- Niin kyllä luultavasti kaikki uskovat raamattuun ainakin jollakin tasolla. Kyse on siitä, että Koraanin mukaan pitää uskoa myös kaikkiin enkeleihin sekä Jumalasta lähtöisin oleviin kaikkiin kirjoituksiin. Muuten ei elämässä ole selkeyttä teologian suhteen?
Joillekin on vaikea uskoa : Oikeaan Jumalaan, Pyhään Kolminaisuuteen, Korkeimpaan Jumalaan, Suurimpaan Jumalaan, Gabrieliin, Mikaeliin, Tämän maailman Jumalaan etc. hahmoihin, jotka ovat enkeleitä tai Jumalia.
Teuvo kavahtaa tämän maailman Jumalaa nykyisin, vaikka Jumala on antanut tuolle tämän maailman Jumalalle vallan kaikkiin valtakuntiin ja niiden loistoon. Niin 1998 jopa kaiken oman Voimansa.
Vaikea on tuossa tilanteessa löytää lohtua muusta kuin Koraanista ja Hare Krishna liikkeen kirjoista, joissa on otettu huomioon sekä hyvä että paha. Jos tahtoo sinnikkäästi pitää kiinni yksin hyville hyvästä Jumalasta niin pakostakin siinä tulee sovitus ja muu sellainen poljettua maahan.
Olkaa täydelliset niin kuin taivaallinen isä on täydellinen. Hän on hyvä sekä pahoille että hyville. Katsomatta ulkomuotoon. Hän antaa sateensa sekä pahoille että hyville ja auringon paisteen myös.
Raamattu on kokonaan totena pidettävä kirja. Se on perusta kaikelle muulle. Ei sen yhdenkään kohdan ylitse ole käyminen. Se on hyväksyttävä totuudeksi. - Jumalan valtakunta alkaa 2028. Jokaista VAADITAAN tulemaan sinne. Sillä determinismi käy yhä ilmeisemmäksi. Kaikki on ennalta järjestettyä showta. Jokainen menneisyyden ja tulevaisuuden aika on ennalta määrätty.
Covind on yksi pakkokeinoista, sirutus toinen niille, jotka taistelee vastaan.
Tuo valtakunta on tekopyhä ja pimeä. Salassa tehdään vaikka mitä vapaasti, mutta kaikki orjuutetaan silti koska on pakko ymmärtää että yksin Jumalan sallimat hankkeet viedään kussakin ajassa läpi niin vapaus ei koske kaikkia.
Ei ole enää tilaa tai vapausasteita käytettävissä.
On julistettu valtakunnan evankeliumi kaikkialla ja tulee LOPPU. EI MAAILMANLOPPU , VAAN VAPAUDEN LOPPU. LOPPU MERKITSEE TÄYDEN DETERMISMIN ALKUPISTETTÄ.
Ilmestys kertoo että Covind merkin jälkeen tulee rautasauvainen poika joka lyö siruiksi jokaisen joka ei suostu deterministiseen uuteen maailmanjärjestykseen. LOPPU ON DETERMINISMIN ALKU.
Jumalan valtakunta on pimeyden vallassa oleva salainen valtakunta. Sillä saatana sanoi Jeesukselle autiomaassa: Minulle on annettu maailman kaikki valtakunnat ja niiden loisto! Kuka tahansa kumartaa minua sille minä annan osan siitä.
Tämä on Jumalan tahto, että mennään näennäisesti valossa kohden hyvää aikaa, mutta todellisuudessa salassa on pahan meno. Jeesus sanoi Jumalan valtakuntaa sydämen valtakunnaksi. Ja sydämessä on pahat ajatukset jos hyvätkin. - Jeshua, Messias Voideltu ei se Messias Johtaja, joka oli Aleksanteri Suuri on tietenkin paras lääkäri. Hän kävi luonani joskus 1998-2003 ja kertoi, että JOKAISELLA MAAPALLON ASUKKAALLA ON ROOLI RAAMATUSSA. KAIKKI SAAVAT OLLA JOKIN HAHMO RAAMATUSTA. MINUN OSAKSENI LANKESI SEURAAVA ROOLI JESHUAN SEN ANTAESSA:
Daniel 8:23-25
23And in the latter time of their kingdom, when the transgressors are come to the full, a king of fierce countenance, and understanding dark sentences, shall stand up.
24And his power shall be mighty, but not by his own power: and he shall destroy wonderfully, and shall prosper, and practise, and shall destroy the mighty and the holy people.
25And through his policy also he shall cause craft to prosper in his hand; and he shall magnify himself in his heart, and by peace shall destroy many: he shall also stand up against the Prince of princes; but he shall be broken without hand.
Tuo edellä mainittu Profeetta Danielin kohta on siis se TYÖEHTOSOPIMUKSENI.
Mutta menin myös vihkiytymään Jehovan todistajiin ja Jehova antoi tehtäväkseni, joka liittyy vihkiytymiseen: ALENNA HIEMAN JEHOVAN TODISTAJIA. TEE HEISTÄ VÄHEMMÄN TÄRKEITÄ JA SAATA HEIDÄT ALEMMAS. - Jubilees teoksesta voi päätellä että Kaanaa olisi sopinut Jumalan palvelijaksi. Sen tähden hän sai asua Jumalan perintömaassa jota jopa kutsuttiin Kaanaan maaksi. Rasismi ei ole kyseessä. Kaanaalla oli oma suuri roolinsa.
Mutta Kaanaa lankesi tekemään syntiä josta koitui kostovaade . Elävältä poltetut lapset vaativat tuhoojilleen koston, joka oli Jumalan mielestä suoritettava raakana. Jotta viha lauhtuisi kostoa vaativien .
Pitää olla nykyisen Ranskan vallankumouksen tuoma IKUINEN OIKEUDENMUKAISUUS silmämääränä tietenkin, mutta on myös turha juutalaisia syytellä jos ei tunne esim. Jasherin kirjaa yms. Käytännössä juutalaiset ovat olleet itsekin syntisiä ja Jumalan usein jyräämiä, mutta rasismi on nyt vain kumma syyte.
Toki on selvää että juutalainen ei anna naisiaan sulle mielellään. Ja itse on naisiin päin menevää. Se on aika normaalia eikä rasismia. Sä oot itse oikeudenmukaisempi kuin he. Mutta ylimielisyys, pöyhkeys, ylpeys yms. Joka juutalaisilla mahdollisesti on ei ole rasismia. Ja toki juutalaisilla on myös omat psykopaattinsa. Juutalaisten kirjoitukset kyllä ovat pyhät, mutta kansa usein lankeaa.
Lienetkö itse todellisuudessa yhtään parempi? Voiko sinuun todella luottaa? Moni kakku päältä kaunis. Mutta onkin susi lammasten vaatteissa. - Uskon avulla tehdyt ihmeet ja hyvyys ei auta Paavalin mukaan ilman rakkautta.
Rakkaus kylmenee laittomuuden tähden. Ja Nykyisin on vallassa laittomuus.
Usko ja rakkaus tarvitsee vakaan, lailla suojatun ympäristön. Kun paha ja synti rehottaa ei ole rakkautta , ei hyödyllisiä ihmeitä. Eikä edes uskoa paljoa. RAKKAUS ON SUURIN.
rakkauden pienoisevankeliumi selventää asiaa. - Entä Avesta, Jubilees, Jasherin kirja, Heenokin kirja. Genesiksen alussa luvataan antaa NAISEN SIEMEN lyömään käärmeen pää.
Tuo siemen on armelias ja antaa 7 kertaa synnit anteeksi.
Mutta oli myös käärme, joka oli armoton ja jo yhdestä kerrasta , yhdestä synnistä tuomitsi kuolemaan. Näin oli pakanoiden keskellä, käärmeen keskellä ja ehkä jopa Mardukin neuvona.
Israel ryhtyi pyrkimään pyhäksi pappisvaltakunnaksi, joka voittaa käärmeen armottomuudessa ja pakanat siveydessä.
Aloite armottomuuteen oli pakanoiden kovat lait. Israel tahtoi voittaa pakanat pyhyydessä.
Nykyisin länsimaissa noudatetaan naisen siementä eli Avestaa, joka antaa 7 kertaa armon.
Mutta miehen siemen, käärme on monien mielestä aikansa elänyt. Kuitenkin käärmeeseen on hinku jälleen esim. KIINALLA. Kun väestö kasvaa on pakko mennä joidenkin mielestä joko sotiin tai miehen siemeneen.
Jokin yhteinen perussääntö pitää kilvoittelussa olla. Globalisaation aikana on tilanne vaikeutumaan päin. Ei ole yhteistä sääntöä.
Sellaiseksi on ehdotettu: Hare Krishnaa, Sunnaa, Evankeliumia, sosialismia, Ranskan vallankumousta niin jopa Mooseksen lakia. - Kiitos kommentista. Mä luulen että ne, jotka Jeesus kutsuu luopumaan omaisuudesta omaa kaikki ateistisen suvun. He ovat eläviä kiviä sen jälkeen. Eikä he saa mennä turmeleen Jumalan temppeliä, kansaa tai pyhää maata. Vaan he julistavat erillään temppelistä.
Mutta ne, jotka saavat heti kasteessa pyhän Hengen ovat hyvää peltomaata. He ovat Jumalan temppelin asukkaat. Niin kuin Paavali kertoo oli niitä jotka kulki nahoissa ja joita sahattiin kahtia.
Eläviä kiviä.
Ja oli niitä jotka Pietari kastoi ja heti saivat pyhän Hengen ja olivat Pyhää sukua.
En tiedä koska isäntä sulkee oven, mutta hyvä olisi että pian. Jotta Jumalan srk pääsisisi rauhaan.
Nää on vain vaikutelmia tosta linkistä ja ymmärryksen etsintää siinä esitetyn suhteen. - Joo Luin eilen Bhagavadgitan johdannon jossa kerrottiin noista taivaista amerikkalaisille englannin kielellä. Ymmärsin asian , mutta mua surettaa kun vuosi sitten kadotin suomenkielisen Bhagavadgita teoksen. Se on loistava suomennos ja tarkoitettu Suomeen. Oon ajatellut yrittää löytää uuden tai saada sellaisen, mutta en vielä ole tehnyt mitään asian eteen.
- Mulla on ikäviä kokemuksia asiasta. Kävin pari vuotta Jehovan todistajista, Jehovan oman kansan pyhissä temppeleissä. Ja kun mulla ei ole uskovia sukulaisia seurasi siitä suuri murhe ja katastrofi.
Jumala kyllä jopa ilmestyi ja siunasi minut, Tapio sinun ei enää koskaan tarvitse kuunnella valheita Daavidin siunauksella. Mutta itse seurakunta joutui kärsimään tavattomasti.
Ex ateistit ovat Eläviä kiviä, joiden ei pidä mennä Jumalan luokse enää. Vaan olla omissa oloissaan. Vakava varoitus Koraanissa. Vuodattakaa niiden veri jotka käyvät suojattua moskeijaa vastaan. - Kiitos linkistä . Kuuntelin kokonaan. Ymmärsin kaiken. Elävät kivet eivät saa pitää käsin rakennettuja temppeleitä paikkoina jossa Jumala asuu. He eivät siis saa mennä turmelemaan niitä. Jos turmelevat turmelee Jumala heidät.
Pitää ymmärtää olevansa ex syntinen jolla olisi huono vaikutus Jumalan pyhälle temppelille.
Koraani kertoo tästä kyllä kaiken. Joka ex ateistista menee moskeijaan suojattuun se julistaa sodan Jumalaa vastaan. Me emme voi mennä niiden joukkoon joiden koko suku on uskossa ollut monta sukupolvea. - Kristuksessa kootaan yhteen se mikä on taivaassa ja maan päällä. Mutta ne, jotka ovat maan alla on eri asia. Heitä ei koota. He odottavat ruumiin ylösnousemusta. Toiset elämään ja toiset vihaan. (Daniel 12).
Ilmestys kertoo tämän faktan mielessä pitäen asiasta eli Elämän kirjakääröstä tarpeeksi.
Itse koin Kristuksen ILMESTYKSEN 2003 ja sen vaikutuksesta aloin pitämään omaa CV vihkoa, johon merkitsin suuria asioita kuten virkoja Apostolista ylöspäin. Voi siis olla tuollaisia elämän kirjoja eri seurakunnillakin. Jehovan todistajilla esim oli ainakin ennen tarkka kirjanpito.
Nää mietteet ovat vain mielipiteitä eikä teologiaa. - Profeetta Isa on ensimmäinen SULHANEN. Häntä ei sinä pidä kaikki. Vaan on kymmenen morsiusneitoa. Viisi on vahvassa voitelussa ja jäävät Isasta piittaamatta odottamaan TOISTA SULHASTA joka on ylöstempaus ja ruumiin ylösnousemus. Mutta 5 tyhmää neitoa ei ole voitelussa eikä odota ylöstempausta ja ylösnousemusta. He menevät ensimmäisen sulhasen Isan häihin. Esim. Koraanin perusteella Luterilainen kirkko on sellainen. Siltä on voitelu otettu pois.
2 häätä Maan päällinen, Taivaallinen
2 sulhasta Taivaallinen , Maan alainen
Maan päällinen Isa häät on Taivaallinen sulhanen.
Taivaalliset häät on maanalainen srk sulhasena.
Kumman haluat: Taivaan sulhasen vai Maanalaisen sulhasen? - Selvää on, että kun Kristus yhdistää kaiken maassa ja taivaassa yhdeksi. Eli yhdistää seitsemän aionia 490 eKr - 2940 jKr. Niin tuon yhdistämisen ulkopuolelle jäävät vielä ne jotka MAAN ALLA odottavat ylöstempausta tai ruumiin ylösnousemusta. Nuo ovat SULHASIA, KARITSAN OMIA tms. Ja HE TUOVAT OMAN ELÄMÄNSÄ KOKEMUKSET TOTUUTENA LISÄKSI SIIHEN TOTUUTEEN JOKA ON MAAN PÄÄLLÄ KIRJOISSA JA TAIVAASSA ELÄMÄN KIRJASSA.
Ylöstemmattavien totuus on toivoakseni kestävyyys uskossa ja koetuksissa; sillä TAIVASSA OLEVAN ELÄMÄN KIRJAN PERUSTEELLA KAIKKI ASIAT PUNNITAAN JA KUKIN TUOMITAAN TEKOJENSA MUKAAN. - Joo, teillä näkyy olevan KIRKON TOTUUS vahvana hallussa. Itse olen kirjoja lukenut kaikkien uskontojen ja NOIHIN KIRJOIHIN PERUSTUVA TOTUUS ON hyvin moninainen.
Paavali sanoi: Raamatun sana ei ole kahleissa. Ja en tahdo määrätä uskostanne.
Jos todella uskoo raamattuun ja noudattaa raamatun sanaa niin OPPII TUNTEMAAN PUHUIKO KRISTUS TOTTA VAI OMIAAN!
Mä on toteuttanut raamatun sanaa ja olen saanut tuon liirum laarumin, että:
1. Rakkaus
2. Toivo
3. Usko
4. Oikeus
5. Laupeus ja armahtavaisuus
6. Totuus
7. Rauha
8. Ahdingot ja kärsivällisyys, Koetus
9. Rikkaus ja Tieto
10. Askeesi ja kieltäymys
11. Vapahdus ja Sovitus
12. Ekumenia ja yhteys
13. jne.
Raamatussa on monia teemoja. Tää on mun henkilökohtainen oma käsitykseni sen jälkeen kun olen raamattua seurannut, että Totuus ei ole raamatun AINOA TAI KESKEISIN ASIA. Esim. luotiinko maailma 6000 vuotta sitten, mahtuiko Nooan arkkiin kaikki eläinlajit jne. ovat kysymyksiä joihin tiede antaa toisenlaisen vastauksen.
Ennen uskoin täysin raamatun olevan totta ja tieteen väärässä. Nyt uskon molempien olevan väärässä ja YKSIN JUMALA ON OIKEASSSA, YKSIN JUMALA TIETÄÄ. HÄN ON KAIKEN HERRA JA TEKIJÄ. Ihminen ei tiedä eikä saa selvyyttä: Ei uskonto eikä tiede. Yksin Jumalan kädessä on kaikki.
JEESUKSEN RAKKAIN OPETUSLAPSI APOSTOLI JOHANNES OLI TOSIN ERI MIELTÄ TOTUUDEN ASEMASTA. HÄN PUHUI PALJON TOTUUDESTA; ETTÄ SE ON AIVAN KESKEISIN TEEMA RAAMATUSSA, MUTTA HÄN OLIKIN TIELLÄ UUTEEN MAAILMAAN JA UUTEEN JERUSALEMIIN, JOISSA TOTUUS ON TÄRKEÄ ASIA MONIN TAVOIN. - Luin eilen myös vähän Koraania. Lehmän Suuraa. Sen perusteella päättelen, että on niitä, jotka eivät suostu Imaami Mahdiin ja Profeetta Isaan, koska ovat jo aiemmin heidät kokeneet ja jopa nähneet. HE OVAT 5 VIISASTA JA 5 TYHMÄÄ MORSIUSNEITOA, JOISTA 5 VIISASTA ODOTTAA RUUMIIN YLÖSNOUSEMUSTA VOITELUSSA JA 5 TYHMÄÄ OVAT HYLÄNNEET USKON RUUMIIN YLÖSNOUSEMUKSEEN JA NUKKUVAT VAILLA VOITELUA.
Kaksi tuollaista, jotka ovat VOITELUSSA ja yhä jaksavat odottaa ruumiin ylösnousemusta, jossa Karitsan 144000 neitseen kaltaista sulhastakin saapuu, ovat luultavasti Jehovan todistajat ja Helluntaikirkko.
Ne joilla on vahva voitelu eivät saata Imaami Mahdia enää tänä toisena kertana ottaa vastaan SULHASENA, koska Mahdi on vähän vihainen ja vastahakoinenkin VOIDELTLUJA ja kristittyjä kohtaan sekä jopa juutalaisia kohtaan. Ei, vaan nuo vahvasti voidellut jäävät Mahdin asemesta odottamaan toisenlaista sulhasta eli Ruumiin ylösnousemuksen yhteydessä tulevaa 144000 Karitsan neitsyen kaltaista hallitsijaa kaikista Israelin heimoista. Toivotaan, että he saavat rauhassa odottaa sitä SULHASTA johon eniten luottavat. - Totuus+vai+Toivo+ikuinen+on+tuo+Hoosean+kirja?
Tässä+on+neljä+eri+totuuden+vaihtelua+tai+näkökulmaa:
1+Raamattu+sanoo+toteutuu
2+Kirkko+sanoo+ei+toteudu+paitsi+henkisesti+Kristuksessa
3+Pyhä+Henki+sanoo+toteutuminen+riippuu+siitä+suostuuko+juutalaiset+olemaan+Kristuksessa+ja+saako+Mahdi+100%+kannatuksen+vai+ei.
4+profeetta+Isa+ehkä+sanoo+Toteutuu+jossakin+ajassa+jossain+universumissa+,+mutta+eivät+kaikki+sitä+näe.+
Kyllä+voi+olla+että+onkin+tuo+odotus+ikuinen+toivo+ja+johtaa+ilmestymiseen+eikä+konkreettiseen+inkarnaatioon. - Jeshua joka ilmaantuu Profeetta Isana on Hoosean kirjan JISREEL . Imaami Mahdi on saman kirjan Lo-Ammi ja Lo-Ruhama.
Jisreel on se joka kutsuu taivasta ja maa vastaa taivaan pyyntöön ja taivas vastaa maan pyyntöön. Niin tulee maan päälle pieni Paratiisi. Tulee Teknosfäärin tilalle Biosfääri ykköseksi.
Hoosean kirjaa yritetään pian toteen laittaa tai sitten 2622 jKr tai 3622 jKr. Jne.
Se joko toteutuu tai on ikuinen toive, ikuinen unelma. En voi taata asiaa sillä ILMESTYKSESSÄ 2003 KRISTUS SANOI SAANEENSA PERINTÖOSANSA MUTTA SE TURMELTIIN.
SIKSI KOKO MAAILMA ON NYT VAIN UHRIALTTARI.
Voi olla että mahdoton on toteuttaa ja siksi vain syklinen unelma ja toivo se on? - Edellä olevat AIONEITA käsittelevät kommentit tuli Krishnan avulla. Bhagavadgitan englannin kielen versio johdannossa puhuu JIVOISTA JOTKA YMMÄRSIN PYHÄN HENGEN JA KRISTUKSEN AVULLA AIONEIKSI.
JIVA =AIONI. - En kyllä ymmärrä kuinka hän joka väittää olevansa profeetta ei näe Paavalin sanojen olevan monin paikoin profetiaa, eikä suinkaan valhetta. Vielä nyt toteen käymättä, mutta tulevaa koskevaa.
Jeesuksen todistajissa on profetoimisen Henki!
Mutta jos sellainen on luulisin sen avulla ymmärrettävän profetioita myös.
Ei kuitenkaan sovi sanoa että ystävä on mahdoton vihamiehen saada. Olihan Paavalin opetuskin lain ristiinnaulinnasta juutalaisten mielestä vihamiehen opetusta ja herjaa.
Kuinka toivonkaan että olisin kirottu, jos se maamiehiäni yhtään auttaa. Jos hän onkin kauhistus ehkä Jumala kääntää vihamiehen opin pelastamaan joitakin juutalaisia. Ehkä he valitsevat tämän tähden Messiaan? Itse olen nyt rakastunut Paavalin oppiin kun aiemmin sitä vihasin. Rauhaa! - Niin, Suurin kaikista on RAKKAUS!
Vaikka olisi kaikki usko ja siinä oikeamielisyys sekä puhdasoppisuus ei olisi mitään hyötyä edes noista ilman RAKKAUTTA.