Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
9932
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+ne+kirjoissa+ole+paitsi+Hänen+saarnoissaan,+viimeisinä+päivinä.
Tummilla+ei+ole+Synagogaa,+ainoastaan+Israelilla+niitä+on+ja+tarkoittaa+kokouspaikkaa.
Tappo+käsky+kuului+juutalaisille+sekä+heidän+"serkuilleen"+mustalaille.
Aikamoinen+uskonpuhdistaja.+Samalainen,+mitä+Stalin,+joka+tappoi+2,1+miljoonaa,+lähinnä+israelilaisia.
Eikö+ole,+lue+Raamattua+Gen+12;
1+Ja+Herra+sanoi+Abramille:+"Lähde+maastasi,+suvustasi+ja+isäsi+kodista+siihen+maahan,+jonka+minä+sinulle+osoitan.
2+Niin+minä+teen+SINUSTA+SUUREN+KANSAN,+siunaan+sinut+ja+teen+sinun+nimesi+suureksi,+ja+sinä+OLET+TULEVA+SIUNATUKSI.
3+Ja+minä+SIUNAAN+HEITÄ,+JOTKA+SIUNAAVAT+SINUA+JA+KIROAN+NE,+JOTKA+SINUA+KIROVAT,++ja+SAINUSSA+TULEVAT+SIUNATUKSI+KAIKKI+sukukunnat+maan+päällä."
Joten+Lutherin+"Taivastie"+juutalais-+kysymyksessä+ei+ole+iankaikkisuus,+vaan+kadotus,
Huomioi+se,+ettei+kirous+ole+minulta,+vaan+JUMALALTA,+Ja+Jeesus+ei+sovita+Jumalan+kiroamia.
Mietin+usein,+kuinka+moni+Palstallakin+kiroaa+Israelia,+Abrahamin+jälkeläisiä,+siinä+Jumalakin+nauraa++kun+toinen+ihminen+muka+antaa+kiroamis-+synnin+anteeksi.+
Molemmat+saavat+todella+palkkansa.
28.05.2021 17:15
Missä+se+poikkeaa+jankutuksena+Raamatusta?
28.05.2021 07:53
UT+ei+tunne+mainitsemaasi+näkemystä,+Laitoin+pari+kohtaa,+mutta+vain+lääkärille+selitellään,+asiahan+on+hermeneuttisesti+fakta.+
+Laitoinhan+pari+kohtaa,+jossa+se+tulee+esille,+päinvastaista+näkemystä+ei+UT+esitä
Asiahan+on+hermeneuttisesti+fakta.+Opetuslapsi,+mikä+opetuslapsi.
27.05.2021 21:46
Juudas+oli+myös+opetuslasten+rahaston+hoitaja,+Joh+12;6+Tätä+hän+ei+kuitenkaan+sanonut+siksi,+että+olisi+välittänyt+köyhistä,+vaan+siksi,+että+oli+varas.+Yhteinen+kukkaro+oli+hänen+hallussaan,+ja+hän+piti+siihen+pantuja+rahoja+ominaan.
Sitten+Matt+26;+20+Illan+tultua+Jeesus+kävi+aterialle+kahdentoista+opetuslapsensa+kanssa++
21+Heidän+syödessään+hän+sanoi:+"Totisesti:+yksi+TEISTÄ+on+kavaltava+minut."
Kyllä+siitä+kisataan,+mutta+kuten+sanoin,+oli.
27.05.2021 20:18
Oli+yksi+Heistä.
Synoptisista+evankeliumeista+on+annettu+ymmärtää,+että+hänen+kuolli+pääsiäisenä
27.05.2021 14:44
Totta.
27.05.2021 14:38
Luther+oli+Hitlerin+oppi-+isä.
MM+holokaustiin+liittyi+Kristalli+yö,+jonka+Hitler+järjesti+Martti+Lutherin+synntäri+päivänä,+10.+marraskuuta+1483.
Luther+ei+kuollut+vanhuuteensa,+18.+helmikuuta+1546,+eli+reilu+kuudenkymmenen+vuoden+iässä.
27.05.2021 14:37
Vähän+naurattaa,+kirkko.,+jonka+Luther+perusti,+oli+sadistinen+sekä+antisemitistinen,+eli+-+Menkää+ja+tappakaa+kaikki+mustalaiset+ja+juutalaiset+ja+polttakaa+heidän+synagogansa.
Tuomiokin+tuli+välittömästi:+Gen+12;;1+Ja+Herra+sanoi+Abramille:+"Lähde+maastasi,+suvustasi+ja+isäsi+kodista+siihen+maahan,+jonka+minä+sinulle+osoitan.
2+Niin+minä+teen+sinusta+suuren+kansan,+siunaan+sinut+ja+teen+sinun+nimesi+suureksi,+ja+sinä+olet+tuleva+siunaukseksi.
3+Ja+minä+siunaan+niitä,+jotka+sinua+siunaavat,+ja+kiroan+ne,+jotka+sinua+kiroavat,+ja+sinussa+tulevat+siunatuiksi+kaikki+sukukunnat+maan+päällä."
Hän+kuoli+Jumalan+kiroamana,+hetimiten+tämän+saarnan+jälkeen.
27.05.2021 08:09
Mikään+ei+todista+sitä,+että+Agricola+olisi+tullut+uskoon+Saksassa,+sillä+sitä++matkaa+ennen+Hän+teki+useita+niteitä,+jota+sanotaan+uskonpuhdistukseksi.
Tämä+on+niitä+iltasatuja,+jos+olen+väärässä+pankaa+faktaa+asiasta.
27.05.2021 08:05
Hui.+Kenet+Hän+sitten+tuntee+omikseen+kun+meidät+Hänen+seuraajansa.
Hän+kertoo+siitä+itse+Paavalin+kirjoittamana;+1.+Kor.+11:1+Seuratkaa+minun+esimerkkiäni,+niin+kuin+minäkin+seuraan+Kristusta.
Kuka+teitä+käskee+seurata+ja+mitä?
27.05.2021 07:53
Suurinkin+"juoppo"+on+lähempänä+Jumala+kuin+luopio!
Miten+voit+todistaa+olevasi+lähellä+Jumalaa?
Jumala+on+kuitenkin+Abrahamin+ja+Iisakin+Jumala,+johon+saa+kaukoyhteyden+vasta+silloin+kun+Tunnustaa+Jeesuksen+luvatuksi+Massaksi,+ja+tunnustaa+Hän+kaikkivaltiaisuuteensa+ihmisille.
Jumala+ei+ole+koskaan+sanonut+sanaakaan+pakanoille,+joten+taitaa+olla+yksipuolinen+suhde?
26.05.2021 20:52
Kristitty+ei+tule+Jumalan+luo,+eikä+Jumala+Häntä+siihen+vedäkkään,+vaan+Poikaansa,+kaikkivaltiaaseen+Jeesukseen.
Joh.+6:44+Ei+kukaan+voi+tulla+minun+luokseni,+ellei+Isä,+joka+minut+on+lähettänyt,+vedä+häntä.+Sen,+joka+tulee,+minä+herätän+viimeisenä+päivänä.
Ihminen,+joka+ei+toimi+niin+kun+Jeesus+käskee,+ei+oma+mitään+Jumala+suhdetta;+Matt.+10:32+
"Joka+tunnustautuu+minun+omakseni+ihmisten+edessä,+sen+minäkin+tunnustan+omakseni+Isäni+edessä+taivaissa.
Lestadiolaisilla+on+vain+ani+harvalla+suhde+Jumalaan;+
Joh.+14:6+Jeesus+vastasi:+"Minä+olen+tie,+totuus+ja+elämä.+Ei+kukaan+pääse+Isän+luo+muuten+kuin+minun+kauttani.
26.05.2021 20:46
Tupakka+on+22,000+kertaa+nikotiinista+johtuen,+mitä+alkoholi.
Jeesus+ei+tupakoinut,+ja+näin+myrkyttänyt+savuillaan+sivullisia,+mutta+teki+ja+käytti+viiniä.
Miettikääpä+sitä,+että+jos+joudutte+vessaan+lukituksi,+vellu+siellä+vetää+savukkeen,+ja+toinen+juo+pikkupullon+viiniä,+kumpi+kärsii+enemmän+kaverinsa+harrastuksesta.+
Passiivinen+tupakan+uhri+yskii+tunnin,+mutta+tupakoija+sytyttää+toisen+tupakan.
26.05.2021 20:41
Oikeaa+kohti+olet+menossa.
Ristintyö+on+vain+yksi+minun+elämässä,+suurin+on+se,+että+Jeesus+on+kaikkivaltias+Herra+ja+pelastaa+omansa.
26.05.2021 20:34
Mihin+uskot?+Uskohan+on+agenda,+eli+keneen?
26.05.2021 19:32
Joskus+vaikuttaa+siltä,+että+vain+VL:t+kokevat+huumeet+ja+viinakset+vastenmielisenä.
On+totuuden+nimissä+sanottava,+että+sen+kokee+vastenmielisenä+kaikki+suomalaiset,+jolla+kunnossa,+juoppoa+katsellaan+pitkillä+ja+huumeet+ovat,+täysiin+pannassa.+
Molempia+esiintyy+myös+VL+piireissä,+kukaan+ei+halua+lastensa+tai+läheisensä+olevan+huumekierteessä,+josta+ei+yksin+selviä,+joka+mahdollisuus+ei+ole+juuri+huumeessa,+vain+ammattimies+pystyy+auttamaan.
24.05.2021 19:20
Onko+suvaitsevaisuus+mennyt+niin+pitkälle,+että+hyväksytte+jopa+Helluntailaisten+pelastuminen.
24.05.2021 13:38
Arabit+eivät+tunnusta+Mooseksen+lakia,+eikä+tehtävää,+se+on+deokratiaa.
23.05.2021 12:36
Eikö+siellä+olekaan+Jeesusta?
23.05.2021 12:31
Olen+opiskellut+Raamattua+koko+elämäni,+oppilaitoksissa+7+vuotta+ja+en+ole+oppinut+panemaan+Raamattuun+itse+omiani.
Kaiketi+lukemisen+ymmärryskin+on+jotain,+luen+alkutekstejä,+sekä+Suomen+käännöksiä.
Laita+nyt+se+paikka,+missä+Raamatussa+sanotaan,+että+toinen+antoi+toiselle+synnit+anteeksi.+Opetuslapset+kuten+minäkin+kunnioitan+Jeesusta,+jolla+on+kaikki+valta+suvereenisesti,+enkä+mene+Hänen+päälle,+kuten+VL+puhujat,+tuntematta+edes+Raamattua+ja+sen+Jeesusta.
Oli+muuten+101+pyyntö,+lopettakaa+Raamatun+raiskaus,+ja+näyttäkää+edes+yksi+jae.
23.05.2021 12:28
457 / 497