...."avunannon+ajat+muille+ovat+ohi".....Oikea+oppi+johonkin+aikaan,+mutta+ei+kristillinen+,+vaan+perustuu+Koraaniin.+Olen+lukenut+koraanin+viisi+kertaa+lävitse+ja+sieltähän+tuo+oppi+on+peräisin.+En+nyt+muista+asian+täyttä+selitystä+,+vaikka+sen+sain+lukiessani+Koraania.Mitä+raamattu+opettaa:+huolehtikaa+kaikista.+Tämä+näkyi+myös+holokaustin+aikana+juutalaisten+keskinäisissä+suhteissa.+He+auttoivat+vaikeassa+tilanteessa+olevia.+Mikä+oikein+saa+islamin+toimimaan+toisin?+Jumalako+vai+vastustaja?
Metanoia+kun+sitä+lukee+lopusta+alkuun+päin+on:Aion-a-tem+eli+aion+ja+teen.+Mielenmuutos+merkitsee+siis+kieroilusta+,+kiertämisestä+ja+kaartelusta+SUORAKSI+muuttumista.+Rehellisyys+esim.+On+yksi+suoruuden+piirre.+Itse+kävin+1996+Israelissa+ja+sain+siellä+Välimeressä+alkuseurakunnalta+KASTEEN+hengessäni.+Muutuin+suoraksi+puolen+vuoden+ajaksi+ja+jokaisen+ajatuksen+kykenin+toteen+laittamaan.+Mutta+sitten+lankesin+sapattirikkeeseen+ja+onaniaan.+Enkä+enää+sen+jälkeen+sapattia+pitänyt.Nyttemmin+olen+joutunut+erään+pässin+Danin+heimoon+ehkä+luetun+Venäläisen+hengelliseen+vaikutuspiiriin+ja+sen+seurauksena+olen+muuttunut+suorasta+kieroon+päin.+En+tiedä+voiko+pyhä+Henki+vaikuttaa+tuollaisen+päinvastaisen+muutoksen+vai+onko+kyse+jostakin+muusta?+Maailman+HENGESTÄ+ehkä?Olen+autuas+kierona,+mutta+suorana+ikuisuus+kiehtoi+enemmän+kuin+autuus.+Jouduinko+menestysteologian+uhriksi?Niin+tai+näin:+kaste+vaikutti+suoruuden,+yhteys+maailmaan+toi+kierouden.+Ja+kuitenkin+siunaan+itseäni+kierona+autuaaksi.+Eräs+syy+voi+olla+että+maailma+vihaa+ja+syyttää+minua+joka+päivä.