Vapaa kuvaus

Aloituksia

118

Kommenttia

8133

1. Tuota+..et+sinä+ymmärrä+edes+peruskäsitteitä+niin+hyvin+vaikea+sinua+on+neuvoa.
  2. En+ole+väittänyt+missään+kohdassa+tietääkseni+,että+ne+säännöt+/opetus+olisi+väärin+tai+10+käskyä+olisi+poistettu+tai+mitätöity+..en+sellaista+ole+tietääkseni+kirjoitanut+viim+20v+aikana+,mutta+se+lakiliitto+on+poissa+ja+uusiliitto+tilalla+ja+asioita+katsotaan+armon+kautta+ei+lain+kautta+tai+alla+..eli+oikea+ja+väärä+on+olemassa+,kuten+johonkin+blogiiin+muistaakseni+kirjoitn+..ei+kai+kukaan+luule+menevänsä+taivaaseen+armon+alla+10+käskyä+rikkoen+...siinä+meinaan+tulisi+varmasti+aikamoinen+erehdys+.+++++Samoin+synti+on+syntiä+ja+meillä+ei+ole+siihen+lupaa+vaikka+olemme+armon+alla+sillä+vaikka+kivitystuomio+on+poissa+niin+se+pilkka+sekä+luopumus+uskosta+osoittaa+,että+jo+Pyhän+Hengen+saanut+saattaa+menettää+sen+väärillä+toimilla+ja+se+haaleus+on+yksi+pahimmista+eli+ei+oteta+Pyhyyttä+vakavasti+.++++++Mutta+juutalaista+lakiliittoa+ei+ole+olemassa+meille+.Eikä+sitä+koskaan+ole+ollutkaan+sillä+me+siirryimme+pakanuudesta+Jeesuksen+vierellä+Kristityiksi+ja+siihen+liittoon+.Oikea+ja+väärä+on+ja+sekin+oppi+ja+opettaja+raamatun+lisäksi+asuu+uskovan+sisällä+ja+opettaja+on+uudessa+liitossa+Pyhä+Henki.++++++Siinä+se+ero+on+suurimmillaan+sillä+juutalaiset+tekivät+lain+tekoja+elääkseen+ja+me+teemme+armon+uskon+tekoja+elääksemme+ja+juutalaisilla+saattoi+tulla+äkkikuolema+synnistä+...meillä+ei+tule+vaan+meille+on+annettu+edellä+mainittu+anteeksi+pyyntö+..katumus+..parannuksen+teko+.Siinäkin+sitä+liittojen+eroa+eli+se+vanha+lakiliitto+on+kumottu.Temppelin+hävitys+tapahtui+vielä+loppusinetiksi+asialle+.
  3. Hyvä+blogi+aihe+,johonka+ei+ole+tullut+törmättyä+vuosiin+,vaikka+joitakin+kymmeniä+tuhansia+asioita+on+tullut+kirjoitettua+ja+luettua+vuosien+varrella+.++++Niin+kyllä+elävässä+uskossa+oleva+kuulee+Jeesuksen+äänen+ja+sen+myös+oppii+ja+harjaantuu+kuulemaan+.Itsekkin+myös+kuulen+ja+olen+muutaman++sanan+sanonut+ja+vastauksen+saanut+heti.+++Ilmestyksistä+suoraa+keskustelua+ja+rukoustaistelusta+esim+kotisataman+deitissä+kun+siellä+oli+hyvin+vaarallisia+ja+turmiollisia+Jumalan+sanaa+vastaan+hyökkääviä.++++Myös+erilaisia+asioita+arjessa+,joihinka+paljon+vastauksia+ja+välillä+saa+nauraa+,kuten+tänään+viimeksi+kun+sain+avun+puolen+vuoden+jälkeen+ihan+arjen+asiaan+ja+minä+kanssa+nauroin+ja+se+oli+oikeaa+iloa+sydämmen+pohjasta+.++++Jumala+siis+puhuu+meille+monin+tavoin+,mutta+täytyy+oppia+kuuntelemaan+ja+harjaantumaan+.++++Toki+on+myös+selvää+puhetta+...esim+kun+vieressä+oleva+sanoi+minulle+monia+vuosia+sitten+kun+olin+peltotöissä+maatilalla+,että+...muistatko+kun+varoitin+sinua+.................+++sitten+tajusin+,mitä+asia+tarkoittaa+,mutta+se+onkin+toinen+juttu+se.++++Kun+Jumala+ei+puhu+tai+olen+itse+ns+maallisessa+olotilassa+liikaa+niin+alan+ikävöidä+Jumalan+puhetta+ja+joskus+tulee+morkkis+,että+olenko+tehnyt+jotain+väärää+kun+ei+kuulu+mitään+,mutta+Jumala+kertoo+asioita+kun+on+asiaa+...eli+ei+mitään+sellaista+menoa+kuin+näissä+srk+tilaisuuksissa+kun+meno+olis+enemmän+...kerro+lottonumerot+...saanko+puolison+.....minkä+auton+ostan+???+ei+ihan+mene+putkeen+tuollaiset+asiat+.