Vapaa kuvaus

Aloituksia

14

Kommenttia

686

  1. "Olen kautta vuosien yrittänyt ymmärtää mistä kristinuskossa on kyse, mutta aina se kaatuu omiin ristiriitoihinsa"

    Vastaus:
    Oman näkemykseni mukaan kristinuskossa on kysymys siitä, että Jeesus Kristus on Golgatan ristillä kärsinyt rangaistuksen kaikkien meidän ihmisten syntien edestä ja tehnyt siten meille mahdolliseksi omistaa iankaikkinen elämä Jumalan valtakunnassa.

    Juuri ennen kuolemaansa Jeesus sanoi ristillä ollessaan: "Se on täytetty", Joh.19:30 Hän tarkoitti, että kaikki vaatimukset ihmisen pelastumisen hyväksi on täytetty kaikkien ihmisten kohdalla koko maailmassa. Jeesus sovitti koko maailman menneet, nykyiset ja tulevat synnit. Meidän ei tarvitse tehdä pelastumisemme eteen yhtään mitään, koska kaikki on tehty valmiiksi 2000 vuotta sitten. Saamme ottaa tämän pelastuksen vastaan uskon kautta sulasta armosta, lahjana ja ilmaiseksi. Jumala on rakkaus ja Hän rakastaa kaikkia ihmisiä ehdoitta. Siksi sinäkin kelpaat Jumalalle juuri sellaisena kuin olet. Sinun ei tarvitse muuttaa itseäsi millään tavoin. Jeesuksen sovitustyö on täytetty sinunkin kohdallasi!

    Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota viemme kaikille ihmisille. Jumalan siunausta sinulle!
  2. Juuri näin pitäisi toimia!
    Minua kummastuttaakin se, että uskoviksi itseään kutsuvat ihmiset riitelevät opillisista asioista ja siitä, mikä on syntiä ja mikä ei tai mikä on oikea seurakunta ja mikä väärä ja onko homoseksuaalisuus syntiä vai ei jne.

    Heidän pitäisi mielestäni lukea ensimmäiseksi Room. 6:6-7
    "Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen (Jeesuksen) kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi.
    Sillä, joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä."

    Jeesus kuoli Golgatalla koko maailman ja kaikkien maailman ihmisten puolesta. Toisin sanoen, koko maailma ristiinnaulittiin yhdessä Hänen kanssaan. Koko maailman koko syntikysymys ratkaistiin kertaheitolla 2000 vuotta sitten. Siinä ratkaistiin meidän entiset, nykyiset ja tulevat syntimme.

    Kun Jeesus nousi ylös kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tätä tapahtumaa sanotaan vanhurskauttamiseksi ja se tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Kun koko maailman Herra ja Tuomari on julistanut meidät syyttömiksi, mikään mahti maailmassa ei voi enää syyttää meitä mistään synnistä. Olemme nyt Jumalan vanhurskaus Kristuksessa. Olemme myös uusia luomuksia Kristuksessa. se mikä on vanhaa on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut. 2.Kor.5:17

    Jumala sanoo heprealaiskirjeessä:
    "Mutta nyt Hän (Jeesus on yhden ainoa kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt poistaakseen synnin uhraamalla itsensä. " Hepr.9:26

    "Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan." Hepr.10:10

    "Ja heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista." Hepr.10:17

    Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikille ihmisille, eikä väitellä syntikysymyksistä, joita Jumala ei edes muista. Miksi meidän pitäisi sitten niistä Häntä muistuttaa? Kysymys ei ole enää siitä, mitä me olemme tehneet, vaan siitä, mitä Jeesus Kristus on tehnyt meidän edestämme jo 2000 vuotta sitten. Meidät on pelastettu armosta eikä omien tekojemme kautta. Pelastus on ilmainen lahja eikä mikään palkkio hyvistä teoistamme.
  3. "Homojen tuomitsijat syyllistyvät itse syntiin, eivät homoiksi luodut ihmiset, eikä heidän Luojansa Jumala."

    Vastaus.
    Raamattu opettaa selvästi, että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ja sääti avioliiton heidän välilleen. Tämä näkyy jo Raamatun luomiskertomuksessa.

    "Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi Hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät.
    Ja Jumala siunasi heidät ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa...."... 1.Moos.1:27-28

    Jo näistä jakeista selviää, että ihmisiä ei luotu homoseksuaaleiksi, sillä he evät pysty lisääntymään, kuten Jumala kehottaa.

    "Sen tähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi." 1.Moos.2:24

    Tämä yllä mainittu jae puolestaan kehottaa miestä liittymään vaimoonsa eli naiseen, eikä toiseen mieheen. Samaa sukupuolta olevat eivät voi liittyä toisiinsa ja tulla yhdeksi lihaksi, kuten Jumala kehottaa.

    Mainittakoon vielä, että homoseksuaalinen taipumus ei vielä sinänsä ole synti, vaan homoseksuaalinen suhde samaa sukupuolta olevaan on synti tai tarkemmin sanottuna synnin seuraus. Jokainen homoseksuaali voi saada syntinsä anteeksi kuten mitkä muut synnit tahansa ja vapautua väärästä ihmissuhteesta Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta uskomalla Häneen ja syntien anteeksiantamukseen.
    Tämä on evankeliumin ilosanoma, joka kuulu myös homoseksuaaleille.
    Jumalan siunausta kaikille, niin homoille kuin heteroillekin!
  4. "Ratkaisun keskeisiä osa-alueita ovat:
    "Tunnustaminen ja rukous: Ihminen tunnustaa syntinsä Jumalalle, pyytää niitä anteeksi ja kutsuu Jeesuksen elämäänsä.

    Mielenmuutos (parannus): Ratkaisuun kuuluu metanoia eli mielenmuutos, jossa ihminen kääntyy pois synnistä ja kääntyy Jumalan puoleen.

    Sitoutuminen: Se ei ole vain kertaluontoinen tunne, vaan päätös aloittaa uusi elämä Jeesuksen opetuslapsena, mihin kuuluu usein rukous,"

    Vastaus:
    Mielestäni, mikään edellä mainituista asioista ei liity ihmisen pelastukseen. Me pelastumme Jumalan armosta emmekä omien tekojemme tai ansioittemme kautta:
    "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." Ef.2:8-9

    Kaikki meidän ja koko maailman synnit sovitettiin jo n. 2000 vuotta sitten, kun meidät ristiinnaulittiin yhdessä Kristuksen kanssa Golgatalla. Meidän tarvitsee vain uskoa ja vastaanottaa tämä valmis pelastus uskon kautta ja se uskokin tulee meille armosta kun Jumala herättää sen meissä. Room.6:6-7

    Kun Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tämä ylösnousemus tehtiin meidän vanhurskauttamiseksi. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Jumala on siis meidät kaikki jo 2000 vuotta julistanut syyttömiksi Jeesuksen sovitustyön ja lunastuksen tähden. Jeesuksen sovitustyö oli 100 % sti täydellinen, emmekä me voi enää lisätä siihen mitään omilla teoillamme. Kun maailmankaikkeuden Luoja ja Tuomari on julistanut meidät syyttömiksi, niin mikään mahti maailmassa ei voi tehdä meitä enää syylliseksi yhteenkään syntiin. Tämä Jeesuksen sovitustyö koskee kaikkia meidän menneitä, nykyisiä sekä tulevia syntejä. Meidän pelastuksemme on persoona, Jeesus Kristus, joka nyt asuu meissä. Olemme uusi luomus Kristuksessa. Se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut." 2.Kor.5:17

    "Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, sillä elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista." Room.8:1-2.

    Tämä on evankeliumin ilosanoma ja armoa, jota meidän tulee viedä kaikille niille, jotka eivät vielä tunne Jeesusta, eivätkä tiedä, mitä Hän on jo tehnyt meidän edestämme 2000 vuotta sitten.
    Lyhyesti: Kun meillä on Jeesus, meillä on kaikki. Jos meillä ei ole Jeesusta, meillä ei ole mitään 2.Piet.1:3. Kiitos, kunnia ja ylistys Jeesukselle Kristukselle!


    Raamatun lukeminen ja seurakuntayhteys.