Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

216

  1. Kiitos+kommentista.+Mä+luulen+että+ne,+jotka+Jeesus+kutsuu+luopumaan+omaisuudesta+omaa+kaikki+ateistisen+suvun.+He+ovat+eläviä+kiviä+sen+jälkeen.++Eikä+he+saa+mennä+turmeleen+Jumalan+temppeliä,+kansaa+tai+pyhää+maata.+Vaan+he+julistavat+erillään+temppelistä.+Mutta+ne,+jotka+saavat+heti+kasteessa+pyhän+Hengen+ovat+hyvää+peltomaata.+He+ovat+Jumalan+temppelin+asukkaat.+Niin+kuin+Paavali+kertoo+oli+niitä+jotka+kulki+nahoissa+ja+joita+sahattiin+kahtia.Eläviä+kiviä.Ja+oli+niitä+jotka+Pietari+kastoi+ja+heti+saivat+pyhän+Hengen+ja+olivat+Pyhää+sukua.En+tiedä+koska+isäntä+sulkee+oven,+mutta+hyvä+olisi+että+pian.+Jotta+Jumalan+srk+pääsisisi+rauhaan.+Nää+on+vain+vaikutelmia+tosta+linkistä+ja+ymmärryksen+etsintää+siinä+esitetyn+suhteen.
  2. Joo,+teillä+näkyy+olevan+KIRKON+TOTUUS+vahvana+hallussa.+Itse+olen+kirjoja+lukenut+kaikkien+uskontojen+ja+NOIHIN+KIRJOIHIN+PERUSTUVA+TOTUUS+ON+hyvin+moninainen.Paavali+sanoi:+Raamatun+sana+ei+ole+kahleissa.+Ja+en+tahdo+määrätä+uskostanne.Jos+todella+uskoo+raamattuun+ja+noudattaa+raamatun+sanaa+niin+OPPII+TUNTEMAAN+PUHUIKO+KRISTUS+TOTTA+VAI+OMIAAN!Mä+on+toteuttanut+raamatun+sanaa+ja+olen+saanut+tuon+liirum+laarumin,+että:1.+Rakkaus2.+Toivo3.+Usko4.+Oikeus5.+Laupeus+ja+armahtavaisuus6.+Totuus7.+Rauha8.+Ahdingot+ja+kärsivällisyys,+Koetus9.+Rikkaus+ja+Tieto10.+Askeesi+ja+kieltäymys11.+Vapahdus+ja+Sovitus12.+Ekumenia+ja+yhteys13.+jne.Raamatussa+on+monia+teemoja.+Tää+on+mun+henkilökohtainen+oma+käsitykseni+sen+jälkeen+kun+olen+raamattua+seurannut,+että+Totuus+ei+ole+raamatun+AINOA+TAI+KESKEISIN+ASIA.+Esim.+luotiinko+maailma+6000+vuotta+sitten,+mahtuiko+Nooan+arkkiin+kaikki+eläinlajit+jne.+ovat+kysymyksiä+joihin+tiede+antaa+toisenlaisen+vastauksen.+Ennen+uskoin+täysin+raamatun+olevan+totta+ja+tieteen+väärässä.++Nyt+uskon+molempien+olevan+väärässä+ja+YKSIN+JUMALA+ON+OIKEASSSA,+YKSIN+JUMALA+TIETÄÄ.+HÄN+ON+KAIKEN+HERRA+JA+TEKIJÄ.+Ihminen+ei+tiedä+eikä+saa+selvyyttä:+Ei+uskonto+eikä+tiede.+Yksin+Jumalan+kädessä+on+kaikki.JEESUKSEN+RAKKAIN+OPETUSLAPSI+APOSTOLI+JOHANNES+OLI+TOSIN+ERI+MIELTÄ+TOTUUDEN+ASEMASTA.+HÄN+PUHUI+PALJON+TOTUUDESTA;+ETTÄ+SE+ON+AIVAN+KESKEISIN+TEEMA+RAAMATUSSA,+MUTTA+HÄN+OLIKIN+TIELLÄ+UUTEEN+MAAILMAAN+JA+UUTEEN+JERUSALEMIIN,+JOISSA+TOTUUS+ON+TÄRKEÄ+ASIA+MONIN+TAVOIN.
  3. Aloittaja+ei+luultavasti+tule+naisvaltaisesta+perheestä+vaan+on+ehkä+ainoa+lapsi+perheessään.+Naisten+matriarkaalinen+ylivalta+ei+mielestäni+ole+sen+parempi.+Luotan+siihen+että+kulttuuri,+jossa+ei+alkoholia+saa+käyttää+yms.+Kykenee+kasvattamaan+miehistä+hyviä+perheen+isiä.+Koraanin+käännökset+ovat+kaikki+erilaisia.+On+jaloja,+pyhiä+yms.+Käännöksiä.+Voipi+olla+myös+koraanin+selitysteosten+raadollistamia+käännöksiä,+joissa+on+suoraa+provokaatiota.Islam+valitettavasti+on+hylännyt+koraanin+ja+valinnut+voittamisen+ja+pikaisen+maailmallisen+hyödyn+monin+paikoin.+Eikä+tasa-arvo+silloin+ole+paras+mahdollinen.+Islam+kuitenkin+on+se+uskonto+joka+Jumalan+edessä+hyväksytään.+Sen+vähäisinkin+edustaja+voittaa+jopa+luostareiden+munkit+jaloudessa.+Alkoholi+on+monin+tavoin+lännessä+tuhonnut+perheitä.+Ja+myös+on+islamissa+kielletty+muitakin+perhe-elämää+haittaavia+asioita.+Kuten+musiikki.+On+toki+myönnettävä+että+mies+islamin+uskoinen+on+luultavasti+vähän+patriarkaalisesti+sovinistinen.+Onko+siitä+haittaa+perheille,+naisille+ja+lapsille+enemmän+kuin+alkoholismista+ja+matriarkoista+sitä+en+tiedä.