- Miesten kanssa makaavat osa homoista, biseksuaalisista ja heteroista.
Se ei siis kuvaa homoseksuaalisia. - Meillä ei ole himoja eikä peppupanoja.
Sinulla on varsin huonot tiedot. - Sen mitä uskovia olen nähnyt, niin samaa elämää heillä on kuin muillakin. Arkea pitää pyörittää.
- Oma kokemukseni on, että avioliitto miehen kanssa on parempaa kuin mitä oli naisen kanssa.
Turhaa sitä paheksut. - En ole kai sanonut hyväksyvänäni.
Kerron vain, että Raamatun pyhillä miehillä oli useita vaimoja ja sivuvaimoja, mutta en itse koskaan eläisi niin. - Et silti taida tietää mitä teen, että se olisi irstailua. Vai ovatko kirjoitukseni täällä irstailua?
- No uskonnollisia asioita puhuvat ovat usein naurettavia.
- Niinkö käsität? Että itse kirkoissa ei tapahdu mitään.
- Raamatussa ei ole esimerkkiä, että Jumala sanoisi uudestisynnyttävänsä jonkun. Ehkä se on Raamatun ulkopuolinen asia.
Itseasiassa Raamattua ei tarvita, koska usko ja kaikki muu tulee ilman Raamattua. Ensin Raamattua ei ollut moneen sataan vuoteen.
Kokemuksesi on tietenkin omasi, eikä minulla ole ollut koskaan vastaavaa tämän 63 vuoden aikana. - Yli 3,5 vuotta on mennyt, eikä taivas ole pudonnut niskaan. Ehkä moni täällä on todennut olleensa väärässä.
Kaikkien elämä jatkuu kuten ennenkin. - Uskonto tekee ihmisistä naurettavia.
- Yksi sanoi, että minun kirjoitukset kertovat, että minulla on irstailua.
Olette kummaa porukkaa - Kommunismi on lähes kokonaan kadonnut.
- Suomi on erilainen kuin Espanja.
Tänne tulee koko ajan pakolaisia, mutta ei näy mitään sellaista mitä kerrot Suomesta. - Milloin Suomi menetti? Onko kyseessä se mitä sinun päässä pyörii?
- Jeesus istuisi minun vireessä, ja uskovat katsoivat 100 metrin päästä.
Hauska tilanne. - Mennään totuuskomissioon.
- Siteeraa.
Mutta lisää siihen homoseksuaaliset. Raamattu muuttuu, kun Päivi esittää. - Olen 63 vuotta, ja olen nähnyt elämää kahdessa eri maassa. Suomi ei ole maailmannapa.
- Mitä höriset?
Oletko olleenkaan tietoinen mitä teen?