Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
9751
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei kristityille, vaan ainaostaan Lahkolaislle, heidän itsensä koko asian luotua.
Täysin pakanallista.
30.10.2025 19:13
Kenen synninpäästön ja missä se on Raamatussa.
30.10.2025 19:11
Missä Jeesus käski maalikkoripin toteuttamista jopa enen Häntä.
30.10.2025 19:10
Mielenkiitoinen näkökulma, kiitos.
29.10.2025 10:34
Athanasioksen uskontkäsitykset ovat täyttä ihmisuskon oppeja sekä liian pitkä ulkoa opetella ja väärä, ennen Jeeuksen syntymistä, jossa vääräoppisesti käsketään palvomaan Jumalaa?
Käytännössä se on pakanoille yksiomaan tarkoitettu juttu.
28.10.2025 15:14
Melko pielessä olet.
Pitihän Vapahtajan syntyä ennen Hän päälleen asetun opin käsitteen realisintia.
Matteus näkee sen vasta viimeisessä luvussa, kolmessa viimeisessä jakeessa?
Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Dan 7;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
Koska olet noinkin viisasa, sanotko missä oli enmmäisen kerran syntien sovitus?
28.10.2025 15:09
Eikö?
Eikö sinull riitä, että Hän sanoo Matt 28 luvussa 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
- Eikö tämä tarkoita kaikkea Valtaa universaalissa? Jos ei, niin mitä se tarkoittaa?
Hän myös antaa Käskyn kaikelle kansalle, pitäein sisällään jopa lestadiolisetkin, vaikka Teille ei Jumala ole koskaan sanonut sanaakaan, kuten ei yhdellekään pakanallekaan.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Oletko Sinä totellut tätä kaikkivaltiaan käskyä, minulle se on ollut aina selvä ja olen myös toiminut.
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Vain niiden kanssa Jeesus on ja pelastaa, joka tottelee tätä käskyä ja ottaa päällensä Upotuskasteen.
27.10.2025 17:44
Pieni korjaus. Kirjoitat, että kaikkivaltias Jumala?
Ei se niin ole, kaikkivaltias on Uuden Testamentin aikaan Messias Jeesus.
Matt; 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. [Dan. 7:14; Matt. 11:27+]
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10+ | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
Eikä Hänen valatnsa koskaan katoa.
25.10.2025 09:20
Hyvä, että joku oikasee tun lässytyksen Uskon lahjasta?
Ei se ole Lahja, vaan teko, Jeesus pitää uskoa luvatuksi Messiaaksi, niin pelastuu.
Mark. 16:16Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen
Lahja on sellainen, jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään, uskon eteen pitää valmistua, tutkia Raamattua sekä ottaa Jeeukseen Upotuskasteen.
22.10.2025 10:25
Eikö, mikä muu Info se meille toisi?
20.10.2025 07:57
Jäi kirjoittamatta, mitä Jeesus asiasta sanoi; Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.
19.10.2025 16:45
Mikään ei osoita tekstiä Raamatussa, että Ihmisen lopullinen elämä olisi Taivaassa, joka on järjestelmän vaihdon jälkeen uskomattomien kivulias koti.
Sitävastoin meidän kristittyjen Iankaikkisuus (muu maapallohan on tuhottu) on Uusi Jerusalem, joka on muureilla suojattu ulkopuolisilta,
Ilm. 21:18 Muuri oli rakennettu jaspiskivestä, ja kaupunki oli kimmeltävää, lasinkirkasta kultaa.
Sekä; Pyhien elämä Jerusalemissa; Ilm. 21:12 Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet.
Olisi hienoa, missä Raamatussa kerrotaan nimenomaan Taivaaseen noususta, se nousu koskee vain kuolleita Pyhiä, jotka nostetaan Haudoistaan.
Matteuksen evankeliumi 27:52: "ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös".
Taivas tässä yhtydessä on veronkeääjien idea, todellisuudessa kuolleet haudattuaan menevät Manalaan, toiset Pyhälle puolelle, jotka Torven soitolla nostetaan maan päälle, ja saavat Iankaikkisen elämän juuri Uudessa Jerusalemissa, johon uskonnottomat eivät pääse.
19.10.2025 16:41
Katsotaan;
Luuk 19;18 Mutta minä myös sanon sinulle: sinä ole Pietari, ja tämän kallion päälle tahdon minä rakentaa minun seurakuntani, ja helvetin portit ei pidä häntä voittaman.
19 Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.
20 Niin hän haastoi opetuslapsiansa kellenkään sanomasta, että hän oli Jesus Kristus.
Tästä uupuu kylläkin synninpäästö?
Toinen; Matt 20; 19 Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.
Kolmas 23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Sama tilanne osama tässä, Jeesuksen sanoma on seurakunnan perustamisesta.
*****************************'
Sitten; Joh 18; 23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Tässä Jeesus sanoi sanoman omille seuraajilleen, joka kylläkin sisältää anteeksiantamuksen.
Siinä muutama jae, joita peräsit, mutta jäi vastuksessa huomioimatta, että kysymys oli Ihmisten synnin anteeksi anatamisesta, ei Kuninkaan jolla tehtävä ja kaikki Valtakin on nyt.
Ymmärryksemme on eri asioista, eli Ihmisen toiselle jakaman synnin anteeksi saarnamisesta.
18.10.2025 20:42
Missä se on määrätty pakolliseksi?
Jumala toki on eri mieltä kanssasi; Kymmenykset ovat Raamatussa vanhan testamentin mukainen vero, jossa annettiin yksi kymmenesosa tuloista. Kymmenysten antamista kuvataan velvollisuutena, josta Jumala lupaa siunata maksajia. Uudessa testamentissa Jeesus korostaa oikeudenmukaisuutta, laupeudentta ja uskollisuutta, ja vaikka hän ei lakkauttanut kymmenysten periaatetta, kymmenysten antamisen perusteena on rakkaus ja kiitollisuus, ei vain rahallinen hyöty,
Kymmenyksistä puhutaan Raamatussa nelisenkymmentä kertaa. Ne ovat osa temppelille annettavia lahjoja. Ensimmäisen kerran sana esiintyy kertomuksessa, jossa Abraham antoi kymmenykset Melkisedekille (1. Moos. 14:20)
Itse koen hyväksi senkin, kun maksaa kohteellinen määrän kolentia seurakunnan kulujen peittämiseen, sillä aika on toinen antiikin kymmenyksiin, nyt heikko- osaisten asiaa hoitaa Julkinen sekstori.
18.10.2025 09:40
Kommentoin vain törtkeimmät vääristymät.
Luuk 17;3 kuukuu n-92 seuraavasti; ja kuultuaan Jeesuksesta hän lähetti juutalaisten vanhimpia pyytämään, että Jeesus tulisi ja pelastaisi palvelijan hengen.
Missä siinä synti esiintyy?
Maamme vanhin 1776 kirjoittaa taas; 3 Kuin hän siis Jesuksesta kuuli, lähetti hän Juudalaisten vanhimmat hänen tykönsä rukoilemaan häntä, että hän tulis ja parantais hänen palveliansa.
Siitäkin uupuu synti?
Tunnen kohtullisesti kyseiset alkutekstit, joten laitatko paikan missä Jeesus teki juuri niin, että synnit saataisiin anteeksi, joka oli vain ja on vieläkin, yksi Jeesuksen mahdollista antaa anteeksi?
Kannattaa pysyä asiassa, vaikka se olisi pienikin.
18.10.2025 07:47
Ei esiinny, sillä siellä ei ole Vanhassa Testamentissa edes mainittu, vaikka käsitteenä se on Jumalan oma Kansa Israel.
Uudessa Testamentissa se on kyllä esillä Taivasten Valatakuntan, jota johtaa Messias Jeesus kaikkivaltiaana.
Pääsääntöisesti näillä käsitteillä on useilla hankaluuksia oman ymmärryksen osalta, sillä Jumalahahan kielsi yhsessä vaiheessa oman nimensä JHWE maininnan ääneen.
Uudessa Testamentissa sitävastoin Valatakuntaa johtaa Jeesus, ja koko luonne muuttui Jeesuksen hallintaan; Matt. 25:1 "Silloin taivasten valtakunta on oleva tällainen. Oli kymmenen morsiusneitoa, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät sulhasta vastaan.
16.10.2025 17:30
Jäikö jotain keksen?
Vastusta prostestissasi ei ilmene.
16.10.2025 17:20
Missä Raamatussa sanotaan, että millä volumilla autoradiota voi käyttää?
15.10.2025 18:39
Eikö se ole lahkolaisuutta, sillä ei esiinny tuollaisena , ainoastaan Kristuksen armo siellä on, toki muutenkin käsite armo esiintyy usein, mutta ei; Parannuksen armoa?
15.10.2025 18:38
Jumalan kasvot ovat niin Kirkkaat, että jos ihminen ne näkee, Hän sulaa sille sijoille tämän järjestelmän vallitessa, ja aina Häntä voi lähetyä vain Jeesuksen kautta.
Kaikki mitä tapatuu Ihmisen osalta Jumalaan, on Jeesus välimies; 1. Kor. 15:57 Mutta kiitos Jumalalle, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
15.10.2025 14:08
3 / 488