Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8501

1. Sanan++antisemitismi++keksi++kristitty+++saksalainen+joka+itse+vihasi+juutalaisia,++eikä+tässä+ole+kyse+semantiikasta+++vaan+tietystä+ilmiöstä+jolle+hän+antoi+nimen,+ilmiö+on+tosi,+sitähän+itsekin+edustat.+ja+yleensä++tuon+ymmärtää+jo+10-vuotiaskin.Juutalaisuudessa+++ei+itseä+mielletä++roduksi+++eihän+koko+ajatusta+ollut++silloin+kun+israelin++uskonto+syntyi+ja+kaikki+juutalaisen+uskonnon++mukaan++ovat+saman+Jumalan+lapsia,+muinaisen+ajatuksen+mukaan+jopa+samasta++ihmisparista.+Ajatus+roduista+on+myöhäinen+eikä+liity++juutalaisuuteen,++juutalainen++kansa++on+olemassa,+mutta+siihen+voivat+muutkin+liittyä.+On+aina+voinut.+Juutalaisviha+kuten+kaikki+rasismi+on++tyhmien+sairaus+++joka+ei+tapa+sitä+joka+on+tartunnan+saanut+vaan+sen+terveet+uhrit.+Rotuhöpötyksillä++oikeuttavat+++vihaansa++vain+++juutalaisvihaajat.
  2. Miljoonat+ihmiset+ovat+kohdanneet+myös++Allahin,++sehän+on+uskon+asia++ja+valinneet+islamin,++miljoonat+ovat+kohdanneet+Jeesuksen+++kristittyjen+ja+kirkkojen+välityksellä+++ja+joutuneet+tapetuiksi+kun+eivät+ole+näiden+tarjoamaa+jumalaa+hyväksyneet.+Tunnen+itse++henkilön+joka+kääntyi+islamin+ja++juominen+loppui,+ei+elämäntapojen+parantamiseen+++edes+tarvita+uskontoa+,+rakastuminen++tai+jokin+muu+aate+tai+asia+joka+antaa+sisältöä+elämälle++riittää+monille.+Tarjoat+pelkkää++triviaa.+Paavali++vainosi++Jeesuksen+seuraajia+niin+kauan+kuin+toimi+juutalaisten+tekstien++pohjalta,+näin+ainakin+UT+väittää,+++ja+vasta+jokin+näky+sai+hänet+muutamaan++mielensä+niin+että+hän+alkoi++muodostaa+uutta+uskontoa+Jeesuksen++kuolema+sen+pohjana.+++Ei+Paavali+olisi+voinut+++Jeesusta+etsiä++eikä+löytää,+koska++ei+ollut+löydettävää,++sitä+oli+vasta+kun+Paavali++itse+oli+luonut+++opin+Jeesuksesta.++Ainoa+mitä+hepr.+raamattu+käskee++etsiä+on+JHWH+ja+hänen+lakinsa+ja+ilmoituksena.+Annapa+++kohdat++hepr,+raamatusta+joissa+käsketään++etsiä+messiasta+++tai+jotain+muuta++juutalaista++ohjeiden+antajaksi.++Ei+niitä+ole.+"Juutalaisten+++messiasodotukset+"++ovat+ne+jotka+JHWH+antoi,+++sehän+on+originaali,+kristinuskolla+on+omansa,+vain+nimitys+on+lainattu+juutalaisuudesta+ja+nyt+siis++ilkut+JHWHea+että+antoi+huonot+ilmoitukset+.++Jos+teistä+omanne++ovat+paremmat,+++palvokaa++kaikin+mokomin++Jeesusta++messiaana+ja+jumalana+,+mutta+se+teidän+pitäisi++ymmärtää+ettei++muutettu++kopio+voi+alkuperäistä++koskaan+korvata.+++Sinulle+ei+mahdu+++päähän++sekään+ettei+messias+ole++mikä++pääasia+juutalaisuudessa,+++vaan++yksin+Jumala++on,+messias+kun+syntyy+ja+toimii,++on+pelkkä++ihminen,+tomua+ja+tuhkaa,++ei+palvonnan+kohde.+Tehtävä+on+suuri,+ei+ihminen.++JHWH+ilmoitti+ettei+liitto+Israelin+kanssa++koskaan++lakkaa,+mutta+tehän+ajattelette+että++voitte++olla+ottamatta+huomioon++sitä+mitä+JHWH++ilmoittaa+++ja+silti++käyttää+hepr.+raamatun+käsitteitä+++joille+vain+annatte++oman+uuden++merkityksen+nähtävästi+ymmärtämättä++ettei+millään+mitä+hepr.+raamattu+sanoo,+ole+merkitystä++jos+ei+sanojen++takana+ole+tosi++olemassa+++oleva+jumala+joka+tarkoittaa+mitä+sanoo.++++Hep.r+raamattu+kyllä+puhu+uudesta+liitosta+ja+kohta+kuuluu+näin+++31+"Tulee+aika",+sanoo+JHWH,+"jolloin+minä+teen+uuden+liiton+Israelin+kansan+ja+Juudan+kansan+kanssa.+++32+Tämä+liitto+ei+ole+samanlainen+kuin+se,+jonka+tein+heidän+isiensä+kanssa+silloin+kun+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta.+Sen+liiton+he+rikkoivat,+vaikka+minä+olin+ottanut+heidät+omakseni,+sanooJHWH+33+"Tämän+liiton+minä+teen+Israelin+kansan+kanssa+tulevina+päivinä,+sanooJHWH+:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä,+kirjoitan+sen+heidän+sydämeensä.+Minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.34+Silloin+ei+kukaan+enää+opeta+toista,+veli+ei+opeta+veljeään+sanoen:+'Oppikaa+tuntemaan+JHWH!'+Sillä+kaikki,+pienimmästä+suurimpaan,+tuntevat+minut,+sanoo+JHWH+Minä+annan+anteeksi+heidän+rikoksensa+enkä+enää+muista+heidän+syntejään."+35+--+JHWH+on+pannut+auringon+valaisemaan+päivää,+kuun+ja+tähdet+radoilleen+valaisemaan+yötä.+Hän+panee+meren+kuohumaan,+aallot+pauhaamaan+--+JHWH+Sebaot+on+hänen+nimensä,36+ja+hän+sanoo+näin:+--+Yhtä+varmasti+kuin+minä+pidän+voimassa+tämän+järjestyksen,+yhtä+varmasti+pidän+huolen+siitä,+että+Israelin+jälkeläiset+ovat+aina+minun+kansani"Missä+tässä++touhuaa++messias++tai++pitää+liittyä+jonkun++Jeesuksen+uuteen+liittoon?
  3. Esität++++jatkuvasti+oman+uskontosi++teologiaa+ja+kirjoituksia++muka+todisteina,+++ei+niillä+kuitenkaan+ole+muuta+++todistusarvoa+kuin+sille++että+sinun+uskonnossasi++uskotaan+noin.+Niillä+ei+ole++mitään+merkitystä+juutalaisuudessa,++vain+omilla+ilmoituksilla+ja+kirjoituksilla++on.+Tuohon+samaan+tapaan+joku+voisi++selittää+että+minun+pitää+ruveta+muslimiksi,+++Koraanihan++sanoo+niin,+ja+se+on+muslimien+käsitys,+mutta++entä+sitten?++++Kristinusko++syntyi++++erään+Jeesus-+nimisen+juutalaismiehen+ympärille,+Jeesus+uskoi+että+hän+oli+luvattu+messias,+christos,+++mutta++kuoli+väkivaltaisesti++ilman+että+mitään+luvattua+tapahtui++ja+kristinusko++loikin+oppinsa++Jeesuksen+++kuoleman+varaan.+Se+oli++Paavalin+mielestä+++ollut+jonkinlainen+++uhrikuolema++vaikkei+Jeesus+lopulta++edes++kristillisen++teologian+mukaan+++ollut+kuollutkaan++vaan+olikin+kohta+taas++hengissä.+Paavalikaan+muuten++ei+löytänyt+Jeesusta+hepr.+raamatusta++vaan+tarvitsi++jonkun+näyn+jonka+jälkeen+alkoi+itse+luoda++omaa+oppiaan+Jeesuksesta,+++kristinuskon+perustaa.++Juutalaisuus++on+JHWH-+uskonto,++kristinusko++Jeesususkonto+,+mitään+opillista+++yhteisestä+ei+ole.++Jos+juutalainen+kääntyy+kristinuskoon++hän+liittyy+täysin+erilaiseen+uskontoon+++jossa+jumalakin++johon+uskotaan,+++on+täysin+erilainen+.+Kääntymisen++voin+silti+jotenkin++ymmärtää,+mutta+en++valehtelua++että++henkilö+muka++yhä+olisi++juutalainen,++jopa+entistä+täydellisempi,+vaihdettuan+uskontoaan.+++Tosin+vain+pieni+ryhmä+juutalaisia+++noin+väittääkin,+++muut+ovat++käännyttyään+pois++juutalaisuudesta+rehellisesti+kristittyjä,++muslimeja++tai+sitä+mihin++sitten+kääntyvätkin.+Missään+hepr.+raamatussa+ei+ole++puhetta+kenenkään+saati+messiaan+ylösnousemisesta,+ei+kolmantena++eikä+sadantena+päivänä.Mitään+Jeesusta+++ei+myös+tarvita++jotta+voi+saada+syntinsä+anteeksi.
  4. Juutalaisessa+uskonnossa++on+vain+yksi+tekijä+Jumala,+JHWH,+kaikkivoiva+maailman+luoja.+Ei+kukaan++muu+pysty+tekemään+mitä+JHWH,+eikä+ole+tarviskaan,+maailmalla+on+omistaja+.+Hepr+raamatussa+kuninkaat+ja+papit+ovat+tehtäväänsä+voideltuja,+myös+++Kyyroksesta+JHWH+ilmoittaa++että+hän+on"+voideltuni".++Voidellut+ovat+ihmisiä,+ei+palvonnan+kohteita+ja+vain++JHWHeen+saa+uskoa+++ja+häntä+rukoilla,+ei+ketään+muuta.+"Juutalaiset+vänkäävät+vastaan+kristillistä+tietoa+Messiaasta,+niinhän+he+vänkäsivät+2000+vuotta+sittenkin,+vaikka+Jeesus+eli+heidän+keskuudessaan.+Sehän+on+selvää,+mutta+tulee+aika,+että+suomut+putoaa+heidän+silmiltään."Se+että+pysyy+omassaan+ei+ole+vastaan+vänkäämistä,+++onhan+Israelin+kansalle++historian+saatossa++tarjottu+vaikka++mitä+jumalia,+mutta++meillä+on+jo+oma,+se++joka+on+maailman+luonut.+Ei+ole++suomujakaan+silmillä++vaan+on+JHWH+ilmoitus+ja+valinta++joista+on+käsketty++pitää+kiinni+"ikuisesti".+Mitkä+suomut+siis+voivat+pudota+kun+JHWH+on+jo+kertonut+kuka++on+ja+mitä+Israelilta+haluaa?++Nekään+juutalaiset+++jotka+aikoinaan+++tapasivat+Jeesuksen+elävänä+eivät+hänestä+vaikuttuneet,+miksi+meidän+nyt+pitäisi+kun+jo+ollaan++nähty+ja+koettu++kristinuskokin+livenä+ja++siitäkin+jo++nähty+ettei+luvattu+messias+ole+elänyt+eikä+toiminut?+"Juupas-eipäs+kinat+on+hyödyttömiä+eikä+johda+ainakaan+totuuden+löytymiseen,+josta+Jeesus+lupasi:+Etsikää+niin+te+löydätte."+Hyödyttömiä++ovat+ja+kun+Jeesus+ei+++sen+vertaa+++ymmärtänyt+että+ei+Israelin++enää+tarvinnut++mitään+etsiä+koska+meille++asiat+on+kerrottu+jo+aikoja++sitten,+niin++tämä++on+erityisen+turha+kina.
  5. Kristinusko++ei+ole+juutalaisuuden+täyttymys,+++juutalaisuus+ei+ole+puutteellinen+ja+kristinusko++puolestaan+on+täysin+uusi++uskonto,++siksihän+se+vaatii+myös+juutalaisia+-+vastoin+sitä+mitä+JHWH++ilmoitti+ja+käski,++kääntymään++kristinuskoon+++ja+palvomaan++juutalaista++Jeesusta++jumalana+ja+messiaana.+Tähän+jumalmessiaaseen++rakentuu++kristinusko+jonka++teologia+on+täysin+++uusi.++Nyt+onkin++jumalihmisuhri+++joka++jotenkin+poistaa+"maailman+synnin",+molemmat+asioita+joita+juutalaisuus++ei+tunne++ja+kristinuskon+mukaan+jos+alkaa+palvoa+messiaaksi+julistautunutta+Jeesusta+++välttyy+jostain+ilmaantuneelta+++helvetiltä+++jonne+päätyy+juuri+siksi++että+ei++usko++Jeesuksen.+Oma+uskonto+ja+oma+Jumala+JHWH+vievät++kristinuskon+teologian+mukaan+juutalaiset+helvettiin.+Näin+erilaiset+ovat+nämä+kaksi+uskontoa.++++++Juutalaisuudessa+on+ilmoitus+yhdestä++jumalasta,+joka+ilmoitti+että+on+itse+ainoa++pelastaja++ja+ihmisten+turva.++Ei+ole+ketään+muuta.++JHWH+ei+myöskään+ole+kolmen+kimppa,+messias++puolestaan+on+ihminen++joka+polveutuu++Davidista,+ei+jumalolento+eikä+vapahtaja.+Yksittäisiä++juutalaisia+on++kääntynyt+ja+kääntyy++moniin+muihin++uskontoihin++mutta+sehän+on+henkilökohtainen+yksilötason++ratkaisu.+Kkullakin+on+oma+syynsä+ja+varmaan+juutalaisilla+jotka+kääntyvät+++islamiin+on+eri+syyt+kuin+vaikka++kristinuskoon++kääntyvillä.+Jos+”löytää”+messiaan+joka+on+jumala+ja+vapahtaja,+on+löytänyt+kristinuskon+ja+sen+luoman++messiasteologian,+ei+muuta.
  6. Syntymä+sattuma++vaikka+++ei+asia+sinulle+kuulu.
  7. Niin,+olikohan+luovuttu++tästä+"+Minä,+minä+++olen+JHWH++ei+ole+muuta+pelastajaa+kuin+minä."+Ei,+vaan+uskottiin+++ja+siksi+++alettu+palvoa++muita++jumalia++ei+kristinuskon+Jeesustakaan+Tämä+on+näin+yksinkertaista.+Ottamalla+kasteen+++olisi+päässyt+helpolla+ei+vihaa+,vainoa,+mutta++miksi+ne+jotka+jo+olivat+kuninkaan++lapsia,+++olisivat++noin+tehneet?++Toisaalta++outoa++kyllä+kristityt++etsivät+Israelin+kirjoituksista+++kohtia+joissa+luvataan+hyvää+ja+ilmoittavat+että+ne+koskevatkin+heitä,+mutta++pahat+kohdat++koskevat++Israelia.+++++Esim,++kun+maanpako+päättyy,+tapahtuu+Jeremian+mukaan++näin+:+"Tulee+aika",+sanoo+JHWH,+"jolloin+minä+teen+uuden+liiton+Israelin+kansan+ja+Juudan+kansan+kanssa.++32+Tämä+liitto+ei+ole+samanlainen+kuin+se,+jonka+tein+heidän+isiensä+kanssa+silloin+kun+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta.+Sen+liiton+he+rikkoivat,+vaikka+minä+olin+ottanut+heidät+omakseni,+sanooJHWH 33+"Tämän+liiton+minä+teen+Israelin+kansan+kanssa+tulevina+päivinä,+sanoo+JHWH++Minä+panen+torani++heidän+sisimpäänsä,+kirjoitan+sen+heidän+sydämeensä.+Minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.++ 34+Silloin+ei+kukaan+enää+opeta+toista,+veli+ei+opeta+veljeään+sanoen:+'Oppikaa+tuntemaan+JHWH!'+Sillä+kaikki,+pienimmästä+suurimpaan,+tuntevat+minut,+sanoo+JHWH.+Minä+annan+anteeksi+heidän+rikoksensa+enkä+enää+muista+heidän+syntejään."+ 35+--JHWH+on+pannut+auringon+valaisemaan+päivää,+kuun+ja+tähdet+radoilleen+valaisemaan+yötä.+Hän+panee+meren+kuohumaan,+aallot+pauhaamaan+--+JHWH+Sebaot+on+hänen+nimensä,++36+ja+hän+sanoo+näin:+--+Yhtä+varmasti+kuin+minä+pidän+voimassa+tämän+järjestyksen,+yhtä+varmasti+pidän+huolen+siitä,+että+Israelin+jälkeläiset+ovat+aina+minun+kansani.37+Näin+sanoo+JHWH:+--+Yhtä+vähän+kuin+voidaan+mitata+taivaan+avaruus+tai+tutkia+maan+perustukset,+yhtä+mahdoton+minun+on+hylätä+Israelin+jälkeläisiä+edes+kaiken+sen+jälkeen,+mitä+he+ovat+tehneet,+sanoo+JHWH.+"++Mihin+tässä+kohtaa+kuuluu+Luther?+++Mikä+hän+luuli+olevansa?
  8. Sanoit+oleellisen.
  9. Sillä+että+olen.
  10. Israelin+valtio+olisi+syntynyt+joka+tapauksessa+ilman+YK:n++päätöslauselmaakin+++valtiohan++syntyi++++tunteja+sen+jälkeen+heti+++kun+britit+olivat+lähteneet.+Kaikki+oli+valmiina++koska++valtion+syntyyn+oli+alettu+valmistautua+jo+1800+-luvulla,+oli+omat+puolustusvoimat,+poliisit,+sairaalat,+yliopistot+kibbutsit+++ja+moshavit.+Aivan+kaikki+.+++Ei+Israelia++mikään+kansainvälinen++järjestö++++perustanut+eivät+liioin+ketkään+ei-juutalaiset.++Euroopan+juutalaisten++tuhoasa+menetettiin+++se+osa++juutalaista++kansaa+joka+oli++sionistisen+liikkeen+alkuunpanija++ja+jonka+++parista+oli+tulleet+lähes++kaikki+maahanmuuttajat++ja+ne+jotka+olisivat+olleet+vielä+tulossa,++lännestä+ei+paljonkaan++muuttajia+ole++ollut+vaan+toinen+suuri+joukko+ova+olleet+arabimaista+paenneet+juutalaiset++Oli+myös++++aivan+vähällä+ettei++Palestiinan+juutalaisasutus++olisi+natsien+++toimesta++tuhoutunut+jolleivät+englantilaiset+++oli+lyöneet+Rommelia+++Egyptin+rajoilla.++Kunkin+kansan++määrittelevät+siihen+itse+kuuluvat,++mutta+kaikki+kansat+historiallisella+ajalla+ovat+olleet+sekakansoja+ei+ole+puhdasta+juutalaista+eikä+suomalaista+eikä+mitään+muutakaan.+Rotuajatus++ylipäänsä+on+uudemman++ajan+Euroopalaista+perua.++Alun+perin+israelilaiset+olivat+kaananilaisia+++jotka++hekin+olivat+sekakansa,+Israeliin+liittyi++raamatullisella+ajalla+jatkuvasti+muita++ja+israelilaisia+muihin+populaatioihin.Niin+ajatus-+kuin++perimärajat+olivat+auki,+ovat+aina+olleet.++En+myös+ymmärrä+sen+paremmin+++rasistien+kuin++joidenkin+kristittyjen+puheita+raamatusta++jos+on+puhe+hepr.+raamatusta,++kaikki+sen+käsitteethän++ovat+israelilaisten/juutalaisten++itse+++luomia,+eivätkä+perustu+mihinkään+mitä++juutalaisvihaajat++luulevat.+Israelin+uskonto/juutalaisuus+on+omatekoinen,++ei+muiden+++tarvitse+siihen++uskoa+mutta++muut++eivät++myöskään+voi+määritellä+sitä+++ulkoa+omin+luuloin+tai+perustein.++Israelin+uskonto++kuten+muutkin+uskonnot++on+kulttuurisesti+totta,++mutta+ei+välttämättä+objektiivisesti.+Israelin+++vatio+on+tärkeä+ainoastaan+juutalaisille+se+oli+tarkoitettu+turvapaikaksi+++vainotulle+kansalle+mutta+pahimman+++vainon+ajan+pelastajaksi+sitä+ei+ehditty+saada.+En+ymmärrä+antisemitistien-ja++sana+siis+tarkoittaaa+juutalaisvihaaja+-+hölinöitä+kaikki+mitä+he+eivät+pysty+ymmärtämään+joko+älyn+tai+tiedon+puutteesta++tai+molempien,++selittyy+heille+juutalaisten+salaliiton+tuloksena,++mutta+jotta+kuvaan+kuuluisi+++sentään++se+juutalainen++joka++vie+hörhön++kuin+hörhön+jopa+taivaaseen+++niin+heilläkin+kuitenkin+on+Jeesus,+++se+hyvä+juutalainen+.Jeesuksesta+kaikki+alkoikin++kun+juutalaiset+++eivät+häntä+jumalakseen+hyväksyneet++uusi+uskonto++aloitti+++juutalaisvastaisen++propagandasodan++joka++vähitellen+++muuttui++osaksi+sen++teologiaa+ja+tarina+nyt+jatkuu+myös+sekulaarissa++muodossa.