Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
9932
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kristillisissä+piireissä+on+lähes+kaikilla+Raamattu+mukana,+josta+Hän+seuraa+Puhujan+sanomisia,+ja+tarvittaessa+kokouksen+jälkeen+kysyy+Häneltä+epäselvää+asiaa.+Näin+Raamattu+ohjeistaa.
Raamattua+ei+itseasiassa+lueta,+sitä+tutkitaan+ja+kyllä+se+aika+löytyy+ja+on+hyvä+toteuttaa+0,5-1h+päivässä,+niin+pysyy+kartalla.
Jospa+Kerhossa+ajan+vie+TV,+onhan+se+heille+uutta?
Raamatun+tutkiminen+on+hyvä+aloittaa+Kirjeistä,+ja+siellä+juuri+Johanneksen+evankeliumista,+se+on+helppotajuisin.
Toinen,+ja+parempi+vaihtoehto+on+hankkia+mm+David+Pawsonin+kirjasarja,+Hän+on+yksi+maailman+parhaita+mentoreita.
UT+on+Jeesuksen+seuraajille,+jota+hakevat+pelastusta,+VT+on+Israelin+kirja,+mutta+se+tulee+tutkia+myöhemmin,+siellä+on+elämään+hyviä+neuvoja.
19.05.2021 11:33
Tosi+terve+havainnointi,+milloin+löysit+siitä+agendan?
19.05.2021 11:21
Löytyy+myös+Rrabistisista+teksteissä.
Ei+ole+ainut+kerta,+kun+SRK+selittelee+Raamattua,+edes+täydellisesti+tuntien+koko+Kirjaa.
Asia+tulee+esille+kolmessa+eri+kohdassa+UT;ta+ja+miten+selitetään+se+aika,+kun+Parannuksen+jälkeen+kukaan+ihminen+ei+nähnyt+Pavea.
Usko+enemmälti+Raamattuihin,+kun+maalikoihin,+jotka+saa+keskittyä+enemmän++maanviljelyyn.
Kukaan+ei+löydä+yhtään+kohtaa,+missä+se+kumottaisiin.
19.05.2021 11:20
Palestiinalaiset,+joita+Rooman+vallan+aikaan+alettiin+kutsua+filistealaisiksi+eivät+ole+arabeja+vaan+Välimeren+saarelaisia,+jotka+muuttivat+Israeliin,+maksamatta+maasta+mitään,+Israel+on+maksanut+kolme+kertaa+omasta+maastaan,+kun+on+joutunut+vetäytymään.
Tulee+myös+ottaa++huomioon+se,+että+kun+Lähi-+idän+kansalaisuutta+alettiin+YK;n+toimesta+Oslo+6000+sopimuksella,+niin+5+arabimaata+sai+ilmaiseksi+maat+kansalleen+ja+Israelin+itäpuolella+heille+osoitettiin+lähes+Israelin+kokoinen+alue,+joka+oli+nimetty+Trans-+Jordaniaksi+ja+filistealaiset+menivät+sinne,+mutta+kun+eivät+ole+arabeja,+heidät+ajettiin+pois,+ja+Israel+antoi+Gasan+kaistan+heille,+mutta+sekään+ei+kelpaa,+joten+on+hyvä+tuntea+lähihistoria.
19.05.2021 08:10
Yksin+kommunismi+tappoi+70+vuodessa+yli+100+miljoonaa+ihmistä?+Eikö+huoleta,+Jeesus+ei+tappanut+yhtään?
19.05.2021 08:01
Paavali+vietti+parannuksen+jälkeen+Jeesuksen+kanssa+useita+vuosia+kahden+kesken.
Gal.+1:16+näki+hyväksi+antaa+Poikansa+ilmestyä+minulle,+jotta+lähtisin+julistamaan+vieraille+kansoille+sanomaa+hänestä.+Silloin+en+kysynyt+neuvoa+yhdeltäkään+ihmiseltä.
Sitten+UT;n+Kaanoniin+osallistuisi+Jeesuksen+opetuslapsia+ja+tuttuja+seuraajia,+mm.+Markus+ja+Johannes.
Kaanon+koottiin+myöhemmin,+mutta+asiat+olivat+jo+paperilla.
19.05.2021 07:53
Silloin+kun+Oslo+6000+sopimus+tehtiin,+Israel+sai+Gasan+omaan+käyttöön,+ja+siksi+sinne+Israelin+kansa+teki+myös+taloja,+jossa++asuivat,+näistä+taloista+oli+kyse.
18.05.2021 19:01
Mutta+Gaasa+ei+ole+länsirannalla.+Olen+muuten+n+4+vuotta+sitten+ollut+heidän+rakettisateessa+ja+40+metrin+päähän+tuli+Tel+Aviviin+lähin+ammus.
Käykää+paikanpäällä+niin+näkee+kuka+on+todellinen+terroristi.
17.05.2021 19:31
Mitäh?+Siksikö+filistealaiset+alkoivat+eka+päivänä+jo+heitteleen+raketteja+2000Kpl+Israelin+kansan+päälle,+kun+heitä+ajetaan+kotoa+Gaasasta?+Missä+se+tieto+on?
Filistealaisen+aloittivat+tämänkin+sopan,+heittäen+raketteja+Gaasaan+ja+Tel+Aviviin.+
Mitä+Sinä+tekisit,+jos+Tallinnasta+tulisi+Hesaan+ja+turkuun+2000+voimakasta+rakettia?
Hyväksyisitkö+sen,+vai+panisitko+Hanttiin.
Filistealaiset+saivat+mitä+tilasivat.
17.05.2021 19:24
Sinä+olet+vääpeli+tai+jotain+semmoista.
Erkki+Reinikainen+oli+Sotakorkeakoulun+käynyt+Eversti.
Hän+seurasi+akateemista+aikaa+lisätäkseen+työnsä+oikeaoppisuutta+Puolustusvoimissa,+joka+teki+Hänestä+periaatteessa+nöyrän,+Hän+kuunteli+alamaisiaan+sekä+ystäviään,+nuoleskelematta+Heitä.
Hän+oli+viimeisiä+Lestadiolaisia,+ja+Hänen+jälkeensä+alkoi+sekasorto+ja+Jeesus+haudattiin.
16.05.2021 08:41
Näin+Einari.
Hän+osasi+vikoilla+vikoilojoita,+mutta+oma+vika+oli+se,+ettei+Hän+vielä+ollut+löytänyt+Jeesusta,+vai+löytyikö+laisinkaan.
16.05.2021 08:31
Jäi+sanomatta,+että+en+missään+tapauksessa+ole+VL,+vaan+kristitty+teologi.
14.05.2021 21:59
Rukoilen+puolestasi,+että+löydät+rauhan,+jonka+Jeesus+antaa+pyynnöstämme.
14.05.2021 21:58
Tuohon+ei+voi+sanoa+muuta+kun+Amen,
Koeta+unohtaa+ne+jutut+ja+elä+omaa+elämääsi+Jeesukselle,+sieltä+löytyy+todellinen+ilo.
14.05.2021 19:34
Mistä+tekevät+parannuksen,+ja+keneen?
Kannattaa+miettiä,+mistä+Saul+teki+parannuksen+ja+keneen?
(Mutta+se+on+vain+Raamatun+sanomaa,+teillähän+omat+kiemuranne).
14.05.2021 19:28
Niin,+teidän+tulee+luurata+Jeesusta?+Ei+Jeesus+teitä+kutsu,+vaan+Jumala:+Joh.+6:44+Ei+kukaan+voi+tulla+minun+luokseni,+ellei+Isä,+joka+minut+on+lähettänyt,+vedä+häntä.+Sen,+joka+tulee,+minä+herätän+viimeisenä+päivänä.
Mutta+kun+ei+ole+todellista+Isää,+ilman+Jeesusta,+niin+on+aika+hankala+tilanne.
Pitää+vain+luurata.
Minä+olen+kastettu+Jeesukseen+upottamalla,+joten+elän+Hänessä.
Hän+on+läsnä+aina+kanssani.
Et+voi+tajuta,+kuinka+turvallinen+olo+on.
13.05.2021 18:30
Se+vaatii+tunnustautuvan+uskon+Jeesukseen+ja+parannus,+kuten+Paavali+teki+Jumalasta+Jeesukseen,+ja+löysikö+vasta+sitten+Totisen+Jumalan.
Jankkaan+niin+kauan,+että+löydätte+Jeesuksen,+ja+tunnustatte+Hänet+kaikkivaltiaaksi+ja+Jumalaksi,+josta+alkutekstissä;+Joh+10;30.+Minä+ja+minun+isäni,+me+olemme+yksi.
Oliko+apua?
13.05.2021 16:56
Lue+tästä;+Matt.+26:28+Tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+kaikkien+puolesta+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.
Onko+siinä+mitään+epäselvää?+-joka+kaikkien+puolesta+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.
13.05.2021 16:51
Mutta+eivät+usko,+että+Jeesus+on;+Matt+28;18+Jeesus+tuli+heidän+luokseen+ja+puhui+heille+näin:+"Minulle+on+annettu+kaikki+valta+taivaassa+ja+maan+päällä.+
Joka+on+vahvistettu+vanhassa+Testamentissa,+joka+on+sama+kun+Jeesuksen+sana+Totisesti,+totisesti+Dan.+7:14+ja+hänelle+annettiin+valta,+kunnia+ja+kuninkuus,+kaikkien+kansojen,+kansakuntien+ja+kielten+tuli+palvella+häntä.+Hänen+valtansa+on+ikuinen+valta,+joka+ei+katoa,+eikä+hänen+kuninkuutensa+koskaan+häviä.+
Totisesti.+
Saatanakin+uskoo+sen,+niin+miksi+sitten+minua+santaan+jeesustelijaksi.
Ihmeellistä+on+myös+se,+että+Kerho+väittää+pitävänsä+dialogia+Jumalan+kanssa,+joka+on+mahdoton?+Jumala+ei+ole+koskaan+puhunut+sanaakaan+pakanoiden+kanssa+ja+suhde+Jumalaan+aukeaa+vasta+sitten,+kun+lähtee+seuraamaan+Jeesusta,+josta+hän+itse+tiukasti+sanoo;+Joh.+14:6+Jeesus+vastasi:+"Minä+olen+tie,+totuus+ja+elämä.+Ei+kukaan+pääse+Isän+luo+muuten+kuin+minun+kauttani.
13.05.2021 16:48
Käsite+Pakana+on+Raamattua+tuntemattomalle+lestadiolaiselle+muuta+uskontoa+harrastava+haukkumanimi.
Pakana+on+ihminen,+joka+ei+ole+Israeli+heimoon+ja+Huoneeseen+kuuluva+henkilö,+eli+Israelin+heimosta+se+on+vierasmaalainen,+uskonnolla+ei+ole+siihen+merkitystä.
Pakanat+on+kautta+aikojen+liittyneet+Israelein+(Juudan)+heimoon+ms.+proselyytti+kasteella,++joka+oli+kertakaikkinen+tapahtuma,+johon+kuuluivat+myös+ympärileikkaus+ja+säädetyt+uhrit.+Se+vihki+kääntyneen+juutalaisuuteen,+sen+kansalliseen+ja+uskonnolliseen+yhteyteen.+Se+oli+perhekuntakaste,+jonka+yhteydessä+perheen+miespuoliset+ympärileikattiin.
Koen,+että+juutalaiset+sekä+israelilaiset+ovat+myös+etninen+ryhmä.
Miksi+kirjoitan+juutalaista+ja+israelilaisista+erikseen,+siksi+kun+ennen+pakkosiirtolaisuutta+he+kävivät+kaksi+veristä+sotaa,+ja+yhden+kahinan,+jolloin+Pohjoinen+ja+etelä+erottautuivat+omikseen.+
Jeesuksesta+lähtien+he+olivat+vain+yksi+kansa,+jolla+vielä+50+v.+sitten+oli+aikoja,+kun+toisia+kastuttiin+Suomessa+hieman+alta+kulmien.
Äitini+oli+juutalainen,+Isäni+Israelista+(Isaskaria).
13.05.2021 09:32
460 / 497