- Tätä asiaa ei tarvitse sen enempää ajatella muuta kuin raamatun luvun apuneuvona. Sillä PYHÄ Henki, joka Intiassa tunnetaan Shiva nimellä ylläpitää maailmaa ja on vastuussa noiden neljän pään yhteen sovittamisesta. Tavallisen kansalaisen ei tarvitse päitä mennä vetämään.
Mutta omaa uskoani raamatun TOTUUTEEN ja ymmärrystäni teksteihin ja todellisuuteen tämä näkökulma avartaa. Se on seitsemännen seurakunnan eli Autuaita ovat Rauhantekijät seurakunnan työkaluksi sopiva käsitys ehkä, mutta tuskin esim. Jehovaa todistajien, Mormoneiden tai Helluntaikirkon.
Raamattu aukeaa paremmin ymmärrettävään muotoon? - On toki olemassa toinenkin henkilö Suomessa jolla on sama nimi. Hän on matemaatikko Googlen perusteella.
Itse en kuulu samaan sukuun tietääkseni.
Asun Kanta-Hämeessä ja tuo toinen Tapio ilmeisesti aivan muualla. - Osittain tämä käsitykseni on intuitiivinen. Kun luen raamatusta seurakunnan päänä olevaa Kristusta vaistoan että koko raamattu ja todellisuus ei ole totta täysin jos päitä on vain yksi. Koko raamattu tulee totuudeksi ja kaikki kirjoitukset loogisiksi jos päitä on neljä.
Mutta raamattu on elävä teos ja sana. Jos ajatellaan että apostolit ovat Uuden Jerusalemin muuria ja silloin Kristus on portin kulmakivi eli ylin kivi holvissa niin tulee aika jolloin Kristus on ehdottomasti ylin ja ainoa pää.
Mutta tämä koskee Karitsaa, Uutta Jerusalemia ja Johanneksen Ilmestystä.
Tuo teoksen kannalta Kristus on aina pää yksinään.
Mutta koko raamatun elävöittäminen edellyttää tilapäisesti uskontojen kulkemista kohden käsitystä nelipäisyydestä. - Mikä Brahma minun mielestäni on? Ajattelen häntä Jehova, Kaikkivaltiaan luomaksi robottimaiseksi kyberneettiseksi eläväksi olennoksi. Joka saa Luojan aseman.
Hän jää viimeisenä jäljelle kun koko kaikkeus tuhoutuu. Siksi on hyvä että hän on nelipäinen. Absurdi on ajatus että lopussa olisi vain yksi ainoa olento jäljellä; mieluummin neljä.
Hänestä myös uusi kaikkeus keriytyy auki aikanaan. - Korinttilaiskirje puhuu neljästä eri puolueesta. Mielestäni Totuus ja todellisuuskin puoltavat tulevaisuudessa käsitystä että yksi ainoa pää ei ole mahdollinen.
Mutta jos Kristus onnistutaan korottamaan yli kaikkien enkelien ja tekemään erittäin suureksi niin käsitys yhdestä päästä saattaa palautua. Ja käsitys neljästä päästä jää väliaikaiseksi. - Islam opettaa että lapsi on vailla perisyntiä ja maailma hänet saastuttaa esim. Tarjoamalla kuvia. Kyllä kai lapset ovat eräin tavoin paremmassa asemassa kuin aikuiset, mutta joka väittää ettei ole syntiä tehnyt tekee Jumalasta valehtelijaa.
Laki on vain ihanne jota kohden pyritään, mutta synti on ainainen kiusaus.
Mutta miten vaikuttaa lakiin se että Luoja joka lain antoi kuoli kirottuna ristillä. Hän ei enää palkitse lain noudattajia eikä rankaise. Yhdessä Luojan kanssa myös Laki ristiinnaulittiin.
Itse olen useita kertoja luopunut kuvista ja tullut siten kirotun ja onnettoman asemaan. Ei mitään palkkiota, vaan yhdessä Luojan kanssa ristillä kirottuna saa roikkua.
Silti väitän lakia parannuksen tieksi. Miksi? - Vanha testamentti on kiivauden lähde, mutta onneksi Jumala on asettanut jokaiselle lapselle oman enkelin Isän edessä. Joka tunnustaa JEEUS ON HERRA! hän tuskin myös kovin helposti panee toimeen mitään raamatun sanoja. Useimmilla niillä, jotka ovat Vanhan testamentin kiivauttamia on kuitenkin Enkeli tai henki, joka estää heitä tekemästä mitään pahaa tai sellaista joka turmelisi Jumalan kunniaa.
Itse olin nuorena taipuvainen kiivailemaan lailla, mutta kun näin sen siunauksen määrän autoina, tavaroina ja onnena joka muilla oli pakotti henki minut ajattelemaan, että Kaikki tuo siunaus on JUMALASTA lähtöisin. Ja niin pyrin nöyrtymään, jokaisen edessä, joka oli rikas.
Myöhemmin löysin Mormonin kirjasta kohdan, jonka perusteella Ranskan Vallankumouksen saavutukset olivat lähtöisin Jumalasta ja merkitsivät Danielin kirjan IKUISEN OIKEUDENMUKAISUUDEN SAATTAMISTA VOIMAAN.
Löysin myös Johanneksen Ilmestyksen neljännestä ja viidennestä luvusta, että Karitsa on Jumalan seitsemän hengen edessä ja arvollinen niihin. Noiden seitsemän hengen joukossa on mm. RIKKAUS, KIRKKAUS, VOIMA, VALTA jne.
EI AINAKAAN KENELLÄKÄÄN USKOVALLA, UUDESTISYNTYNEELLÄ TAI KRISTUKSELLE ELÄMÄNSÄ ANTANEELLA OLE MITÄÄN VAARAA EREHTYÄ SYNTIIN. Itseäni on suojeltu jopa niin, että haureus on myös pois suljettu eikä pelkkä väkivalta. Varkaudet tai muu vastaava ei myös tule kyseeseen.
MUTTA KYLLÄ JUMALA KORAANIN MUKAAN SYNNIN TAI JUMALAN UNOHTAMISEN TÄHDEN TUHOAA KOKONAISIA KAUPUNKEJA JA JOPA KANSOJA. JOTEN SYYTÄ PELÄTÄ JUMALAA ON JA TAIPUA HÄNEN ALAISUUTEENSA.
Nöyryys, vaatimattomuus ja tyytyminen omaan osaansa on tärkeää, mutta välillä nöyryyttä koetellaan ja vaaditan mukaan SEURAAMAAN KARITSAA ja tekemään aloitteita suurella suulla vastustaen kaikkea olemassa olevaa rikkautta, valtaa ja voimaa. Joillakin on asema nimittäin niin heikko joskus, että he eivät millään voi tyytyä omaan osaansa, vaan tarvitsevat puolestapuhujia toimittamaan heille oikeuden. - Kokonaisia tekstejä jo olemassa olevia voidaan kääntää tavukeinokielelle ja saada tarinoita tarinoiden päälle. Jos on kielten tulkinnan armolahja.
Olen itse esim. Kääntänyt joitakin kappaleita Mormonin kirjasta sekä omista kirjoituksista tulkiten ja saanut ymmärrettäviä tarinoita ikään kuin alkuperäinen teksti olisi salakieltä ja käännös se oikea teksti.
Ei kuitenkaan pidä innostua liikaa . Tässä riittää työtä tuhanneksi vuodeksi , mutta lopputulos jää laihaksi ilman johdatusta ja hengen armolahjoja.
Pitää olla järki kädessä ettei tuhlaa aikaa. Ja vielä pitää olla asialla yhteinen johto ja organisointi.
Tehdä eräänlainen Project Gutenberg tai Wikipedia asian tiimoilta. - Tavukeinokielen menetelmä on yksinkertainen:
Kirahvi = ivahrik
Tulppaani= inaappult
Hevonen= neonveh
Eli kaksi kirjainta lopusta oikealta vasemmalle, seuraavat kaksi kirjainta vasemmalta oikealle, seuraavat kaksi kirjainta jälleen oikealta vasemmalle, sitten seuraavat kaksi jälleen vasemmalta oikealle jne.
Helppo tapa saada aikaan uusia sanoja . Jumala Jehova-Nissi antoi tämän kielen noin vuonna 2000 eli 21 vuotta sitten. - Ei vielä ole pelkoa, mutta kun Euroopan yhteisön uusi tekijänoikeusdirektiivi astuu voimaan kesäkuuhun mennessä silloin voi joutua oikeuden eteen parista lainatusta sanasta tai linkistä???
- Kiitos tästä aurinkoisesta kevättä enteilevästä päivästä!
Sain johdatuksen suunnitella kolmea tai neljää eri temppeliä tai moskeijaa rakennettavaksi ja kuinka työ alkaisi. Jehova, Jumala asetti minut piirtämään ensin temppelin sisemmän ja ulomman esipihan AINOASTAAN. Eli työ etenisi kolmessa eri hetkiin sijoittuvassa vaihessa.
1) temppelin ulompi ja sisin esipiha: 2022-2023
a) mikäli näyttää tulleen sutta tai jos ei ole hankkella siunausta niin työ päättyy tähän ja vuonna 2024 temppelin rakennetut esipihat tuhotaan tai otetaan muuhun käyttöön.
2) temppelin pyhä: 2047-????
3) temppelin Kaikkein pyhin: Joskus vuoden 2500 jälkeen???
Sitten Jumala laittoi minut laittamaan säästölippaseen temppelin esipihan rakentamista varten 50 sentin kolikon. Jos on joku, joka tahtoo tehdä samoin niin olkoon varovainen sillä Lohikäärme ja Perkele raivoisasti etsivät tänä hetkenä kenet voisivat niellä. Mutta jos olet Jumalan palvelija ei Lohikäärmellä ole Koraanin mukaan mitään valtaa sinuun ja voit vapaasti laittaa 50 sentin kolikon sitä varten pyhitettyyn rasiaan ja pyhittää sen esipihan rakentamista varten......
Hankkeesta tuskin tulee mitään, mutta tämä päivä on otollinen tuota koetta varten. MUTTA KUTEN SANOIN ET VOI NIIN TEHDÄ MIKÄLI OLET SAATANAN, LOHIKÄÄRMEEN TAI PERKELEEN OMA.
Tämä vertauskuvallinen ja symbolinen asia tuskin toistuu koskaan ainakaan saman suuuruisena 50 sentin hankkeena. Jos toistuu joskus tilaisuus niin pitää teidän tallettaa pyhitettyyn rasiaan luultavasti huomattavasti suurempi summa. Toivon, että tämä saamani johdatus ei loukkaa ketään. Itselleni oli iloinen asia ymmärtää, että pelkkä esipiha on jo lähes temppeli. Ja että rakentaminen voi tapahtua vaiheittain pitkän, pitkän, pitkän ajan kuluessa........!
Toivotan Jumalan Siunausta kaikille tasapuolisesti! - Itse toivon, että kuukauden pelkästään ylistämällä SAISIN ANTEEKSI KAIKKI ENNEN 19.1.2021 TEKEMÄNI TEKIJÄNOIKEUSRIKOKSET SEKÄ PILKAT JA JUMALAN VASTUSTAMISEN! Eli kyseessä on kääntymys ja yritys tuon kuukauden jälkeenkin pelkästään ylistää, kiittää, kunnioittaa ja kumartaa Jumalaa.
Mieltän painaa esim. se, että olen eräisiin raamattuihini vaihtanut oikeiden sanojen paikalle iljettäviä ja pilkkaavia sanoja kuulakärkikynällä kirjoittaen. Se oli rohkea teko, jota nyt kadun. Tahdoin vain näyttää rohkeuteni ja yritin sanoja vaihtamalla löytää jonkin tieteellisen merkittävän aarteen raamatun lauseista. Mutta teko oli sanoinkuvaamattoman ylimielinen ja pilkallinen. Onhan tapana asettaa pyhä raamattu kodissa kunniapaikalle ja jopa suudella sen kantta ennen kuin sitä lukeekaan.
Olen myös lainannut edesvastuuttomasti Johanneksen Ilmestystä jättäen lainauksen keskeltä joitakin lauseita pois. Ei kenekään pakko ole tunnustaa olleensa pilkkaaja ja rienaaja ennen, mutta minun on niin tehtävä tässä yhteydessä. - Kirjaimellinen, profetaalinen, historiallinen, vertauskuvallinen, symbolinen tms. Raamatun tulkinta johtaa usein tosiaan poluille tai laitumille, jotka eivät ole kirkon opin veroisia. Yksi päivä sinun esikartanoissasi vastaa tuhatta päivää muualla.
Mutta kuka jaksaa raamattua lukea aina vain samoin hokemin? Tarvitaan eri käännöksiä. Jopa Koraaniin on seitsemän eri lukutapaa tai lukumenetelmää. Kaikkien niiden osaaminen on suurta.
Kyllä luin Jehovan todistajien uutta suomennosta ja siitä ymmärsin että liha eli ihminen tulee katoamaan Jumalan valtakunnan saapuessa ja hänestä tulee sana eli kaava eli yhtälö. Liha tulee muuttumaan vaikkapa ahtaassa merkityksessä kirjaksi tai lauseiksi tietokoneelle. Aika ihmeellinen tulkinta sinänsä, mutta onhan paratiisikin tuonpuoleisessa eli massassa tai tiedostamattomassa.
Jos sana tuli lihaksi niin onko toisin päin mahdollista sitä en varmuudella osaa sanoa.
PARASTA ON SEURATA KIRKON OPPIA JA JÄTTÄÄ NÄMÄ HAIHATTELUT LIIAN MUTKIKKAINA JA JUMALALLE YKSIN KUULUVINA HÄNEN HALTUUNSA. - Pyhä henki raamatun mukaan voi tulla kolmessa aallossa.
1. Puolustaja 2. Totuuden Henki 3. Hän
Voidaan olettaa Mahdia koskien:
1900-luku PUOLUSTAJA
2000-luku TOTUUDEN HENKI
2100-luku HÄN
Eli nyt 2000-2100 Totuuden Henki lienee vallitseva muoto tai olemus kun taas sadan vuoden kuluttua ehkä näemme Avatar persoonan omin silmin?
Mutta tämä spekulaatio saattaa raueta, jos Jumala valitsee muita teitä. - Monet pelkäävät islamiin kun asia liittyy, että hän on vain juutalaisia, kristittyjä, sikoja tai johtajia miekalla surmaava kovis, mutta lähettäisikö Jumala todella vain sellaisen? Entä hänen monet tehtävänsä? Esim. Rauhan tuominen?
Voi olla että häneen onkin liitetty monia hurjia dokumentteja ja väitettyjä tehtäviä.
Pääasia on kaikenlaisen sorron loppuminen.
Ja se on vaikea asia. Kun tutkin hieman huomasin useiden 25-40 miljoonan asukkaiden kansojen olevan sodassa tai ahdingossa. Kun taas monet alle 15 miljoonaiset kansat moraalittomuuteen alistetut. Miten saada pienehköt kansat oikeaan sillä Ranskan vallankumous toi jo yli 60 milj. Asukkaan kansoille paljon tiedettä, tekniikkaa ja muuta hyvää. Nuo 60 milj. Kansat ovat yhä suhteellisen vakaita.
Saa nähdä saako Mahdi maailmaan tolkkua ja rauhaa? - En mä tiedä tarkalleen johdattaako pyhä henki vai ei. Sen tiedän, että se eräällä tapaa avaa eräänlaisen pyhien yhteyden. Voi kokea taivaan lähettämiä kehotuksia, Kristuksen ja Kolmannen taivaan Ilmestyksen, Daavidin juuriverson ja suvun, Kirjojen sisältö voi avautua ymmärrykselle jne.
Itse aloin saada pyhän hengen jälkeen kutsuja eri paikkoihin eri pyhiltä henkilöiltä jne. Mutta varsinaista johdatusta aloin saada vasta kun luin Shiiamuslimien käyttämää koraanin englanninnosta. Silloin löysin kuin sormipaikkoja kaikista kirjoista asioista, jotka kaipasivat kannanottoa. On kuin olisi ollut oma bramiini taivaassa johdattamassa.
En oikeastaan tiedä kannattaako pyhän hengen tekemiä ihmeellisiä asioita kahlita käsitteisiin johdatus jne.
Joskus musta tuntuu, että pyhä henki toimii enemmän muiden ihmisten esim. lähipiirin tai taivaan kautta kuin että se toimisi itse sen saaneen henkilön kautta.
Itse olen ollut pyhän hengen saamisen jälkeen yhteydessä hengessäni mm. Kuningas Salomoon, Ihmisen Poikaan, Kristukseen, Herra Zebaotiin, Paaviin, Mahdiin, Jeremiaan ja Paavaliin.
Mutta tämä nykyaika on vaikea asian suhteen kun saatana teki 2000-luvun alkuvuosina keinotaivaan ja keinotuonelan ja asetti niihin keinotekoisia pyhiä, jumalia, sukulaisia yms. demoneista väsättyjä paholaisia. Ja kun vielä oikea taivas oli suljettu vuoden 1998 tienoilla niin, että sinne ei enää ole pääsyä.
Kaikille pyhä henki ei varmasti ilmene pyhien yhteyden esittelynä, vaan lähinnä niille joilla on henkien erottamisen armolahja. Eli puhdasydämisille, joiden siunauksena on : He saavat nähdä Jumalan.
Pitää muistaa alati se, että saatana tekee työtä esiintyäkseen valkeuden enkelinä ja vääriä kristuksia, vääriä mahdeja ja vääriä jumalia on lukematon määrä.
Sen ainakin tiedän, että kun lukee oikeaa käännöstä koraanista niin voi saada johdatuksen niin kuin koraanin lukijoille onkin luvattu. Ja sen tiedän, että pyhä henki johdattaa pyhien yhteyden kokemiseen joitakin henkilöitä ja tapaamaan muita kristittyjä. - Pyhä Henki voi ns. vallata jonkin ihmisen eli tehdä hänestä itsestään pyhän hengen antaman tehtäväkentän personifoituman, Esim. joku voi saada pyhän hengen joka ilmoittaa tullessaan tehtävänään olevan vähän nostaa kulttuuria. Sitten tuo pyhän hengen saanut ryhtyy pyhän hengen avulla tuohon työhön. Mutta sitten pyhä henki lähtee suorittamaan muualla toimiaan ja jättää yksin tuon henkilön. SILTI TUO HENKILÖ ON KUIN PYHÄ HENKI ITSE JA YRITTÄÄ JATKUVASTI NOSTAA KULTUURIA KAIKKIALLA MISSÄ ON. Hänen elämänsä ja tulevaisuutensa on ns. pyhän hengen valtaama. Hän ei voi lakata tai laata työstään.
Apostoli Paavali ja Barnabas erotettiin Pyhän hengen työhön perustamaan seurakuntia ja tekemään lähetysmatkoja. Niin kai on yhä vielä tänä päivänäkin, että he puuhaavat noiden tehtävien parissa.
SIINÄ MIELESSÄ PYHÄ HENKI ON IKUINEN, VAIKKA SE VOIKIN LÄHTEÄ TAHTOESSAAN IHMISEN KEHOSTA.
Sitä en varmuudella tiedä onko Pyhä henki Jumala vai ei? Mutta on suhtauduttava vakavasti pyhän kasteen sakramenttiin ja siinä itse kullekin annettuun armolahjaan. Myös voi pyhä henki tulla muissa yhteyksissä, mutta Jeesus sanoi sen olevan ikuisesti saajansa kanssa - niin onkin tavalla tai toisella.
kyse on PYHÄSTÄ hengestä eikä vähäpätöisestä asiasta. - Niinpä Profeetta (saas) itse kertoi ennalta, että Koraani tullaan kieltämään ja ottamaan pois maailmasta niin, että jää jäljelle vain tosi uskontunnustus: Ei ole muuta Jumalaa kuin Jumala..... Ja vielä hän kertoi ennalta, että islamissa tulee olemaan 73 lahkoa, josta yksi pelastuu, mutta loput menevät helvettiin. Ja muistaakseni on sellainenkin kerottu, että Mekka jonakin päivänä tuhoutuu.
Islam on profetoinut paljon pahaa omaksi kohtalokseen lopulta. Mutta Allah kertoo kun Koraani on poistettu hän antaa sanaa näkyinä ja visioina suoraan ihmisten aivoihin.
Eli ei kannata huokaista helpotuksesta tai alkaa kirota. - Raamatusta on olemassa monta versiota ja käännöstä. Ei ehkä kaikissa ole samoja sanavalintoja. Pyhä Henki tai Johdatus voivat liittää yhteen raamatun jakeita eri raamatun kohdista niin, että muodostuu yhtenäinen kertomus ristiriidaton tai eräänlainen ristiviiteselitysteos.
1. Tim. 6:11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, karta kaikkea tätä! Pyri nuhteettomaan elämään, hurskauteen ja uskoon, pyri rakkauteen, kestävyyteen ja lempeyteen.
Mutta sinä, JUMALAN IHMINEN, ............ - Tämä Profeetta Sakarjan kirjan 11. luku kertoo asiasta profeetan omin sanoin melko hyvin ja perusteellisesti:
https://raamattu365.fi/bible/kr92/zec/11
Se tässä vähän ihmetyttää, että valitsee sitten minkä tahansa liiton tai sopimuksen niin voi olla varma ainostaan siitä, että ne kaikki kumoutuvat. Itse olen innokas vain Joh. 16:25 mukaisesti selittämään taivaallisen ylipapin raamatun selityksiä, mutta oli aika 1998-2020 eli 22 vuotta jolloin vähän tahdoin mukaan johonkin liittoon tai perustaa oman liiton. Nyt tyydyn kai sitten vain uutisoimaan ja selittämään näitä asioita kun muuta ei voi.
On olemassa taho, jonka kanssa IMMANUEL toimii ja sen tähden kaikki muu kumoutuu, rappeutuu ja käy kurjaksi.