Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
9932
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuka on kohtesi "uskovainen"?
02.03.2026 12:48
Kerrotko paikan Raamatusta, missä on ko. teksti, vai kaskitkö sen itse?
01.03.2026 09:08
Kerro missä?
01.03.2026 08:59
Etkö tutki Raamattua, siellähän Tempaus on kirjoittu ja tarkoittaa Jeesuksen omien ennen aikaista ottamista pois Maan päältä.
1. Tessalonikalaiskirje 4:16–17: Tämä on keskeisin kohta: "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylipapillisen äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tännetemmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan ylähäälle; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."
1. Korinttolaiskirje 15:51–52: Paavali kuvaa muutoksen tapahtuvan "silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa", jolloin kuolleet nousevat kirkastettuina ja elävät muuttuvat kuolemattomiksi.
Matteus 24:40–41: Jeesus opettaa, että hänen paluunsa aikaan "kaksi miestä on pellolla; toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. Kaksi naista jauhaa käsikivillä; toinen korjataan talteen ja toinen jätetään."
Tämä tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, että Pyhät Temmataan Taivaaseeen ennenkuin Herran päivä tulee, näin Itse Jumala auttaa siinä, etteivät He jää maan päälle silloin, kun saatana ottaa vallan.
01.03.2026 08:58
Sama koskee myös Sinun tietämättömyyttä, sekä tyhmyyttäsi?
01.03.2026 08:51
Odotinkin?
Löytyihän se vastus, - tekevät muutkin samoin?
Lohdutan Sinua, sillä asia ei ole akuutti terveissä ihmisissä, joille rttiiää oma vaimo, ellei Hän anna, vaihda vaimoa, asia korjaantuu.
27.02.2026 07:48
Kirjoitatako Pyhästä Hengestä?
Häpeä, Henki on yksi osa Kolmiyteisestä Jumalasta, ei ihmisen arvioitavissa.
Lestadiolinen pedofilia on saraus, joka miehillä vahvistuu toiminnalliseksi tupakkapireissä, ja siitä kun ei Vaimo saa käyttää ehkäisyvä, niin se on usein miehelle liikaa ja Hän tuskissaan purkaa tarpeensa Tyttölapsiinsa.
Ainut korjaus asiaan on Lahkon kokouksissaan purkaa ehkäisyvälineiden käyttäkielto, ja vaimon sen jälkeen muuttuneella suhtautumisella saadaan normaali naisen ja miehen välinen sukupuolikäyttäytyminen terveeksi.
Kaiken aloitti -50/60 vaiheen kondoomikielto?
Tämä on vain mahdollista ihmisukossa, ei Jeesuksen seuraavissa seurakunnissa..
Järki päähän.
27.02.2026 07:44
Uupuu jutustustasi tositteet?
Täytyy olla näyttöjä, kirjoitat pelkkää katu- uskottavuutta.
26.02.2026 15:33
Juutalaisvanoja on ollut aina, koska se on Jumalan omaisuuskansa. Ne eivät lopu, ennekuin tämä järjestelmä kaatuu ja Uusi Jeesuksen Valatakunta Isässään tulee Uuteen Jerusalemiin.
Juudeana kansa on sama mitä Israelin kansa ja Valtio, ne eivät ole alunperinkään "eri juurta", mutta jos kastotaan sitä, että ajatteletko aikajaksoa Maailman luomisesta, niin silloin asiaa voidaan puoltaa, sillä Jumala kutsui aikoinaan Kansaansa yksiomaan, monien vaiheiden jälkeen ja toi heidät takaisn Kaanaan.
Eivät ole koskaan olleet arabitaustaisia, He olivat niin se selviää Historiasta;Alkuperä: Nimi Israel tulee heprean kielen sanoista yisra ("painia", "taistella") ja el ("Jumala").
Raamatun kertomus: Nimi annettiin patriarkka Jaakobille, kun hän paini Jumalan/enkelin kanssa Jabbok-joella. Enkeli sanoi: "Sinun nimesi ei ole enää Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet paininut Jumalan ja ihmisten kanssa ja voittanut" (1. Moos. 32:28).
Merkitys: Nimi viittaa "Jumalan kanssa kamppailijaan" tai "hän, joka taistelee Jumalan kanssa/puolesta". Nimi laajeni tarkoittamaan koko Jaakobin jälkeläisten muodostamaa kansaa, "Israelin lapsia".
Israel on aina Israel, vaikka meitä disporlaisia elää Israelin ulkopuolelle, ennemän, mitä Kaanaassa ylipäätää, jonne he/ me olemme lähteneet sukuina lähinnä Arabien sekopäistä vihaa pakoon.
26.02.2026 15:31
Kirjoita paikka esille, niin helpottaa tilannetta.
24.02.2026 13:19
Ei otsan ripottelu, pakanallinen menettely ole kaste, ainoastaan pakanallinen kritti, jossa seurataan saatanaa.
Jeesus antoi meille sunnan, kun otti Jumalan itse kasteen.
"Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä" (Matt. 3:16), mikä viittaa kastetilanteeseen, jossa hän oli veden alla.
Vertauskuva uudesta elämästä: Paavali kuvaa kastetta Roomalaiskirjeessä (Room. 6:3–6) "hautaamisena" ja vanhan elämän päättymisenä, josta noustaan uuteen elämään.
24.02.2026 13:16
Mikä kaste se on tuo asiasta tietämättömän Vauvan otsan varuttelu?
Jeesuksen opetus oli kokonaan upottaa nesteeseen, Isän Pojan sekä Pyhän Hengen nimeen?
23.02.2026 10:35
Eikö tärkein ole saada omakohtainen usko siitä, että Jeesus on Jumalan poika, ja Häneen ottama Upotuskaste tuo pelastuksen.
21.02.2026 19:33
Miten juuri siellä saa synnit anteeksi, sillä se heidän keksieinen pakanallinen peli, että joku ihminen saarnaa synnit anteeksi, on pelkkää liturgiaa.
Se on heille vain kokoava voim, että kuten Sinäkin, että pelastuminen on ihmisen käsissä, joka lupaa jopa tapon synnin anteeksi, ei se vain vahvistaa asan monimutkaisuutta, sillä jokaisen katuvan tulee lähestyä Jeesusta kohti, ja tuoda huolensa Hänelle, Hän on Kaikkivaltias ja kun Häneen ottaa Upotuskasteen, ollaan Pyhyyden piirissä.
Ry;llä ei ole edes Upotuskaste allasta, kuten lähes kaikilla Kristityillä seurakunnissa, ja pitää muistaa, että Ihmisusko, kuten Lestadius sen teki itsensä varaan, eikä kuitenkaan jaellut syntejä äänellisesti juurikaan anteeksi.
Pitkä on matka Pelastukseen, toisen ihmisen kautta.
20.02.2026 11:50
Ovatko he hölmöjä, sanonta on vain siksi, kun maalikot leikkivät Teologian huippua ja se muka pitäsi uskoa.
Kaikki olennainen on kirjoitettu Kirjaan,m jolla Usko ja Pyhitys saavutetaan nöyränä Jeesuksen seuraajana.
18.02.2026 07:35
Onko? Miksi Parannuksen armo ei sitten esiinny Raamatussa, itse koen että eräs Lahko on ottanut sen omaksi "avaimeikseen" omien etujen sa vuoksi.
18.02.2026 07:33
Sen kertoo jo Raamatun historiakin, mheillä oli kolme veristä sotaakin, mutta nyt nimi on Israel ( Jumala rakastaa) ja välit ovat kunnossa.
16.02.2026 17:54
Mihin luulet Jeesuksen tulevan aikanaan, tuleeko se Ambomaahan, tms, ei vaan Pyhään Jerusalmiin, ja se on ihme kumma, Israelissa.
16.02.2026 17:52
On, Herra Jeesus, jota Sinulla ei ole, koska kirjoitat Kuninkaan pienellä alkukirjaimella.
16.02.2026 17:49
Jer 31;23Näin sanoo Herra Sebaot, ISRAELIN JUMALA: »Minä käännän Juudan kohtalon. Silloin Juudan maassa ja sen kaupungeissa sanotaan jälleen: ’Herra siunatkoon sinua, pyhä vuori, vanhurskauden asuinpaikka!’ 24Juudan maassa ja sen kaupungeissa asutaan – maanviljelijät elävät siellä, ja paimenet liikkuvat laumoineen ympäri maata. 25Väsynyttä minä juotan, nääntyneen minä ravitsen.»
Minkään muun yksittäisen maan Jumala ei ole, kuten ei Hänen Pokansakaan, Kaikkivaltias Jumala.
16.02.2026 17:48
3 / 497