Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Joppa2
Joppa2
Joppa2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
686
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Raamattu, joka on absoluuttinen totuus, kertoo aivan selvästi, että Jumala syntyi neitsyestä Pyhän Hengen siittämänä. Jos tiede tai muut tutkimukset ovat eri mieltä, niin silloin ne valehtelevat. Luukkaan evankeliumin ensimmäisessä luvussa tapaus on todistettu , kun enkeli kertoi siitä Marialle:
Jae 31: "Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus"
jae 34: "Maria kysyi enkeliltä: Kuinka tämä voi tapahtua, kun en ole ollut yhteydessä miehen kanssa?"
jae 35: "Enkeli vastasi: Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut. Sen tähden myös sitä pyhää, joka syntyy, on kutsuttava Jumalan Pojaksi."
Lähde: Uusi Testamentti selityksin, vuoden 1938 suomennos. Ev.Lut Herätysseura ry
Jos ihmisten tutkimukset ja Raamattu ovat ristiriidassa, niin silloin tiedämme varmasti, että ihmisten tutkimukset ovat väärässä.
22.12.2025 16:14
"Näemme, että kirkon kannatus laskee ryminällä. Kukaan ei ole keksinyt, mitä olisi tehtävissä, vaikka kaikkea on kokeiltu. Kirkon aika on ohi, halusimme tai em"
Näin väittää aloittaja.
Meidän pelastajamme ja uskomme kohde ei ole mikään kirkko, vaan Jeesus Kristus ja Hän ei suinkaan ole katoamassa mihinkään eikä Hän jää koskaan tappiolle. Siksi me uskovat tulemme aina olemaan Voittajan puolella ja kuljemme Jumalan johdattaman voittosaatossa 24 tuntia/vrk. Jeesus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hän istuu valtaistuimellaan, eikä mikään mahti maailmassa ole kyennyt vielä keksimään sellaista ohjusta, joka ampuisi Hänet alas Taivaasta. Jeesus on Pelastajamme nyt, aina ja iankaikkisesti. Sanotaan, että "Voittajan on helppo hymyillä". Viekäämme hymyillen evankeliumin ilosanomaa kaikkialle maailmaan!
22.12.2025 15:40
Raamatun kanta homoseksuaalisuuteen on sama kuin Jumalan kanta.
Ensisijainen kysymys ei ole se onko homoseksuaalisuus tai homosuhteet oikein vai väärin. Ensisijainen kysymys on se, mikä on ihmisen suhde Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä. Se on ratkaiseva vedenjakaja joka määrää meneekö ihminen kuoltuaan Taivaaseen vai helvettiin. Jos ihminen on uudestisyntynyt uskova, hän on Kristuksessa uusi luomus ja hänen kaikki syntinsä on sovitettu Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten, kun meidät ristiinnaulittiin syntiemme tähden yhdessä Jeesuksen kanssa. (Room.6:6). Maailman kaikkien ihmisten menneet, nykyiset ja tulevat synnit käsiteltiin silloin 100 %:sti ja täydellisesti emmekä voi lisätä tai poistaa siitä mitään. Tämä koskee niin ateisteja kuin homoseksuaaleja ja meitä kaikkia yhtälailla. Kun Jeesus nousi kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kassaan. Se tapahtui meidän vanhurskauttamiseksi. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Se otetaan vastaan uskon kautta armosta ilman mitään omia suorituksiamme ja ansioitamme. Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikille ihmisille. Jumalan siunausta sinulle!
20.12.2025 15:40
Kiitos hyvästä aloituksesta! Siihen on ilo yhtyä.
Kun Jeesus Golgatan ristillä, juuri ennen kuolemaansa sanoi: "Se on täytetty" , Hän tarkoitti, että Hän oli täyttänyt kaikki vaatimuksen sen suhteen, että ihminen pelastuisi ja saisi iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa. Meidän ei siis tarvitse tehdä yhtään mitään muuta kuin ottaa uskon kautta vastaan tämä ilouutinen. Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota haluamme myös jakaa kaikille niille, jotka eivät vielä sitä tiedä. Kaikki ihmisten omat yritykset pelastaa itse itsensä ovat hyödyttömiä ja turhia. Kaikki on jo tehty valmiiksi noin 2000 vuotta sitten.
20.12.2025 15:11
Koko maailman kaikki synnit naulittiin Kristuksessa Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten, kun Jeesus kärsi rangaistusten kaikkien maailman ihmisten edestä. Tämä tarkoittaa käytännössä samaa kuin että kaikki meidät teloitettiin syntiemme tähden 2000 vuotta sitten. (Room.6:6). Kuollut ihminen ei voi tehdä enää mitään syntiä. Mistä siis pitäisi tehdä parannus?
Jeesuksen meidän edestämme tekemä sovitustyö Golgatalla on 100 %:sti täydellinen. Siihen ei voi lisätä mitään millään parannuksen teoilla tai muilla ihmisen ulkonaisilla teoilla. Pelastus on kokonaan Jumalan armoa ja rakkautta. Se otetaan vastaan uskon kautta. Pelastuksen suhteen Jumalalle eivät kelpaa mitkään ihmisten omat teot. Hänelle kelpaa vain Jeesuksen teot.
Jumala katsoo vain Jeesukseen ja niin tulisi meidänkin tehdä. Se on meidän ainoa toivomme.
20.12.2025 14:56
Todellinen kysymys ei ole se kenelle mökkisi jää, jos venäläiset tulevat. Todellinen kysymys on se, jäätkö sinä tänne maan päälle, kun Jeesus Kristus tulee takaisin maan päälle hakemaan omiaan Taivaaseen. Jos et ole vielä ottanut Jeesusta Kristusta Pelastajaksesi ja Herraksesi, niin evankeliumin ilosanoma on juuri sinulle: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh.6:13)
18.12.2025 16:05
"Raamatun mukaan Kristuksn sovintoveren pelastava kosketus saadaan kristillisessä kasteessa.
Ei missän lahkojen hurmoskokouksissa."
Ihminen pelastuu ottamalla vastaan uskon kautta evankeliumin ilosanoman siitä, mitä Jeesus Kristus on omalla uhrikuolemallaan tehnyt meidän edestämme Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten. Kaikki ihmisten ulkonaiset rituaalit ovat seurausta siitä, mitä Jeesus on jo tehnyt meidän edestämme. Elämme ennalta valmistetuissa teoissa. Kaikki on jo tehty puolestamme. Emme voi lisätä siihen mitään millään kasteella, ehtoollisella tai muilla ulkoisilla teoilla. Pelastumme armosta ilman omia tekojamme.
17.12.2025 15:12
Kun Jeesus kuli Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten, Hän kärsi rangaistuksen koko maailman kaikkien ihmisten puolesta. Itse asiassa se tarkoitta, että meidät kaikki ristiinnaulittiin Kristuksessa yhdessä Hänen kanssaan. (Room.6:6) Siksi kaikkien maailman ihmisten synnit on jo sovitettu noin 2000 vuotta sitten. Tämä syntien sovitus koskee sekä Putinia että jokaista muuta ihmistä tässä maailmassa.
Kun Jeesus nousi kuolleista, kaikki ihmiset nousivat yhdessä Hänen kanssaan. Tämä tarkoittaa, että Jumala vanhurskautti kaikki meidät sen perusteella, mitä Kristus teki puolestamme. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Olemme kaikki Kristuksessa vanhurskautettuja ja Jumala näkee meidät yhtä pyhinä ja syyttöminä kuin Hän näkee oman Poikansa Jeesuksen Kristuksen. Olemme kuolleet pois synnistä ja olemme uusia luomuksia Kristuksessa. Saamme omistaa tämän uuden aseman vastaanottamalla sen uskossa sulasta Jumalan armosta ilman omia tekojamme ja ansioitamme. Jumalan siunausta sekä Putinille että Zelenskylle. Ylistys ja kiitos Jumalalle!
17.12.2025 14:54
Ilman Jumalaa maailmassa ei olisi ainuttakaan ihmistä, olipa ihminen sitten uskova tai ateisti. Kukaan ei ole itse voinut valita elämäänsä, vaan kaikki on saanut alkunsa Jumalan rakkaudesta ja armosta.
17.12.2025 14:33
Kirkollisvero ei ole mikään järkevä syy erota kirkosta. Jos ihmisellä ei ole muuta kristillistä seurakuntaa, oikea tapa on silloin kuulua kirkkoon ja maksaa ilomielin kirkollisvero. Ainoastaan tyhmät ihmiset valitsevat elämänkatsomuksensa sen perusteella, mitä taloudellista hyötyä tai haittaa siitä on.
17.12.2025 14:23
Ihminen pelastuu ottamalla Jeesuksen Kristuksen vastaan uskon kautta omaksi Vapahtajakseen ja Herrakseen, eikä noudattamalla jotain lakia tai uskonnollista sääntöä, kuten sapattia. Jeesus on ainoa tie Jumalan yhteyteen. Hän on meidän sapattimme, meidän vanhurskautemme, meidän pyhityksemme, meidän syntiemme sovitus, meidän anteeksiantamuksemme, meidän parantajamme ja kaikki muu mahdollinen, joka kuuluu kristinuskoon ja pelastukseen.
Kun Jeesus Golgatan ristillä sanoi juuri ennen kuolemaansa: "Se on täytetty" se tarkoitti sitä, että Hän täytti kaikki lain vaatimukset ja kaikki ehdot, jota meiltä vaaditaan pelastuksen omistamiseen, mukaan lukien sapattisäännöt.
Lyhyesti sanottuna: Kun meillä on Jeesus, meillä on kaikki. Jos meillä ei ole Jeesusta, meillä ei ole mitään. Ylistys Jeesukselle Kristukselle!
16.12.2025 14:06
Kysymys ei ole siitä, millaista palkkaa Ojares saa ja toiset eivät saa, vaan kysymys on siitä, mikä on sinun ja minun suhteeni Jeesukseen Kristukseen? Onko Hän meidän Herramme ja Vapahtajamme vai ei? Tämä on jokaisen ihmisen tärkein asia ja jos se on kunnossa niin toisten palkka-asiat eivät kiinnosta meitä millään tavalla. Meidän tulee viedä evankeliumin ilosanomaa kaikille ihmisille, niin rikkaille kuin köyhillekin. Silloin meillä on palkka odottamassa Taivaassa.
16.12.2025 13:48
Avioliitto sinetöityy miehen ja naisen välisessä seksuaalisessa yhdynnässä. Aviopuolisoista tulee siinä yksi. He eivät ole enää kaksi vaan yksi liha. Yksi ei voi erota mistään. Avioero on siten täydellinen mahdottomuus ja siksi koko keskustelu avioerosta on turha. Avioeroa ei yksinkertaisesti ole edes olemassa, koska se ei ole edes mahdollinen.
02.10.2025 16:02
"Olen sitä mieltä että ateismi sopisi juutalaisille ja koko ihmiskunnalle paremmin kuin uskonnot"
Vastaus:
Ateismi ei sovi ihmiskunnalle. Ateismi ei anna syntejä anteeksi eikä tarjoa ihmisille iankaikkista elämää.
02.10.2025 15:39
"Parannuksen teko tarkoittaa synnin tekemisen lopettamista"
Vastaus:
Parannus ei ole mikään ihmisen suoritus tai teko. Omilla teoillaan kukaan ihminen ei voi parantaa itseään Jumalalle kelpaavaksi.
Parannus on Jumalan lahja ja armoteko, jonka Jumala saa aikaan eikä ihminen.
Apostoli Paavali: "Armosta te olette pelastettu, ette omien tekojenne kautta ettei kukaan kerskaisi."
23.09.2025 14:46
"Pelastettu Jumalan lapsi on Jeesuksen ja Isän kädellä.
Siitä ei kovin helposti lipsu pois, Mutta pelastuksen voi menettää
jos hylkää uskon ja hyvän omantunnon. Näin uskon."
Vastaus:
Jos henkilö on todella uudestisyntynyt Jumalan lapsi, on mielestäni mahdotonta menettää pelastustaan, koska vastuu ei ole enää ihmisellä, vaan Jumalalla.
Jeesus sanoo: "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Joh.10:29
Jeesus: "Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka Hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä." Joh.6:39
05.09.2025 15:28
"Pelastuksen voi menettää lakkaamalla uskomasta tai palaamalla syntielämään"
Vastaus:
Oman käsitykseni mukaan pelastusta ei voi menettää. Sillä kuinka uudestisyntyminen voidaan tehdä uudestisyntymättömyydeksi ja kuinka kaste voidaan tehdä kastamattomuudeksi. Syntielämäänkin palaaminen on mahdottomuus, koska Jeesus kantoi koko maailman synnit Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten. Siihen kuuluu vat kaikkien ihmisten menneet, nykyiset ja tulevat synnit. Pelastunut ihminen on Jumalan lapsi ja lapsi ei voi lakata olemasta Isänsä lapsi, tekipä hän syntiä kuinka paljon tahansa ja uskoipa hän Isäänsä tahi ei. Jeesus itse asuu pelastuneessa ihmisessä Pyhän Hengen kautta. Pyhä Henki antaa ihmiselle sellaisen rakkauden Jumalaan, ettei kukaan uskova edes halua luopua Jumalasta. Pelastuneen ihmisen nimi on kirjoitettu Taivaassa Karitsan elämän kirjaan ja ainoa, joka voi sen sieltä pyyhkiä pois on Jeesus Kristus ja Hän sanoo Johanneksen evankeliumissa, ettei Hän hylkää ketään joka Hänen luoksensa tulee.
Ne tapaukset, joissa kerrotaan jonkun luopuneen uskosta, koskevat todennäköisesti sellaisia henkilöitä, jotka eivät koskaan ole edes olleet aidossa uskossa eli uudestisyntyneet.
04.09.2025 13:12
"Uusi liitto on armon liitto, joten miksi kiistellä sapatin vietosta?"
Ne, jotka elävät lain alla, pitävät lauantaisapattia ja puolustelevat sitä ainoana oikeana lepopäivänä.
17.08.2025 13:30
"Isäni sukupolvi on jo taivaassa, osa helvetissä. Hänen sukupolvensa ei siis ole sitä sukupolvea, joka näkee Jeesuksen paluun."
Vastaus:
Isäsi sukupolvi, samoin kuin kaikki ennen häntä uskossa kuolleet herätetään haudoistaan ja heidät temmataan yhdessä elossa olevien kanssa Jeesuksen kanssa Taivaaseen, joten mitään ristiriitaa ei ole.
11.08.2025 14:04
Oikea usko on persoona, Jeesus Kristus. Kun sinulla on Jeesus Kristus, sinulla on oikea usko.
11.08.2025 13:50
12 / 35