?
        Kristillisteologista ajattelua on vaikeaa ymmärtää, päämäärä on ilmeinen mutta välineet heikohkot. Järjellisin vaihtoehto olisi että kristinusko, kuten muutkin uskonnot, yrittäisi selviytyä omien kirjoitustensa, eli UT:N varassa. Silloin teidän ei tarvitsisi takautuvasti yrittää muuttaa juutalaisuutta sellaiseksi joka se ei koskaan ole ollut, eikä ole, eikä tule olemaan .

        >>>Viisaus on naispuolinen<<<

        Kyse on vain hebrean kieliopista. Hebrealaisen sanan kieliopillinen suku ei määritä Jumalan sukua tai muita ominaissuuksia. Hebreassa myös verbit jakautuvat sukuihin, joten ei ole mitenkään mahdollista, että joku tekisi vain niitä asioita, joissa verbi on maskuliinimuodossa.

        Jumala ja Jumalan Poika ovat maskuliinisia persoonia. Sillä ei ole mitään merkitystä, mihin kieliopilliseen sukuun joku sana kuuluu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Viisaus on naispuolinen<<<

        Kyse on vain hebrean kieliopista. Hebrealaisen sanan kieliopillinen suku ei määritä Jumalan sukua tai muita ominaissuuksia. Hebreassa myös verbit jakautuvat sukuihin, joten ei ole mitenkään mahdollista, että joku tekisi vain niitä asioita, joissa verbi on maskuliinimuodossa.

        Jumala ja Jumalan Poika ovat maskuliinisia persoonia. Sillä ei ole mitään merkitystä, mihin kieliopilliseen sukuun joku sana kuuluu.

        Hepreassa verbit taipuvat eri tavoin sen mukaan kumpi sukupuoli verbejä käyttää mutta ei verbiin vaikuta jos maskuliini tekee asioita joiden suku on feminiini. Tekijä on tuossa viisaus joka on feminiini joten kun se leikkii, verbi on feminiinissä . JHWH, luoja, jonka edessä viisaus laitetaan leikkimään, on maskuliini mutta ei se vaikuta siihen miten verbi taipuu.
        Raamatussa on jumalia joiden persoona on feminini ja heitä kutsutaan femininipronominein.
        Jeesus ei ole hii eikä she eikä hon, poika ei mene tuolla tavoin. Kristinuskossa uskotaan sen Jumalan POIKAAN, juutalaisuudessa on vain Jumala yksin, ei ole poikaa ei tytärtä ja te päädytte mahdottomuuksiin kun yritätte tehdä Israelin uskonnosta samanlaisen kuin olivat ne uskonnot jotka Israelin piti hylätä.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Hepr. kirjoitusten mukaan maailman loi JHWH joka on yksi, perheetön ja kuolematon.

        Jumalan Sana Jeesus loi maailman, sanoo Raamattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Viisaus on naispuolinen<<<

        Kyse on vain hebrean kieliopista. Hebrealaisen sanan kieliopillinen suku ei määritä Jumalan sukua tai muita ominaissuuksia. Hebreassa myös verbit jakautuvat sukuihin, joten ei ole mitenkään mahdollista, että joku tekisi vain niitä asioita, joissa verbi on maskuliinimuodossa.

        Jumala ja Jumalan Poika ovat maskuliinisia persoonia. Sillä ei ole mitään merkitystä, mihin kieliopilliseen sukuun joku sana kuuluu.

        Snl 7:4: ”Sano viisaudelle: ’Sinä olet sisareni’”, hpr. ”emor lachokhma: achoti at”. Hpr. achot = ”sisko”. Sananlaskujen viisaus on naispuolinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. JHWH:lla on Poika, jolle hän antaa kaiken vallan maailmassa. Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Raamatussa sanotaan, että JHWH on maailman kuningas ja kuninkuus ilmoitetaan annetun Jumalan Pojalle. Isä ja Poika on yksi ja sama Jumala.

        Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
        7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
        9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."
        10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat! Ottakaa opiksenne, maan mahtavat!
        11 Pelätkää Herraa, palvelkaa häntä, vaviskaa, kohottakaa hänelle riemuhuuto.
        12 Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä, muuten Herra vihastuu teihin ja te suistutte tieltänne tuhoon, sillä hetkessä syttyy hänen vihansa. Hyvä on sen osa, joka turvaa häneen!

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Valta ja kunnia ovat alusta asti olleet JHWH:n joka on kaiken luoja, ei hänelle voi kukaan mitään antaa eikä muuta jumalaa ole. JHWH voi antaa rajallista maanpäällistä valtaa palvelijoilleen mutta ei itse ole kenenkään palvelija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Joh 1:
        1 Alussa oli Sana."

        Eikö Sana tarkoita Jumalan sanaa? On aika kaukaa haettua että se tarkoittaisi Jeesusta. Alkuperäinen evankeliumin kirjoittaja tuskin osasi odottaa, että 2000 vuotta myöhemmin joku akateeminen teologi keksii tulkinnan jonka mukaan tuossa puhuttaisiin Jeesuksesta.

        Johanneksen evankeliumissa Jeesuksesta puhutaan ihan omalla nimellä, siis käytetään nimeä Jeesus, ja Jumalan sana puolestaan on Sana.

        Jos jatkat Joh.1 luvun lukemista niin huomaat että nimenomaan tuon "Sanan" sanotaan olevan persoona. Hän on Jumala ja Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisaus on naispuolinen joten jos teette luodusta ominaisuudesta Jeesuksen, pitää Jeesuksen sukupuoli vaihtaa. Ehkä joku uusi hepreaa osaava kirkolliskokous hoitaa asian? Saatiinhan siten JHWH:sta kolme?
        Kristillisteologista ajattelua on vaikeaa ymmärtää, päämäärä on ilmeinen mutta välineet heikohkot. Järjellisin vaihtoehto olisi että kristinusko, kuten muutkin uskonnot, yrittäisi selviytyä omien kirjoitustensa, eli UT:N varassa. Silloin teidän ei tarvitsisi takautuvasti yrittää muuttaa juutalaisuutta sellaiseksi joka se ei koskaan ole ollut, eikä ole, eikä tule olemaan .

        Ajatus on hyvä, mutta kun kristinusko ei perustu UT:iin, vaan siihen, että Jeesusta Kristuksena - eli tosi Jumalana - käytetään uhrilahjaksi juuri Jahvelle. MIKÄ TÄSSÄ KRISTINUSKON PERUSTASSA ON NYT VAIKEA YMMÄRTÄÄ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. JHWH:lla on Poika, jolle hän antaa kaiken vallan maailmassa. Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Raamatussa sanotaan, että JHWH on maailman kuningas ja kuninkuus ilmoitetaan annetun Jumalan Pojalle. Isä ja Poika on yksi ja sama Jumala.

        Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
        7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
        9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."
        10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat! Ottakaa opiksenne, maan mahtavat!
        11 Pelätkää Herraa, palvelkaa häntä, vaviskaa, kohottakaa hänelle riemuhuuto.
        12 Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä, muuten Herra vihastuu teihin ja te suistutte tieltänne tuhoon, sillä hetkessä syttyy hänen vihansa. Hyvä on sen osa, joka turvaa häneen!

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ja tämä juttu on nyt sitten nyt syvältä Raamatun ja oppinormiston perusteella, että siihen ei edes kannata vastata, jos tuon enempää ei ymmärrä Raamatusta kuin siellä olevista teksteistä tai kristinuskon perustasta. Mistä helkkari teitä oikein sikiää?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Sana Jeesus loi maailman, sanoo Raamattu.

        Raamattu sanoo myös - ja itse Jumalan suulla - että elämän puu on oli suojattava, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan ja ihminen tuli jumalien kaltaiseksi, ja uskovaisten mielestä tämän nimi on 'synti' ja Raamatussa Jumala sanoo myös, että hänen nimiinsä laitettu kirkko vallattiin viemällä sinne uhrikultti-iljetys, mutta ei niitäkään kukaan kuule. Jos nyt ensin vaikka korjattaisiin nuo tiedot uskonnossa vastaamaan totuutta.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Valta ja kunnia ovat alusta asti olleet JHWH:n joka on kaiken luoja, ei hänelle voi kukaan mitään antaa eikä muuta jumalaa ole. JHWH voi antaa rajallista maanpäällistä valtaa palvelijoilleen mutta ei itse ole kenenkään palvelija.

        JHWH on Jahve, joka ei ole luojajumala, vaan Baal, jolle israelilaiset uhrasivat Egyptin matkan ajan, ja tosi Jumala sanoo, etteivät he kuulleet hänen ääntään, vaan veivät hänen nimissään olevaan temppeliin iletyksen, uhrikultin. Tämä sama uhrikultti Jahvella, eli Baal-jumalalla on kristityillä, kun he käyttävät Jeesusta taivasten valtakunnan Isänä uhratessaab tämän Jahvelle (VT:ssä itsesään Jumalana pitävä Baal).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on mm. luonut maailman.

        Jeesus odotti vielä tuolloin, että hänet paniikkiin alkuun joku. Ts. Häntä ei vielä ollut olemassakaan.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Jeesus odotti vielä tuolloin, että hänet paniikkiin alkuun joku. Ts. Häntä ei vielä ollut olemassakaan.

        *pantaisiin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Snl 7:4: ”Sano viisaudelle: ’Sinä olet sisareni’”, hpr. ”emor lachokhma: achoti at”. Hpr. achot = ”sisko”. Sananlaskujen viisaus on naispuolinen.

        Kyllä viisaus on sisar ja kun se leikkii verbi on feminiinissä (mesacheket) ja viisaus on luotu. Mitenkä tähänkin kristinuskon Jeesuksen saa?


      • juhani1965 kirjoitti:

        Jos jatkat Joh.1 luvun lukemista niin huomaat että nimenomaan tuon "Sanan" sanotaan olevan persoona. Hän on Jumala ja Jeesus.

        Tuossa kristinusko on jo hellenismissä, logos kuuluu sinne. Kristinusko omista syistään voi ja saa sijoittaa Jumalaansa oman teologisen sisällön, Israelin JHWH ei tuohon muottiin kuitenkaan sovi, jos uskoo todeksi sen mitä JHWH itsestään ilmoitti .Jos ei usko, eikö pidä olla rehellinen ja tunnustaa että kristinuskolla on uusi oma Jumala sen sijaan että väittää että Israelin ilmoitus on väärä eikä Israel siis ole tiennyt millaisen Jumalan kanssa se on liiton solminut?


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Tuossa kristinusko on jo hellenismissä, logos kuuluu sinne. Kristinusko omista syistään voi ja saa sijoittaa Jumalaansa oman teologisen sisällön, Israelin JHWH ei tuohon muottiin kuitenkaan sovi, jos uskoo todeksi sen mitä JHWH itsestään ilmoitti .Jos ei usko, eikö pidä olla rehellinen ja tunnustaa että kristinuskolla on uusi oma Jumala sen sijaan että väittää että Israelin ilmoitus on väärä eikä Israel siis ole tiennyt millaisen Jumalan kanssa se on liiton solminut?

        <<Jos ei usko, eikö pidä olla rehellinen ja tunnustaa että kristinuskolla on UUSI OMA JUMALALA sen sijaan että väittää että Israelin ilmoitus on väärä eikä Israel siis ole tiennyt millaisen Jumalan kanssa se on liiton solminut?<<

        Kristinuskolla oli oma Jumalansa, Jeesulsen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala, mutta tämähän on hänen muodossaan tosi Jumalana uhrilahja, kosk JHWH, eli Jahve vaatii 5.Moos. 13 ihmeidentekijän tappamisen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse. Näin Jeesusken Kristus-muodossa tapettiin hänen puhuma taivasten valtakunnan Isä kristinuskossa ja tehtiin uusi liitto JHWH kanssa Jeesuksen verellä.

        Vaikeahan näiden kristittyjen on nyt mennä tunnustamaan palvovansa saatananpalvontarituaalilla, jonka juutalainen fariseus Paavali on antanut Jeesuksen kuolemaa tosi Jumalanaan.

        Toisin sanoen kristityt ovat todella täysin jumalattomia, oman Jumalansa ovat uhranneet viisaan opettajan Jeesuksen muodossa, eivätkä mitenkään taivu myöskään JHWH:n eli Jahven oppiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Jos ei usko, eikö pidä olla rehellinen ja tunnustaa että kristinuskolla on UUSI OMA JUMALALA sen sijaan että väittää että Israelin ilmoitus on väärä eikä Israel siis ole tiennyt millaisen Jumalan kanssa se on liiton solminut?<<

        Kristinuskolla oli oma Jumalansa, Jeesulsen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala, mutta tämähän on hänen muodossaan tosi Jumalana uhrilahja, kosk JHWH, eli Jahve vaatii 5.Moos. 13 ihmeidentekijän tappamisen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse. Näin Jeesusken Kristus-muodossa tapettiin hänen puhuma taivasten valtakunnan Isä kristinuskossa ja tehtiin uusi liitto JHWH kanssa Jeesuksen verellä.

        Vaikeahan näiden kristittyjen on nyt mennä tunnustamaan palvovansa saatananpalvontarituaalilla, jonka juutalainen fariseus Paavali on antanut Jeesuksen kuolemaa tosi Jumalanaan.

        Toisin sanoen kristityt ovat todella täysin jumalattomia, oman Jumalansa ovat uhranneet viisaan opettajan Jeesuksen muodossa, eivätkä mitenkään taivu myöskään JHWH:n eli Jahven oppiin.

        Onhan nyt päivänselvää, että tällainen - lainatakseni teologian tohtori Tarkin sanoja - verinen vampyyriuskonto pitäisi kieltää, ja palata takaisin Jeesuksen opetuksiin taivasten valtakunnasta ja sen hyvästä Isä Jumalasta, ja luopua tällaisesta Jumalan uhrauskultista, joka hänen sanoin todennäköisesti kiellettäisiin, jos se nyt tulisi markkinoille. Ja markkinat-sana hänen tekstissään juuri kertoo sen, että kyse on vain täysin luodusta ja markkinoidusta (tosin väkivallalla) uskomuksesta. Tällaisella sijaiskärsimysopilla ja vampyyriuskonnolla tosin on hämätty tuo perusta, joka on uhrilahjassa JHWH:lle eli Jahvelle, joka määräsi ihmeidentekijän tapettavaksi, johon Paavali on syntoppinsa tehnyt kristityille, että sai nämä johdatettua suoraan helvettiin, jonka koston JHWH eli Jahve määräsi ihmeidentekijän seuraajille, jotka pettivät hänet.

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kristinusko-2-0#4d620cd5

        Kyse ei todellakaan ole mistään sijaiskärsimysopista edes, jolla tämä kuvioa saadaan täysin epäloogiseksi Jumalan omalla itsemurhalla ja uhrilahjana itselleen, vaan oman Jumalan uhraamisesta uhrilahjana Jahvelle - tämän sanoo selkeästi Augsburgin tunnustus.


      • dikduk kirjoitti:

        Tuossa kristinusko on jo hellenismissä, logos kuuluu sinne. Kristinusko omista syistään voi ja saa sijoittaa Jumalaansa oman teologisen sisällön, Israelin JHWH ei tuohon muottiin kuitenkaan sovi, jos uskoo todeksi sen mitä JHWH itsestään ilmoitti .Jos ei usko, eikö pidä olla rehellinen ja tunnustaa että kristinuskolla on uusi oma Jumala sen sijaan että väittää että Israelin ilmoitus on väärä eikä Israel siis ole tiennyt millaisen Jumalan kanssa se on liiton solminut?

        Logos on käsitteenä lainattu hellenismistä, mutta kristinuskossa sille on annettu uusi ulottuvuus, se on valjastettu kristinuskon käyttöön. En minä kristittynä näe että Israelin ilmoitus on sinällään väärä. Kunnioitan myös Vt:n sisältöä. Näen, että Jeesus on sen ilmoituksen täyttymys, päämäärä. Se ilmoitettu messias, jonka pitää tuleman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se sitten uhrataan verisellä ristiin kidutusrituaalilla? Itse Jumala?

        Syntien tähden . Kaikki ihmiset on syntisiä .


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Hepr. kirjoitusten mukaan maailman loi JHWH joka on yksi, perheetön ja kuolematon.

        Joka tuli ihmiseksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatus on hyvä, mutta kun kristinusko ei perustu UT:iin, vaan siihen, että Jeesusta Kristuksena - eli tosi Jumalana - käytetään uhrilahjaksi juuri Jahvelle. MIKÄ TÄSSÄ KRISTINUSKON PERUSTASSA ON NYT VAIKEA YMMÄRTÄÄ?

        Ne on noituudessa kultajumalissa ja tavarassa kiinni . Kabbala on noituutta barjesus on väärä Jesus oli jo Kreikassa noitana . Väärentää siis. Epäuskonsa tähden ne ei voi uskoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä juttu on nyt sitten nyt syvältä Raamatun ja oppinormiston perusteella, että siihen ei edes kannata vastata, jos tuon enempää ei ymmärrä Raamatusta kuin siellä olevista teksteistä tai kristinuskon perustasta. Mistä helkkari teitä oikein sikiää?!

        Venäjän juutalaisia arabiasta niitä synagogilla moskeijoissa ja vapareissa. Ei ne usko ku ne vaan ei edes pysy siellä juudeassa mesopotaniassa ja negevissä . Menettävät maansa taas sen takia kun täällä liikkuvat.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Tuossa kristinusko on jo hellenismissä, logos kuuluu sinne. Kristinusko omista syistään voi ja saa sijoittaa Jumalaansa oman teologisen sisällön, Israelin JHWH ei tuohon muottiin kuitenkaan sovi, jos uskoo todeksi sen mitä JHWH itsestään ilmoitti .Jos ei usko, eikö pidä olla rehellinen ja tunnustaa että kristinuskolla on uusi oma Jumala sen sijaan että väittää että Israelin ilmoitus on väärä eikä Israel siis ole tiennyt millaisen Jumalan kanssa se on liiton solminut?

        Temppelivuorella joikaa kyllä egyptiläiset eikä kristityt. Huivipäät siellä joikaa. Älä kuule syytä kristittyjä muiden synneistä yhtään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joh 1:
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

        Sananl 8:
        22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata.
        23 Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli.
        24 Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut, ei lähteitä tuomaan niiden vettä.
        25 Ennen kuin vuoret pantiin sijalleen, ennen kuin oli kukkuloita, minä synnyin,
        26 ennen kuin hän teki maat ja mannut, ennen kuin oli hiekan jyvääkään.
        27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
        28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
        29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.
        30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
        31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.
        32 "Nyt, lapset, kuulkaa minua! Hyvin käy sen, joka minun tietäni kulkee.
        33 Kuulkaa neuvojani, niin viisastutte, älkää lyökö niitä laimin.
        34 Hyvin käy sen, joka minua kuulee, päivästä päivään valvoo ovellani, valppaana odottaa sen kynnyksellä.
        35 Joka minut löytää, löytää elämän, hänet Herra ottaa suosioonsa.

        Viisaus on naispuolinen, Sofia.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Hepreassa verbit taipuvat eri tavoin sen mukaan kumpi sukupuoli verbejä käyttää mutta ei verbiin vaikuta jos maskuliini tekee asioita joiden suku on feminiini. Tekijä on tuossa viisaus joka on feminiini joten kun se leikkii, verbi on feminiinissä . JHWH, luoja, jonka edessä viisaus laitetaan leikkimään, on maskuliini mutta ei se vaikuta siihen miten verbi taipuu.
        Raamatussa on jumalia joiden persoona on feminini ja heitä kutsutaan femininipronominein.
        Jeesus ei ole hii eikä she eikä hon, poika ei mene tuolla tavoin. Kristinuskossa uskotaan sen Jumalan POIKAAN, juutalaisuudessa on vain Jumala yksin, ei ole poikaa ei tytärtä ja te päädytte mahdottomuuksiin kun yritätte tehdä Israelin uskonnosta samanlaisen kuin olivat ne uskonnot jotka Israelin piti hylätä.

        >>>>>Kristinuskossa uskotaan sen Jumalan POIKAAN, juutalaisuudessa on vain Jumala yksin, ei ole poikaa ei tytärtä ja te päädytte mahdottomuuksiin kun yritätte tehdä Israelin uskonnosta samanlaisen kuin olivat ne uskonnot jotka Israelin piti hylätä.<<<<<

        Oikeassa juutalaisuudessa uskotaan Jumalan synnyttämään Poikaan. Tässä se lukee Psalmi 2:ssa. Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi syntynyttä Jumalaa.

        Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
        7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
        9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."
        10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat! Ottakaa opiksenne, maan mahtavat!
        11 Pelätkää Herraa, palvelkaa häntä, vaviskaa, kohottakaa hänelle riemuhuuto.
        12 Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä, muuten Herra vihastuu teihin ja te suistutte tieltänne tuhoon, sillä hetkessä syttyy hänen vihansa. Hyvä on sen osa, joka turvaa häneen!

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Eikö Sana tarkoita Jumalan sanaa? On aika kaukaa haettua että se tarkoittaisi Jeesusta. <<<

        Jumalan Sana tarkoittaa nimenomaan Jeesusta Kristusta, joka on lihaksi eli ihmiseksi tullut Jumala.

        Ilm 19:13 Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana.

        Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        ---
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ---
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Kun kristinuskossa on teologinen oppi että siinä kolme on yksi, miksi ette osaa pysyä siinä ?Mitä tarkoittaa" Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."Kristinuskon jumalalla on vain yksi lapsi ,poika, joka aina on isänsä vierellä jolloin hän ei tietenkään silloin itse ole isänsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus siis oli Jumalan luona, mutta mikä oli Hänen tehtävänsä VT:ssä? Oliko Hän vaan hiljaa taivaassa koko ajan ja vasta UT:ssä syntyi ihmiseksi maan päälle?

        Jeesusta ei hepr. raamatussa ole, Jeesus on yksin kristinuskoon kuuluva hahmo ja kristinusko lähes tuhat vuotta Israelin uskontoa nuorempi uskonto jonka kolmiyhteistä inkarnoituvaa ja kuolevaa jumalaa ei hepr. raamatussa ole, vaan tuo kristinuskon oppi on kaiken hepr. raamatussa ilmoitetun vastakohtaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joh 1:
        1 Alussa oli Sana."

        Eikö Sana tarkoita Jumalan sanaa? On aika kaukaa haettua että se tarkoittaisi Jeesusta. Alkuperäinen evankeliumin kirjoittaja tuskin osasi odottaa, että 2000 vuotta myöhemmin joku akateeminen teologi keksii tulkinnan jonka mukaan tuossa puhuttaisiin Jeesuksesta.

        Johanneksen evankeliumissa Jeesuksesta puhutaan ihan omalla nimellä, siis käytetään nimeä Jeesus, ja Jumalan sana puolestaan on Sana.

        "Eikö Sana tarkoita Jumalan sanaa?"

        Kyllä.
        Mutta mikä on sana?
        Sana on viestintäväline.
        Jeesuksessa Sana ruumiillistui. Jeesus tuli omalla elämällään osoittamaan mitä Raamatun Sana tarkoittaa.
        Ja kutsui sitten: Tule ja seuraa minua.

        Johannes kirjoittaa evankeliuminsa Jeesuksesta.
        Alkulause on kyllä mielenkiintoisella tavalla kirjoitettu. Ja valottaa taustaa aika kauaksi, mutta erittäin vähillä sanoilla.

        Mutta kun lukee vähän eteenpäin niin käy selväksi, että Johannes kirjoittaa jo heti alussa nimenomaan Jeesuksesta.
        Välissä hän kirjoittaa vain kolme jaetta Johannes Kastajasta.


        Joh1:1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3
        Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. 4
        Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. 5
        Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        Joh1:14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. 15
        Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."


      • Huonoin selitys ikinä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Huonoin selitys ikinä.

        SieIIA ei paidat paaIIe mahdu ja IImaista pitää oIIa.

        TôIIoista tôIioimmat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        SieIIA ei paidat paaIIe mahdu ja IImaista pitää oIIa.

        TôIIoista tôIioimmat.

        Solvaus on elämäntapasi. Hyvä,.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Solvaus on elämäntapasi. Hyvä,.

        SôIvaus on tosiaan eIamantapasi, kuten tiedamme jo.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Kun kristinuskossa on teologinen oppi että siinä kolme on yksi, miksi ette osaa pysyä siinä ?Mitä tarkoittaa" Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."Kristinuskon jumalalla on vain yksi lapsi ,poika, joka aina on isänsä vierellä jolloin hän ei tietenkään silloin itse ole isänsä.

        Juuri näin. Mutta ei myöskään Isä ole Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä, jonka vieressä hän on ja jolla on voima (Athanasioksen tunnustus) tai Jeremian puhuma Jumala, joka käskee Mooseksen menemään silmiensä edestä, koska israelilaiset palvoivat Baalia Egyptin matkallaan eli Jahvea, vaan Isä on juuri Jahve (vrt. Ilmestyskirjan 12. luku) uskontunnustuksissa, kuten tiedetään: kristinuskon Jumala on Jahve, jolle Jeesus oli isänsä muodossa uhrilahja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Joh 1:
        1 Alussa oli Sana."

        Eikö Sana tarkoita Jumalan sanaa? On aika kaukaa haettua että se tarkoittaisi Jeesusta. Alkuperäinen evankeliumin kirjoittaja tuskin osasi odottaa, että 2000 vuotta myöhemmin joku akateeminen teologi keksii tulkinnan jonka mukaan tuossa puhuttaisiin Jeesuksesta.

        Johanneksen evankeliumissa Jeesuksesta puhutaan ihan omalla nimellä, siis käytetään nimeä Jeesus, ja Jumalan sana puolestaan on Sana.

        Joh.1:

        1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1Moos. 1:1; 1Moos. 1:3; Sananl. 8:24-26; Miika 5:1; Joh. 10:30; Joh. 17:5; 1Joh. 1:1-2; Ilm. 19:13
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        Novum kommentaari Joh. 1 :
        Jae 1. Evankeliumin ensimmäinen jae muistuttaa suuresti 1 Moos 1:1 jaetta. Kun 1. Mooseksen kirja alkaa alusta, Jumalan luomistyöstä, Johanneksen evankeliumi lähtee iankaikkisuudesta, ennen tätä alkua olevasta ajasta. Johannes korostaa, että Jumalan luova Sana on persoona, joka on iankaikkinen ja olemukseltaan Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisaus on naispuolinen joten jos teette luodusta ominaisuudesta Jeesuksen, pitää Jeesuksen sukupuoli vaihtaa. Ehkä joku uusi hepreaa osaava kirkolliskokous hoitaa asian? Saatiinhan siten JHWH:sta kolme?
        Kristillisteologista ajattelua on vaikeaa ymmärtää, päämäärä on ilmeinen mutta välineet heikohkot. Järjellisin vaihtoehto olisi että kristinusko, kuten muutkin uskonnot, yrittäisi selviytyä omien kirjoitustensa, eli UT:N varassa. Silloin teidän ei tarvitsisi takautuvasti yrittää muuttaa juutalaisuutta sellaiseksi joka se ei koskaan ole ollut, eikä ole, eikä tule olemaan .

        "Järjellisin vaihtoehto olisi että kristinusko, kuten muutkin uskonnot, yrittäisi selviytyä omien kirjoitustensa, eli UT:N varassa."

        Mutta Uuden Testamentin mukaan Jeesus opetti koko ajan Vanhasta Testamentista.
        Mitä siinä on hänestä kerrottu.

        Samaa teki Paavali. Hän selitti kirjoituksia ja osoitti, että Jeesus on kirjoitusten Messias,
        Sekä Jeesus että Paavali opettivat miten Vanhaa Testamenttia tulee tulkita.
        Vanha ja Uusi Testamentti kuuluvat yhteen.

        Luuk24:44Jeesus sanoi heille: »Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu.» 45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. 46Hän sanoi heille: »Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista,


    • Anonyymi

      Jeesus on itse Jumala omassa persoonassaan. Kyse ei ole kahdesta eri persoonasta tai kahdesta eri henkilöstä vaan yhdestä yhtenäisestä persoonasta ja yhdestä yhtenäisestä henkilöstä joka on sekä tosi Jumala että tosi ihminen.

      • Anonyymi

        Sitä pahempi jos teidän mielestänne on Jumala ja sitten te julistatte Jumalan uhrauskulttia, ehkä kuitenkin ihmisen uhrauskultti olisi sentään jotenkin 'siedettävämpi' edes?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä pahempi jos teidän mielestänne on Jumala ja sitten te julistatte Jumalan uhrauskulttia, ehkä kuitenkin ihmisen uhrauskultti olisi sentään jotenkin 'siedettävämpi' edes?

        Manalaa vartioiva Seth paloittelee Osiriksen Niiliin, mutta Neftys ja Iset kokoavat Osiriksen taas yhteen ja Osiriksesta tulee nyt Manalan hallitsija.


      • Anonyymi

        Tämähän ei ole kristinuskoa. Raamatussa on selkeästi Isä ja Poika eikä yksi persoona. Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän ei ole kristinuskoa. Raamatussa on selkeästi Isä ja Poika eikä yksi persoona. Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella.

        Istuuko pyhä henki Jumalan vasemmalla puolella, vai mikä on pyhän hengen paikka taivaassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Istuuko pyhä henki Jumalan vasemmalla puolella, vai mikä on pyhän hengen paikka taivaassa?

        Pyhä Henki ei ole nyt taivaassa vaan maan päällä Jeesuksen omien kanssa. Jeesus lähetti PH:n omiensa turvaksi kun itse meni takaisin taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän ei ole kristinuskoa. Raamatussa on selkeästi Isä ja Poika eikä yksi persoona. Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella.

        Ei vaan Isä, Poika ja Hyvä Henki ovat kolme persoonaa ja yhdessä Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ei ole nyt taivaassa vaan maan päällä Jeesuksen omien kanssa. Jeesus lähetti PH:n omiensa turvaksi kun itse meni takaisin taivaaseen.

        Pyhä henki on erillinen jumalolento, joka laskeutuu taivaasta seurakunnan ylle sunnuntaisin ja kykenee myös jakautumaan tuhansiksi erillisiksi olennoiksi. Pyhä henki pystyy siis olemaan tuhansien seurakuntien keskuudessa samanaikaisesti.
        Silloin kun pyhää henkeä ei tarvita (ma - la) se pystyy katoamaan ja olemaan ei-missään, samanaikaisesti 0 eri paikassa, kun Jumala ja Jeesus ovat taivaassa vierekkäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän ei ole kristinuskoa. Raamatussa on selkeästi Isä ja Poika eikä yksi persoona. Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella.

        Kristinusko on monoteimsi ja meillä on vain yksi Jumala. Pakanauskonnoissa voi olla monta jumalaa mutta ei kristinuskossa ja siten uskomme eroaa muista maailman uskonnoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä henki on erillinen jumalolento, joka laskeutuu taivaasta seurakunnan ylle sunnuntaisin ja kykenee myös jakautumaan tuhansiksi erillisiksi olennoiksi. Pyhä henki pystyy siis olemaan tuhansien seurakuntien keskuudessa samanaikaisesti.
        Silloin kun pyhää henkeä ei tarvita (ma - la) se pystyy katoamaan ja olemaan ei-missään, samanaikaisesti 0 eri paikassa, kun Jumala ja Jeesus ovat taivaassa vierekkäin.

        Ei vaan PH on Jumalan kolmas persoona. Sinun ongelmasi on se, että kuvittelet Jumalan olevan kuten ihminen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko on monoteimsi ja meillä on vain yksi Jumala. Pakanauskonnoissa voi olla monta jumalaa mutta ei kristinuskossa ja siten uskomme eroaa muista maailman uskonnoista.

        Hellström.
        Juutalaisilla ja muslimeillakin on yksi ja sama Jumala kuin teilläkin.
        Turha potkia ateistien tutkainta vastaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän ei ole kristinuskoa. Raamatussa on selkeästi Isä ja Poika eikä yksi persoona. Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella.

        Ei istu, vaan Saatanan - ilmestyskirjan 12. luvun mukaan samassa taivaassa ovat sekä Saatana että Jumala. Ja voima on Saatanalla. Tämähän on ihan selvä uhrauskultinkin mukaan ja helvettiin astumisen perusteella, joka liittyy Paavalin suorittamaan ristille kiroamiseen (Gal. 3:13).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Istuuko pyhä henki Jumalan vasemmalla puolella, vai mikä on pyhän hengen paikka taivaassa?

        Pyhä henki ei tule taivaasta, vaan helvetistä, koska se houkuttelee ihmisen ajattelemaan himojaan ja halujaan, aiheuttaa motivaatioristiriidan ja Saatana yrittää tätä kautta vuoropuheluun (paavin puhe) ihmisen kanssa syntikäsitteellä (Lutherin teksti, että Saatana se on joka synneistä pitää lukua, eikä Jumala), siksi uskovaisen pelastus on vain kuolema. Ks. Paavalin roomalaiskirjeen 7. luku. Paavali itse antaa Pyhä henki -termin apostolien tekojen 19. luvussa.


      • Ei kukaan voi olla sekä luotu kädellinen nisäkäs joka tarvitsee saman lajin äidin ja isän ollakseen tosi ihminen ja samalla kaiken luoja.


      • Anonyymi

        <<Jeesus on itse Jumala omassa persoonassaan. Kyse ei ole kahdesta eri persoonasta<<

        Niin on oppinormiston mukaan, muutenhan tosi Jumalaa ei olisi voitukaan tappaa ristille ja uhrata oppinormiston mukaan vihaisen Jumalan lepyttämiseksi (Baal eli Jahve) kuten Augsburgin tunnustuksessa lukee.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei kukaan voi olla sekä luotu kädellinen nisäkäs joka tarvitsee saman lajin äidin ja isän ollakseen tosi ihminen ja samalla kaiken luoja.

        Vain siinä tapauksessa, että olemmekin tulevaisuuden ihmisten tiekokonepeli, ja me sen pelin pelihahmoja, kuten tiede myös väittää. Ja todellisuus on valtava hologrammi. Jeesus oli aikamatkaaja tulevaisuudesta tuomaan pelastukseksi tietoa ihmiskunnalle (ei henkeään, kuten uskovaiset kuvittelevat ahneen itsekkäästi). Johanneksen evankeliumin kahdeksannessa luvussa Jeesus sanoo hänet lähettäneen Isän olleen ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko on monoteimsi ja meillä on vain yksi Jumala. Pakanauskonnoissa voi olla monta jumalaa mutta ei kristinuskossa ja siten uskomme eroaa muista maailman uskonnoista.

        <<Kristinusko on monoteimsi ja meillä on vain yksi Jumala. Pakanauskonnoissa voi olla monta jumalaa mutta ei kristinuskossa ja siten uskomme eroaa muista maailman uskonnoista.<<

        Aika paha väite. Tästä näet, että kristinuskossa on kaksi Jumalaa, joten kyse on pakanauskonnosta. Luterilaisuuden tärkein tunnustus, Augsburgin tunnustus:

        <<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän SOVITTAISI JUMALAN VIHAN.<<

        Tosi Jumala on UHRI, joka sovittaa Jumalan vihan. Uhriahan ei voi itselle antaa. Katso selvyyden vuokri uhraaminen vielä wikipediasta, jos et ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän ei ole kristinuskoa. Raamatussa on selkeästi Isä ja Poika eikä yksi persoona. Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella.

        - Jeesus istuu jumalan oikealla puolella.

        Tuo on lainattu Hanokin kolmannesta kirjasta. Metatron se siinä aikasemmin istu.


      • Kukan ei voi olla sekä tosi luotu että tosi luoja, ja tosi ihminen voi olla vain se jolla on ihmislajiin kuuluvat isä ja äiti, ei teologien oppi voi olla kenenkään isä.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Kukan ei voi olla sekä tosi luotu että tosi luoja, ja tosi ihminen voi olla vain se jolla on ihmislajiin kuuluvat isä ja äiti, ei teologien oppi voi olla kenenkään isä.

        Ei tietenkään voi, mutta miten oletat, että juutalainen fariseus Paavali olisi onnistunut toteuttamaan kristinuskosta kostouskonnon Jahven pettäneille ihmeidentekijän seuraajille (5.Moos.13) muuten kuin sijoittamalla tuon kilpailevan Jumalan - taivasten valtakunnan Isän - Jeesuksen hahmoon ja sitten tappamalla yhtä aikaa molemmat ristille? Ja Paavalin toimesta nämä/tämä vielä kirottiin Gal.3:13.

        Kun kirotaan, astuu helvettiin ja sinne perässä menevät nyt kaikki Paavalin syntiopin seuraajatkin Paavalin sanoin 1.Kor.12-13 - seuraavat kirousta ja pelastuvat Paavalin tärkeimmän opetuskirjeenkin mukaan.

        Room. <<7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<

        Siinä kristittyjen pelastus, että nyt saa palvella lihalla synnin lakia, kun Kristus Jumalana on kirottu ristille. Idioottikristityt eivät ilmeisesti osaa edes lukea, ymmärryksestä nyt puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään voi, mutta miten oletat, että juutalainen fariseus Paavali olisi onnistunut toteuttamaan kristinuskosta kostouskonnon Jahven pettäneille ihmeidentekijän seuraajille (5.Moos.13) muuten kuin sijoittamalla tuon kilpailevan Jumalan - taivasten valtakunnan Isän - Jeesuksen hahmoon ja sitten tappamalla yhtä aikaa molemmat ristille? Ja Paavalin toimesta nämä/tämä vielä kirottiin Gal.3:13.

        Kun kirotaan, astuu helvettiin ja sinne perässä menevät nyt kaikki Paavalin syntiopin seuraajatkin Paavalin sanoin 1.Kor.12-13 - seuraavat kirousta ja pelastuvat Paavalin tärkeimmän opetuskirjeenkin mukaan.

        Room. <<7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<

        Siinä kristittyjen pelastus, että nyt saa palvella lihalla synnin lakia, kun Kristus Jumalana on kirottu ristille. Idioottikristityt eivät ilmeisesti osaa edes lukea, ymmärryksestä nyt puhumattakaan.

        <<sinne perässä menevät nyt kaikki Paavalin syntiopin seuraajatkin Paavalin sanoin 1.Kor.12-13 - seuraavat kirousta<<

        Jäi lukunumero pois, kun rakentaa Paavalin luomalle kristuskultti perustalle, jonka hän teki omalla evankeliumillaan Kristuksesta, on hänen itsensäkin mukaan loppu tämä 1.Korintolaiskirjeen mukaan:

        <<3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.<<

        Tämä on selkeä pari ristille kiroamisen kanssa Paavalin galatalaiskirjeestä:

        <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

        Raamattu on täynnä tällaisia luku- ja jaenumeropareja, jotka vastaavat toisiaan. Ja niistä se todellinen totuus selviää - jos kirotaan ristille, niin astuu helvettiin, jolloin loppu on tulenliekeissä. Ja näin se on Augsburgin tunnustuksenkin mukaan.


    • Anonyymi

      Nämä taivasjutut on vähän omituisia, ei sellaista ole tietysti kristinuskossa ollenkaan ja Jeesuksen puhuma taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, ja tietämäni mukaan ei juutalaisillakaan ole mitään taivasta. Mutta se missä Jeesus oli ennen kuin tuli olemaan, niin tietysti ei ollut vielä syntynyt.

      • Anonyymi

        Jeesuksen aikaan saddukealaiset eivät uskoneet kuolemanjälkeiseen elämään. Jeesus kuitenkin sai myös saddukealaiset raivostumaan, ja oli enemmän essealaisten kaveri. Essealaisille ja Jeesukselle tärkeitä kirjoituksia oli mm. Eenokin kirjat. He uskoivat enkeleihin ja taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen aikaan saddukealaiset eivät uskoneet kuolemanjälkeiseen elämään. Jeesus kuitenkin sai myös saddukealaiset raivostumaan, ja oli enemmän essealaisten kaveri. Essealaisille ja Jeesukselle tärkeitä kirjoituksia oli mm. Eenokin kirjat. He uskoivat enkeleihin ja taivaaseen.

        Opetukseltaan, toiminnaltaan ja teologialtaan Jeesus on kuitenkin lähempänä ystäviään farisuksia* kuin essealaisia. Jeesuksen ja fariseusten oppikiistat koskivat ainoastaan lain tulkintaa vaikka monilla fariseuksilla oli laeista tismalleen samanlaisia tulkintoja. Kuolleen meren kääröjen löytyminen puolestaan vahvisti että välimatka Jeesus-liikkeen ja essealaisten välillä on yhtä suuri kuin Jeesus-liikkeen ja saddukeusten vaikka Jeesus-liike ja essealaisten molemmat uskoivat enkeleihin, ylösnousemukseen ja tunsivat Eenokin kirjan. Mutta edellä mainitut enkelit, ylösnousemus ja Eenok olivat tärkeitä toki myös fariseuksille.

        *Fariseukset kutsuivat Jeesuksen usein syömään luokseen ja välillä toisin päin, fariseusten myös varoittivat Jeesusta Herodeksesta eivätkä yhtyneet suuren neuvoston päätökseen. Myös fariseuksiin kuuluva Gamaliel puolusti Jeesus-liikettä. Myöskin
        Jeesus-liikkeeseen liittyneet juutalaiset olivat useimmin entisiä farisuksia (mikä aiheutti kiistaa siitä, että tuliko pakanoita ympärileikata vai ei).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetukseltaan, toiminnaltaan ja teologialtaan Jeesus on kuitenkin lähempänä ystäviään farisuksia* kuin essealaisia. Jeesuksen ja fariseusten oppikiistat koskivat ainoastaan lain tulkintaa vaikka monilla fariseuksilla oli laeista tismalleen samanlaisia tulkintoja. Kuolleen meren kääröjen löytyminen puolestaan vahvisti että välimatka Jeesus-liikkeen ja essealaisten välillä on yhtä suuri kuin Jeesus-liikkeen ja saddukeusten vaikka Jeesus-liike ja essealaisten molemmat uskoivat enkeleihin, ylösnousemukseen ja tunsivat Eenokin kirjan. Mutta edellä mainitut enkelit, ylösnousemus ja Eenok olivat tärkeitä toki myös fariseuksille.

        *Fariseukset kutsuivat Jeesuksen usein syömään luokseen ja välillä toisin päin, fariseusten myös varoittivat Jeesusta Herodeksesta eivätkä yhtyneet suuren neuvoston päätökseen. Myös fariseuksiin kuuluva Gamaliel puolusti Jeesus-liikettä. Myöskin
        Jeesus-liikkeeseen liittyneet juutalaiset olivat useimmin entisiä farisuksia (mikä aiheutti kiistaa siitä, että tuliko pakanoita ympärileikata vai ei).

        "Opetukseltaan, toiminnaltaan ja teologialtaan Jeesus on kuitenkin lähempänä ystäviään farisuksia"

        Juutalaisen Talmudin mukaan Jeesuksen vanhemmat lähettivät hänet nuorena essealaisveljien luostarikouluun. Raamatussa ei ole sanaakaan Jeesuksesta ikävuosien 12-30 väliltä, mutta perimätiedon mukaan hän on opiskellut essealaisessa luostarissa. Essealaisesta luostarista hänet lähetettiin Talmudin mukaan vielä Egyptiin opiskelemaan. Sieltä on ilmeisesti peräisin gnostilaiset vaikutteet Jeesuksen opetuksissa joita essealaisilla ei ole, sekä Pyhä henki josta Jeesus usein puhui, kyseessä oli gnostilainen Great Invisible Spirit, josta puhutaan Koptilaisessa egyptiläisten evankeliumissa. Kyseessä ei ole juutalainen eikä hellenistinen henkiolento.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Opetukseltaan, toiminnaltaan ja teologialtaan Jeesus on kuitenkin lähempänä ystäviään farisuksia"

        Juutalaisen Talmudin mukaan Jeesuksen vanhemmat lähettivät hänet nuorena essealaisveljien luostarikouluun. Raamatussa ei ole sanaakaan Jeesuksesta ikävuosien 12-30 väliltä, mutta perimätiedon mukaan hän on opiskellut essealaisessa luostarissa. Essealaisesta luostarista hänet lähetettiin Talmudin mukaan vielä Egyptiin opiskelemaan. Sieltä on ilmeisesti peräisin gnostilaiset vaikutteet Jeesuksen opetuksissa joita essealaisilla ei ole, sekä Pyhä henki josta Jeesus usein puhui, kyseessä oli gnostilainen Great Invisible Spirit, josta puhutaan Koptilaisessa egyptiläisten evankeliumissa. Kyseessä ei ole juutalainen eikä hellenistinen henkiolento.

        Nyt tulee paksua satua ja rankkaa palturia sillä Talmundissa Essealaisia ei mainita kertaakaan mainita Talmundissa ja "Yeshu" - niminen taikuri ja eksyttäjä mainitaan vain muutamia harvoja kertoja ja nekin koskevat sitä rikosta jonka tämä "Uskottoman poika" (Yeshu Ben Stada tai Yeshu Pandira) teki pääsiäisenä yhdessä Matthain, Naqqain, Netzerin, Bunin ja Todahin kanssa ja joutui sen tähden kivitetyksi. En tiedä kuka sinulle on valehdellut Talmundista vai keksitkö valheesi itse, mutta valheesta jää aina kiinni ja siksi ei ole kannattavaa valehdella. Talmundin voi kuunnella kokonaan läpiluettuna Yle Areenasta jos haluat oikeasti tietää mitä siellä sanotaan tai käydä keskustelemassa asiasta Juutalaisten oppineiden kanssa esim Turun tai Helsingin synagogassa. Talmund on tosin kirjoitettu vasta viidennellä vuosisadalla (400-luvulla) n. 300 vuotta evankeliumien jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Opetukseltaan, toiminnaltaan ja teologialtaan Jeesus on kuitenkin lähempänä ystäviään farisuksia"

        Juutalaisen Talmudin mukaan Jeesuksen vanhemmat lähettivät hänet nuorena essealaisveljien luostarikouluun. Raamatussa ei ole sanaakaan Jeesuksesta ikävuosien 12-30 väliltä, mutta perimätiedon mukaan hän on opiskellut essealaisessa luostarissa. Essealaisesta luostarista hänet lähetettiin Talmudin mukaan vielä Egyptiin opiskelemaan. Sieltä on ilmeisesti peräisin gnostilaiset vaikutteet Jeesuksen opetuksissa joita essealaisilla ei ole, sekä Pyhä henki josta Jeesus usein puhui, kyseessä oli gnostilainen Great Invisible Spirit, josta puhutaan Koptilaisessa egyptiläisten evankeliumissa. Kyseessä ei ole juutalainen eikä hellenistinen henkiolento.

        "Juutalaisen Talmudin mukaan Jeesuksen vanhemmat lähettivät hänet nuorena essealaisveljien luostarikouluun. Raamatussa ei ole sanaakaan Jeesuksesta ikävuosien 12-30 väliltä, mutta perimätiedon mukaan hän on opiskellut essealaisessa luostarissa. Essealaisesta luostarista hänet lähetettiin Talmudin mukaan vielä Egyptiin opiskelemaan."

        Onko mitään lähdettä tälle? Mieluiten linkki tieteelliseen tutkimukseen tekstistä tai suoraan itse kyseiseen Talmundin tekstiin josta puhut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juutalaisen Talmudin mukaan Jeesuksen vanhemmat lähettivät hänet nuorena essealaisveljien luostarikouluun. Raamatussa ei ole sanaakaan Jeesuksesta ikävuosien 12-30 väliltä, mutta perimätiedon mukaan hän on opiskellut essealaisessa luostarissa. Essealaisesta luostarista hänet lähetettiin Talmudin mukaan vielä Egyptiin opiskelemaan."

        Onko mitään lähdettä tälle? Mieluiten linkki tieteelliseen tutkimukseen tekstistä tai suoraan itse kyseiseen Talmundin tekstiin josta puhut?

        Mikä ihmeen tiedevouhottaja sinä olet kun et ymmärrä tieteestä yhtään mitään. Kunhan vain jankutat ja luulet olevasi fiksu. 🙈🙉🙊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen aikaan saddukealaiset eivät uskoneet kuolemanjälkeiseen elämään. Jeesus kuitenkin sai myös saddukealaiset raivostumaan, ja oli enemmän essealaisten kaveri. Essealaisille ja Jeesukselle tärkeitä kirjoituksia oli mm. Eenokin kirjat. He uskoivat enkeleihin ja taivaaseen.

        Jeesus opetti taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetukseltaan, toiminnaltaan ja teologialtaan Jeesus on kuitenkin lähempänä ystäviään farisuksia* kuin essealaisia. Jeesuksen ja fariseusten oppikiistat koskivat ainoastaan lain tulkintaa vaikka monilla fariseuksilla oli laeista tismalleen samanlaisia tulkintoja. Kuolleen meren kääröjen löytyminen puolestaan vahvisti että välimatka Jeesus-liikkeen ja essealaisten välillä on yhtä suuri kuin Jeesus-liikkeen ja saddukeusten vaikka Jeesus-liike ja essealaisten molemmat uskoivat enkeleihin, ylösnousemukseen ja tunsivat Eenokin kirjan. Mutta edellä mainitut enkelit, ylösnousemus ja Eenok olivat tärkeitä toki myös fariseuksille.

        *Fariseukset kutsuivat Jeesuksen usein syömään luokseen ja välillä toisin päin, fariseusten myös varoittivat Jeesusta Herodeksesta eivätkä yhtyneet suuren neuvoston päätökseen. Myös fariseuksiin kuuluva Gamaliel puolusti Jeesus-liikettä. Myöskin
        Jeesus-liikkeeseen liittyneet juutalaiset olivat useimmin entisiä farisuksia (mikä aiheutti kiistaa siitä, että tuliko pakanoita ympärileikata vai ei).

        <<Jeesuksen ja fariseusten oppikiistat koskivat ainoastaan lain tulkintaa vaikka monilla fariseuksilla oli laeista tismalleen samanlaisia tulkintoja.<<

        Onpa erikoinen lause niille, jotka ovat lukeneet evankeliumit miten fariseukset yrittävät saada Jeesuksen kiinni väärästä opetuksesta voidakseen tappaa hänet, kuten Jeesus sanoo, ja kuten fariseus Paavali sanoo antaessaan ehtoollisen asetussanat, että 'sinä yönä kun Jeesus kavallettiin'. Ja Jeesus vielä sanoo fariseusten olevan itse isästä perkeelestä ja vain valehtelevan.

        Laitatko jotakin todistetta siitä, että fariseukset hyväksyivät Jeesuksen opetuksen, että Mooseksen laki ja profeetat olivat vain Johannekseen asti, ja siitä lähtien julistetaan taivasten valtakuntaa, joka on tullut maan päälle ja se on meissä ja meidän ympärillämme. Ja taivasten valtakunnan Isä Jumala on oikea Jumala, eikä fariseusten uhrikultti Jahve, Baal, jolle fariseus Paavali teki Jeesuksesta pääsiäisen teurastetun lampaan Jumalana.

        Kiitän.

        Kiitän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opetukseltaan, toiminnaltaan ja teologialtaan Jeesus on kuitenkin lähempänä ystäviään farisuksia* kuin essealaisia. Jeesuksen ja fariseusten oppikiistat koskivat ainoastaan lain tulkintaa vaikka monilla fariseuksilla oli laeista tismalleen samanlaisia tulkintoja. Kuolleen meren kääröjen löytyminen puolestaan vahvisti että välimatka Jeesus-liikkeen ja essealaisten välillä on yhtä suuri kuin Jeesus-liikkeen ja saddukeusten vaikka Jeesus-liike ja essealaisten molemmat uskoivat enkeleihin, ylösnousemukseen ja tunsivat Eenokin kirjan. Mutta edellä mainitut enkelit, ylösnousemus ja Eenok olivat tärkeitä toki myös fariseuksille.

        *Fariseukset kutsuivat Jeesuksen usein syömään luokseen ja välillä toisin päin, fariseusten myös varoittivat Jeesusta Herodeksesta eivätkä yhtyneet suuren neuvoston päätökseen. Myös fariseuksiin kuuluva Gamaliel puolusti Jeesus-liikettä. Myöskin
        Jeesus-liikkeeseen liittyneet juutalaiset olivat useimmin entisiä farisuksia (mikä aiheutti kiistaa siitä, että tuliko pakanoita ympärileikata vai ei).

        Jeesus oli essealainen rabbi. Siihen kuului jälleensyntyminen. Essealaiset kutsuivat itseään valonlapsiksi. He suunnittelivat sotaa Roomaa vastaan. Silloin tapettaisiin kaikki pimeydenlapset, joita olivat saddukeukset, fariseukset ja roomalaiset ja tämä tehtäisiin kuningasmessiasJeesuksen johdolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tulee paksua satua ja rankkaa palturia sillä Talmundissa Essealaisia ei mainita kertaakaan mainita Talmundissa ja "Yeshu" - niminen taikuri ja eksyttäjä mainitaan vain muutamia harvoja kertoja ja nekin koskevat sitä rikosta jonka tämä "Uskottoman poika" (Yeshu Ben Stada tai Yeshu Pandira) teki pääsiäisenä yhdessä Matthain, Naqqain, Netzerin, Bunin ja Todahin kanssa ja joutui sen tähden kivitetyksi. En tiedä kuka sinulle on valehdellut Talmundista vai keksitkö valheesi itse, mutta valheesta jää aina kiinni ja siksi ei ole kannattavaa valehdella. Talmundin voi kuunnella kokonaan läpiluettuna Yle Areenasta jos haluat oikeasti tietää mitä siellä sanotaan tai käydä keskustelemassa asiasta Juutalaisten oppineiden kanssa esim Turun tai Helsingin synagogassa. Talmund on tosin kirjoitettu vasta viidennellä vuosisadalla (400-luvulla) n. 300 vuotta evankeliumien jälkeen.

        - Nyt tulee paksua satua ja rankkaa palturia...

        Minähän en ole lukenut Talmudia, mutta minäkin olen silti kiinnostunut inhimillisestä Jeesuksesta, joka oli todennäköisesti vapaustaistelija.

        1. Kuka istuu herran oikealla puolella?
        2. Kenelle on luovutettu kaikki valta?
        3. Kenellä on yli 70 nimeä?
        4. Ketä kutsutaan Pojaksi?
        5. Kenen nimi on Pikku Jahve?
        6. Kuka tuomitsee, niin kuin hänen isänsä tuomitsee?
        7. Ketä enkelit tottelevat?
        8. Kuka on ylimmäinen pappi?
        9. Kuka on toinen jumala Isän rinnalla?

        Se on Metatron. Jos todisteita kaivataan, niin ne löytyvät Hanokin kolmannesta kirjasta, joka julistettiin pannaan, kun kristinuskosta tuli valtauskonto.


    • Anonyymi

      Jeesus mainitaan Eenokin kirjassa, joka on deuterokanoninen kirja. Se on edelleenkin mukana mm. Etiopian ortodoksisen kirkon Raamatussa.

      "Ja sillä hetkellä tuo Ihmisen Poika nimitettiin Herran ollessa paikalla, ja Hänen nimensä mainittiin Kaiken Alun edessä. Ennen kuin aurinkoa oli luotu, ennen kuin taivaan tähtiä oli tehty, Hänelle oli annettu nimi Herran edessä. Hän tulee olemaan vanhurskaille sauva, johon he voivat nojata eivätkä kaadu, ja hän tulee olemaan valo kaikille kansoille, ja toivo niille joilla on murhe sydämessä."

    • Anonyymi

      Eikö teidän kannattaisi päästä yhteisymmärrykseen siitä mitä tarkoitetaan Jeesuksella ja Jumalalla. Tiede etenee hurjaa vauhtia, ja kristityt tappelee keskenään. Tässä tieteellisessä teoriassa käytetään korkeammasta voimasta nimeä Allah. Nyt kun kristityt ei ole päässeet edes yhteisymmärrykseen kumpi on se kristittyjen Jumala, niin Allah hallitsee meitä kaikkia.

      https://irispublishers.com/ann/fulltext/quantum-consciousness-and-the-heart-based-resonant-frequencies-theory.ID.000719.php

      • Anonyymi

        Tuo ei ole tiedettä vaan hölynpölyä.


      • Anonyymi

        Kristinusko Jeesuksineen on hölynpölyä, paitsi jos pysty osoittamaan mihin Jeesus sijoittuu tässä hypoteesissa.

        "Hypoteesimme perustuu oletukseen, että on olemassa jättimäinen tietolähde, joka sisältää herkimmät yksityiskohdat kaikkien elämäntapahtumien ja kaikkien sen sisällä olevien galaksien ja olentojen syntymisestä ja kohtalosta. Tiedot dokumentoidaan ja säilytetään infinitiivisellä tarkkuudella loputtomien jättimäisten ydinenergiakenttien muodossa, joita kutsumme säilytetyksi hallitukseksi [PB]. PB: n ikuinen ja eterraalinen hallitsija on koko polyverssin ja koko elämän ihmeellinen älykäs tietoisuus. sen jälkeen. Verkkotunnuksessamme kutsumme häntä ALLAHiksi [39]. Hypoteesimme globaalista tajunnasta, mukaan lukien ihmisen tietoisuus, perustuu kolmelle energiakentän tasolle. Ensimmäinen on energialähde, nimittäin PB, toinen on tiedonsiirtoväline, nimittäin massiivinen sähkösolitoni ja potentiaaliset magneettikuviot ja kentät, jotka kulkevat galaksien kautta maahan asti, kolmas on vastaanotin, erottelija, ja magneettisten kuvioiden generaattorin, nimittäin sydämen ja sen sykkivän magneettikentän, ja se liittyy sotkeutuneiden sähkömagneettisten kenttien lisäksi aivojen neurobiologisiin prosesseihin ja elektrodermiseen vasteeseen. Elektrolitoneja, jotka ovat biologisten systeemien aineenvaihduntaprosessien varaus, energia ja informaatiokantajia, Davydovin hypoteesin [39] mukaan, muodostuu elävien solujen alfa-kierteisissä proteiineissa, DNA: ssa ja vetyyn sitoutuneissa vesimolekyyliketjuissa. , solujen väliset kudokset ja kaikissa ekologisissa järjestelmissä [40]. Yleisjärjestelmien sähkömagneettiset kentät ja niihin liittyvät potentiaalimallit ovat tietoväline. Sähkösolitonin dynaaminen massa riippuu magneettikentän taajuudesta, joka vaikuttaa varauksen siirtoprosesseihin. Resonanssitaajuudella, magneettikenttä ajelehtii elektrosoliton-aallon ja lähettää siten voimakkaasti säteily- ja ääniaaltoja, minkä jälkeen ne menettävät energiansa. Elektrolitonit lähettävät omaa sähkömagneettista säteilyäänsä pääharmonisen taajuudella, joka riippuu niiden omasta nopeudesta. Sähkömagneettinen potentiaali voi aiheuttaa koherenttien rakenteiden syntymisen, jotka niiden johdonmukaisuuden, avoimuuden ja epälineaarisuuden vuoksi pystyvät itseorganisoitumaan ja muodostamaan erilaisia ​​hierarkkisia ekosysteemitasoja [41]. Ihmisen biologisella järjestelmällä on kyky indusoida joko solitonien kautta tai melaniinisynteesin aikana sähkömagneettinen kenttä, joka pystyy muuttamaan fotonin fononiksi ja päinvastoin. Tämä sähkömagneettinen resurssi tarjoaa mekanismin paikallisuudelle, monimutkaisuudelle, ja biologisten organismien ja ekosysteemien itsekestävyys (itsensä ylläpitäminen) [42]. Tämän sähkösolitonin lähettämän sähkömagneettisen säteilyn kautta monimutkaisen järjestelmän alayksiköt [solut, elimet, yksilöt, ekosysteemit] vaihtavat tietojaan, mikä johtaa pitkän kantaman järjestykseen ekosysteemien massiivisen hierarkian prosessissa, joka jatkuu laskevalla tavalla galakseista sydämen ja aivojen paikalliseen sähkömagneettiseen kenttään [EMF] vaikuttavalla tarkkuudella. Ihmisen sydämen HRV, joka on tarkka indikaattori ihmisen psykofysiologisesta ja tietoisuustilasta, on herkässä sinfoniassa korkeampien energiakenttien kanssa [6,38]. HRV-kuvioiden välillä on suora matemaattinen suhde, joka sisältää tunteidemme magneettiset potentiaalit ja magneettikenttään koodatun spektritiedon [7]. Tämä tarkoittaa viime kädessä sitä, että tunteemme ja tietoisuutemme sydämemme energioiden ja kenttien kautta todella sykkivät ja resonoivat kaukaisen maailmankaikkeuden kanssa erittäin järjestäytyneellä hierarkkisella tavalla. .."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko Jeesuksineen on hölynpölyä, paitsi jos pysty osoittamaan mihin Jeesus sijoittuu tässä hypoteesissa.

        "Hypoteesimme perustuu oletukseen, että on olemassa jättimäinen tietolähde, joka sisältää herkimmät yksityiskohdat kaikkien elämäntapahtumien ja kaikkien sen sisällä olevien galaksien ja olentojen syntymisestä ja kohtalosta. Tiedot dokumentoidaan ja säilytetään infinitiivisellä tarkkuudella loputtomien jättimäisten ydinenergiakenttien muodossa, joita kutsumme säilytetyksi hallitukseksi [PB]. PB: n ikuinen ja eterraalinen hallitsija on koko polyverssin ja koko elämän ihmeellinen älykäs tietoisuus. sen jälkeen. Verkkotunnuksessamme kutsumme häntä ALLAHiksi [39]. Hypoteesimme globaalista tajunnasta, mukaan lukien ihmisen tietoisuus, perustuu kolmelle energiakentän tasolle. Ensimmäinen on energialähde, nimittäin PB, toinen on tiedonsiirtoväline, nimittäin massiivinen sähkösolitoni ja potentiaaliset magneettikuviot ja kentät, jotka kulkevat galaksien kautta maahan asti, kolmas on vastaanotin, erottelija, ja magneettisten kuvioiden generaattorin, nimittäin sydämen ja sen sykkivän magneettikentän, ja se liittyy sotkeutuneiden sähkömagneettisten kenttien lisäksi aivojen neurobiologisiin prosesseihin ja elektrodermiseen vasteeseen. Elektrolitoneja, jotka ovat biologisten systeemien aineenvaihduntaprosessien varaus, energia ja informaatiokantajia, Davydovin hypoteesin [39] mukaan, muodostuu elävien solujen alfa-kierteisissä proteiineissa, DNA: ssa ja vetyyn sitoutuneissa vesimolekyyliketjuissa. , solujen väliset kudokset ja kaikissa ekologisissa järjestelmissä [40]. Yleisjärjestelmien sähkömagneettiset kentät ja niihin liittyvät potentiaalimallit ovat tietoväline. Sähkösolitonin dynaaminen massa riippuu magneettikentän taajuudesta, joka vaikuttaa varauksen siirtoprosesseihin. Resonanssitaajuudella, magneettikenttä ajelehtii elektrosoliton-aallon ja lähettää siten voimakkaasti säteily- ja ääniaaltoja, minkä jälkeen ne menettävät energiansa. Elektrolitonit lähettävät omaa sähkömagneettista säteilyäänsä pääharmonisen taajuudella, joka riippuu niiden omasta nopeudesta. Sähkömagneettinen potentiaali voi aiheuttaa koherenttien rakenteiden syntymisen, jotka niiden johdonmukaisuuden, avoimuuden ja epälineaarisuuden vuoksi pystyvät itseorganisoitumaan ja muodostamaan erilaisia ​​hierarkkisia ekosysteemitasoja [41]. Ihmisen biologisella järjestelmällä on kyky indusoida joko solitonien kautta tai melaniinisynteesin aikana sähkömagneettinen kenttä, joka pystyy muuttamaan fotonin fononiksi ja päinvastoin. Tämä sähkömagneettinen resurssi tarjoaa mekanismin paikallisuudelle, monimutkaisuudelle, ja biologisten organismien ja ekosysteemien itsekestävyys (itsensä ylläpitäminen) [42]. Tämän sähkösolitonin lähettämän sähkömagneettisen säteilyn kautta monimutkaisen järjestelmän alayksiköt [solut, elimet, yksilöt, ekosysteemit] vaihtavat tietojaan, mikä johtaa pitkän kantaman järjestykseen ekosysteemien massiivisen hierarkian prosessissa, joka jatkuu laskevalla tavalla galakseista sydämen ja aivojen paikalliseen sähkömagneettiseen kenttään [EMF] vaikuttavalla tarkkuudella. Ihmisen sydämen HRV, joka on tarkka indikaattori ihmisen psykofysiologisesta ja tietoisuustilasta, on herkässä sinfoniassa korkeampien energiakenttien kanssa [6,38]. HRV-kuvioiden välillä on suora matemaattinen suhde, joka sisältää tunteidemme magneettiset potentiaalit ja magneettikenttään koodatun spektritiedon [7]. Tämä tarkoittaa viime kädessä sitä, että tunteemme ja tietoisuutemme sydämemme energioiden ja kenttien kautta todella sykkivät ja resonoivat kaukaisen maailmankaikkeuden kanssa erittäin järjestäytyneellä hierarkkisella tavalla. .."

        Jeesus on luonut koko maailmankaikkeuden, ihmisen, eläimet j.n.e.
        Luonnon lait ei muutu, kuten ei Jeesuksen sanakaan muutu.
        Tiede tutkii Hänen tekojaan, - eikä muuta voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on luonut koko maailmankaikkeuden, ihmisen, eläimet j.n.e.
        Luonnon lait ei muutu, kuten ei Jeesuksen sanakaan muutu.
        Tiede tutkii Hänen tekojaan, - eikä muuta voi.

        Jos ette pysty asiaa tieteellisesti todistamaan, niin tuo usko tulee häviämään. Tiede vie voiton, ja tieteen todistama korkein voima nimetään sen keksijän uskon mukaan. Jeesus ei kelpaa tieteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ette pysty asiaa tieteellisesti todistamaan, niin tuo usko tulee häviämään. Tiede vie voiton, ja tieteen todistama korkein voima nimetään sen keksijän uskon mukaan. Jeesus ei kelpaa tieteelle.

        Jeesuksella on kaikkein paras ihmisvaamus, Jumalallinen nyky-ihmine ei edes tieteen kautta saavuta sellaista puhtautta, rakkautta, ja pyyteettömyyttä mitä Jeesus edustaa, - toista luomakuntaa.
        Absoluuttinen todellisuus on olemassa, kaikki tapahtumat on lopulta absoluuttisia, mutta on eri asia saavuttaa ne, ja onko jokin tapahtuma toistettavissa absoluuttisesti. Alkeishiukkasilla on absoluuttiset radat, mutta ne on tieteen tuolla puolen, tilastoilla tutkitaan. Mutta kukaan ei ymmärrä kvanttifysiikkaa, mutta uskoo siihen. Mitä todellisuus lopulta on, se on mysteeri.
        Tiede ratkaisee yhden ongelman, niin ongelmia aukeaa tusina lisää, siis tietämättömyys kasvaa potenssissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksella on kaikkein paras ihmisvaamus, Jumalallinen nyky-ihmine ei edes tieteen kautta saavuta sellaista puhtautta, rakkautta, ja pyyteettömyyttä mitä Jeesus edustaa, - toista luomakuntaa.
        Absoluuttinen todellisuus on olemassa, kaikki tapahtumat on lopulta absoluuttisia, mutta on eri asia saavuttaa ne, ja onko jokin tapahtuma toistettavissa absoluuttisesti. Alkeishiukkasilla on absoluuttiset radat, mutta ne on tieteen tuolla puolen, tilastoilla tutkitaan. Mutta kukaan ei ymmärrä kvanttifysiikkaa, mutta uskoo siihen. Mitä todellisuus lopulta on, se on mysteeri.
        Tiede ratkaisee yhden ongelman, niin ongelmia aukeaa tusina lisää, siis tietämättömyys kasvaa potenssissa.

        Jeesus on yksi keino saavuttaa nuo tuntemukset. Korkein voima on absoluuttinen rakkaudellinen sydämen tila, värähtely. Ihminen ei aivoillaan pysty helposti hahmottamaan mitään rajatonta, vaan tarvitsee konkreettisen kohteen, jonka kautta voi päästä tuohon tilaan. Siksi tarvitaan Jeesus tai muita väliportaan jumalia. Voi myös keskittyä vaikka kynttilän liekkiin. Tämä on helpommin tieteen todistettavissa, kuin väliportaan jumalien konkreettinen olemassaolo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on yksi keino saavuttaa nuo tuntemukset. Korkein voima on absoluuttinen rakkaudellinen sydämen tila, värähtely. Ihminen ei aivoillaan pysty helposti hahmottamaan mitään rajatonta, vaan tarvitsee konkreettisen kohteen, jonka kautta voi päästä tuohon tilaan. Siksi tarvitaan Jeesus tai muita väliportaan jumalia. Voi myös keskittyä vaikka kynttilän liekkiin. Tämä on helpommin tieteen todistettavissa, kuin väliportaan jumalien konkreettinen olemassaolo.

        Tiede ei tunne kaikkeuden Luojaa.
        Tiede tutkii objektisesti , mutta tulokset kaupallistetaan tai salataan politiikan mukaan, sen luonne muuttuu näin kuvainnollisesti. Sotatiede on erikseen siitä vaietaan visusti.
        Miten on maailmankatsomuksen laita, maailmankuva on eri asia? Näiden eroista ei puhuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ette pysty asiaa tieteellisesti todistamaan, niin tuo usko tulee häviämään. Tiede vie voiton, ja tieteen todistama korkein voima nimetään sen keksijän uskon mukaan. Jeesus ei kelpaa tieteelle.

        Sinä ja tieteesi. Onko se muutakin kuin evoluutiosatu? 🐵


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja tieteesi. Onko se muutakin kuin evoluutiosatu? 🐵

        Onko tuo laittamani linkki evoluutiosatua? Kaukana siitä. Vai oletko eri mieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo laittamani linkki evoluutiosatua? Kaukana siitä. Vai oletko eri mieltä?

        Kyllä se sitä on,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se sitä on,

        Luuletko, että sinun mielipiteesi mitenkään vaikuttaa tieteen tekemiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo laittamani linkki evoluutiosatua? Kaukana siitä. Vai oletko eri mieltä?

        Laittamasi linkki on edelleenkin hölynpöyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko Jeesuksineen on hölynpölyä, paitsi jos pysty osoittamaan mihin Jeesus sijoittuu tässä hypoteesissa.

        "Hypoteesimme perustuu oletukseen, että on olemassa jättimäinen tietolähde, joka sisältää herkimmät yksityiskohdat kaikkien elämäntapahtumien ja kaikkien sen sisällä olevien galaksien ja olentojen syntymisestä ja kohtalosta. Tiedot dokumentoidaan ja säilytetään infinitiivisellä tarkkuudella loputtomien jättimäisten ydinenergiakenttien muodossa, joita kutsumme säilytetyksi hallitukseksi [PB]. PB: n ikuinen ja eterraalinen hallitsija on koko polyverssin ja koko elämän ihmeellinen älykäs tietoisuus. sen jälkeen. Verkkotunnuksessamme kutsumme häntä ALLAHiksi [39]. Hypoteesimme globaalista tajunnasta, mukaan lukien ihmisen tietoisuus, perustuu kolmelle energiakentän tasolle. Ensimmäinen on energialähde, nimittäin PB, toinen on tiedonsiirtoväline, nimittäin massiivinen sähkösolitoni ja potentiaaliset magneettikuviot ja kentät, jotka kulkevat galaksien kautta maahan asti, kolmas on vastaanotin, erottelija, ja magneettisten kuvioiden generaattorin, nimittäin sydämen ja sen sykkivän magneettikentän, ja se liittyy sotkeutuneiden sähkömagneettisten kenttien lisäksi aivojen neurobiologisiin prosesseihin ja elektrodermiseen vasteeseen. Elektrolitoneja, jotka ovat biologisten systeemien aineenvaihduntaprosessien varaus, energia ja informaatiokantajia, Davydovin hypoteesin [39] mukaan, muodostuu elävien solujen alfa-kierteisissä proteiineissa, DNA: ssa ja vetyyn sitoutuneissa vesimolekyyliketjuissa. , solujen väliset kudokset ja kaikissa ekologisissa järjestelmissä [40]. Yleisjärjestelmien sähkömagneettiset kentät ja niihin liittyvät potentiaalimallit ovat tietoväline. Sähkösolitonin dynaaminen massa riippuu magneettikentän taajuudesta, joka vaikuttaa varauksen siirtoprosesseihin. Resonanssitaajuudella, magneettikenttä ajelehtii elektrosoliton-aallon ja lähettää siten voimakkaasti säteily- ja ääniaaltoja, minkä jälkeen ne menettävät energiansa. Elektrolitonit lähettävät omaa sähkömagneettista säteilyäänsä pääharmonisen taajuudella, joka riippuu niiden omasta nopeudesta. Sähkömagneettinen potentiaali voi aiheuttaa koherenttien rakenteiden syntymisen, jotka niiden johdonmukaisuuden, avoimuuden ja epälineaarisuuden vuoksi pystyvät itseorganisoitumaan ja muodostamaan erilaisia ​​hierarkkisia ekosysteemitasoja [41]. Ihmisen biologisella järjestelmällä on kyky indusoida joko solitonien kautta tai melaniinisynteesin aikana sähkömagneettinen kenttä, joka pystyy muuttamaan fotonin fononiksi ja päinvastoin. Tämä sähkömagneettinen resurssi tarjoaa mekanismin paikallisuudelle, monimutkaisuudelle, ja biologisten organismien ja ekosysteemien itsekestävyys (itsensä ylläpitäminen) [42]. Tämän sähkösolitonin lähettämän sähkömagneettisen säteilyn kautta monimutkaisen järjestelmän alayksiköt [solut, elimet, yksilöt, ekosysteemit] vaihtavat tietojaan, mikä johtaa pitkän kantaman järjestykseen ekosysteemien massiivisen hierarkian prosessissa, joka jatkuu laskevalla tavalla galakseista sydämen ja aivojen paikalliseen sähkömagneettiseen kenttään [EMF] vaikuttavalla tarkkuudella. Ihmisen sydämen HRV, joka on tarkka indikaattori ihmisen psykofysiologisesta ja tietoisuustilasta, on herkässä sinfoniassa korkeampien energiakenttien kanssa [6,38]. HRV-kuvioiden välillä on suora matemaattinen suhde, joka sisältää tunteidemme magneettiset potentiaalit ja magneettikenttään koodatun spektritiedon [7]. Tämä tarkoittaa viime kädessä sitä, että tunteemme ja tietoisuutemme sydämemme energioiden ja kenttien kautta todella sykkivät ja resonoivat kaukaisen maailmankaikkeuden kanssa erittäin järjestäytyneellä hierarkkisella tavalla. .."

        Voi hyvä luoja, ja nyt aletaan tieteestä vääntämään jotakin tällaista. On totta, että meillä on kollektiivinen muisti ja on totta, että on olemassa tietoisuuden suuri älyllinen yhtenäiskenttä, josta jo Jeesus osasi puhua 2000 vuotta sitten, mutta mennä tästä pidemmälle luulojen, kuvitelmien ja uskomusten kanssa, on ihan sama kuin toisessa päässä oleva pakanallinen uhrikultti Jumalasta teurastettuna lampaana - vain sanat vaihtuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ette pysty asiaa tieteellisesti todistamaan, niin tuo usko tulee häviämään. Tiede vie voiton, ja tieteen todistama korkein voima nimetään sen keksijän uskon mukaan. Jeesus ei kelpaa tieteelle.

        Jeesus oli opettaja, käski kuunnella opetuksiaan - kellä korvat on, se kuulkoon, sanoi, mutta Paavali teki Jeesuksesta Jumalan uhrikultillaan palvottavaksi kristityille, joiar oli juutalaisten suunnitelmissa vielä heille käyttöä. Älkää sotkeko Jeesusta hänestä tehtyyn uhrikulttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksella on kaikkein paras ihmisvaamus, Jumalallinen nyky-ihmine ei edes tieteen kautta saavuta sellaista puhtautta, rakkautta, ja pyyteettömyyttä mitä Jeesus edustaa, - toista luomakuntaa.
        Absoluuttinen todellisuus on olemassa, kaikki tapahtumat on lopulta absoluuttisia, mutta on eri asia saavuttaa ne, ja onko jokin tapahtuma toistettavissa absoluuttisesti. Alkeishiukkasilla on absoluuttiset radat, mutta ne on tieteen tuolla puolen, tilastoilla tutkitaan. Mutta kukaan ei ymmärrä kvanttifysiikkaa, mutta uskoo siihen. Mitä todellisuus lopulta on, se on mysteeri.
        Tiede ratkaisee yhden ongelman, niin ongelmia aukeaa tusina lisää, siis tietämättömyys kasvaa potenssissa.

        <<Jumalallinen nyky-ihmine ei edes tieteen kautta saavuta sellaista puhtautta, rakkautta, ja pyyteettömyyttä mitä Jeesus edustaa<<

        Sulta kai on jäänyt lukematta se temppelissä riehumiskohta Raamatusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on yksi keino saavuttaa nuo tuntemukset. Korkein voima on absoluuttinen rakkaudellinen sydämen tila, värähtely. Ihminen ei aivoillaan pysty helposti hahmottamaan mitään rajatonta, vaan tarvitsee konkreettisen kohteen, jonka kautta voi päästä tuohon tilaan. Siksi tarvitaan Jeesus tai muita väliportaan jumalia. Voi myös keskittyä vaikka kynttilän liekkiin. Tämä on helpommin tieteen todistettavissa, kuin väliportaan jumalien konkreettinen olemassaolo.

        <<Jeesus on yksi keino saavuttaa nuo tuntemukset. Korkein voima on absoluuttinen rakkaudellinen sydämen tila, värähtely.<<

        Ilmeisesti sinun sanavarastoosi ei sitten kuulu synti ollenkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Jeesus on yksi keino saavuttaa nuo tuntemukset. Korkein voima on absoluuttinen rakkaudellinen sydämen tila, värähtely.<<

        Ilmeisesti sinun sanavarastoosi ei sitten kuulu synti ollenkaan?

        No ei kuulu kristittyjen tuomitsemiskultin mukaan. Virheitä olen tehnyt, mutta virheet voi myöntää eikä jäädä niihin makaamaan ja vangita mielensä ja ruumiinsa johonkin menneeseen. Nykyhetki on avain eheytymiseen. Kaikki hengelliset/henkiset opetukset tähtää tähän. Jeesuksen armoon jumiutunut mieli, on jumiutunut mieli. Nykyajasta löytyy "Jeesuksia" joiden opetukset sopii tähän aikaan paremmin.

        Was Jesus the son of God? Yes. But so are you. You just haven't realized it yet.

        Eckhart Tolle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on luonut koko maailmankaikkeuden, ihmisen, eläimet j.n.e.
        Luonnon lait ei muutu, kuten ei Jeesuksen sanakaan muutu.
        Tiede tutkii Hänen tekojaan, - eikä muuta voi.

        Isä on luonut maailmankaikkeuden, mutta Hän antoi toki poikansa kokeilla luomista.
        Syntyi vesinokkaeläin. Kuten huomaatte, luominen on paras jättää Hänelle,jolle se kuuluu. Isälle!
        Jeesus tulee takaisin maan päälle tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
        Mielestäni se on uskon pääsanoma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä on luonut maailmankaikkeuden, mutta Hän antoi toki poikansa kokeilla luomista.
        Syntyi vesinokkaeläin. Kuten huomaatte, luominen on paras jättää Hänelle,jolle se kuuluu. Isälle!
        Jeesus tulee takaisin maan päälle tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
        Mielestäni se on uskon pääsanoma

        Luomiskertomuksen mukaan maailmaa ei luotu. Vedet ja syvyydet olivat jo olemassa kun jumalien tuulet puhalsivat vetten yllä (1 moos 1). Kaikki energia ja aine oli jo valmiiksi olemassa.
        Jumalat vain seurasivat evoluution kehitystä, ja välillä sanoivat mitä tapahtui, mutta Raamatusta ei selkeästi ilmene että he olisivat edes puuttuneet asioiden kulkuun.


      • Anonyymi

        Se, että tuossa alkuperältään Saudi-Arabialaisessa jutussa Jumalan nimitys on Allah, ei nyt ole sen kummempi kuin meidän Jumala-nimi, se nyt vain sattuu olemaan arabiankielellä Allah. Ja kyllä siinä tuntuu tiedetitteleitäkin olevan. Tutustun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko Jeesuksineen on hölynpölyä, paitsi jos pysty osoittamaan mihin Jeesus sijoittuu tässä hypoteesissa.

        "Hypoteesimme perustuu oletukseen, että on olemassa jättimäinen tietolähde, joka sisältää herkimmät yksityiskohdat kaikkien elämäntapahtumien ja kaikkien sen sisällä olevien galaksien ja olentojen syntymisestä ja kohtalosta. Tiedot dokumentoidaan ja säilytetään infinitiivisellä tarkkuudella loputtomien jättimäisten ydinenergiakenttien muodossa, joita kutsumme säilytetyksi hallitukseksi [PB]. PB: n ikuinen ja eterraalinen hallitsija on koko polyverssin ja koko elämän ihmeellinen älykäs tietoisuus. sen jälkeen. Verkkotunnuksessamme kutsumme häntä ALLAHiksi [39]. Hypoteesimme globaalista tajunnasta, mukaan lukien ihmisen tietoisuus, perustuu kolmelle energiakentän tasolle. Ensimmäinen on energialähde, nimittäin PB, toinen on tiedonsiirtoväline, nimittäin massiivinen sähkösolitoni ja potentiaaliset magneettikuviot ja kentät, jotka kulkevat galaksien kautta maahan asti, kolmas on vastaanotin, erottelija, ja magneettisten kuvioiden generaattorin, nimittäin sydämen ja sen sykkivän magneettikentän, ja se liittyy sotkeutuneiden sähkömagneettisten kenttien lisäksi aivojen neurobiologisiin prosesseihin ja elektrodermiseen vasteeseen. Elektrolitoneja, jotka ovat biologisten systeemien aineenvaihduntaprosessien varaus, energia ja informaatiokantajia, Davydovin hypoteesin [39] mukaan, muodostuu elävien solujen alfa-kierteisissä proteiineissa, DNA: ssa ja vetyyn sitoutuneissa vesimolekyyliketjuissa. , solujen väliset kudokset ja kaikissa ekologisissa järjestelmissä [40]. Yleisjärjestelmien sähkömagneettiset kentät ja niihin liittyvät potentiaalimallit ovat tietoväline. Sähkösolitonin dynaaminen massa riippuu magneettikentän taajuudesta, joka vaikuttaa varauksen siirtoprosesseihin. Resonanssitaajuudella, magneettikenttä ajelehtii elektrosoliton-aallon ja lähettää siten voimakkaasti säteily- ja ääniaaltoja, minkä jälkeen ne menettävät energiansa. Elektrolitonit lähettävät omaa sähkömagneettista säteilyäänsä pääharmonisen taajuudella, joka riippuu niiden omasta nopeudesta. Sähkömagneettinen potentiaali voi aiheuttaa koherenttien rakenteiden syntymisen, jotka niiden johdonmukaisuuden, avoimuuden ja epälineaarisuuden vuoksi pystyvät itseorganisoitumaan ja muodostamaan erilaisia ​​hierarkkisia ekosysteemitasoja [41]. Ihmisen biologisella järjestelmällä on kyky indusoida joko solitonien kautta tai melaniinisynteesin aikana sähkömagneettinen kenttä, joka pystyy muuttamaan fotonin fononiksi ja päinvastoin. Tämä sähkömagneettinen resurssi tarjoaa mekanismin paikallisuudelle, monimutkaisuudelle, ja biologisten organismien ja ekosysteemien itsekestävyys (itsensä ylläpitäminen) [42]. Tämän sähkösolitonin lähettämän sähkömagneettisen säteilyn kautta monimutkaisen järjestelmän alayksiköt [solut, elimet, yksilöt, ekosysteemit] vaihtavat tietojaan, mikä johtaa pitkän kantaman järjestykseen ekosysteemien massiivisen hierarkian prosessissa, joka jatkuu laskevalla tavalla galakseista sydämen ja aivojen paikalliseen sähkömagneettiseen kenttään [EMF] vaikuttavalla tarkkuudella. Ihmisen sydämen HRV, joka on tarkka indikaattori ihmisen psykofysiologisesta ja tietoisuustilasta, on herkässä sinfoniassa korkeampien energiakenttien kanssa [6,38]. HRV-kuvioiden välillä on suora matemaattinen suhde, joka sisältää tunteidemme magneettiset potentiaalit ja magneettikenttään koodatun spektritiedon [7]. Tämä tarkoittaa viime kädessä sitä, että tunteemme ja tietoisuutemme sydämemme energioiden ja kenttien kautta todella sykkivät ja resonoivat kaukaisen maailmankaikkeuden kanssa erittäin järjestäytyneellä hierarkkisella tavalla. .."

        <<Tämä tarkoittaa viime kädessä sitä, että tunteemme ja tietoisuutemme sydämemme energioiden ja kenttien kautta todella sykkivät ja resonoivat kaukaisen maailmankaikkeuden kanssa erittäin järjestäytyneellä hierarkkisella tavalla. .."<<

        Pitkältihän tuo artikkeli on neurofysiologiaa ja biologiaa, mutta sähkö ja magnetismi ovat siinä mielenkiintoiset ulottuvuudet magneettisina kenttinä, koska mehän olemme sähköllä käyviä robotteja, ja sähkövirran sydämelle tuottaa veren pH-arvon määrrätty suhde, joka on vastaavasti riippuvainen hengityksestämme.

        Sähkö on mielenkintoinen ilmiö magnetismin ohella, koska vaikka niitä pystytään käyttämään, ei tiedetä mitä ne ovat. Matemaattisessa kaavassa ne näyttäytyvät viidennen ulottuvuuden painovoimilta.

        Tieteellistä perustietoa:

        <<Valon ja sähkön manala?

        Todellisuuden perimmäistä selitystä janoavalle jokainen kynnys on haaste, niin myös kynnys joka erottaa todellisuuden särmiä toisistaan. Tila-aika-maailman tuolla puolen olevat ulottuvuudet ovat kuitenkin ihmisen normaalin havaintokoneiston ulottumattomissa. Missä ne ovat? Klein ilmaisi asian sanomalla niiden olevan "kokoonkäpertyneinä" tai "tiivistyneinä". Tämä mieltämistapa johtaa juuri erääseen kosmologiaan: "ylimääräiset" dimensiot ilmentyvät vasta kvanttimaailman tasolla, kaukana ihmisen suoran aistihavainnoinnin alueelta. Tässä lähestymistavassa on kuitenkin se heikkous, että siinä ulottuvuudet pyritään edelleenkin pakottamaan fysikaaliseen ilmitodellisuuteen, tavallaan ihmisen aistien katvealueelle. Mutta onko olemassa muita, yleisempiä tarkastelutapoja?

        Johdannoksi kannattaa muistaa, että meidän tavallinen kolmi- tai neliakselinen todellisuuskäsityksemme on aivojen työskentelyn tulosta. Kuva joka maailmasta ihmissilmän verkkokalvolle piirtyy, on kaksidimensioinen. Seuraava dimensio - maailman "syvyys" - syntyy siten että aivot jatkuvasti laskevat näkökohteiden etäisyyksiä ympäristöstä tulevien vihjeiden avulla. Entä aika? Siinäpä pulma: tapahtumasta toiseen etenevä kronologinen aika on olemassa, mutta sen määrän toteaminen mittaamalla - niin kuin mittaaminen yleensäkin - monimutkaistuu suhteellisuusteoreettiseksi ongelmaksi ja osoittautuu viime kädessä suorastaan uskon asiaksi.

        Materialistiseen todellisuustulkintaan pitäytyvät aivotutkijat opettavat mielellään, että todellisuus on aivojen sähkökemiallisen toiminnan tulos, ts. aivot tavallaan kehittävät todellisuutta. Mutta on myös ollut huomattavia aivotutkijoita, joiden mielestä aivot ovat pikemminkin suodatin, joka jatkuvasti seuloo "todellisinta" todellisuutta ja päästää siitä esiin vain sen, mitä ihmismieli pystyy käsittelemään. Korkeammat ulottuvuudet olisivat siten "poiskäpertyneinä" ennemminkin siksi, että ne muussa tapauksessa pirstoisivat sen rajallisen maailmankuvan, johon mieli on juurtunut. Mutta mikäli ihminen kokee riittävän syvän sisäisen kumouksen ja hänen mielensä vapautuu ja avartuu - jatkuu pohdiskelu - ei esteitä korkeamman tajunnantilan ja seuraavan ulottuvuuden avautumiselle ole.

        Venäläinen filosofi Pjotr Uspenski osoitti pääteoksessaan Tertium organum, että kun korkeampi ulottuvuus kuvautuu alempiin, sen jälki "alemmassa" todellisuudessa luo vaikutelman ristiriidasta tai paradoksista. Hyviä ehdokkaita tähän luokkaan fysiikan piirissä ovat ilmiöt, joiden olemusta ei tunneta täydellisesti tai joihin joudutaan soveltamaan eri teorioita sen mukaan, mikä ilmiön särmä kulloinkin on kiinnostuksen kohteena. Tunnetuin esimerkki on valo, joka ns. komplementäärisyysperiaatteen mukaisesti tulkitaan tilanteesta riippuen joko alkeishiukkasiksi tai aaltoliikkeeksi. Toinen hyvä ehdokas on sähkö, mitä ilmentää hauskasti kasku yliopistomaailmasta:

        "No niin, ylioppilas, kertokaapa mitä sähkö on?"

        "Niin, tuota, herra professori, minä kyllä tiedän, mutta en nyt saa millään mieleeni..."

        "Hyvä tavaton! Ainoa ihminen maailmassa joka tietää ja hänkin on unohtanut!"<<<

        http://www.pcuf.fi/~msiivola/para2000/artikkelit/teuvo/tiede_rajatieto_skeptismi_1.html

        Kaukaa menneisyydestä, mutta perusasiat eivät ole muuttuneet, ja tiedekin on jo huikeasti edennyt tähän suuntaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ette pysty asiaa tieteellisesti todistamaan, niin tuo usko tulee häviämään. Tiede vie voiton, ja tieteen todistama korkein voima nimetään sen keksijän uskon mukaan. Jeesus ei kelpaa tieteelle.

        - Jeesus ei kelpaa tieteelle.

        Kyllä hän historiantutkijoille on kelvannut.
        Luettuani kapinallisesta Jeesuksesta tuntui, että Raamatun Kristus kalpeni suuresti tämän rinnalla.


    • Anonyymi

      Kun löydätte Raamatussa Jumala on Rakkaus ja Hyvä, suuntautukaa sen mukaan. Niin ei tarvitse tapella.
      Kaikki mitä Jumala on istuttanut on hyvää. Ottakaa ilmaiseksi vastaan. Mitä hän ei ole istuttanut se revitään pois.

      Kun ollaan menneessä kiinni, ollaan kuin täi tervassa. Jumalan sana on kompassi. Nyt se on hukassa. Ollaan jääty kiinni historian saastaan ja siinä eksyksissä.
      Aivot on sen kaltaisessa tilassa, että se ei ole pyhää elämää, ei sinne päinkään. Tulevaisuudesta päin tarvitsisi katsoa mihin mennään. Suunta löytyy Raamatun lopusta. Siellä asiat on kohdallaan, sinne sana ohjaa.
      Yksi lauma j.n.e.

      • Anonyymi

        Tosi hyvää. Tapetaan ihminen seuaavaksi uhrilahjaksi Baalille giljotiinilla, ja ryhdytään kantamaan niiden pienoismalleja kaulaketjuissa tämän pyhän teurastuksen muistoksi, ja maalataa verisiä kuvia, kun pää tippuu kivelle ja pidetään niitä alttaritauluina ristille kidutuksen sijasta, niin saadaan edes vaihtelua tähän uskontoon.


    • Anonyymi

      Hän oli Jumalan kasseissa!

    • Anonyymi

      Sananl.8:22 Biblia (1776) Minä olen ollut Herran oma hänen teittensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.

      • Anonyymi

        Tuo ei viittaa Jeesukseen, vaan "minä" on tuossa tekstissä Viisaus, Sofia.
        "12»Minä, viisaus, viihdyn älyn seurassa,
        harkinta ja tieto ovat kumppanini."

        Sofia on Jeesuksen tapaan korkea jumalallinen emanaatio.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sofia_(gnostilaisuus)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei viittaa Jeesukseen, vaan "minä" on tuossa tekstissä Viisaus, Sofia.
        "12»Minä, viisaus, viihdyn älyn seurassa,
        harkinta ja tieto ovat kumppanini."

        Sofia on Jeesuksen tapaan korkea jumalallinen emanaatio.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sofia_(gnostilaisuus)

        Jeesus on siis luotu ja osa kreikkalaista filosofia, sen uskoma viisaus joka jotenkin on jumalallista? Sofia on siinä tapauksessa oikea nimi se kun on naisen nimi mutta Jeesus ei käy.


    • Anonyymi

      Ps.2:7-8 Minä ilmoitan, mitä Herra on saatänyt. Hän lausui minulle: Sinä olet minun poikani, tähä päivänä minä sinut synnytin. Ano minutta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret omiksesi. Ps.22:28. 72:8. Sak.9:10

      • Lähi-idässä kuninkaiden katsottiin saneen vallan jumalilta, Israelin uskonnossa JHWH oli kuninkaiden valtaan asettaja, voitelija, ja kuninkaat JHWH:n "poikia".
        Kuningaspsalmit eivät siis puhu perheellisestä JHWH:sta jonka pojat kurittaisivat ei-juutalaisia kansoja, vaan davideista salomoista ym., jotka jos tottelisivat JHWH:ea, pystyisivät voittamaan vihollisensa, mutta jos eivät tottelisi, häviäsivät itse valtakuntineen.


      • Anonyymi

        "tähä päivänä minä sinut synnytin"

        Raamatun mukaan Jumala on nainen. Neitsyt Maria on Luoja.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Lähi-idässä kuninkaiden katsottiin saneen vallan jumalilta, Israelin uskonnossa JHWH oli kuninkaiden valtaan asettaja, voitelija, ja kuninkaat JHWH:n "poikia".
        Kuningaspsalmit eivät siis puhu perheellisestä JHWH:sta jonka pojat kurittaisivat ei-juutalaisia kansoja, vaan davideista salomoista ym., jotka jos tottelisivat JHWH:ea, pystyisivät voittamaan vihollisensa, mutta jos eivät tottelisi, häviäsivät itse valtakuntineen.

        >>>Kuningaspsalmit eivät siis puhu perheellisestä JHWH:sta<<<

        Olet väärässä. JHWH:lla on Poika, jonka JHWH on synnytänyt. Tämä tarkoittaa ihmiseksi tullutta JHWH:ta.

        JHWH antaa kaiken vallan maailmassa Pojalleen. Raamatussa sanotaan, että JHWH on maailman kuningas ja kuninkuus ilmoitetaan annetun Jumalan Pojalle. Isä ja Poika on yksi ja sama Jumala.

        Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
        7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
        9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."
        10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat! Ottakaa opiksenne, maan mahtavat!
        11 Pelätkää Herraa, palvelkaa häntä, vaviskaa, kohottakaa hänelle riemuhuuto.
        12 Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä, muuten Herra vihastuu teihin ja te suistutte tieltänne tuhoon, sillä hetkessä syttyy hänen vihansa. Hyvä on sen osa, joka turvaa häneen!

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Kuningaspsalmit eivät siis puhu perheellisestä JHWH:sta<<<

        Olet väärässä. JHWH:lla on Poika, jonka JHWH on synnytänyt. Tämä tarkoittaa ihmiseksi tullutta JHWH:ta.

        JHWH antaa kaiken vallan maailmassa Pojalleen. Raamatussa sanotaan, että JHWH on maailman kuningas ja kuninkuus ilmoitetaan annetun Jumalan Pojalle. Isä ja Poika on yksi ja sama Jumala.

        Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
        7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
        9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."
        10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat! Ottakaa opiksenne, maan mahtavat!
        11 Pelätkää Herraa, palvelkaa häntä, vaviskaa, kohottakaa hänelle riemuhuuto.
        12 Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä, muuten Herra vihastuu teihin ja te suistutte tieltänne tuhoon, sillä hetkessä syttyy hänen vihansa. Hyvä on sen osa, joka turvaa häneen!

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        JHWH on luoja ja kaikkivaltias ei hän inkarnoidu joksikin luomansa lajin jäseneksi ja kuole edes leikisti pariksi päivää. Yrität väkisin tuputtaa oman uskontosi oppeja uskontoon jossa niitä ei ole vaan jossa ilmoittautuu täysin toisenlainen Jumala, Jumala johon sinun ei tarvitse uskoa, mutta et sitä huolimatta voi muuttaa sitä ilmoitusta ja sitä liittoa mihin Israel on sitoutunut.

        Eli yritätte tehdä JHWH:sta uuden, nimi vain pysyy mutta sisältö on uusi ja sellaisena liitätte hänet oman uskontonne teologiaan. Totuusarvo jos sellaista on, on vain alkuperäisellä, joten muutos ei palvele edes sitä tarkoitusta johon se on valjastettu.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        JHWH on luoja ja kaikkivaltias ei hän inkarnoidu joksikin luomansa lajin jäseneksi ja kuole edes leikisti pariksi päivää. Yrität väkisin tuputtaa oman uskontosi oppeja uskontoon jossa niitä ei ole vaan jossa ilmoittautuu täysin toisenlainen Jumala, Jumala johon sinun ei tarvitse uskoa, mutta et sitä huolimatta voi muuttaa sitä ilmoitusta ja sitä liittoa mihin Israel on sitoutunut.

        Eli yritätte tehdä JHWH:sta uuden, nimi vain pysyy mutta sisältö on uusi ja sellaisena liitätte hänet oman uskontonne teologiaan. Totuusarvo jos sellaista on, on vain alkuperäisellä, joten muutos ei palvele edes sitä tarkoitusta johon se on valjastettu.

        Sinun teologiasi ei perustu Tooraan. Olet siis ekyttäjä ja feikkijuutalainen.

        Raamattun ilmoittaa, että Jumalan syntyy poikalapseksi. Jesaja tietää tämän asian sinua paremmin.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Lähi-idässä kuninkaiden katsottiin saneen vallan jumalilta, Israelin uskonnossa JHWH oli kuninkaiden valtaan asettaja, voitelija, ja kuninkaat JHWH:n "poikia".
        Kuningaspsalmit eivät siis puhu perheellisestä JHWH:sta jonka pojat kurittaisivat ei-juutalaisia kansoja, vaan davideista salomoista ym., jotka jos tottelisivat JHWH:ea, pystyisivät voittamaan vihollisensa, mutta jos eivät tottelisi, häviäsivät itse valtakuntineen.

        <<Kuningaspsalmit eivät siis puhu perheellisestä JHWH:sta jonka pojat kurittaisivat ei-juutalaisia kansoja, vaan davideista salomoista ym., jotka jos tottelisivat JHWH:ea<<

        Tässäpä sen esille otit - kuningas Salomon, jonka Jumala oli JHWH.

        2.Kuningasten kirja, luku 23....

        Ajattelin ottaa tähän tuon kohdan kokoomastani ketjusta, että 'Onko Jahve luojajumala?', mutta - Pahus sivua ei löytynyt! - ilmoitti kone, joten taas on katsottu viisaammaksi tuhota tietoa kuin säilyttää sitä. Mikä on motiivi?

        Kuka kuvittelee, että totuus katoaa, kun se kirjoitettuna ylös hävitetään? Se kaikki totuus on edelleenkin Raamatussa, ja siinä hävitettiin ainoastaan minun tekemää työtä. Totuus ei mihinkään katoa. No, etsin jälleen tuon kohdan Raamatusta, mutta ehkä teidän kannattaisi kokeilla joitakin kirousloitsuja Paavalin tapaan totuutta vastaan tai sitten kristinuskolle läheistä sukua olevaa voodoota, jos ne hävittäisivät maailmasta totuuden?!

        Tuossa samaisessa ketjussa oli ekseketiikan dosentin kirjoitus ja linkki kirjoitukseen, joka liittyi juuri tähän asiaan, että oli löytynyt arkeologisia tietoja siitä, että Jahven vaimo oli tässä puhuttu Asera.

        2.Kuningastenkirja:

        <<<23:4 Sitten kuningas käski ylimmäistä pappia Hilkiaa ja häntä lähimpiä pappeja sekä ovenvartijoita viemään Herran temppelistä pois kaikki kalut, mitä oli tehty Baalille, Aseralle ja kaikelle taivaan joukolle. Ja hän poltatti ne Jerusalemin ulkopuolella Kidronin kedoilla, mutta vei niiden tuhan Beeteliin. Hän pani myös viralta epäjumalain papit, jotka Juudan kuninkaat olivat asettaneet polttamaan uhreja uhrikukkuloilla Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin ympäristössä ja jotka polttivat uhreja Baalille, auringolle, kuulle, eläinradan tähdille ja kaikelle taivaan joukolle. Hän vei aseran pois Herran temppelistä Jerusalemin ulkopuolelle Kidronin laaksoon ja poltti sen Kidronin laaksossa, rouhensi sen tomuksi ja heitti tomun yhteiselle hautausmaalle. Ja hän kukisti haureellisten pyhäkköpoikien huoneet, jotka olivat Herran temppelissä ja joissa naiset kutoivat verhoja Aseralle. Uhrikukkulapapit eivät kuitenkaan saaneet nousta Herran alttarille Jerusalemissa; he saivat vain syödä happamatonta leipää veljiensä kanssa. Hän saastutti myöskin polttopaikan Ben-Hinnomin laaksossa, ettei kukaan voisi panna poikaansa tai tytärtänsä kulkemaan tulen läpi Molokin kunniaksi. Ja ne uhrikukkulat, jotka olivat itään päin Jerusalemista, etelään päin Turmiovuoresta, ja JOTKA SALOMO, ISRAELIN KUNINGAS OLI RAKENTANUT Astartelle, siidonilais-iljetykselle, ja Kemokselle, Mooabin iljetykselle, ja Milkomille, ammonilais-kauhistukselle, ne kuningas saastutti.<<

        Kiitos, dikduk, vahvistuksesta, juutalaisilla on siis todella sama Baal Jumalana, jolle kristinuskonnossa Jeesus on tosi Jumalana teurastettu pääsiäisen lammas.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        JHWH on luoja ja kaikkivaltias ei hän inkarnoidu joksikin luomansa lajin jäseneksi ja kuole edes leikisti pariksi päivää. Yrität väkisin tuputtaa oman uskontosi oppeja uskontoon jossa niitä ei ole vaan jossa ilmoittautuu täysin toisenlainen Jumala, Jumala johon sinun ei tarvitse uskoa, mutta et sitä huolimatta voi muuttaa sitä ilmoitusta ja sitä liittoa mihin Israel on sitoutunut.

        Eli yritätte tehdä JHWH:sta uuden, nimi vain pysyy mutta sisältö on uusi ja sellaisena liitätte hänet oman uskontonne teologiaan. Totuusarvo jos sellaista on, on vain alkuperäisellä, joten muutos ei palvele edes sitä tarkoitusta johon se on valjastettu.

        >>>>JHWH on luoja ja kaikkivaltias ei hän inkarnoidu joksikin luomansa lajin jäseneksi<<<

        Olet väärässä. Jesajan mukaan Jumala tuli ihmiseksi.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.


    • Anonyymi
    • Koko VT on valmistautumista Jeesuksen inkarnaatioon ja sovitustyön toteutumiseen.

      • Anonyymi

        VT:stä on karsittu pois suurin osa kirjoista, koska niihin ei UT:ssa viitata ja ovat UT:n kannalta yhdentekeviä kirjoituksia. Nykyisessä VT:ssä on jäljellä enää 39 kirjaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        VT:stä on karsittu pois suurin osa kirjoista, koska niihin ei UT:ssa viitata ja ovat UT:n kannalta yhdentekeviä kirjoituksia. Nykyisessä VT:ssä on jäljellä enää 39 kirjaa.

        Raamatussa on kaikki tarvittavat kirjat. Kunhan nyt lukisit ja ymmärtäisit ensi nekin.


      • Anonyymi

        Niin mutta missä Jeesus oli VT:n aikana?


      • Anonyymi

        Siirtyi Mariaan rakastelun lopputuloksena.


      • JHWH on kaikkivaltias eikä hän ole minkään ehtojen alainen jokainen joka katuu ja pyytää syntejään anteeksi ne saa. Toisin kuin muiden uskontojen jumalien JHWH:n ei tarvitse kuolla voidakseen tehdä jotain.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        JHWH on kaikkivaltias eikä hän ole minkään ehtojen alainen jokainen joka katuu ja pyytää syntejään anteeksi ne saa. Toisin kuin muiden uskontojen jumalien JHWH:n ei tarvitse kuolla voidakseen tehdä jotain.

        Sinun teologiasi ei perustu Tooraan. Olet eksyttäjä ja feikkijuutalainen. Sakarja ja Jesaja tietävaät tämän asian sinua paremmin.

        Raamattun ilmoittaa, että Jumala syntyy ihmiseksi ja hänet ristiinaulitaan. Hän antaa itsensä syntien sovitukseksi kuin uhrikaritsa. Sakarja puhuu JHWH:sta, joka ristiinnaulitaan. Myös Jesaja kertoo samasta asiasta.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra
        ---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Jes 53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut.
        8 Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois -- kuka hänen kansastaan siitä välitti? Hänet syöstiin pois elävien maasta, hänet lyötiin hengiltä kansansa rikkomusten tähden.
        9 Hänet oli määrä haudata jumalattomien joukkoon. Rikkaan haudassa hän sai leposijansa. Koskaan hän ei ollut harjoittanut vääryyttä, eikä petos ollut noussut hänen huulilleen.
        10 Herra näki hyväksi, että hänet ruhjottiin, että hänet lävistettiin. Mutta kun hän antoi itsensä sovitusuhriksi, hän saa nähdä sukunsa jatkuvan, hän elää kauan, ja Herran tahto täyttyy hänen kauttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siirtyi Mariaan rakastelun lopputuloksena.

        Likainen käytetty vaimo ei kelvannut, hänen piti olla neitsyt morsian.
        Jeesus ei syntynyt synnissä, hän oli viaton kuin valkein karitsa, erityisesti siittimen esinahan leikkaustoimenpiteen jälkeen.


      • Anonyymi
        Oksastettu.Oksa kirjoitti:

        Raamatussa on kaikki tarvittavat kirjat. Kunhan nyt lukisit ja ymmärtäisit ensi nekin.

        Samat sanat sinulle. Olen sitä mieltä, että jos edes prosentti uskovaisista ja papeista ja teologeista olisi jo kauan sitten lukeneet ja ymmärtäneet Raamattua, ei kristinusko olisi voinut 2000 vuotta olla saatananpalvontana ja uhrikulttina Baal-jumalalle eli Saatanalle.

        Vai tietoisestiko tätä on tehty, vastaapa sinä?


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        JHWH on kaikkivaltias eikä hän ole minkään ehtojen alainen jokainen joka katuu ja pyytää syntejään anteeksi ne saa. Toisin kuin muiden uskontojen jumalien JHWH:n ei tarvitse kuolla voidakseen tehdä jotain.

        Aivan oikein, tämän kristinuskon Jumalanhan oli kuoltava (Jeesuksen hahmossa Kristus), Jahven vihan lepyttämiseksi, koska Jeesus houkutteli toisen Jumalan luokse, eli taivasten valtakunnan Isän, jota Jahve ei hyväksynyt, vaan vaati ihmeidentekijän tappamisen ja kostinkäden nostamisen seuraajien ylle, joka sitten on kristinusko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Likainen käytetty vaimo ei kelvannut, hänen piti olla neitsyt morsian.
        Jeesus ei syntynyt synnissä, hän oli viaton kuin valkein karitsa, erityisesti siittimen esinahan leikkaustoimenpiteen jälkeen.

        Synnitön sikiäminen ei tarkoita neitsyyttä tai neitseellistä syntymää, vaan syntyä ilman perisyntiä. Minä olen varma, että on paljon ihmisiä, jotka syntyvät ilman perisyntiä, eikä heidän tarvitse koko elämänsä aikaa uskovaisten tavoin piehtaroida syntiongelmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnitön sikiäminen ei tarkoita neitsyyttä tai neitseellistä syntymää, vaan syntyä ilman perisyntiä. Minä olen varma, että on paljon ihmisiä, jotka syntyvät ilman perisyntiä, eikä heidän tarvitse koko elämänsä aikaa uskovaisten tavoin piehtaroida syntiongelmassa.

        Kyllä tarkoittaa.
        Saastaisen seksin tulosta ovat kaikki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnitön sikiäminen ei tarkoita neitsyyttä tai neitseellistä syntymää, vaan syntyä ilman perisyntiä. Minä olen varma, että on paljon ihmisiä, jotka syntyvät ilman perisyntiä, eikä heidän tarvitse koko elämänsä aikaa uskovaisten tavoin piehtaroida syntiongelmassa.

        "Minä olen varma, että on paljon ihmisiä, jotka syntyvät ilman perisyntiä"

        Jos ei tarvitse otsa hiessä raataa pellolla, on syntynyt ilman perisyntiä.
        Kun hakee ruokakassin lähikaupasta, siinä ei otsa hikoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun teologiasi ei perustu Tooraan. Olet eksyttäjä ja feikkijuutalainen. Sakarja ja Jesaja tietävaät tämän asian sinua paremmin.

        Raamattun ilmoittaa, että Jumala syntyy ihmiseksi ja hänet ristiinaulitaan. Hän antaa itsensä syntien sovitukseksi kuin uhrikaritsa. Sakarja puhuu JHWH:sta, joka ristiinnaulitaan. Myös Jesaja kertoo samasta asiasta.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra
        ---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Jes 53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut.
        8 Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois -- kuka hänen kansastaan siitä välitti? Hänet syöstiin pois elävien maasta, hänet lyötiin hengiltä kansansa rikkomusten tähden.
        9 Hänet oli määrä haudata jumalattomien joukkoon. Rikkaan haudassa hän sai leposijansa. Koskaan hän ei ollut harjoittanut vääryyttä, eikä petos ollut noussut hänen huulilleen.
        10 Herra näki hyväksi, että hänet ruhjottiin, että hänet lävistettiin. Mutta kun hän antoi itsensä sovitusuhriksi, hän saa nähdä sukunsa jatkuvan, hän elää kauan, ja Herran tahto täyttyy hänen kauttaan.

        "10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. "

        Mitähän tekemistä Jeesuksella on Daavidin suvun kanssa? Joosef oli sukua Daavidille, mutta Maria ja Jeesus eivät kuuluneet Daavidin sukuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun teologiasi ei perustu Tooraan. Olet eksyttäjä ja feikkijuutalainen. Sakarja ja Jesaja tietävaät tämän asian sinua paremmin.

        Raamattun ilmoittaa, että Jumala syntyy ihmiseksi ja hänet ristiinaulitaan. Hän antaa itsensä syntien sovitukseksi kuin uhrikaritsa. Sakarja puhuu JHWH:sta, joka ristiinnaulitaan. Myös Jesaja kertoo samasta asiasta.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra
        ---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Jes 53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut.
        8 Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois -- kuka hänen kansastaan siitä välitti? Hänet syöstiin pois elävien maasta, hänet lyötiin hengiltä kansansa rikkomusten tähden.
        9 Hänet oli määrä haudata jumalattomien joukkoon. Rikkaan haudassa hän sai leposijansa. Koskaan hän ei ollut harjoittanut vääryyttä, eikä petos ollut noussut hänen huulilleen.
        10 Herra näki hyväksi, että hänet ruhjottiin, että hänet lävistettiin. Mutta kun hän antoi itsensä sovitusuhriksi, hän saa nähdä sukunsa jatkuvan, hän elää kauan, ja Herran tahto täyttyy hänen kauttaan.

        Parhaiten asian tiennee sentään JHWH itse, kaiken mitä hän Israelille ilmoitti kristillinen teologia on nollannut. JHWH ei olekaan yksi vaikka niin ilmoitti vaan kolmiosainen, hän ei ole kuolematon vaan kuolee vaikka vaan vähäksi aikaa niin kristillisen n teologian mukaan kuitenkin kuolee jonka jälkeen hänet herättää joku uusi tuntematon jumala .
        JHWH ei lähetäkään ketään Davidista polveutuvaa voideltunaan vaan ilmaantuukin itse omana messiaanaan ja jos siihen ei usko niin JHWH suuttuu kovasti.
        Välillä hän on oma poikansa joka istuu itsensä oikealla puolella ja jos häntä ei palvo poikanaan ja käytä hänestä tavallista juuutalaismiehen nimeä vaaditussa palvonnassa, niin siitä ihmisraukka jo päätyy helvettiin.
        JHWH siis kristittyjen mukaan on ihminen sodassa Assyriaa vastaan ja auttaa siinä itse itseään mutta lopulta häviää sodan. Jesajan mukaan JHWH kasvaa itse itsensä edessä ja palkitsee itsensä omilla jälkeläisillä, maineella ja paikalla suurten joukossa.Hienot palkinnot maailman luojalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä olen varma, että on paljon ihmisiä, jotka syntyvät ilman perisyntiä"

        Jos ei tarvitse otsa hiessä raataa pellolla, on syntynyt ilman perisyntiä.
        Kun hakee ruokakassin lähikaupasta, siinä ei otsa hikoa.

        Mutta siinä hikoaa, kun pitää kävellä sinne lähikauppaan, eikä voi napsauttaa sormilla sitä kassia kotiin ennen kuin on voittanut alhaiset tunteensa, koska tuli sidotuksi aikaan ja materiaan tultuaan jumalaien kaltaiseksi. Ongelma oli luojajumalan mielestä siinä, ettei ihminen ei pysty erottamaan hyvää pahasta. Jeesushan hallitsi tämän ajan voittamisen, vapauden materiaan sitomisesta ja lupasi opettaa muillekin, mutta joku esti, koska muuten olisi käynyt kalpaten talouskasvulle ja rahanlainaukselle.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Parhaiten asian tiennee sentään JHWH itse, kaiken mitä hän Israelille ilmoitti kristillinen teologia on nollannut. JHWH ei olekaan yksi vaikka niin ilmoitti vaan kolmiosainen, hän ei ole kuolematon vaan kuolee vaikka vaan vähäksi aikaa niin kristillisen n teologian mukaan kuitenkin kuolee jonka jälkeen hänet herättää joku uusi tuntematon jumala .
        JHWH ei lähetäkään ketään Davidista polveutuvaa voideltunaan vaan ilmaantuukin itse omana messiaanaan ja jos siihen ei usko niin JHWH suuttuu kovasti.
        Välillä hän on oma poikansa joka istuu itsensä oikealla puolella ja jos häntä ei palvo poikanaan ja käytä hänestä tavallista juuutalaismiehen nimeä vaaditussa palvonnassa, niin siitä ihmisraukka jo päätyy helvettiin.
        JHWH siis kristittyjen mukaan on ihminen sodassa Assyriaa vastaan ja auttaa siinä itse itseään mutta lopulta häviää sodan. Jesajan mukaan JHWH kasvaa itse itsensä edessä ja palkitsee itsensä omilla jälkeläisillä, maineella ja paikalla suurten joukossa.Hienot palkinnot maailman luojalle!

        Niinpä. Logiikka ei pidä alkuunkaan. Mutta siinä pitää logiikka, kun JHWH määrää 5.Mooseksen kirjassa ihmeidentekijän tapettavaksi, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse ja kostonkäden nostettavaksi seuraajien ylle, ja kristinuskossa Jeesus Kristuksena on tosi Jumala - puhumansa taivasten valtakunnan Isä - ja uhrilahja teurastettuna lampaana ja uutena liittona verellään JHWH:n kanssa, eikä uskovaisten mukaan enää tarvitse uhrata lampaita.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Parhaiten asian tiennee sentään JHWH itse, kaiken mitä hän Israelille ilmoitti kristillinen teologia on nollannut. JHWH ei olekaan yksi vaikka niin ilmoitti vaan kolmiosainen, hän ei ole kuolematon vaan kuolee vaikka vaan vähäksi aikaa niin kristillisen n teologian mukaan kuitenkin kuolee jonka jälkeen hänet herättää joku uusi tuntematon jumala .
        JHWH ei lähetäkään ketään Davidista polveutuvaa voideltunaan vaan ilmaantuukin itse omana messiaanaan ja jos siihen ei usko niin JHWH suuttuu kovasti.
        Välillä hän on oma poikansa joka istuu itsensä oikealla puolella ja jos häntä ei palvo poikanaan ja käytä hänestä tavallista juuutalaismiehen nimeä vaaditussa palvonnassa, niin siitä ihmisraukka jo päätyy helvettiin.
        JHWH siis kristittyjen mukaan on ihminen sodassa Assyriaa vastaan ja auttaa siinä itse itseään mutta lopulta häviää sodan. Jesajan mukaan JHWH kasvaa itse itsensä edessä ja palkitsee itsensä omilla jälkeläisillä, maineella ja paikalla suurten joukossa.Hienot palkinnot maailman luojalle!

        Sinä feikkijuutalainen et tätä ymmärrä, koska sinun sydämesi on paatunut. Sen takia olet matkalla kadotukseen.

        Nämä Jesajan sanat sopivat sinuun:

        Jes 6:
        9 Hän sanoi: -- Mene ja sano tälle kansalle: Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä ymmärtäkö.
        10 Paaduta tämän kansan sydän, sulje sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se silmillään näkisi, ei korvillaan kuulisi eikä sydämellään ymmärtäisi -- ettei se kääntyisi ja tulisi terveeksi.
        11 Minä kysyin: -- Kuinka pitkäksi aikaa, Herra? Hän vastasi: -- Siksi kunnes kaupungit ovat autioina, asukkaita vailla ja talot tyhjillään, kunnes tyhjillä pelloilla vallitsee autius.
        12 Herra vie ihmiset kauas, ja tyhjänä leviää hylätty maa.
        13 Jos väestä on jäljellä vaikka vain kymmenesosa, vielä sekin raastetaan maasta, kaadetaan niin kuin puu, kuin tammi. Mutta puustakin jää kanto, ja siitä kannosta kasvaa pyhien suku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä feikkijuutalainen et tätä ymmärrä, koska sinun sydämesi on paatunut. Sen takia olet matkalla kadotukseen.

        Nämä Jesajan sanat sopivat sinuun:

        Jes 6:
        9 Hän sanoi: -- Mene ja sano tälle kansalle: Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä ymmärtäkö.
        10 Paaduta tämän kansan sydän, sulje sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se silmillään näkisi, ei korvillaan kuulisi eikä sydämellään ymmärtäisi -- ettei se kääntyisi ja tulisi terveeksi.
        11 Minä kysyin: -- Kuinka pitkäksi aikaa, Herra? Hän vastasi: -- Siksi kunnes kaupungit ovat autioina, asukkaita vailla ja talot tyhjillään, kunnes tyhjillä pelloilla vallitsee autius.
        12 Herra vie ihmiset kauas, ja tyhjänä leviää hylätty maa.
        13 Jos väestä on jäljellä vaikka vain kymmenesosa, vielä sekin raastetaan maasta, kaadetaan niin kuin puu, kuin tammi. Mutta puustakin jää kanto, ja siitä kannosta kasvaa pyhien suku.

        Eksiili jota yksi Jesajan nimellä kirjoittaneista tuossa kuvaa päättyi jo 2500 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Eksiili jota yksi Jesajan nimellä kirjoittaneista tuossa kuvaa päättyi jo 2500 vuotta sitten.

        Ne Jesajan sanat sopivat edelleen sinuun. Sinä et ymmärrä Jesajaa paatumuksesi takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. "

        Mitähän tekemistä Jeesuksella on Daavidin suvun kanssa? Joosef oli sukua Daavidille, mutta Maria ja Jeesus eivät kuuluneet Daavidin sukuun.

        Aivan ja suku menee aina isän mukaan, mutta kun kristinusko aina takautuvasti muuttaa juutalaisuutta niissä kohdin missä se katsoo sen itselleen tarpeelliseksi. Käytännössä aivan kaikessa, jopa JHWH:n ilmoitus itsestään päätyi kristillisen teologian toimesta roskikseen.
        En ymmärrä miksi kristinusko silti yrittää vedota jumalaan joka sen mielestä ei edes tiennyt millainen itse on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synnitön sikiäminen ei tarkoita neitsyyttä tai neitseellistä syntymää, vaan syntyä ilman perisyntiä. Minä olen varma, että on paljon ihmisiä, jotka syntyvät ilman perisyntiä, eikä heidän tarvitse koko elämänsä aikaa uskovaisten tavoin piehtaroida syntiongelmassa.

        Kukaan ei synny ilman perisyntiä koska syntisestä ei synny synnitöntä.


      • dikduk kirjoitti:

        Aivan ja suku menee aina isän mukaan, mutta kun kristinusko aina takautuvasti muuttaa juutalaisuutta niissä kohdin missä se katsoo sen itselleen tarpeelliseksi. Käytännössä aivan kaikessa, jopa JHWH:n ilmoitus itsestään päätyi kristillisen teologian toimesta roskikseen.
        En ymmärrä miksi kristinusko silti yrittää vedota jumalaan joka sen mielestä ei edes tiennyt millainen itse on?

        "kristinusko muuttaa juutalaisuutta"? Ihmiset sen tekevät koska eivät tunne Raamattua. Liberaaliteologia on tähän syyllinen. Heillähän on korvausteologia.


      • Oksastettu.Oksa kirjoitti:

        Kukaan ei synny ilman perisyntiä koska syntisestä ei synny synnitöntä.

        "Kukaan ei synny ilman perisyntiä koska syntisestä ei synny synnitöntä."
        Kyllä syntyy, kaikki syntyvät ilman perisyntiä joka on vain kristinuskon oppi ei biologiaa. Teillä on tässä ongelmakin: jos kuten väitätte, kaikki ihmiset olisivat perisyntisiä silloin sitä olisi ollut myös Jeesus koska hänhän oli teologianne mukaan tosi ihminen.


      • Oksastettu.Oksa kirjoitti:

        "kristinusko muuttaa juutalaisuutta"? Ihmiset sen tekevät koska eivät tunne Raamattua. Liberaaliteologia on tähän syyllinen. Heillähän on korvausteologia.

        Kyllä se on kristinusko itse joka yrittää saada kaikki uskomaan asioita joita hepr. raamatun ilmoitus sanoo vääriksi. Liberaaleja ei voi syyttää ellei pidä Paavaliakin liberaalina.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        "Kukaan ei synny ilman perisyntiä koska syntisestä ei synny synnitöntä."
        Kyllä syntyy, kaikki syntyvät ilman perisyntiä joka on vain kristinuskon oppi ei biologiaa. Teillä on tässä ongelmakin: jos kuten väitätte, kaikki ihmiset olisivat perisyntisiä silloin sitä olisi ollut myös Jeesus koska hänhän oli teologianne mukaan tosi ihminen.

        "Teillä on tässä ongelmakin: jos kuten väitätte, kaikki ihmiset olisivat perisyntisiä silloin sitä olisi ollut myös Jeesus koska hänhän oli teologianne mukaan tosi ihminen."

        Juutalaisten pyhissä kirjoituksissa sanotaan, että Ihmisen Poika oli olemassa jo ennen kuin aurinkoa ja taivaan tähtiä oli luotu. Hän siis oli alkujaan synnitön samaan tapaan kuin Aatami ja Eeva olivat tosi ihmisiä ja silti aluksi synnittömiä, sillä erotuksella että Ihmisen Poika ei ole missään vaiheessa rikkonut yhtäkään Jumalan määräystä.
        Aatamin ja Eevan jälkeläiset sen sijaan ovat kaikki olleet jo syntymästään asti syntisiä ja syyllistyneet perisyntiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Teillä on tässä ongelmakin: jos kuten väitätte, kaikki ihmiset olisivat perisyntisiä silloin sitä olisi ollut myös Jeesus koska hänhän oli teologianne mukaan tosi ihminen."

        Juutalaisten pyhissä kirjoituksissa sanotaan, että Ihmisen Poika oli olemassa jo ennen kuin aurinkoa ja taivaan tähtiä oli luotu. Hän siis oli alkujaan synnitön samaan tapaan kuin Aatami ja Eeva olivat tosi ihmisiä ja silti aluksi synnittömiä, sillä erotuksella että Ihmisen Poika ei ole missään vaiheessa rikkonut yhtäkään Jumalan määräystä.
        Aatamin ja Eevan jälkeläiset sen sijaan ovat kaikki olleet jo syntymästään asti syntisiä ja syyllistyneet perisyntiin.

        Ihmisen Poika.

        Kiva juttu.


      • dikduk kirjoitti:

        "Kukaan ei synny ilman perisyntiä koska syntisestä ei synny synnitöntä."
        Kyllä syntyy, kaikki syntyvät ilman perisyntiä joka on vain kristinuskon oppi ei biologiaa. Teillä on tässä ongelmakin: jos kuten väitätte, kaikki ihmiset olisivat perisyntisiä silloin sitä olisi ollut myös Jeesus koska hänhän oli teologianne mukaan tosi ihminen.

        Perisynti on sinussakin halusit tai et.


      • dikduk kirjoitti:

        Kyllä se on kristinusko itse joka yrittää saada kaikki uskomaan asioita joita hepr. raamatun ilmoitus sanoo vääriksi. Liberaaleja ei voi syyttää ellei pidä Paavaliakin liberaalina.

        Mitä sinä tarkoitat kristinuskolla subjektina?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Teillä on tässä ongelmakin: jos kuten väitätte, kaikki ihmiset olisivat perisyntisiä silloin sitä olisi ollut myös Jeesus koska hänhän oli teologianne mukaan tosi ihminen."

        Juutalaisten pyhissä kirjoituksissa sanotaan, että Ihmisen Poika oli olemassa jo ennen kuin aurinkoa ja taivaan tähtiä oli luotu. Hän siis oli alkujaan synnitön samaan tapaan kuin Aatami ja Eeva olivat tosi ihmisiä ja silti aluksi synnittömiä, sillä erotuksella että Ihmisen Poika ei ole missään vaiheessa rikkonut yhtäkään Jumalan määräystä.
        Aatamin ja Eevan jälkeläiset sen sijaan ovat kaikki olleet jo syntymästään asti syntisiä ja syyllistyneet perisyntiin.

        Ben adam/bar enosh ihmisen poika on ihminen, siis luotu, ei jumalolento. Jos tarkoitat kristinuskon Jeesusta niin jos hän oli tosi ihminen niin hän teidän oppine (Paavali) mukaan oli syntyään perisynnin alainen. Ei kannata väittää vastaan. Jeesuksen sukutaulukin on UT:ssa jopa useampi, erilainen mutta kaikissa hän polveutuu Aatamista ja Eevasta, siis syyllinen syntymästään asti.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ben adam/bar enosh ihmisen poika on ihminen, siis luotu, ei jumalolento. Jos tarkoitat kristinuskon Jeesusta niin jos hän oli tosi ihminen niin hän teidän oppine (Paavali) mukaan oli syntyään perisynnin alainen. Ei kannata väittää vastaan. Jeesuksen sukutaulukin on UT:ssa jopa useampi, erilainen mutta kaikissa hän polveutuu Aatamista ja Eevasta, siis syyllinen syntymästään asti.

        Toinen sukukuettelo menee Joosefin toinen Marian mukaan. Perisyntioppi ei ole kaikkien kristittyjen hyväksymä. Raamatun mukaan lapsi ei peri vanhempiensa syntejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toinen sukukuettelo menee Joosefin toinen Marian mukaan. Perisyntioppi ei ole kaikkien kristittyjen hyväksymä. Raamatun mukaan lapsi ei peri vanhempiensa syntejä.

        Hepr. raamatun mukaan ei ole mitään perisyntiä.
        UT:n sukuluettelot ovat kyllä Josefin vaikka Josef ei sitten isä ollutkaan kristinuskon mukaan, joten niillä ei mitään merkitystä ole. Suku menee isän mukaan ja toisesta sukuluettelosta puuttuu paljon sukupolvia ja molemmat UT:n luettelot ovat ristiriidassa hepr. raamatun sukuluettelojen kanssa vaikka nekään eivät ole oikein, koska perustuvat siihen että ihmislaji olisi vain noin 6000 vuotta vanha.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Hepr. raamatun mukaan ei ole mitään perisyntiä.
        UT:n sukuluettelot ovat kyllä Josefin vaikka Josef ei sitten isä ollutkaan kristinuskon mukaan, joten niillä ei mitään merkitystä ole. Suku menee isän mukaan ja toisesta sukuluettelosta puuttuu paljon sukupolvia ja molemmat UT:n luettelot ovat ristiriidassa hepr. raamatun sukuluettelojen kanssa vaikka nekään eivät ole oikein, koska perustuvat siihen että ihmislaji olisi vain noin 6000 vuotta vanha.

        >>UT:n sukuluettelot ovat kyllä Josefin <<

        Ei pidä paikkansa. Toinen sukuluettelo on Joosefin ja toisessa sukuluettalossa mainitaan Joosefin olleen Marian vävy, joka on Marian sukuluettelo.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Hepr. raamatun mukaan ei ole mitään perisyntiä.
        UT:n sukuluettelot ovat kyllä Josefin vaikka Josef ei sitten isä ollutkaan kristinuskon mukaan, joten niillä ei mitään merkitystä ole. Suku menee isän mukaan ja toisesta sukuluettelosta puuttuu paljon sukupolvia ja molemmat UT:n luettelot ovat ristiriidassa hepr. raamatun sukuluettelojen kanssa vaikka nekään eivät ole oikein, koska perustuvat siihen että ihmislaji olisi vain noin 6000 vuotta vanha.

        KORJAAN!

        >>UT:n sukuluettelot ovat kyllä Josefin <<

        Ei pidä paikkansa. Toinen sukuluettelo on Joosefin ja toisessa sukuluettalossa mainitaan Joosefin olleen Marian isän vävy, joka on Marian sukuluettelo.

        Siis piti kirjoittaa, että Joosef oli Marian isän poika, joko tässä asiayhteydessä tarkoittaa Marian isän vävyä, sillä alkutestin sana poika voi merkitä myös vävyä ja se Joosef oli Marian isälle.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Hepr. raamatun mukaan ei ole mitään perisyntiä.
        UT:n sukuluettelot ovat kyllä Josefin vaikka Josef ei sitten isä ollutkaan kristinuskon mukaan, joten niillä ei mitään merkitystä ole. Suku menee isän mukaan ja toisesta sukuluettelosta puuttuu paljon sukupolvia ja molemmat UT:n luettelot ovat ristiriidassa hepr. raamatun sukuluettelojen kanssa vaikka nekään eivät ole oikein, koska perustuvat siihen että ihmislaji olisi vain noin 6000 vuotta vanha.

        >>>UT:n luettelot ovat ristiriidassa hepr. raamatun sukuluettelojen kanssa vaikka nekään eivät ole oikein, koska perustuvat siihen että ihmislaji olisi vain noin 6000 vuotta vanha.<<<

        Ongelma on se, että UT on kreikkalainen käännös hebrealaisista evankeliumeista ja monien kopioiden kopio. Hebrealaiset evankeliumit ovat kadonneet tai niiden on luultu kadonneen. Nyt on löytynyt hebrealaisia evankeliumeja esim. Matteuksen evankeliumista, joissa on paremmat sukuluettelot .


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Hepr. raamatun mukaan ei ole mitään perisyntiä.
        UT:n sukuluettelot ovat kyllä Josefin vaikka Josef ei sitten isä ollutkaan kristinuskon mukaan, joten niillä ei mitään merkitystä ole. Suku menee isän mukaan ja toisesta sukuluettelosta puuttuu paljon sukupolvia ja molemmat UT:n luettelot ovat ristiriidassa hepr. raamatun sukuluettelojen kanssa vaikka nekään eivät ole oikein, koska perustuvat siihen että ihmislaji olisi vain noin 6000 vuotta vanha.

        >>>UT:n luettelot ovat ristiriidassa hepr. raamatun sukuluettelojen kanssa vaikka nekään eivät ole oikein, koska perustuvat siihen että ihmislaji olisi vain noin 6000 vuotta vanha.<<<

        Muistaakseni Luukkaan evankeliumin sukuluettelo täsmää paremmin VT:n teksteihin ja Matteuksesta on löytynyt parempia käsikirjoituksia.

        Mitä tulee siihen, että ihmislaji on noin 6000 vuotta vanha, se kyllä pitää paikkansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>UT:n luettelot ovat ristiriidassa hepr. raamatun sukuluettelojen kanssa vaikka nekään eivät ole oikein, koska perustuvat siihen että ihmislaji olisi vain noin 6000 vuotta vanha.<<<

        Ongelma on se, että UT on kreikkalainen käännös hebrealaisista evankeliumeista ja monien kopioiden kopio. Hebrealaiset evankeliumit ovat kadonneet tai niiden on luultu kadonneen. Nyt on löytynyt hebrealaisia evankeliumeja esim. Matteuksen evankeliumista, joissa on paremmat sukuluettelot .

        UT ei ole käännös kreikkaan joistain alkuperäisistä heprealaisista käsikirjoituksista, se on tutkimuksen kanta ja tuohon aikaan jopa hepr. kirjoitukset piti kääntää arameaan jotta kansa olisi ne ymmärtänyt.
        UT sukuluettelot poikkeavat hepr. raamatun sukuluetteloista eivätkä kummatkaan ole "oikeita" eikä ole mitään syytä eikä kristittyjen teologiaa myöskään auta jos toisen UT:n sukuluettelon väittää olleen Marian, ei Jeesusta sen avulla saada kuuluneeksi Davidin sukuun ja sitähän sukuluetteloilla yritetään todistaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>UT:n luettelot ovat ristiriidassa hepr. raamatun sukuluettelojen kanssa vaikka nekään eivät ole oikein, koska perustuvat siihen että ihmislaji olisi vain noin 6000 vuotta vanha.<<<

        Muistaakseni Luukkaan evankeliumin sukuluettelo täsmää paremmin VT:n teksteihin ja Matteuksesta on löytynyt parempia käsikirjoituksia.

        Mitä tulee siihen, että ihmislaji on noin 6000 vuotta vanha, se kyllä pitää paikkansa.

        "Mitä tulee siihen, että ihmislaji on noin 6000 vuotta vanha, se kyllä pitää paikkansa."
        Ei pidä, jos jo tästä tosiasiasta pitää muuta väittää ei keskustelua kannata jatkaa.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        UT ei ole käännös kreikkaan joistain alkuperäisistä heprealaisista käsikirjoituksista, se on tutkimuksen kanta ja tuohon aikaan jopa hepr. kirjoitukset piti kääntää arameaan jotta kansa olisi ne ymmärtänyt.
        UT sukuluettelot poikkeavat hepr. raamatun sukuluetteloista eivätkä kummatkaan ole "oikeita" eikä ole mitään syytä eikä kristittyjen teologiaa myöskään auta jos toisen UT:n sukuluettelon väittää olleen Marian, ei Jeesusta sen avulla saada kuuluneeksi Davidin sukuun ja sitähän sukuluetteloilla yritetään todistaa.

        Sinulla ei ole lähdekritiikiä eikä osamista UT:n tutkimuksesta. Kielianalyyseissa on löydetty selvä näyttö, että evankeliumit on kirjoitettu alun perin hebreaksi. Siellä on runollisia ja vertauskuvallisia lauseita, jotka toimivat vain hebrean kielellä ja niistä tehty käännös ilmentää kreikan kielen puutteelista sanavarastoa.

        Jeesuksen sukuluetteloita on, jotka täsmäävät VT: n kanssa.

        Mitä tulee sukuluetteloiden merkitykseen, en lähde sen enempää keskustelemaan kanssasi, koska et osaa Tooraa ja olet muutoinkin totuudesta eksynyt juutalainen.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        "Mitä tulee siihen, että ihmislaji on noin 6000 vuotta vanha, se kyllä pitää paikkansa."
        Ei pidä, jos jo tästä tosiasiasta pitää muuta väittää ei keskustelua kannata jatkaa.

        Raamatun ilmoitus luomisen vaiheista pitää paikkana. Tieteellisessä tukimuksessa on viime vuosina löytynyt paljon sellaista näyttöä, joka todistaa evoluutioteorian ja maan ikämääritykset vääriksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole lähdekritiikiä eikä osamista UT:n tutkimuksesta. Kielianalyyseissa on löydetty selvä näyttö, että evankeliumit on kirjoitettu alun perin hebreaksi. Siellä on runollisia ja vertauskuvallisia lauseita, jotka toimivat vain hebrean kielellä ja niistä tehty käännös ilmentää kreikan kielen puutteelista sanavarastoa.

        Jeesuksen sukuluetteloita on, jotka täsmäävät VT: n kanssa.

        Mitä tulee sukuluetteloiden merkitykseen, en lähde sen enempää keskustelemaan kanssasi, koska et osaa Tooraa ja olet muutoinkin totuudesta eksynyt juutalainen.

        Jotkut kristilliset piirit ovat keksineet että evankeliumit olisi alun pitäen kirjoitettu hepreaksi tieteellistä näyttöä ei ole.
        Missä on Jeesuksen sukuluetteloita jotka täsmäävät hepr. raamatun sukuluetteloiden kanssa? Anna linkki sen asemesta että taas käyt henkilöhyökkäykseen .


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Jotkut kristilliset piirit ovat keksineet että evankeliumit olisi alun pitäen kirjoitettu hepreaksi tieteellistä näyttöä ei ole.
        Missä on Jeesuksen sukuluetteloita jotka täsmäävät hepr. raamatun sukuluetteloiden kanssa? Anna linkki sen asemesta että taas käyt henkilöhyökkäykseen .

        >>Jotkut kristilliset piirit ovat keksineet että evankeliumit olisi alun pitäen kirjoitettu hepreaksi tieteellistä näyttöä ei ole.<<

        Kirjoitat roskaa, koska et ole tässä asiassa pätevä.

        Mm. lähi-idän kielten professorit kertovat yleensä, että evankeliumit on kirjoitettu alun perin hebreaksi ja muutkin tiedeyhteistöt niin sanovat. On olemassa myös hebrealaisia evankeliumeja, jotka eivät ole käännetty kreikasta, mikä on voitu todistaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Jotkut kristilliset piirit ovat keksineet että evankeliumit olisi alun pitäen kirjoitettu hepreaksi tieteellistä näyttöä ei ole.<<

        Kirjoitat roskaa, koska et ole tässä asiassa pätevä.

        Mm. lähi-idän kielten professorit kertovat yleensä, että evankeliumit on kirjoitettu alun perin hebreaksi ja muutkin tiedeyhteistöt niin sanovat. On olemassa myös hebrealaisia evankeliumeja, jotka eivät ole käännetty kreikasta, mikä on voitu todistaa.

        "Mm. lähi-idän kielten professorit kertovat yleensä, että evankeliumit on kirjoitettu alun perin hebreaksi ja muutkin tiedeyhteistöt niin sanovat. On olemassa myös hebrealaisia evankeliumeja, jotka eivät ole käännetty kreikasta, mikä on voitu todistaa."
        Lähi-idän kielten professorit eivät yleensä kerro tuollaista, eivät edes UT:n kieliin ja kirjoituksiin erikoistuneet eikä muukaan tiedeyhteisö.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        "Mm. lähi-idän kielten professorit kertovat yleensä, että evankeliumit on kirjoitettu alun perin hebreaksi ja muutkin tiedeyhteistöt niin sanovat. On olemassa myös hebrealaisia evankeliumeja, jotka eivät ole käännetty kreikasta, mikä on voitu todistaa."
        Lähi-idän kielten professorit eivät yleensä kerro tuollaista, eivät edes UT:n kieliin ja kirjoituksiin erikoistuneet eikä muukaan tiedeyhteisö.

        >>>Lähi-idän kielten professorit eivät yleensä kerro tuollaista<<<

        Kyllä kertovat. Olet väärässä.

        >>>UT:n kieliin ja kirjoituksiin erikoistuneet eikä muukaan tiedeyhteisö<<<

        Kyllä kertoo. Olet tässäkin asiassa väärässä.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        "Mm. lähi-idän kielten professorit kertovat yleensä, että evankeliumit on kirjoitettu alun perin hebreaksi ja muutkin tiedeyhteistöt niin sanovat. On olemassa myös hebrealaisia evankeliumeja, jotka eivät ole käännetty kreikasta, mikä on voitu todistaa."
        Lähi-idän kielten professorit eivät yleensä kerro tuollaista, eivät edes UT:n kieliin ja kirjoituksiin erikoistuneet eikä muukaan tiedeyhteisö.

        "Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."
        Matt 1:21

        Tämä lause jo yksin todistaa, että Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu alun perin hebreaksi. Vastaavia esimerkkejä on muitakin ja myös muutakin näyttöä.

        Jeesus = Yeshua

        hän pelastaa = yoshia


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."
        Matt 1:21

        Tämä lause jo yksin todistaa, että Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu alun perin hebreaksi. Vastaavia esimerkkejä on muitakin ja myös muutakin näyttöä.

        Jeesus = Yeshua

        hän pelastaa = yoshia

        Jeesus oli tuohon aikaan melko tavallinen nimi ja heprealainen nimi oli silloin suurella osalla muutakin väestöä, vaikka käytössä saattoi olla kreikkalainen tai roomalainenkin nimi, UT:ssahan esiintyvät Simon, Juuda, Saul ym. Nimet tai niiden selitykset kuitenkaan kerro tekstien alkukielestä. Koko teologiahan on UT:ssa täysin uusi ja kaikki lainaukset jotka ovat UT:ssa ,ovat septuagintasta, eivät hepr. raamatusta eli perustuvat kreikkalaisiin käännöksiin.
        Jeshua tarkoittaa JHWH auttaa, pelastaa. JHWH itse lupaa että ilmoittaa itsensä Israelille aina nimellään JHWH, hän ei siis muutu Jeesus - nimiseksi tai miksikään muuksikaan . Eikä ole muuta auttajaa missään asiassa kuin JHWH - jos uskoo sitä ilmoitusta joka hepr. raamatussa on.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Jeesus oli tuohon aikaan melko tavallinen nimi ja heprealainen nimi oli silloin suurella osalla muutakin väestöä, vaikka käytössä saattoi olla kreikkalainen tai roomalainenkin nimi, UT:ssahan esiintyvät Simon, Juuda, Saul ym. Nimet tai niiden selitykset kuitenkaan kerro tekstien alkukielestä. Koko teologiahan on UT:ssa täysin uusi ja kaikki lainaukset jotka ovat UT:ssa ,ovat septuagintasta, eivät hepr. raamatusta eli perustuvat kreikkalaisiin käännöksiin.
        Jeshua tarkoittaa JHWH auttaa, pelastaa. JHWH itse lupaa että ilmoittaa itsensä Israelille aina nimellään JHWH, hän ei siis muutu Jeesus - nimiseksi tai miksikään muuksikaan . Eikä ole muuta auttajaa missään asiassa kuin JHWH - jos uskoo sitä ilmoitusta joka hepr. raamatussa on.

        Jeesus sanoi olevansa Jehova (minä olen).

        Joh 17:12 Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut.

        Luuk 22:70 Silloin he kaikki sanoivat: "Sinä siis olet Jumalan Poika?" Hän vastasi heille: "Tepä sen sanotte, että minä olen".
        71 Niin he sanoivat: "Mitä me enää todistusta tarvitsemme? Sillä me itse olemme kuulleet sen hänen omasta suustansa."

        Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi syntynytta Jumalaa. Hän on Immanuel, Jumala meidän kanssamme. Syntyy poikalapsi, joka on Isä Jumala.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Paavali opetti, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteerasi jaetta Joelin kirjasta, jossa Herra on alkukielellä Jehova.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Sakarja profetoi, että juutalaiset ristiinnaulitsevat Jehovan. Jumalan Poika on ihmiseksi tullut Jehova.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
        ---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.


      • dikduk kirjoitti:

        Jeesus oli tuohon aikaan melko tavallinen nimi ja heprealainen nimi oli silloin suurella osalla muutakin väestöä, vaikka käytössä saattoi olla kreikkalainen tai roomalainenkin nimi, UT:ssahan esiintyvät Simon, Juuda, Saul ym. Nimet tai niiden selitykset kuitenkaan kerro tekstien alkukielestä. Koko teologiahan on UT:ssa täysin uusi ja kaikki lainaukset jotka ovat UT:ssa ,ovat septuagintasta, eivät hepr. raamatusta eli perustuvat kreikkalaisiin käännöksiin.
        Jeshua tarkoittaa JHWH auttaa, pelastaa. JHWH itse lupaa että ilmoittaa itsensä Israelille aina nimellään JHWH, hän ei siis muutu Jeesus - nimiseksi tai miksikään muuksikaan . Eikä ole muuta auttajaa missään asiassa kuin JHWH - jos uskoo sitä ilmoitusta joka hepr. raamatussa on.

        Espanjassa ihminen voi olla Jesus, Jesus Maria tai Maria Jesus.

        Miehet ja naiset.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Jeesus oli tuohon aikaan melko tavallinen nimi ja heprealainen nimi oli silloin suurella osalla muutakin väestöä, vaikka käytössä saattoi olla kreikkalainen tai roomalainenkin nimi, UT:ssahan esiintyvät Simon, Juuda, Saul ym. Nimet tai niiden selitykset kuitenkaan kerro tekstien alkukielestä. Koko teologiahan on UT:ssa täysin uusi ja kaikki lainaukset jotka ovat UT:ssa ,ovat septuagintasta, eivät hepr. raamatusta eli perustuvat kreikkalaisiin käännöksiin.
        Jeshua tarkoittaa JHWH auttaa, pelastaa. JHWH itse lupaa että ilmoittaa itsensä Israelille aina nimellään JHWH, hän ei siis muutu Jeesus - nimiseksi tai miksikään muuksikaan . Eikä ole muuta auttajaa missään asiassa kuin JHWH - jos uskoo sitä ilmoitusta joka hepr. raamatussa on.

        >>JHWH itse lupaa että ilmoittaa itsensä Israelille aina nimellään JHWH<<

        VT:ssä JHWH on ilmoittanut itsensä myös muilla nimillä esim. El Shaddai, Adonai, Elohim jne. Jehova on myös kutsunut itseään Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalana. Nimiä on siis monia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>JHWH itse lupaa että ilmoittaa itsensä Israelille aina nimellään JHWH<<

        VT:ssä JHWH on ilmoittanut itsensä myös muilla nimillä esim. El Shaddai, Adonai, Elohim jne. Jehova on myös kutsunut itseään Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalana. Nimiä on siis monia.

        Eivät nuo ole erisnimiä, JHWH on , Jeesus on ihmislajin miehen nimi . Yrität tehdä Israelin jumalasta valehtelijan vaikka hän ilmoitti että on nimeltään JHWH ja ilmoittautui Israelille aina sillä nimellään eikä muutu Jeesukseksi tai Jotamiksi. Hän on yksi , ei kuole eikä inkarnoidu ihmiseksi kuten Israelin naapuriuskontojen jumalat . Teette kyllä kovasti työtä jotta saisitte JHWH:n ilmoituksen nollattua, se kun ei sovi oman uskontonne teologiaan .


    • Jeesusta ei tuolloin ollut vielä olemassa.

    • Anonyymi

      > Kun VT:ssä yleensä oli vain Jumala, niin missä Jeesus silloin oli? Kun Hän on kuitenkin aikojen alusta ollut olemassa Taivaassa...?

      VT:ssä on myös Jumalan poikia ja kuten UT sanoo, Jeesus on Jumalan poika.

      "Aasafin virsi. Jumala seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari jumalien keskellä:"
      Psalmit 82:1

      "Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia; kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa." Nouse, Jumala, tuomitse maa, sillä sinä perit kaikki pakanakansat."
      Psalmit 82:6-7

      Mutta, UT sanoo myös, että on vain yksi tosi Jumala, joka on suurempi kuin Jeesus.

      "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
      Joh. 17:3

      "...Isä on minua suurempi."
      Joh. 14:28

      "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:5

      Valitettavasti monet "kristityt" rakastavat enemmän omia oppeja kuin Raamatun sanaa.

      • Anonyymi

        <<Valitettavasti monet "kristityt" rakastavat enemmän omia oppeja kuin Raamatun sanaa.<<

        Minä rakastan yli kaiken Raamatun sanaa, ja olen hyvin iloinen ja riemuissani profeetta Jeremiasta, jolle Herra Jumala, kaiken luoja on puhunut, ja ilmoittanut, ettei hän ollut se, joka halusi israelilaisten uhraavan uhreja, vaan israelilaiset palvoivat Baalia koko Egyptin matkan, eivätkä kuulleet hänen ääntään.

        Olisi ollut hirveää, jos VT:n Jahve olisi todella ollutkin luojajumala, kuten kristityt väittävät, jolle Jeesus Paavalin luomalla Kristus-arvonimellä oli uhri vain teurastettuna lampaana ja oppinormiston mukaan tosi Jumalana.

        Jos väitetty kristinusko olisikin ollut totta, Ja Jahve, eli Baal luojajumala, ei meillä olisi ollut mitään toivoa.


      • Anonyymi

        <<"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"<<

        MIKSI TE SITTEN PALVOTTE JEESUKSEN MURHAA, KUN HÄNET TAPETTIIN TOSI JUMALANA. HULLAJAKO TE OLETTE???

        OSAATKO SINÄ LUKEA?

        <<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi JUMALAN VIHA.<<

        Luterilaisuuden tärkein tunnustus, ja kristinuskon perusta. Tana, kun ne rakentavat ne leirinsä, johon he haluavat ihmisiä, niin toivottavasti ne aloittavat niistä, jotka eivät osaa edes lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"<<

        MIKSI TE SITTEN PALVOTTE JEESUKSEN MURHAA, KUN HÄNET TAPETTIIN TOSI JUMALANA. HULLAJAKO TE OLETTE???

        OSAATKO SINÄ LUKEA?

        <<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi JUMALAN VIHA.<<

        Luterilaisuuden tärkein tunnustus, ja kristinuskon perusta. Tana, kun ne rakentavat ne leirinsä, johon he haluavat ihmisiä, niin toivottavasti ne aloittavat niistä, jotka eivät osaa edes lukea.

        Lisäyksenä tähän vielä, sinä joka kirjoitit;

        Anonyymi
        24.02.2021 23:36

        Väitätkö nyt, että se olikin itse Luoja Jumala, joka päättikin tulla ihmiseksi ja tehdä itsemurhan kidutettuna ristille ollakseen itselleen uhri?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäyksenä tähän vielä, sinä joka kirjoitit;

        Anonyymi
        24.02.2021 23:36

        Väitätkö nyt, että se olikin itse Luoja Jumala, joka päättikin tulla ihmiseksi ja tehdä itsemurhan kidutettuna ristille ollakseen itselleen uhri?!

        "Väitätkö nyt, että se olikin itse Luoja Jumala, joka päättikin tulla ihmiseksi"

        Jeesus ja Luoja/Taivaanisä ovat yksi ja sama olento, joilla on vain yksi tietoisuuden jatkumo.

        Jatkumo alkoi siitä hetkestä kun Jeesus oli Marian kohdussa ja aivot olivat riittävän kehittyneet tunnistamaan äidin puheäänen.
        Taivaaseen noustuaan Jeesus alkoi opetella maailman luomiseen ja aikamatkustukseen tarvittavia taitoja joita Luojalla on, ja riittävän kauan harjoteltuaan matkusti aikojen alkuun ja hänestä tuli Luoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäyksenä tähän vielä, sinä joka kirjoitit;

        Anonyymi
        24.02.2021 23:36

        Väitätkö nyt, että se olikin itse Luoja Jumala, joka päättikin tulla ihmiseksi ja tehdä itsemurhan kidutettuna ristille ollakseen itselleen uhri?!

        >>>Väitätkö nyt, että se olikin itse Luoja Jumala, joka päättikin tulla ihmiseksi<<<

        Niin lukee Raamatussa. Syntyy poikalapsi joka on Luoja Jumala.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.


    • Anonyymi

      Itsesäätyvät organismit, se on tapahtunut, siinä on järki, joko se on Jumalasta tai olemattomasta Jumalasta, se on yksi ja sama, kun ei käsitä. Tapahtunut on tapahtunut, miten sen muutat?
      Kuka pystyy tekemään Luojan töitä, - ei edes ajattelemaan. Antakaa sovittaa aivonne yhteyteen Jeesuksen kanssa, silloin kokonaisuus ja taivaalliset yhteydet aukeaa ja Rakkaus saa vallan.
      Jumala yhdistää, Rakkaus ei erottele.

    • Anonyymi

      Emme tiedä kuinka Jeesus siirtyi puhtaan Neitsyt Marian kohtuun.
      Työnsikö Jumala ektoplasma muodossa hänet kouralla kohtuun, vai henkipeniksen kautta.
      Maria ei kertonut yksityiskohtia raskauden alkamisprosessista.

      • Anonyymi

        Pyhä henki haki Joosefin likaisista kalsareista ensin siimahäntiä, ja kuljetti ne Marian munanjohtimeen ilman että tarvittiin yhdyntää.
        Tällä tavoin Maria on neitsyt, ja sen lisäksi Jeesus on Daavidin poika.


    • Anonyymi

      Hämmentävää miten paljon erilaisia uskomuksia kristinuskon sisälläkin voi olla. No, Raamattuhan ei kerro missä Jeesus oli VT:n aikana. Ainoastaan Jahve on Jumala siellä. Jeesushan on ollut Jumalan Poika aina, ei vasta silloin kuin syntyi ihmiseksi, vaan ennen aikojen alkua ja ihmisenä elonsa jälkeenkin. Tätä näyttää ihmisille olevan vaikea käsittää! Jeesus on aina ollut ja tulee olemaan. Mitä Hän teki VT:n aikana, emme tiedä.

      • Anonyymi

        Sinunko mielestä Jeesuksen isä-Jumala oli tuo VT:n Jahve eli Baal-jumala ja Saatana, joka vaati jopa lapsia uhrattavaksi itselleen ja antoi ohjeita tyttölasten hyväksikäyttöön, kaikesta muusta puhumattakaan, jota vaati itselleen uhrinalahjana?


    • Anonyymi

      Jeesus on kuin Jakob paini Jumalan kanssa .....on aina olemassa esais 53

    • Anonyymi

      Jeesus oli Vanhan testamentin aikaan vain kiilto isänsä silmissä.

    • Anonyymi

      Ihmiset itse määrittelevät mitä Jumala on ja mitä hänen tulee olla, se ei muuta sielua Jeesuksen puoleen, luottavat vain omaan voimaan, eikä armoon.

      • Anonyymi

        Orjuudessa eläessä, ei voi muuta kuin luottaa Herraan!


    • Anonyymi

      > Missä Jeesus oli Vanhassa Testamentissa?

      Esim.

      "Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle
      puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"."
      Ps. 110:1

      • Suora suomennos " JHWH sanoi minun herralleni istu oikealle puolelleni" sitten JHWH antaa kuninkaalle josta on puhenntämän viholliset astinlaudaksi ja vihollisten päät murskataan. Jos tuossa joku ajattelee että kyse on Jeesuksesta, kolminaisuusoppi on se joka joutuu roskiin, JHWH tuossa määrää jonkun istumaan oikealla puolellaan ja auttaa tätä tappamaan viholliset.
        Ei ole kolmiosaista JHWH:ea joka antaa itselleen luvan istua itsensä oikealla puolella ja auttaa itse itseään tappamaan vihollisensa. Se nyt ei kaikkivaltiaalta olisi edes vaikeaa ihan itse tehtynäkään.
        Psalmit ovat runoutta eivät ilmoituksia, sitäkään kaikki kristityt eivät tajua. Joku psalmeissa laulaa omasta pelostaan, joku toinen vihastaan ja toivoo että omat tai kansan viholliset surmattaisiin. Psalmit ova runoutta ja niiden inhimillinen skaala on tekijöidensä mukainen,
        osa on kestävää runoutta joka tuntuu tuoreelta yhä, osa kertoo enemmän ajasta jossa kirjoittaja eli.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Suora suomennos " JHWH sanoi minun herralleni istu oikealle puolelleni" sitten JHWH antaa kuninkaalle josta on puhenntämän viholliset astinlaudaksi ja vihollisten päät murskataan. Jos tuossa joku ajattelee että kyse on Jeesuksesta, kolminaisuusoppi on se joka joutuu roskiin, JHWH tuossa määrää jonkun istumaan oikealla puolellaan ja auttaa tätä tappamaan viholliset.
        Ei ole kolmiosaista JHWH:ea joka antaa itselleen luvan istua itsensä oikealla puolella ja auttaa itse itseään tappamaan vihollisensa. Se nyt ei kaikkivaltiaalta olisi edes vaikeaa ihan itse tehtynäkään.
        Psalmit ovat runoutta eivät ilmoituksia, sitäkään kaikki kristityt eivät tajua. Joku psalmeissa laulaa omasta pelostaan, joku toinen vihastaan ja toivoo että omat tai kansan viholliset surmattaisiin. Psalmit ova runoutta ja niiden inhimillinen skaala on tekijöidensä mukainen,
        osa on kestävää runoutta joka tuntuu tuoreelta yhä, osa kertoo enemmän ajasta jossa kirjoittaja eli.

        >>>Psalmit ovat runoutta eivät ilmoituksia<<<

        Sinä kuulut Saatanan synagogaan, minkä takia jatkat valehtelua.

        Kuten Psalmissa sanotaan, se on Jumalan ilmoitus: "Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt".

        Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
        7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
        9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."
        10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat! Ottakaa opiksenne, maan mahtavat!
        11 Pelätkää Herraa, palvelkaa häntä, vaviskaa, kohottakaa hänelle riemuhuuto.
        12 Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä, muuten Herra vihastuu teihin ja te suistutte tieltänne tuhoon, sillä hetkessä syttyy hänen vihansa. Hyvä on sen osa, joka turvaa häneen!


    • Anonyymi

      Raamatussa on paljon ikuisia totuuksia niitä eri kulttuureissa ilmaistaan eri tavalla, mutta perusta on sama. Raamatussa monta eri tasoa.
      Maailma on sama kaikille, tulkitsee miten tahansa, mitä tulkitaan se ei muutu. Luonnonlait toimii kaaoksessakin. Se on varmaa, vaikka ei kaaosta kukaan ymmärrä. Tekoäly tuntee sinut paremmin kuin sinä itse.

      Einstein: " Moraalia ei voi korvata järjellä, Luojan kiitos! "

      • Anonyymi

        Väkisten ne yrittää tunkea Jumalaa Einsteiniin.
        Ruokottomat.


      • Yksi ikuinen totuus Raamatussa, joka ei ole itsestäänselvyys.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Yksi ikuinen totuus Raamatussa, joka ei ole itsestäänselvyys.

        Se yksi tôIIo Iukee aina pôntoIIa Raamattua.


    • Anonyymi

      Jeesus oli koko ajan toimimassa, muttei vielä ihmiseksi lihaan tulleena. Jumala toimii aina siten, että kaikki hänen kolme persoonaansa toimivat yhdessä.

      -DeadManWalks

      • Anonyymi

        No miksi Raamatussa ei lue että Jeesus oli toiminnassa, puhutaan vain Isä Jumalasta.


    • Anonyymi

      <<Kun VT:ssä yleensä oli vain Jumala, niin missä Jeesus silloin oli? Kun Hän on kuitenkin aikojen alusta ollut olemassa Taivaassa...?<<

      Jeesus ei ollut vielä syntynyt. Jos Jeesus olisi ollut Jumala, niin ei kai häntä silloin olisi voitu edes tappaa?! Epäloogista ajatella, että jumalia voisi fyysisesti tappaa, mutta ajatuksenakin jo kummallinen tappaa jumala uhrilahjana.

      Alussa oli sana ja sana oli Jumalan luona. Millä Jumala loi? Sanan voimalla. Eikö silloin sana juuri ollut Jumalan luona. Kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan, Jumala suojasi elämän puun ja sitoi ihmisen aikaan ja materiaan, kun ihminen tuli jumalien kaltaseksi.

      Jumalan kaltainen siis luo sanan voimalla. Minkälaista luomista harrastaisi ihminen, jonka uskonto perustuu itse Jumalan kidutuskuolemaan ristille, jos tämä saisi haltuunsa jumalien kaltaisen kyvyn luoda sanan voimalla, joka oli Jeesuksella?

      Tästä syystä Jumala suojasi elämän puu, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan, mutta ei erota näitä, josta Raamatun tarina kertoo.

      • Anonyymi

        Koko evankeliumin tarkoitushan on että Jumala lähettää Poikansa ja Hänet tapetaan. Ja Jeesus on ollut alusta asti, kysymys kuuluu miksi Häntä ei mainita VT:ssä?


    • Anonyymi

      No Sanassaan tietysti.

    • Anonyymi

      Kiesus miten tyhmä ihminen

    • Anonyymi

      Jonkun tulkinnan ajattelun mukaan VT:ssä mainittu "Herran enkeli" (esim. Tuom 6:21-22) olisi Jeesus Kristus. Varmaan ainakin joissain tapauksissa näin olikin.

    • Anonyymi

      Jo aikojen alussa Jeesus syntyi ja oli myös mukana Vanhan Testamentin tapahtumissa kuten mm. johdatti Israelia erämaassa Mooseksen aikaan.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1954
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      253
      1653
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      244
      1567
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1514
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1398
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      12
      1225
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1177
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1162
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      33
      961
    Aihe