- Juu.
Turha etsiä Raamatusta, että aviolittoon saa mennä vain mies ja nainen. Tai että naiset lasketaan lukumäärään. - Paavalin kirjeen osa.
Sekö on sitä, kirkko on Jumalan sanaa? - Juu.
On aivan selvää, että kun ihminen alkaa uskoa mitä suuri saarnaaja sanoo, niin sen jälkeen ei järkipuhe mene päähän. - Suuri ihme on, kun kaiken maailman saarnaajat saavat kannattajia, vaikka puheissa ei ole totta mikään.
- Ei aviolitto ole mikään elinehto. Vain yksi nisäkäslaji menee avioliittoon.
- Jännää, kun keväällä kummallakin oli sama tauti, mutta syksyllä vain minulla.
Ja kun tiesin paranevani neljän viikon päästä. - Onneksi se meni ohi. Laulettiin pitkästä aikaa karaokea sunnuntaina.
- Minulla oli keväällä ja syksyllä vaikea hengittää neljän viikon ajan kummallakin kerralla.
- Rokotteet ovat auttaneet torjumaan monia tauteja. Niin käy myös jatkossa.
- Syy seksuaaliseen väkivaltaan on siis ainakin se, että on muuttanut paikkakunnalle muukalaisena tai tulee yökylään.
- Olet naurettava.
Se että on tehty mies ja nainen, ja käsketty heitä lisääntymään ja vallitsemaan lintuja, kaloja ja maan eläimiä, ei tarkoita avioliittoa. - Juuri millekään mitä Suomessa on, ei löydy Raamatusta mitään perustetta.
Ei edes alasti saunomiseen tai kirkossa vihkimiseen. Ne ovat Suomessa todella tavallisia tapoja.
Jos joku asia on Raamatussa kielletty, et kuitenkaan ole kielto mennä avioliittoon. - Näin on.
Esimerkiksi Raamatun opettaja Petri Paavolan Raamattu on kovin erilainen kuin itse Raamattu.
Samoin tällä palstalla on henkilöitä, joiden oma Raamattu on erilainen kuin tavallinen Raamattu - Että älä marise Päivistä.
- En huomannut, että Päivi olisi ollut "joku syntipukki'.
Päivi sai samoja kysymyksiä ja sai esittää asiansa kuten muutkin. Ei hän ollut mitenkään silmätikkuna. - Ei tietenkään muutu.
Mutta ihmisten suhtautuminen ainakin Raamattuun on kovasti muuttunut. - Petri Paavola on todella järkyttävä Raamatun raiskaaja
- Minä en koskaan väitä mitään, vaan kerron miten asiat ovat ja miten menneet.
- Käytäntöihin.
Syytteet voivat tulla vasta 1,5 vuoden päästä. - Tai vihaavat.