Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
9795
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä+kysymys,+Häen+Mentori+oli+Martin+Luther
18.03.2021 14:59
Jatkokrittiikiä+tiedosta.
Raamatun+kirjallinen+teito+(Vanha+Testamentti)+on+kasattu+n+500+rabbistisesta+kirjoituksista+ja+on+usean+tuhat+vuotta+vakaampaa+ja+vahempaa+kun+moderni+Tiede.
Myös+siihen+sisältyy+se+erikoisuus,+että+juuri+näistä+Tohtoritasoisista+tutkijoista,+ammatillisesti+tajuavat+Raamaatun+paikkansapitävyyden+ja+löytävät+myös+istelleen+uskon+Jeesukseen,+eli+uskovat+Raamatun+todeksi.
18.03.2021 12:13
Luodessaan+ensimmäisen+ihmisen+maailmaan+Jumala+teki+hänestä+miehen.+Adam,+ensimmäinen+ihminen+eli+paratiisissa+osana+muuta+luomakuntaa.+Jumala+näki+Adamin+olevan+yksinäinen+ja+kaipaavan+kumppania,+joka+sopisi+hänelle.+Jumala+loi+Eevan,+naisen,+josta+tuli+puoliso+Adamille.
Ensimmäinen+ihmispari+sai+tehtäväksi+lisääntyä+ja+täyttää+maa.+Näin+kaksi+eri+sukupuolta,+mies+ja+nainen,+otettiin+mukaan+luomistyöhön+ja+suvun+jatkamiseen.
>>+Jumala+loi+heidät+seksuaalisiksi+olennoiksi,+jotka+tuntevat+vetovoimaa+toisiinsa.+Seksuaalisuus+on+luomistyössä+ihmiselle+annettu+ominaisuus.+**+Totta.+Asian+on+myös+vahvistettu+1+Moos+3,+jossa+Jumala+loi+naiseen+kiiman.+16+Naiselle+hän+sanoi:+--+Minä+teen+suuriksi+sinun+raskautesi+vaivat,+ja+kivulla+sinä+olet+synnyttävä+lapsesi.+Kuitenkin+tunnet+halua+mieheesi,+ja+hän+pitää+sinua+vallassaan.
+>>Syntiinlankeemuksessa+ihminen,+Jumalan+kuva,+turmeltui.+**+Totta+sekin,+mutta+paras+kuvaus+Jumalan+kuvasta+romuttui+jo+toisessa+polvessa+ja+ihminen+ei+edusta+enää+Jumalan+kuvaa;+1+Moos+5;+3+Kun+Aadam+oli+elänyt+130+vuotta,+hänelle+syntyi+poika,+joka+oli+hänen+näköisensä,+hänen+kaltaisensa,+ja+hän+antoi+pojalle+nimen+Set.
Siinä+meni+Jumal-+kuvat+ihmisestä.+Ihminen+on+sen+jälkeen+vanhempiensa+kaltaisia.
Kuitenkin+alastomuus+tapahtuman+jälkeen+tuli+häpeälliseksi,+se+juuri+alasti+voi+liikkua+kadulla,+sitä+ei+ihminen+ymmärrä,+mutta+Jumala+ymmärtää.
Pitää+tässä+asiassa+myös+huomioida+se,+että+ensimmäinen+osoitus+siitä,+että+Jumala+huolehtii+VT;N+aikana+ihmisestä,+oli+se,+että+Hän+ei+pannut+ihmistä+alasti+maailmaan,+vaan+puki+heidät.+1+Moos+3;+21+Ja+Herra+Jumala+teki+Aadamille+ja+hänen+vaimolleen+nahasta+vaatteet+ja+puki+heidät+niihin.+
Yksi+osoitus+Jeesuksen+sanomasta;+-+Jollette+tule+lapsen+kaltaisiksi,+ette+Peri+Jumalan+Valtakuntaa,+eli+Uutta+Jerusalemia+tulee+jo+todeksi+syntiin+lankeemuksessa,+lasihan+ei+häpeä+alastomuuttaan.
Lapsi+ei+peittele+muitakaan+tapahtumia,+tai+juttuja,+kuten+aikainen.
Ihmisen+pahin,+lähinnä+miehen+synti+on+pedofilia,+joka+vei+Isän+himojen+mukana+koko+lapsen+tulevaisuuden,+ja+asiasta+sanookin+Jeesus;+-+Matt.+18:6+Mutta+jos+joku+johdattaa+lankeemukseen+yhdenkin+näistä+vähäisistä,+jotka+uskovat+minuun,+hänelle+olisi+parempi,+että+hänen+kaulaansa+pantaisiin+myllynkivi+ja+hänet+upotettaisiin+meren+syvyyteen,+
Myllynkiveäjä+ei+ole+enää+saatavissa,+joten+parempi+hukuttautua+muuten.
>>Monet+Jumalan+sanan+vastaiset+ihmissuhteet+ovat+yhteiskunnassamme+laajasti+hyväksyttyjä.+Vaikka+tällaisille+suhteille+annettaisiin+perustellulta+kuulostavia+nimiä,+ne+eivät+tule+Jumalan+edessä+hyväksytyiksi.**+Pitää+kuitenkin+huomioida+se,+että+Jumalan+edessä+hyväksytyksi+tulevat+vain+Jeesuksen+omat,+Hänen+jononsa,+ja+Jumala+ottaa+ne+vastaan,+yhtään+kritisoimatta.+Yksikään+Hänen+luokseen+ei+pääse+ilman+Kaikkivaltiasta+Jeesusta.+Joh.+14:6+Jeesus+vastasi:+"Minä+olen+tie,+totuus+ja+elämä.+Ei+kukaan+pääse+Isän+luo+muuten+kuin+minun+kauttani.
Muita+mahdollisuuksia+ei+Raamattu+ilmoita+tai+hyväksy.
Aivoliittoa+ei+esiinnyt+Vanhassa+Liitossa,+joka+on+aika+akselina+pidempi,+mitä+Uusi+Liitto+Jeesuksessa,+se+on+todellisuudessa+vain+liitto+kahden+ihmisien+välillä,+jonka+Jumala+silloin+siunasi.
Oli+tosi+hyvä+kannanotto,+täydensin+vain+sitä+Sanalla.
>>+Samalla+se+ohjaa+kunnioittamaan+jokaista+ihmistä+omana+itsenään,+Jumalan+luomana+ja+hänen+Poikansa+lunastamana.**+Amen.
18.03.2021 08:25
Juuri+näin.
Ei+opetuslapsetkaan+olleet+"samasta+puusta",+mutta+tähtäin+oli+sama,+Jeesus+on+luvattu+Messias.
17.03.2021 15:56
Juuri+se+tekee+teistä+pakanallisen+lahkon.
Luulette+olevanne+korkeammalla,+mitä+Kaikkivaltias+Jeesus.
Miltä+se+kuulostaa+-+Kaikkivaltias+Kerho?
17.03.2021 15:54
Minä+en+koskaan+ole+mollannut+W;tä?
Mutta+sinä+sen+nyt+teit.
17.03.2021 14:51
Näinhän+se+on+ihmisillä,+jolla+ei+ole+Jeesusta.
Hyvää+onnea+Sinulle.
17.03.2021 12:46
Näin+joskus+käy.+
Ei+se+mitään.
17.03.2021 12:44
Amen.
En+minäkään+maksa+mihinkään+jäsenmaksua.
17.03.2021 12:43
Kaikki+on+lähtöisin+Jumalasta+myös+se+valta+jota+Jeesus+käyttää.+
Myös+elämän+henki+joka+tekee+meistä+eläviä+on+lähtöisin+Isältä.
Juuri+näin,+Amen.
+Kun+tämä+palaa+takaisin+Isälle+päättyy+maallinen+matkamme.+Saarn.+12:7.+Sekin+on+totta,+Silloinhan+olemme+Uudessa+Jerusalemissa.
Vahvistuksen+antaa+Daniel+2;44.
1.+Kor.+15:24+Sitten+seuraa+kaiken+päätös,+kun+hän+luovuttaa+kuninkuuden+Jumalalle,+Isälle,+kukistettuaan+kaiken+vallan,+mahdin+ja+voiman.+
Joten+olemme+samalla+kartalla.
Jeesus+on+Isän+työmies+joka+sai+vallan+tehtäviensä+suorittamiseen.+Ne+tehtävät+ovat+vielä+kesken.+Mutta+sitä+päivää+milloin+kaikki+tapahtuu+ei+tiedä+muut+kuin+Isä.+**+Tämäkin+on+totta,+mutta+en+väittäisi+vastaan,+jos+joku+tajuaisi+sen,+että+Jeesuksella+on+kaikki+valta,+niin+kai+Hänellä+on+osuus+sen+päivän+päivittämiseen.
Tuomiopäivänä+Jeesuksella+on+valta+tuomita+kukin+tekojensa+mukaan.+Joh.5:22.++**+Juuri+näin+Jumalan+Sana+kertoo,+mutta+kun+olemme+Kerhon+palstalla,+niin+he+tuomitsevat+kaikki+Pyhät+teot+omavahurkaustena,+mutta+se+tulee+ymmärtää+sen+kautta,+että+heistä+lähti+Pyhä+Henkin+pois+silloin,+kun+tekivät+sopimuksen+Saatanan+kanssa+sitomisissaan.
Ei+he+tajua+koko+jutusta+mitään+ja+jotka+tajuaa,+elää+pelossa.
>>Vaikka+valta+on+Pojalla+niin+Jumala+ei+ole+toimettomana+taustalla.+Tänäänkin+joku+uskollinen+saa+Isältä+Pyhän+Hengen+lahjan.+Luuk+11:13***+Tuo+alun+perin+”välivaiheen”+profeetan+opettama+rukous+oli+sen+ajan+rukous,+ennen+Jeesuksen+valtakautta.
Mutta+todellakaan+ei+Jumala+ole+toimeton,+Hän+rakentaa+Uutta+Jerusalemia,+joka+on+valmis+Paratiisi+sen+laskeutuessa+Israeliin.
Se+on+myös+uusi+luominen,+koska+kaikki+muu+häviää,+mukaan+luettuna+ns.+helvetti.+(Ilm+21;1-6)
Siunusta.
17.03.2021 09:30
Mielenkiintoinen,+näkemystäni+tukeva+kommentti.
Pysyn+näkemykseni+takakana.
Ehkä+esimerkki+selventää+tilanteen.
Nyt+on+Puolustusvoimien+Komentajana+Kenraali+Timo+Kivinen+vuodesta+2019+lähtien+ja+Hänellä+on+siinä+Valta.
Edellinen+oli+hyvin+arvostettu+Kenraali+Jarmo+Lindberg+2014–2019
Eli+kenellä+on+valta?
Valta+vaihtuu+jälleen,+kun+Kivisen+tilalle+tulee+uusi+Komentaja,+mutta+ei+Lindberg+juuri+ole+vaihtoehto.
Raamatun+mukaan+Israelin,+Jaakobin+ja+Iisakin+Jumalalla+oli+kaikki+valta+Taivaassa+ja+maan+päällä.+Hän+oli+suvereeni,+vaikka+maan+luomisessa+Jeesus+oli+ansiokas,+mutta+Jumala+säilytti+valtansa.
Kuitenkin+kirjoitin,+Jumalan+on+Israelin+Jumala+ja+se+toimi+VT;n+aikana,+mutta+kun+Jumala+lunasti+ihmiset+synnistä,+sovittajana+oli+Jeesus,+Messias.
Samalla+Hän+siirsi+Vallan+pojalleen+Matt+28M18,+vahvistus+Dan+7;14),+vetäen+kaikkia+ihmisiä+uskomaan+Jeesuksen+luvatuksi+Messiaaksi.+Joh.+6:44+Ei+kukaan+voi+tulla+minun+tyköni,+ellei+Isä,+joka+on+minut+lähettänyt,+häntä+vedä;+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.
Miksi+sitten+Jumalan+kansasta+on+Messiaanisia+alle+10%,+jq+siitä+huolimatta+Jumalan+aikaisemmat+siunaukset,+sekä+luonnollisesti+nyt+Jeesuksen+siunaus+auttaa+maata,+yli+200+miljoonaisen+vihamielisen+Valtioiden+keskellä.
Profeetat+kirjoittivat+ja+opettivat+kansaansa,+valmistumaan+luvatun+Messiaan+tulemisesta.+Messias+tuli,+mutta+vain+pieni+osa+kansasta+otti+vastaan+Jeesuksen+ja+siksi+Jumala+laittoi+”peitteen”+kansansa+päälle,+ettei+ainakaan+tilanne+pahemmaksi+mene.+
Jumala+ei+ota+kansansakaan+päältä+peitettä+pois,+mutta+sen+tekee+Jeesus.
2+Kor+3;12+Koska+meillä+on+tällainen+toivo,+esiinnymme+aivan+avoimesti,+
13+toisin+kuin+Mooses,+joka+pani+kasvoilleen+peitteen,+jotteivät+israelilaiset+näkisi+katoavaisen+loisteen+häviämistä.+(+Lue+2.+Moos.+34:33,35)
14+Heidän+mielensä+paatuivat.+Sama+peite+PYSYY+EDELLEENKIN+PAIKOILLAAN+kun+he+lukevat+vanhan+liiton+kirjoituksia,+sillä+VASTA+KRISTUS+POISTAA+SEN.
15+Yhä+vieläkin+heidän+sydämensä+päällä+on+peite+Mooseksen+lakia+luettaessa.
Tässä+huomaamme+sen,+miksi+Israelin+kansa+ei+ota+helposti+Jeesusta+vastaan+(kuten+ei+Kerhokaan)+sillä+päällä+on+Jumalan+asettama+peite,+joten+hieman+kyseenalaista+on+Israelin+lähetyt,+mutta+siellä+tulee+olla+valveella,+sillä+Jumala+kuitenkin+vetää+heitäkin+ja+odottaa+milloin+kaikkivaltias+Poika+ottaa+sen+pois.
Tässä+näemme+sen,+kuinka+Isä+kunnioittaa+Poikaa+ja+Hänen+Valtaansa.
Monikin+lahko+ja+kirkkokunta+kertoo+tekevänsä+julistustyötä+Israelissa?+Se+ei+ole+kovinkaan+relevanttia,+eikä+sitä+juuri+kaduilla+julistella,+voi+tulla+miesporukka+ja+hieman+haastatella.+Ainut+on+jakaa+braktaatteja+ja+kertoa+länsimisista+kristillisistä+seurakunnista,+joita+on+Jerusalemissa+ja+Tel+Avivissa+suurimmat+ja+siellä+moni+braktaatin+saanut+löytää+Jeesuksen,+mutta+miten+sokea+sokeaa+opastaa,+eli+SRK+juutalaista+Jeesuksen+syliin,+on+itse+ensin+hyvä+löytää+hänet.
Paljon+mm+yksi+nuori+tyttö,+jota+kohtaan+koen+ymmärrystä,+mutta+tieto+on+vajavaista.+Nimi+on+vain+nyt+hukassa+ja+se+viittaa+suurempaan+ryhmään.
Tässä+hierarkia+kokonaisuudessaan.
17.03.2021 08:50
Hyvä+kirjoitus,+näin+me+vahvistamme+ja+hiomme+uskon+kysymyksiämme.
Hyvää+yötä.
Samalla+harmittaa+kun+seurani+Kärpät+pelaa+"puolivaloilla",+ja+etäsiyyttä+Mamballa+(valmentajalla)+joukkueeseen.+Mutta+se+on+vain+lätkää.
16.03.2021 21:06
Mitä+niistä?+Niitä+on+5+ja+ne+eivät+kuulu+muille+kun+Israelille.
16.03.2021 20:04
Mitä+vääntää?
16.03.2021 20:00
Minähän+sitä+kysyin+Sinulta+jo+aijemmin?
Missä+Sinä+koet+että+se+Paratiisi+on,+jossa+Jeesus+oli+Hänen+kanssaan+3++pv?
pinna
16.03.2021 18:07
>>Jos+ryöväri+meni+paratiisiin+kuolinpäivänään+niin+silloin+piti+olla+valmiina+jo+uusi+maa.+**+Tarkemmin+veliseni;+Luuk.+23:43+Niin+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Totisesti+minä+sanon+sinulle:+tänä+päivänä+pitää+sinun+oleman+minun+kanssani+paratiisissa."
Siinä+on+toisto,+totisesti,+totisesti,+eli+se+tarkoitti+juuri+sitä+mitä+Jeesus+lupasi.
- Tänä+päivänä
- Sinun+pitää+MINUN+KANSSANI+Paratiisissa.
>>Se+ei+ole+vielä+tullut+mutta+tulee,+sitten+kun+tulee.+**+Se+kuolinpäivä+(+tänä+päivänä)heillä+oli+sama.
>>+Ryöväri+meni+tuonelaan+kuten+Jeesuskin+mutta+hänet+herätettiin+kuolleista.**+Sitä+ei+Raamattu+tue,+vai+onko+Sinulla+siihen+faktaa?
>>Kun+Jeesus+jätti+tuonelan+niin+jäikö+ryöväri+tuonelan+paratiisiin+yksin?**+Sitäkään+ei+Raamattu+vahvista,+mutta+ennenkin+Jeesuksen+viimeisen+3+vuoden+aikana+tapettiin+Jeesuksen+omia,+mm+Stefankos,+niin+ei+Häntä+huonoon+paikkaan+pantu.+St.+koki+marttyyri+kuoleman+Jeesuksen+vuoksi,+joten+kuoleman+jälkeen+tarjotaan+vain+parasta+Taivaan+osalta.
>>Tiedämme+ettei+se+ole+mahdollista+koska+tuonela+ei+ole+maan+päällinen+paratiisi+niin+kuin+Aatamin+aikana.**+Totta.+Asian+tietää+vain+Jeesuksen+omat,+ei+muiden+omat.
16.03.2021 18:00
Minä+uskon+todelliseen+evankeliumiin,+jonka+paimenet+kedolta+tultua+ilmoittivat;
Luuk+2;6+Niin+tapahtui+heidän+siellä+ollessaan,+että+Marian+synnyttämisen+aika+tuli.
7+Ja+hän+synnytti+pojan,+esikoisensa,+ja+kapaloi+hänet+ja+pani+hänet+seimeen,+koska+heille+ei+ollut+sijaa+majatalossa.
8+Ja+sillä+seudulla+oli+paimenia+kedolla+vartioimassa+yöllä+laumaansa.
9+Niin+heidän+edessään+seisoi+Herran+enkeli,+ja+Herran+kirkkaus+loisti+heidän+ympärillään,+ja+he+peljästyivät+suuresti.
10+Mutta+enkeli+sanoi+heille:+"Älkää+peljätkö;+sillä+katso,+minä+ilmoitan+teille+suuren+ilon+Evankeliumin+Jeesuskesta),+joka+on+tuleva+kaikelle+kansalle:
11+teille+on+tänä+päivänä+syntynyt+Vapahtaja,+joka+on+Kristus,+Herra,+Daavidin+kaupungissa.
Minä+uskon+Jeesukseen+ja+seuraan+Häntä,+kaikkivaltiaana?+Uskotko+samaa.
16.03.2021 17:38
Laitatko+Raamatun+kohdat,+jossa+Paratiisi+on+roistiriidassa+keskenään?
16.03.2021 17:23
Miten+sitten+vastaat+"tänä+päivänä"+
Luuk.+23:43+Jeesus+vastasi:+"Totisesti:+jo+tänään+olet+minun+kanssani+paratiisissa."
Vahvistus+Ilm+2;7+"Jolla+on+korvat,+se+kuulkoon,+mitä+Henki+sanoo+seurakunnille.+Sen,+joka+voittaa,+minä+annan+syödä+elämän+puusta,+joka+on+Jumalan+puutarhassa.
Kerro+se,+oliko+Jeesus++missä+ne+3+pv++ja+samalla+RR?+Tue+kertomusta+Raamatulla.
16.03.2021 14:12
Meni+pieleen.+Lasarus+oli+Tuonelassa,+Pyhien+puolella,+jossa+on+myös+Ristin+ryöväri.+rikas+mies++taas+"Tuonelan+Pahojen+puolella".
Helvettihän+ei+ole+vielä+avattu.
16.03.2021 08:54
470 / 490