Lestadiolaisnaiset toimii usein hoitajina. Miten pystyy hoitaa kuolevia

Anonyymi

jos ajattelee heidän lähes kaikkien joutuvan helvettiin? Uskonto vaatii puhutella heitä, mutta työnantaja ja muut kieltäisi ehdottomasti. Kumpi voittaa?

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei töissä tarvitse puhua Jumalasta, eikä oikiastaan ees saa, ellei kuoleva vanhus ite pyydä syntejä anteeksi. Siihen on lupa vastata, eikä siinä ole mittään väärää. Olen hoitanut monia ihmisiä kuoleman tuolle puollen, joita ei ole tarvinut siunailla evankeliumilla, koska eivät sitä pyytäneet. Mutta toisaalta oon saanut myös julistaa syntejä anteeksi sitä haluaville. Valtaosa haluaa kuolla uskosta osattomana ja sitä täytyy vain kunnioittaa.

    • Valtaosa haluaa pitäytyä krstillisessä uskossa Jeesukseen ja ottaa ehtoollisen. Eikö niin?

      Et kertonut mihin sinun synninpäästöuskossasi uskotaan. Usko vl-uskoon on taikauskoa.

    • Pitäisi säätää laki jossa erityisesti kielletään velluja olemasta kuolevien hoitajina.
      Tuossa nähdään miten kiljuva jalopeura , jota vl-hoitaja on, vaanii vielä kuolinvuoteellakin.

    • Anonyymi

      Usein, viimeisillään huokuva potilas kaipaa "saattajan" rajan yli ! Joku voi ottaa itse puheeksi "tuon puoleiset" asiat ja usein esim. sairaalapappi käy ehtoollisen antamassa sille lähtijälle, joillekkin se riittää, mutta joku haluaa keventää omaatuntoaan ja siinä kohdassa toivoisi joku anteeksiantoakin. Entä jos kenelläkään ei ole mitään annettavaa, siinä "yhdennellätoista" hetkellä. !?
      Moni ihminen on kokenut sielulleen rauhaa juuri evankeliumista !
      Jos tuo rauha kuolevalle siinä tulee, vaikka sattumoisin siltä vl.-ihmisen saarnasta, niin onko se paha !?
      Tapana on ettei potilaalle "tyrkytetä" uskoa, kysyttäessä voi kertoa mihin itse uskoo ja jos toinen pyytää, niin ei jätetä siunaamatta !
      Näitä asioita ei päätetä näillä palstoilla, vaan jossain muualla !

      • Anonyymi

        Vellulesta ihminen on ihan se viimeinen asia, jota oman kuolinvuoteeni ääreen haluan.
        Asiasta pitänee tehdä kirjaus hoitotahtoon.
        Vaan tokkopa edes se estää lestapirulaisia yrittämästä.


      • Eli kysyttäessä, mihin uskoo?
        Pitäisikö teidän ensin tietää ja kertoa, mihin te uskotte?
        Siihen ei juuri ole tullut vastusta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eli kysyttäessä, mihin uskoo?
        Pitäisikö teidän ensin tietää ja kertoa, mihin te uskotte?
        Siihen ei juuri ole tullut vastusta.

        Kaikki tietää, että vanhoillislestadiolaiset uskovat Jeesuksen sovitustyöhön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tietää, että vanhoillislestadiolaiset uskovat Jeesuksen sovitustyöhön.

        Vellulestat uskovat vain oman uskonsa paremmuuteen.
        Jos lestauskon perustana olisi raamattu, niin silloin ko. teosta lukisivat kaikki lahkon jäsenet vauvasta vaariin. Nythän näin ei ole. Raamatun lukemisesta omin päin on jopa ainakin takavuosina varoiteltu.
        Eli käytännössä vastuu lahkon oppien oikeellisuudesta on jäänyt seuroissa kuullun varaan.
        Puhujaveljet toistelevat vuodesta toiseen muutamia hassuja raamatunkohtia.
        Suurin osa raamatun teksteistä (yli 90%) sivuutetaan täysin.
        Eli kovasti höttöinen on lestaatiolaisuuden perusta.

        Sitä en ymmärrä, miten lestantit pystyvät löytämään raamatusta kohtia, joiden perusteella kielletään mm. ehkäisy, kevyt musiikki, alkoholi, tanssiminen ja miljoona muutakin asiaa.
        Minun raamatustani ei moisia kieltoja löydy. Outoa.

        Johtopäätelmäni on, että lestaadiolaisuus ei perustu raamattuun. Olettavat raukat, että kuulumalla ko. lahkoon pääsi taivaaseen. Ei se kuulkaa niin mene.
        Kyllä siihen vaaditaan hiukan muutakin kuin satunnaisia seurakäyntejä ja käden ylösnostelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tietää, että vanhoillislestadiolaiset uskovat Jeesuksen sovitustyöhön.

        Mutta eivät usko, että Jeesus on; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Joka on vahvistettu vanhassa Testamentissa, joka on sama kun Jeesuksen sana Totisesti, totisesti Dan. 7:14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
        Totisesti.
        Saatanakin uskoo sen, niin miksi sitten minua santaan jeesustelijaksi.

        Ihmeellistä on myös se, että Kerho väittää pitävänsä dialogia Jumalan kanssa, joka on mahdoton? Jumala ei ole koskaan puhunut sanaakaan pakanoiden kanssa ja suhde Jumalaan aukeaa vasta sitten, kun lähtee seuraamaan Jeesusta, josta hän itse tiukasti sanoo; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vellulesta ihminen on ihan se viimeinen asia, jota oman kuolinvuoteeni ääreen haluan.
        Asiasta pitänee tehdä kirjaus hoitotahtoon.
        Vaan tokkopa edes se estää lestapirulaisia yrittämästä.

        Päivän naurut, kiitos tästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vellulestat uskovat vain oman uskonsa paremmuuteen.
        Jos lestauskon perustana olisi raamattu, niin silloin ko. teosta lukisivat kaikki lahkon jäsenet vauvasta vaariin. Nythän näin ei ole. Raamatun lukemisesta omin päin on jopa ainakin takavuosina varoiteltu.
        Eli käytännössä vastuu lahkon oppien oikeellisuudesta on jäänyt seuroissa kuullun varaan.
        Puhujaveljet toistelevat vuodesta toiseen muutamia hassuja raamatunkohtia.
        Suurin osa raamatun teksteistä (yli 90%) sivuutetaan täysin.
        Eli kovasti höttöinen on lestaatiolaisuuden perusta.

        Sitä en ymmärrä, miten lestantit pystyvät löytämään raamatusta kohtia, joiden perusteella kielletään mm. ehkäisy, kevyt musiikki, alkoholi, tanssiminen ja miljoona muutakin asiaa.
        Minun raamatustani ei moisia kieltoja löydy. Outoa.

        Johtopäätelmäni on, että lestaadiolaisuus ei perustu raamattuun. Olettavat raukat, että kuulumalla ko. lahkoon pääsi taivaaseen. Ei se kuulkaa niin mene.
        Kyllä siihen vaaditaan hiukan muutakin kuin satunnaisia seurakäyntejä ja käden ylösnostelua.

        Raamattua ei voi ymmärtää, ellei ole uudestisyntynyt, ihminen saa Pyhän Hengen lahjan Jumalalta ja se on aivan välttämätöntä, jos mielii taivaaseen päästä!


    • Anonyymi

      Niin, joillekkin tuo ehtoollinen toimii siis synninpäästönä? Että kun sen nauttii niin tavallaan tunnustaa uskoaan. Voihan se niinkin toimia.

      • Jollekkin ehtoollinen toimii?
        Katsotaan mitä Jeesus itse sanoo kaikille; Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Ehtoollisen voi antaa jokainen, joka tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi ja seuraa Häntä.

        Kerhohan ei tunnusta, että Jeesuksella on kaikki valta? Se ei ole kristillinen seurakunta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jollekkin ehtoollinen toimii?
        Katsotaan mitä Jeesus itse sanoo kaikille; Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Ehtoollisen voi antaa jokainen, joka tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi ja seuraa Häntä.

        Kerhohan ei tunnusta, että Jeesuksella on kaikki valta? Se ei ole kristillinen seurakunta.

        Kyllä Jeesuksella on valta tuomita tai vapahtaa ihminen, joten miksi jankkaat tuota että emme usko Jeesukseen. Mutta tarkoittaako ehtoollinen sitä että siinä voi saada synninpäästön?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesuksella on valta tuomita tai vapahtaa ihminen, joten miksi jankkaat tuota että emme usko Jeesukseen. Mutta tarkoittaako ehtoollinen sitä että siinä voi saada synninpäästön?

        Lue tästä; Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Onko siinä mitään epäselvää? -joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesuksella on valta tuomita tai vapahtaa ihminen, joten miksi jankkaat tuota että emme usko Jeesukseen. Mutta tarkoittaako ehtoollinen sitä että siinä voi saada synninpäästön?

        Se vaatii tunnustautuvan uskon Jeesukseen ja parannus, kuten Paavali teki Jumalasta Jeesukseen, ja löysikö vasta sitten Totisen Jumalan.
        Jankkaan niin kauan, että löydätte Jeesuksen, ja tunnustatte Hänet kaikkivaltiaaksi ja Jumalaksi, josta alkutekstissä; Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        Oliko apua?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se vaatii tunnustautuvan uskon Jeesukseen ja parannus, kuten Paavali teki Jumalasta Jeesukseen, ja löysikö vasta sitten Totisen Jumalan.
        Jankkaan niin kauan, että löydätte Jeesuksen, ja tunnustatte Hänet kaikkivaltiaaksi ja Jumalaksi, josta alkutekstissä; Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        Oliko apua?

        Jeesus istuu Isän oikealla puolella taivaassa ja rukoilee niiden puolesta, jotka Isä on antanut Hänelle. Missä sinun "Jeesuksi" luuraa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus istuu Isän oikealla puolella taivaassa ja rukoilee niiden puolesta, jotka Isä on antanut Hänelle. Missä sinun "Jeesuksi" luuraa?

        Niin, teidän tulee luurata Jeesusta? Ei Jeesus teitä kutsu, vaan Jumala: Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
        Mutta kun ei ole todellista Isää, ilman Jeesusta, niin on aika hankala tilanne.
        Pitää vain luurata.
        Minä olen kastettu Jeesukseen upottamalla, joten elän Hänessä.
        Hän on läsnä aina kanssani.
        Et voi tajuta, kuinka turvallinen olo on.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jollekkin ehtoollinen toimii?
        Katsotaan mitä Jeesus itse sanoo kaikille; Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Ehtoollisen voi antaa jokainen, joka tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi ja seuraa Häntä.

        Kerhohan ei tunnusta, että Jeesuksella on kaikki valta? Se ei ole kristillinen seurakunta.

        Höppänä mikä höppänä, samaa litaniaa jatkuvasta toistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höppänä mikä höppänä, samaa litaniaa jatkuvasta toistaa.

        Se on Raamatussa aina samalla palstalla, mutta teille vähäuskoville, on pakko jankuttaa.


    • Anonyymi

      "Valtaosa haluaa kuolla uskosta osattomana ja sitä täytyy vain kunnioittaa."


      Jos kuolevia hoitava uskovainen näin todistaa tämä kaataa kaikki aiempien uskovaisten valheet ja väitteet siitä että ihmisiä kääntyy valtava määrä uskoon kuolivuoteella .

      Tuonhan kaikki järkevät ihmiset tiesivät propagandaksi uskovaisilta jotka käyttävät valheissaan vaikka kuolevia ihmisiä hyväkseen.

      Uskovaisille joille se valhe on mennyt todesta uossa nyt vilpittömän uskovaisen sairaanhoitajan totuus asiasta valtaosa ihmisistä haluaa siis kuolla ilman uskontoja .

      • Anonyymi

        Kyllä paljon kuolevia myös tekee parannuksen kuolinvuoteellaan, itsekin tiedän monta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä paljon kuolevia myös tekee parannuksen kuolinvuoteellaan, itsekin tiedän monta.

        On myös semmosiakin tapauksia vaikka evankeliumia on saarnattu mutta rauhaa ei ole kuiteskaan saanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä paljon kuolevia myös tekee parannuksen kuolinvuoteellaan, itsekin tiedän monta.

        Mistä tekevät parannuksen, ja keneen?
        Kannattaa miettiä, mistä Saul teki parannuksen ja keneen?
        (Mutta se on vain Raamatun sanomaa, teillähän omat kiemuranne).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös semmosiakin tapauksia vaikka evankeliumia on saarnattu mutta rauhaa ei ole kuiteskaan saanut.

        Sellainen ihminen on antanut etsikkoaikansa mennä ohitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös semmosiakin tapauksia vaikka evankeliumia on saarnattu mutta rauhaa ei ole kuiteskaan saanut.

        Sellainen ihminen on antanut etsikkoaikansa mennä ohitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös semmosiakin tapauksia vaikka evankeliumia on saarnattu mutta rauhaa ei ole kuiteskaan saanut.

        Sellainen ihminen on antanut etsikkoaikansa mennä ohitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä paljon kuolevia myös tekee parannuksen kuolinvuoteellaan, itsekin tiedän monta.

        Juurihan uskovainen aloittaja joka toimii kuolevien hoitajina kertoi juuri päinvastaista eikö aivot oikein kykene sisäistämään lukemaansa tietoa uskonharhan ohitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen ihminen on antanut etsikkoaikansa mennä ohitse.

        Miten tämmöinen ihminen on voinut saada synnin tunnon eihän muuten pyydä evankeliumia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen ihminen on antanut etsikkoaikansa mennä ohitse.

        Miten tämmöinen ihminen on sitten saanut synnin tunnon ja on pyytänyt evankeliumia mutta Jumala ei ole vastannut rauhalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen ihminen on antanut etsikkoaikansa mennä ohitse.

        "Sellainen ihminen on antanut etsikkoaikansa mennä ohitse."

        Tuohan vain kertoo kääntymyksen turhuudesta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen ihminen on antanut etsikkoaikansa mennä ohitse.

        Valitettavasti nämä ihmiset eivät ole koskaan olleet Jeesuksen valittuja ja näin ollen eivät ole saanut rauhaa tunnolle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe