Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Kyllä+sä+tiedät+sen+sitten+koska+oikeasti+olet+kuoleman+kielissä.+Silloin+sä+et+pystyisi+tänne+edes+kirjoittamaan,+et+kunnolla+hengittämään+jne.+Lihaskivut+voi+tulla+vaikkapa+siitä,+että+olet+normaalia+enemmän+mennyt+vaikka+rappusia.+Seuraa+oloa,+ja+jos+oireet+ei+parin+päivän+sisällä+ole+menneet+ohi,+ota+sitten+yhteys+terveydenhuoltoon.
  2. Kiitos.+Elämä+ei+ole+ollut+helppoa,+eikä+se+tule+olemaan,+ja+siksi+koska+on+päässyt+kokemaan+ne+pahimmat+vaihtoehdot+ja+ollut+pohjalla,+osaa+antaa+arvoa+niille+hyville+asioille+mitä+jokaisen+elämästä+löytyy.+Ei+välttämättä+juuri+sillä+hetkellä,+mutta+pahimman+tilanteen+mentyä+ohi.+Se,+että+keskivartalo+on+löysähkö+tai+reitistä+löytyy+selluliittia,+on+pientä+verrattuna+siihen,+että+makaat+letkuissa+juuri+teholta+päässeenä,+ja+kun+alat+nauramaan,+oksennat+hetken+päästä+limaa+ja+nesteitä+keuhkoista+keuhkokuumeen+takia.+Tai+että+horjut+seiniä+pitkin+vessaan+sekaisena+40+asteen+kuumeessa,+stafylokokkibakteerin+jyllätessä+elimistössä.+Tai+kun+sulle+sanotaan+24-vuotiaana+nuorena+aikuisena,+että+sun+jalkaterä+tullaan+seuraavaksi+amputoimaan,+jos+viimeisestä+keinosta+millä+yritetään+säilyttää+jalkaterä,+ei+ole+apua.+En+mä+näitä+elämäni+menneitä+tapahtumia+kerro+siksi+että+haluan+mässäillä+niillä,+tai+lypsän+sääliä/säälipisteitä+-itse+asiassa+mä+vihaan+sääliä,+enkä+sitä+myöskään+kellekään+toiselle+osoita.+Kenenkään+kokemuksia+ei+voi+arvioida+keskenään,+mutta+aina+voi+ajatella+niinkin,+että+onko+mulla+sittenkään+aivan+kaikki+päin+pestä,+vai+löytyiskö+siitä+sittenkin+jotain+hyvääkin.+Toisaalta+kun+on+kokenut+sen+pohjan,+on+oppinut+ymmärtämään+heitä,+jotka+kamppailevat+vaikeiden+asioiden+kanssa+elämässään.+Omaa+henkistä+tuskaa+ei+kuitenkaan+saisi+projisoida+kehenkään+toiseen+vain+siitä+syystä,+että+se+tuottaa+itselle+paremman+olon.
  3. Samoin+täällä.
  4. Mites+asia+on+sen+sun+oman+kroppasi+suhteen?+Onko+timmi+ja+treenattu,+vai+löytyykö+vyötäröltä+pientä+kaljakumpua?+Koska+sun+täytyy+jatkuvasti+täällä+käydä+paheksuntasi+esittämässä,+on+sulla+selkeesti+jotain+tunteita+sitä+naista+kohtaan+ketä+mollaat.+Siis+muitakin+tunteita+kuin+paheksunta+ja+inhon+tunne.+Yks+juttu+ap.+Ota+silmä+käteen+ja+lue+nyt+tarkasti+mitä+sanon.+Kenelläkään+ei+ole+oikeutta+arvostella+toisen+vartoloa+tai+olemusta,+jos+ei+tiedä+tarinaa+taustalla.+Siis+sitä+miksi+ihminen+on+ulkomuodoltaan+sellainen+kuin+on.+Jos+siitä+huolimatta+arvostelee+ja+vielä+kovaan+ääneen,+se+antaa+muille+oikeuden+arvostella+kyseisen+ihmisen+vartaloa+samalla+tavoin.+Ihmisiä+on+erilaisia,+eikä+ketään+pidä+verrata+toiseen.+Jos+on+julkisuudessa+omasta+tahdostaan,+niin+mun+mielestä+kyseinen+henkilö+antaa+luvan+itsensä+arvostelemiseen,+koska+on+itse+halunnut+sitä+julkisuutta.+Näin+on+myös+niillä+"taviksilla",+jotka+osallistuvat+reality+-ohjelmiin.+Sen+sijaan+me+tavalliset+maalais-+ja+kaupunkilaistollot+olemme+yksityisiä+ihmisiä,+ja+kenelläkään+ei+ole+oikeutta+halventaa+toista.+Jos+siitä+vielä+kovaan+ääneen+toitotetaan,+silloin+antaa+huonon+kuvan+vain+ja+ainoastaan+itsestään.+Sä+tuskin+haluat+tietää+miksi+olen+isokokoinen,+ja+miksi+en+tee+mitään+pudottaakseni+painoa.+Mä+kerron+silti.+2006+mä+olin+vielä+alle+70+kilonen.+Jouduin+käyttämään+unta+parantavaa+lääkettä+että+sain+nukuttua,+ja+se+lääke+kasvatti+ruokahalua+ja+sitä+myöten+kerrytti+painoa.++/-+20+kiloa+tuli+puolessa+vuodessa.+Kun+lopetin+lääkkeen,+oli+mun+tarkoitus+tiputtaa+ne+kilot,+ja+muutaman+kilon+sainkin+tiputettua+kesän+aikana.+Elin+samalla+normaalia+opiskelijan+elämää.+Kesän+jälkeen,+ja+7+päivää+koulun+alkamisen+jälkeen+-mun+piti+valmistua+seuraavana+keväänä-+hermokivut+alkoivat.+Syksyllä+jouduin+kahteen+leikkaukseen,+ja+samalla+sairastin+verenmyrkytyksen.+Se+muuten+hoitamattomana+tappaa+jokaisen+siihen+sairastuneen.+Tammikuussa+pääsin+kipupolille+potilaaksi,+ja+sain+ensimmäiset+hermosärkylääkkeet+kipulääkkeiden+rinnalle.+Yksin+niistä,+Lyrica,+jota+jouduin+syömään+10+vuotta+ilman+vastetta,+kerrytti+painoa+toisen+mokoman.+En+voinut+tehdä+kivun+takia+ruokaa,+joten+roskaruoka+ja+uunissa+nopeasti+paistettava+safka+oli+ainoa+mahdollinen+vaihtoehto.+Samalla+oli+kaikkea+muutakin+paskaa+meneillään+elämässä.+Siitä+huolimatta+liikuin+minkä+pystyin.+Ottaen+huomioon+sen,+että+parin+kolmen+vuoden+aikana+kävin+useassa+jalkaleikkauksessa,+joka+tarkoitti+aina+muutamaa+viikkoa+keppien+kanssa+liikkumista,+joten+aina+ei+ollut+mahdollista+liikkua+tarvittavaa+määrää.+Sen+jälkeen,+hermokipu+on+katkaissut+jokaisen+yrityksen+liikkua,+ja+elää+terveellisesti.+Sä+oot+varmaankin+kokenut+krapulan+pahoinvointeineen,+tai+migreenin.+Vaikka+krapula+tai+migreeni+ei+ole+osittain+erilaisten+oireiden+takia+yksi+yhteen+hermokivun+kanssa,+se+antaa+kuitenkin+tarpeeksi+verrannollisen+kuvan+tämän+hetken+voinnistani.+Kun+sulla+on+krapula/migreeni+pahimmillaan,+laatta+lentää+ja+silmissä+näkyy+tähtiä+mielettömän+jysärin+takia.+Lähdetkö+sä+silloin+into+piukeena+treenaamaan,+tai+muuten+liikkumaan?+Et+mene,+vaan+makaat+sängyssä+tai+sohvalla+sitä+parantelemassa.+Siinä+syy,+miksi+en+pysty+liikkumaan+tarpeeksi,+ja+pudottamaan+kiloja.+Yksinkertaisesti+lyhytkin+kävely+rollaattorin+kanssa+sattuu+ihan+vitusti.+Ilman+rollaa+hyvin+todennäköisesti+taju+lähtisi+kesken+kaiken.+On+paljon+sairauksia+jotka+aiheuttaa+painon+kertymistä,+raskaus+kerryttää,+ja+palautuminen+siitä+on+yksilökohtaista.+Samasta+syystä+on+myös++liian+laihoja+ihmisiä,+jotka+syömistään+ruokamääristä+huolimatta+eivät+kerrytä+tarpeeksi+painoa.+Häpeätkö+omaa+vartaloasi,+tai+jotain+muuta+itsessäsi,+ja+siksi+kiinnität+muiden+huomion+johonkin+sijaiskärsijään+itsesi+tilalla?+Jos+näin+on,+niin+sun+itsetuntosi+on+aika+olematon.+Kasva+aikuiseksi.+Ja+anna+muiden+ihmisten+olla+sellaisia+kuin+he+ovat.
  5. Ja+kannattaa+lopettaa+myös+kommenttien+tyhjänpäiväinen+kommentointi.+Jos+ei+kiinnosta+mitä+toinen+sanoo,+niin+aina+voi+kommentin+skipata,+ja+hypätä+seuraavaan+itselle+mielenkiintoiseen.+Jos+sinä+tiedät+jonkun+asian,+ei+se+tarkoita+että+kaikki+muutkin+sen+saman+tietävät.+Vai+kuinka+monta+kloonia+minusta+on+sitten+tehty,+kun+omasta+puhumisestani+ja+siitä+aiheutuneista+ongelmistani+kerroin?+Ainakaan+tähän+mennessä+en+ole+vielä+kuullut+että+yhtäkään+ihmistä+olisi+vielä+kloonattu.