Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
9791
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eihän Suomi ole osallistunutkaan Maailmansotaan, ainoastaa sotimalla Neuvosto kommunismia vastaan säilyttäen itsenäisyytensä.
15.10.2025 09:42
Kysymyksessa muinoin Kasteessa oli mukana myös puhdistutuminen, eli peseminen, joten siinä koko ihminen puhdistuu.
Käytännössä se on juuri kuten kirjoitit, ja kastaja painaa koko Ihmisen taaksepäin upoksiin, jolloin; Ap. t. 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
Peseminen/ Upottaminen koksee koko ruumista.
13.10.2025 19:36
Remontti on se, että ymmärtää mikä on Todellinen Kaste upottamalla.
Näinhän Pyhät ihmiset tekevät kautta maailman, koska kaste vaatii ymmärryksen, ja sitä ei vauvoilla ole.
13.10.2025 08:21
Pitää erottaa Kasteen (Upottamisen) pakanalliseen valeluun?
Raamattu ei tunne vauvojen otsalelua, joka pakanallisessa ajattelussa onkin aivan toista, siinähän ei liitetä Ihmistä kastella Pyhimpään, ainoastaan veromaksuun Vanhampien valitsemaa Kirkkoon, joista vain harva tunnustaa Jeesuksen Messiaksi?
Jeesus sitävastoin antoi oikean suunnan, veteen täydellisesti upottamisen.
Se ylittää pakanallisen paavin sekä piispjemme näkemyksen.
Joh 3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
Johanneksen kaste oli esikuvaa tulevasta kasteesta Herran Jeesuksen nimeen. Tästäkin käy ilmi veden määrä, jotta sitä oli paljon, koska tapahtui hautaaminen ei veden päälle pirskottaminen.
Kasteen sisältö on tärkeämpi kuin ulkonainen muoto, mutta sittenkin apostolisena aikana kaikki uskoontulleet upotettiin uskoontulon jälkeen ei ennen sitä.
Matt 3:16 Kun Jeesus oli kastettu, NOUSI hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
Tekstissä on kreik. sana anabainoo, joka tarkoittaa mm. nousta ylös, Jeesus nousi ylös vedestä, koska Hän oli upoksissa kastehetkellä. Sinäkin saat Jeesuksen esimerkin mukaisesti upottautua kasteen hautaan sekä nousta sieltä ylös.
Opetuslapsi Mattus, joka kastoi ihmisiä, mutta kertoo samalla Jeesuskesta, joka tekee saman menille Herran Päivänä; Matt. 3:11 "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella
13.10.2025 08:19
Mitä tarkoitat Kasteen lupauksella?
Jeesushan kastettiin Upottamalla aikuisiässä, joka on Raamatunnlinen kaste, seitävastoin vauvavalelu on vain Kakkujuhla ei muuta nimenatoa lukuunottamatta..
13.10.2025 07:58
Kattaa, mutaa missä sinut on upottamalla Kastettu, eihän Ramattu muuta edes tunne.
Valelu on vain merkki tulevasta veronamksusta, Upottaminen Pyhityksestä Jeesukseen.
13.10.2025 07:54
Israelille annettiin Kaanaa itse Jumalan toimesta, joka on heti Raamatun alussa; Gen 12, 7 Herra ilmestyi Abramille ja sanoi: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan." Ja Abram rakensi sinne alttarin Herralle, joka oli ilmestynyt hänelle.
Katso Raamatusta, ennkuin alat maita jalemaaan, ei kaikki ole sitä mitä päältä näyttää?
Lisäksi silloin ei ollut "palestiinaa" jostasilloin ei ollut mitää hajuakaan, joka sopii siihen, sillä Heitä alueella kustutaan taustastaan "pelachet" joka tarkoittaa pask" per" lyhennettynä. sillä juuri he olivat se varkauksilla elävä Välimeren venekansa, ei ole ihmekään kun rannikolla heille sellainen nimi tuli?
Käytännössä he ovat yhtä "villiä sekä juuretonta kansaa, joka on kokeillut asumista kolmessa Lähi- Idän valtiossa, nyt on heidän mukaan Israelin vuoro.
Yksi suurimpia tyhmyyksiä on liittää heitä Israelin pyhään kansaan, joten kokeile jotain muuta, vaikka Argentiinaa, niin kaukana on kompetenssisi.
11.10.2025 07:38
Melko kaukaa haettu vertaus, olisi hyvä laittaa näkyviin myös kyseinen kohta.
Se kuukuu; 8 Heidän ruumiinsa lojuvat sen suuren kaupungin kadulla, jota profeettojen puheissa kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa heidän Herransa ristiinnaulittiin.
Miten se kuuluu aiheeseen nykypäivänä, sillä se oli lähes 4000 v. sitten?
09.10.2025 08:08
Todellinen pruskysmys, jossa kohti velluilla sekä jopa kansankikollamme on pimeys.
"taivaan Isä" eli Jumala on antanut kaiken vallan pojalleen, ja kun puhutte Jumalan tahdosta, se on toidella vain ihmisen puheen löpinää.
Jeesus itse sanoo Vallastaan; Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä?
Vahvistus Dan 7;14, joten mikä on todellinen oppinne, ei se voi olla, että Jumala puhuu ja auttaa vain teitä, koksien koko maata.
Tämä ajatusmaailman nimi on "harhaoppi", Jumaa on tekemisissä vain oman kansansansa Isrelin kanssa.
Asia on suurta pimeyttä osaltanne.
07.10.2025 17:26
Meini hiemna pieleen.
Usko ja kaste ovat pelasta yhteys; Mark. 16:16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Kaikki alkaa sitä, kun uskoo ja suulla tunnustaa Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi, Hänen on mahdollist sada kaste, joka pelastaa..
1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
Tästä voidaan tehdä se johtopäätös, että ilman uskoa ei kukaan Upota, ja ilman kastetta ei kukaan pelastu, joka on tutustunut sanaan.
Ei Jeesus pilanpäiten ottanut kastetta Jordanissa, johon reagoi jopa Isä.
Matt 2; 15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.
16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.
17 Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."
Tulee huomioida se, että vuviruttelu tässä asiassa on vain seurakunnan veromrkki, joka on pakanallinen kriitti.
07.10.2025 08:12
Juurikin näin.
06.10.2025 08:15
Samanlaista olen itse havainnut, mutta marginaalisesti, kutenkin sillä lisääntyminen on reilusti isompaa, mitä lastadiolisuus, siellä kasvu on negatiivista.
05.10.2025 16:05
Siihen kuuluu myös se, että eivät osaa määrittää, usein kysymääni sanaa; -SYNTI Uudesta Testamentista.
04.10.2025 15:57
Mistä löydät synnin Uudesta Testamentista?
Jatketaan sitten.
04.10.2025 15:55
Missä siinä synti ilmeni, Pojallahan oli siihen mahdollisuus, ottaa omansa sekä lähteä, mutta anteeksipyynnön Hän osoitti omalle Isälleen, ei muille.
Luuk. 15 kannattaa lukea, eikä kuunnella kouluttamattomia puhujia.
04.10.2025 15:53
Siinä on kyllä Isä, mutta ei Jumala, vaan pojan fyysinen Isä, eikä Isrelissa koskaan ole kukaan ihminen, lestadiolisttain (pakanallisesti) jaellut toisille syntejä anteeksi.
04.10.2025 15:48
Kenelle tunnustat syntisi ja Hän vielä antaa sen anteeksi.
Laita faktaa näkyville.
04.10.2025 15:43
Hävettää puolestasi.
Jumala antaa anteeksi vain oamalle kansalleen Israelille, mutta muille VAIN Jeesus, kun Hänet uskoo Luvatuksi Messiaaksi.
Hän itsekin sanoo; matt 28,18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Vahvistus;Dan. 7:14 jo vahassa Testamentissa, ja Jumala ei puutu mitenkään Jeesuksen kaikkeen Valtaan, ja synnin sovitus ei ole Jumalassa, ei Hän Golgatalla kuollut ihmisten vuoksi, se on ainoastaa ainalla synnin sovittajalla Jeesuksella.
Älä sekoita lestadiolisia Uskoviin, olihan heillä sähkövalonkin tultua pitkä aika kunnes eräs johtajansa uskalsi ottaa kaapelin taloonsa.
Älä välitä siitä, kun sinua on tynnyrissä kasvatettu, hyppää pois ja hakeudu Kristilliseen seurakuntaan?
Nyt on juuri Sinun aikasi.
04.10.2025 15:40
Lestadiolisuus on in lutherin tavoin Ihmisen mobiloima usko, ei Kristuksen pelastava usko.
04.10.2025 15:30
Perisynti on pakanoiden keksimä peloittelu käytäntö, jota juuri lut. kirkko käyttää.
Asiaa ei Raamattu tunne?
03.10.2025 14:19
6 / 490