Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eri_mies
profiilit
Eri_mies
Eri_mies
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
24
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No,+itse+olen+yrittänyt+tänne+kirjoitella,+mutta+aika+vähän+on+kohtalotovereita+täällä.+Ja+naisten+ketjuihin+en+ole+tervetullut,+joten+vähän+yksinpuheluksi+tuppaa+menemään.
28.04.2021 21:51
En+tiedä,+mulla+on+erimies-nimellä+sähköpostiosoite+Protonmailissa,+mutta+tänne+ei+saa+vissiin+laittaa+itse+osoitetta.
26.04.2021 22:24
Täällä+myös,+samoilla+linjoilla,+eli+vaimoni+ja+pari+lähiystävää+tietää,+muille+en+ole+katsonut+tarpeelliseksi+kertoa.+Tämä+S24-palsta+on+miesten+kannalta+aika+hiljainen,+ihmettelen,+että+eikö+kaltaisiamme+miehiä+ole+enemmänkin,+vai+eivätkö+ole+tänne+löytäneet.+
Jos+haluat+keskustella+asiasta+esim.+sähköpostitse,+niin+keksitään+jokin+keino+vaihtaa+osoitteita.
21.04.2021 21:29
Itse+olen+ollut+biseksuaali+nuoresta+lähtien,+tosin+silloin+aika+lailla+kielsin+sen+alitajuisesti.+Vanhemmalla+iällä+olen+sen+hyväksynyt+itsessäni,+enkä+ole+kokenut+minkäänlaista+siirtymää+puoleen,+enkä+toiseen.+Eli,+olen+edelleenkin+biseksuaali,+toki+ehkä+kausittaista+vaihtelua+on+haluissani.+
Ihmisistä+voi+toki+olettaa+erinäisiä+asioita,+myös+ihminen+itse,+yhteiskuntamme+on+lähtökohtaisesti+hetero-olettamaan+perustuva,+vaikkakin+tämä+on+alkanut+muuttua.+
En+näe+mitään+estettä+sille,+etteikö+seksuaalisuus+voisi+muuttua+myös+kohti+heteroseksuaalisuutta,+mutta+onko+silloin+kyseessä+permanentti+muutos,+vai+kausittainen+vaihtelu?+Yleensähän+iän+mukana+ihmisten+latentti,+ts.+torjuttu,+aktiivisesti+tai+alitajuisesti,+seksuaalisuus+pääsee/päästetään+pintaan+ja+sille+annetaan+mahdollisuus+elämässä.+Tämän+takia+sanoisin,+että+on+yleisempää+muuttua+normatiivisesta+ei-normatiiviseen+suuntaan,+eli+heterosta+homoksi+tai+lesboksi+(tms).
27.03.2021 11:40
Hei+anonyymi.+
Alkuperäinen+kirjoittaja+ei+varmaan+enää+käy+aktiivisesti+katsomassa+tätä+ketjua,+kun+on+sen+jo+17+vuotta+sitten+kirjoittanut.+
Haluaisitko+kertoa+enemmän+omasta+tilanteestasi?
15.03.2021 09:50
Voisi+olla,+että+haluaisit+tapailla+herkempää,+feminiinisempää+miestä.+Hän+voisi+ymmärtää+sinua+paremmin.+Ja+ehkä+kannattaisi+joka+tapauksessa+kertoa+bi-suuntautumisestasi+jo+alkuun,+jotta+se+ei+sitten+kummittelisi+myöhemmin+mahdollisessa+suhteessanne.
12.03.2021 23:11
Kutian,+mutta+se+ei+ole+minulle+fetissi.
12.03.2021 23:04
Ikävää,+että+koit+vastaukseni+loukkaavaksi,+pahoittelen+sitä.+
Mielestäni+kommentti+oli+asiallinen,+toki+se+edusti+vain+kommentoijan+itsensä+näkökantaa+asiaan.+Mitä+tulee+minun+vastaamiseeni+asiaan,+niin:
-+niin+kauan,+kun+S24:ssä+ei+ole+erillisiä+palstoja+bi-miehille+ja+-naisille,+koen+olevani+oikeutettu+osallistumaan+keskusteluun+-+ja+tulen+näin+myös+tekemään
-+en+esitä+kommenttejani+absoluuttisena+totuutena,+melkeinpä+päinvastoin,+olen+aika+epävarma+mielipiteissäni,+koska+en+koe+olevani+asiantuntija+mies-+tai+naistutkimuksen+saralla,+olen+toki+jonkin+verran+lukenut+kirjoja+aiheesta+ja+seurannut+keskustelua+täällä+ja+esim.+ranneliike.net:ssä
-+en+tarkoittanut+loukata+lesbokysymykselläni,+pohdin+vain+asiaa,+onhan+miehissäkin+sellaisia+yksilöitä,+jotka+ovat+olleet+heterosuhteessa,+mutta+siitä+erottuaan+ovat+eläneet+elämänsä+loppuun+asti+homona.+Tämän+saan+varmaankin+sanoa,+miehenä.
27.02.2021 20:55
Ihan+hyvä+ja+asiallinen+kommentti.+Minusta+tuntuu,+että+kaikki+eivät+vaan+halua+ymmärtää+realiteetteja.+Valitettavasti+meillä+biseksuaaleilla+on+huono+maine+juuri+siksi,+että+joillain,+en+sano,+että+kaikilla,+on+vaikeuksia+pysyä+uskollisena+parisuhteessa.+Tämä+koskee+toki+sekä+hetero-+että+homoseksuaalista+suhdetta.+
Tätä+palstaa+lukiessani+törmään+siihen,+että+yleisemmin+heterosuhteessa+olevat+bi-naiset+rakastuvat+naiseen,+kun+taas+miehet+(äärimmäisen+pienellä+otannalla,+tosin)+enemmänkin+haluavat+heterosuhteen+rinnalle+homo(seksi)suhteen.++Naiset+ovat+ilmeisesti+keskimäärin+valmiimpia+lopettamaan+(ehkä+huonosti+toimivan)+heterosuhteen+ja+siirtymään+lesbosuhteeseen,+voisiko+olla,+että+ainakin+osa+heistä+on+todellisuudessa+lesboja?
27.02.2021 12:15
Voisiko+syynä+olla+jaettu+kokemuspohja?+Joillain+biseksuaalinaisilla+on+myös+negatiivisia+kokemuksia+lesboista,+suhteessa+on+arvaamaton+ongelmakohta:+entä+jos+toinen+ihastuukin+mieheen,+jotkut+lesbot+voivat+olla+”allergisia”+tällaiselle.
23.02.2021 00:18
Juu,+korona+on+varmasti+muuttanut+ihmissuhteiden+dynamiikkaa,+kuten+sanoit,+monet+suhteet+ovat+kuihtuneet,+mutta+sitten+toisinkin+päin,+jotkut+ovat+vahvistuneet,+on+ehkä+nähty+olennainen.+
Paluuta+entiseen+ei+kaikilla+ole,+mutta+täytyy+rohkeasti+mennä+uutta+kohti.+Hienoa,+että+teillä+on+hyvä+ystävyyssuhde,+keitä+sitten+ikinä+olettekin.
16.02.2021 08:41
Ehkä+voisit+yleisellä+tasolla+puhua,+että+sinun+mielestäsi+ei+ole+väliä+sillä,+mitä+sukupuolta+toinen+on,+jos+rakastaa.+Ja+muutenkin+puhua+inklusiivisesti+vähemmistöistä.+
Näin+laskisit+yllättymiskynnystä+ja+voisit+myös+tarkkailla+tuttujen+reaktioita,+lapsesi+tuskin+aiheuttavat+suurta+härdelliä,+tosin+uusioperheessä+uuden+vanhemman+hyväksyminen+voi+olla+iso+asia+lapsille,+riippumatta+sukupuolesta.
12.02.2021 14:57
Se,+mitä+olen+netissä+huomannut,+on+että+pareilla+on+vaikeuksia+löytää+naista.+Mutta+tosiaan+tässä+ei+ollut+kolmen+kimpasta+kyse.+En+tiedä+kuinka+paljon+naisia+iskurissa+pyörii,+ehkä+kannattaisi+kokeilla+qruiseria+(jossa+sielläkään+naisten+määrä+ei+liene+suuri?)+tai+ihan+perinteisiä+nettitreffifoorumeita,+joissa+toki+olisi+hyvä+selittää+lähtötilanne.
12.02.2021 12:57
Olisipa+tällaisia+keskustelupalstoja+ollut+silloin,+kun+olin+ikäisesi!
Itse+lähinnä+haudoin+ajatuksia+päässäni+ja+yritin,+heikohkoilla+tuloksilla,+sulautua+heteromuottiin.
11.02.2021 12:54
Eiköhän+tuo+riipu+treffikumppanista,+joku+voi+mennä+varautuneeksi+jos+tulee+liian+paljon+tunteita+liian+lyhyessä+ajassa,+kun+taas+toinen,+suorempi+ihminen+ei+ole+moksiskaan.+
Itsellä+on+deittailusta+niin+pitkä+aika,+etten+osaa+enempää+sanoa,+kun+että+kannattaa+ehkä+yrittää+kuulostella+treffikumppanin+fiilistä.
09.02.2021 15:32
Nyt+sinun+pitää+ensin+määritellä+itsesi+ja+suhtautumisesi+kaveriisi,+riippumatta+kenenkin+seksuaalisesta+suuntautumisesta.+Tuo+nimittäin+kuulostaa+siltä,+että+kaverillasi+on+jonkinlainen+ongelma.+Lisäksi,+suhteenne+(kaveri+tms..)+ei+ole+tasavertainen.+
Rivien+välistä+luen,+että+arvostat+häntä,+kaikesta+huolimatta,+mutta+arvostaako+hän+sinua?+Pohtiiko+hän+asioita+samalla+intensiteetillä/syvyydellä+kuin+sinä?
Toki+on+hyvä+pitää+yllä+kaverisuhteita,+varsinkin+niitä,+jotka+ulottuvat+pitkälle+menneisyyteen,+mutta+onko+hän+luottamuksesi+arvoinen?
Pitäisikö+sinun+ottaa+”kevyempi+vaihde”+päälle+ja+olla+miettimättä+liikaa.+Jos+kaverisuhde+lämpenee+niin+hyvä,+mutta+älä+satsaa+siihen+liikaa+omia+paukkujasi,+jos+toinen+ei+myöskään+niin+tee.+Et+ole+yhtään+enemmän+velkaa+hänelle,+kuin+hän+sinulle.
05.02.2021 20:11
En+tiedä,+onko+yleistä,+että+laitetaan+kaksi+ilmoitusta,+monilla+voi+olla+kausia,+että+haluaa+enemmän+toista+sukupuolta.+Riippuu+myös+varmaan+ilmoitusalustasta,+joissain+täytyy+määrittää+kumpaa+hakee+ja+toisissa+voi+laittaa,+että+hakee+miestä/naista.+
Ja+miksei+kumpaankin+voi+laittaa+kuvaansa?+
Ja+sitten+ovat+ne,+jotka+ovat+hetero-parisuhteessa,+mutta+etsivät+saman+sukupuolen+seuraa,+luvalla+tai+luvatta.
05.02.2021 11:33
Pitäisikö+tässä+erottaa+biseksuaalisuus+ja+panseksuaalisuus?+No,+joka+tapauksessa,+itse+en+ajattele+cross+dressingiä+naista+halventavana.+Ymmärrän+toki,+että+kaikki+eivät+lämpene+siitä.+
CD+on+tosiaan+eri+asia+kuin+”normaali+homoseksi”,+mutta+heistä+pitäviä+löytyy+kyllä+paljon,+itseni+mukaan+lukien.+Pitäisi+kaiketi+enemmänkin+puhua+passiivisesta+vs.+aktiivisesta+roolista+kuin+mies/naisroolista.
04.02.2021 14:33
Eli+roolisi+on+sama+kummankin+sukupuolen+kanssa.+Ja+toit+BDSM-aspektin+mukaan.+Sinulla+on+niin+vahva+dom-puoli,+että+on+varmaankin+odotettua,+että+se+ei+muutu+oli+sängyssä+sitten+mies+tai+nainen.+Sen+sijaan+jotkut+miehet+ovat+dominoivia+naisen+kanssa,+mutta+alistuvia+miehen+kanssa,+ehkä+tässä+ei+kuitenkaan+mennä+ihan+varsinaiseen+BDSM-asetelmaan.+Voisiko+jopa+olettaa,+että+näillä+miehillä+dominointi+on+”ulkoa+annettua”,+enemmänkin+jonkinlaista+kulttuurin+olettamaa+ja+toteuttavat+sitten+sub-mielihalujaan+miehen+kanssa+(itse+ehkä+analysoimatta+asiaa+BDSM-vinkkelistä).+Eli+olisivatkin+switchejä,+jos+näillä+termeillä+puhutaan.
02.02.2021 20:29
Tietysti+voisin+selventää+mitä+kysymyksellä+tarkoitan:+parisuhteessa+toki+pitää+pyrkiä+tasavertaisuuteen.+Parisuhteen+dynamiikka+riippuu+paljon+ihmisistä,+usein+tietystä+alueesta+tietävä+ottaa+sillä+alueella+määräävämmän+roolin+(joka+voi+itsessään+olla+hyvä+tai+vähemmän+hyvä+asia).+
Onko+bi-miehillä+yleisesti+ottaen+enemmän+”tunneälyä”+kuin+heteromiehillä?+Vai+onko+jakauma+sama+kuin+heteromiehillä,+joissa+toki+löytyy+herkempiä+ja+vähemmän+herkkiä+yksilöitä.+Konsensus+kuitenkin+on,+että+naiset+ovat+keskimäärin+”tunneälykkäämpiä”+kuin+miehet.+
Mutta,+olisin+kiinnostunut+myös+seksuaalisesta+dynamiikasta.+Homomaailmassa+on+selvä+jako+kolmeen:+bottom,+versatile,+top,+esiintymisjärjestyksessä+(tämä+on+oma+käsitykseni+aiheesta,+tosin+em.+termien+kontekstia+voisi+laajentaa+myös+ei-penetratiivisen+seksin+puolelle,+aktiivinen-passiivinen+tms.,+koska+kaikki+homot+eivät+tietenkään+harrasta+penetraatiota).+
Noudattaako+bi-miehen+homoseksuaalinen+puoli+samaa+jakaumaa+kuin+varsinaisilla+homoilla?+Puhun+toki+yleisellä+tasolla,+”tilastollisesti”.+Usein+myös+törmään+siihen,+että+bi-miehet+hakevat+homoseksiä,+mutta+tunnetasolla+ovat+enemmän+heteroita,+kun+taas+bi-naiset+rakastuvat+naiseen,+eli+ovat+enemmän+mukana+tunnetasolla.
Bi-mies+on+kahden+maailman+välissä:+perinteinen+miesmaailma+kaikkine+odotuksineen+ja+homomaailma,+jossa+siinäkin+on+omat+odotuksensa.+Mietin,+miten+helposti/vaikeasti+näihin+odotuksiin+pystyy+vastaamaan,+”täyttämään+roolin”.+Bi-naisilla+perinteisesti+on+ollut+enemmän+liikkumavaraa+seksuaalisuuden+suhteen.+En+tietenkään+sano,+että+sielläkään+puolella+elo+olisi+ongelmatonta.+Onneksi+asenteet+ovat+muuttumassa+pikkuhiljaa.+Miehen+rooliin+on+tullut+liennytyksiä,+tunteita+saa+näyttää.+Seksuaalivähemmistöt+ovat+tulleet+tutummiksi+heteroille+jne.
02.02.2021 10:27
1 / 2