Ensimmäinen käsky

Anonyymi-ap

1. ”Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.”

Siis myönsikö Jumala antaessaan tämän käskyn, että muitakin jumalia on?

18

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä niitä on VT monia mainittu.
      ''Jumala astuu esiin jumalten kokouksessa ... PS 82

      • Anonyymi

        Psalmissa 82 Jumala sorsii todella pahasti muita Jumalia ja omii itselleen ylimmän vallan ja tuomarin aseman. Hmm… olikohan Allah paikalla kokouksessa? Allah väittää islamin uskoisille, että hän on se ainoa oikea Jumala. Islam on tällä hetkellä nopeinten leviävä uskonto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Psalmissa 82 Jumala sorsii todella pahasti muita Jumalia ja omii itselleen ylimmän vallan ja tuomarin aseman. Hmm… olikohan Allah paikalla kokouksessa? Allah väittää islamin uskoisille, että hän on se ainoa oikea Jumala. Islam on tällä hetkellä nopeinten leviävä uskonto.

        Ukko ylijumalaa ei sovi unohtaa, hän polttaa kirkkoja, moskeijoita ja synagogeja sekä muita epäjumalanpalvontapaikkoja mielensä mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Psalmissa 82 Jumala sorsii todella pahasti muita Jumalia ja omii itselleen ylimmän vallan ja tuomarin aseman. Hmm… olikohan Allah paikalla kokouksessa? Allah väittää islamin uskoisille, että hän on se ainoa oikea Jumala. Islam on tällä hetkellä nopeinten leviävä uskonto.

        "Allah väittää islamin uskoisille, että hän on se ainoa oikea Jumala"

        Jumala on arabian kielellä Allah, joten yhdestä ja samasta Jumalasta lienee kyse.


      • Joppa2 kirjoitti:

        "Allah väittää islamin uskoisille, että hän on se ainoa oikea Jumala"

        Jumala on arabian kielellä Allah, joten yhdestä ja samasta Jumalasta lienee kyse.

        Allah on ihmisen keksimä jumala ei teemitään .


    • Anonyymi

      Juuri siksi ei pidä yrittää pitää muita kun muita ei ole. Se olisi epäjumaluutta.

      Ei pidä jumaloida omia tyhmiä höpötyksiään eikä harhaoppeja.

    • Anonyymi

      Ihmisillä on tietenkin monenlaisia mielikuvituskavereita.

    • Anonyymi

      En pidä ollenkaan siitä, että joku Jumala väittää olevansa se ainoa oikea. Sekä kristittyjen Jumala että Allah tulisi heittää ulos. Idän uskontojen jumalat ovat suvaitsevampia.

    • Anonyymi

      Ei Jumala sano, että muita Jumalia olisi. Ei vain tule pitää muita Jumalina. Ei allah ole Jumala, vaan ihmislöhtöinen kopio vanhan liiton Jumalasta kun ankarat lait vielä juutalaisille oli voimassa.

      • Anonyymi

        Sama jumala juutalaisilla, äpäräpoikakultilla ja sen spinn offilla mehmettiläisyydellä.
        Eipä hurraamista moisella kierrätystavaralla.


    • Anonyymi

      Ihmiskunnan tulisi jotenkin vaikuttaa jumalistoon. Tarvitaan sivistynyt Jumala, joka ei väitä olevansa se ainoa oikea, ja joka ei käyttäydy kuten psalmissa 82. Kai meilläkin saa olla jotain sanomista, kun meidät nyt kerran on luotu.

    • Anonyymi

      Tavallaan. Ensimmäinen ja tärkein käsky koskee suhdetta ihmisen ja Jumalan välillä. Tärkeintä on yhteys Jumalaan. Mikä tahansa, mikä on ihmiselle sitä tärkeämpää, erottaa ihmisen Jumalasta. Jeesus opetti: "Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa". Mammona ei ole jumalolento, mutta se voi vallita ihmistä, nousta hänen elämänsä tärkeimmäksi asiaksi. Mutta on ollut ja on myös rikkaita, joilla on säilynyt yhteys Jumalaan, esimerkiksi Abraham.

      • Anonyymi

        Kieltämättä se on kivaa jos on massia millä mällätä.

        Se voi helposti tuntea olevansa Jumalasta seuraava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä se on kivaa jos on massia millä mällätä.

        Se voi helposti tuntea olevansa Jumalasta seuraava.

        ... Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan! "

        Selvää asiaa voidaan vääristellä sanoilla, mutta vääristely ei muuta asiaa muuksi. Sen sijaan vääristely kertoo ihmisestä, mikä hän on.


    • Anonyymi

      Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
      Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
      Hear, O Israel: The Lord (Yehovah) our God (Elohiym) is one Lord:
      Tämä käsky kumoaa yhden kolminaisuusopin tärkeimmistä väitteistä: Elohim tarkoittaa monikkoa.
      Hebrean kielessä verbi määrittää lauseen subjektin, onko tekijä yksikkö vai monikko.
      Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
      Siis verbi loi on yksikkö, niin myös tekijä, subjekti on yksikkö. Loi-sana on hebreaksi bara=Poika

      • Anonyymi

        Tässä 'Elohim' tarkoittaa yksikköä: Ja hän (Aaron) on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana (Elohim).


    • Ihmiten tekemät jumalatjumala tiesi että rakentvat itselle muita jumalia jota ovat kuoleita. Sen vuoksi sanoikin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe