Vapaa kuvaus

Aloituksia

123

Kommenttia

1976

  1. Kazakstanin+presidentti+on+diktaattori.+Kazakstanin+eliitti+on+umpikorruptoitunut+kansansa+riistäjä.+Semmoisia+auttaa+nimenomaan+Venäjä.+Venäjällä+taas+ei+muita+ystäviä+enää+olekaan+kuin+korruptoituneita+diktatuurimaita.+Venäjä+on+itse+samanlainen.+Jossain+vaiheessa,+taisi++Venäjäkin+muistaakseni+olla++Nato-kumppani,+se+oli+niitä+Jeltsinin+aikoja,+joten+ei+se+siinä+valossa+kovin+kummallista+ole,+että+Kazakstankin+silloin+halusi+olla.+Jotain+taloudellista+hyötyä+siinä+kai+tavoiteltiin.Kazakstanin+presidentti+kutsuu+mielenosoittajia+"terroristeiksi".+Ihan+sama+on+siis+laulu+kuin+Lukashenkalla.+Venäjähän+aina+auttaa+sortohallintoja,+joita+niiden+omat+kansat++uhkaavat.++Nato+taas+on+suorasanaisesti+ilmoittanut,+että+se+on+ennenkaikkea+demokraattisten+maiden+puolustusliitto.+Mukaan+on+kylläkin+päässyt+yksi+valtio,+joka+ei+nyt+niin+kauhean+demokraattinen+ole.+Se+maa+on+Turkki.+Siinä+kohtaa+varmaan+on+periaatteesta+vähän+tingitty+sotilaallisten+etujen+hyväksi.
  2. Karu+todellisuus+on+vain+marssinut+vihreän+höttöidealismin+yli+raskain+saappain.+On+hyvä+asia,+että++jotkut+poliittista+vaikutusvaltaa+omaavat+vihreätkin+ovat+tajunneet,+että+maailmaa+ei+muuteta+hurskailla+(tai+tekopyhillä)+puheilla.++Karu+todellisuus+voi+kirjaimellisesti+marssia+rauhanomaisen+Suomen+yli+raskain+saappain+ellei+maan+puolustamisesta+pidetä+huolta.+Rauhaa+ja+ihmisarvoa+voi+kannattaa,+mutta+tosiasiat+on+pakko+tunnustaa.+Karu+tosiasia+on+myös+se,+että+suomalaiset+poliitikot+ja+kansalaiset+voivat+toimia+vain+suomalaisten+turvallisuuden,+hyvinvoinnin+ja+ihmisarvon+puolesta+niin,+että+sillä+on+jotain+todellista+merkitystä.+Pitäisi+tunnustaa,+että+sellainen+ajatus+ei+nyt+vain+toimi+ainakaan+vielä+tässä+ajassa,+että+Suomenkin+asiat+hoituvat+kun+huolehditaan+koko+maailman+asioista.+Eivät+suomalaisten+asiat+hoidu+edes+EU:n+kautta+jos+Suomessa+ei+niistä+huolehdita.+Se+on+nähty.+Mitä+sitten+tulee+siihen,+että+persut+tunkevat+"Vihreä+Liitto"+-palstalle+morkkaamaan++vihreitä+niin+sama+meininkihän+on++kaikilla+Suomi24-palstoilla,+jotka+vähänkin+sivuavat+politiikkaa,+karmeaa+polarisaatio-älämölöä.+Suomalaisten+viimeisetkin+kansallisen+solidaarisuuden+rippeet+on+revitty+hajalle.+Homma+on+riistäytynyt+täysin+lapasista+eivätkä+vihreät+liberaalit+voi+tässä+mitenkään+väittää+olevansa+viattomia+-+pikemminkin+päinvastoin.+Mielestäni+"liberaalit"+ovat+käynnistäneet+koko+itseään+kiidyttävän+polarisaatioprosessin+ei+vain+täällä+Suomessa+vaan+koko+demokraattisessa+maailmassa.+Aatteellisen+hegemonian+antamassa+voiman+tunnossa+alettiin+leimata+toisinajattelevia.+Suomessa++leimakirvestä+heilutettiin+erityisen+uutterasti+ja+raskaalla+kädellä.+Tilanne+voisi+olla+pahempikin,+mutta+onneksi+ainakin+vielä+polarisaatioraivo+näkyy+lähinnä+vain+somessa+ja+keskustelupalstoilla.
  3. Olen+on+nationalisti.+Kun+julistautuu+tänä+päivänä+nationalistiksi+niin+on+tietenkin+pakko+täsmentää,+että+millainen+nationalisti.+Nationalismi+on+nationalismilla+hujanneiden+rikollisjoukkioiden+ja+globalistien+tahrima+ja+mustamaalaama.+Pitää+siis+selventää,+että+millaista+nationalismia+kannatan.+Kannatan+vakaiden+ja+toimivien+demokraattisten+kansallisvaltioiden+itsenäisyyttä.+Kannatan+myös+demokraattisten+kansallisvaltioiden+yhteistyötä+ja+yhteistä+puolustusta+imperiumeja+ja+niiden+vallanhimoisia+eliittejä+vastaan.+Kannatan+demokraattisten+kansallisvaltioiden+yhteistä+puolustautumista+myös+demokratiaa+murentavaa+ja+korruptoivaa+ylikansallista+Isoa+Rahaa+vastaan.+Moderni+demokraattinen+nationalismi+on+samalla+myös+toimivaa+internationalismia.+Kun+kannatan+Suomen+itsenäisyyttä+niin+kannatan+myös+Viron,+Latvian+ja+Liettuan+vapautta+ja+itsenäisyyttä.+Myötätuntoni+on+Ukrainan+ja+Valko-Venäjän+demokratiaan+pyrkivien+kansojen+puolella.+Olen+tyytyväinen+siihen,+että+Euroopassa+on+niin+monia+toimivia+demokraattisia+kansallisvaltioita+ja++olen+mielissäni+siitä,+että+pohjoismaat+kuuluvat++niistä+kaikkein+parhaimpiin.+Huolissani+olen+demokraattisiin+yhteiskuntiin+kohdistuvasta+vakavasta+uhkasta.+Demokraattisia+yhteiskuntia+pyritään+hajottamaan+sisältä+päin.+Asialla+ovat+kansallisvaltioita+vastustavat+globalistit+ja+federalistit+sekä+imperiumien+trollit+ja+agentit.++Suomalaisessa+yhteiskunnassa+on+useitakin+polarisaatiota+synnyttäviä+jakolinjoja.+Ehkä+tärkein+aatteellinen+jakolinja+on+kuitenkin+ihmisten+jakaantuminen+imperiumien+ja+kansallisvaltioiden+kannattajiin.+Imperiumien+kannattajat+haluavat+jakaa+maailman+imperiumien+etupiireihin.+Venäjän+imperiumien+trollit+haluavat+nähdä+Naton+vain+Yhdysvaltain+imperiumin+etupiirinä.+Minä+näen+Naton+demokraattisten+kansallisvaltioiden+yhteisenä+puolustautumisena+valtapiiriään+laajentavaa+Venäjän+imperiumia+vastaan.+Pienten+Nato-jäsenten+kannalta+on+iso+etu,+että+puolustutliittoon+kuuluu+myös+isompia+valtioita.+Minä+näen+Naton+rauhan+takeena+Euroopassa.+Minä+näen,+että+Suomen+jättäytyminen+Naton+ulkopuolelle+on+vastuutonta.+Demokraattisten+kansallisvaltioiden+on+pidettävä+yhtä.+Eristäytyvä+nationalismi+on+vastuutonta.+Minun+nationalismini+on+kansallisvaltioiden+yhteistä+nationalismia.+Se+on+myös+kaikkein+parasta+ja+toimivinta+internationalismia.
  4. Vireillä+ja+taistolaisilla+ON+yhteistä+yksi+asia.++Se+asia+on+vihamielisyys+Suomen+itsenäisyyttä+kohtaan.+Vihreilläkin+on+kuitenkin+oikeus+tulla+järkiinsä+ainakin+joissain+asioissa.+Nato+on+itsenäisten+demokraattisten+valtioiden+yhteinen+puolustusliitto.+Se+on+tärkeä+pienille+itsenäisille+demokraattisille+valtioille.+Tänä+päivänä+on+erittäin+hankalaa+se,+että+Suomi+on+uhattuna+kahdelta+taholta.+Venäjän+taholta+uhkaa+aseellinen+valloitus,+EU:n+taholta+"rauhanomainen"+sulauttaminen.+Nato+auttaisi+molempia+uhkia+vastaan.+EU-integraatiota+vastaan+se+auttaisi+siten,+että+Suomi+voisi+erota+unionista+jos+siinä+pysyminen+uhkaisi+maan+itsenäisyyttä.+Erottaessa+ei+jäätäisi+tyhjän+päälle+kun+kuuluttaisiin+Norjan+tavoin+Natoon.+Norjakin+on+muuten+Venäjän+naapurimaa.+Venäjän+ja+EU-integraation+lisäksi+Suomen+itsenäisyyteen+kohdistuu+vielä+kolmas+uhka.+Se+uhka+tulee+Suomen+sisältä.+Jokainen+voi+ymmärtää+mikä+se+uhka+on+lukemalla+kommentteja+Suomi24:n+palstoilla.Muuten,+suosittelen+suomalaisille+Jari+Tevon+juontaman+"Kylmän+sodan+Suomi"-+sarjan+katsomista.+Se+on+ajatuksia+herättävä+sarja+varsinkin+nuorille.+Yksi+selkeä+puutehan+sarjassa+on.+Kun+viimeisessä+osassa+pohditaan+sitä,+voiko+Suomi+suomettua+uudelleen+tai+onko+suomettuminen+oikeastaan+kokonaan+loppunutkaan+niin+ei+haluta+mainita+sitä+ylivaltaa+ja+ohjailua,+joka+Suomeen+kohdistuu+EU:n+taholta.+Eihän+se+toki+ole+samanlaista+kuin+Neuvostoliiton+ylivalta,+johon+oli+pakko+sopeutua+jollain+tavoin,+sopeutuminen+vain+meni+liian+pitkälle,+Sitä++vanhaa+suomettumista+ei+suomalainen+eliitti+vastustanut+koska+se+olisi+merkinnyt+oman+uran+katkeamista+ja+joutumista+eristyksiin.+EU+ei+ole+totalitaarinen+Neuvostoliitto+-+ainakaan+vielä.+EU:n+ylivaltaan+alistuminen+on+vapaaehtoista,+ei+siihen+tarvitsisi+alistua+varsinkin+jos+kuuluttaisiin+Natoon.+EUn+integraatiopolitiikkaa+kuitenkin++Suomen+vallassa+olevat+poliitikot+yrittävät+pakottaa+suomalaisille+jotakuinkin+samoin+menetelmin+kuin+suomalaiset+pakotettiin+hyväksymään+YYA-politiikka.