Itsetuntoiseksi ja araksi? Millä mittarilla sen teet ja mitkä asiat siihen vaikuttaa että niin koet? Oletko arka vai onko se mielenterveyshäiriöö eikä arkuutta?
Nainen, arvioitko itsesi heikko
47
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Arvioin itseni riittävän hyväksi. Välillä arempi, välillä rohkeampi. Tilanteet ja asiat vaihtelevat. Voi olla että jotenkin pitäisi joskus opetella löysäämään pipoa itseä ja muita ihmisiä kohtaan.
- Anonyymi
En arvio itseäni noin. En ole arka enkä sairas.
- Anonyymi
Miksi täällä palstalla aina spekuloidaan toisten mielenterveyttä ja itsetuntoa?
- Anonyymi
Täällä on paljon näitä "itse oppineita koti psykologeja" joilla ei ole mitään muuta kuin aikaa, tekevät muka ammattilais tutkimuksia ihmismielestä ,mutta eivät tiedä sitä tosiasiaa, etteivät edes lukeneimmatkaan ihmismielen oikeat tutkijat aina osaa päätellä miksi joku on sellainen kuin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on paljon näitä "itse oppineita koti psykologeja" joilla ei ole mitään muuta kuin aikaa, tekevät muka ammattilais tutkimuksia ihmismielestä ,mutta eivät tiedä sitä tosiasiaa, etteivät edes lukeneimmatkaan ihmismielen oikeat tutkijat aina osaa päätellä miksi joku on sellainen kuin on.
Juuri näin se menee, ei päde pikkunäppärät eliminaatioskannit tai luonneprofiloinnit välttämättä mitenkään ja toisekseen jos joku asia on poikkeukselliseksi etukäteen päätetty, niin se edellä jos ja kun mennään mittaustulos sumentuu. Esimerkiksi sukupuoli ei oikeuta poikkeuksellisten piirteiden takia patologisiin tulkintoihin.
- Anonyymi
En mä hirveen arka ole, olen vähän sivussa, joten en voi verrata itseäni oikein muihin. Yritän pelata omaa peliäni kaikessa rauhassa. Itsetiedottomuus voisi olla hyväkin. Epävarmuutta voi olla, jos joku ei täysin tiedosta tilannettani, että luulee olevan jotain ihan muuta. Hyväksytyksi tulemisen tarve, siksi kuplia varmaan. Lika barn leka bäst.
- Anonyymi
Ihmisestä tulee tylsä siinä vaiheessa, kun hän lopettaa leikkimisen.
- Anonyymi
Täysin sinut itseni kanssa, ehkä mun on juuri sen vuoksi helppoa.
- Anonyymi
No siis hommahan menee jotenkin näin..
https://quizterra.com/fi/persoonallisuustesti-kuinka-ujo-olet
” Kaikki riippuu mielialastasi
Joskus voit olla hyvin ujo ja joskus unohtaa tämän ominaisuuden kokonaan. Kaikki riippuu mielialastasi ja tilastasi. Joka tapauksessa voit suhtautua kriittisesti itseesi. ”
https://quizterra.com/fi/rosenbergin-itsetuntoasteikko-ota-testi-ilmaiseksi
Kunnioitat itseäsi, mutta työtä on vielä tehtävä
Testituloksesi osoittaa, että sinulla on melko terve suhde itsellesi itsetuntoasi ajatellen. Tunnet sekä heikot että vahvat puolesi. Kun jokin menee pieleen, yrität ymmärtää miksi se tapahtui tällä tavalla, sen sijaan, että syytät itseäsi välittömästi. Se on erittäin hyvä asia, ja olemme iloisia sinusta. Joskus olet kuitenkin liian kova itsellesi. Syytät itseäsi siitä, ettet ole tarpeeksi älykäs, tarpeeksi joustava jne. Vaikka tämä tapahtuu harvoin, se vie sinut tasapainosta. Se estää sinua siirtymästä eteenpäin ja nauttimasta elämästäsi täysillä. Vinkkimme on yksinkertainen: anna sen mennä! Aseta uusi tavoite, viettää ilta ystävien kanssa, jaa huolesi rakkaillesi ja ymmärrä, että jokaisella on ajoittain negatiivisia hetkiä. Se on osa elämäämme. Ole anteeksiantavampi ja lopeta pienen epäonnistumisen tekeminen lähellä sydäntä. Olemme varmoja, että kaikki on hyvin, ja täytät kaikki kauniit unelmasi!
https://quizterra.com/fi/taytyyko-sinun-kayda-psykiatriin
Selviydyt psykologisista ongelmista
Voit helposti kantaa ongelmia, koska voit arvioida ne oikein. On tärkeää, että vaikeissa tilanteissa sinulla ei ole taipumusta sääliä itseäsi ja yritä löytää tie. Useimmissa tapauksissa voit selvittää tunteesi, ettet ota yhteyttä psykiatriin. Jaa tämä tietokilpailu sosiaalisessa mediassa - katsotaanpa, tarvitsevatko ystäväsi psykiatrin. - Anonyymi
Mitä väliä ja merkitystä tuolla on? Itse tiedän ja tunnen itseni, ollut kokemuksia koulu- ja työpaikkakiusaamisen kohteena olemisesta, mitkä jo itsessään syö itsetuntoa. Ujous ja arkuus on luonteenpiirteitäni, vikojani eli olen syntyessäin jo viallinen tapaus, epäkelpo noistakin johtuen. Mitä tuosta, paska on paska ja mä olen sekundaa.
- Anonyymi
Ei ne kateeelliset yleensä paskojen kimppuun hyökkää, kyllä paska saa olla rauhassa paska
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne kateeelliset yleensä paskojen kimppuun hyökkää, kyllä paska saa olla rauhassa paska
Ei kukaan mulle kateellinen ollut, kun koulussa kiusattiin, olin helppo kohde, kun olin yksinäinen ja arka, ei ollut kavereita puolustamassa. Mussa oli myös muitakin vikoja mistä kiusasivat, ulkonäössä lähinnä ja on työpaikassakin kiusattu ulkonäön takia. Eli olen sisältä ja ulkoapäin viallinen eli paska.
- Anonyymi
Eläimet voi olla arkoja. Ihmiset lähinnä pidättyväisiä, hitaastilämpeneviä, pohdiskelevia..normaaleja piirteitä kaikki.
- Anonyymi
Kyllä ihminenkin voi muuttua reippaasta araksi, jos kokee että hänen elämäänsä on hankaloitettu useamman vuoden ajan eri tavoilla, kun aloitettiin lupaa kysymättä jotain sellaista mitä sisin ei pysty koskaan hyväksymään ja minkä kokee vahingoittavan itseään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ihminenkin voi muuttua reippaasta araksi, jos kokee että hänen elämäänsä on hankaloitettu useamman vuoden ajan eri tavoilla, kun aloitettiin lupaa kysymättä jotain sellaista mitä sisin ei pysty koskaan hyväksymään ja minkä kokee vahingoittavan itseään.
Mitä tapahtui?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähän osoitit tän kyselyn naiselle. Silti vastaat siihen itse.
- Anonyymi
Minä olen itseeni 100% tyytyväinen ja arkuudesta ei tietoakaan. Olen itsevarma aina siellä missä liikun. Siis paikassa kuin paikassa.:)
- Anonyymi
Good for u, niin minäkin hymyilen välillä ja välillä on ihan kyr*ä otsassa
- Anonyymi
Ei kiinnosta kukaan. Kirjoitan viimeisen kerran on turha tulla mun elämään tekemään pilkkaa tunteistani. En ole pyytänyt ketään näin tekemään mutta silti vaan tehdään. Kun en ole kerta mikään unelma pysykää poissa.
- Anonyymi
Minä en jaksa olla kenenkään unelma. Siinä on ihan riittävästi että selviää omassa elämässään joten kuten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en jaksa olla kenenkään unelma. Siinä on ihan riittävästi että selviää omassa elämässään joten kuten.
Samaa mieltä en minäkään. En myöskään mikään leikkikalu.
- Anonyymi
Miksi sä esität naista? Sicko
- Anonyymi
Olet unelmani. Se on selvää. En halua leikkiä, vaan täyttä totta meistä tehdä. Sen hinta vain on niin raskas sydämeni kahdelle muulle rakkaalle, että pohdin mihin pystyn.. Kaipaus sattuu mitä eniten ja tekee elämästäni tuskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sä esität naista? Sicko
Siksi, että aiheuttaisi mainehaittaa toiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi, että aiheuttaisi mainehaittaa toiselle.
Ansaitsisi saada sen mainehaitan ihan itse, tästä toiminnastaan, nimellisenä subjektina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä en minäkään. En myöskään mikään leikkikalu.
On totta. Ei kuulukaan olla kenenkään unelma eikä leikkikalu. Ollaan ihan tässä hetkessä vaan. Kaksi aikuista.
- Anonyymi
Olen kyllä heikkoitsetuntoinen ja arka. Vaikea lähestyä ihmisiä. Jos joku lähestyy, niin saatan paeta, vaikka tykkäisinkin ihmisestä. Olen kärsinyt itse tuosta piirteestä aika paljon, ja yritän päästä siitä eroon.
- Anonyymi
Se voi näyttäytyä tuolta. Mutta ongelma on tilanne. Olen varattu ja rakastan häntä. Pitää pystyä päättämään, riittääkö meille tällä hetkellä vähemmän vai haluammeko miten paljon enemmän. Sitten voin sanoa kyllä.. Haluan hänet pitkään suhteeseen keinolla tai toisella, leikit ei kiinnosta.
- Anonyymi
Eipä se sinulle kuulu. Jos et ikinä aio minuun tutustua niin saat jäädä katselemaan vierestä ja kirjoittamaan tänne kyselyitäsi.
- Anonyymi
En ole kyselyjä kirjoittanut. Aion sinuun rakas tutustua.
- Anonyymi
Voisin tutustua vaikka heti..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kyselyjä kirjoittanut. Aion sinuun rakas tutustua.
Aiotko? Vaikea uskoa.
- Anonyymi
Ihmisoikeusrikos, ei normaalia
- Anonyymi
Ennen kirjoitit pidempiä juttuja ihmisoikeusrikosta julistaessa. Miksi puhti on lopussa?
- Anonyymi
Sinä olet gallupeinesi tässä se viallinen, ei muut
- Anonyymi
En arvioi mittareilla. Itsetunto on mitä on, sattuneista syistä. Arka olen vain tietyissä asioissa. Mielenterveyshäiriöni diagnosointiin minulta puuttuu pätevyys
- Anonyymi
En ole heikko enkä arka. Vaikka voin siltä vaikuttaa. Ulkokuori pettää. Minussa on ihan helvetisti voimaa ja tahtoa. Ja vedän rajani hyvinkin selvästi . Enkä jaksa edes välittää mitä muut minusta ajattelevat
Paskan jauhantaa kuullut riittävästi ei se paljoa hetkauta. Jos ei ihmisillä muuta tekemistä ole. Niin ihan vapaasti. Toki sattuu välillä . Mutta sitten kun muistaa että ei tarvitse olla tekemisissä niin helpottunut olo. - Anonyymi
Mies, aloituksesi kertoo juuri sen, millainen itse olet. Ei tarvitse arvailla.
Tiedätkö että Suomessa on yli 5,5 milj.ihmistä, joista jokainen on erilainen. Jokaisella on oikeus sellaiseen elämään, mihin heidän lahjansa riittävät ja minkälaisen elämän haluavat. Onneksi kenenkään ei tarvitse elää sinun asettamiesi rajojen ja normien mukaan. Ajattelepa, jos kaikki olisivat kuin sinä. Ei taitaisi onnelisuus lisääntyä. - Anonyymi
Sinut torjuttiin ja epäilet siksi naisen mielenterveyttä?
- Anonyymi
Kaipaan sitä aikaa kun muutama vuosi sitten voin hyvin. Enää voin vain miettiä miltä se tuntui. Miten paljon tuhoa, kauhua ja pahaa mieltä saivat aikaan ne jotka kaiken aikoinaan aloittivat "auttamisen" merkeissä. Monta hyvää ja iloista vuotta menetetty sen takia. Sitä ei vaan mitenkään voi ymmärtää miksi se jatkui, vaikka jatkuvasti ilmaistiin se kuinka vastenmieliseltä se kaikki on tuntunut. Ihan kuin olisit ollut koulukiusattuna yli kymmenen vuoden ajan. Täysin mahdotonta että sellainen saisi mitään positiivista aikaan!
- Anonyymi
Joku voisi luulla, että kirjoituksesi olisi minun laatima, mutta eipä ole.
- Anonyymi
Teen sen vertaamalla omaa käytöstä muiden käyttäytymiseen. En osaa sanoa onko mielenterveyshäiriötä.
- Anonyymi
Miksi toi yksi saa arvostella toisen yksityisyyttä?
- Anonyymi
Naisen kirjoittama.
- Anonyymi
Miks pitäs olla kauheen yltiösosiaalinen? En voi sietää sellasta. Ja töissä ei oo aikaa jauhaa paskaa. Sorii... Heti joku mielenterveyden häiriö muka jos ei jaksa teeskennellä ja jutella ja kaveerata kaikkien kanssa. Mitä helvettiä?!
Ehkä tää nainen jolle kirjoittelet ei vaan tykkää susta. Sanotaankon näin, että se riippuu mistä elämän osa-alueesta puhutaan. Yleisesti katsottuna en ole arka, vaan uskallan liikkua vaikka verkkareissa keskellä isoa kaupunkia täysin meikittä, ja naturellina. Samoin kuin uskallan käyttää niitä vaatteita mitä haluan, vaikkei ne välttämättä imartele vartaloon. Uskallan puhua mitä sylki suuhun tuo, ja hoitaa omat käytännön asiani ilman kenenkään patistusta.
On yksi osa-alue jossa olen arka. Miehet, ja nimenomaan kyse on kiinnostuksen kohteesta. En uskalla ottaa yhteyttä, en juuri uskalla katsoa päin tai muutenkaan tuoda kiinnostusta esille. Tosin viime vuoden aikana ei ole edes mahdollisuuksia juuri ollut, ja sitä myötä olen luovuttanut. Tuo arkuus johtuu siitä, että olen ollut yli vuosikymmenen yksin, käymättä treffeillä, tai oltua ylipäätään poissa "markkinoilta" ja sitä kautta saamatta miesten huomiota. Meni vuosia etten ollut kertaakaan kiinnostunut yhdestäkään miehestä, ja oli tilanteeseen ihan tyytyväinen. Kunnes....
Mä en ole fyysisesti terve, vaan mulla on ollu jo vuosia kroonista hermosärkyä ristiselässä, ja jonka lievittämiseksi ei yhdestäkään lääkkeestä ole apua. Vuosi sitten kivut palasivat edellisen talven liikarasituksesta johtuen takaisin päivittäisiksi neljän vuoden tauon jälkeen -sinä aikana oli hermokipua, mutta niitä ei ollut se 364 päivää vuodessa mitä ennen sitä taukoa, ja menneen vuoden ajan. Tämä tarkoittaa sitä, että olen lähes 24/7 helvetin kipeä, ja sen takia olen lähes kaikki aikani kotona, pääsemättä juuri muualle kuin pakollisille asioille.
Mä en tiedä onko mulla voimia mihinkään muuhun, enkä halua olla kenellekään taakka. Siitä syystä en ole kiinnostustani irl kertonut, enkä siitä syystä kerro. Sain yksin kannatella edellistä parisuhdetta harteillani, sen lisäksi että olin silloin yhtä kivulias kuin nyt, enkä halua kenenkään joutuvan sitä tekemään yksin, koska en voi osuuttani kantaa. Se ei ole oikein kenellekään. Tilanteeni voi kestää vuosia tällaisena mitä se nyt on. Viimeksi kesti 8 vuotta, ennen kuin vointini helpottui neljäksi vuodeksi.- Anonyymi
Olen kyllä perusluonteeltani hän ujo, sekä hiljainen ja introvertti. Arka tai heikolla itsetunnolla varustettu en kuitenkaan ole. Mä en koskaan ole suuna päänä, mutta sanon sit, jos on oikeesti asiaa. Tarvittaessa osaan kyllä ottaa myös koko huoneen haltuuni, vaan eipä sellaseen yleensä ole syytä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433693- 362394
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321945- 191699
- 171669
- 231588
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai971489- 241447
- 221399
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko911303