😇 Ratkaisun tekeminen kristityksi, eli usein "uskoon tulo", tarkoittaa ihmisen tietoista ja henkilökohtaista päätöstä tunnustaa Jeesus Kristus Herraksi ja Vapahtajaksi sekä sitoutua seuraamaan häntä.
Se on kääntymys, jossa ihminen vastaa myöntävästi Jumalan kutsuun.
Ratkaisun keskeisiä osa-alueita ovat:
Tunnustaminen ja rukous: Ihminen tunnustaa syntinsä Jumalalle, pyytää niitä anteeksi ja kutsuu Jeesuksen elämäänsä.
Mielenmuutos (parannus): Ratkaisuun kuuluu metanoia eli mielenmuutos, jossa ihminen kääntyy pois synnistä ja kääntyy Jumalan puoleen.
Sitoutuminen: Se ei ole vain kertaluontoinen tunne, vaan päätös aloittaa uusi elämä Jeesuksen opetuslapsena, mihin kuuluu usein rukous,
Raamatun lukeminen ja seurakuntayhteys.
Monille tämä on koko elämää muuttava kääntymiskokemus, mutta usko voi syntyä myös vähitellen ilman yhtä dramaattista hetkeä.
Mitä on ratkaisun tekeminen eli uskoon tulo
480
2098
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hyvin selvitetty.
- Anonyymi00026
torre3 kirjoitti:
Ja sitten siitä puuttuu Jumala. Pitää vaan uskoa.
Ymmärryksesi ei riitä, voit poistua!
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ymmärryksesi ei riitä, voit poistua!
Eli missä Jumala on muualla kuin Raamatussa?
torre3 kirjoitti:
Eli missä Jumala on muualla kuin Raamatussa?
"Eli missä Jumala on muualla kuin Raamatussa?"
Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta jokaisessa, joka uskoo Häneen ja Jeesukseen Kristukseen.
Jumala on todellisempi kuin minä tai sinä. Todellisuudessa sinua ja minua ei ole enää olemassa siinä mielessä kun aistimme välittävät, sillä me kuolimme syntiemme tähden yhdessä Jeesuksen kanssa Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten.
Apostoli Paavali kirjoittaa: "Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen (Jeesuksen) kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä, joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä." Room.6:6-7.Joppa2 kirjoitti:
Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta jokaisessa, joka uskoo Häneen ja Jeesukseen Kristukseen.
Jumala on todellisempi kuin minä tai sinä. Todellisuudessa sinua ja minua ei ole enää olemassa siinä mielessä kun aistimme välittävät, sillä me kuolimme syntiemme tähden yhdessä Jeesuksen kanssa Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten.
Apostoli Paavali kirjoittaa: "Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen (Jeesuksen) kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä, joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä." Room.6:6-7.Paavali ei kyllä ole luotettava.
Ja Pyhä Henki on antanut kullekin erilaisia vastauksia samaan asiaan.
Vetoat väärin tahoihin, ollen epäluotettava.- Anonyymi00157
Jo vain.
- Anonyymi00190
Anonyymi00157 kirjoitti:
Jo vain.
Hyvinkin.
- Anonyymi00206
Erittäinkin.
- Anonyymi00242
Joppa2 kirjoitti:
Apostoli Paavali kirjoittaa: "Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen (Jeesuksen) kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä, joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä." Room.6:6-7.Pelastava evankeliumi löytyy 1 kor 15:1-4. Milloin viimeksi kuulit sen kirkossa tai seurakunnassa tai kristilliseltä kanavalta?
Pelastumme sillä hetkellä, kun tajuamme olevamme helvetin ansaitsevia syntisiä, ja kuulemme, ymmärrämme, uskomme, ja omalle kohdallemme vastaanotamme sen ilosanoman, että Jeesus jo sovitti meidän kaikkien synnit verellään. Sillä hetkellä uudestisynnymme, eli saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle. - Anonyymi00243
Anonyymi00242 kirjoitti:
Pelastava evankeliumi löytyy 1 kor 15:1-4. Milloin viimeksi kuulit sen kirkossa tai seurakunnassa tai kristilliseltä kanavalta?
Pelastumme sillä hetkellä, kun tajuamme olevamme helvetin ansaitsevia syntisiä, ja kuulemme, ymmärrämme, uskomme, ja omalle kohdallemme vastaanotamme sen ilosanoman, että Jeesus jo sovitti meidän kaikkien synnit verellään. Sillä hetkellä uudestisynnymme, eli saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle.Uudestisyntyminen on peruuttamaton tapahtuma. Ehkä DNA:mme jotenkin muuttuu? Ehkä niillä, jotka ahdistuksen ajassa (uskovien ylöstempauksen jälkeen) ottavat pedon merkin, myös muuttuu DNA niin, että he eivät enää ole ihmisiä eivätkä siis enää voi pelastua?
- Anonyymi00370
Anonyymi00243 kirjoitti:
Uudestisyntyminen on peruuttamaton tapahtuma. Ehkä DNA:mme jotenkin muuttuu? Ehkä niillä, jotka ahdistuksen ajassa (uskovien ylöstempauksen jälkeen) ottavat pedon merkin, myös muuttuu DNA niin, että he eivät enää ole ihmisiä eivätkä siis enää voi pelastua?
Höpöhöpö!
- Anonyymi00372
Jo vain
- Anonyymi00377
Loogisesti.
- Anonyymi00393
Jopa uskomaton ymmärtää jos tahtoo.
- Anonyymi00560
torre3 kirjoitti:
Ja sitten siitä puuttuu Jumala. Pitää vaan uskoa.
Olen lähes 40 vuotta elänyt uudestsyntyneenä kristittynä. Siinä ajassa ehtii jo kokea Jumalan todellisuuden. Jumala on niin vakuuttavasti osoittanut läsnäolonsa, että tiedän Jumalan olevan todellisuutta. Kuitenkaan en ole elänyt vainojen keskellä niinkuin alkuseurakunnan jäsenet ja monet kristityt myös nykyään. Nämä vainoissa elävät kristityt eivät elä vain taivas odotuksessa, vaan ovat kokeneet Jumalan todellisuuden. Jopa uskoontuloa näissä valtioissa, joissa kristillinen usko on kielletty, on ihme. Uudestisyntynyt kristityt eivät elä vain siinä oletuksessa tai odotuksessa, että sitten kuoleman jälkeen kohtaavat Jeesuksen ja Jumalan todellisuuden. Siinä todellisuudessa eletään jo tässä ajassa.
- Anonyymi00002
Kiitos asiallisesta aloituksesta.
Kovin monimutkaista, suosittelen pesäpallomailaa. Sillä kun aikansa osaava ystävä mätkii päähän alkaa pikkuhiljaa uskomaan saunatonttuunkin.
- Anonyymi00003
Kommenteistasi päätellen sinua on mätitty oikein olan takaa.
- Anonyymi00004
Ratkaisu, valinnan tekeminen on yksi Raamatun tärkeimmistä opetuksia. Päättäminen ja ''ratkaisu', kulkee punaisena lankana läpi Kirjoitukset: Raamatun alkulehdissä Aadam teki valinnan: hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
Aadam oli voinut kieltäytyä ja valita olla syömättä.
Mooseksen kirjassa itse Jumala kehottaa tekemään 'ratkaisun': minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
Israelilaiset eksyvät epäjumalain palvontaan: Elia kysyi: Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
Paavalikin teki päätöksen: sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, Sanan 'lahko' merkitys on oikeastaan valinta ja tie, oma valinta.
Jeesus kertoi tuhlaajapojan paluusta riemuvuotena: Poika oli päättänyt ja tehnyt valinnan: "Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle".
Nyt on luterilaisten aika tehdä Jumalan mielen mukainen ratkaisu: Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi- Anonyymi00005
Kyllä, ihminen itse ratkaisee onko ja elääkö kuten kristityn tulee elää.
- Anonyymi00006
Aadam oli siis mielestäsi homo?!
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Aadam oli siis mielestäsi homo?!
Ei voinut olla homo sillä seksipartneri puuttuu - piti tyytyä Eevaan.
- Anonyymi00012
Kumman evankeliumin uskomiseen kehotat - Juutalaisen Paavalin syntievankeliumiin, jonka jumaluutta Jeesus sanoo Saatanaksi, vai Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumiin, joka taivasten valtakunnan isä Jumala on kristinuskossa Jeesuksen nimeen kiroukseksi kirottu uhri?
- Anonyymi00014
Oletko muuten havainnut (ilmestyskirja luku 13), että se joka sai tulen laskeutumaan taivaasta maan päälle UHRIALTTARILLEEN, oli Elia?
- Anonyymi00016
Anonyymi00008 kirjoitti:
"Raamatun alkulehdissä Aadam teki valinnan: hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi."
-Aadam (mies) antoi hedelmän "MIEHELLENSÄ" HMM... - Anonyymi00023
Anonyymi00016 kirjoitti:
"Raamatun alkulehdissä Aadam teki valinnan: hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi."
-Aadam (mies) antoi hedelmän "MIEHELLENSÄ" HMM...Totta, tarkistin, ei missään ole sanan sanaa naisesta.
- Anonyymi00244
Anonyymi00016 kirjoitti:
-Aadam (mies) antoi hedelmän "MIEHELLENSÄ" HMM...Eeva uskoi saatanan valheita, söi kiellettyä hedelmää ja antoi miehelleenkin. Aatami kyllä tajusi, mitä oli tekemässä. Luulen, että langettuaan syntiin Eevan ulkonäkö muuttui. Kirkkauden sijaan tuli meidän nykyinen ulkomuotomme. Aatami rakasti vaimoaan ja halusi mieluummin kohdalleen saman rangaistuksen kuin että olisi jäänyt henkiin hänen rakkaan vaimonsa kuollessa. Miestä ei petetty, vaan nainen petettiin. Siksikään meidän naisten ei tule saarnata seurakunnassa.
- Anonyymi00314
Anonyymi00008 kirjoitti:
Aadam oli normaali.
- Anonyymi00007
"Ratkaisun tekeminen kristityksi, eli usein "uskoon tulo", tarkoittaa ihmisen tietoista ja henkilökohtaista päätöstä tunnustaa Jeesus Kristus Herraksi ja Vapahtajaksi sekä sitoutua seuraamaan häntä."
Ensimmäiset ratkaisun tekijät olivat Jeesuksen opetuslapset jotka tekivät ratkaisun lähteä heti paikalla seuraamaan Jeesusta kun Jeesus kutsui heitä. Ja sitten seuraavat ratkaisun tekijät olivat apostoleita ja Jerusalemin asukkaista ja Paavalin kautta se ratkaisunteko lähti leviämään ympäri maailmaa ja saavutti ennenpitkää Suomenkin.- Anonyymi00013
No eivät kauaa seuranneet kyllä, koska kristinuskon tehnyt Paavali surmasi Jeesuksen, kuten tämän oppilaatkin Suuren juutalaisneuvoston johdossa.
- Anonyymi00025
Anonyymi00013 kirjoitti:
No eivät kauaa seuranneet kyllä, koska kristinuskon tehnyt Paavali surmasi Jeesuksen, kuten tämän oppilaatkin Suuren juutalaisneuvoston johdossa.
Höpöhöpö jahvekultti!
- Anonyymi00038
Anonyymi00025 kirjoitti:
Höpöhöpö jahvekultti!
Hyvä kun muistutit - kristinuskon Jumala Jahve taustoineen löytyy wikisivu Jahve.
Ja nyt kun siellä puhutaan Jahven äitinä Aserasta, niin Asera nimen wikisivulta löytyy, että tämän poika on Baal-jumala, siis Raamatun Saatana. Jahve on sama jumaluus kuin Baal.
Nyt on löytynyt piirtokirjoituksia, joissa lukee 'Jahve ja hänen Aseransa', mistä tiedetään, että Jahve on sama jumaluus kuin Baal.
Tarkemmin löytyy sitten 2.Kuningasten kirja luku 23 missä esiintyvät nimet Baal ja Aserabyhdessä, kun särjetään kuningas Salomon lasten uhrauspaikkoja.
Kristinusko perustuu lasten uhrauskulttiin.
Näin kaukaa tulee juutalaisuuden jumaluus mistä se on periytynyt kristinuskoon Paavalin opilla. Anonyymi00038 kirjoitti:
Hyvä kun muistutit - kristinuskon Jumala Jahve taustoineen löytyy wikisivu Jahve.
Ja nyt kun siellä puhutaan Jahven äitinä Aserasta, niin Asera nimen wikisivulta löytyy, että tämän poika on Baal-jumala, siis Raamatun Saatana. Jahve on sama jumaluus kuin Baal.
Nyt on löytynyt piirtokirjoituksia, joissa lukee 'Jahve ja hänen Aseransa', mistä tiedetään, että Jahve on sama jumaluus kuin Baal.
Tarkemmin löytyy sitten 2.Kuningasten kirja luku 23 missä esiintyvät nimet Baal ja Aserabyhdessä, kun särjetään kuningas Salomon lasten uhrauspaikkoja.
Kristinusko perustuu lasten uhrauskulttiin.
Näin kaukaa tulee juutalaisuuden jumaluus mistä se on periytynyt kristinuskoon Paavalin opilla."Tarkemmin löytyy sitten 2.Kuningasten kirja luku 23 missä esiintyvät nimet Baal ja Aserabyhdessä, kun särjetään kuningas Salomon lasten uhrauspaikkoja.
Kristinusko perustuu lasten uhrauskulttiin"
Baalilla ja Aseralla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Baal ja Asera edustavat epäjumalia.
Kristinuskoa edustaa Jeesus Kristus, joka Pyhän Hengen kautta asuu jokaisessa uskovassa. Uskomalla Häneen, voit saada syntisi anteeksi ja iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh.3:16.Joppa2 kirjoitti:
"Tarkemmin löytyy sitten 2.Kuningasten kirja luku 23 missä esiintyvät nimet Baal ja Aserabyhdessä, kun särjetään kuningas Salomon lasten uhrauspaikkoja.
Kristinusko perustuu lasten uhrauskulttiin"
Baalilla ja Aseralla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Baal ja Asera edustavat epäjumalia.
Kristinuskoa edustaa Jeesus Kristus, joka Pyhän Hengen kautta asuu jokaisessa uskovassa. Uskomalla Häneen, voit saada syntisi anteeksi ja iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh.3:16.Sinä uskot väärin. Esimerkiksi Johannes valehteli, eikä silminnäkijänä kertonut Jeesuksen lentäneen taivaaseen.
- Anonyymi00009
Totta kai on tietoinen ratkaisu tulla kristityksi, missä uskonnossa Jeesus on Kristuksena kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi korottu tosi Jumala (Gal.3:13).
Ja "sitoutuu seuraaman häntä ja vastaa myöntävästi Jumalan kutsuun".
Siis vastaa myöntävästi tuon Jeesuksen nimeen kuoliaksi kidutetun ja kirotun tosi Jumalan kutsuun? Vai minkä Jumalan, joka tosi Jumala ehtoollisella vielä syödään teurastettuna uhrilampaana (1.Kor.5:7), kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä (1.Kor.11:23) Herran kuoleman julistamiseksi.
Voisitko hieman avata tarkemmin tätä sekopäisyyttä, esimetkiksi mihin kuoliaaksi kidutettu ja kirottu Jumala kutsuu, ja miten Jeesusta sitoudutaan näin seuraamaan ja mihin?- Anonyymi00010
Ja faktana tästä on sitten nähtävissä ihan livenä Jeesuksen äärimmäisen julmalla tavalla kidutetun krusifiksikuva ja kirkon ehtoollinen.
Odotan selitystä. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ja faktana tästä on sitten nähtävissä ihan livenä Jeesuksen äärimmäisen julmalla tavalla kidutetun krusifiksikuva ja kirkon ehtoollinen.
Odotan selitystä.Tuo mies tahallaan pilkkaa ja vääristelee Raamattua.
- Anonyymi00018
Anonyymi00011 kirjoitti:
Tuo mies tahallaan pilkkaa ja vääristelee Raamattua.
Sinäkö et osaa lukea? Siinä on koodit Raamattuun.
- Anonyymi00121
Anonyymi00010 kirjoitti:
Odotan selitystä.Vänkäät vain, et usko kuitenkaan!
- Anonyymi00366
Anonyymi00121 kirjoitti:
Vänkäät vain, et usko kuitenkaan!
Aamen!
- Anonyymi00015
"No eivät kauaa seuranneet kyllä, koska kristinuskon tehnyt Paavali surmasi Jeesuksen, kuten tämän oppilaatkin Suuren juutalaisneuvoston johdossa."
Se oliko Paavali eli Saulus vielä tuolloin kun Jeesus tapettiin mukana tässä tuomiossa niin tätä Raamattu ei kerro, mutta Saulus sitten Damaskon tiellä kohtasi Jeesuksen ja näin Saulus teki ratkaisun lähteä seuraamaan Jeesusta kun muuta mahdollisuutta ei ollut ja Ananias siunasi Sauluksen tähän tehtävään ja nimi muutettiin Paulustukseksi tarkemmin sanoen Paolo!- Anonyymi00017
Paavalista et saa ratkaisuhihhulia millään. Paavali itse kertoo ettei hän voinut vastustaa taivaallista näkyä. Paavalilla ei ollut vaihtoehtoa. VAIN YKSI. Jeesus teki valinnan.
- Anonyymi00019
Osaatko kertoa, että miksi Jeesus olisi kuolemansa jälkeen muuttanut mielensä, ja antanut Paavali Saulukselle valtakirjan, tehdä itsestään kiroukseksi kirottu uhri (Gal.3:13), opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana, joka johdattaa teidät Jeesuksen sanoman Satanan (Joh.8) tulenliekkeihin (1.Kor.3:13)?
- Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Paavalista et saa ratkaisuhihhulia millään. Paavali itse kertoo ettei hän voinut vastustaa taivaallista näkyä. Paavalilla ei ollut vaihtoehtoa. VAIN YKSI. Jeesus teki valinnan.
No aika rajun valinnan Jeesus teki, jos haluat uskoa Jeesuksen vihamiestä, joka surmasi hänet ja oppilaansa.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
No aika rajun valinnan Jeesus teki, jos haluat uskoa Jeesuksen vihamiestä, joka surmasi hänet ja oppilaansa.
Ihan oikeasti - uskotteko?
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ihan oikeasti - uskotteko?
Voi uskoa vain Jeesusta tai uskoa Paavalia.
- Anonyymi00028
Anonyymi00017 kirjoitti:
"Paavalista et saa ratkaisuhihhulia millään. Paavali itse kertoo ettei hän voinut vastustaa taivaallista näkyä. Paavalilla ei ollut vaihtoehtoa."
Näin se ratkaisu aina tapahtuu nykyäänkin kun emme voineet vastustaa Pyhän hengen voimaa kun kohtasimme minkä kohtasimme kun teimme ratkaisun tulla uskoon Jeesukseen. Vieläkin muistan sen hetket että koko ilma oli sakeana Pyhää henkeä, eihän kukaan, ei edes Paavali, voi sitä vastustaa. - Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
"Paavalista et saa ratkaisuhihhulia millään. Paavali itse kertoo ettei hän voinut vastustaa taivaallista näkyä. Paavalilla ei ollut vaihtoehtoa."
Näin se ratkaisu aina tapahtuu nykyäänkin kun emme voineet vastustaa Pyhän hengen voimaa kun kohtasimme minkä kohtasimme kun teimme ratkaisun tulla uskoon Jeesukseen. Vieläkin muistan sen hetket että koko ilma oli sakeana Pyhää henkeä, eihän kukaan, ei edes Paavali, voi sitä vastustaa.Niin, koskee vain luonnostaan vihattavia Paavalin mukaan, joiden sisällä asuu synti, joka saa tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa - rusikoihan se Saatanan enkeli niitä Paavalinkin sisuksia.
Löytyy Roomalaiskirje luku 7. Anonyymi00028 kirjoitti:
Näin se ratkaisu aina tapahtuu nykyäänkin kun emme voineet vastustaa Pyhän hengen voimaa kun kohtasimme minkä kohtasimme kun teimme ratkaisun tulla uskoon Jeesukseen. Vieläkin muistan sen hetket että koko ilma oli sakeana Pyhää henkeä, eihän kukaan, ei edes Paavali, voi sitä vastustaa.Toisaalta se Pyhä Henki valehtelee sen saaneille.
- Anonyymi00040
torre3 kirjoitti:
Toisaalta se Pyhä Henki valehtelee sen saaneille.
Ei sellaista ole olemassakaan.
Anonyymi00022 kirjoitti:
Voi uskoa vain Jeesusta tai uskoa Paavalia.
"Voi uskoa vain Jeesusta tai uskoa Paavalia."
Voit uskoa molempia, etkä edes voi tehdä eroa niiden välillä. Jeesus asui Paavalissa, joka julisti:
"Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa uskossa, Hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni." Gal.3:19-20.
Ylistetty olkoon Jeesukselle Kristukselle, meidän Herrallemme ja Vapahtajallemme!torre3 kirjoitti:
Toisaalta se Pyhä Henki valehtelee sen saaneille.
"Toisaalta se Pyhä Henki valehtelee sen saaneille"
Pyhä Henki ei valehtele kenellekään, vaan juuri päin vastoi, Hän kertoo totuuden ja siksi Pyhää Henkeä kutsutaankin Raamatussa Totuuden Hengeksi.
"Mutta kun Hän tulee, Totuuden Henki, johdattaa Hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä Hän puhuu, ei ole Hänestä itsestään, vaan minkä Hän kuulee, sen Hän puhuu, ja tulevaiset Hän teille julistaa." Joh.16:13.Anonyymi00040 kirjoitti:
Ei sellaista ole olemassakaan.
Aivan. Ei ole koskaan ollut. Se on vain puheissa.
Joppa2 kirjoitti:
"Toisaalta se Pyhä Henki valehtelee sen saaneille"
Pyhä Henki ei valehtele kenellekään, vaan juuri päin vastoi, Hän kertoo totuuden ja siksi Pyhää Henkeä kutsutaankin Raamatussa Totuuden Hengeksi.
"Mutta kun Hän tulee, Totuuden Henki, johdattaa Hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä Hän puhuu, ei ole Hänestä itsestään, vaan minkä Hän kuulee, sen Hän puhuu, ja tulevaiset Hän teille julistaa." Joh.16:13.Täällä kysyin Pyhän Hengen saaneilta, ja Pyhä Henki oli antanut kullekin erilaisia vastauksia samaan asiaan.
Eli Pyhä Henki valehtelee: kun jutut muuttuvat.
- Anonyymi00029
"Ratkaisun tekeminen kristityksi, eli usein "uskoon tulo", tarkoittaa ihmisen tietoista ja henkilökohtaista päätöstä tunnustaa Jeesus Kristus Herraksi ja Vapahtajaksi sekä sitoutua seuraamaan häntä."
Nyt tätä ratkaisun eli uskoontulon Jeesukseen tekemistä on jo julistettu 2000 aina apostoleista alkaen ja eka helluntaista kun Pyhä henki vuodatettiin ja julistus voimalla alkoi kuten Apostolien teot- kirjasta voimme lukea. Muistaakseni jo 3000 ihmistä teki ratkaisun tulla uskoon Jeesukseen ja siitä sitten alkoi ja jatkuu yhä tänäänkin ehtymättömällä voimalla. Tällaista tekee vain Jumala. Amen- Anonyymi00031
Niin, surullista, mutta Raamattu itse todistaa koko tapahtuman vain Paavalin kertomaksi valheeksi.
Nimittäin Jeesuksen oppilaat eivät olleet koskaan edes kuulleet (vuosi 53) yli 20 vuotta Jesuksen murhan jälkeen, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.
Jeesus jäikin vain kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana uskovaisten sielujen lunnaiksi helvettiin
Löytyy Apostolien tekojen 19. luku. - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Niin, surullista, mutta Raamattu itse todistaa koko tapahtuman vain Paavalin kertomaksi valheeksi.
Nimittäin Jeesuksen oppilaat eivät olleet koskaan edes kuulleet (vuosi 53) yli 20 vuotta Jesuksen murhan jälkeen, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.
Jeesus jäikin vain kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana uskovaisten sielujen lunnaiksi helvettiin
Löytyy Apostolien tekojen 19. luku.Se nyt vain on niin, että Raamatun totuudesta te ette pääse yli, ettekä ympäri.
Jumala ei ole sanonut mitään kristinuskosta. Kristinusko levisi satoja vuosia sitten väkivalloin. Suomeen tuli luterilaisuus maastakarkoituksen uhalla.
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Löytyy Apostolien tekojen 19. luku.Se ei ollutkaan Pyhä henki, vaan Paha henki, joka nousee helvetistä, aikaan saamaan demoneita uskovaisten kimppuun.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Se ei ollutkaan Pyhä henki, vaan Paha henki, joka nousee helvetistä, aikaan saamaan demoneita uskovaisten kimppuun.
Ilmankos ovat niin vaikeaa väkeä täällä palstallakin.
Anonyymi00032 kirjoitti:
Se nyt vain on niin, että Raamatun totuudesta te ette pääse yli, ettekä ympäri.
Mikä totuus ihmisten kirjoituksissa on?
- Anonyymi00035
torre3 kirjoitti:
Sellainen mikä on esimerkiksi kirjan juoni. Se on kirjan totuus, mitä siellä lukee. Jos Trump sanoi Putinin sanoneen Pöh ja Putin sanoi Pah, niin totuus on Pah. Ei totuus ole sen monimutkaisempaa.
- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ilmankos ovat niin vaikeaa väkeä täällä palstallakin.
Niin, sitä on vaikeaa saada ihmiset ymmärtämään, ettei esimerkiksi termit "Pyhä" tai "Jumala" synny sanoista, vaan siitä merkitysvarauksesta mitä ne edustavat.
Ei pyhä synnytä demoneita, paholaisia, vaan paha, vaikka kuinka pyhäksi hokisi.
Tai jos Jumala omistaa helvetin, ei se ole silloin Jumala, vaikka kuinka hoettaisiin Jumalaksi, siis siinä mielessä Jumala mitä uskonnossa mielletään Jumalan merkitysvaraukseksi, vaan se on Saatana.
Ja vaikka kuinka hokisi polkupyörää autoksi, ei se autoksi muutu. Sana aina sisältää jonkin merkitysvarauksen.
Yllättävän vaikea asia, minkä voisi kuvitella olevan itsestäänselvä asia. - Anonyymi00037
torre3 kirjoitti:
Ja toinen omituinen jänkäys asia on Raamatun totuus, jos se on ihmisten kirjoittama. Sen totuus on juuri se mikä siellä sitten lukee, mitä on kirjoitettu.
Varsinkin torre on täysin omituisella tavalla juuttunut päänupistaan tähän.
Joku outo uskonto-ongelma ateisteillakin, etteivät ymmärrä tekstiä tekstinä. Anonyymi00037 kirjoitti:
Ja toinen omituinen jänkäys asia on Raamatun totuus, jos se on ihmisten kirjoittama. Sen totuus on juuri se mikä siellä sitten lukee, mitä on kirjoitettu.
Varsinkin torre on täysin omituisella tavalla juuttunut päänupistaan tähän.
Joku outo uskonto-ongelma ateisteillakin, etteivät ymmärrä tekstiä tekstinä.Siis.mikä totuus Raamattuun päätyneissä kirjoituksissa on?
En ole ollut. Nuorempana harrastin hiihtoa juoksemista ja lukemista. Olen tehnyt pyörämatkoja useassa maassa.
Olen koko elämäni ajan ollut se, joka puhuu asiaa. Vitsejä ei minulta kuule. Tuon maineen sain jo koulussa- Anonyymi00041
torre3 kirjoitti:
Siis.mikä totuus Raamattuun päätyneissä kirjoituksissa on?
SE MIKÄ KIRJOITETUSSA TEKSTISSÄ YLEENSÄKIN ON.
- Anonyymi00042
torre3 kirjoitti:
En ole ollut. Nuorempana harrastin hiihtoa juoksemista ja lukemista. Olen tehnyt pyörämatkoja useassa maassa.
Olen koko elämäni ajan ollut se, joka puhuu asiaa. Vitsejä ei minulta kuule. Tuon maineen sain jo koulussaKehitysvammalla ei ole mitään tekemistä juoksemisen, urheilun tai pyöräilyn kanssa. Et siis tiedä mitä sana tarkoittaa? Ei myöskään puhumisen kanssa.
- Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
Esimerkkinä vaikkapa sanat "kirottu" tai teurastettu" tai "perata pois" (taivasten valtakuna), "kirous", "tuli" (se päivä tulessa ilmestyy) jne.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Esimerkkinä vaikkapa sanat "kirottu" tai teurastettu" tai "perata pois" (taivasten valtakuna), "kirous", "tuli" (se päivä tulessa ilmestyy) jne.
Mutta unohdetaan nyt tämä kehitysvammajuttu. Selvisi jo.
- Anonyymi00051
Anonyymi00035 kirjoitti:
Sellainen mikä on esimerkiksi kirjan juoni. Se on kirjan totuus, mitä siellä lukee. Jos Trump sanoi Putinin sanoneen Pöh ja Putin sanoi Pah, niin totuus on Pah. Ei totuus ole sen monimutkaisempaa.
Trump maailman isoin narsisti hirveä presidentti jonka ei pitäisi olla päivääkään presidentti. Putin on sairas sotahullu idiootti
Anonyymi00042 kirjoitti:
Kehitysvammalla ei ole mitään tekemistä juoksemisen, urheilun tai pyöräilyn kanssa. Et siis tiedä mitä sana tarkoittaa? Ei myöskään puhumisen kanssa.
Jos olisin ollut kehitysvammainen, niin tuskin olisin voittanut hiihto- ja juoksukilpailuja. Tiedän hänen miten menee kehitysvammaisilla. On jopa erittäin tuttukin.
- Anonyymi00099
torre3 kirjoitti:
Jos olisin ollut kehitysvammainen, niin tuskin olisin voittanut hiihto- ja juoksukilpailuja. Tiedän hänen miten menee kehitysvammaisilla. On jopa erittäin tuttukin.
Et voittanut mitään.
Anonyymi00099 kirjoitti:
Et voittanut mitään.
Voitin vaikka mitä. Toisin keskikoulussa jäin hiihdossa toiseksi ja kolmanneksi. Alkoi kyllästyttää ja vaihdoin juoksuun.
torre3 kirjoitti:
Voitin vaikka mitä. Toisin keskikoulussa jäin hiihdossa toiseksi ja kolmanneksi. Alkoi kyllästyttää ja vaihdoin juoksuun.
Ja hyvänä pidän tikanheidon tulosta 48. Tulosta 47 oli lukematon määrä.
Anonyymi00041 kirjoitti:
Kukin voi ajatella mitä kirjoituksia ylipäätään kukin pitää totuutena, kuten Raamatussa on.
Anonyymi00031 kirjoitti:
Löytyy Apostolien tekojen 19. luku."Nimittäin Jeesuksen oppilaat eivät olleet koskaan edes kuulleet (vuosi 53) yli 20 vuotta Jesuksen murhan jälkeen, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan"
Kyseinen kohta ei koske Jeesuksen kanssa olleita opetuslapsia. vaan vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen uskoon tulleita ihmisiä, jotka asuivat Efesossa ja ilmeisesti eivät vielä olleet saaneet tarpeeksi opetusta hengellisistä asioista. Mutta nyt he tulivat Paavalin kautta uskoon ja saivat henkilökohtaisen kokemuksen Pyhän Hengen olemassaolosta.
"Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Vielä tänäkin päivänä on ihmisiä, jotka eivät ole kuulleet mitään Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä ja juuri sitä varten meidän tulee viedä evankeliumin ilosanomaa kaikkialle maailmaan.Joppa2 kirjoitti:
"Nimittäin Jeesuksen oppilaat eivät olleet koskaan edes kuulleet (vuosi 53) yli 20 vuotta Jesuksen murhan jälkeen, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan"
Kyseinen kohta ei koske Jeesuksen kanssa olleita opetuslapsia. vaan vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen uskoon tulleita ihmisiä, jotka asuivat Efesossa ja ilmeisesti eivät vielä olleet saaneet tarpeeksi opetusta hengellisistä asioista. Mutta nyt he tulivat Paavalin kautta uskoon ja saivat henkilökohtaisen kokemuksen Pyhän Hengen olemassaolosta.
"Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Vielä tänäkin päivänä on ihmisiä, jotka eivät ole kuulleet mitään Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä ja juuri sitä varten meidän tulee viedä evankeliumin ilosanomaa kaikkialle maailmaan.Kun tietää miten kaikki on, niin juttusi ovat huvittavia.
Et todennäköisesti saa yhtään muslimia kristinuskoon.- Anonyymi00122
torre3 kirjoitti:
Olen koko elämäni ajan ollut se, joka puhuu asiaa. Vitsejä ei minulta kuule. Tuon maineen sain jo koulussaTorrelta ei tule vitsejä, on siis ns. Ykstotinen!
- Anonyymi00158
Anonyymi00041 kirjoitti:
Justiinsa!
- Anonyymi00045
Ratkaisuhihhulismissa Kaikkivaltias Ihminen panee puumerkkinsä Jumalan anomukseen pelastaa hänet
- Anonyymi00046
Jumala ei pelasta väkisten ketään, paitsi luterilaisia.
Heillä ei ole minkäänlaista halua seurata Jeesusta, mutta silti kuvittelevat istuvansa pelastusveneessä ! - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Heillä ei ole minkäänlaista halua seurata Jeesusta, mutta silti kuvittelevat istuvansa pelastusveneessä !Sekin on ratkaisun tekoa että ei tee mitään ratkaisua.Luterilaisillehan se on tyypillistä.Ikäänkuin Jumala pelastaisi ihmisen vastoin tämän omaa toivetta. Monelle riittää se, että nimi on jossain kirkollisessa luettelossa.
- Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Sekin on ratkaisun tekoa että ei tee mitään ratkaisua.Luterilaisillehan se on tyypillistä.Ikäänkuin Jumala pelastaisi ihmisen vastoin tämän omaa toivetta. Monelle riittää se, että nimi on jossain kirkollisessa luettelossa.
Jumalalla ei ole mitään ehtoja rakkaudelleen luterilaisuudessa. Muista en tiedä. Ilmeisesti heillä on paljonkin ehtoja.
- Anonyymi00049
Anonyymi00046 kirjoitti:
Heillä ei ole minkäänlaista halua seurata Jeesusta, mutta silti kuvittelevat istuvansa pelastusveneessä !Kyllä. Jumala pelastaa meidät luterilaiset väkisin. Saat pitää itselläsi kaikin mokomin Jeesuksesi ja pelastusveneesi.
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Kyllä. Jumala pelastaa meidät luterilaiset väkisin. Saat pitää itselläsi kaikin mokomin Jeesuksesi ja pelastusveneesi.
Siinä taas helluntailainen näyttelee
- Anonyymi00052
Anonyymi00050 kirjoitti:
Siinä taas helluntailainen näyttelee
Eikö ole käsittämätöntä että vihaavat luterilaisia niin paljon että yöllä kirjoittavat täällä ja purkavat itseään
- Anonyymi00053
Anonyymi00046 kirjoitti:
Heillä ei ole minkäänlaista halua seurata Jeesusta, mutta silti kuvittelevat istuvansa pelastusveneessä !"Jumala ei pelasta väkisten ketään, paitsi luterilaisia."
Jumala ei pelasta ketään ihmistahtoisten riittitekojen kautta mitä vauvojen päälaen valelu itseasiassa on.
Jumala pelastaa vain heidät jotka ovat tulleet uskoon Jeesukseen ja sitten tässä uskossaan elävät!! - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
"Jumala ei pelasta väkisten ketään, paitsi luterilaisia."
Jumala ei pelasta ketään ihmistahtoisten riittitekojen kautta mitä vauvojen päälaen valelu itseasiassa on.
Jumala pelastaa vain heidät jotka ovat tulleet uskoon Jeesukseen ja sitten tässä uskossaan elävät!!Aabaraham lähetti palvelijansa noutamaan morsianta pojalleen Iisakilla. Aabraham painotti, ettei palvelija saanut viedä tyttöä väkisin: Mutta jos tyttö ei tahdo seurata sinua, niin olet tästä valasta vapaa.
Sana kuvaa matkaan lähtöä: Ja palvelija otti herransa kameleista kymmenen sekä kaikkinaisia kalleuksia herransa tavaroista; Tyttö sai palvelijalta lahjoja jo ennen kuin Rebekka oli suostunut lähtemään palvelijan mukana Luvattuun maahan: otti mies kultaisen nenärenkaan, joka painoi puolen sekeliä, ja hänen käsiinsä kaksi rannerengasta, jotka painoivat kymmenen kultasekeliä.
Rebekan veli, Laaban ja äiti sanoivat: He vastasivat: "Kutsukaamme tänne tyttö ja kysykäämme häneltä itseltään". he kutsuivat Rebekan ja sanoivat hänelle: "Tahdotko lähteä tämän miehen kanssa?" Hän vastasi: "Tahdon".
Siis tämän esikuvan kukaan myös Jeesuksen seuraajat kutsutaan. Ketään ei viedä väkisin, vaan niin kuin Rebekaltakin kysyttiin: "Tahdotko lähteä", niin myös Herran Jeesuksen kutsumilta, itsekultakin kysytään, tahdotko lähteä seuraaman Jeesusta.
Ennen kuin Rebekka oli vastanut myötävästä, hän saipalvelijalta lahjoja. Samoin jo ennen uskoon tuloa kutsuttu saa kokea ja maistaa taivaallisia lahjoa, sillä ilman Jumalan voimaa kukaan ei voi kääntyä ja lähteä seuraamaan Jeesusta. Anonyymi00054 kirjoitti:
Aabaraham lähetti palvelijansa noutamaan morsianta pojalleen Iisakilla. Aabraham painotti, ettei palvelija saanut viedä tyttöä väkisin: Mutta jos tyttö ei tahdo seurata sinua, niin olet tästä valasta vapaa.
Sana kuvaa matkaan lähtöä: Ja palvelija otti herransa kameleista kymmenen sekä kaikkinaisia kalleuksia herransa tavaroista; Tyttö sai palvelijalta lahjoja jo ennen kuin Rebekka oli suostunut lähtemään palvelijan mukana Luvattuun maahan: otti mies kultaisen nenärenkaan, joka painoi puolen sekeliä, ja hänen käsiinsä kaksi rannerengasta, jotka painoivat kymmenen kultasekeliä.
Rebekan veli, Laaban ja äiti sanoivat: He vastasivat: "Kutsukaamme tänne tyttö ja kysykäämme häneltä itseltään". he kutsuivat Rebekan ja sanoivat hänelle: "Tahdotko lähteä tämän miehen kanssa?" Hän vastasi: "Tahdon".
Siis tämän esikuvan kukaan myös Jeesuksen seuraajat kutsutaan. Ketään ei viedä väkisin, vaan niin kuin Rebekaltakin kysyttiin: "Tahdotko lähteä", niin myös Herran Jeesuksen kutsumilta, itsekultakin kysytään, tahdotko lähteä seuraaman Jeesusta.
Ennen kuin Rebekka oli vastanut myötävästä, hän saipalvelijalta lahjoja. Samoin jo ennen uskoon tuloa kutsuttu saa kokea ja maistaa taivaallisia lahjoa, sillä ilman Jumalan voimaa kukaan ei voi kääntyä ja lähteä seuraamaan Jeesusta.Jeesus otti mukaansa ne, joilla ei ollut mitään tekemistä sillä hetkellä.
- Anonyymi00056
Anonyymi00054 kirjoitti:
Aabaraham lähetti palvelijansa noutamaan morsianta pojalleen Iisakilla. Aabraham painotti, ettei palvelija saanut viedä tyttöä väkisin: Mutta jos tyttö ei tahdo seurata sinua, niin olet tästä valasta vapaa.
Ennen kuin Rebekka oli vastanut myötävästä, hän saipalvelijalta lahjoja. Samoin jo ennen uskoon tuloa kutsuttu saa kokea ja maistaa taivaallisia lahjoa, sillä ilman Jumalan voimaa kukaan ei voi kääntyä ja lähteä seuraamaan Jeesusta.Miksi te ette anna mitään lahjoja vaan viette loputkin mitä jollakin on?
- Anonyymi00057
Anonyymi00053 kirjoitti:
"Jumala ei pelasta väkisten ketään, paitsi luterilaisia."
Jumala pelastaa vain heidät jotka ovat tulleet uskoon Jeesukseen ja sitten tässä uskossaan elävät!!Puhut nyt tuosta ihmistahtoisesta ratkaisuriitistä.
- Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Puhut nyt tuosta ihmistahtoisesta ratkaisuriitistä.
Ei sellaista ole
- Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
Ei sellaista ole
Kyllä on. Pappi tekee sen ratkaisin milloin Jumalan pitää pelastaa vauva .Esim lauantaina klo 13.00 on se hetki, jolloin vauvan otsalle tiputetaan vettä.
- Anonyymi00067
Vauvan vanhempien, kummien ja papin teot ovat vain ihmistekoja mikä motivoi tuon valeluriitin toivomuksena että jokin kummellinen usko alkaa vaikuttaa tässä vauvassa, mutta kuten tiedämme niin aikuisena tämä vauva mitä todennäköisimmin on vain ihmishirviö kuten media meille joka päivä tuo esiin.
- Anonyymi00071
Kyllä, hän puhuu valeluriitistä ja ihmisteoista koska ei usko Jumalan armoon eikäs siihen mitä Jumala kasteesta lupaa
- Anonyymi00076
Anonyymi00071 kirjoitti:
Kyllä, hän puhuu valeluriitistä ja ihmisteoista koska ei usko Jumalan armoon eikäs siihen mitä Jumala kasteesta lupaa
Selvästi hän on harhaoppinen
- Anonyymi00103
torre3 kirjoitti:
Olet todella omituinen.
Etkö kestä faktoja?
- Anonyymi00063
"ratkaisun tekeminen kristityksi, eli usein "uskoon tulo", tarkoittaa ihmisen tietoista ja henkilökohtaista päätöstä"
Raamatussa taas uskoontulo on aina Jumalan vaikuttama lahja- Anonyymi00065
Aloittajalle se ei ole sitä, se on vain oma päätös hänelle
- Anonyymi00066
"Raamatussa taas uskoontulo on aina Jumalan vaikuttama lahja"
Juuri näin vapaissa suunnissa eli siis kristinuskossa on aina opetettu, että Jumala tai siis Jeesus kutsuu tai kolkuttaa sydämen ovelle ja sitten ihminen tekee ratkaisun avata se sydämensä ovi eli hän tulee uskoon Jeesukseen ja alkaa uusi elämä mikä jatkuu iankaikkisesti ja kaikki kiitos jää Jumalalle. Amen - Anonyymi00068
Anonyymi00066 kirjoitti:
Juuri näin vapaissa suunnissa eli siis kristinuskossa on aina opetettu, että Jumala tai siis Jeesus kutsuu tai kolkuttaa sydämen ovelle ja sitten ihminen tekee ratkaisun avata se sydämensä ovi eli hän tulee uskoon Jeesukseen ja alkaa uusi elämä mikä jatkuu iankaikkisesti ja kaikki kiitos jää Jumalalle. AmenEi vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on ihmisen päätös. Kristinuskossa ja perinteisissä kirkoissa usko on Jumalan teko. Kiitos Jumalalle, Amen!
- Anonyymi00069
Anonyymi00065 kirjoitti:
Aloittajalle se ei ole sitä, se on vain oma päätös hänelle
Mistä niin päättelet
- Anonyymi00073
Anonyymi00069 kirjoitti:
Mistä niin päättelet
Hänen aloituksensa sen kertoo
- Anonyymi00074
Anonyymi00068 kirjoitti:
Ei vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on ihmisen päätös. Kristinuskossa ja perinteisissä kirkoissa usko on Jumalan teko. Kiitos Jumalalle, Amen!
"Ei vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on ihmisen päätös. Kristinuskossa ja perinteisissä kirkoissa usko on Jumalan teko. "
Totta on että vapaissa suunnissa opetetaan että se ratkaisu on aina viime kädessä Jumalan teko koska juuri Hän Jeesuksessa meitä kutsuu tai kolkuttaa sydämemme ovelle. Näin itse koin aikoinaan kun tulin uskoon ja samasta kokemuksesta kaikki todistavat vapaissa suunnissa kun Jumala kutsuu joko suoraan tai tapahtumien kautta. Kiitos ja ylistys siitä sitten lopulta jää vain Jeesukselle. Amen - Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
"Ei vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on ihmisen päätös. Kristinuskossa ja perinteisissä kirkoissa usko on Jumalan teko. "
Totta on että vapaissa suunnissa opetetaan että se ratkaisu on aina viime kädessä Jumalan teko koska juuri Hän Jeesuksessa meitä kutsuu tai kolkuttaa sydämemme ovelle. Näin itse koin aikoinaan kun tulin uskoon ja samasta kokemuksesta kaikki todistavat vapaissa suunnissa kun Jumala kutsuu joko suoraan tai tapahtumien kautta. Kiitos ja ylistys siitä sitten lopulta jää vain Jeesukselle. AmenJumala tarjoaa uskoa, hikinen itse päättää ottaako sen vastaan!
- Anonyymi00077
Anonyymi00073 kirjoitti:
Hänen aloituksensa sen kertoo
Mikä kohta siinä?
- Anonyymi00078
Anonyymi00074 kirjoitti:
Totta on että vapaissa suunnissa opetetaan että se ratkaisu on aina viime kädessä Jumalan teko koska juuri Hän Jeesuksessa meitä kutsuu tai kolkuttaa sydämemme ovelle. Näin itse koin aikoinaan kun tulin uskoon ja samasta kokemuksesta kaikki todistavat vapaissa suunnissa kun Jumala kutsuu joko suoraan tai tapahtumien kautta. Kiitos ja ylistys siitä sitten lopulta jää vain Jeesukselle. AmenEi vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on aina ihmisen teko. Näin ne täällä itsekin todistaa
Mutta ME Jeesuksen omat olemme saaneet armosta hänen hankkimansa pelastuksen, Aaamen! - Anonyymi00079
Anonyymi00077 kirjoitti:
Mikä kohta siinä?
Koko aloitus
- Anonyymi00080
Anonyymi00078 kirjoitti:
Ei vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on aina ihmisen teko. Näin ne täällä itsekin todistaa
Mutta ME Jeesuksen omat olemme saaneet armosta hänen hankkimansa pelastuksen, Aaamen!Ap. t. 15:7
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon. - Anonyymi00081
Anonyymi00078 kirjoitti:
Ei vaan vapaissa suunnissa opetetaan että usko on aina ihmisen teko. Näin ne täällä itsekin todistaa
Mutta ME Jeesuksen omat olemme saaneet armosta hänen hankkimansa pelastuksen, Aaamen!Ap. t. 17:4
Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset. - Anonyymi00082
Anonyymi00079 kirjoitti:
Koko aloitus
Höpöhöpö! Olet pelkkä trolli! 🤣
- Anonyymi00083
Anonyymi00066 kirjoitti:
Juuri näin vapaissa suunnissa eli siis kristinuskossa on aina opetettu, että Jumala tai siis Jeesus kutsuu tai kolkuttaa sydämen ovelle ja sitten ihminen tekee ratkaisun avata se sydämensä ovi eli hän tulee uskoon Jeesukseen ja alkaa uusi elämä mikä jatkuu iankaikkisesti ja kaikki kiitos jää Jumalalle. AmenSinä olet antanut Perkeleen pettää itseäsi. Perkele perustelee aina tekosiaan Raamatulla samalla tavalla kuin kiusatessaan Jeesustakin. Oletko sivuuttanut sen raamatunpaikan? Usko Jeesusta, älä Perkelettä!!!!!
- Anonyymi00084
Anonyymi00078 kirjoitti:
Mutta ME Jeesuksen omat olemme saaneet armosta hänen hankkimansa pelastuksen, Aaamen!Ei opeteta, sinä valehtelet! 🤣
- Anonyymi00086
Anonyymi00084 kirjoitti:
Ei opeteta, sinä valehtelet! 🤣
Kyllä opetetaan, ikävää sinänsä
- Anonyymi00087
Anonyymi00066 kirjoitti:
Juuri näin vapaissa suunnissa eli siis kristinuskossa on aina opetettu, että Jumala tai siis Jeesus kutsuu tai kolkuttaa sydämen ovelle ja sitten ihminen tekee ratkaisun avata se sydämensä ovi eli hän tulee uskoon Jeesukseen ja alkaa uusi elämä mikä jatkuu iankaikkisesti ja kaikki kiitos jää Jumalalle. AmenPerkele on se joka rymistelee toisten ovilla ja pyrkii aggressiivisesti sisään. Älkää päästäkö!
- Anonyymi00088
Anonyymi00084 kirjoitti:
Ei opeteta, sinä valehtelet! 🤣
"Ei opeteta, sinä valehtelet! "
Näin on että vapaissa suunnissa opetetaan että aina Jumala vaikuttaa uskon ratkaisun ihmisessä joko suoraa toimien taikka sitten olosuhteiden kautta.
Ap. t. 18:27
Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleille - Anonyymi00089
Anonyymi00088 kirjoitti:
"Ei opeteta, sinä valehtelet! "
Näin on että vapaissa suunnissa opetetaan että aina Jumala vaikuttaa uskon ratkaisun ihmisessä joko suoraa toimien taikka sitten olosuhteiden kautta.
Ap. t. 18:27
Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleilleMiten tämä kumoaa aloituksen?
- Anonyymi00090
Anonyymi00086 kirjoitti:
Kyllä opetetaan, ikävää sinänsä
Trolli, et petä edes itseäsi. 🤣
Anonyymi00078 kirjoitti:
Mutta ME Jeesuksen omat olemme saaneet armosta hänen hankkimansa pelastuksen, Aaamen!TE Jeesuksen omat luulette liikaa.
- Anonyymi00094
torre3 kirjoitti:
Tuo lahja on naurettava. Suurin osa maailmasta ei koskaan voi sitä saada.
Menisit hei muualle pilaamaan ketjuja!
- Anonyymi00101
torre3 kirjoitti:
TE Jeesuksen omat luulette liikaa.
Mikset ymmärrä hävetä teitä kahta?
- Anonyymi00105
Aamen!
🙏 Anonyymi00101 kirjoitti:
Mikset ymmärrä hävetä teitä kahta?
Eipä sinäkään itseäsi häpeä koskaan.
Anonyymi00094 kirjoitti:
Menisit hei muualle pilaamaan ketjuja!
Ei palsta siitä pilaannu siitä, että kertoo, että suurin osa maailmasta ei koskaan voi saada Jumalan lahjaa
- Anonyymi00108
torre3 kirjoitti:
Ei palsta siitä pilaannu siitä, että kertoo, että suurin osa maailmasta ei koskaan voi saada Jumalan lahjaa
Karmea kuva.
Miksi julkaisit? - Anonyymi00109
torre3 kirjoitti:
Eipä sinäkään itseäsi häpeä koskaan.
Ei ole syytä.
Siellä kahdella ToIIolla on. - Anonyymi00115
Anonyymi00108 kirjoitti:
Karmea kuva.
Miksi julkaisit?Kaikki sen kuvat ovat kuin Kummelista. 🤣
- Anonyymi00116
Anonyymi00115 kirjoitti:
Kaikki sen kuvat ovat kuin Kummelista. 🤣
Todellakin on.
Anonyymi00075 kirjoitti:
Jumala tarjoaa uskoa, hikinen itse päättää ottaako sen vastaan!
En ole huomannut Jumalan uskoa tarjonneen. Koko ajatus on huvittava.
- Anonyymi00123
torre3 kirjoitti:
En ole huomannut Jumalan uskoa tarjonneen. Koko ajatus on huvittava.
Jumala kutsuu jokaista ihmistä!
- Anonyymi00091
Täysin varmaa ja voit katsoa Raamatusta: Jeesus ei tehnyt yhtä ainoaa ihmistä opetuslapsekseen valuttamalla kiposta vettä päähän, vaan Herra kutsui hyvin arkisesti, ilman juhlaa ja kummeja ja vanhempien suostumusta sanoen: "Tule ja seuraa minua".
- Anonyymi00092
Usko siis on kokoelämän ratkaisu? Ja voi olla syntynyt "salamaniskusta" tai hitaammin kasvaen. Kummankaan vaihtoehdon pois-sulkematta toisiaan. En tiedä muuta, mutta sen tiedän, että Pekka Pouta on nimensä veroinen ja lähes koko Suomessa on pouta. Talvipouta, myrskyn jäkeen. Talvinen aurinko paistaa, vaikka ei porotakaan. Kattokaa vaikka pimennysverhojen läpi ikkunastanne, tai vuokraisännän ikkunasta.
Kyllä se siitä taas elämä voittaa. Ja tuulimyllyjen lavatkin taas korkeuksissaan pyörii.
Onneksi tuas on lämmin. Ei tosinkaan kaikilla. Huom!- Anonyymi00093
Kerro toki omasta uskostasi.
- Anonyymi00095
Anonyymi00093 kirjoitti:
Minä voin kertoa!
Vaimoni sai minut lähtemään vapaiden suuntien tilaisuuteen mutta sanoin että uskoon en nyt ainakaan tule. Mentiin takariville istuun että päästään lähtemään heti pois jos tilaisuus ryöstäytyy käsistä. Mutta Jumala oli päättänyt toisin, sillä yhtäkkiä tunsin ihmeekseni selvästi Pyhän hengen, itseasiassa ilma oli sakeana Pyhää henkeä, näin siis tunsin. Kokous jatkui ja Jumala kutsu oli niin voimallinen että vastasin kutsuun että "kuka haluaa pelastusvarmuuden?". Jos olisi kysytty että "kuka haluaa tulla uskoon Jeesukseen?" niin ehkä en olisi vastannut myöntävästi, mutta pelastusvarmuuden halusin ja nostin käteni ja vaimoni myös. Menimme eteen ja Jumalan kutsu oli niin selvä ja voimakas mitä ihminen ei kertakaikkiaan voi vastustaa ja saimme opetusta uskon ensi askelista ja siitä se sitten alkoi - - vuosikymmeniä sitten ja kuten aina niin emme mekään ole kertaakaan katuneet että otimme vastaan uskon Jeesukseen vaan voin todeta että elämämme on ollut yhtä Jumalan ihmettä kaikkine vaiheineen ja Hän pitää tarkan huolen joka päivästä. Onhan Raamatussa satoja jakeita joissa on Jumalan lupauksia ja JOKAINEN niistä pitää paikkansa. Sen voin jo nyt todistaa. Tässä näin äärimmäisen lyhyesti uskoontuloni. - Anonyymi00096
Anonyymi00093 kirjoitti:
Uskon Herraan. Olen kasvanut siihen, ehkäpä uuvuttaen, ehkäpä en. Ja kun lamppu/lyhty syttyy, miksipä sitä sammuttamaan? Olen jopa oppinut uskoni myötä olemaan hieman humoristisempi, kuin nuorena. Sopivasti. Oppinut uskoni myötä ja kasvamisen myötä olemaan maltillisempi. Ja jos olen uskoni myötä oppinut paljon muutakin, jopa skrivaamaan asioita ylös. Sekin voi olla lahja, kuten esim. musiikki, laulut, maalaukset...ym. lahjat.
Ei se ole vaan aina se kielilläpuhuminen ja sellaisen selventäminen. Tms.
Havaintojenkin teko työstä käy. Eli siis usko Herraan on tuonut minulle pelkkää hyvää, suonut jopa hyvän vaimon. Ja siinäkin sitkeä rukous ja itsensä niskasta kiinniottaminenkin oli ainoastaan hyvästä. Onneksi katsoin sen "kortin". - Anonyymi00097
Anonyymi00096 kirjoitti:
Uskon Herraan. Olen kasvanut siihen, ehkäpä uuvuttaen, ehkäpä en. Ja kun lamppu/lyhty syttyy, miksipä sitä sammuttamaan? Olen jopa oppinut uskoni myötä olemaan hieman humoristisempi, kuin nuorena. Sopivasti. Oppinut uskoni myötä ja kasvamisen myötä olemaan maltillisempi. Ja jos olen uskoni myötä oppinut paljon muutakin, jopa skrivaamaan asioita ylös. Sekin voi olla lahja, kuten esim. musiikki, laulut, maalaukset...ym. lahjat.
Ei se ole vaan aina se kielilläpuhuminen ja sellaisen selventäminen. Tms.
Havaintojenkin teko työstä käy. Eli siis usko Herraan on tuonut minulle pelkkää hyvää, suonut jopa hyvän vaimon. Ja siinäkin sitkeä rukous ja itsensä niskasta kiinniottaminenkin oli ainoastaan hyvästä. Onneksi katsoin sen "kortin".Sen olen huomannut uskovana että uskossa kasvu on tuskattuvan hidasta, mutta varmaa ja on lujalla pohjalla koska Jeesus ohjaa meitäkin ihan omalla tavallaan ikäänkuin yksityisopetuksena elämän eri vaiheissa ja sairauksissa. Jokaisella tapahtumalla on oma arvonsa minkä määrittää Jumala. Näin voin kokemuksesta sanoa.
- Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
Sen olen huomannut uskovana että uskossa kasvu on tuskattuvan hidasta, mutta varmaa ja on lujalla pohjalla koska Jeesus ohjaa meitäkin ihan omalla tavallaan ikäänkuin yksityisopetuksena elämän eri vaiheissa ja sairauksissa. Jokaisella tapahtumalla on oma arvonsa minkä määrittää Jumala. Näin voin kokemuksesta sanoa.
Mitä tarkoitat uskossa kasvulla?
Anonyymi00098 kirjoitti:
Kasvaa uskossa on joku älyttömyys.
Jos uskoo, niin uskoo.- Anonyymi00106
Anonyymi00098 kirjoitti:
No sitä tarkoitan uskossa kasvulla mitä Paavali seuraavissa jakeissa:
1. Kor. 3:2
Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
Hepr. 5:12
Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
Hepr. 5:13
Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
Vastauskoontullut on maitoa tarvitseva kuten vauva ja siitä alkaa kasvu ja näin Jumalan tuntemus lisääntyy kokemusten kautta ja varsinkin kun alkaa tajuta kuinka ihmeellisesti Jumala on kasvattanut uskon tiellä - se kun tapahtuu ihmeitten ja Sanan ja armolahjojen kautta ja tietoisuus tästä Jumalan vaikutusta lisääntyy koko ajan kohti täyden iän täydellisyyden määrää.
Ef. 4:13
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, - Anonyymi00114
Anonyymi00106 kirjoitti:
Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
Vastauskoontullut on maitoa tarvitseva kuten vauva ja siitä alkaa kasvu ja näin Jumalan tuntemus lisääntyy kokemusten kautta ja varsinkin kun alkaa tajuta kuinka ihmeellisesti Jumala on kasvattanut uskon tiellä - se kun tapahtuu ihmeitten ja Sanan ja armolahjojen kautta ja tietoisuus tästä Jumalan vaikutusta lisääntyy koko ajan kohti täyden iän täydellisyyden määrää.
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,Jo joo, mutta mitä se konkreettisesti sinulle olisi?
- Anonyymi00118
Anonyymi00106 kirjoitti:
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,Maitoakin eri vahvuista ja väristä erilaisissa purkissa ja vieläpä lisäksi kermaa. Kuten myös ruokaa erilaista ja puuroruokia, maitoon tai veteen valmistettuna. Ja kun meidän Herramme palvelusväki sen valmistaa ja keittää, niin silloinkos hyvät antimet tulee ja syntyy.
Äitini teki aina usein nuoremmalle veljelleni häppää. Keitettyjä perunoita, voita ja maitoa. Se oli sitten häppää. Äiti oli hyvä äiti. Vaikka kaikki aina maksoikin niin paljon siihen aikaan.
Häppää oli sitten varmasti pienenä minullakin. - Anonyymi00120
Anonyymi00114 kirjoitti:
Jo joo, mutta mitä se konkreettisesti sinulle olisi?
Sen minäkin haluaisin tietää.
- Anonyymi00256
Anonyymi00120 kirjoitti:
Sen minäkin haluaisin tietää.
Noita ei tiedä mitään
- Anonyymi00637
Anonyymi00256 kirjoitti:
Noita ei tiedä mitään
Ei mutta se riehuu ja purkaa itseään täällä
"Ratkaisun keskeisiä osa-alueita ovat:
"Tunnustaminen ja rukous: Ihminen tunnustaa syntinsä Jumalalle, pyytää niitä anteeksi ja kutsuu Jeesuksen elämäänsä.
Mielenmuutos (parannus): Ratkaisuun kuuluu metanoia eli mielenmuutos, jossa ihminen kääntyy pois synnistä ja kääntyy Jumalan puoleen.
Sitoutuminen: Se ei ole vain kertaluontoinen tunne, vaan päätös aloittaa uusi elämä Jeesuksen opetuslapsena, mihin kuuluu usein rukous,"
Vastaus:
Mielestäni, mikään edellä mainituista asioista ei liity ihmisen pelastukseen. Me pelastumme Jumalan armosta emmekä omien tekojemme tai ansioittemme kautta:
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." Ef.2:8-9
Kaikki meidän ja koko maailman synnit sovitettiin jo n. 2000 vuotta sitten, kun meidät ristiinnaulittiin yhdessä Kristuksen kanssa Golgatalla. Meidän tarvitsee vain uskoa ja vastaanottaa tämä valmis pelastus uskon kautta ja se uskokin tulee meille armosta kun Jumala herättää sen meissä. Room.6:6-7
Kun Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tämä ylösnousemus tehtiin meidän vanhurskauttamiseksi. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Jumala on siis meidät kaikki jo 2000 vuotta julistanut syyttömiksi Jeesuksen sovitustyön ja lunastuksen tähden. Jeesuksen sovitustyö oli 100 % sti täydellinen, emmekä me voi enää lisätä siihen mitään omilla teoillamme. Kun maailmankaikkeuden Luoja ja Tuomari on julistanut meidät syyttömiksi, niin mikään mahti maailmassa ei voi tehdä meitä enää syylliseksi yhteenkään syntiin. Tämä Jeesuksen sovitustyö koskee kaikkia meidän menneitä, nykyisiä sekä tulevia syntejä. Meidän pelastuksemme on persoona, Jeesus Kristus, joka nyt asuu meissä. Olemme uusi luomus Kristuksessa. Se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut." 2.Kor.5:17
"Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, sillä elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista." Room.8:1-2.
Tämä on evankeliumin ilosanoma ja armoa, jota meidän tulee viedä kaikille niille, jotka eivät vielä tunne Jeesusta, eivätkä tiedä, mitä Hän on jo tehnyt meidän edestämme 2000 vuotta sitten.
Lyhyesti: Kun meillä on Jeesus, meillä on kaikki. Jos meillä ei ole Jeesusta, meillä ei ole mitään 2.Piet.1:3. Kiitos, kunnia ja ylistys Jeesukselle Kristukselle!
Raamatun lukeminen ja seurakuntayhteys.- Anonyymi00107
Heti alusta meni pieleen - synnin Jumala on Saatana, koska se pelottelee helvetillä. Jumala ei omista helvettiä.
- Anonyymi00110
torre3 kirjoitti:
Lyhyesti: kaikki uskonnot ovat huijausta. Maailman ihmiset eivät vain tajua.
Ihan sama mitä ne ovat, nyt on kyse tarinan logiikasta.
- Anonyymi00111
Anonyymi00110 kirjoitti:
Ihan sama mitä ne ovat, nyt on kyse tarinan logiikasta.
Voiko saatananpalvontaa edes kutsua uskonnoksi?!
- Anonyymi00124
torre3 kirjoitti:
Miten olen sinua huijannut. Entä sinä minua?
Hyvää uutta vuotta Torrellekin, toivottavasti puheet muuttuvat parempaan suuntaan!
- Anonyymi00125
Anonyymi00124 kirjoitti:
Hyvää uutta vuotta Torrellekin, toivottavasti puheet muuttuvat parempaan suuntaan!
Eipä ne taida muuttua.Torre on peruskatkera uskovaisia kohtaan Hän on joskus pettynyt ja purkaa täällä pettymystään.
Anonyymi00125 kirjoitti:
Eipä ne taida muuttua.Torre on peruskatkera uskovaisia kohtaan Hän on joskus pettynyt ja purkaa täällä pettymystään.
Kerron miten asiat ovat. Sinä näet katkeruutta. Olet kummallinen.
- Anonyymi00127
torre3 kirjoitti:
Kerron miten asiat ovat. Sinä näet katkeruutta. Olet kummallinen.
Ei terve ihminen hauku päivästä toiseen uskovaisia.
- Anonyymi00128
Anonyymi00127 kirjoitti:
Ei todellakaan, mutta tuo parilla kymmenellä eri haukkumatermillä uskovia herjaava hellari ei ole terve
- Anonyymi00130
Anonyymi00128 kirjoitti:
Ei todellakaan, mutta tuo parilla kymmenellä eri haukkumatermillä uskovia herjaava hellari ei ole terve
Ja erityisen sairas on sellainen tyyppi, joka pitää lukua toisten sanakäytöistä ja puolustelee sillä typeriä mielipiteitään.
Anonyymi00127 kirjoitti:
Ei tietenkään. Kuka niin tekee?
Eikä terve ihminen hauku minua millään tavalla.- Anonyymi00135
torre3 kirjoitti:
Ei tietenkään. Kuka niin tekee?
Eikä terve ihminen hauku minua millään tavalla.Etkö edes tajua mitä kirjoitat? "Herjjaava hellari" ei ole terveen ihmisen kielenkäyttöä.
Anonyymi00135 kirjoitti:
Etkö edes tajua mitä kirjoitat? "Herjjaava hellari" ei ole terveen ihmisen kielenkäyttöä.
Kysyin, kun en ollut nähnyt.
Itse olen sanonut, että Seinäjoen Helluntaiseurakunnassa valehdellaan älyttömästi. Sen olen kokenut, enkä ole siellä sen koommin enää käynyt.- Anonyymi00141
torre3 kirjoitti:
Itse olen sanonut, että Seinäjoen Helluntaiseurakunnassa valehdellaan älyttömästi. Sen olen kokenut, enkä ole siellä sen koommin enää käynyt.Valehteleminen on syntiä, enkä usko minä eikä kukaan järjissään oleva että seinäjoen helluissa valehdellaan älyttömästi!
Väitteesi osoittaa millä tasolla ymmärryksesi liikkuu. - Anonyymi00143
Anonyymi00141 kirjoitti:
Valehteleminen on syntiä, enkä usko minä eikä kukaan järjissään oleva että seinäjoen helluissa valehdellaan älyttömästi!
Väitteesi osoittaa millä tasolla ymmärryksesi liikkuu.Torre on vajaaälyinen.
- Anonyymi00144
torre3 kirjoitti:
Itse olen sanonut, että Seinäjoen Helluntaiseurakunnassa valehdellaan älyttömästi. Sen olen kokenut, enkä ole siellä sen koommin enää käynyt.Torre on malliesimerkki valehtelijasta. Hänellä on kai jokin trauma tuota seurakuntaa kohtaan, josta hänet erotettiin.
Anonyymi00141 kirjoitti:
Valehteleminen on syntiä, enkä usko minä eikä kukaan järjissään oleva että seinäjoen helluissa valehdellaan älyttömästi!
Väitteesi osoittaa millä tasolla ymmärryksesi liikkuu.Olen totisesti seurannut Seinäjoen Helluntaiseurakunnassa toimintaa.
Kaiken huippu, kun helluntai-palstalla lähdettiin Torreviejaan parantamaan minut, mutta viime hetkellä he sanoivat, että eivät kykenekään parantamaan. Myöhemmin huomattiin niiden kahden olevan Seinäjoen Helluntaiseurakunnasta.
Lisäksi siellä valehdeltiin Valencian sää. Järkyttävä seurakunta jopa köyhien ruokajakelun osalta.
- Anonyymi00126
Hy ä selvitys,
- Anonyymi00129
Jeeses sanoi
Mark 1: 15
"Aika on täyttynyt ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi. "
Matt 4 : 17
Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."Ei tainnut olla vaikutusta. Siitä ei Raamattu ainakaan kerro. Edelleenkään juutalaiset eivät usko.
- Anonyymi00138
Eli tekoja Jeesus suorastaan vaatii mitä nimenomaan kirkko pyrkii karttamaan!!
- Anonyymi00140
Anonyymi00138 kirjoitti:
Ei luulis olevan kukaan niin pöljä ettei ymmärrä että kehotus tekemään parannus ja kääntymys on suora komento yksilölle !
Jos siinä lukisi että ottakaa kengät jalasta kun menette sisään, niin minkähän ,selityksen kirkko siihen mahtaisi keksiä !? - Anonyymi00147
Anonyymi00138 kirjoitti:
Evlut kirkko on kääntynyt Jumalaa vastaan!
Anonyymi00138 kirjoitti:
Kirkko toimii kuten ihmiset yleensä.
- Anonyymi00136
On se uskottava yhä varmemmin että väite että suomalaisista 80 % onpönttöjä tomppeleita!
Kamalaa se on. - Anonyymi00137
Jos ihminen uskoo sielun kuolemattomuuteen ja raamatun ilmoittamaan loppusijoituksen kahteen paikkaan, niin jos pipon alus on suunnilleen ok, niin hän alkaa miettiä omaa kohtaansa ja sitä mihin on matkalla!
Ja sen seurauksena sitä, onko elämäntapa kelvollinen parempaan sijoitukzeen vai johtaako se alas syvyyteen.- Anonyymi00139
Ei se aihe ole sen vaikeampi!
Suunillern kahden kertotaulun luokkaa. - Anonyymi00142
Ateistinen usko on epäoikeudenmukaista, sillä jos kaikki päättyy kuolemaan, niin kukaan ei joudu vastuulle teoistaan. Jokainen saa tehdä mitä haluaa.
Anonyymi00142 kirjoitti:
Ateistinen usko on epäoikeudenmukaista, sillä jos kaikki päättyy kuolemaan, niin kukaan ei joudu vastuulle teoistaan. Jokainen saa tehdä mitä haluaa.
Se on ihmisten kohtalo. Raamatussa sanotaan, että "maaksi muutumme jälleen". Siihen elämä päättyy. Toivottavasti jälkipolville ei jää velkaa.
- Anonyymi00148
Anonyymi00142 kirjoitti:
Sulla on pelikenttä väärinpäin, uskovat palvovat Jumalaa uhrina itsensä puolesta, eivät ateistit - heille kyllä Jumala on olemassa, ei se ole mikään uskon asia, vaan meidän todellisuus. Uskovaisilla taas ei ole Jumalaa kuin heidän puolestaan kiroukseksi kirottuna, ja uskovaiset ovat lähinnä demoneita.
- Anonyymi00149
Anonyymi00148 kirjoitti:
Sulla on pelikenttä väärinpäin, uskovat palvovat Jumalaa uhrina itsensä puolesta, eivät ateistit - heille kyllä Jumala on olemassa, ei se ole mikään uskon asia, vaan meidän todellisuus. Uskovaisilla taas ei ole Jumalaa kuin heidän puolestaan kiroukseksi kirottuna, ja uskovaiset ovat lähinnä demoneita.
Uskovat nimenomaan palvovat niiden pahojen tekojen puolesta, että vapautuvat vastuusta - joten on tosi pöhköä kysellä ateistien vastuusta heidän teoistaan?!
- Anonyymi00150
Anonyymi00149 kirjoitti:
Uskovat nimenomaan palvovat niiden pahojen tekojen puolesta, että vapautuvat vastuusta - joten on tosi pöhköä kysellä ateistien vastuusta heidän teoistaan?!
Jos uskovaiset pystyvät vastaamaan itse teoistaan, eihän he silloin edes palvoisi Jeesusta uhrina itsensä puolesta?! Se on sitten toinen asia, että mikä kate tällä on kuoleman jälkeen. Raamatun mukaan vain sen tulisen paikan verran.
- Anonyymi00151
Anonyymi00150 kirjoitti:
Jos uskovaiset pystyvät vastaamaan itse teoistaan, eihän he silloin edes palvoisi Jeesusta uhrina itsensä puolesta?! Se on sitten toinen asia, että mikä kate tällä on kuoleman jälkeen. Raamatun mukaan vain sen tulisen paikan verran.
Tietenkin vastaamme teoistamme, emne kiellä niitä, jahvekultti!
- Anonyymi00152
Anonyymi00151 kirjoitti:
Tietenkin vastaamme teoistamme, emne kiellä niitä, jahvekultti!
Juurikin niin.
- Anonyymi00153
Anonyymi00152 kirjoitti:
Juurikin niin.
No hyvä, ei siis enää tarvitsekaan palvoa Jeesusta uhrina itsen puolesta kirottuna tosi Jumalana, kun kykenettekin vastaamaan itse tekonne.
- Anonyymi00154
Anonyymi00153 kirjoitti:
No hyvä, ei siis enää tarvitsekaan palvoa Jeesusta uhrina itsen puolesta kirottuna tosi Jumalana, kun kykenettekin vastaamaan itse tekonne.
Se oli sitten kristinuskon loppu.
- Anonyymi00156
Anonyymi00154 kirjoitti:
Se oli sitten kristinuskon loppu.
Mihinkähän me nyt siirrämme sitten kirkosta nämä syntisovittajat, jotka ruikuttavat siellä Golgatan ristin juurella edelleenkin, jos emme saa heitä ymmärtämään, että heidän kuuluu vastata itse teoistaan?
Onko ehdotuksia - sinulta jahvekulttihuutelija?
Jahven kultti on siis kristinuskoa, jonka voimme nyt jättää syntioppina taakse, kun onkin Jeesuksen uusi tuleminen.
- Anonyymi00146
Hyvin kiteytetty.
- Anonyymi00159
Näin se menee.
- Anonyymi00160
Kiitos selvityksestä.
- Anonyymi00161
Ihminen ei omasta voimasta voi tehdä ratkaisua uskoa. Jos näin tekee, se ei perustu Jumalansanaan vaan omaan järkeen. Ja se ei pitkälle kanna.
Myöskään syyllisyyden tunne, tunnelukkojen purkautuminen yms. eivät liity Jumalansanaan liittyvään uskoon. Näin eksytetään ihmisiä luulemaan että ovat "ottaneet Jeesuksen vastaan", vaikka todellisuudessa kyse on psykologisesta helpotuksen tunteesta.- Anonyymi00163
Totta, harhaanjohtajia riittää - muista vai kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana, ja ehtoollisella, Paavalin sanoin, ruumis syötynä ja veri juotuna, kuvitellen niiden olevan todellisesti läsnä, ettei tule, hänen sanoin, vika pääksi Herran ruumiiseen ja veree, kun julistat hänen kuolemaansa.
Löytyy 1.Kor.11:23 alkaen. - Anonyymi00164
Anonyymi00163 kirjoitti:
Totta, harhaanjohtajia riittää - muista vai kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana, ja ehtoollisella, Paavalin sanoin, ruumis syötynä ja veri juotuna, kuvitellen niiden olevan todellisesti läsnä, ettei tule, hänen sanoin, vika pääksi Herran ruumiiseen ja veree, kun julistat hänen kuolemaansa.
Löytyy 1.Kor.11:23 alkaen.Eiköhän se ole enää pieni vähemmistö Lut kirkossa joka uskoo tuohon keskiaikaiseen oppiin Jeesuksen veren juomisesta. Kyllä järkevät ihmiset tajuavat, että tuo kuvaus on vertauskuvallinen.,"tehkää tämä minun MUISTOKSENI".
- Anonyymi00165
Anonyymi00164 kirjoitti:
Eiköhän se ole enää pieni vähemmistö Lut kirkossa joka uskoo tuohon keskiaikaiseen oppiin Jeesuksen veren juomisesta. Kyllä järkevät ihmiset tajuavat, että tuo kuvaus on vertauskuvallinen.,"tehkää tämä minun MUISTOKSENI".
Muistoateria se onkin, mutta merkitys siinä ehtoollisella ollessa on kuin Jeesus itse olisi läsnä.
Anonyymi00165 kirjoitti:
Muistoateria se onkin, mutta merkitys siinä ehtoollisella ollessa on kuin Jeesus itse olisi läsnä.
Kaikki on pään sisällä olevaa ajatusta. Sitä on uskonto ja Jumala ja Jeesus.
- Anonyymi00252
Anonyymi00165 kirjoitti:
hyvä tiivistys
- Anonyymi00166
Ratkaisun tekemistä voidaan hyvin kuvata arkisella esimerkillä. Sinulla on vähän rahaa ja tarvitset auton. Menet siis ostamaan käytettyä autoa, mutta et tiedä etkä ymmärrä autoista mitään. Päätät uskoa myyjää ja ostat auton. Sinua voidaan huiputtaa, mutta sinua voi onnistaakin ja saat hyvän auton. Olet toiminut uskossa. Sama on hengellisessä uskoontulossa. Todennäköisyys tulla huijatuksi on kuitenkin näissä suurempi.
- Anonyymi00168
Autokaupasta voi tehdä valituksen, mutta uskonnollisesta huijaamisesta ei. Siitä voi syyttää vain itseään ja tyhmyyttään että antoi vetää itseään höplästä.
”Ratkaisuun kuuluu metanoia eli mielenmuutos, jossa ihminen kääntyy pois synnistä ja kääntyy Jumalan puoleen.”
”Monille tämä on koko elämää muuttava kääntymiskokemus, mutta usko voi syntyä myös vähitellen ilman yhtä dramaattista hetkeä.”
Puhutaan kahdesta eri teologiasta. Toinen perustuu Calvinin oppiin ja toinen Lutherin oppiin.
Ratkaisukeskeinen teologia lähtee siitä, että ihminen on se, joka tekee ratkaisun ja luterilaisuus siitä, että Jumala armossaan antaa uskon.
Ratkaisukeskeisessä teologiassa taustalla on ajatus, että Jumala pelastaa vain ennalta valitut. Kristus kuoli ristillä ainoastaan niiden ihmisten puolesta, jotka hän oli jo alussa valinnut pelastukseen. Vain valittujen synnit on siis anteeksi annettu. Muiden ihmisten syntejä ei ole sovitettu.
Luterilaisuudessa puolestaan lähdetään siitä, että pelastus ei ole ihmisen teko. Evankeliumien katsotaan olevan lupaus, ”Pyhän Hengen puhdistamaan heitä ja antaa siis murheellisille, ahdistetuille ihmisille mahdollisimman kestävän lohdun: heidän pelastumisensa ei ole heidän omassa kädessään.”
”Joppa2” 2025-12-31 14:35:56 kommentoi:
”Mielestäni, mikään edellä mainituista asioista ei liity ihmisen pelastukseen. Me pelastumme Jumalan armosta emmekä omien tekojemme tai ansioittemme kautta…”
Tämä on luterilainen näkemys.
”Anonyymi00004” 2025-12-30 12:35:20 kirjoitti: ”Nyt on luterilaisten aika tehdä Jumalan mielen mukainen ratkaisu:”
Tässä tulee ilmi juuri tuo teologinen ero. Se helposti kääntyy ajatukseen, missä painopiste onkin enemmän toisen uskovan käännyttämisenä sitä omaa hiukan toisenlaista yhteisöä kohti. Silloin herää kysymys, miksi toinen kristitty käännyttää toista kristittyä?
”Anonyymi00097” 2025-12-31 14:18:39 kirjoitti: ”Sen olen huomannut uskovana että uskossa kasvu on tuskattuvan hidasta, mutta varmaa ja on lujalla pohjalla…”
En siis millään muotoa epäile, että joillakin voi tosiaan se ”uskoon tuleminen” olla voimakas tunnekokemus. Usein se on jossain tilaisuudessa, jossa tuota tunnelmaa on jo nostatettu ja siihen on helppoa lähteä mukaan.
Silti taustalla voi olla pitkäkin tie, missä ihminen on pohtinut ehkä jo vuosien ajan uskonasioita. Kunnes sitten tulee sopiva tilanne, nousee tunteet pintaan ja todellakin voi kokea tehneensä yhtäkkiä sen ”ratkaisun”.
On hyvä muistaa, että moni säilyttää myös sen uskon, mikä lapsena on ollut ja kasvaa siinä vuosien saatossa. Samoin se, että uskoon voi ”kasvaa”, eli Jumala kutsuu vuosien saatossa ja askel askelelta usko kasvaa.
Hengellistä kasvua soisi kaikkien kokevan, oli se sitten minkälaista tahansa. Eikä tosiaan ole aina helppo tie.
Oma juttunsa on sitten se, miten kukin ajattelee tuon parannuksen teon olevan käytännössä. Se ei välttämättä ole nopeaa ja juuri sitä hengellistä kasvua. Ikävä kyllä tähän saatetaan liittää myös monia vaatimuksia, mitä ne ihmiset siellä seurakunnassa seuraavat. Ellei näitä moninaisia vaatimuksia täytä, siitä saattaa pahimmassa tapauksessa alkaa jopa hengellinen kiusaaminen.- Anonyymi00169
Usein paras ratkaisu on ainakin mielenterveyden kannalta se että ihminen tulee pois uskosta.
- Anonyymi00167
Aloituksesta herää kysymys, millainen ratkaisu on Jeesukselle riittävä?
Siis riittääkö Jeesukselle, että sanoo uskovansa Häneen? Vai pitääkö myös elää Raamatussa kerrotulla tavalla vastaavissa olosuhteissa kyetäkseen todistamaan uskonsa olevan aitoa?
Oliko apostolien antama esimerkki uskonsa todistamisesta riittävää vai riittääkö Jeesukselle pelkkä puheella uskominen ja lähimmäisten uskon väheksyminen/halveksiminen ilman Raamatussa kerrottua ankaran hyveellistä elämää?"Aloituksesta herää kysymys, millainen ratkaisu on Jeesukselle riittävä?"
Hyvä kysymys. Olisi mielenkiintoisa saada vastauksiakin.- Anonyymi00170
Mummomuori2 kirjoitti:
"Aloituksesta herää kysymys, millainen ratkaisu on Jeesukselle riittävä?"
Hyvä kysymys. Olisi mielenkiintoisa saada vastauksiakin.Tämän kaltainen ratkaisu pitää tehdä: Usko Herraan Jeesukseen!
- Anonyymi00171
Mummomuori2 kirjoitti:
Hyvä kysymys. Olisi mielenkiintoisa saada vastauksiakin.Tuollaisen kysymyksen esittää vain sellainen, jolta puuttuu Kristuksen sisäinen tuntemus. Mielenkiintoista, että kristittynä esiintyy paljon sellaisia henkilöitä, jotka ovat vain kirkon jäseniä. Heille kaikki syvempi kristillisyys on mysteeriä.
- Anonyymi00172
Anonyymi00171 kirjoitti:
Tuollaisen kysymyksen esittää vain sellainen, jolta puuttuu Kristuksen sisäinen tuntemus. Mielenkiintoista, että kristittynä esiintyy paljon sellaisia henkilöitä, jotka ovat vain kirkon jäseniä. Heille kaikki syvempi kristillisyys on mysteeriä.
Mummo käyttää uskontoa kristittyjen lyömiseen.
- Anonyymi00173
Mummomuori2 kirjoitti:
Hyvä kysymys. Olisi mielenkiintoisa saada vastauksiakin.Etkös sinä enää esitäkään kristittyä?
- Anonyymi00174
Anonyymi00170 kirjoitti:
Tämän kaltainen ratkaisu pitää tehdä: Usko Herraan Jeesukseen!
Yhtä ainoaa ja oikeaa kristinuskon tulkintaa ei ole koskaan ollut olemassa, vaan jo alussa vallitsi uskonkäsitysten moninaisuus.
- Anonyymi00175
Anonyymi00174 kirjoitti:
Yhtä ainoaa ja oikeaa kristinuskon tulkintaa ei ole koskaan ollut olemassa, vaan jo alussa vallitsi uskonkäsitysten moninaisuus.
Jeesuksen seuraajiin, ystäviin ja läheisiin kuului monenlaista väkeä, joista toiset epäilivät ja toiset uskoivat. Jeesus mainitsi ettei hänen opetuslapsillaankaan ollut uskoa edes sinapinsiemenen vertaa. Evankeliumi kertoo eräästä isästä joka joutui huutamaan: "Minä uskon! Auta minua epäuskossani!”. Luulen että näin ajattelee moni mielessään. Johannes Kastaja epäili Jeesuksen messiaanisuutta vankilassaan ja Tuomas sanoi ettei usko tämän elävän mikäli ei näe häntä elossa. Myöhemminkin ylösnousemususko aiheutti epäilyä kristittyjen piireissä. Muistamme että myös uskossaan varma Pietari kielsi Jeesuksen ja opetuslapsista Juudas Iskariot petti hänet. Myös Jeesuksen omaiset olivat ainakin yhteen aikaan hyvin huolestuneita hänen mielenterveydestään (Mark. 3:21), ja juutalaiset näkivät hänessä itsensä Belsebulin eli pääpaholaisen. Kansana juutalaiset eivät ole koskaan ottaneet (uskoneet) Jeesusta vastaan.
- Anonyymi00176
Mummomuori2 kirjoitti:
Hyvä kysymys. Olisi mielenkiintoisa saada vastauksiakin.Aivojen lobotomia ja kymmenykset on maksettava. Näiden on kuuluttava ratkaisuun ehdottomasti helluntailaisuudessa. Siksi erosin.
ex-helluntailainen - Anonyymi00177
Anonyymi00176 kirjoitti:
Aivojen lobotomia ja kymmenykset on maksettava. Näiden on kuuluttava ratkaisuun ehdottomasti helluntailaisuudessa. Siksi erosin.
ex-helluntailainenKiitus kun avauduit elämästäsi,
- Anonyymi00178
Anonyymi00174 kirjoitti:
Ota pari tulkintaa omin sanoin niin tarkastellaan niitä.
- Anonyymi00179
Anonyymi00177 kirjoitti:
Kiitus kun avauduit elämästäsi,
Ole hyvä!
- Anonyymi00180
Anonyymi00178 kirjoitti:
Ota pari tulkintaa omin sanoin niin tarkastellaan niitä.
Suomessakin on nykyään yli kolmesataa kristillistä uskonlahkoa joilla kaikilla on hyvin erilainen Jeesus. Valinnanvaraa löytyy ja ehkä sinäkin löydät mieleisesi.
Anonyymi00170 kirjoitti:
Niin itse tein. Se oli lopulta hulluinta mitä olen tehnyt. Minusta tuli ateisti.
- Anonyymi00181
Anonyymi00170 kirjoitti:
"Usko Herraan Jeesukseen!"
Tuo on nykyisin pelkkä hokema, mikä ei kerro mitään siitä, mihin pitäisi uskoa. Anonyymi00181 kirjoitti:
Tuo on nykyisin pelkkä hokema, mikä ei kerro mitään siitä, mihin pitäisi uskoa.Usko Aku Ankkaan. Ihan sama.
- Anonyymi00182
torre3 kirjoitti:
Usko Aku Ankkaan. Ihan sama.
Vain siinä tapauksessa, että Aku Ankka on Raamatun tarinan Saatana.
- Anonyymi00183
Anonyymi00181 kirjoitti:
Tuo on nykyisin pelkkä hokema, mikä ei kerro mitään siitä, mihin pitäisi uskoa.Totta kai kertoo - pitää uskoa Jeesuksen kidutuskuolemaan ja kiroukseksi kiroamiseen itsen puolesta, että Room.7 pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa. Kaikki on täysin selvästi sanottu Raamatussa ja uskontunnustuksissa.
Anonyymi00182 kirjoitti:
Vain siinä tapauksessa, että Aku Ankka on Raamatun tarinan Saatana.
Aivan sama mihin uskoo.
- Anonyymi00184
Anonyymi00181 kirjoitti:
Tuo on nykyisin pelkkä hokema, mikä ei kerro mitään siitä, mihin pitäisi uskoa.Sinulle varmaan onki mutta ei uskoville.
- Anonyymi00185
torre3 kirjoitti:
Aivan sama mihin uskoo.
Minusta on kyllä täysin eri asia uskooko pahaan Saatanaan vai uskooko hyvään Jumalaan.
Anonyymi00184 kirjoitti:
Sinulle varmaan onki mutta ei uskoville.
Koko maailma uskoo johonkin.. Järjetöntä menoa.
- Anonyymi00187
Anonyymi00185 kirjoitti:
Minusta on kyllä täysin eri asia uskooko pahaan Saatanaan vai uskooko hyvään Jumalaan.
Ja karmeintahan on jos pahuudesta luodaan viattoman kuoliaaksi kiduttamisin, kirouksin kirota taivaan enkelikin, ruumiin syönnillä ja veren juonnilla muka Pyhä uskontokin!
- Anonyymi00188
Anonyymi00187 kirjoitti:
Ja karmeintahan on jos pahuudesta luodaan viattoman kuoliaaksi kiduttamisin, kirouksin kirota taivaan enkelikin, ruumiin syönnillä ja veren juonnilla muka Pyhä uskontokin!
Ja uhrina siis on itse tosi Jumala.
- Anonyymi00189
Anonyymi00184 kirjoitti:
Tuon hokeman taustalla voi yhtä hyvin olla PERKELE niin kuin usein onkin. Teot paljastavat totuuden ja puheilla ja sanoilla yritetään peittää totuus.
- Anonyymi00191
Anonyymi00189 kirjoitti:
Tuon hokeman taustalla voi yhtä hyvin olla PERKELE niin kuin usein onkin. Teot paljastavat totuuden ja puheilla ja sanoilla yritetään peittää totuus.
Niin, tai uskovaisuutta on katsottava suoraan silmiin jo Raamatunkin idealla - he ovat pahoja ihmisiä - Paavalin opin sanoin JO LUONNOSTAAN VIHATTAVIA, muutenhan he eivät valhein palvoisi pahuutta, vaan olisivat kuulleet Jeesuksen äänen.
Raamattu pukee tämän peliksi, missä pahat sielut juuri tuhotaan, kun he uskovat Saatanan olevan Jumala. - Anonyymi00192
Anonyymi00191 kirjoitti:
Niin, tai uskovaisuutta on katsottava suoraan silmiin jo Raamatunkin idealla - he ovat pahoja ihmisiä - Paavalin opin sanoin JO LUONNOSTAAN VIHATTAVIA, muutenhan he eivät valhein palvoisi pahuutta, vaan olisivat kuulleet Jeesuksen äänen.
Raamattu pukee tämän peliksi, missä pahat sielut juuri tuhotaan, kun he uskovat Saatanan olevan Jumala.Ihminen peilaa sisimpäänsä eri vaihtoehtoihin ja valitsee itseään vastaavan, kyse ei ole erehtymisestä. Olen niin moneen kertaan jo laittanut totuuden, ettei se ole voinut mennä ohi.
- Anonyymi00193
Anonyymi00185 kirjoitti:
Nuo ovat pelkkiä sanoja jotka eivät kerro mitään.
- Anonyymi00194
Anonyymi00192 kirjoitti:
Ihminen peilaa sisimpäänsä eri vaihtoehtoihin ja valitsee itseään vastaavan, kyse ei ole erehtymisestä. Olen niin moneen kertaan jo laittanut totuuden, ettei se ole voinut mennä ohi.
Olisipa taas mielenkiintoista nähdä tuo 19 poistetun viestin kokoelma, kuinka moni niistä sisältää Raamatun tietoa, esimerkiksi kopioimani Roomalaiskirjeen 7 luvusta ja kristinuskon pelastuksesta, pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa - ja mikä on ollut poistojen motiivina.
- Anonyymi00195
Anonyymi00184 kirjoitti:
Enemmistö uskovista on eri mieltä kanssasi.
- Anonyymi00199
Anonyymi00193 kirjoitti:
Nuo ovat pelkkiä sanoja jotka eivät kerro mitään.
Kertovat ihmisen mielen sisällön. Sen nimi on psykologia.
- Anonyymi00200
Anonyymi00199 kirjoitti:
Kertovat ihmisen mielen sisällön. Sen nimi on psykologia.
Täsmennys - se ei ole psykologiaa mikä on mielen sisältö, se on filosofiaa, vaan se on psykologiaa, että miten toisen mieli omaa hyvän tiedon Jumalana, ja toiselle pahakin tieto edustaa Jumalaa. Raamattu antaa mahdollisuuden ihmisen peilata molempiin ideoihin, ja se sitten kertoo, että mikä ihminen on.
- Anonyymi00204
Anonyymi00194 kirjoitti:
Olisipa taas mielenkiintoista nähdä tuo 19 poistetun viestin kokoelma, kuinka moni niistä sisältää Raamatun tietoa, esimerkiksi kopioimani Roomalaiskirjeen 7 luvusta ja kristinuskon pelastuksesta, pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa - ja mikä on ollut poistojen motiivina.
Ilmeisesti tämä totuus poistettiin: Kaste ei ole uudesti syntymän peso, vaan uudesti syntymä on peso. Pietari kirjoitti vesikasteesta: aste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä,
Samoin Jesaja puhui profetiassaan: Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
Siis luonnollinen vesi, kaste ei pese pois syntejä.
Paavali kirjoitti: Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
Kuka näkee ja missä kohtaa lainatussa Sanan kohdassa sanan 'kaste' tai 'kaste vedessä'?
Luterilaiset eivät kestä Sanan valoa! Anonyymi00188 kirjoitti:
Ja uhrina siis on itse tosi Jumala.
Harvassa uskonnossa Jumala tuomitaan kuolemaan.
- Anonyymi00208
Anonyymi00204 kirjoitti:
Ilmeisesti tämä totuus poistettiin: Kaste ei ole uudesti syntymän peso, vaan uudesti syntymä on peso. Pietari kirjoitti vesikasteesta: aste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä,
Samoin Jesaja puhui profetiassaan: Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
Paavali kirjoitti: Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
Kuka näkee ja missä kohtaa lainatussa Sanan kohdassa sanan 'kaste' tai 'kaste vedessä'?
Luterilaiset eivät kestä Sanan valoa!Kaste on uudestisyntymisen peso ja kasteessa synnit pestään pois. Tämä on Raamatun totuus
- Anonyymi00225
Anonyymi00204 kirjoitti:
Luterilaiset eivät kestä Sanan valoa!Kasteesi avulla te siis voitte vapaalla tahdollanne pakottaa Jeesuksen hyväksymään teidät ja pahat tekonne, sekä pelastamaan teidät ikuiselta kärsimykseltä?
Kiva tuollainen miehinen vapaa tahto. - Anonyymi00336
Anonyymi00208 kirjoitti:
Kaste on uudestisyntymisen peso ja kasteessa synnit pestään pois. Tämä on Raamatun totuus
Kasteen upotuksessa ihminen syntyy uudestaan ja synnit pestään pois.
- Anonyymi00599
Anonyymi00336 kirjoitti:
Kasteen upotuksessa ihminen syntyy uudestaan ja synnit pestään pois.
Ei upotuksen vaan kasteen
- Anonyymi00196
Sanamagia on yleisin harhaoppi tässä ketjussa.
- Anonyymi00197
Vain sinun kohdallasi.
- Anonyymi00198
Aivan. Se on noituutta ja sen harjoittaminen kielletään Raamatussa
- Anonyymi00201
Anonyymi00198 kirjoitti:
Kristinusko Kristuksella perustuu mystiseen okkultismiin, mikä ei omille aivoilleni valon tuovana Luciferina olleenkaan aukea.
- Anonyymi00202
Anonyymi00198 kirjoitti:
Raamattu on aika kaukana uskovaisten käsityksistä, totuudesta nyt puhumattakaan.
- Anonyymi00203
Anonyymi00202 kirjoitti:
Raamattu on aika kaukana uskovaisten käsityksistä, totuudesta nyt puhumattakaan.
On aika mielenkiintoista väittää samaan aikaan 'noituutta' kielletyksi Raamatun mukaa, kun harrastetaan Raamattuun perustuen kannibalistista ihmissyöntiä ehtoollisella.
- Anonyymi00207
Anonyymi00203 kirjoitti:
On aika mielenkiintoista väittää samaan aikaan 'noituutta' kielletyksi Raamatun mukaa, kun harrastetaan Raamattuun perustuen kannibalistista ihmissyöntiä ehtoollisella.
Höpöhöpö, jahvekultti!
- Anonyymi00209
Anonyymi00207 kirjoitti:
Höpöhöpö, jahvekultti!
sitä on täällä liikkeelllä
- Anonyymi00205
Kerrankin oikeaa asiaa.
- Anonyymi00210
Totta, enää vain on päätettävä, että ketkä tapamme, että maapallo säästyy.
- Anonyymi00212
Anonyymi00210 kirjoitti:
Totta, enää vain on päätettävä, että ketkä tapamme, että maapallo säästyy.
Raamatulla tähän on vankka näkemys - ne jotka kumarsivat puhuvaa Pedon kuvaa.
Anonyymi00212 kirjoitti:
Raamatulla tähän on vankka näkemys - ne jotka kumarsivat puhuvaa Pedon kuvaa.
Raamattu kertoo menneestä ajasta, jolloin ihmiset olivat tyhmiä.
- Anonyymi00211
Minä uskon Jeesukseen sekä Jumalaan, mutta olen pettynyt ja jättänyt ila rukoukseni väliin kokonaan koska Jeesus on tehnyt vain pahaa elämässäni. ja häneen uskominen jarukoileminen
- Anonyymi00213
Kuulostaa oudolta?! Sotkeuduitko juutalaiseen syntioppiin Jeesuksen nimen hyväsikäytöllä?!
- Anonyymi00214
Anonyymi00213 kirjoitti:
Kuulostaa oudolta?! Sotkeuduitko juutalaiseen syntioppiin Jeesuksen nimen hyväsikäytöllä?!
Luoja - JeesuksEEN ei todellakaan kuulu uskoa, vaan uskoa, JeesuSTA.
- Anonyymi00214
Joukkopsykoosit tulilla.
- Anonyymi00216
Miksihän ratkaisun teko ärsyttää joitakin niin kovasti? He hyväksyvät vain papin ja vanhempien sekä kummien tekemät ratkaisut. Luulevatkohan he sillä pääsevänsä vapaaksi omasta vastuustaan?
- Anonyymi00217
Anonyymi00216 kirjoitti:
Miksihän ratkaisun teko ärsyttää joitakin niin kovasti? He hyväksyvät vain papin ja vanhempien sekä kummien tekemät ratkaisut. Luulevatkohan he sillä pääsevänsä vapaaksi omasta vastuustaan?
Ihmisen pitää manipuloitua "ratkaisuun". Se on uskomista uskonlahkoon. Sen jälkeen hänelle syötetään lahkon käsitystä mitä se on ollut. Ihmisen usko on silloin hänen oma tekonsa, eikä sillä ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä (ns. lahkousko)
Kristinuskossa julistetaan ensin evankeliumia sanoin ja teoin eli opetetaan mitä Jeesus käski opettaa. Tästä syntyy usko ja uusi syntyminen. Kun evankeliumi synnyttää uskon se on kokonaa Jumalan teko eikä se ole mikään ihmisen oma ratkaisu eikä teko.
Luterilaisuus oikein opetettuna ja ymmärrettynä on juuri näin. - Anonyymi00219
Anonyymi00217 kirjoitti:
Ihmisen pitää manipuloitua "ratkaisuun". Se on uskomista uskonlahkoon. Sen jälkeen hänelle syötetään lahkon käsitystä mitä se on ollut. Ihmisen usko on silloin hänen oma tekonsa, eikä sillä ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä (ns. lahkousko)
Kristinuskossa julistetaan ensin evankeliumia sanoin ja teoin eli opetetaan mitä Jeesus käski opettaa. Tästä syntyy usko ja uusi syntyminen. Kun evankeliumi synnyttää uskon se on kokonaa Jumalan teko eikä se ole mikään ihmisen oma ratkaisu eikä teko.
Luterilaisuus oikein opetettuna ja ymmärrettynä on juuri näin.Ensimmäisessä tapauksessa sika siis ostetaan säkissä näkemättä sitä ja voi olla ettei siellä sikaa olekaan. Tämä altistaa ihmisen monenlaiselle vallankäytölle ja uskonlahkojen petokselle.
- Anonyymi00220
Anonyymi00217 kirjoitti:
Luterilaisuus oikein opetettuna ja ymmärrettynä on juuri näin.Totta. Luterilaiset on manipuloitu papin ja kummien sekä lapsen vanhempien tekemiin ratkaisuihin. Lapselle EI julisteta evankeliumia, vaan hänet pakko kastetaan ilman, että kysytään hänen omaa mielipidettään. Tuollainen on rikos lapsen oikeutta vastaan.
- Anonyymi00224
Anonyymi00220 kirjoitti:
Totta. Luterilaiset on manipuloitu papin ja kummien sekä lapsen vanhempien tekemiin ratkaisuihin. Lapselle EI julisteta evankeliumia, vaan hänet pakko kastetaan ilman, että kysytään hänen omaa mielipidettään. Tuollainen on rikos lapsen oikeutta vastaan.
Kommenttisi mukaan lapselta tulisi myös saada lupa laittaa Hänet aluilleen ja synnyttää?
Lapsen pakottaminen syntymään tällaiseen maailmaan ilman Hänen vapaalla tahdollaan antamaansa suostumusta olisi rikos lapsen oikeutta kohtaan.
Samoin rintaruokinnasta vieroittaminen, terveydenhoito, päiväkotiin ja kouluun pakottaminen... ylipäätään kaikki mihin ei saada lapsen omaa suostumusta.
Sinulla vaikuttaa olevan varsin terveet näkemykset lastenhoitoon liittyen oikeudellisesta ajatellen. - Anonyymi00232
Ei ja sitä ärsyttää kun lapsi pääsee Jeesuksen omaksi
- Anonyymi00218
Varhaisissa seurakunnissa oli monenlaisia uskonkäsityksiä joista kertoo mm. Paavalin kirjeet seurakunnille. Monet seurakunnat olivat kokonaan luopuneet Paavalin opetuksista ja langenneet pois Kristuksesta. Mm. Ilmestyskirjassa mainittu Laodikean seurakunta oli pannut Jeesuksen ulos oven taakse kolkuttelemaan. Korinttolaiskirjeet kertovat monenlaisista uskonkäsityksistä jotka riitelivät keskenään ja Galatian seurakunta oli jo kokonaan lakiuskonto ja unohtanut Kristuksen. Tänään tilanne on ainakin yhtä sekava.
- Anonyymi00221
Niinkuin alkuseurakuntien tapauksissa samoin meidän aikamme seurakunnissa tilanne on samanlainen, mistä Raamattu varoittaa;"Sinulla on se nimi, että elät, mutta OLET KUOLLUT."Luopumus Jumalan sanasta on johtanut siihen.
- Anonyymi00222
Anonyymi00221 kirjoitti:
Niinkuin alkuseurakuntien tapauksissa samoin meidän aikamme seurakunnissa tilanne on samanlainen, mistä Raamattu varoittaa;"Sinulla on se nimi, että elät, mutta OLET KUOLLUT."Luopumus Jumalan sanasta on johtanut siihen.
Tälläkin palstalla uskovaiset saarnaavat omista menneen ajan moraalikäsityksistään. Evankeliumi on kokonaan unohtunut.
- Anonyymi00229
Anonyymi00221 kirjoitti:
Niinhän sinä olet tehnyt, turha esittää uskovaa
- Anonyymi00231
Onko sillä paha olo vai miksi se kirjoittaa yöllä luterilaisuus palstalla?
- Anonyymi00235
Anonyymi00231 kirjoitti:
Onko sillä paha olo vai miksi se kirjoittaa yöllä luterilaisuus palstalla?
On sillä, tosi paha olla
- Anonyymi00240
Anonyymi00235 kirjoitti:
On sillä, tosi paha olla
Noilla kasteenpalvojilla on aina nuo samat kommentit. Paha olo, ärsyttäinen, pedofili, yö, ynnä muut kommentit ovat heidän ainoaa teologiaa, mistä he osaavat kirjoittaa. Tuo sama toistuu viikon välein. Raamatullisesta kasteesta he eivät osaa sanoa mitään. Valitettavasti.
- Anonyymi00223
Ratkaisunteossa ihmisen pitäisi muuttua homosta heteroksi, mutta niin ei ole koskaan käynyt. Mitä sitten?
- Anonyymi00226
Ratkaisun teossa syntisestä tulee armahdettu syntinen. "Joka syntinsä tunnustaa ja HYLKÄÄ saa armon."
- Anonyymi00227
Anonyymi00226 kirjoitti:
Ratkaisun teossa syntisestä tulee armahdettu syntinen. "Joka syntinsä tunnustaa ja HYLKÄÄ saa armon."
Homosta ei siis voi tulla "armahdettua syntistä", koska hän on homo vauvasta vaariin eikä pysty muuttumaan heteroksi. Näinkö se menee?
Anonyymi00227 kirjoitti:
Homosta ei siis voi tulla "armahdettua syntistä", koska hän on homo vauvasta vaariin eikä pysty muuttumaan heteroksi. Näinkö se menee?
Niin se menee. Jokainen ihminen on sama kuolemaan asti.
- Anonyymi00233
Anonyymi00227 kirjoitti:
Jos ihminen identifioi itsensä homoksi niin hän ei voi olla kristitty koska kristitty identifioi itsensä Jeesuksen seuraajaksi ja pysyy siinä identiteetissä.
Anonyymi00233 kirjoitti:
Jos ihminen identifioi itsensä homoksi niin hän ei voi olla kristitty koska kristitty identifioi itsensä Jeesuksen seuraajaksi ja pysyy siinä identiteetissä.
Jeesuksen seuraaminen on eri asia kuin se mikä on sukupuolinen suuntaus.
Jeesus otti mukaansa ne, joilla ei ole mitään tekemistä, ei sen mukaan oliko homo.- Anonyymi00234
torre3 kirjoitti:
Niin se menee. Jokainen ihminen on sama kuolemaan asti.
Tervetuloa kirkkoon! Kaikki ovat tervetulleita, myös homoseksuaalit aivan sellaisina kuin olette. Jumala rakastaa teitä mitään ehtoja asettamatta.
Luterilainen - Anonyymi00236
Anonyymi00234 kirjoitti:
Tervetuloa kirkkoon! Kaikki ovat tervetulleita, myös homoseksuaalit aivan sellaisina kuin olette. Jumala rakastaa teitä mitään ehtoja asettamatta.
LuterilainenTotta, mutta kaikkien pitää tehdä parannusta.
- Anonyymi00237
Anonyymi00233 kirjoitti:
Monet homot ovat kristittyjä. Kiiton Herralle Jeesukselle!
- Anonyymi00238
Anonyymi00236 kirjoitti:
Totta, mutta kaikkien pitää tehdä parannusta.
Sinun kannattaa aloittaa itsestäsi.
- Anonyymi00241
Anonyymi00238 kirjoitti:
Sinun kannattaa aloittaa itsestäsi.
Ihmistä ei tuomita sen perusteella mitä hän on syntyessään, vaan sen perusteella mitä hän TEKEE. "Joka syntiä tekee, on synnin orja."
- Anonyymi00245
Anonyymi00241 kirjoitti:
Ihmistä ei tuomita sen perusteella mitä hän on syntyessään, vaan sen perusteella mitä hän TEKEE. "Joka syntiä tekee, on synnin orja."
Ei vaan ihminen tuomitaan sillä perusteella mitä hän on jättänyt tekemättä. TEE PARANNUS!!!!
Matt. 25:45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.' - Anonyymi00247
Anonyymi00245 kirjoitti:
Ei vaan ihminen tuomitaan sillä perusteella mitä hän on jättänyt tekemättä. TEE PARANNUS!!!!
Matt. 25:45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'Ei noita tee
- Anonyymi00249
Anonyymi00245 kirjoitti:
Matt. 25:45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'Jeesuksen omat tosiaan saavat kuulla viimeisellä tuomiolla vain hyvät tekonsa mutta vuohet kuulevat vain tekrmättömät tekonsa.
Huomaa, että lampaat olivat koko elämänsä lampaita ja vuohet koko ikänsä vuohia. - Anonyymi00303
Anonyymi00249 kirjoitti:
Jeesuksen omat tosiaan saavat kuulla viimeisellä tuomiolla vain hyvät tekonsa mutta vuohet kuulevat vain tekrmättömät tekonsa.
Huomaa, että lampaat olivat koko elämänsä lampaita ja vuohet koko ikänsä vuohia.Jos on kaksi tietä - toinen vie takaisin paratiisiin ja toinen (sielun) kadotukseen, kuten Jeesuksen sanoin Matteuksen evankeliumin 7. luvussa lukee, niin kummalla tiellä oletat olevan jonkin tuomionluvun?
- Anonyymi00305
Anonyymi00303 kirjoitti:
Jos on kaksi tietä - toinen vie takaisin paratiisiin ja toinen (sielun) kadotukseen, kuten Jeesuksen sanoin Matteuksen evankeliumin 7. luvussa lukee, niin kummalla tiellä oletat olevan jonkin tuomionluvun?
Tuleeko tuomionluku paratiisin tien päässä, jossa voittaja pääsee elämän puusta syömään salattua mannaa (Ilm.2:7), vai tiessä, joka johtaa tulenliekkeihin, Jahve Jumalan luo (1.Kor.3:13) jokin tuomionluku, ettei joudukaan tulen liekkeihin?
Raamattu ei kerro tällaista vastausta - paratiisin tietä, kun Jeesus on tie, totuus ja elämä, ei pääsisikään paratiisiin, tai Paavalin opilla, kun palvoo Jeesuksen nimeen tosi Jumalaa kirottuna, ei joutuisikaan helvettiin.
Kumman tien päässä on? - Anonyymi00306
Anonyymi00305 kirjoitti:
Tuleeko tuomionluku paratiisin tien päässä, jossa voittaja pääsee elämän puusta syömään salattua mannaa (Ilm.2:7), vai tiessä, joka johtaa tulenliekkeihin, Jahve Jumalan luo (1.Kor.3:13) jokin tuomionluku, ettei joudukaan tulen liekkeihin?
Raamattu ei kerro tällaista vastausta - paratiisin tietä, kun Jeesus on tie, totuus ja elämä, ei pääsisikään paratiisiin, tai Paavalin opilla, kun palvoo Jeesuksen nimeen tosi Jumalaa kirottuna, ei joutuisikaan helvettiin.
Kumman tien päässä on?Noita ei tiedä
- Anonyymi00310
Anonyymi00249 kirjoitti:
Jeesuksen omat tosiaan saavat kuulla viimeisellä tuomiolla vain hyvät tekonsa mutta vuohet kuulevat vain tekrmättömät tekonsa.
Huomaa, että lampaat olivat koko elämänsä lampaita ja vuohet koko ikänsä vuohia.Kyllä ne nyt VT:ssä ovat yhtälailla Jahven teurastettuja uhreja.
- Anonyymi00311
Anonyymi00310 kirjoitti:
Kyllä ne nyt VT:ssä ovat yhtälailla Jahven teurastettuja uhreja.
Minusta tuntuu, että se joka on tuon kohdan kirjoittanut Raamattuun Jeesuksen puhumaksi, ei ole edes ymmärtänyt Jeesuksen opetusta, kuten on monta muutakin kohtaa yhtä pielessä.
- Anonyymi00239
Monet homot ovat Jumalan lapsia ja taivaan perillisiä. Kiitos Herralle Jeesukselle!
- Anonyymi00250
Mutta ei noidat
- Anonyymi00253
Anonyymi00250 kirjoitti:
Mutta ei noidat
ne liikkuu yöllä
- Anonyymi00255
Anonyymi00253 kirjoitti:
ne liikkuu yöllä
Täällä joku luetteli yli 20 haukkumatermiä mitä hellarinoita on käyttänyt
Kertoo aika paljon - Anonyymi00304
Anonyymi00255 kirjoitti:
Täällä joku luetteli yli 20 haukkumatermiä mitä hellarinoita on käyttänyt
Kertoo aika paljonMielenvikainen tapaus! Kirjoittaa vielä yöllä!
- Anonyymi00307
Anonyymi00304 kirjoitti:
Mielenvikainen tapaus! Kirjoittaa vielä yöllä!
On, siitä olemme samaa mieltä
- Anonyymi00312
Taivasta ei peritä, Jeesuksen mukaan se on meidän todellisuus, jossa elämme.
Mutta jos vaihtaa Jeesuksen opetuksen juutalaiseen Paavalin syntiuhrikulttiin, on Paavalin sanoin perattava ensin tuo taivasten valtakunta pois (Matt13:33 ja 1.Kor.5:7), koska Jeesuksen opetuksin se on sisällisesti meissä Jumalan valtakuntana, eikä siellä voi olla silloin syntiä, mitä pelastuutaan tekemään, kun palvotaa Jeesusta uhrina (Room.7). - Anonyymi00678
Anonyymi00312 kirjoitti:
Mutta jos vaihtaa Jeesuksen opetuksen juutalaiseen Paavalin syntiuhrikulttiin, on Paavalin sanoin perattava ensin tuo taivasten valtakunta pois (Matt13:33 ja 1.Kor.5:7), koska Jeesuksen opetuksin se on sisällisesti meissä Jumalan valtakuntana, eikä siellä voi olla silloin syntiä, mitä pelastuutaan tekemään, kun palvotaa Jeesusta uhrina (Room.7).noita ragee taas
- Anonyymi00679
Anonyymi00312 kirjoitti:
Mutta jos vaihtaa Jeesuksen opetuksen juutalaiseen Paavalin syntiuhrikulttiin, on Paavalin sanoin perattava ensin tuo taivasten valtakunta pois (Matt13:33 ja 1.Kor.5:7), koska Jeesuksen opetuksin se on sisällisesti meissä Jumalan valtakuntana, eikä siellä voi olla silloin syntiä, mitä pelastuutaan tekemään, kun palvotaa Jeesusta uhrina (Room.7).se on vaan niin
- Anonyymi00284
Ei uskoontuloon ole kuin yksi ehto, palvoa Jeesusta kirottuna tosi Jumalana itsensä puolesta (Gal.3:13) uhrina.
- Anonyymi00285
Tämä kattaa kaikki kristinuskon lahkot ja lajitkin. Ei mitään eroa (kolminaisuusoppi).
- Anonyymi00308
Anonyymi00285 kirjoitti:
Tämä kattaa kaikki kristinuskon lahkot ja lajitkin. Ei mitään eroa (kolminaisuusoppi).
Ja tämän tien pää löytyy Raamatusta 1.Kor.3:13 - se päivä tulessa ilmestyy, joka näyttää teille, että mikä oli teidän tekonne uskoa Paavalia, kuten jakeessa lukee.
- Anonyymi00309
Anonyymi00308 kirjoitti:
Ja tämän tien pää löytyy Raamatusta 1.Kor.3:13 - se päivä tulessa ilmestyy, joka näyttää teille, että mikä oli teidän tekonne uskoa Paavalia, kuten jakeessa lukee.
Ei siinä lue mitään vaihtoehtoja.
- Anonyymi00313
Anonyymi00309 kirjoitti:
Ei siinä lue mitään vaihtoehtoja.
Vaihtoehto oli jo siinä, että uskotteko te Jeesusta vai uskotteko te Paavalia.
- Anonyymi00318
Anonyymi00313 kirjoitti:
Vaihtoehto oli jo siinä, että uskotteko te Jeesusta vai uskotteko te Paavalia.
Kumpaa sinä, jahvekultti?
- Anonyymi00319
Anonyymi00318 kirjoitti:
Kumpaa sinä, jahvekultti?
Jahvekultti perustuu vain Paavalin Baalin uhrikulttiin ja Jahve nini on vain kristinuskossa, Jehovan todistajilla Jehova, islamistit kutsuvat Alkahiksi, juutalaisilla itsellään JHWH, muinoin käytetty myös Marduk nimeä.
Marduk onkin mielenkiintoinen, koska häneen liittyy tähtikehän hajottaminen, ja Baabelin torni, jota mukaillen on rakennettu Strasbourgin EU-rakennus, jossa elokuussa 1944 natsien pöydällä päätettiin EU:n muodostaminen kansallissosialismin uudelleen valtaanousuun valtiosopimuksin Saksan teollisuuden avulla.
- Anonyymi00315
Syntiinlankeemus Raamatun mukaan (Mooseksen kirja, 3. luku) ihan oikeesti tapahtui näin:
1Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: »Onko Jumala todella sanonut: ’Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta’?» 2Nainen vastasi käärmeelle: »Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä. 3Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: ’Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.’» 4Silloin käärme sanoi naiselle: »Ei, ette te kuole. 5Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan.» 6Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.
7Silloin heidän silmänsä avautuivat, ja he huomasivat olevansa alasti. He sitoivat yhteen viikunanlehtiä ja kietoivat ne vyötärölleen.
8Kun iltapäivä viileni, he kuulivat Jumalan kävelevän puutarhassa. Silloin mies ja nainen menivät Jumalaa piiloon puutarhan puiden sekaan. 9Herra Jumala huusi miestä ja kysyi: »Missä sinä olet?» 10Mies vastasi: »Minä kuulin sinun askeleesi puutarhassa. Minua pelotti, koska olen alasti, ja siksi piilouduin.» 11Herra Jumala kysyi: »Kuka sinulle kertoi, että olet alasti? Oletko syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?» 12Mies vastasi: »Nainen, jonka sinä annoit minulle kumppaniksi, antoi minulle sen puun hedelmän, ja minä söin.» 13Silloin Herra Jumala sanoi naiselle: »Mitä oletkaan tehnyt!» Nainen vastasi: »Käärme minut petti, ja minä söin.»
Kyseessä olevassa Raamatun kerronnassa kyllä selkeästi sanotaan, että juuri nainenhan vastasi käärmeelle: »Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä. Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: ’Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.’» Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole."
Ja niinpä synti, naisen painostus hyväksymään Jumalan selkeiden käskyjen ja neuvojen kunnioittamattomuus saastutti ihmisen toimimaan miten milloinkin sattuu ihmiselle sopimaan parhaiten selittelemällä.
k_v- Anonyymi00316
Puhuuko siis valkonaama käärmeen kaksihaaraisella kielellä? Vuosikertaa Tex Willer.
Voiko olla taivasta taivaassa sellaisilla/sellaisella, jolle/joille se kuuluu?
Onko ennen Jeesustakin ollut kuri, järjestys, säännöt? Rikkomukset/seuraukset.
Onko Jeesuskin, elävä Henki ollut aina?
Mä ainakin kunnioitan itseäni suurempia Voimia. Sinulle.
Kaikki kuolemme. Mutta millä eväillä.? - Anonyymi00317
Anonyymi00316 kirjoitti:
Puhuuko siis valkonaama käärmeen kaksihaaraisella kielellä? Vuosikertaa Tex Willer.
Voiko olla taivasta taivaassa sellaisilla/sellaisella, jolle/joille se kuuluu?
Onko ennen Jeesustakin ollut kuri, järjestys, säännöt? Rikkomukset/seuraukset.
Onko Jeesuskin, elävä Henki ollut aina?
Mä ainakin kunnioitan itseäni suurempia Voimia. Sinulle.
Kaikki kuolemme. Mutta millä eväillä.?Sattuuko päähän?
- Anonyymi00320
Ajatella, näin kavalan petollinen on uskovaisten Luojajumala - istuttaa ihmisen kiusaksi puun, mihin ei saa koskea, kutsuu Saatanan helvetistä vielä houkuttelemaan viatonta ihmistä pahuuteen, että saa synnin maailmaan perisyntinä.
Laitatko tuon kohdan missä Jumala sanoo paratiisissa luonen perisynnin ja ylipäätään synnin maailmaan?
Kun minä tunnen vain Luojajumalan sanat, että miten ihminen tuosta puusta syötyään tulikin hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi, luomaan sanan voimalla, mistä syystä ikuinen elämä oli suojattava?
Löytyy 2.Moos.3:22
Onko minulla eri Raamattu, kun siinä lukee Luojajumalan kauhistuneet sanat, ettei se ihminen vielä siitäkin - elämän puusta - menisi syömään!
Ja wikipedia Perisynti - kyse on vain Paavalin yhden kirjeen yhdestä jakeesta.
Luomiskertomuksessa ei tietenkään Jumalan paratiisissa ole Saatanaa tai syntiä.
Kyse oli ihmeiden teon suojaamisesta, kun ihminen ei erota pahaa tietoa hyvästä tiedosta - ei edes Saatanaa ja Jumalasa toisistaan. - Anonyymi00321
Anonyymi00320 kirjoitti:
Ajatella, näin kavalan petollinen on uskovaisten Luojajumala - istuttaa ihmisen kiusaksi puun, mihin ei saa koskea, kutsuu Saatanan helvetistä vielä houkuttelemaan viatonta ihmistä pahuuteen, että saa synnin maailmaan perisyntinä.
Laitatko tuon kohdan missä Jumala sanoo paratiisissa luonen perisynnin ja ylipäätään synnin maailmaan?
Kun minä tunnen vain Luojajumalan sanat, että miten ihminen tuosta puusta syötyään tulikin hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi, luomaan sanan voimalla, mistä syystä ikuinen elämä oli suojattava?
Onko minulla eri Raamattu, kun siinä lukee Luojajumalan kauhistuneet sanat, ettei se ihminen vielä siitäkin - elämän puusta - menisi syömään!
Kyse oli ihmeiden teon suojaamisesta, kun ihminen ei erota pahaa tietoa hyvästä tiedosta - ei edes Saatanaa ja Jumalasa toisistaan.Tämän uskominen on se kaiken pointti - uskotko Paavalia - Luojajumala oli paha Jumala vai uskotko Jeesusta, että olikin hyvä Jumala, joka suojasi ihmisen sitomalla tämän materiaan?!
- Anonyymi00322
Anonyymi00321 kirjoitti:
Tämän uskominen on se kaiken pointti - uskotko Paavalia - Luojajumala oli paha Jumala vai uskotko Jeesusta, että olikin hyvä Jumala, joka suojasi ihmisen sitomalla tämän materiaan?!
Nimittäin Jeesus oli se, joka näytti, että miten materiaa luodaan sanan voimalla - ei Paavali.
- Anonyymi00324
Pääasia tuntui olevan taas vain Luojajumalan pahuuden todistaminen, että pääsee palvomaan Luciferia!!!
- Anonyymi00326
Ja tuohon on myös täysin tieteeliinen selitys, että miten aika on sidottu materiaan.
- Anonyymi00327
Anonyymi00317 kirjoitti:
Sattuuko päähän?
Minä vastaan hänen puolesta - kyllä tuo tajuton syntityhmyys ja -hulluus nyt sattuu kenen päähän tahansa, jonka uskovaiset saavat mahtumaan jopa syntinä paratiisiin.
- Anonyymi00328
Anonyymi00320 kirjoitti:
Kyse oli ihmeiden teon suojaamisesta, kun ihminen ei erota pahaa tietoa hyvästä tiedosta - ei edes Saatanaa ja Jumalasa toisistaan.Koodi edellä väärän Luojajumalan omiin sanoihin. Löytyy 1.Mooseksen kirja, luku 3:22.
- Anonyymi00329
Anonyymi00328 kirjoitti:
Koodi edellä väärän Luojajumalan omiin sanoihin. Löytyy 1.Mooseksen kirja, luku 3:22.
Tämä luku 3:22 on siinäkin mielessä merkittävä, että ilmestyskirja loppuu 22:3, kun mitään kirousta ei ole enää oleva.
- Anonyymi00330
Anonyymi00329 kirjoitti:
Tämä luku 3:22 on siinäkin mielessä merkittävä, että ilmestyskirja loppuu 22:3, kun mitään kirousta ei ole enää oleva.
Ja se kirous syntyy sitten petollisen Jumalan tarinalla, tähän väliin, kun kumarretaan puhuvaa Pedon kuvaa, koko Raamatulla.
Tuolla edellä esitin kysymyksen: "Aloituksesta herää kysymys, millainen ratkaisu on Jeesukselle riittävä?"
Tähän ei kukaan osannut tai halunnut antaa vastausta.
”Anonyymi00170” 2026-01-02 10:55:14 tarjosi ”Tämän kaltainen ratkaisu pitää tehdä: Usko Herraan Jeesukseen!” johon ”Anonyymi00181” 2026-01-02 13:32:31 vastasi: ”Tuo on nykyisin pelkkä hokema, mikä ei kerro mitään siitä, mihin pitäisi usko.”
Näin se tuntuu joskus olevan. Ei riitä, että uskoo Jumalaan ja Jeesukseen, vaan vaaditaan paljon muutakin.
”Anonyymi00171” 2026-01-02 11:06:44 kirjoitti: ”Mielenkiintoista, että kristittynä esiintyy paljon sellaisia henkilöitä, jotka ovat vain kirkon jäseniä. Heille kaikki syvempi kristillisyys on mysteeriä.”
Tuota, jos tehdään näitä laskelmia mm. sen suhteen, miten paljon on vaikka kristittyjä, niin totta kai jokainen jäsen lasketaan mukaan.
Mutta jos usko on tärkeä, niin silloin totta kai esiinnytään kristittynä. Ei sitä kukaan voi eikä saa kieltää.
Omalla kohdallani oli vuosia uskonnoton. Kunnes sain uskon ja aloin etsiä sitä yhteisöä, mihin voisin liittyä. Oli vaihtoehtoja ja pitkään mietin ortodoksisen ja luterilaisuuden välillä. Luterilaisuus vei voiton, mutta parhaimmat hengelliset keskustelut olen käynyt ortodoksien kanssa.
”Anonyymi00176” 2026-01-02 11:54:08 kirjoitti:
”Aivojen lobotomia ja kymmenykset on maksettava. Näiden on kuuluttava ratkaisuun ehdottomasti helluntailaisuudessa.”
Tässä on yksi esimerkki siitä, kun tuo ratkaisu ei olekaan pelkästään siinä, että uskoo. Pikkuhiljaa aletaan ujuttamaan kaikenlaista tuon ratkaisun varjolla.
”Anonyymi00217” 2026-01-03 04:38:29 kirjoitti:
”Ihmisen pitää manipuloitua "ratkaisuun". Se on uskomista uskonlahkoon. Sen jälkeen hänelle syötetään lahkon käsitystä mitä se on ollut. Ihmisen usko on silloin hänen oma tekonsa, eikä sillä ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä (ns. lahkousko)”
En edelleenkään käytä tuota lahko termiä.
Mutta tuossa oli kaksi seikkaa. Näyttää siltä, että niissä yhteisöissä, missä korostetaan tuota ”ratkaisua”, ei ole yhtenäistä käsitystä siitä, mitä kaikkea se sisällään pitää. Näin tuo yhteisön oma teologinen näkemys painottuu aika tavalla.
”Anonyymi00223” 2026-01-03 07:09:55 kommentoi: ”Ratkaisunteossa ihmisen pitäisi muuttua homosta heteroksi, mutta niin ei ole koskaan käynyt.”
Tuo on aika yksinkertaistettu näkemys. Osittain pitänee paikkansa.
Mutta mitä muuta pitää muuttaa?- Anonyymi00331
Oletko tullut uskoon ja saanut Pyhän Hengen?
- Anonyymi00332
"Tähän ei kukaan osannut tai halunnut antaa vastausta."
Kyllä sinulle on annettu vastaus Raamatusta, mutta sinä et ole halunnut uskoa siihen. Jeesukselle riittää samanlainen vastaus, kuin mikä annettiin Paavo Ruotsalaiselle, joka oli synnin hädässä.
"Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, Kristuksen sisäinen tunteminen."
MM
"Ei riitä, että uskoo Jumalaan ja Jeesukseen, vaan vaaditaan paljon muutakin."
Kuka vaatii ja mitä? Taidat kuvitella vain omiasi, kun kuvittelet, että kirkon jäsenyys riittää. Ratkaisunteko on juuri sitä, että tunnustaa olevansa syntinen ja tarvitsee Jeesuksen veren puhdistusta:
1. Joh 1
"Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta. Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä." - Anonyymi00335
Jeesuksella riittävä ratkaisu tulee Uudesta testamentista.
Ensin tehdään ratkaisu tulla uskoon Jeesukseen, mikä merkitsee että lähdetään seuraamaan Häntä. Mennään upotukselle jolloin vanha lihallinen ihminen kuolee ja menee hautaan ja vedestä nousee uudestisyntynyt ihminen Hengestä, ei siis enää lihasta sillä lihan ihminen on kuollut. Tämä Hengestä syntynyt omaa sisimmässään Jeesukseen joka ottaa johdon tässä ihmisessä ja alkaa vaikuttaa hengellistä kasvua, evankeliumi ja lähimmäistyötä tehden sitä mitä Jeesus haluaa hänessa tehdä. Näin hän kasvaa uskossaan seurakunnan opetuksessa ja Jeesuksen opetuksessa ja siis tehden enimmäkseen Jeesuksen tekoja - - kuitenkin täytyy muistaa että liha siellä yhä vaikuttaa eli kristitynkään elämä ei ole vielä täydellisesti pyhitettyä elämää mutta koko ajan vastuu on nyt Jumalalla. Ja Jeesus pitää tarkan huolen lampaastaan ja etsii hänet jos ihminen eksyy vääriin tekoihin. Jeesus on siis meidän elämämme takuuhenkilö johon panemme luottomme ikuisiksi ajoiksi. Ja kiitos tästä kaikesta jää Jumalalle. Amen - Anonyymi00364
Anonyymi00331 kirjoitti:
Oletko tullut uskoon ja saanut Pyhän Hengen?
Kyllä tuo pinkkimummomuori ihan asiaakin puhuu monasti. Ehkäpä se johtuu siitä, että hän on jo ikääkin saanut sen verran mittariin, ettei nenästä enää valu mitään nesteitä. Vaikka vähän raikkaat kelit nyt ulkosalla tällä hetkellä olisikin. Talvipakkaset.
Enkä mä edes tajua miten jotkut uskismiehet naurelevat vitsinä joillekin "vanhalle aatamille", joka nostaa päätään, kun "sortuu" johonkin syntiin tai seikkaan, tai tekoon.
Huonoja vitsejä. Vanhat aatamit. Tuon verran nyt pitäisi olla jo omavanhurskauttakin.
Oli tästä nyt sitten jollekin hyötyä tai ei.
- Anonyymi00333
Peukku! 👍
- Anonyymi00334
Kiitos!
- Anonyymi00337
Katsotaanpa tätä viestiä tarkemmin:
<<<Anonyymi00335
2026-01-05 13:01:34
Jeesuksella riittävä ratkaisu tulee Uudesta testamentista.
Ensin tehdään ratkaisu tulla uskoon Jeesukseen, mikä merkitsee että lähdetään seuraamaan Häntä.<<<
Löytyy Matteus, 7 luku: 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Tämä on se "riittävä" Jeesuksen mukaan. Uskosta hän ei puhu sanaakaan.
<<< "Mennään upotukselle jolloin vanha lihallinen ihminen kuolee ja menee hautaan ja vedestä nousee uudestisyntynyt ihminen Hengestä, ei siis enää lihasta sillä lihan ihminen on kuollut."<<<
Lihasta, ei löydy mitään Jeesuksen puhumana, mutta Paavali joka loi kristinuskon, puhuu kyllä vakavaa asiaa lihasta tärkeimmässä opetuskirjeessään, kirje Roomalaisille:
"7:25 KIITOS JUMALALLE Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."
Näin Paavali siis määritterlee, että on isän tekojen tahto on palvella synnin laklia.
"Tämä Hengestä syntynyt omaa sisimmässään Jeesukseen joka ottaa johdon tässä ihmisessä ja alkaa vaikuttaa hengellistä kasvua"
Tämä löytyy Paavalin Galatalaiskirjeestä: "3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu". Ja tästä syystä sitten saa ne demonit kimppuunsa, mistä uskovaiset kertovat.
<<Näin hän kasvaa uskossaan - mutta kristitynkään elämä ei ole vielä täydellisesti pyhitettyä elämää. Amen<<<
Ei ei ole, se olisi se yksin uskosta tiet, Matt.7, Jeesus: "se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät",
Ja niinpä siellä tien päässä palaakin tuli: "1.Kor. 3:13 niin kunkin TEKO (uskoa Paavalia) on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy"
Ei nyt sitten onnistunutkaan syödä paratiisiin elämän puusta salattua mannaa, mikä olisi ollut se tien pää, joka meni siitä ahtaasta portista, jonka niin harva löysi:
"Ilm. 2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'
Nyt kävikin niin, että teidän "yksin uskosta" tien päässä paratiisin puut ovatkin palaneet hiillokseksi, jota paikan isäntä kohentelee, teitä odotellessaan kotiin.- Anonyymi00338
Ja niinpä kirkko siunaa rikkaviljan, jonka vihollinen yöllä kylvi hyvän nisun joukkoon, jo luonnostaan vihattavina, vain maaksi maatumaan, ja fyysisellä ylösnousemuksella maailmanpalon liekkeihin. Ja näin saamme oikeudenmukaisen maailman, jossa ei ole enää itkua oleva, kun kaikki pahat ihmiset on lopulta poistettu maanpäältä. Tämä löytyy ilmestyskirjasta.
- Anonyymi00339
" Matteus, 7 luku: 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Menkää ahtaasta portista sisälle. "
Eli tehtävä ratkaisu ja teko mennä sisään ahtaasta portista. Tämä tarkoittaa sitä että otetaan Jeesus elämään eli kaikenkaikkiaan sitä että tullaan uskoon Häneen. Aina tarvitaan tekoja ja ratkaisu jos haluaa lähteä seuraamaan Jeesusta, se on se ahdas portti sillä tämä paholaisen valtaama ihmiskunta kirkkoineen vihaa Jeesukseen uskovaa seurakuntaa.
" KIITOS JUMALALLE Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.""
Juuri näin sen olen itsekin kokenut että tämmöisenä uudestisyntyneenä Hengessä palvelen Jumalan lakia mutta se liha panee vielä vastaan. Kun on Jeesus sydämessä on niin kaikki on silloin hyvin ja Pyhä Henki minua vallitsee Jeesuksessa Kristuksessa. Amen
" "1.Kor. 3:13 niin kunkin TEKO (uskoa Paavalia) on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy""
Eli siis tekoja löytyy, jumalattomilla kirkonmiehillä tämän maailman poliittisia tekoja kun taas Pyhässä Hengessä olevalla Jeesukseen uskovalla Hengen hedelmiä eli tekoja, mitkä lähinnä ovat evankeliumin julistuksia, opetusta, lähimmäistyötä ja uskossa kasvamista.
"Ilm. 2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'
Ja tässä on sitten sen uskoontulleen päätös, saa syödä elämän puusta ja näin elää ikuisesti yhdessä Jeesuksen kanssa. - Anonyymi00340
Anonyymi00339 kirjoitti:
" Matteus, 7 luku: 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Menkää ahtaasta portista sisälle. "
Eli tehtävä ratkaisu ja teko mennä sisään ahtaasta portista. Tämä tarkoittaa sitä että otetaan Jeesus elämään eli kaikenkaikkiaan sitä että tullaan uskoon Häneen. Aina tarvitaan tekoja ja ratkaisu jos haluaa lähteä seuraamaan Jeesusta, se on se ahdas portti sillä tämä paholaisen valtaama ihmiskunta kirkkoineen vihaa Jeesukseen uskovaa seurakuntaa.
" KIITOS JUMALALLE Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.""
Juuri näin sen olen itsekin kokenut että tämmöisenä uudestisyntyneenä Hengessä palvelen Jumalan lakia mutta se liha panee vielä vastaan. Kun on Jeesus sydämessä on niin kaikki on silloin hyvin ja Pyhä Henki minua vallitsee Jeesuksessa Kristuksessa. Amen
" "1.Kor. 3:13 niin kunkin TEKO (uskoa Paavalia) on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy""
Eli siis tekoja löytyy, jumalattomilla kirkonmiehillä tämän maailman poliittisia tekoja kun taas Pyhässä Hengessä olevalla Jeesukseen uskovalla Hengen hedelmiä eli tekoja, mitkä lähinnä ovat evankeliumin julistuksia, opetusta, lähimmäistyötä ja uskossa kasvamista.
Ja tässä on sitten sen uskoontulleen päätös, saa syödä elämän puusta ja näin elää ikuisesti yhdessä Jeesuksen kanssa.Oletkohan koskaan lukenut Raamattua?
"Tämä on se "riittävä" Jeesuksen mukaan. Uskosta hän ei puhu sanaakaan."
Mark 16
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
"Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen." Hebr 11 - Anonyymi00341
Anonyymi00340 kirjoitti:
Oletkohan koskaan lukenut Raamattua?
Mark 16
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
"Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen." Hebr 11Juu, se oli Jeesusksen taivasten valtakunnan evanleliumi hyvällä tiedolla, kun Jumalana on taivasten valtakunnan isä, eikä Paavalin paha evankeliumi pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, sielun varastavalla Paholaisella - juuri siksi olikin kaksi tietä, kun oli kaksi eri evankeliumiakin.
- Anonyymi00342
Anonyymi00341 kirjoitti:
Juu, se oli Jeesusksen taivasten valtakunnan evanleliumi hyvällä tiedolla, kun Jumalana on taivasten valtakunnan isä, eikä Paavalin paha evankeliumi pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, sielun varastavalla Paholaisella - juuri siksi olikin kaksi tietä, kun oli kaksi eri evankeliumiakin.
Hyvä tieto ja paha tieto on kyettävä erottamaan kautta linjan, koska Jeesuksen opetukseen on sotkettu myös Paavalin oppia.
Ja jos mikä sen selvemmin kertoo, niin Matteus 7 luku ja Paavalin Roomalaiskirje 7 luku, ja miksi on näin, sen vahvistaa Jeremia 7 luku, kun juutalaiset tekivätkin jumalahuijauksen. - Anonyymi00343
Anonyymi00342 kirjoitti:
Hyvä tieto ja paha tieto on kyettävä erottamaan kautta linjan, koska Jeesuksen opetukseen on sotkettu myös Paavalin oppia.
Ja jos mikä sen selvemmin kertoo, niin Matteus 7 luku ja Paavalin Roomalaiskirje 7 luku, ja miksi on näin, sen vahvistaa Jeremia 7 luku, kun juutalaiset tekivätkin jumalahuijauksen.Ja on pissaa päässä, jos ei ymmärrä Gal.3:13, että Saatanan voimalla kirotaan KIROUKSIA, Jeesuksen nimeen tosi Jumalana, ja ettei taivaassa pala tuli 1.Kor.3:13, vaan helvetissä.
- Anonyymi00344
Anonyymi00343 kirjoitti:
Ja on pissaa päässä, jos ei ymmärrä Gal.3:13, että Saatanan voimalla kirotaan KIROUKSIA, Jeesuksen nimeen tosi Jumalana, ja ettei taivaassa pala tuli 1.Kor.3:13, vaan helvetissä.
Ei tämän ymmärtämiseen tarvitse mikään Einstein olla - Paavali huijasi teitä Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä.
Ja sekin on muistettu kirjoittaa Jeesuksen sanomaksi: "Se mikä tehdään minun nimeeni, on laittomuuden tekemistä, ja näille sanon, menkää pois, te laittomuuden tekijät, en tunne teitä." - Anonyymi00345
Anonyymi00344 kirjoitti:
Ei tämän ymmärtämiseen tarvitse mikään Einstein olla - Paavali huijasi teitä Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä.
Ja sekin on muistettu kirjoittaa Jeesuksen sanomaksi: "Se mikä tehdään minun nimeeni, on laittomuuden tekemistä, ja näille sanon, menkää pois, te laittomuuden tekijät, en tunne teitä."Ei todellakaan riittänyt vain "yksin usko". Se tie vei (sielun) kadotukseen.
- Anonyymi00346
Anonyymi00345 kirjoitti:
Ei todellakaan riittänyt vain "yksin usko". Se tie vei (sielun) kadotukseen.
Ja jos joku kysyisi minulta, että miten tämä väärinymmärrys nyt korjattaisiin, sanoisin, että menemällä vain takaisin alkuun, että löytää lopun, kuten Jeesus vastasi oppilailleen, näiden kysyessä loppuaan - loppu on siellä missä on alku.
- Anonyymi00347
Anonyymi00340 kirjoitti:
Mark 16
"Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen." Hebr 11Ja mitä tulee Paavalin Hebrealaiskirjeeseen, että ilman uskoa on mahdoton olla OTOLLINEN.
Ei järkeä käyttämällä Paholainen olisi sitä sielua kyennyt OTOLLISESTI varastamaankaan.
Voisitte edes vähän kyseenalaistaa, vaikkapa sanonnan 'olla uskolla otollinen', että niin mihin otollinen?! - Anonyymi00348
Anonyymi00339 kirjoitti:
Ja tässä on sitten sen uskoontulleen päätös, saa syödä elämän puusta ja näin elää ikuisesti yhdessä Jeesuksen kanssa.Ei ollut - vaan saada syödä 'salattua mannaa' elämän puusta, on ihmeiden tekokyky, jonka Jeesus lupasi seuraajilleen.
Ja kaikki muutkin kohdat olivat yhtä pieleen, kuin lopputuloskin.
Hyvin näkyi, ettet ole päätä etkä häntää ymmärtänyt Jeesuksen opetuksesta. - Anonyymi00349
Anonyymi00347 kirjoitti:
Ja mitä tulee Paavalin Hebrealaiskirjeeseen, että ilman uskoa on mahdoton olla OTOLLINEN.
Ei järkeä käyttämällä Paholainen olisi sitä sielua kyennyt OTOLLISESTI varastamaankaan.
Voisitte edes vähän kyseenalaistaa, vaikkapa sanonnan 'olla uskolla otollinen', että niin mihin otollinen?!Esimerkiksi tämän päivän rakkaushuijaritkin kuulemma tutkivat tarkkaan, että miten otollisia heidän uhrinsa ovat juuri uskolla.
- Anonyymi00350
Anonyymi00340 kirjoitti:
Mark 16
"Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen." Hebr 11"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
Ja näin olemme menneet aina apostoleista alkaen julistamaan parannusta ja uskoontuloa Jeesukseen ja sitten olemme heidät upottaneet uudestisyntymään Hengestä Jumalan lapseksi. - Anonyymi00351
Anonyymi00350 kirjoitti:
Ja näin olemme menneet aina apostoleista alkaen julistamaan parannusta ja uskoontuloa Jeesukseen ja sitten olemme heidät upottaneet uudestisyntymään Hengestä Jumalan lapseksi.Kyllä, siitä ei ole epäilystäkään, ettette päätyisi Kristusta seuraamalla ihan sinne minne kuuluttekin (1.Kor.3:13).
- Anonyymi00352
Anonyymi00351 kirjoitti:
Kyllä, siitä ei ole epäilystäkään, ettette päätyisi Kristusta seuraamalla ihan sinne minne kuuluttekin (1.Kor.3:13).
Ei tulisi edes mieleen väittää, että teidän valitsema tienne ja sen pää, olisi teille väärä - jos väittäisin, laittaisin Luojajumalan arviointikyvyn testissään kyseenalaiseksi, kun palvotte tätä uhrina Jeesuksen nimeen perisyntivalheella ja pahojen tekojenne puolesta.
- Anonyymi00353
atkaisun tekeminen kristityksi, eli usein "uskoon tulo", tarkoittaa ihmisen tietoista ja henkilökohtaista päätöstä tunnustaa Jeesus Kristus Herraksi ja Vapahtajaksi sekä sitoutua seuraamaan häntä.
Mahdotonta ellei usko.- Anonyymi00358
Jo ja edelleenkin kun se perustuu Kristuksen kiroamiseen kiroukseksi tosi Jumalana Gal.3:13, niin seurataan helvettiin 1.Kor.3:13.
- Anonyymi00359
Anonyymi00358 kirjoitti:
Jo ja edelleenkin kun se perustuu Kristuksen kiroamiseen kiroukseksi tosi Jumalana Gal.3:13, niin seurataan helvettiin 1.Kor.3:13.
Olennaista on nimenomaan YKSIN USKO, ilman minkäänlaista järjen häivää.
- Anonyymi00389
Anonyymi00359 kirjoitti:
Olennaista on nimenomaan YKSIN USKO, ilman minkäänlaista järjen häivää.
Väärin, ei pidä uskoa sokeasti mitä vain.
- Anonyymi00390
Anonyymi00389 kirjoitti:
Väärin, ei pidä uskoa sokeasti mitä vain.
Oikea usko on sellainen, minkä Jumala vaikuttaa.
"Se on Jumalan teko, että uskotte."
Uskottelu on eri asia.
- Anonyymi00354
Usein ihminen on tehnyt jotain pahaa kun joutuu kääntymään uskoon.
Ei aina tietenkään , kyllä oikeitakin uskovaisia on olemassa mutta vähimpään päin.- Anonyymi00355
Ne oikeat uskovaiset tarvitsisivat sitten myös oikean uskonnon, kun kristinuskossa on Saatana Jumalan paikalla, joten sellaisia 'oikeita' ei voi löytyä juutalaisuuden uskontoon perustuen.
- Anonyymi00357
Anonyymi00355 kirjoitti:
Ne oikeat uskovaiset tarvitsisivat sitten myös oikean uskonnon, kun kristinuskossa on Saatana Jumalan paikalla, joten sellaisia 'oikeita' ei voi löytyä juutalaisuuden uskontoon perustuen.
Ainakin minä olettaisin, että "oikeassa uskonnossa" Jumala olisi Jumala, eikä tarinan Paholainen, joka varastaa uskontosadun mukaan uskojansa sielun.
- Anonyymi00361
Anonyymi00357 kirjoitti:
Ainakin minä olettaisin, että "oikeassa uskonnossa" Jumala olisi Jumala, eikä tarinan Paholainen, joka varastaa uskontosadun mukaan uskojansa sielun.
Omaa oppiasi passaat, jahvekultti.
- Anonyymi00360
Hyvä selvitys.
- Anonyymi00672
mutta kaukana Raamatusta
- Anonyymi00362
Hyvin kuvattu.
- Anonyymi00363
Jumalasta tai jumalista ei ole mitään todisteita, Ne ovat ainoastaan uskon asioita. Mitä ominaisuuksia ihminen Jumalalleen asettaa on ihmisen itsensä päätettävissä.
- Anonyymi00365
Vähän samaan tapaan kuin evoluutiouskonnossa. "Tutkijat" yrittävät tutkia, millä termeillä voitaisiin kuvata parhaimmin itsestäänsyntymistä.
Ja jos mitään konkreettista ei löydy, niin haukkumalla niitä, jotka epäilevät evoluutiota, saadaan tuo satu näyttämään tieteelliseltä. - Anonyymi00367
Anonyymi00365 kirjoitti:
Vähän samaan tapaan kuin evoluutiouskonnossa. "Tutkijat" yrittävät tutkia, millä termeillä voitaisiin kuvata parhaimmin itsestäänsyntymistä.
Ja jos mitään konkreettista ei löydy, niin haukkumalla niitä, jotka epäilevät evoluutiota, saadaan tuo satu näyttämään tieteelliseltä.Hyvin sanoit.
Anonyymi00365 kirjoitti:
Ja jos mitään konkreettista ei löydy, niin haukkumalla niitä, jotka epäilevät evoluutiota, saadaan tuo satu näyttämään tieteelliseltä.Ja elämää on tullut maan päälle, kun otsonikerros vahvistui.
- Anonyymi00369
torre3 kirjoitti:
Ja elämää on tullut maan päälle, kun otsonikerros vahvistui.
Mistä se elämä tuli?
- Anonyymi00379
Näin se nähdään, kun uskotaan uskovaisia, eikä tiedetä hölkäsen pöläystä tieteestä.
Jos ylimaallista älyä ei olisi, tämä pallo ei pyörisi sekunttiakaan tieteen mukaan, mutta tämä käsite on uskovaisten Jumalaksi kutsumasta Saatanasta jo toisesta universumista.
Joten sitä on uskovaisten turha tyrkyttää Jumalaksi juutalaisella syntiopilla, mutta käsite voi kyllä tangeerata Jeesuksen opettamaan taivasten valtakunnan isä Jumalaan.
Valitettavasti uskovaiset ovat vain pilanneet koko jutun uskomuksineen helvetin omistavasta Jumalasta, mikä on tyvi edellä uponnut ateistienkin uskomuksiin jumala-käsitteenä.
Ja päät on jo tänä päivänä niin viturallaan, että tuskin niillä enää edes mitään ymmärrettäisiinkään, kun ei edes saatanajumala asiakaan mene selvästä raamattutekstistä perille, vaikka rautalangasta vääntäisi vuosia, ettei Jumala omista helvettiä, vaan Saatana, vaikka sitä kutsuttaisiin Jumalaksi huijaustarinassa.
Oli Iltalehdessä - sitä on taas "Lauri Tähkä" saanut huijattua runsaasti rahaa - jopa yhdellä tilisiirrolla 100.000 euroa! Eikä se sitten ollutkaan Lauri Tähkä. - Anonyymi00380
Anonyymi00379 kirjoitti:
Näin se nähdään, kun uskotaan uskovaisia, eikä tiedetä hölkäsen pöläystä tieteestä.
Jos ylimaallista älyä ei olisi, tämä pallo ei pyörisi sekunttiakaan tieteen mukaan, mutta tämä käsite on uskovaisten Jumalaksi kutsumasta Saatanasta jo toisesta universumista.
Joten sitä on uskovaisten turha tyrkyttää Jumalaksi juutalaisella syntiopilla, mutta käsite voi kyllä tangeerata Jeesuksen opettamaan taivasten valtakunnan isä Jumalaan.
Valitettavasti uskovaiset ovat vain pilanneet koko jutun uskomuksineen helvetin omistavasta Jumalasta, mikä on tyvi edellä uponnut ateistienkin uskomuksiin jumala-käsitteenä.
Ja päät on jo tänä päivänä niin viturallaan, että tuskin niillä enää edes mitään ymmärrettäisiinkään, kun ei edes saatanajumala asiakaan mene selvästä raamattutekstistä perille, vaikka rautalangasta vääntäisi vuosia, ettei Jumala omista helvettiä, vaan Saatana, vaikka sitä kutsuttaisiin Jumalaksi huijaustarinassa.
Oli Iltalehdessä - sitä on taas "Lauri Tähkä" saanut huijattua runsaasti rahaa - jopa yhdellä tilisiirrolla 100.000 euroa! Eikä se sitten ollutkaan Lauri Tähkä.On se uskon voima kyllä valtava, vaikka kuinka pieleen menisi.
- Anonyymi00381
Anonyymi00380 kirjoitti:
On se uskon voima kyllä valtava, vaikka kuinka pieleen menisi.
Ihan samaa sarjaa on uskovaisten jumalaongelma, mihin ateistitkin uskovat voidessaan kieltää, ettei sellaista edes ole. Lauri Tähkän olemassaolo on helpompi todistaa. Tosin ei ylimaallisen älynkään todistamisessa mitään ongelmaa ole, ongelma on tällä kohdalla ihmisten korvien välissä.
- Anonyymi00382
Anonyymi00381 kirjoitti:
Ihan samaa sarjaa on uskovaisten jumalaongelma, mihin ateistitkin uskovat voidessaan kieltää, ettei sellaista edes ole. Lauri Tähkän olemassaolo on helpompi todistaa. Tosin ei ylimaallisen älynkään todistamisessa mitään ongelmaa ole, ongelma on tällä kohdalla ihmisten korvien välissä.
Ja toisaalta Lauri Tähkän olemassaolon todistaminen ei parantanut tippaakaan uskojan asemaa - päinvastoin.
Ja niinpä uskojatkin haluavat vain uskoa helvetin omistavaan Jumalaan, kynsin ja hampain, vaikka Raamatun tie viekin heillä helvettiin. - Anonyymi00383
Anonyymi00382 kirjoitti:
Ja toisaalta Lauri Tähkän olemassaolon todistaminen ei parantanut tippaakaan uskojan asemaa - päinvastoin.
Ja niinpä uskojatkin haluavat vain uskoa helvetin omistavaan Jumalaan, kynsin ja hampain, vaikka Raamatun tie viekin heillä helvettiin.Hienosti juutalaiset osasivat homman hoitaa puhuvan Peto-jumalansa kumarteluin (Ilmestyskirja luku 13), niin uskovaisten kuin ateistienkin puolelta.
Anonyymi00369 kirjoitti:
Mistä se elämä tuli?
Kun olosuhteet ovat sopivia, niin elämää tulee. Ensin sitä oli merissä.
- Anonyymi00368
Noin se menee.
- Anonyymi00371
Sama kokemus minulla.
- Anonyymi00373
Mailma on täynnä tyhjäntoimittajia joilla ei ole mitään virkaa kunhan sotkevat ja tuovat esiin omaa tyhjyyttään.
- Anonyymi00374
Tällä palstalla kirjoittelee sairaita ihmisiä. Jotkut teeskentelevät olevansa sairaampia kuin ovatkaan.
- Anonyymi00375
Tarkoitat varmaan itseäsi.
- Anonyymi00387
Anonyymi00375 kirjoitti:
Tarkoitat varmaan itseäsi.
Muista ottaa lääkkeesi!
Tätähän huutelet muille kuten haluaisit itsellesi tehtävän?
- Anonyymi00376
Torren elämä taitaa tulla viinikaupasta.
Tonkalla ohan monta päivää jopa.- Anonyymi00378
On Espanjassa ainakin halpaa ja huonoa viiniä. Jopa suurissa pahvipakkauksessakin.
Sisäisesti nautittavaksi tietenkin. Muutoin ulkoisesti menisi huomattavasti väkevämpiin juomiin. Nautintoaineisiin.
Torre on torre. Ja joku ihmeen kuutio sitä lykkii pyllyyn. Kannattaisiko sellaista kuutiota välttää? Joka sellaiseen intaantuu. - Anonyymi00384
Anonyymi00378 kirjoitti:
On Espanjassa ainakin halpaa ja huonoa viiniä. Jopa suurissa pahvipakkauksessakin.
Sisäisesti nautittavaksi tietenkin. Muutoin ulkoisesti menisi huomattavasti väkevämpiin juomiin. Nautintoaineisiin.
Torre on torre. Ja joku ihmeen kuutio sitä lykkii pyllyyn. Kannattaisiko sellaista kuutiota välttää? Joka sellaiseen intaantuu.Sitä juomapuolta Espanjassa suomalaiset käyvätkin tiuhaan tahtiin tutkimassa, ja lopputuloksesta päätellen kohtalaisen kelvotonta ainetta on - menevät sekaisin, kaatuilevat ja oksentelevat, sosiaalisista ongelmista puhumattakaan.
- Anonyymi00385
Anonyymi00384 kirjoitti:
Sitä juomapuolta Espanjassa suomalaiset käyvätkin tiuhaan tahtiin tutkimassa, ja lopputuloksesta päätellen kohtalaisen kelvotonta ainetta on - menevät sekaisin, kaatuilevat ja oksentelevat, sosiaalisista ongelmista puhumattakaan.
Tarjolla on tietysti myös vaihtoehtoisia aineita, tosin entistä huonommin lopputuloksin - harva löytää enää edes takaisin lentokentälle.
Anonyymi00378 kirjoitti:
Torre on torre. Ja joku ihmeen kuutio sitä lykkii pyllyyn. Kannattaisiko sellaista kuutiota välttää? Joka sellaiseen intaantuu.Myös Ranskassa on monenlaisia viinejä.
Täällä tuntuu olevan kaikissa kaupoissa hyvää viiniä. On jonkunlainen kilpa asiakkaista. Esimerkiksi Mercadano ottaa uusia viinejä, jotka ovat tarkoin valittuja. Ovat mahtavia.
Minua ei kukaan lyki. Sinulla on ihan väärät tiedot.- Anonyymi00386
torre3 kirjoitti:
Myös Ranskassa on monenlaisia viinejä.
Täällä tuntuu olevan kaikissa kaupoissa hyvää viiniä. On jonkunlainen kilpa asiakkaista. Esimerkiksi Mercadano ottaa uusia viinejä, jotka ovat tarkoin valittuja. Ovat mahtavia.
Minua ei kukaan lyki. Sinulla on ihan väärät tiedot.Ai Torren pääkin on jo selvinnyt`? Taisi olla rankka joulu.
Anonyymi00386 kirjoitti:
Ai Torren pääkin on jo selvinnyt`? Taisi olla rankka joulu.
Ja se kauppa on Mercadona. Valtakunnallinen ketju Valenciasta.
- Anonyymi00391
Huvi. Kuvattu asiat,
- Anonyymi00392
On tärkeää julistaa myös suomelaisille ratkaisun tekoa eli evankelioivaa lähetystyötä uskoon tulosta Jeesukseen ja tässä uskossa elämistä, kun luterilainen kirkko on nyt suuntautunut tämän maailman ja sen poliitikan puolesta puhujaksi.
- Anonyymi00663
Ei vaan parannusta
- Anonyymi00664
Ei vaan parannusta
- Anonyymi00665
Ei vaan parannusta
- Anonyymi00666
Ei vaan parannusta
- Anonyymi00667
Ei vaan parannusta
Tuolla edellä kirjoitin: ”Näyttää siltä, että niissä yhteisöissä, missä korostetaan tuota ”ratkaisua”, ei ole yhtenäistä käsitystä siitä, mitä kaikkea se sisällään pitää.”
”Anonyymi00332” 2026-01-05 11:27:24 yrittää:
”Kyllä sinulle on annettu vastaus Raamatusta…”
Juu, on poimittu sieltä ja täältä jakeita, mutta ei ne kerro, miten tuo käytännössä tapahtuu.
"Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, Kristuksen sisäinen tunteminen."
”Kuka vaatii ja mitä? Taidat kuvitella vain omiasi, kun kuvittelet, että kirkon jäsenyys riittää. Ratkaisunteko on juuri sitä, että tunnustaa olevansa syntinen ja tarvitsee Jeesuksen veren puhdistusta…”
Niin, tässä nyt tullaan jo vähän enemmän asiaan.
Jos ihminen tekee tuota ”ratkaisua” vaikka viisi vuotta ja sitten kokee itsekseen sen hetken, että on ottanut uskon vastaan, niin riittäkö se?
Onko se väärin, jos sitten etsii sitä yhteisöä, mihin haluaa mennä mukaan, vai onko se yksi tuon ”ratkaisun” aikaan saamisen teoista?
Vai pitääkö tehdä vielä jotain muuta?
Riittäkö se että vain tuolloin tunnustaa olevansa syntinen vai saako tuon tunnuksen tehdä useamminkin?
”Anonyymi00335” 2026-01-05 13:01:34 kirjoittaa:
”Ensin tehdään ratkaisu tulla uskoon Jeesukseen, mikä merkitsee että lähdetään seuraamaan Häntä. Mennään upotukselle jolloin vanha lihallinen ihminen kuolee…”
Tämä taas on aika ympäripyöreää. Mitä se seuraaminen on käytännössä? Entä sitten tuo toinen kaste, kenen upotukset käy? Olen kuullu,t että kylpyammeessa on ihan tavalliset yhteisön jäsenet tehneet noita kasteita.
”Tämä Hengestä syntynyt omaa sisimmässään Jeesukseen joka ottaa johdon tässä ihmisessä ja alkaa vaikuttaa hengellistä kasvua, evankeliumi ja lähimmäistyötä tehden…”
”Näin hän kasvaa uskossaan seurakunnan opetuksessa ja Jeesuksen opetuksessa ja siis tehden enimmäkseen Jeesuksen tekoja…”
Niin, mikä seurakunta tuohon sitten käy? Pitää ensin vähän tutkia, mitä siellä opetetaan ja miten vapaasti saa kysyä ja keskustella?
”Anonyymi00337” 2026-01-05 14:11:10 kirjoittaa: ”Katsotaanpa tätä viestiä tarkemmin…” eli tarkoittaa ”Anonyymi00335” 2026-01-05 13:01:34 kysymystä: ”"Aloituksesta herää kysymys, millainen ratkaisu on Jeesukselle riittävä?".
”Ensin tehdään ratkaisu tulla uskoon Jeesukseen, mikä merkitsee että lähdetään seuraamaan Häntä”
Tämän on ympäripyöreää mutta sitten hän löytää yhden kohdan:_
”Löytyy Matteus, 7 luku: 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.”
Siellä on myös:
7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen
7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
Mitä nuo hedelmät sitten ovat:
Galatalaiskirje:
5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.
On myös kohta:
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Sitten hän tuumaa: ”Tämä on se "riittävä" Jeesuksen mukaan. Uskosta hän ei puhu sanaakaan.”
Jaa a, ei siis edes tarvitse uskoa Jumalaaan eikä Jeesukseen?
Lutheriin mukaan yksin usko riittää siihen, että ihminen kelpaa Jumalalle.
Kun usko on syntynyt, siitä alkaa hengellinen kasvaminen. Silloin voi myös tehdä niitä ratkaisuja elämänsä suhteen, jotka vievät kohti Jeesusta.
Kuten jo kerroin, en väheksy niitä vahvoja kokemisia, joita usein kutsutaan ”uskoon tulemiseksi” tai ”ratkaisuiksi”. Ehkä vähän karsastan jos tuohon liittyy jotain hurmoksellista tai siihen liitetään tarpeetonta mystiikkaa.
Vähässä Katekismuksessa sanotaan: ”Kaste merkitsee, että meissä oleva vanha ihminen on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava ja surmattava kaikkine synteineen ja pahoine himoineen, ja sen tilalle pitää joka päivä tulla esiin ja nousta ylös uusi ihminen, joka elää iankaikkisesti jumalalle vanhurskaana ja puhtaana.”
Eli ei riitä se yksi kerta vaan kyllä sitä parannusta on tehtävä jatkuvasti.- Anonyymi00394
Tässä on mielenkiintoinen ketju, joka paljastaa nimimerkki Mummomuori2 taustat:
"Mummomuori osoittautui Jehovan todistajaksi, joka kirjoittelee tänne ahkerasti vääriä oppejaan"
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18067018/mummomuori-osoittautui-jehovan-todistajaksi-joka-kirjoittelee-tanne-ahkerasti-vaaria-oppejaan - Anonyymi00395
Anonyymi00394 kirjoitti:
Tässä on mielenkiintoinen ketju, joka paljastaa nimimerkki Mummomuori2 taustat:
"Mummomuori osoittautui Jehovan todistajaksi, joka kirjoittelee tänne ahkerasti vääriä oppejaan"
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18067018/mummomuori-osoittautui-jehovan-todistajaksi-joka-kirjoittelee-tanne-ahkerasti-vaaria-oppejaanVoiko jehovantodistaja kääntyä luterilaiseksi? Tai luterilainen vapaaseurakuntalaiseksi tai heluntailaiseksi? Voiko?
- Anonyymi00398
Anonyymi00395 kirjoitti:
Voiko jehovantodistaja kääntyä luterilaiseksi? Tai luterilainen vapaaseurakuntalaiseksi tai heluntailaiseksi? Voiko?
Niin, "Tunnustaa olevansa syntinen, joka edellyttää Kristuksen tuntemisen sisällään", Ja Kritus on Lucifer. Kyllä tämä ihan aitoa kristinuskoa on, kuten mummomuori toteaakin.
. - Anonyymi00399
Anonyymi00398 kirjoitti:
Niin, "Tunnustaa olevansa syntinen, joka edellyttää Kristuksen tuntemisen sisällään", Ja Kritus on Lucifer. Kyllä tämä ihan aitoa kristinuskoa on, kuten mummomuori toteaakin.
.Ja kuten näkyy Jeesus Kristuksena ei vapauttanut uskojaa synnistä ristinkuolemalla, kuten Paavalin lauseesta näkyy, vaan teki syntiseksi. Kun uskoo, pitää tunnusta olevansa syntinen.
- Anonyymi00400
Anonyymi00399 kirjoitti:
Ja kuten näkyy Jeesus Kristuksena ei vapauttanut uskojaa synnistä ristinkuolemalla, kuten Paavalin lauseesta näkyy, vaan teki syntiseksi. Kun uskoo, pitää tunnusta olevansa syntinen.
Lähetystyö Paavalin evankeliumilla on julistaa ihmistä läpikotaisin pahaksi ja syntiseksi, joka ei ole armoa ansainnut, ja on Jumalan kirkkautta vailla, vai miten Päivi Räsänen sen sanoikaan.
- Anonyymi00401
Anonyymi00400 kirjoitti:
Lähetystyö Paavalin evankeliumilla on julistaa ihmistä läpikotaisin pahaksi ja syntiseksi, joka ei ole armoa ansainnut, ja on Jumalan kirkkautta vailla, vai miten Päivi Räsänen sen sanoikaan.
Jeesuksen ristinkuolema ja Luciferin sisäinen tunteminen, teki ihmisen pahaksi ja pelasti palvelemaan lihalla synnin lakia, kuten Paavali sanookin kristinuskon tärkeimmässä opetuskirjeessään, kirje Roomalaisille, 7. luku.
- Anonyymi00403
Anonyymi00401 kirjoitti:
Jeesuksen ristinkuolema ja Luciferin sisäinen tunteminen, teki ihmisen pahaksi ja pelasti palvelemaan lihalla synnin lakia, kuten Paavali sanookin kristinuskon tärkeimmässä opetuskirjeessään, kirje Roomalaisille, 7. luku.
Mummomuori, JeesuksEEN uskomalla pahuudella, ei ole Jeesuksen opetusta "uskoaJumalaan,", vaan se on uskoa Saatanaan, mitä kutsutaan myös Jumalan nimellä.
Et voi verrata Paavalin opetusta Galatalaiskirjeestä Jeesuksen opetukseen, kun Galatalaiskirje 3:13 PAAVALI KIROAA KRISTUKSEN KIROUKSEKSI.
Lue wikipedia KIROUS, että mitä se tarkoittaa, kun on tunnettava Kristus, SE KIROUS, sisällään. - Anonyymi00404
Mummo tunnusta kirjoituksellaan, että hän ei ole sisällä Jumalan valtakunnassa: Hän ei tiedä, miten tullaan uskoon ja Jumalan lapseksi, mitä on "syntyminen ylhäältä."
Tässä neuvo:
Joh 1
"Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; niille, jotka uskovat Hänen nimeensä."
"Juu, on poimittu sieltä ja täältä jakeita, mutta ei ne kerro, miten tuo käytännössä tapahtuu."
Noin se tapahtuu ja uskoontulleen ei tarvitse esittää noin tyhmiä kysymyksiä.
". Mitä se seuraaminen on käytännössä?"
Huh huh! Ja mummonmuori väittää olevansa uskossa. No onhan hän tietysti epäuskossa ja oman ymmärryksensä lumoissa.
MM
"Niin, mikä seurakunta tuohon sitten käy?"
Eiköhän ole varminta lukea RAAMATTUA, mutta kun mummonmuori pitää sitä satukirjana, niin ei ole ihme, että taivaan porttia ei löydy.
Mummonmuori hyppää suoraan hedelmän tekemiseen, mutta jättää sen TÄRKEIMMÄN pois, eli parannuksen tai ratkaisun tekemisen.
Hedelmät tulevat sitten aikanaan uskon kasvun myötä, mutta ei hedelmän kantamisella pääse taivaaseen. Taivaaseen ei ole oikotietä, vaan "Portti on ahdas, joka vie elämään ja harvat sen löytävät."
"Ilman USKOA on mahdoton olla otollinen,."
Kyllä uskomatonkin ihminen voi tehdä hyviä hedelmiä, ja toki hänkin saa siitä aikanaan palkan, mutta se ei riitä pelastukseen.
Eipä tuo kasteasiakaan ole selvinnyt mummonmuorille:
" ”Kaste merkitsee, että meissä oleva vanha ihminen on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava ja surmattava kaikkine synteineen ja pahoine himoineen"....
Mitä syntejä ja pahoja tekoja sillä vauvalla on?
Tuossa puhutaan UPOTTAMISESTA ja jokapäiväisestä parannuksen teosta.
Eikö se ole vähän liikaa vaadittu vauvalta.
Vaikka näitä samoja asioita on kerrottu mummonmuorille jo kymmeniä kertoja, niin ainavaan hän venkoilee ja esittää verukkeita tai vetoaa erilaisiin oppikäsityksiin. Sellainen kertoo vain sen, että ei hän ole tosissaan kolkuttamassa taivaan portille. - Anonyymi00405
Anonyymi00403 kirjoitti:
Mummomuori, JeesuksEEN uskomalla pahuudella, ei ole Jeesuksen opetusta "uskoaJumalaan,", vaan se on uskoa Saatanaan, mitä kutsutaan myös Jumalan nimellä.
Et voi verrata Paavalin opetusta Galatalaiskirjeestä Jeesuksen opetukseen, kun Galatalaiskirje 3:13 PAAVALI KIROAA KRISTUKSEN KIROUKSEKSI.
Lue wikipedia KIROUS, että mitä se tarkoittaa, kun on tunnettava Kristus, SE KIROUS, sisällään.Ja kun se KIROUS on sisällä, seurataan Jeesusta vain HELVETTIIN, Paavalin opilla, mihin Paavali Jeesuksen kirosi KIROUKSEKSI.
Löytyy Pasvalin 1.Korinttolaiskirje 3:13, kun Paavali kertoo rakentaneensa tämän taitavan rakentajan tavoin, mutta jos rakentaa tähän (uskoon) vaikka kullasta tai oljista, niin se päivä TULESSA ILMESTYY, joka kertoo mikä oli TEKO, rakentaa Paavalin opin varaan = päätyy helvettiin. - Anonyymi00406
Anonyymi00405 kirjoitti:
Ja kun se KIROUS on sisällä, seurataan Jeesusta vain HELVETTIIN, Paavalin opilla, mihin Paavali Jeesuksen kirosi KIROUKSEKSI.
Löytyy Pasvalin 1.Korinttolaiskirje 3:13, kun Paavali kertoo rakentaneensa tämän taitavan rakentajan tavoin, mutta jos rakentaa tähän (uskoon) vaikka kullasta tai oljista, niin se päivä TULESSA ILMESTYY, joka kertoo mikä oli TEKO, rakentaa Paavalin opin varaan = päätyy helvettiin.Kuten samoin jaenumeroin on yksikertaisesti osoitettu jo koko tarina - Gal.3:13 kirous, 1.Kor.3:13, menee helvettiin.
- Anonyymi00407
Anonyymi00406 kirjoitti:
Kuten samoin jaenumeroin on yksikertaisesti osoitettu jo koko tarina - Gal.3:13 kirous, 1.Kor.3:13, menee helvettiin.
Ja millään tolkuttomilla raamattuväännöillä tai suoranaisilla raamattuvalheilla, te ette pääse tämän yksinkertaisen raamattutotuuden yli, ettekä ympäri, Raamattu on kirjoitettu siten täysin idioottivarmaksi.
- Anonyymi00408
Anonyymi00407 kirjoitti:
Ja millään tolkuttomilla raamattuväännöillä tai suoranaisilla raamattuvalheilla, te ette pääse tämän yksinkertaisen raamattutotuuden yli, ettekä ympäri, Raamattu on kirjoitettu siten täysin idioottivarmaksi.
Ja kopioitu Luther ajatus: "yksin usko riittää siihen, että kelpaa Jumalalle", kyllä, kun se Jumala onkin tarinan Saatana - Jeesuksen opetuksessahan piti tehdä niitä 'taivasten valtakunnan Isä Jumalan tahtomia tekoja".
- Anonyymi00409
Anonyymi00408 kirjoitti:
Ja kopioitu Luther ajatus: "yksin usko riittää siihen, että kelpaa Jumalalle", kyllä, kun se Jumala onkin tarinan Saatana - Jeesuksen opetuksessahan piti tehdä niitä 'taivasten valtakunnan Isä Jumalan tahtomia tekoja".
Ja kristinuskossa Jeesus Kristuksena, opettamanaan isä Jumalana, on nyt se KIROUS, ja ristiin kidutettu uhri (Augsburgin tunnustus).
Kristinuskon 'temppeleissä' palvotaan nyt hävityksen kauhistusta ja turmion iljetystä Danielin kirjan mukaan Jeesuksen nimeen.
Löytyy myös Matteuksen evankeliumin 24 luvusta Jeesuksen sanomaksi kirjoitetut sanat teille, jotka tällä opilla olette Juudeassa, juutalaisessa uskonnossa, jonka vastustamisesta Jeesus tapettiin, kun sanoi sen Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
Joten hyvin näkyy, että miten tietoisena totuudesta, on koko Raamattu jo kirjoitettu. - Anonyymi00411
Anonyymi00409 kirjoitti:
Ja kristinuskossa Jeesus Kristuksena, opettamanaan isä Jumalana, on nyt se KIROUS, ja ristiin kidutettu uhri (Augsburgin tunnustus).
Kristinuskon 'temppeleissä' palvotaan nyt hävityksen kauhistusta ja turmion iljetystä Danielin kirjan mukaan Jeesuksen nimeen.
Löytyy myös Matteuksen evankeliumin 24 luvusta Jeesuksen sanomaksi kirjoitetut sanat teille, jotka tällä opilla olette Juudeassa, juutalaisessa uskonnossa, jonka vastustamisesta Jeesus tapettiin, kun sanoi sen Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
Joten hyvin näkyy, että miten tietoisena totuudesta, on koko Raamattu jo kirjoitettu.Raamattu on kirjoitettu äärimmäisen julmalla tavalla tuhoamaan kristityt, jotka eivät kuulleet Jeesuksen ääntä - edes tuon Jeesuksen sanoman Saatanan vertaa, minkä nyt olisi luullut olevan jo edes jonkinlainen pointti. Mutta ei, ei kuulunut.
Ja ilmestyskirja sitten kertoo tuon kristittyjen tuhon selllaiseksi, että veri nousee hevosten kuolaimiin asti, joten hyvin juutalaiset ovat koko kokonaisuuden luoneet suunnitelmaksi.
Vai onko jokin muukin vaihtoehto? - Anonyymi00412
Anonyymi00411 kirjoitti:
Raamattu on kirjoitettu äärimmäisen julmalla tavalla tuhoamaan kristityt, jotka eivät kuulleet Jeesuksen ääntä - edes tuon Jeesuksen sanoman Saatanan vertaa, minkä nyt olisi luullut olevan jo edes jonkinlainen pointti. Mutta ei, ei kuulunut.
Ja ilmestyskirja sitten kertoo tuon kristittyjen tuhon selllaiseksi, että veri nousee hevosten kuolaimiin asti, joten hyvin juutalaiset ovat koko kokonaisuuden luoneet suunnitelmaksi.
Vai onko jokin muukin vaihtoehto?Ja nytkö käymme sitten sitä maailmanlopun sotaa ilmestyskirjan mukaan, kun onkin paljastettu juutalaisten jumaluus Baal-jumalaksi, ilmestyskirjan puhuvaksi Pedon kuvaksi, mitä orgiaoppia hyväksikäyttäen juutalainen Epstein kiristi yhteistyössä Israelin kanssa maailman johtajia?! Samaa suunnitelmaako vai todellinen putsaus?
- Anonyymi00422
"”Näyttää siltä, että niissä yhteisöissä, missä korostetaan tuota ”ratkaisua”, ei ole yhtenäistä käsitystä siitä, mitä kaikkea se sisällään pitää.”"
Vapaissa suunnissa on yksi yhteinen ymmärrys että ratkaisu tarkoittaa uskoon tulemista Jeesukseen tai Jeesusta seuraamaan lähtemistä tai ottamalla Jeesuksen sydämeensä asumaan. Tässä ei ole erotusta ollut koskaan kristittyjen kesken, kirkkolaitoksilla on sitten kaikenlaisia omakeksimiä juttuja mitkä taasen eivät ole osa kristinuskoa. - Anonyymi00434
Anonyymi00422 kirjoitti:
"”Näyttää siltä, että niissä yhteisöissä, missä korostetaan tuota ”ratkaisua”, ei ole yhtenäistä käsitystä siitä, mitä kaikkea se sisällään pitää.”"
Vapaissa suunnissa on yksi yhteinen ymmärrys että ratkaisu tarkoittaa uskoon tulemista Jeesukseen tai Jeesusta seuraamaan lähtemistä tai ottamalla Jeesuksen sydämeensä asumaan. Tässä ei ole erotusta ollut koskaan kristittyjen kesken, kirkkolaitoksilla on sitten kaikenlaisia omakeksimiä juttuja mitkä taasen eivät ole osa kristinuskoa.Vapaat suunnat ovat kristinuskon vihollisia. Ne eivät tunnusta muita kuin omia "uskovia"
- Anonyymi00435
Anonyymi00422 kirjoitti:
Vapaissa suunnissa on yksi yhteinen ymmärrys että ratkaisu tarkoittaa uskoon tulemista Jeesukseen tai Jeesusta seuraamaan lähtemistä tai ottamalla Jeesuksen sydämeensä asumaan. Tässä ei ole erotusta ollut koskaan kristittyjen kesken, kirkkolaitoksilla on sitten kaikenlaisia omakeksimiä juttuja mitkä taasen eivät ole osa kristinuskoa.Parannus kuuluu kristinuskoon mutta ei ratkaisu
Anonyymi00435 kirjoitti:
Parannus kuuluu kristinuskoon mutta ei ratkaisu
Kaikkea on yritetty.
Jos et usko Jeesukseen, niin sinut heitetään ikuiseen helvetin tuleen. Aloin heti uskomaan.
- Anonyymi00396
Hyvin kuvattu asiat.
- Anonyymi00397
Aivan.
- Anonyymi00402
Aamen.
- Anonyymi00410
Aloituksen mukaan Usko Jumalaan ei ole Jumalan teko, vaan ihmisen oma valinta.
Kumpaako nyt uskoa, aloittajaa vai Raamatun kirjoituksia?
Erityisesti ihmetyttää, miten ihmisen rajallinen tietoisuus kykenisi tuollaisen uskon saamaan aikaan.- Anonyymi00413
Tosiasiassa aloituksessahan ei selvästikään väittämääsi väitetty..joten miksi valehtelet? Kaltaistasi vääristelijää ei kannata ainakaan missään tapauksessa uskoa.
- Anonyymi00414
Usko on Jumalan teko, mutta ihmisen on otettava vastaan Jumalan tekemä usko:
Siinä tärkeimmät ohjeet:
Tunnustaminen ja rukous: Ihminen tunnustaa syntinsä Jumalalle, pyytää niitä anteeksi ja kutsuu Jeesuksen elämäänsä." - Anonyymi00415
Anonyymi00413 kirjoitti:
Tosiasiassa aloituksessahan ei selvästikään väittämääsi väitetty..joten miksi valehtelet? Kaltaistasi vääristelijää ei kannata ainakaan missään tapauksessa uskoa.
Aloituksessa ihminen päättää asiasta, johon ymmärrystä ei ihmisen rajallisella päättelykyvyllä löydy tarpeeksi.
Mistä ihminen siis saa edellytykset uskoa Jumalaan ja miten se silloin voisi olla ihmisen oma valinta. - Anonyymi00416
Anonyymi00414 kirjoitti:
Siinä tärkeimmät ohjeet:
Tunnustaminen ja rukous: Ihminen tunnustaa syntinsä Jumalalle, pyytää niitä anteeksi ja kutsuu Jeesuksen elämäänsä."Jumalan tietäessä kuka on Hänelle kelvollinen ja kuka ei, mihin Hän tarvitsee ihmisen omaa päätöstä ja valintaa?
Hän joka tuntee meidät parhaiten, on ainoa joka näkee vilpillisen ulkokuoremme sisään.
Miten ihminen voisi valita itse itsensä kun vaihtoehtoina ovat ikuinen elämä tai ikuinen kärsimys?
Kuka ihminen pystyy rehellisesti tuollaisen valinnan tekemään, kun emme kykene edes toisiamme hyväksymään ihmisinä? - Anonyymi00417
Anonyymi00415 kirjoitti:
Aloituksessa ihminen päättää asiasta, johon ymmärrystä ei ihmisen rajallisella päättelykyvyllä löydy tarpeeksi.
Mistä ihminen siis saa edellytykset uskoa Jumalaan ja miten se silloin voisi olla ihmisen oma valinta.Lukukyky olisi yhtä tärkeää, kuin kyky kirjoittaa, vaikka harvalla sitä nykyään edes on.
- Anonyymi00418
Anonyymi00415 kirjoitti:
Mistä ihminen siis saa edellytykset uskoa Jumalaan ja miten se silloin voisi olla ihmisen oma valinta.Nimittäin itse Jumalakin on nyt hukassa - uskoista puhumattakaan.
- Anonyymi00419
Anonyymi00414 kirjoitti:
Siinä tärkeimmät ohjeet:
Tunnustaminen ja rukous: Ihminen tunnustaa syntinsä Jumalalle, pyytää niitä anteeksi ja kutsuu Jeesuksen elämäänsä."Kyllä, totta kai Jumalalle nimenomaa on synti kaiken pointti. Sitä erityisesti kiinnostaa juuri se, että Kristus on ihmisessä, joka kokee olevansa vain pelkkää syntistä saastaa.
- Anonyymi00421
Anonyymi00419 kirjoitti:
Kyllä, totta kai Jumalalle nimenomaa on synti kaiken pointti. Sitä erityisesti kiinnostaa juuri se, että Kristus on ihmisessä, joka kokee olevansa vain pelkkää syntistä saastaa.
Onko tietoa, että miten pitkään olisi odotettava sitä maailmanloppua, nyt kun olemme saavuttaneet finaalin?
- Anonyymi00423
Anonyymi00417 kirjoitti:
Lukukyky olisi yhtä tärkeää, kuin kyky kirjoittaa, vaikka harvalla sitä nykyään edes on.
Aivan, aloittajalle Jumala ei ole siis Kaikkivaltias.
- Anonyymi00424
Anonyymi00414 kirjoitti:
Siinä tärkeimmät ohjeet:
Tunnustaminen ja rukous: Ihminen tunnustaa syntinsä Jumalalle, pyytää niitä anteeksi ja kutsuu Jeesuksen elämäänsä.""Usko on Jumalan teko, mutta ihmisen on otettava vastaan Jumalan tekemä usko:
Siinä tärkeimmät ohjeet:
Tunnustaminen ja rukous: Ihminen tunnustaa syntinsä Jumalalle, pyytää niitä anteeksi ja kutsuu Jeesuksen elämäänsä.""
Amen!
Ilman ihmisen suostumusta eli ratkaisun tekoa kukaan ei pelastu vaan menee helvettiin kitumaan.
Jumala käskee ihmisen ottamaan ensimmäinen askel eli lähestymään Jumalaa varsinkin silloin kun Jeesus kutsuu ja kolkuttaa sydämen ovella.
Jaak. 4:8
Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. - Anonyymi00425
Anonyymi00419 kirjoitti:
Kyllä, totta kai Jumalalle nimenomaa on synti kaiken pointti. Sitä erityisesti kiinnostaa juuri se, että Kristus on ihmisessä, joka kokee olevansa vain pelkkää syntistä saastaa.
Varmaan tähän Jumalan kaiken saastan kiinnostukseen on liittynyt ripittäytyminenkin, että papit ovat voineen korvat höröllään kunnella mitä alhaisempia uskovaisten juttuja, määrätäkseen sitten anemaksun syntien anteeksi antamiseksi.
- Anonyymi00426
Anonyymi00418 kirjoitti:
Nimittäin itse Jumalakin on nyt hukassa - uskoista puhumattakaan.
Aloituksen mukaan Kaikkivaltias Jumala ei kykene päättämään ihmisen olevan Hänelle kelvollinen, vaan päätöksen omasta kelvollisuudestaan tekee ihminen itse.
Vaihtoehtojen ollessa ikuinen elämä tai ikuinen kärsimys, joku ihminenkö kykenee itse tuollaisen valinnan rehellisesti tekemään? - Anonyymi00427
Anonyymi00425 kirjoitti:
Varmaan tähän Jumalan kaiken saastan kiinnostukseen on liittynyt ripittäytyminenkin, että papit ovat voineen korvat höröllään kunnella mitä alhaisempia uskovaisten juttuja, määrätäkseen sitten anemaksun syntien anteeksi antamiseksi.
Tähän tirkistelyuteliaisuuteen kirkon sijasta, Jumalan avuksi, ovat erikoistunut tänä päivänä erilaiset markkinavoimat ahneudella, kun kaikki on myytävissä.
Mitä roisimpaa kamaa, sitä paremmin palvellaan Jumalaa - todistihan sen paavikin, määräämällä papeilta ja nunnilta pornon poiston puhelimistaan joku vuosi sitten. - Anonyymi00428
Anonyymi00426 kirjoitti:
Aloituksen mukaan Kaikkivaltias Jumala ei kykene päättämään ihmisen olevan Hänelle kelvollinen, vaan päätöksen omasta kelvollisuudestaan tekee ihminen itse.
Vaihtoehtojen ollessa ikuinen elämä tai ikuinen kärsimys, joku ihminenkö kykenee itse tuollaisen valinnan rehellisesti tekemään?"Aloituksen mukaan Kaikkivaltias Jumala ei kykene päättämään ihmisen olevan Hänelle kelvollinen, vaan päätöksen omasta kelvollisuudestaan tekee ihminen itse."
Luterilaisuudessa varmaan näin annetaan epäluottamusta Jumalalle mutta se vain voi pelastua joka on tullut uskoon Jeesukseen sillä Jeesus on se tie pelastukseen - ja ainut tie. Päälaen valelu ei siis voi olla tie pelastukseen koska Jeesus on se tie. - Anonyymi00432
Anonyymi00428 kirjoitti:
"Aloituksen mukaan Kaikkivaltias Jumala ei kykene päättämään ihmisen olevan Hänelle kelvollinen, vaan päätöksen omasta kelvollisuudestaan tekee ihminen itse."
Luterilaisuudessa varmaan näin annetaan epäluottamusta Jumalalle mutta se vain voi pelastua joka on tullut uskoon Jeesukseen sillä Jeesus on se tie pelastukseen - ja ainut tie. Päälaen valelu ei siis voi olla tie pelastukseen koska Jeesus on se tie.Kaste liittää Kristukseen joka pelastaa
- Anonyymi00433
Anonyymi00421 kirjoitti:
Onko tietoa, että miten pitkään olisi odotettava sitä maailmanloppua, nyt kun olemme saavuttaneet finaalin?
"Onko tietoa, että miten pitkään olisi odotettava sitä maailmanloppua, nyt kun olemme saavuttaneet finaalin?"
Oletteko te jo finaalissa?
Meille lopun ajat ovat vasta alkaneet ja tuhatvuotinen valtakuntakin on vielä edessä. - Anonyymi00561
Anonyymi00423 kirjoitti:
Aivan, aloittajalle Jumala ei ole siis Kaikkivaltias.
Ei vaan sinulla ei selvästikään ole luetun ymmärtämisen taitoa tai sitten haluat vain trollata.
- Anonyymi00564
Anonyymi00428 kirjoitti:
"Aloituksen mukaan Kaikkivaltias Jumala ei kykene päättämään ihmisen olevan Hänelle kelvollinen, vaan päätöksen omasta kelvollisuudestaan tekee ihminen itse."
Luterilaisuudessa varmaan näin annetaan epäluottamusta Jumalalle mutta se vain voi pelastua joka on tullut uskoon Jeesukseen sillä Jeesus on se tie pelastukseen - ja ainut tie. Päälaen valelu ei siis voi olla tie pelastukseen koska Jeesus on se tie.Palstan kommenteista päätellen herätysliikkeen jäsenet tekevät itse päätöksen päästä ikuiseen elämään tai joutua ikuiseen kärsimykseen.
Kaikkivaltias joka meidät parhaiten tuntee, ei siis teidän mukaanne kykene ottamaan ikuiseen elämään kelpuuttamaansa ihmistä ilman tämän omaa päätöstä suostua Jumalan tahtoon?
Päättääkö paistettava leipä itse milloin se on kypsä otettavaksi uunista ulos, vai leivän leipoja? - Anonyymi00565
Anonyymi00432 kirjoitti:
Kaste liittää Kristukseen joka pelastaa
Tarkoitatko ettei ilman mainitsemaasi rituaalia ihminen siis voi olla Jeesukselle kelvollinen?
Anonyymi00433 kirjoitti:
"Onko tietoa, että miten pitkään olisi odotettava sitä maailmanloppua, nyt kun olemme saavuttaneet finaalin?"
Oletteko te jo finaalissa?
Meille lopun ajat ovat vasta alkaneet ja tuhatvuotinen valtakuntakin on vielä edessä.Kaikkea ne maailman uskovat ovat menneet uskomaan.
- Anonyymi00577
Anonyymi00561 kirjoitti:
Ei vaan sinulla ei selvästikään ole luetun ymmärtämisen taitoa tai sitten haluat vain trollata.
Jos kerran Jumalan jo hyväksymä ihminen tarvitsee ihmisen itsensä tekemän valinnan tämän hyväksymiseksi Taivaan perilliseksi, onko Hän silloin Kaikkivaltias?
- Anonyymi00420
Se on se aine kunnes on poissa silmäin pyyntö https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011735658.html
- Anonyymi00429
<<<Mummo tunnusta kirjoituksellaan, että hän ei ole sisällä Jumalan valtakunnassa: Hän ei tiedä, miten tullaan uskoon ja Jumalan lapseksi, mitä on "syntyminen ylhäältä."<<<<
Kumman Jumalan valtakuntaa tarkoitat? - Jeesuksen snaoin, että pitää tehdä niitä isä Jumalan haluamia tekoja, tai muuten ei pääse taivasten valtakuntaan, vai sen Jumalan, joka oli erityisen kiinnostunut synnistä, jota pelastuu palvelemaan, kun palvoo Jeesusta kiroukseksi kirottuna Kristuksena, joka asuu sisällä?
Jopa Paavali tietää paremmin, että mitä Jeesus opetti, kuin kukaan teistä.
Jeesus, Matteuksen evankeliumi:
"13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani".
Paavali, kun siirtyy hänen syntioppiin:
"5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
Ei Kristus kirouksena voi asua uskovan sisällä, että tämä tuntisi itsensä syntiseksi, ellei ensin perkaa pois Jeesuksen opettamaa taivasten valtakuntaa.
Kumman Jumalan lapsena olemisesta nyt puhut?- Anonyymi00430
Tästä syystä voi uskoa vain Jeesuksen opetuksen tai Paavalin opetuksen, mutta näistä ei voi tehdä sellaista kivaa sekoitusta mielensä mukaan. Toinen oppi perustuu hyvään tietoon ja toinen oppi pahuuteen.
- Anonyymi00431
Anonyymi00430 kirjoitti:
Tästä syystä voi uskoa vain Jeesuksen opetuksen tai Paavalin opetuksen, mutta näistä ei voi tehdä sellaista kivaa sekoitusta mielensä mukaan. Toinen oppi perustuu hyvään tietoon ja toinen oppi pahuuteen.
"Tästä syystä voi uskoa vain Jeesuksen opetuksen tai Paavalin opetuksen, mutta ..."
Jeesus sanoo ...
Joh. 14:1
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
... eli ihmisen tulee tehdä ratkaisu uskoa Jeesukseen ja elää sitten tässä uskossaan Jeesus sydämessään. Amen - Anonyymi00454
Anonyymi00431 kirjoitti:
"Tästä syystä voi uskoa vain Jeesuksen opetuksen tai Paavalin opetuksen, mutta ..."
Jeesus sanoo ...
Joh. 14:1
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
... eli ihmisen tulee tehdä ratkaisu uskoa Jeesukseen ja elää sitten tässä uskossaan Jeesus sydämessään. Amen"... eli ihmisen tulee tehdä ratkaisu uskoa Jeesukseen"
Tässä on lyhykäisyydessään koko vapaiden lahkojen oppi. Pelastuminen ja usko Jeesukseen on IHMISEN OMA TEKO. Jeesusta ja evankeliumia ei tarvita uskon synnyttämiseen. Ihminen ja hänen ratkaisunsa on kaiken mitta. Näin olen ymmärtänyt asian.
Luterilaisuudessa on täysin päinvastoin. Usko ei synnytä armoa vaan armon kokeminen synnyttää uskon. - Anonyymi00562
Anonyymi00454 kirjoitti:
"... eli ihmisen tulee tehdä ratkaisu uskoa Jeesukseen"
Tässä on lyhykäisyydessään koko vapaiden lahkojen oppi. Pelastuminen ja usko Jeesukseen on IHMISEN OMA TEKO. Jeesusta ja evankeliumia ei tarvita uskon synnyttämiseen. Ihminen ja hänen ratkaisunsa on kaiken mitta. Näin olen ymmärtänyt asian.
Luterilaisuudessa on täysin päinvastoin. Usko ei synnytä armoa vaan armon kokeminen synnyttää uskon."... eli ihmisen tulee tehdä ratkaisu uskoa Jeesukseen"
Juuri näinhän Jeesus opetti kun kehoitti opetuslapsiaan seuraamaan Häntä ja opetuslapset tekivät ratkaisun eli päättivät heti paikalla lähteä seuraamaan Jeesusta. Se oli heidän elämässään tärkein teko kun nousivat ja lähtivät Jeesukseen perään jättäen työpaikkansa ja omaisensa. Tästä se alkoi ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen eka Helluntaina Pyhä henki tuli ja nämä opetuslapset lähtivät taas tekemään tekojaan eli saarnaamaan uskoontulemista Jeesukseen ja heti kärkeen noin 3000 tuli Jerusalemissa uskoon Jeesukseen ja näin olemme jatkaneet aina hamaan tähän päivään saakka. - Anonyymi00563
Anonyymi00454 kirjoitti:
Luterilaisuudessa on täysin päinvastoin. Usko ei synnytä armoa vaan armon kokeminen synnyttää uskon.Siinä ero tiivistettynä hyvin
- Anonyymi00566
Anonyymi00562 kirjoitti:
Juuri näinhän Jeesus opetti kun kehoitti opetuslapsiaan seuraamaan Häntä ja opetuslapset tekivät ratkaisun eli päättivät heti paikalla lähteä seuraamaan Jeesusta. Se oli heidän elämässään tärkein teko kun nousivat ja lähtivät Jeesukseen perään jättäen työpaikkansa ja omaisensa. Tästä se alkoi ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen eka Helluntaina Pyhä henki tuli ja nämä opetuslapset lähtivät taas tekemään tekojaan eli saarnaamaan uskoontulemista Jeesukseen ja heti kärkeen noin 3000 tuli Jerusalemissa uskoon Jeesukseen ja näin olemme jatkaneet aina hamaan tähän päivään saakka.Olikin hieman eri asia seurata Jeesusta 2000 vuotta sitten, kuin 2000 vuotta myöhemmin kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana helvettiin, murhaajansa opilla, heh. Ei teillä taida olla minkäänlaista tajua päässänne, jos vakavissasi kirjoitat?!
- Anonyymi00567
Anonyymi00563 kirjoitti:
Siinä ero tiivistettynä hyvin
Miten tuo ero tiivistyi hyvin?
Anonyymi00562 kirjoitti:
Juuri näinhän Jeesus opetti kun kehoitti opetuslapsiaan seuraamaan Häntä ja opetuslapset tekivät ratkaisun eli päättivät heti paikalla lähteä seuraamaan Jeesusta. Se oli heidän elämässään tärkein teko kun nousivat ja lähtivät Jeesukseen perään jättäen työpaikkansa ja omaisensa. Tästä se alkoi ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen eka Helluntaina Pyhä henki tuli ja nämä opetuslapset lähtivät taas tekemään tekojaan eli saarnaamaan uskoontulemista Jeesukseen ja heti kärkeen noin 3000 tuli Jerusalemissa uskoon Jeesukseen ja näin olemme jatkaneet aina hamaan tähän päivään saakka.Ne, joilla ei ollut mitään tekemistä sillä hetkellä. Ne Jeesus otti mukaansa.
Toista se on nykyään. On kaikkea tekemistä lähes joka hetki.- Anonyymi00568
Anonyymi00567 kirjoitti:
Miten tuo ero tiivistyi hyvin?
Siten että luterilaisuudesas usko on Jumalan teko, ei ihmisen ratkaisu
- Anonyymi00569
Anonyymi00568 kirjoitti:
Siten että luterilaisuudesas usko on Jumalan teko, ei ihmisen ratkaisu
"Siten että luterilaisuudesas usko on Jumalan teko, ei ihmisen ratkaisu"
No Jumala ei toimi ihmisen puolesta tuottaakseen pelastuksen ilman uskoontulemista. Tällainen on harhainen opetus mikä on itseasiassa johtanut miljardeja kirkollisia kadotukseen satojen vuosien aikana.
Jeesus on ainut tie pelastukseen ja ihmisen tulee omaksua tämä uskonsa Jeesukseen ja näin vastaanottaa Jeesus sydämeensä. Jumala on pakkopelasta ketään vaan kutsuu ihmisiä pelastukseen.
Ap. t. 2:39
Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
1. Tess. 2:12
ja teroitimme teille, että teidän on vaeltaminen arvollisesti Jumalan edessä, joka kutsuu teitä valtakuntaansa ja kirkkauteensa.
1. Tess. 5:24
Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
Ja kun Jeesus kutsuu niin ihmisen on tehtävä ratkaisu lähteekö Häntä seuraamaan. - Anonyymi00570
Anonyymi00569 kirjoitti:
No Jumala ei toimi ihmisen puolesta tuottaakseen pelastuksen ilman uskoontulemista. Tällainen on harhainen opetus mikä on itseasiassa johtanut miljardeja kirkollisia kadotukseen satojen vuosien aikana.
Jeesus on ainut tie pelastukseen ja ihmisen tulee omaksua tämä uskonsa Jeesukseen ja näin vastaanottaa Jeesus sydämeensä. Jumala on pakkopelasta ketään vaan kutsuu ihmisiä pelastukseen.
Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
ja teroitimme teille, että teidän on vaeltaminen arvollisesti Jumalan edessä, joka kutsuu teitä valtakuntaansa ja kirkkauteensa.
Ja kun Jeesus kutsuu niin ihmisen on tehtävä ratkaisu lähteekö Häntä seuraamaan.Juuri näinhän Jeesus opetti kun kehoitti opetuslapsiaan seuraamaan Häntä ja opetuslapset tekivät ratkaisun eli päättivät heti paikalla lähteä seuraamaan Jeesusta. Se oli heidän elämässään tärkein teko kun nousivat ja lähtivät Jeesukseen perään jättäen työpaikkansa ja omaisensa.
- Anonyymi00571
Anonyymi00569 kirjoitti:
Ja kun Jeesus kutsuu niin ihmisen on tehtävä ratkaisu lähteekö Häntä seuraamaan."No Jumala ei toimi ihmisen puolesta tuottaakseen pelastuksen ilman uskoontulemista. Tällainen on harhainen opetus..."
Aamen! Lähinnä vapaissa suunnisa on harhaopetusta siitä että ilman uskoakin voi pelastua. Perinteiset kirkot opettavat että usko on välttämätön - Anonyymi00572
Anonyymi00569 kirjoitti:
Ja kun Jeesus kutsuu niin ihmisen on tehtävä ratkaisu lähteekö Häntä seuraamaan.Miten tuo "Jeesuksen" seuraaminen näkyy sinun elämässäsi? Tuo Jeesus voi ollakin Perkele. Olehan varovainen.
- Anonyymi00573
Anonyymi00571 kirjoitti:
"No Jumala ei toimi ihmisen puolesta tuottaakseen pelastuksen ilman uskoontulemista. Tällainen on harhainen opetus..."
Aamen! Lähinnä vapaissa suunnisa on harhaopetusta siitä että ilman uskoakin voi pelastua. Perinteiset kirkot opettavat että usko on välttämätön"No Jumala ei toimi ihmisen puolesta tuottaakseen pelastuksen ilman uskoontulemista. Tällainen on harhainen opetus..."
Näinhän se on että Jumala ei ole mikään luterilaisten automaatti, vaan ensin julistetaan evankeliumia uskoontulemisesta Jeesukseen ja toiset uskoo tätä evankeliumin sanaa ja näin ottavat Jeesuksen vastaan sillä usko tulee kuulemisesta - ei päälaen valelu- riitistä.
Room. 10:17
Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Kirkon piispathan eivät edes usko Kristuksen sanaan eli Raamattuun. Näin ovat ainakin sanoneet. - Anonyymi00574
Anonyymi00573 kirjoitti:
"No Jumala ei toimi ihmisen puolesta tuottaakseen pelastuksen ilman uskoontulemista. Tällainen on harhainen opetus..."
Näinhän se on että Jumala ei ole mikään luterilaisten automaatti, vaan ensin julistetaan evankeliumia uskoontulemisesta Jeesukseen ja toiset uskoo tätä evankeliumin sanaa ja näin ottavat Jeesuksen vastaan sillä usko tulee kuulemisesta - ei päälaen valelu- riitistä.
Kirkon piispathan eivät edes usko Kristuksen sanaan eli Raamattuun. Näin ovat ainakin sanoneet.Kirkon johto ei usko Raamattuun koska Jumala Raamatussa ilmoittaa että seksi saman sukupuolen kanssa on syntiä ja tämä vastoin piispojen poliittista agendaa.
Anonyymi00574 kirjoitti:
Kirkon johto ei usko Raamattuun koska Jumala Raamatussa ilmoittaa että seksi saman sukupuolen kanssa on syntiä ja tämä vastoin piispojen poliittista agendaa.
Raamattu ilmoittaa, että yli 40 teosta tulee kuolemantuomio. Koko Suomi uskoo Raamattuun, mutta vetäytyy siitä kauas.
Anonyymi00573 kirjoitti:
Kirkon piispathan eivät edes usko Kristuksen sanaan eli Raamattuun. Näin ovat ainakin sanoneet.Raamattu on ihmisten sanoja, ei Kristuksen.
- Anonyymi00575
Anonyymi00574 kirjoitti:
Kirkon johto ei usko Raamattuun koska Jumala Raamatussa ilmoittaa että seksi saman sukupuolen kanssa on syntiä ja tämä vastoin piispojen poliittista agendaa.
Tiettensä ovat käynyt taisteluun Jumalaa vastaan. Eivät voi kuin hävitä.
torre3 kirjoitti:
Ne, joilla ei ollut mitään tekemistä sillä hetkellä. Ne Jeesus otti mukaansa.
Toista se on nykyään. On kaikkea tekemistä lähes joka hetki.Ja silloin Jeesus oli tuntematon heppu. Nyt jos sellainen tulisi, niin kuinka moni lähtisi mukaan?
- Anonyymi00576
Anonyymi00575 kirjoitti:
Kyllä. Ei käy kateeksi.
Anonyymi00575 kirjoitti:
Jumala on aivan voimaton. Kaikki on ihmisten varassa.
- Anonyymi00578
Anonyymi00569 kirjoitti:
Ja kun Jeesus kutsuu niin ihmisen on tehtävä ratkaisu lähteekö Häntä seuraamaan.Tarkoitatko oikeasti, että ihminen kykenee itse valitsemaan ikuisen elämän ja ikuisen kärsimyksen välillä vilpittömän rehellisesti?
- Anonyymi00579
Anonyymi00570 kirjoitti:
Juuri näinhän Jeesus opetti kun kehoitti opetuslapsiaan seuraamaan Häntä ja opetuslapset tekivät ratkaisun eli päättivät heti paikalla lähteä seuraamaan Jeesusta. Se oli heidän elämässään tärkein teko kun nousivat ja lähtivät Jeesukseen perään jättäen työpaikkansa ja omaisensa.
Ja moniko opetuslapsista surmattiin heidän toimintansa vuoksi?
He tekivät tietoisen päätöksen asettaa itsensä hengenvaaraan, olisiko teistä uskovista miehistä siihen samaan? - Anonyymi00580
Anonyymi00573 kirjoitti:
Kirkon piispathan eivät edes usko Kristuksen sanaan eli Raamattuun. Näin ovat ainakin sanoneet."evankeliumia uskoontulemisesta"??????
Evankeliumi ei ole tuota, vaan se onJumalan rakkauden julistamista sanoin ja teoin. Usko on seuraus tästä. Olet luisunut kauaksi pois evankeliumista.
Luterilainen kristitty Jumalan armosta - Anonyymi00581
Anonyymi00580 kirjoitti:
"evankeliumia uskoontulemisesta"??????
Evankeliumi ei ole tuota, vaan se onJumalan rakkauden julistamista sanoin ja teoin. Usko on seuraus tästä. Olet luisunut kauaksi pois evankeliumista.
Luterilainen kristitty Jumalan armostaKirjoitat asiaa! Evankeliumi on ilosanoma, ei vaatimus
Anonyymi00581 kirjoitti:
Kirjoitat asiaa! Evankeliumi on ilosanoma, ei vaatimus
Ilosanoma on olla kaikkea vastaan. Se on nähty.
- Anonyymi00582
Anonyymi00581 kirjoitti:
Kirjoitat asiaa! Evankeliumi on ilosanoma, ei vaatimus
Se evankeliumi muuttaa ihmisen kun sen ottaa vastaan.
- Anonyymi00583
Anonyymi00580 kirjoitti:
Luterilainen kristitty Jumalan armosta"evankeliumia uskoontulemisesta"??????
Näin on että evankeliumi on Ilosanomaa että ...
Ap. t. 10:43
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
1. Joh. 5:1
Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
... ja mitä tämä edellyttää ...
Luuk. 3:9
Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen." - Anonyymi00584
Anonyymi00583 kirjoitti:
Näin on että evankeliumi on Ilosanomaa että ...
Ap. t. 10:43
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
1. Joh. 5:1
Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
... ja mitä tämä edellyttää ...
Luuk. 3:9
Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."Ajattelit sitten yhdistää kaksi evankeliumia kiroukseksi kirotulla Kristuksella, ottaa syntinä asumaan sisälle, ja muuttua läpikotaisin syntiseksi, perkaamalla taivasten valtakunnan pois. Ei auta tähän kyllä edes kirves
- Anonyymi00585
Anonyymi00584 kirjoitti:
Ajattelit sitten yhdistää kaksi evankeliumia kiroukseksi kirotulla Kristuksella, ottaa syntinä asumaan sisälle, ja muuttua läpikotaisin syntiseksi, perkaamalla taivasten valtakunnan pois. Ei auta tähän kyllä edes kirves
Jos joku sanoo kristinuskoa kuperkeikkauskonnoksi, ja toinen kuvaa, että se on kuin hevonen pyrkisi istumaan omaan satulaansa, niin minä sanon uskonnoksi, jonka oksalla uskovainen istuu, mitä oksaa sahaa poikki tai hakkaa kirveellä.
Kristinusko on uskonto, jolla pelastutaan tekemään pahaa, ja muututaan läpikotaisin syntiseksi, se ei ole oppi, joka opettaa synnistä luopumista tai parannuksen teko. - Anonyymi00586
Anonyymi00585 kirjoitti:
Jos joku sanoo kristinuskoa kuperkeikkauskonnoksi, ja toinen kuvaa, että se on kuin hevonen pyrkisi istumaan omaan satulaansa, niin minä sanon uskonnoksi, jonka oksalla uskovainen istuu, mitä oksaa sahaa poikki tai hakkaa kirveellä.
Kristinusko on uskonto, jolla pelastutaan tekemään pahaa, ja muututaan läpikotaisin syntiseksi, se ei ole oppi, joka opettaa synnistä luopumista tai parannuksen teko.Tämä on kohta, josta kirjanoppineet osaavat veistellä hauskaa pilkantekoa: 'mikä on, eikö ilmainen armo nyt kelpaakaan Jeesuksen kirouksen palvonnalla uhrina tosi Jumalana, kun pitäisi vielä hyväksikin muuttua?!' Mutta silloinhan te palvotte Jeesusta ihan turhaan tosi Jumalana kirottuna uhrinanne (tämän Paavali muotoilee armon halveksimiseksi) , jos osaatte ihmisiksikin elää. Ja sitten kun tämä muotoillaan vielä uskonnon hurskaaksi, niin kuulostaa tosi hilpeältä.
- Anonyymi00587
Anonyymi00586 kirjoitti:
Tämä on kohta, josta kirjanoppineet osaavat veistellä hauskaa pilkantekoa: 'mikä on, eikö ilmainen armo nyt kelpaakaan Jeesuksen kirouksen palvonnalla uhrina tosi Jumalana, kun pitäisi vielä hyväksikin muuttua?!' Mutta silloinhan te palvotte Jeesusta ihan turhaan tosi Jumalana kirottuna uhrinanne (tämän Paavali muotoilee armon halveksimiseksi) , jos osaatte ihmisiksikin elää. Ja sitten kun tämä muotoillaan vielä uskonnon hurskaaksi, niin kuulostaa tosi hilpeältä.
Jeesuksen pelastuksessa pelastutaan takaisin paratiisiin saamaan ihmeiden tekokyky, kun ei uskota juutalaista syntioppia (Jos.8, Jeesus on synnistä vapahtaja opillaan), jonka Jumalaa Jeesus sanoo Saatanaksi ja valheen isäksi, jolla pelastutaan tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihataan.
- Anonyymi00588
Anonyymi00579 kirjoitti:
Ja moniko opetuslapsista surmattiin heidän toimintansa vuoksi?
He tekivät tietoisen päätöksen asettaa itsensä hengenvaaraan, olisiko teistä uskovista miehistä siihen samaan?Kuule, ne olivat Jeesuksen oppilaita, jotka Paavali surmasi, nämä ovat Paavalin oppilaita, näitä ei surmata.
- Anonyymi00589
Anonyymi00588 kirjoitti:
Kuule, ne olivat Jeesuksen oppilaita, jotka Paavali surmasi, nämä ovat Paavalin oppilaita, näitä ei surmata.
Se olisi ollut juutalaiselle rahavallalle melkoinen shokki 2000 vuoden jälkeen, kun juutalaisia pankkiireja ei tarvittaisikaan, vaan uskova jengi olisikin löytänyt tien takaisin paratiisiin Jeesuksen opastamana, ja napsauttelisi tänä päivänä sormilla kaiken tarvitsemansa, jonka tiede todistaa mahdolliseksi Jeesuksen kerrotuista kyvyistä.
Onneksi kadotukseen vievä tie Raamatulla ja kristinuskolla - Paavalin avulla - löytyi paljon helpommin. - Anonyymi00590
Anonyymi00589 kirjoitti:
Se olisi ollut juutalaiselle rahavallalle melkoinen shokki 2000 vuoden jälkeen, kun juutalaisia pankkiireja ei tarvittaisikaan, vaan uskova jengi olisikin löytänyt tien takaisin paratiisiin Jeesuksen opastamana, ja napsauttelisi tänä päivänä sormilla kaiken tarvitsemansa, jonka tiede todistaa mahdolliseksi Jeesuksen kerrotuista kyvyistä.
Onneksi kadotukseen vievä tie Raamatulla ja kristinuskolla - Paavalin avulla - löytyi paljon helpommin.Eikä tarvitse kuin yksin uskosta palvoa Jeesusta itsen puolesta kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana. Niin älykästä ja niin hilpeää.
- Anonyymi00591
Anonyymi00590 kirjoitti:
Eikä tarvitse kuin yksin uskosta palvoa Jeesusta itsen puolesta kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana. Niin älykästä ja niin hilpeää.
Mutta älkää, jukolavita, puhuko parannuksen teosta, kaikessa tyhmyydessään se saa jo itkemään.
- Anonyymi00592
Anonyymi00591 kirjoitti:
Mutta älkää, jukolavita, puhuko parannuksen teosta, kaikessa tyhmyydessään se saa jo itkemään.
Te valitsette pahan tai te valitsette hyvän, mutta te ette voi valita pahaa, ja sitten esittääkin vastimuksia, että pitääkin olla hyvä.
- Anonyymi00593
Anonyymi00591 kirjoitti:
Miksi sinä riehut palstalla etkä mene itkemään sinne ateistien palstalle. Tämähän on kristillinen palsta ja Raamatun kehoitukset parannuksen tekoon kuuluvat kristinuskoon:
"Mutta älkää, jukolavita, puhuko parannuksen teosta, kaikessa tyhmyydessään se saa jo itkemään." - Anonyymi00596
Onko teillä siellä yö?
- Anonyymi00598
Se on hellarin tapa
- Anonyymi00660
Anonyymi00598 kirjoitti:
Se on hellarin tapa
Kyllä se ihan sinun oma tapasi on.
- Anonyymi00661
Anonyymi00596 kirjoitti:
Onko teillä siellä yö?
Kyseessä kirjoitustensa perusteella törkein trolli tällä palstalla, joka tulisi jättää omaan arvoonsa. Olisi hyvä, jos voisi hoitaa pois edes nuo muutamat pahimmat trollit täältä,
jotka eivät ole täällä keskustelemassa asioista, vaan pelkästään toisten kirjoittajien kimpussa. Hänellä on joku trauma, joka on johtanut siihen, että pystyy käyttymään tuolla tavoin. - Anonyymi00668
Anonyymi00661 kirjoitti:
Kyseessä kirjoitustensa perusteella törkein trolli tällä palstalla, joka tulisi jättää omaan arvoonsa. Olisi hyvä, jos voisi hoitaa pois edes nuo muutamat pahimmat trollit täältä,
jotka eivät ole täällä keskustelemassa asioista, vaan pelkästään toisten kirjoittajien kimpussa. Hänellä on joku trauma, joka on johtanut siihen, että pystyy käyttymään tuolla tavoin.Kyllä, siitä on hyvä esimerkki tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
Se vain alkaa itkemään kun sen viestejä täältä poistetaan.
- Anonyymi00669
Me Jeesuksen omat teemme parannusta, emme ratkaisua
- Anonyymi00670
Uudestikastajat saavat kehuskella ratkaisullaan
- Anonyymi00671
Anonyymi00670 kirjoitti:
He kitisevät täällä tuskaansa kuten aina mutta eipä sekään auta
- Anonyymi00676
Anonyymi00670 kirjoitti:
Erityisesti yöllä liikkuva noita joka tunnetaan (edelleen) nimellä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
- Anonyymi00680
Anonyymi00676 kirjoitti:
Erityisesti yöllä liikkuva noita joka tunnetaan (edelleen) nimellä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
AAMEN, aamen aamen!!!
Ketjusta on poistettu 270 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482