Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Joppa2
Joppa2
Joppa2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
686
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Kaikki jutut jeesuksesta on kirjoitettu kymmeniä vuosia sen (mahdollisen) olemassa olon jälkeen."
Vastaus:
Profeetta Jesaja ennusti Jeesuksen syntymän ja kuoleman jo noin 700 vuotta ennen Jeesuksen syntymää. Voit lukea siitä Raamatusta Jesajan kirjan luvusta 53. Siinä Jesaja kertoo myös siitä, kuinka Jeesus kantoi kaikki meidän syntimme, sairautemme ja kipumme Golgatan ristille niin että saamme olla vapaana synneistä ja sairauksista uskomalla Häneen. Kaikki on toteutunut juuri, kuten Raamattu kertoo.
Ylistys, kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
21.02.2026 16:45
"Ketä kiinnostaa joku pieni parannus,"
Vastaus:
Näen joka päivä terveitä ihmisiä kaikkialla. Juuri Jeesuksen ansiosta he ovat terveitä. Raamattu sanookin, että Jeesus kantoi kaikki meidän sairautemme ja kipumme Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta ennen kuin olimme edes syntyneet.
Missä ovat ne lääkärit ja muut sairaanhoitohenkilöt, jotka ovat pystyneet samaan?
21.02.2026 16:37
" Itse en ainakaan ole nähnyt vielä ainuttakaan hyvää asiaa"
Vastaus:
Jeesuksen kautta sinutkin on luotu. Onko sinun olemassaolosi hyvä vai paha asia?
21.02.2026 16:32
"Lahkolaisten kasteet, kuten helluntailaisten kaste on ei-kristillinen pelkkä vesikaste, jossa ei pestä syntejä pois."
Vastaus:
Kaikkien maailman ihmisten synnit naulittiin Golgatan ristille samalla kun kaikki maailman ihmiset naulittiin ristille yhdessä Kristuksen kanssa noin 2000 vuotta sitten. Room.6:6-7 Siinä meni kertaheitolla kaikkien meidän syntimme. Olemme kaikki siis syntiemme tähden kuolleet jo 2000 vuotta sitten. Kuollut ihminen ei voi enää tehdä syntiä, joka sitten poistettaisiin kasteessa. Syntien sovitus tapahtui siis Golgatalla eikä missään kastevedessä. Kaste vain muistuttaa meitä siitä, mitä on jo tapahtunut.
Kun Jeesus herätettiin kuolleista, meidät herätettiin yhdessä Hänen kanssaan meidän vanhurskauttamiseksi. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Olemme nyt uusia luomuksia Kristuksessa. Se, mikä on vanhaa (syntinen minä) on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut (2.Kor.5:17) Meidän uusi identiteettimme on "Kristus minussa".
17.02.2026 16:45
”Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA on tehtävä parannus.”
Apt 17:30"
Vastaus:
Kun Jeesus riippui Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten, Hän sanoi juuri ennen kuolemaansa: "Se on täytetty" (Joh.19:30). Hän tarkoitti sitä, että Hän oli täyttänyt meidän puolestamme kaikki vaatimukset, joita tarvitsemme saadaksemme pelastuksen ja iankaikkisen elämän. Ihmisen ei tarvitse, eikä hän voikaan täydentää sitä millään omalla parannuksen teolla tai muilla ansioilla. Me pelastumme nyt kokonaan Jumalan armosta, kun uskomme siihen mitä Jeesus on edestämme tehnyt.
17.02.2026 16:23
Oikein hyvä ja raamatullinen aloitus. Juuri näin tapahtui. Jeesus sovitti syntimme ja sairautemme jo 2000 vuotta sitten Golgatan ristillä.
Siksi on kummallista, että monet uskovat yrittävät yhä itse sovittaa jo kauan sitten sovitettuja syntejään ja pyytävät anteeksi syntejä, jotka on jo 2000 vuotta sitten annettu anteeksi.
Anteeksiantamus tapahtui Golgatalla eikä kukaan voi siihen lisätä mitään omilla teoillaan. Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee julistaa kaikille ihmisille.
Ylistys ja kiitos Jeesukselle Kristukselle!
16.02.2026 16:35
"Apostoli Johanneksen neuvo, miten saat synnit anteeksi!"
Vastaus:
Synnit annettiin anteeksi jo noin 2000 vuotta sitten, kun Jeesus kärsi rangaistuksen meidän ja koko maailman syntien edestä Golgatan ristillä. Room.6:6.
Syntejä ei siis anneta anteeksi, vaan ne on jo annettu annettu anteeksi. Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikkialle maailmaan. Ylistys ja kunnia Jeesukselle!
14.02.2026 16:09
"Miksei jumala vaikuta ymmärtävän ongelmia"
Vastaus;
Jumalalla ei ole mitään ongelmia, eikä myöskään ihmisillä, jotka ovat uskossa Jeesukseen Kristukseen. Ongelmat ovat vain niillä, jotka eivät tunne Jeesusta Kristusta omana Vapahtajanaan ja Herranaan.
13.02.2026 15:41
"Paavali osallistui kansanmurhaan?"
Vastaus:
Ilmeisesti tarkoitat Saulus Tarsolaista. Hän osallistui mm. Stefanuksen kivittämiseen.
Hänet ristiinnaulittiin yhdessä Kristuksen kanssa Golgatalla. Room.6:6.
Kun Jeesus nousi kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan uusina luomuksina Kristuksessa. Siten Sauluksesta tuli Paavali.
13.02.2026 15:26
"Herätys tulee
kun Pyhä Henki tulee tilaisuuksiin"
Vastaus:
Mielestäni herätys tulee, kun seurakunnissa aletaan julistamaan evankeliumin ilosanomaa siitä, mitä Jeesus Kristus on tehnyt meidän edestämme jo noin 2000 vuotta sitten kärsiessään rangaistuksen meidän syntiemme edestä Golgatan ristillä.
Pelastumme armosta emmekä omien tekojemme (syntien tunnustaminen, anteeksipyytäminen, katuminen, parannuksen teko jne.) kautta.
Ongelma onkin siinä uskomuksessa, että anteeksiantamus ei tapahtunutkaan Golgatalla, vaan siellä ja silloin kun ihminen tunnustaa ja katuu syntejään ja tekee parannusta ym omia tekojaan.
12.02.2026 15:07
"Kyllä ihminen on tyhmä kun väittää, että joku jumala ovat olemassa"
Vastaus!
Kiitos Jeesus, että olet Golgatan ristillä sovittanut yllä olevan anonyymi nimimerkin takana olevan kirjoittajan synnit ja että hän voi uskomalla Sinuun saada iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa.
11.02.2026 15:24
"Kaikki ihmeet ovat keksittyä soopaa."
Vastaus:
Kaikki väitteet siitä, että ihmeet olisivat keksittyä soopaa, on juuri keksittyä soopaa.
11.02.2026 15:18
"Ei jeesus mitään uhrannut vaan Roomalaiset pidättivät sen ja vetivät ristille roikkumaan."
Vastaus:
Ilman Jeesusta ei olisi olemassa yhtäkään roomalaista eikä ketään muutakaan.
11.02.2026 15:15
"Taas pelottelit sillä huonolla vaihtoehdolla, ja yritit todistaa Jeesuksen mahtavuuden sanomalla että voisi vielä huonommin mennä. Ei hyvältä näytä. Varmaan oma elämäsi on myös täysin surkea, siksi siellä netissä puolustelet."
Vastaus:
Ilman Jumalaa ja Jeesusta, ketään meistä ei olisi olemassakaan. On suurta Jumalan rakkautta ja armoa, että olemme olemassa. Kiitos, kunnia ja ylistys Jeesukselle Kristukselle!
11.02.2026 15:12
." Itse en ainakaan ole nähnyt vielä ainuttakaan hyvää asiaa."
Vastaus:
Jeesuksen kautta sinutkin on luotu. Eikö se ole hyvä asia?
11.02.2026 15:08
"Jeesuksen parannus "ihmeet" on mitäänsanomattomia"
Vastaus:
Jeesuksen kautta luotiin koko maailma ja mm. kaikki ihmiset, sinä mukaan lukien.
Oletko siis mitäänsanomaton?
11.02.2026 15:06
"Siinä puhuttiin Jumalasta, kuten pakanat sekä lahkot uskoaan markkinoi, mutta ei kerrottu, miten saadaan istelle pelastrus?"
Vastaus:
Näin saadaan pelastus jokaiselle, joka uskoo.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainosyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoisi hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Näin yksinkertaista on saada pelastus.
11.02.2026 14:59
"Jeesuksen Isä on tyhjänpuhuja. Ns puheukko. Hän lupasi minulle useita satoja euroja rukouksessa, mutta nyt odotan Anssi Kelan laulua kuunnellen suoritusta. "
Uskossa oleva ihminen on Jeesuksen kanssaperillinen. Hän omistaa yhdessä Jeesuksen kanssa koko maailman ja kaikki, mitä siinä on. En tarvitse siihen Kelaa enkä kenenkään euroja. Kun sinulla on Jeesus, sinulla on kaikki. Jos sinulla ei ole Jeesusta, sinulla ei ole mitään!
10.02.2026 13:08
"Jeesus Kristus on lain loppu."
"Missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan."
10.02.2026 12:55
"ei jeesus halua kenenkään joutua kadotukseen se meidä oma valintamme"
Vastaua:
"Sillä ne, jotka Hän (Jumala) on edeltätuntenut, Hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien muiden veljien joukossa.
mutta, jotka Hän on edeltämäärännyt, ne Hän on myös kutsunut ja jotka Hän on kutsunut, ne Hän on myös vanhurskauttanut, mutta jotka Hän on vanhurskauttanut, ne Hän on myös kirkastanut." Room.8:29-30.
Me pelastumme Jumalan armosta, emme omien tekojemme kautta. Moni ehkä kysyy: Eikö tässä ole ristiriita? Poistaako tämä ihmiseltä vastuun, jos kerran Jumala on kaiken ennaltamäärännyt? Ristiriita on vain ihmisellä, ei Jumalassa. Olkoon katseemme vain siinä, mitä Jeesus Kristus teki edestämme Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten.
09.02.2026 15:55
4 / 35