Vapaa kuvaus

Aloituksia

199

Kommenttia

3570

1. Kohu olisi varmaankin syntynyt jos senaattori olisi tahallaan ja tarkoituksella halunnut nimenomaan loukata aasialaisia. Siitähän tässä silmienvenytyskohussa ei ole ollut kyse vaan persujen vastustajat repivät jutun irti kehyksistään ja masinoivat sen rasistiseksi aasialaisia loukkaavaksi. Olen jokseenkin varma, että Eerola ei tarkoittanut silmien venytystään rasistiseksi aasialaisia kohtaan. Kun se sellaiseksi käännettiin niin Eerolan oli helppo saman tien pyytää anteeksi. Ei Eerola varmaankaan ymmärtänyt, että hölmöstä silmienvenytyksestä missin tueksi väännettäisiin väkisin rasismikohu. Kuinka moni suomalainen ymmärsi? En minä ainakaan. No, nyt olen oppia saanut aasialaisten - tai ainakin joidenkin aasialaisten herkkätunteisuudesta sekä siitä, että kun Suomessa poliittista peliä rasismilla pelataan niin ihan kaikki on mahdollista.
  2. Kun mustamaalausjuttuja Suomesta maailmalle levitetään niin vastuu on niillä suomalaisilla, jotka niitä levittävät. Kyllä suomalaisten keskinäinen vihanpito olisi sentään syytä pitää maan sisällä. Nämä naamanvääntelyjutut ovat kuitenkin sen tasoisia, että jos joku niistä maailmalla mielensä pahoittaa niin vastuu on mielensä pahoittajalla itsellään. Kyllähän niitä herkästi loukkaantuvia ihmisiä maailmalta löytyy siinä missä Suomestakin. Suomalainen poliittinen peli "rasismin vastustamisella" lienee kuitenkin omaa luokkaansa.