Vapaa kuvaus

Aloituksia

43

Kommenttia

766

  1. Mutta nyt venäjän tukijoukoista puuttuu USA, UK, Ranska............
    Venäjän hyökkäysresurssit ovat pitkälti neuvostoliiton peruja eikä sillekään käynyt kovin hyvin.
    Onhan venäjällä nyt liittolaisina Pohjoiskorea, Brasilia ja joku muukin mutta nuo eivät vastaa noita WW2 tukijoita.
    Vai kouluttaa Saksaa.......
  2. Meillä sähkön hinta on sidoksissa EU hintaan. Itse tuotamme isoimman osan sähköstämme eivätkä tuotantokulut ole nousseet läheskään yhtä paljon. Kiitos ydinvoiman, tuulivoiman ja pienvoimaloiden satunnaisen käytön voimme tuottaa sähköä järjellisellä hinnalla.
    Ongelman tästä tekee laskentatapa. Eli kaikki yhtiöt myyvät sähköä verkkoon huonoimman ja kalleimman tuotantotavan hinnalla.
    Ilman tätä sääntöä meillä olisi vain edullisemmin sähköä tuottavia voimaloita ja kulutushuippujen aikana olisimme pulassa.
    Kiitos Saksan vihreiden alasajaman ydin- ja hiilivoiman takia hinta on hirvittävä kun se lasketaan kaasulla tuotetun sähkön mukaan. Saksa on nyt pulassa ja ohjaa tätä hintaa.
    Tähän ei edes Marinin tekemä saksalaisten ohjaaminen tekstiviesteillä auta.
    Itse asun myös sähköllä lämmittämässäni yli 100m2 omakotitalossa.
    Luin tuon aloituksen ja minulla kuluvan vuoden 2022 sähkölasku tulee olemaan 1260€ ja siirtoineen se on 2600€. Tuossa on kolmen viimeisen kuukauden kulutus ja eurot viime vuodelta. Minulla on sähkölämmittäjänä tietysti yö-/päiväsähkösopimus joka pienentää sähkölaskua.
    Ensivuoden elokuussa tilanne muuttuu kun etsin uuden sähkösopimuksen.
    Jos joku on niin hölmö, että käyttää suorasähköä, sähköpattereita talonsa lämmittämiseen eikä ole edes viitsinyt hommata fiksumpaa sähkösopimusta, niin mielestäni tällaisen hölmöilyn maksaja on hölmöilijä itse eikä suinkaan me veronmaksajat.