Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Joppa2
Joppa2
Joppa2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
686
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Olen kautta vuosien yrittänyt ymmärtää mistä kristinuskossa on kyse, mutta aina se kaatuu omiin ristiriitoihinsa"
Vastaus:
Oman näkemykseni mukaan kristinuskossa on kysymys siitä, että Jeesus Kristus on Golgatan ristillä kärsinyt rangaistuksen kaikkien meidän ihmisten syntien edestä ja tehnyt siten meille mahdolliseksi omistaa iankaikkinen elämä Jumalan valtakunnassa.
Juuri ennen kuolemaansa Jeesus sanoi ristillä ollessaan: "Se on täytetty", Joh.19:30 Hän tarkoitti, että kaikki vaatimukset ihmisen pelastumisen hyväksi on täytetty kaikkien ihmisten kohdalla koko maailmassa. Jeesus sovitti koko maailman menneet, nykyiset ja tulevat synnit. Meidän ei tarvitse tehdä pelastumisemme eteen yhtään mitään, koska kaikki on tehty valmiiksi 2000 vuotta sitten. Saamme ottaa tämän pelastuksen vastaan uskon kautta sulasta armosta, lahjana ja ilmaiseksi. Jumala on rakkaus ja Hän rakastaa kaikkia ihmisiä ehdoitta. Siksi sinäkin kelpaat Jumalalle juuri sellaisena kuin olet. Sinun ei tarvitse muuttaa itseäsi millään tavoin. Jeesuksen sovitustyö on täytetty sinunkin kohdallasi!
Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota viemme kaikille ihmisille. Jumalan siunausta sinulle!
04.01.2026 15:35
"Uskoontulo on psykologinen käsite. Ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa."
Vastaus:
Aito uskoontulo ei ole mikään psykologinen käsite. Johanneksen evankeliumissa Jeesus vertasi uskoon tulleita lampaiksi. Hän sanoi: Minun lampaani kuulevat minun ääntäni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni." Joh. 10:27-28.
Psykologisin menetelmin ketään ei saada kuulemaan Jumalan ääntä, eikä Jumalaa saada tuntemaan heitä. Jumala on taivaassa, eikä Hän ole psykologien tai muiden ihmisten manipuloitavissa.
Usko on suhde ihmisen ja Jumalan välillä Jeesuksen Kristuksen kautta. Jeesusta ei myöskään voida manipuloida psykologisin menetelmin tuntemaan ja toimimaan ihmisten sisimmässä.
Apostoli Paavali sanoo: "Jumalan rakkaus on on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu." Room.5:5
Jumalan rakkauden voi antaa vain Jumala, ei kukaan psykologi. Samoin koko usko on Jumalan lahja. Jumalan lahjan voi antaa vain Jumala. Ihmisellä itsellään ei luonnostaan ole Jumalan rakkautta ja siksi hän ei voi millään psykologisilla menetelmillä lahjoittaa toisille sitä, mitä hänellä itsellään ei ole.
Kyllähän hypnotisoija saa ihmiset uskomaan moniin asioihin, mutta silloin kyse ei koskaan ole siitä uskosta, mistä Raamattu puhuu.
04.01.2026 14:39
"Vain"? Eihän ihminen voi alkaa vain sokeasti uskomaan jotain asiaa."
Raamatun mukaan usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.
Kun ihmiselle julistetaan evankeliumia se herättää hänessä uskon.
Meitä kehotetaan julistamaan evankeliumia Jeesuksesta kaikille ihmisille. Jumala vastaa siitä, tulevatko he uskoon vai ei.
"Sillä ne, jotka Hän on edeltätuntenut, Hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että Hän olisi esikoinen monien veljien joukossa, mutta, jotka Hän on edeltämäärännyt, ne Hän on myös kutsunut, ne Hän on myös vanhurskauttanut; mutta, jotka Hän on vanhurskauttanut, ne Hän on myös kirkastanut." Room.8:29-30.
Tässä näemme Jumalan armon. Meillä itsellämme ei ole mitään osuutta ja ansiota, jolla voisimme ansaita itse pelastuksen.
03.01.2026 15:45
Juuri näin pitäisi toimia!
Minua kummastuttaakin se, että uskoviksi itseään kutsuvat ihmiset riitelevät opillisista asioista ja siitä, mikä on syntiä ja mikä ei tai mikä on oikea seurakunta ja mikä väärä ja onko homoseksuaalisuus syntiä vai ei jne.
Heidän pitäisi mielestäni lukea ensimmäiseksi Room. 6:6-7
"Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen (Jeesuksen) kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi.
Sillä, joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä."
Jeesus kuoli Golgatalla koko maailman ja kaikkien maailman ihmisten puolesta. Toisin sanoen, koko maailma ristiinnaulittiin yhdessä Hänen kanssaan. Koko maailman koko syntikysymys ratkaistiin kertaheitolla 2000 vuotta sitten. Siinä ratkaistiin meidän entiset, nykyiset ja tulevat syntimme.
Kun Jeesus nousi ylös kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tätä tapahtumaa sanotaan vanhurskauttamiseksi ja se tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Kun koko maailman Herra ja Tuomari on julistanut meidät syyttömiksi, mikään mahti maailmassa ei voi enää syyttää meitä mistään synnistä. Olemme nyt Jumalan vanhurskaus Kristuksessa. Olemme myös uusia luomuksia Kristuksessa. se mikä on vanhaa on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut. 2.Kor.5:17
Jumala sanoo heprealaiskirjeessä:
"Mutta nyt Hän (Jeesus on yhden ainoa kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt poistaakseen synnin uhraamalla itsensä. " Hepr.9:26
"Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan." Hepr.10:10
"Ja heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista." Hepr.10:17
Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikille ihmisille, eikä väitellä syntikysymyksistä, joita Jumala ei edes muista. Miksi meidän pitäisi sitten niistä Häntä muistuttaa? Kysymys ei ole enää siitä, mitä me olemme tehneet, vaan siitä, mitä Jeesus Kristus on tehnyt meidän edestämme jo 2000 vuotta sitten. Meidät on pelastettu armosta eikä omien tekojemme kautta. Pelastus on ilmainen lahja eikä mikään palkkio hyvistä teoistamme.
03.01.2026 15:08
"Petri Paavola on aikamme yksi kieroimmista eksyttäjistä"
Mielestäni Petri Paavola on yksi luotetuimpia Raamatun opettajia. Hän on todella tutkinut paljon Raamattua ja osaa opettaa ymmärrettävällä tavalla Jumalan Sanan mukaisesti.
Jumalan runsasta siunausta hänelle!
03.01.2026 14:26
Mielestäni Jeesus ei ole Raamatun mukaan ihminen eikä Jumala, vaan Jumalan Poika. Hänessä kyllä asuu jumaluuden koko täyteys. Kol.2:9.
Kannattaa myös lukea Fil.2: 5-7
"Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
joka ei, vaikka Hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja Hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen."
03.01.2026 14:21
"Eiväthän kaikki ole nähneet Jeesusta niin kuinka heiltä voi vaatia, mutta se mikä ihmiselle on mahdotonta on Jumalalle mahdollista."
Me pelastumme kaikki armosta, emme omien tekojemme tai ansioittemme tähden. Kun Jeesus naulittiin Golgatan ristille meidät naulittiin syntiemme tähden yhdessä Hänen kanssaan. Room.6:6.
Juuri ennen kuolemaansa, Jeesus sanoi ristillä: "Se on täytetty" Hän tarkoitti sillä sitä, että Hän täytti kaikki vaatimukset meidän edestämme, jotta me pelastuisimme ja saisimme iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa.
Kun Jeesus nousi kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Näin Jumala vanhurskautti meidät. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Tämä vanhurskaus otetaan vastaan uskon kautta, ilman mitään omia tekojamme ja ansioitamme.
Koko pelastuksemme perustuu Jumalan armoon. Kaikki on lahjaa. Hän on tehnyt kaikki valmiiksi jo noin 2000 vuotta sitten. Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikille ihmisille!
Luotamme siihen, että Jumala on oikeudenmukainen niitä kohtaan, jotka eivät ole koskaan kuulleet evankeliumia.
02.01.2026 15:07
"Mitä muuta uskovainen tarttee tupakkaa ruokaa kyllä.kun se nainen pamahtaa paksuksi reiät auki syntiä tehty urakalla se saastuttaa mikä tulee ulos"
Kun meillä on Jeesus, meillä on kaikki, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan. Jos meillä ei ole Jeesusta, meillä ei ole mitään. 2.Piet.1:3 Näin yksinkertaista se on.
02.01.2026 14:51
"Lesta hajottaa kuin itse Lucifer porukkaansa laittaa omia lapsiaan saatanalle ja lesta seuroissa on eriseurat lahkot sivuseurat on oppia esikoista on vanhoillista on uus joukkoa on herätystä on joka läpeen eriseuraa."
Vastaus:
Kysymys ei ole siitä, mitä lestadiolaiset tekevät, vaan siitä, mitä Jeesus Kristus on tehnyt kaikkien meidän ihmisten edestä Golgatan ristillä noin 2000 v. sitten.
02.01.2026 14:39
Olet oikeassa sanoessasi, että vajavaisella ihmisjärjellä on vaikea ymmärtää kristinuskoa.
Ehkä juuri ihmisen vajavaisen ymmärryksen takia, Meille ei voidakaan kertoa miksi osa enkeleistä lankesi syntiin, kuinka Australian aboriginaalit saattavat kuulla evankeliumin jne.
Meidän tarvitsee tietää vain se, että Jeesus Kristus sovitti koko maailman ja kaikkien maailman entiset nykyiset ja tulevat synnit Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten. Room.6:6-7. Me kaikki kuolimme yhdessä Hänen kanssaan. Ja kun Jeesus nousi ylös kuolleista me, mukaan lukien Australian ja muiden maanosien alkuasukkaat nousivat yhdessä Hänen kanssaan. Näin Jumala vanhurskautti kaikki maailman ihmiset. Vanhurskauttaminen tarkoitta syyttömäksi julistamista.. Kaikilla ihmisillä on siten mahdollisuus pelastua, jos he vain uskon kautta ottavat evankeliumin vastaan.
Jumala on antanut ihmisille tietoisuuden olemassaolostaan maailman perustamisesta lähtien. Room.1:19-20 Apt. 14:17
Luotetaan vain siihen, että Jumala on vanhurskas ja oikeudenmukainen, vaikka emme tiedäkään kaikkia Hänen teitänsä.
02.01.2026 14:35
Voimme kyllä lukea Raamattua, mutta sitä on mielestäni aina tulkittava Jeesuksen sovitustyön ja Hänen omien sanojensa kautta. Esim. Jeesuksen sanat Golgatan ristillä juuri ennen kuolemaansa ovat erittäin tärkeitä: "Se on täytetty" eli Hän täytti koko Raamatun meidän edestämme. Kun Jeesus Kristus on meissä eli olemme Kristuksessa, niin Hän on meidän Raamattumme ja Jumalan sana. Kristus on elämämme. Jos meillä on Kristus, meillä on kaikki ja vastaavasti jos meillä ei ole Kristusta, meillä ei ole mitään. Kaikki kaikessa on Jeesus Kristus!
Apostoli Paavali sanoo pitävänsä kaiken muun roskana Kristuksen tuntemisen rinnalla. Fil.3:2
02.01.2026 13:54
En kuunnellut Suomen presidentin uudenvuoden puhetta, joten en voi tarkemmin kommentoida sitä, mutta muuten minä tunnistan uskovan presidentin siitä, että hänen uudenvuoden puheensa on täynnä evankeliumin ilosanomaa siitä, mitä Jeesus Kristus on tehnyt meidän edestämme Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten.
01.01.2026 15:39
Jumalan siunauksen toivottaminen ei vielä todista uskovaisuudesta.
01.01.2026 15:29
"Homojen tuomitsijat syyllistyvät itse syntiin, eivät homoiksi luodut ihmiset, eikä heidän Luojansa Jumala."
Vastaus.
Raamattu opettaa selvästi, että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ja sääti avioliiton heidän välilleen. Tämä näkyy jo Raamatun luomiskertomuksessa.
"Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi Hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät.
Ja Jumala siunasi heidät ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa...."... 1.Moos.1:27-28
Jo näistä jakeista selviää, että ihmisiä ei luotu homoseksuaaleiksi, sillä he evät pysty lisääntymään, kuten Jumala kehottaa.
"Sen tähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi." 1.Moos.2:24
Tämä yllä mainittu jae puolestaan kehottaa miestä liittymään vaimoonsa eli naiseen, eikä toiseen mieheen. Samaa sukupuolta olevat eivät voi liittyä toisiinsa ja tulla yhdeksi lihaksi, kuten Jumala kehottaa.
Mainittakoon vielä, että homoseksuaalinen taipumus ei vielä sinänsä ole synti, vaan homoseksuaalinen suhde samaa sukupuolta olevaan on synti tai tarkemmin sanottuna synnin seuraus. Jokainen homoseksuaali voi saada syntinsä anteeksi kuten mitkä muut synnit tahansa ja vapautua väärästä ihmissuhteesta Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta uskomalla Häneen ja syntien anteeksiantamukseen.
Tämä on evankeliumin ilosanoma, joka kuulu myös homoseksuaaleille.
Jumalan siunausta kaikille, niin homoille kuin heteroillekin!
01.01.2026 15:24
"Nimittäin Jeesuksen oppilaat eivät olleet koskaan edes kuulleet (vuosi 53) yli 20 vuotta Jesuksen murhan jälkeen, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan"
Kyseinen kohta ei koske Jeesuksen kanssa olleita opetuslapsia. vaan vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen uskoon tulleita ihmisiä, jotka asuivat Efesossa ja ilmeisesti eivät vielä olleet saaneet tarpeeksi opetusta hengellisistä asioista. Mutta nyt he tulivat Paavalin kautta uskoon ja saivat henkilökohtaisen kokemuksen Pyhän Hengen olemassaolosta.
"Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Vielä tänäkin päivänä on ihmisiä, jotka eivät ole kuulleet mitään Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä ja juuri sitä varten meidän tulee viedä evankeliumin ilosanomaa kaikkialle maailmaan.
31.12.2025 15:48
"Toisaalta se Pyhä Henki valehtelee sen saaneille"
Pyhä Henki ei valehtele kenellekään, vaan juuri päin vastoi, Hän kertoo totuuden ja siksi Pyhää Henkeä kutsutaankin Raamatussa Totuuden Hengeksi.
"Mutta kun Hän tulee, Totuuden Henki, johdattaa Hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä Hän puhuu, ei ole Hänestä itsestään, vaan minkä Hän kuulee, sen Hän puhuu, ja tulevaiset Hän teille julistaa." Joh.16:13.
31.12.2025 15:33
"Voi uskoa vain Jeesusta tai uskoa Paavalia."
Voit uskoa molempia, etkä edes voi tehdä eroa niiden välillä. Jeesus asui Paavalissa, joka julisti:
"Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa uskossa, Hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni." Gal.3:19-20.
Ylistetty olkoon Jeesukselle Kristukselle, meidän Herrallemme ja Vapahtajallemme!
31.12.2025 15:19
"Tarkemmin löytyy sitten 2.Kuningasten kirja luku 23 missä esiintyvät nimet Baal ja Aserabyhdessä, kun särjetään kuningas Salomon lasten uhrauspaikkoja.
Kristinusko perustuu lasten uhrauskulttiin"
Baalilla ja Aseralla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Baal ja Asera edustavat epäjumalia.
Kristinuskoa edustaa Jeesus Kristus, joka Pyhän Hengen kautta asuu jokaisessa uskovassa. Uskomalla Häneen, voit saada syntisi anteeksi ja iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh.3:16.
31.12.2025 15:04
"Eli missä Jumala on muualla kuin Raamatussa?"
Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta jokaisessa, joka uskoo Häneen ja Jeesukseen Kristukseen.
Jumala on todellisempi kuin minä tai sinä. Todellisuudessa sinua ja minua ei ole enää olemassa siinä mielessä kun aistimme välittävät, sillä me kuolimme syntiemme tähden yhdessä Jeesuksen kanssa Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten.
Apostoli Paavali kirjoittaa: "Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen (Jeesuksen) kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä, joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä." Room.6:6-7.
31.12.2025 14:47
"Ratkaisun keskeisiä osa-alueita ovat:
"Tunnustaminen ja rukous: Ihminen tunnustaa syntinsä Jumalalle, pyytää niitä anteeksi ja kutsuu Jeesuksen elämäänsä.
Mielenmuutos (parannus): Ratkaisuun kuuluu metanoia eli mielenmuutos, jossa ihminen kääntyy pois synnistä ja kääntyy Jumalan puoleen.
Sitoutuminen: Se ei ole vain kertaluontoinen tunne, vaan päätös aloittaa uusi elämä Jeesuksen opetuslapsena, mihin kuuluu usein rukous,"
Vastaus:
Mielestäni, mikään edellä mainituista asioista ei liity ihmisen pelastukseen. Me pelastumme Jumalan armosta emmekä omien tekojemme tai ansioittemme kautta:
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." Ef.2:8-9
Kaikki meidän ja koko maailman synnit sovitettiin jo n. 2000 vuotta sitten, kun meidät ristiinnaulittiin yhdessä Kristuksen kanssa Golgatalla. Meidän tarvitsee vain uskoa ja vastaanottaa tämä valmis pelastus uskon kautta ja se uskokin tulee meille armosta kun Jumala herättää sen meissä. Room.6:6-7
Kun Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tämä ylösnousemus tehtiin meidän vanhurskauttamiseksi. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Jumala on siis meidät kaikki jo 2000 vuotta julistanut syyttömiksi Jeesuksen sovitustyön ja lunastuksen tähden. Jeesuksen sovitustyö oli 100 % sti täydellinen, emmekä me voi enää lisätä siihen mitään omilla teoillamme. Kun maailmankaikkeuden Luoja ja Tuomari on julistanut meidät syyttömiksi, niin mikään mahti maailmassa ei voi tehdä meitä enää syylliseksi yhteenkään syntiin. Tämä Jeesuksen sovitustyö koskee kaikkia meidän menneitä, nykyisiä sekä tulevia syntejä. Meidän pelastuksemme on persoona, Jeesus Kristus, joka nyt asuu meissä. Olemme uusi luomus Kristuksessa. Se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut." 2.Kor.5:17
"Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, sillä elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista." Room.8:1-2.
Tämä on evankeliumin ilosanoma ja armoa, jota meidän tulee viedä kaikille niille, jotka eivät vielä tunne Jeesusta, eivätkä tiedä, mitä Hän on jo tehnyt meidän edestämme 2000 vuotta sitten.
Lyhyesti: Kun meillä on Jeesus, meillä on kaikki. Jos meillä ei ole Jeesusta, meillä ei ole mitään 2.Piet.1:3. Kiitos, kunnia ja ylistys Jeesukselle Kristukselle!
Raamatun lukeminen ja seurakuntayhteys.
31.12.2025 14:35
10 / 35