Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuli+mieleeni,+että+oletko+tullut+ajatelleeksi+että+voit+itse+olla+hedelmätön?+Oletko+silloinkin+sitä+mieltä,+että+sinä+itse+olet+kelvoton+yhdellekään+naiselle,+ja+näin+ollen+sinun+tulee+olla+yksin+kuolemaasi+asti?
04.03.2021 18:45
Kun+tietää+etenkin+tällä+palstalla+olevan+sekopäitä,+ei+tollanen+nimittely+maailmaa+kaada.
04.03.2021 15:09
Kuka+mun+pitäis+saada+omaks,+ja+ketä+muka+petän?
04.03.2021 15:03
Ei+kaikki+lapsettomat+naiset+ole+vapaaehtoisesti+lapsettomia.+Mutta+logiikallasi+voidaan+ajatella+niin+että+kastroimattomat+miehet+eivät+ole+oikeita+miehiä.+
En+ole+itse+tuota+mieltä,+mutta+osoitan+sillä+kuinka+järjetön+ajatuksesi+on.
04.03.2021 14:09
Mulla+on+jo+vuosia+ollut+se+tapa,+että+vieraat+tuo+tarjottavat+tullessaan.+Minä+en+tee+mitään.+Hyvin+se+on+tähän+asti+pelannut,+silloin+harvoin+kun+vieraita+käy.+Kahvin+kyllä+keitän,+mutta+jos+jotain+haluaa+syödä+sen+kanssa,+pitää+syöminen+tuoda+mukanaan.+Itse+pääosin+juon+pelkän+kahvin+ilman+mitään+lisukkeita.+Mun+on+ite+turha+ostaa+mitään+vierasvaraksi,+koska+ne+jää+yleensä+syömättä+ja+lopulta+menee+vanhaksi.
04.03.2021 14:04
Kannattaa+myös+muistaa+ettei+täällä+koskaan+pysty+tunnistamaan+täysin+varmuudella+ketään,+ja+kannattaa+muistaa+sekin+ettei+oma+kaivattu+välttämättä+edes+ole+täällä.
04.03.2021 13:37
Erilaisia+harmituksen+aiheita+on+aina+silloin+tällöin,+ja+viimeisin+iso+harmitus+oli+viime+keväänä,+kun+hermokivut+palasi+päivittäisiksi+riesaksi.+Tällä+hetkellä+harmittaa+ylösnoustessa+verenpaineen+romahtamisesta+johtuva+huimaus,+joka+toissa+päivänä+vei+ensiapuun,+kun+varmistettiin+ettei+kyseessä+ole+uusi+aivoinfarkti.+Onneksi+kuvissa+ei+näkynyt+mitään,+ja+huimauksen+syy+löydettiin.+Nyt+vain+pitää+ottaa+iisisti,+ja+toivoa+että+tämäkin+vaaraton+mutta+kiusallinen+tila+helpottaa.+
Jokaisen+kannattaakin+muistaa,+että+jos+tulee+yllättäviä+ja+itselle+uusia+oireita,+kannattaa+heti+selvittää+mistä+on+kyse,+ja+jos+äkillistä+puristavaa+kipua+tai+kaksoiskuvia+sekä+muita+sydän-+tai+aivoinfarktin+oireita+tulee+yllättäen,+silloin+on+ensimmäisenä+soitettava+112,+eikä+jäädä+odottamaan+että+oireet+helpottaisivat.
04.03.2021 13:35
Jos+haluaa+oman+kahdenkeskisen+keskustelun,+tämä+on+väärä+paikka+siihen.+Mm.+wa+ja+mese+ovat+parempia+alustoja+siihen.
04.03.2021 13:23
Lisään+sen,+että+jos+kertoja+olisi+yksi+tietty,+olisin+innoissani.+Joku+toinen,+neutraali+ja+ehkä+jopa+vähän+ahdistunut.
04.03.2021 09:48
Yllättynyt,+mutta+toisaalta+skeptinen.
03.03.2021 18:23
Osa+turkista+ajetaan+kevyemmäksi,+tassukarvat+lyhennetään+ja+pahimmat+takut+leikataan+pois,+samalla+kun+huovuttunutta+karvaa+selvitellään+ja+poistetaan+niin+korvista+kuin+mahasta.+Ihan+perushoitoa+ympäri+vuoden.+Ei+viitti+oikein+trimmaajalle+viedä,+kun+on+sen+verran+kauempana,+ja+ite+saa+koneella+helposti.+Perskarvat+vielä+lyhennetään,+niin+ei+löysä+kakka+tartu+karvoihin,+kun+pyllistää.
03.03.2021 17:29
Sivusta+muistelen+että+häntäluu+kun+murtuu+niin+se+on+kipeä+ja+pitkään.+Ite+oon+onnistunu+aikanaan+murtamaan+häntäluuni+sairaalassa+jossa+sängyssä+oli+ilmapatja.+Puoleen+vuoteen+ei+pystynyt+pitkiä+aikoja+olemaan+selällään,+kun+se+sattu+liikaa..+Voimia+jaksamiseen.
03.03.2021 14:39
Mitä+sitä+ylimääräistä+hidastelee,+kun+yleensä+tietää+mitä+tarvii+ja+mistä+ne+löytyy...kunnes+kaupassa+vaihdetaan+tavaroiden+paikkoja.+😂
03.03.2021 12:50
Toi+on+hyvä+juttu.+Se+on+se+mitä+tällä+hetkellä+tarvit.+Sen+neuvon+annan+seurattuani+vierestä+kuinka+läheinen+tuhoaa+edelleen+elämäänsä,+koska+häpeää+jotain+yli+40+vuotta+sitten+tekemättä+jättänyttä+asiaa,+ja+kuvittelee+tuhansien+ihmisten+nauravan+hänelle+hänen+selkänsä+takana,+että+kerro+terapeutille+rehellisesti+kaikista+asioista+mitä+sulla+on+ollu+tai+on+tällä+hetkellä+ongelmana.+Enkä+tarkoita+sitä+materiaa,+eli+vaatteita,+autoa+jne.+Mut+kerro+myöskin+noista+mitä+olet+saavuttanut,+kuten+se+että+olet+saanut+vakityöpaikan,+ja+että+viihdyt+siellä,+olet+lopettanut+juomisen+jne,+koska+ne+on+suuria+saavutuksia.
Muista+myös+että+heillä+on+vaitiolovelvollisuus,+joten+ei+tarvitse+pelätä+että+kertomasi+lähtee+leviämään+ympäriinsä,+joten+on+helpompi+avautua+omista+ongelmistaan,+kun+ei+tarvitse+pelätä+että+jos+kerron+niin+kohta+kaikki+tietää.+Varmasti+sulle+esitetään+sellaisia+kysymyksiä+tai+näkökantoja+mistä+et+tykkää.+Yritä+muistaa+kuitenkin+että+terapeutti+kysyy+niitä+kysymyksiä+auttaakseen+sua+selvittämään+niitä+ongelmia+mitä+sulla+on,+ja+kyselemällä+sillä+tavalla+terapeutti+saa+kokonaiskuvan+sun+tilanteesta+jotta+pystyy+tekemään+suunnitelman+siitä,+miten+niitä+ongelmia+lähdetään+purkamaan.+Missään+nimessä+terapeutit+eivät+kysy+kysymyksiään+syyllistääkseen+sua+sun+ongelmista,+joten+koita+muistaa+olla+sanallisesti+hyökkäämättä+terapeuttia+vastaan.+Tunteet+saa+kyllä+kuohahtaa,+ja+terapeutit+ovat+kuulleet+vaikka+mitä,+mutta+he+tekevät+vain+työtään,+jonka+tarkoituksena+on+ottaa+selvää+missä+ja+mikä+on+ongelmana,+ja+miten+sinä+itse+voit+ruveta+korjaamaan+tilannetta.
Et+tule+saamaan+mitään+valmista+tarjottimella+ojennettua+keinoa+tyyliin;+tässä+tämä+pilleri,+ote+se+ja+kaikki+ongelmat+häviää.+He+antavat+sulle+keinot+ja+mallin+miten+itse+töitä+tekemällä+pystyt+itseäsi+auttamaan,+ja+sitä+myöten+myös+ratkomaan+omia+ongelmia.+Kovaa+työtä+se+vaatii,+eikä+se+ole+helppoa.+Mut+ajattele+näin+motivoidaksesi+itseäsi,+että+jos+ja+kun+saat+pääsi+kuntoon,+olet+erilainen+mutta+parempi+ihminen+mitä+tällä+hetkellä,+joka+tuntee+omat+huonot+puolet+ja+yrittää+tehdä+kaikkensa+välttääkseen+niiden+esiintulon,+ja+jolla+on+paljon+annettavaa+sen+lisäksi+että+on+saavuttanut+paljon.
Jos+en+olisi+ymmärtänyt+2005+kesällä,+että+mun+on+pakko+oppia+puhumaan+niistä+vaikeista+asioista+mitä+päässä+pyörii,+tai+muutoin+palaan+samaan+tilanteeseen,+missä+olin+juuri+ennen+hyppyä;+epätasapainoinen,+arvaamaton,+toisissa+riippuva+ja+äkkipikainen,+joka+teki+impulsiivisesti+tyhmyyksiä,+ja+joka+katu+niitä+myöhemmin.+Jos+olisin+antanut+olla+psyykkeeni+sellaisena+kuin+se+silloin+oli,+en+olisi+kauaa+pysynyt+hengissä.+Mä+olen+eri+ihminen+tällä+hetkellä,+mitä+olin+silloin.+Vahvempi,+joka+tuntee+omat+huonot+puolensa,+ja+tekee+kaikkensa+pitääkseen+päänsä+kunnossa.+En+oo+saanu+diagnoosia,+mutta+viime+aikoina+kun+olen+lukenut+erilaisten+persoonallisuushäiriöiden+oireita,+olen+tunnistanut+itsessäni+lapsena+ja+nuorena+ADD+-piirteitä.+
Toivotaan+että+pääset+aloittamaan+pian,+ja+että+korona+ei+pitkitä+hirveästi+hoitoon+pääsyä.+Ja+vika+neuvo,+itse+koettu+myös;+jos+sulle+määrätään+jotain+mielialalääkkeitä,+niin+älä+Jatkan+jossittelua.+Jos+saat+lääkkeen+ja+tunnet+että+siitä+on+apua,+älä+lopeta+ilman+lupaa,+koska+jos+lopettaa+liian+aikaisin+saattaa+palata+lähtötilanteeseen.+Lopetin+maaliskuussa+2004+masennuslääkkeen+ilman+lupaa,+koska+tunsin+vointini+olevan+parempi,+enkä+tuntenut+sitä+tarvitsevani+enää.+8+kuukautta+myöhemmin+hyppäsin+kolmannen+kerroksen+parvekkeelta+itsemurhatarkoituksessa.+Nyt+olen+syönyt+lähes+16+vuotta+masennuslääkkeeitä+säännöllisesti+kesästä+2005+lähtien,+ja+voin+syödä+niitä+vaikka+lopun+elämääni,+jotta+itsetuhoisuus+pysyy+poissa,+ja+pääni+on+kunnossa.+
Lopuksi,+mikäli+pääni+ei+olisi+ollut+jo+yli+vuosikymmenen+kunnossa,+en+näistä+vaikeista+asioista+menneisyydessäni+olisi+pystynyt+kertomaan+täällä+anopalstalla,+saati+irl+kenelle+tahansa.+Saati+että+pystyisin+erittelemään+syitä+käytökselleni+kulloisessakin+tilanteessa,+ja+yrittämään+välttää+tekemästä+samoja+virheitä+uudelleen.
02.03.2021 10:43
Täyttä+asiaa+puhut.+Ei+puoliso+jaksa+jatkuvasti+kuunnella+samoja+asioita+uudelleen+ja+uudelleen.+
Tästä+syystä+mulla+on+se+ulkopuolinen+kontakti,+eli+psyk.sh+jolle+puhua,+ja+jolta+saa+erilaista+näkökantaa+omien+ongelmia+kohtaan.
01.03.2021 21:27
Minä+en+ole+ollut+päivääkään+aikuisten+oikeissa+töissä,+mistä+maksetaan+palkkaa.+Mulla+ei+ole+ollut+yhtään+työpaikkaa,+eikä+mua+enää+kukaan+tule+palkkaamaan.+Syy+sille+etten+ole+tehnyt+päivääkään+töitä,+löytyy+siitä+16+vuoden+takaisesta+hypystä,+ja+siitä+seuranneiden+vammojen+jälkiseurauksissa,+jotka+tekee+mut+työkyvyttömäksi.+
Mä+saan+nettona+suurin+piirtein+700+euroa,+josta+pitää+maksaa+vuokra+ja+säännölliset+laskut.+Jäljelle+jääneet+noin+300e+pitää+riittää+useampaan+lääkkeeseen+(kallein+on+suurin+piirtein+40€/kuukauden+satsi),+ruokaan,+yllättäviin+menoihin,+ja+seuraavat+puoli+vuotta+uuden+läppärin+osamaksun+maksu+erään,+joka+oli+pakko+hankkia+kun+vanha+hajosi.+
Muhun+nähden+sä+oot+rikas+kuin+mikä.+Jos+en+asuisi+vanhempien+omistamassa+asunnossa+heidän+vuokralaisena,+jonka+vuokra+on+soviteltu+mun+tuloihin,+asuisin+kadulla+ja+kerjäisin+ruokani.+Mulla+ei+ole+varaa+autoon+ja+etenkin+sen+käyttömaksuihin,+siispä+en+sellaista+omista.+Mun+taloudellinen+tilanne+ei+tule+koskaan+parantumaan,+sillä+en+pysty+enää+ikinä+tehdä+töitä.+
Ainoo+asia+mille+mä+voin+tulevaisuudessa+tehdä+jotain,+on+pitää+huolta+mielenterveydestäni+ja+jaksamisesta.+Siispä+mulla+on+säännöllinen+hoitokontakti+psykiatrian+avohoidon+puolella,+ja+on+ollut+jo+menneet+7+vuotta.+Sillä+mä+saan+pidettyä+pään+kunnossa.+Enkä+mä+sitä+häpee+että+mulla+on+mt-ongelmia+tai+että+mulla+on+jatkuva+hoitosuhde+psykiatriselle+puolelle.+
En+mä+oo+hullu,+mulla+on+vaan+sairaus+joka+aiheuttaa+mielialan+muutoksia,+itsetuhoisuutta+ja+suoraan+sanottuna+mulla+on+määrittelemätön+persoonallisuushäiriö,+joka+aiheuttaa+omat+ongelmansa.+Siitä+huolimatta+mä+oon+samanlainen+ihminen+kuin+kuka+tahansa,+kuten+sinäkin+olet.+Mä+vaan+pidän+huolta+siitä+etten+hankaloita+omaa+elämää+ja+aiheuta+läheisille+enempää+huolta,+mitä+olen+tähän+mennessä+tehnyt.+
Mä+oon+41-v,+joka+ei+ole+ollut+siis+päivääkään+töissä,+aiheuttanut+itse+oman+terveyden+menetyksen,+ja+tuhonnut+mahdollisuuden+parempaan+tulevaisuuteen.+Mun+yli+seittemänkymppiset+vanhemmat+hoitaa+mun+koiraa,+koska+en+siihen+itse+kykene.+
Btw,+olen+ollut+kahdella+eri+suljetulla+osastolla+toista+kuukautta+muutama+vuosi+sitten,+ja+joista+jälkimmäiseen+pyysin+päästä+itse+muutamaksi+päiväksi+viiden+viikon+opiaattivierotuksen+jälkeen,+koska+en+tuntenut+selviäväni+vielä+kotona.+Lisäksi+mulla+on+parikymppisenä++saatu+rattijuopumustuomio,+jonka+jälkeen+opin+virheestäni,+eikä+sen+jälkeen+poliisin+kirjoissa+ole+hypyn+lisäksi+kuin+yksi+selvinpäin+ajettu+kolari.+
Sulla+on+vielä+kaikki+hyvin.+Ja+kyllä+tiedän+miltä+tuntuu+kaivata+toista+ihmistä+rinnalle.+Kunhan+tiedostaa+omat+ongelmansa+ja+tekee+niiden+eteen+jotain,+sekä+pyrkii+siihen+ettei+toista+virheitään,+on+elämässä+kaikki+hyvin.+
Ja+noista+vaikeista+asioista+menneisyydessäni+mitä+oon+tälläkin+palstalla+kertonut,+kerron+myös+omalla+naamalla+ja+nimellä.+Jos+ei+ole+hyväksynyt+tekojaan+ja+menneisyyttään,+vaan+edelleen+syyttää+itseään+jostain+minkä+on+tehnyt+sairaan+mielen+päätöksestä,+ei+siitä+tule+pääsemään+koskaan+eroon.+
Työsi,+vaatteesi,+autosi,+hajuvetesi+ja+kaikki+muut+kertomasi+asiat+ovat+vain+materiaa,+jotka+on+korvattavissa.+Se+mitä+löytyy+sun+pään+sisältä+on+asia,+jonka+pitää+olla+kunnossa,+jotta+itse+on+kunnossa.+Ja+mikäli+se+ei+ole+kunnossa,+kuten+käy+sun+kymmenistä+ellei+sadoista+kirjoituksista+selväksi,+se+on+asia+joka+sun+pitää+ensimmäisenä+hoitaa+kuntoon.+
Minä+jos+kuka+tiedän+mitä+on+kun+oma+pää+ei+ole+kunnossa.+Jos+sun+pää+ei+oo+kunnossa,+miten+sä+kuvittelet+että+materia+ja+tavarat+korvaa++järkevästi+käyttäytyvän+mielen.+Mä+sanon+sulle+suoraan+ja+raa'asti,+koska+mikään+muu+ei+enää+tehoa,+ja+siksi+että+kirjaimellisesti+tiedän+omasta+kokemuksesta+mistä+puhun.+
Ja+mitä+tulee+sun+oppimisvaikeuteen,+niin+minä+reputin+äidinkielen+ainoana+aineena+kirjotuksissa.+Lukioon+menin+pelkän+musikaalin+takia.+Mulla+itellä+oli+vaikeuksia+oppia+koulussa.+Matikassa+mekaaniset+laskut+oli+helppoja,+mutta+sanallisia+mä+en+tajunnut+ollenkaan+siitä+huolimatta,+että+ne+olisi+olleet+vaikka+kuinka+helppoja+muiden+mielestä.+Mikään+ei+meinannut+jäädä+päähän,+ja+mulla+palo+hermot+jos+vähänkin+opettaja+patisti+yrittämään+silloin+kun+en+osannut.+Mä+oon+lähteny+monet+kerrat+ovet+paukkuen+luokasta+pihalle.+Vielä+23-vuotiaana,+jolloin+pitäisi+olla+jo+aikuinen.+
Et+sä+oo+ainoo+jolla+on+ollut+elämässä+ongelmia.+Mutta+sä+oot+jo+aikuinen+ja+yli+kolmekymppinen,+ja+sun+pitäis+tajuta+hakea+itse+apua+jos+jokin+asia+on+vaikeaa.+Mä+oon+pelännyt+koko+tän+helvetin+päivän+että+saan+toisen+aivoinfarktin+kolmen+vuoden+sisään,+ja+joudun+soittamaan+ambulanssin+itelleni+kun+huimasi+ja+voimat+meinas+loppua.+Onneksi+olo+parani.+Mut+se+siitä.+Sen+pelon+kanssa+mun+on+elettävä.+Ja+infarkti+oli+syy+miksi+vihdoin+ja+viimein+lopetin+vuosi+sitten+tupakoinnin+yli+22+vuoden+jälkeen.
01.03.2021 18:43
Jonkin+verran+kun+asumistuki+tuli+tänään,+pikkasen+enemmän+ylihuomenna,+mutta+kokonaisuudessaan+alle+köyhyysrajan.
01.03.2021 13:50
Itse+asiassa+vaikka+kaivattu+on,+en+tiedä+miltä+hyllyltä+hänet+löytäis.+
Minut+taas.....🤔+ei+välttämättä+miltään,+koska+saattaisin+vain+nopeasti+vilahtaa+hyllyjen+ohi+napeten+ohimennen+tarvittavat+ostokset.+Mun+keskimääräinen+kauppareissu+kestää+10+minuuttia+alkaen+siitä+kun+suljen+kotioven,+ja+päättyen+siihen+kun+avaan+kotioven.+Enkä+omista+autoa,+ja+lähin+kauppa+on+melkein+kotini+vieressä+noin+50+metrin+päässä.
01.03.2021 13:48
Tutulta+kuulostaa.+Onnea+jaksamiseen.
01.03.2021 11:57
Hyvä+asenne+sulla.+Kun+on+pitkään+ollut+yksin,+on+oppinut+nauttimaan+niistä+sinkkuuden+helmistä,+mutta+kuitenkin+jokaisella+on+jossakin+määrin+tarve+toisesta+ihmisestä.+
En+mäkään+luovuttanu+ole+kenenkään+suhteen,+mutta+tiedän+omat+realiteetit,+ja+sen+mihin+pystyn+ja+mihin+en.+Aika+näyttää.+Sillä+olen+täälläkin+sanonut+etten+etsimällä+ketään+etsi,+eli+en+mene+mihinkään+deittipalveluihin+kun+ne+ei+kiinnosta,+mutta+jos+irl+joku+tulee+vastaan+ja+tunteet+on+molemminpuoliset,+en+estele+vaan+annan+palaa.
28.02.2021 20:16
72 / 86