Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa+mitä+yritä?
16.04.2021 18:25
Kun+vain+edes+näkisi+pitkästä+aikaa.
16.04.2021 18:06
Ei+voi.+Ellei+sitten+sitä+lasketa+ongelmaksi+että+kaksi+breezeriä+on+ollut+korkkaamattomana+jääkaapissa+jo+kolme+viikkoa.+🤔
16.04.2021 18:03
Kerran+kysyttiin+kaverin+kanssa+Kakolta+keikan+jälkeen+et+kenestä+tää+biisi+kertoo,+kun+oltiin++tän+samaisen+kaverin+kanssa+pitkään+mietitty+sitä,+et+kirjottaako+tää+biisissä+kirjoittava+kaivatulleen,+vai+jollekulle+muulle-tää+levy+oli+hiljattain+julkaistu,+ja+siten+soi+keikkasetissä.+
Se+kuulemma+kertoo+kirjailijasta,+jonka+luovuus+on+blokissa+eikä+siten+saa+aikaiseksi+haluamaansa,+vaan+on+epätoivoinen+kirjoittamisessa+suhteen.+Jotenkin+noin+muistelen+sen+menneen,+vaikken+sanatarkasti+sitä+enää+muistakaan.
16.04.2021 17:45
Se+että+molemmat+tykkää+ei+aina+riitä,+vaan+tiellä+voi+olla+muita+esteitä.+Enkä+tarkoita+tällä+sitä+että+toinen+tai+molemmat+ovat+varattuja,+vaan+on+myös+muita+juttuja+jotka+joko+estävät+yhdessäolon,+tai+ovat+isoja+hidasteita.+Esimerkiksi+iso+ikäero+voi+olla+yksi,+sekä+fyysinen+tai+psyykkinen+sairaus+on+yksi+este/hidaste.+Se+ei+aina+ole+saamattomuudesta+saati+yksipuolisista+tunteista+kiinni,+ettei+toinen+tai+molemmat+tee+asialle+mitään.+Syitä+on+yhtä+monta+kuin+on+ihmistä.+Se+mikä+sivullisesta+saattaa+näyttää+tekosyyltä+tai+pikkujutulta,+saattaakin+olla+jollekin+toiselle+kynnyskysymys.
16.04.2021 16:33
Opiskelijamiehet+asuivat+tavallisten+kaupunkilaisoerheen+luona+vuokrahuoneissa,+ja+panivat+tämän+perheen+luona+töissä+olleita+piikatyttöjä.+Opiskelija+elämä+oli+tiukasti+määriteltyä,+kuten+tästä+käy+ilmi;
"Yliopistojen+tehtävänä+ei+ollut+ainoastaan+kouluttaa,+sen+tuli+myös+opettaa+miehiä+elämään+moraalisesti+oikein.+Heitä+koskivat+samat+säännökset+kuin+muitakin+ihmisiä,+mutta+yliopiston+järjestyssäännöissä+sanottiin+vielä+erikseen,+että+heidän+tuli+pidättäytyä+seksuaalisesta+kanssakäymisestä."
16.04.2021 14:49
Eos.+Pää+ei+toimi.+Kerron+sitten+kun+tiedän.+🤔
Pitäis+lähtee+talsiin+kirjastoon.+Siitä+ehkä+kauppaan.+Muru+tulee+hakeen+mut+vielä+lenkille+tänään.+Vähän+piristystä,+vaikka+ei+ookkaan+mikään+hyvä+päivä.+🐾
16.04.2021 14:00
"I+write+the+lines+you+want+me+to
With+the+words+I+dare+to+use+of+all"
"I+leave+you+gently+on+the+floor
Take+one+step+towards+the+door
Where's+that+letter+never+written
Good+night+now"
https://m.youtube.com/watch?v=SqjmZc-lj2I
16.04.2021 12:58
Mun+ei+tarvi+valita+mitään+noista,+koska+mulla+on+jo+elinikäinen+avioliitto+ton+hermokivun+kanssa.+Se+taas+on+sitten+asia+erikseen,+kuka+tulee+kolmanneksi+pyöräksi+suhteeseen,+ja+siihen+en+ota+toistaiseksi+kantaa.
15.04.2021 21:00
Entä+kaikkia+kolmea+samaan+aikaan?+
Sivusta
15.04.2021 20:54
No+problem.+Ollos+hyvä+vaan.+Sanotaanko+näin,+että+kun+tarpeeksi+monta+kertaa+lyö+päätään+seinään,+ei+lopulta+ole+kuin+kaksi+vaihtoehtoa.+Joko+jatkaa+samaan+malliin+ja+joutua+vaikeuksiin,+tai+ottaa+opiksi+ja+yrittää+välttää+tekemästä+samoja+virheitä+uudestaan.+
Kyllä+siinä+oma+aikansa+meni,+että+pystyin+hyväksymään+tekoni,+ja+ymmärtämään+ettei+ihan+kaikki+ollutkaan+omaa+syytä,+vaikka+itse+ne+asiat+tein.+Totta+kai+mullakin+tulee+niitä+hetkiä,+jolloin+ryven+itsesäälissä,+ja+välillä+täälläkin+on+tullut+sanottua+jokin+asia+liian+piikikkäästi,+minkä+myöhemmin+olisin+halunut+muuttaa+lievemmin+ilmaistuksi.
Oon+nähnyt+jo+pienestä+pitäen+erilaisia+ihmisiä,+ja+oppinut+tulemaan+heidän+kanssa+toimeen,+sekä+ajattelemaan+että+he+ovat+samanlaisia+kuin+me+muutkin,+vaikka+omaavat+jonkun+virheellisen+geenin,+tai+heillä+on+jotain+muuta,+mikä+tekee+heidät+erilaiseksi.+
Äitini+esimerkiksi+sairastui+nivelreumaan+odottaessaan+minua,+ja+ensimmäiset+15+vuotta+meni+joko+äidin+ollessa+sairaalassa+pitkiäkin+aikoja,+kotona+huonossa+kunnossa+ja+töistä+sairaslomalla+ennen+tai+jälkeen+ison+leikkauksen,+tai+yritti+olla+töissä+kivuistaan+ja+muista+ongelmista+huolimatta.+Äitini+sairastelun+takia+olin+pikkulapsesta+lähtien+paljon+Mummuni+hoivissa+ja+myöhemminkin+jo+isompana+vietin+paljon+aikaa+hänen+kanssaan.+Sillä+Mummuni+viime+syksyinen+äkillinen+menehtyminen+-iältään+hän+oli+jo+102v.,+mutta+sai+äkillisen+aivoverenvuodon+jolle+ei+ollut+mitään+tehtävissä-+oli+iso+shokki,+olihan+hän+ollut+kuin+toinen+äiti+minulle,+ja+vaikka+kuolemaa+oli+jo+vuosia+osannut+odottaa,+tuli+se+yllättäen.+
Tärkein+opetus+on+tullut+kuitenkin+läheisiltäni.+Vanhemmilta,+isovanhemmilta,+vanhempien+sisaruksilta+-itse+olen+ainoa+lapsi,+ja+näiden+lapsilta.+Yksikään+heistä+ei+ole+sanonut+koskaan+mitään+negatiivista+hypystäni,+tai+syyttäneet+mua+teostani.+Vaikka+olen+sen+jäljiltä+vammainen,+ja+mulla+edelleen+on+ne+mt-ongelmat,+siitä+huolimatta+että+ne+ovat+olleet+jo+lähes+16+vuotta+hoidossa,+ei+heidän+käyttäytymisensä+tai+kohtelunsa+ole+koskaan+muuttunut+erilaiseksi,+kuin+mitä+se+oli+ennen+hyppyä,+tai+muita+toilailuja.+Olen+heille+edelleen+se+sama+ihminen,+kuin+olen+ollut+pienestä+pitäen.+
Ei+mulla+ole+tälläkään+palstalla+ketään+vastaan,+enkä+pidä+ketään+vähempi+arvoisena+toiseen+nähden.+En+edes+Allua,+vaikka+joskus+kommenttini+antavat+muuta+ymmärtää.+Äänekäs+olen+ja+räpätäti,+joka+kälättää+koko+ajan+suu+vaahdossa,+mutta+tarkoituksella+en+ketään+halua+loukata+syvästi.+Mulla+on+ollut+aina+helpompi+kirjoittaa+kuin+puhua,+ja+siksi+täällä+olen+enemmän+äänessä+mitä+irl+pitkiin+aikoihin.+
Itse+asiassa+mun+sosiaalinen+elämä+on+tällä+hetkellä+täällä+palstalla,+koska+irl+en+ole+hermokivun+takia+pystynyt+vuoteen+sitä+muutoin+ylläpitämään.+Saatan+ärsyyntyä,+ja+sanoa+välillä+ilkeästi+sitä+oikeasti+tarkkoittamatta.+Mutta+myös+huumori+kukkii...+
Elämää+on+oppinut+ymmärtämään+vähän+liikaakin+kantapään+kautta...kirjaimellisesti.+Siksi+näistä+puhun+ja+kerron+tarinaani+osoittaakseni+ihmisille,+että+pahoistakin+jutuista+voi+selviytyä,+kunhan+vain+osaa+pyytää+ajoissa+apua,+ja+ottaa+sitä+vastaan.+Vertaistuki.+Sitä+haluan+antaa,+koska+itse+olen+saanut+vertaistukea+silloin+kun+sitä+eniten+tarvitsin.+Elämäni+ei+muodostunut+sellaiseksi+kuin+teininä+kuvittelin,+mutta+vaikka+olen+menettänyt+paljon,+olen+myös+saanut+jotain+tilalle.+
Jokainen+on+kuitenkin+yksilö,+ja+jokaisella+on+oma+polkunsa+kuljettavana.+Kukaan+muu+ei+sitä+toisen+puolesta+voi+tehdä,+ja+kukaan+muu+ei+voi+sanella+miten+toisen+elämä+menee.+Jokainen+tekee+omat+ratkaisunsa,+ja+kantaa+niistä+myös+vastuunsa.
15.04.2021 19:42
Kuka+toinen?+Kerro+kuka+mä+sun+mielestä+olen?+Sä+et+tunne+mua,+ja+voit+pitää+ne+harhaiset+kuvitelmat+omana+tietonasi.+Mä+olen+tuhonnut+elämäni+ja+mahdollisuuden+parempaan+elämään+jo+16+vuotta+sitten,+joten+mulla+ei+ole+mitään+kiinnostusta+tuhota+kenenkään+muun+elämää.+
+
Jos+sulla+on+vielä+tähän+kommentoitavaa,+niin+tuu+soittaan+ovikelloo+irl,+ja+sano+se+suoraan+päin+naamaa,+jos+kerran+kuvittelet+tietäväsi+kuka+mä+olen,+ja+tietäväsi+millainen+mä+oon.+Muussa+tapauksessa+voit+jättää+lukematta+sekä+ohittaa+sellaiset+kommentit+jotka+ei+miellytä.
15.04.2021 18:53
Sanotaankon+näin,+että+se+riippuu+mistä+elämän+osa-alueesta+puhutaan.+Yleisesti+katsottuna+en+ole+arka,+vaan+uskallan+liikkua+vaikka+verkkareissa+keskellä+isoa+kaupunkia+täysin+meikittä,+ja+naturellina.+Samoin+kuin+uskallan+käyttää+niitä+vaatteita+mitä+haluan,+vaikkei+ne+välttämättä+imartele+vartaloon.+Uskallan+puhua+mitä+sylki+suuhun+tuo,+ja+hoitaa+omat+käytännön+asiani+ilman+kenenkään+patistusta.+
On+yksi+osa-alue+jossa+olen+arka.+Miehet,+ja+nimenomaan+kyse+on+kiinnostuksen+kohteesta.+En+uskalla+ottaa+yhteyttä,+en+juuri+uskalla+katsoa+päin+tai+muutenkaan+tuoda+kiinnostusta+esille.+Tosin+viime+vuoden+aikana+ei+ole+edes+mahdollisuuksia+juuri+ollut,+ja+sitä+myötä+olen+luovuttanut.+Tuo+arkuus+johtuu+siitä,+että+olen+ollut+yli+vuosikymmenen+yksin,+käymättä+treffeillä,+tai+oltua+ylipäätään+poissa+"markkinoilta"+ja+sitä+kautta+saamatta+miesten+huomiota.+Meni+vuosia+etten+ollut+kertaakaan+kiinnostunut+yhdestäkään+miehestä,+ja+oli+tilanteeseen+ihan+tyytyväinen.+Kunnes....+
Mä+en+ole+fyysisesti+terve,+vaan+mulla+on+ollu+jo+vuosia+kroonista+hermosärkyä+ristiselässä,+ja+jonka+lievittämiseksi+ei+yhdestäkään+lääkkeestä+ole+apua.+Vuosi+sitten+kivut+palasivat+edellisen+talven+liikarasituksesta+johtuen+takaisin+päivittäisiksi+neljän+vuoden+tauon+jälkeen+-sinä+aikana+oli+hermokipua,+mutta+niitä+ei+ollut+se+364+päivää+vuodessa+mitä+ennen+sitä+taukoa,+ja+menneen+vuoden+ajan.+Tämä+tarkoittaa+sitä,+että+olen+lähes+24/7+helvetin+kipeä,+ja+sen+takia+olen+lähes+kaikki+aikani+kotona,+pääsemättä+juuri+muualle+kuin+pakollisille+asioille.+
Mä+en+tiedä+onko+mulla+voimia+mihinkään+muuhun,+enkä+halua+olla+kenellekään+taakka.+Siitä+syystä+en+ole+kiinnostustani+irl+kertonut,+enkä+siitä+syystä+kerro.+Sain+yksin+kannatella+edellistä+parisuhdetta+harteillani,+sen+lisäksi+että+olin+silloin+yhtä+kivulias+kuin+nyt,+enkä+halua+kenenkään+joutuvan+sitä+tekemään+yksin,+koska+en+voi+osuuttani+kantaa.+Se+ei+ole+oikein+kenellekään.+Tilanteeni+voi+kestää+vuosia+tällaisena+mitä+se+nyt+on.+Viimeksi+kesti+8+vuotta,+ennen+kuin+vointini+helpottui+neljäksi+vuodeksi.
15.04.2021 18:17
No+se.+Mut+sit+tarvittas+kyl+vene+vetämään,+kun+muutenhan+ne+vesisukset+uppoo.
15.04.2021 17:47
Vittuun+on+aika+vaikea+suksia,+kun+siellä+ei+ole+lunta.+🤔
15.04.2021 17:42
Oli+vaan+pakko+heittää..+😉
Koirat+kuule+osaa+olla+itsepäisenpiä+kuin+miehet,+kun+ne+koirat+sille+päälle+sattuu.+Edes+herkut+tai+mitkään+muut+houkuttimet+ei+saa+pyörtämään+päätöstänsä.+😂
15.04.2021 17:29
Kyllähän+ne+hoitaa+homman,+mutta+vain+silloin+kun+niitä+itteensä+huvittaa.+Mees+ehdottaan+vaikka+jonkun+lätkäpelin+tai+formuloiden+aikaan,+niin+vastauksena+tulee+murahdus+et+painu+pois+telkkarin+eestä,+mutta+kun+miehellä+tekee+mieli,+niin+naisen+pitäis+heti+levittää+jalkansa,+siitä+huolimatta+oli+tällä+ruoanlaitto+tai+pyykkäys+kesken,+eikä+ehtis+tai+haluis.
15.04.2021 17:26
Istu!
15.04.2021 17:16
😂🤣😂
Mitäs+sit+jos+pollella+onkin+pallit+tallella,+tai+se+onkin+tamma?+🤔
15.04.2021 17:16
Työkyvytön,+työtön,+lapseton+ja+vanhempiensa+vuokralaisen+elävä+sinkku.+Siis+täysin+luuseri,+joka+ei+ole+saanut+elämässään+mitään+aikaan,+mitä+nyt+loisinut+toisten+kustannuksella+koko+ikänsä.+
Toi+kuvaa+mua+täydellisesti,+ja+vaikka+ite+välillä+tunnen+alemmuuskompleksia+nähdessäni+entisten+luokkakaverien,+ystävien+ja+sukulaisten+etenevän+urallaan,+tai+toisinaan+silloin+kun+jatkuvasti+postaavat+kuvia+someen+niin+matkoilta,+kuin+perheen+kanssa+yhdessä+vietetyistä+hetkistä,+en+koskaan+ole+kuullut+kenenkään+sanovan+mitään+pahaa+siitä,+miksi+olen+elänyt+elämääni+siten+kuten+olen+elänyt,+miksi+mulla+ei+ole+lapsia+tai+puolisoa,+tai+ylipäätään+arvostellut+elämääni+tai+ulkonäköäni.+
Kun+palasin+tänne+lapsuuden+maisemiin+silloin+10+vuotta+sitten,+kuvittelin+että+kaikki+täällä+tietävät+mitä+olen+tehnyt,+ja+miksi+olen+tehnyt+sen,+kun+silloin+aikanaan+hyppäsin.+Muutama+vuosi+sitten+sain+konkreettisesti+tietää+sen,+ettei+juuri+kukaan+tiennyt+mt-taustaani,+tai+siitä+aiheutuneita+tekoja.+Kerroin+abien+luokkakokouksessa+pöydälliselle+ihmisiä,+joita+en+osaa+ollut+tavannut+sitten+kouluaikojen.+Kukaan+ei+sanonut+mitään+ilkeää+kertoessani,+vaan+olivat+hyvillään+itseni+ohella+että+olin+selvinnyt+hengissä.+Enkä+ole+tähän+päivään+mennessä+kuullut+mitään+pahaa,+vaikka+kertomista+on+kulunut+jo+viitisen+vuotta.+
Vuosi+sitten+kirjoitin+faceen+päivityksen+siitä+mitä+tein+ja+mitä+olen+edelleen...kädet+täristen.+Täysin+julkiseksi+en+päivitystä+laittanut,+mutta+enpä+ole+tekojani+mitenkään+salaillut+keneltäkään+sen+jälkeen,+kun+sain+sen+omassa+mielessä+käsiteltyä+vajaa+vuosi+tapahtumasta.+Sain+palautteeksi+pelkkää+kiitosta+siitä,+että+kerroin+niinkin+henkilökohtaisesta+tapahtumasta.+Kerroin,+ja+tulen+kertomaan+tarinaani+auttaakseni+omalta+osin+poistamaan+tabua+mt-ongelmista+kertomisessa.
Ei+tutuilla+tai+puolitutuilla+ole+kiinnostusta+ruotia+toisten+elämää,+oman+elämänsä+ja+murheidensa+ohella.+Ne+joilla+on+siihen+aikaa,+eivät+ole+aikuistuneet,+vaan+jääneet+teinin+tasolle+jauhamaan+asioita+joidenka+syyt+eivät+lähtökohtaisesti+heille+kuulu.+
Niin...lisätäänpä+alussa+olleeseen+listaan+vielä+kaksi+itsariyritystä,+rattijuopumustuomio,+ja+kourallinen+diagnooseja,+joilla+ei+todellakaan+ylpeillä+missään+kekkereillä.+
Osa+on+jo+mun+menneisyyttä,+joiden+tekoaikaan+olin+nuori+parikymppinen,+ja+osa+teoista+johtui+sairaasta+mielestä.+Näistä+on+jo+aikaa,+ja+suurimman+osan+oon+täysin+hyväksynyt,+oppien+tekemistä+virheistä,+ja+joita+en+ole+sen+jälkeen+uudelleen+tehnyt.+
Oma+mieli+on+se,+joka+kastittaa+itsensä+johonkin+tiettyyn+lokeroon,+ei+kukaan+muu.+Se+on+asia,+joka+jokaisen+pitää+käsitellä+omassa+mielessään,+koska+ei+sitä+kukaan+muukaan+tee.+
Jokaisessa+on+jotain+hyvää,+jota+muut+kadehtivat.+Niin+myös+sinussa.+Muista+tämä.
15.04.2021 17:07
53 / 86