Jos joku tulisi just nyt luoksesi kotiisi kylään niin mitä saisi kahvin kanssa tai ruuaksi eli oletko juuri valmistamassa ruokaa vai mitä kaapistasi löytyy eli mitä tarjoaisit
Mitä saisi
44
56
Vastaukset
- Anonyymi
Oon jo syöny. En tarjoaisi mitään
Mulla on jo vuosia ollut se tapa, että vieraat tuo tarjottavat tullessaan. Minä en tee mitään. Hyvin se on tähän asti pelannut, silloin harvoin kun vieraita käy. Kahvin kyllä keitän, mutta jos jotain haluaa syödä sen kanssa, pitää syöminen tuoda mukanaan. Itse pääosin juon pelkän kahvin ilman mitään lisukkeita. Mun on ite turha ostaa mitään vierasvaraksi, koska ne jää yleensä syömättä ja lopulta menee vanhaksi.
- Anonyymi
Just nyt, mä olen vielä töissä, eikä tänne tule yksikään vieras... korona aikaa eletään ja turvallisuus on ensisijainen vanhusten parissa työskennellessä. Kello kahden raportti ja kahvitauko pidetty, iltavuoro aloitti työt ja mä olen lähdössä kotiin.
Possunniskaa on kotona jääkaapissa valmiina, pitää vain lämmittää nyhtöpossua ja tehdä pottumuusia. Silppusalaatti taitaa olla jo syöty lounaalla, joten teen salaatin tuore kurkusta, vesimeloonista ja porkkanaraasteesta...salsa tyyppisesti. Herneitä nyt on melkein aina, luultavasti tänäänkin ruokapöydässä. Kahvi ja pipareita jälkkärinä.
Siinä menu, jota mun perheeni syö tänään päivällisenä/illallisena n. klo 18.
Luultavasti tähän aikoihin systeri paistaa blinejä, ainakin mä tein eilen illalla tattarijauhoist/vehnäjauhoista blinitaikinan ja jätin sen työpöydälle yöksi, aamulla nostin kattilan kansineen jääkaappiin. Sovittiin et systeri paistaa siitä lettuja, saavat teen kanssa keskellä päivää; edes jotain haukattavaa.
Enkä muuten ota kotonakaan vieraita vastaan, videopuheluita tulee ainoastaan harrastettua kavereiden kesken. Mulla on kotona: vanhempani, nuorin sisareni, sekä kissa ja koira, joten ihan riittävästi sielläkin seuraa.
Töissä taas; työkaverit ja hoivan vanhukset, joten juttuseuraa on riittävästi, silti mä eksyn aina välillä tännekin turisemaan.
trollikka - Anonyymi
Sokeria ja maitoo halutessaan, ei muuta.
- Anonyymi
Pakastimessa on yleensä aina jotain lihaa, broileria, pakastekorvapuusteja. Kaapissa hernekeittoa, kauraryynejä. Kananmunia on nyt, kun olivat tarjouksessa 3 pakettia 2,50 euroa, vaikka lättyjä, uunipannukakkua vois tehdä siis. Yleensä jäätelöäki on, nyt poikkeus. Ja hillo kyllä ehtii loppua aina välillä. Toissavuotisia karpaloita pakastimessa, mikrossa voi tehdä hilloa nopeasti. Mätiä olis, blinejäkö sen kans tarjotaaan creme fraichea ei kyllä ole juuri nyt. Kaurakeksejä, itselle ei kannata pitää turhan hyviä keksejä, ettei tule ahmittua. Nyt olis niiden kans ananastuorejuustoa, se oli hyvää pipareiden kans. Hapankorppujaki on, nekin menee kyllä voin ja juuston kans kahvin kyytipoikana. Ja olis oikein kahvipapuja, jauhettavia ja myllyki on. Jotain ihme suklaamoussejauhettaki taitas olla, ei oo kyllä maistanu onko syötävää. Eihän ruuasta tartte nykyään edes maksaa.
- Anonyymi
"Mätiä olis, blinejäkö sen kans tarjotaaan creme fraichea ei kyllä ole juuri nyt."
Mulla oli vähän suolattua mateen mätiä, silputtua punasipulia ja smetanaa varattuna jääkaapissa.
Siellä ne ovat vieläkin, olivat syöneet blinit mansikkahillon ja ja vaniljajäätelön kanssa.
Systeri ei ole tottunut blineihin ja pani ne tarjolle samoin kuin lätytkin, hillon kera. Faija oli vielä kaivanut pakasteesta avatun vanhan ajan vaniljajäätelö rasian.
Mulla perunat ja porkkanaa kiehumassa, teen pottumuusin ja lämmitän nyhtöpossua juures kastikkeessa. Systeri silppuaa melonia ja kurkkua, mä raastan kohta pari pientä makeaa porkkanaa siihen lisukkeeksi. Grandy smits omenat on syöty täällä päivän aikana, ett se siitä!
Öljypohjaista salaattikastiketta on valmiina vielä pullossa, muistaakseni. - Anonyymi
Niin noita ruokavarastoja inveteeratessa tuli kellariki mieleen, siellä on noin 100 pulloa keitettyä mustikkaa, noin 50 litraa sieniä purkeissa, tynihillooki, toissakesäistä omenamehua. On tässä keräilty tyyneyttä ja rohkeutta siellä visiteeraamiseen, kun myyrät löytäneet sinne tien. Takaraivossa kaivertaa ajatus vipeltäjästä nousemassa jalkaa pitkin, raadoista yms....
- Anonyymi
Eilen tehtyä italianpataa löytyy ja sitä täällä tänään syödään. Illemmalla paistan tuon leivä, joka nyt on kohoamassa. Kahvi kanssa pala sitä ja voita päälle. Jos makeaa haluaa niin voi saada pari palaa suklaata.
- Anonyymi
Miksi voi saada vain pari suklaa palaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi voi saada vain pari suklaa palaa
No kun ei sitä kovin montaa palaa ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun ei sitä kovin montaa palaa ole.
Tuo on hyvä syy niin luulin että kaksi fazerin sinistä suklaalevyä ja ei liikene kuin max 2 palasta tai yksi palanen joka puolitettu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on hyvä syy niin luulin että kaksi fazerin sinistä suklaalevyä ja ei liikene kuin max 2 palasta tai yksi palanen joka puolitettu
Italian pata kyllä maistuis
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ... eikö tuo välillä ole vähän ole se suuri ongelmas. Tuppaat helposti ajattelemaan pahimman kautta. Sen sijaan, että aattelet sulle annettavan kaikki se vähä mitä löytyy ninn aattelet, että sulta pimitetään kymmenkertanen määrä. Eiks se oo pitemmän päällä vähän rankkaa ajatella aina pahaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ... eikö tuo välillä ole vähän ole se suuri ongelmas. Tuppaat helposti ajattelemaan pahimman kautta. Sen sijaan, että aattelet sulle annettavan kaikki se vähä mitä löytyy ninn aattelet, että sulta pimitetään kymmenkertanen määrä. Eiks se oo pitemmän päällä vähän rankkaa ajatella aina pahaa?
Ei vaan ajattelin onko toinen ahne tai ahmija eli vaikka olis 2 suklaa levyä niin ei suo toiselle kuin yhden palan ja itse syö loput vai jakaako puoliksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan ajattelin onko toinen ahne tai ahmija eli vaikka olis 2 suklaa levyä niin ei suo toiselle kuin yhden palan ja itse syö loput vai jakaako puoliksi
Niin, heti ajattelit negatiivisesti vaikka toinen vähistään tarjosi. Ei ole kovin kivaa tollanen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joo, on sekin hieman ärsyttävää, jos itselle juurikin riittäisi se pari palaa kahvin kans, vaikka ihan siitä kokonaisesta levystä. Mutta toisella on suklaahimo sitä laatua, että syö levyn aina kerralla. Pitäisikö joka päivä ostaa uusi levy saadakseen kahvin kanssa nuo pari suklaapalasta. Vai lopettaaakko ärsyyntyneenä suklaanosto kokonaan.
- Anonyymi
Ei mitään. Jos joku sattuu yllättäen tulemaan, hän kyllä tietää tuoda syötävät mukanaan.
- Sheena- Anonyymi
Mitä jos yllättäen tuleekin kiva vastakkainen sukupuolinen sinkku käymään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä jos yllättäen tuleekin kiva vastakkainen sukupuolinen sinkku käymään
Ei mitään, sama meininki. Eväät mukaan.
Vai meinaatko että joku täysin tuntematon sinkku tulisi soittelemaan ovikelloa? Joo, todellakaan en avaisi ovea.
Vastakkainen sukupuoli särähtää pahasti korvaani. Sukupuolia on enemmän kuin kaksi eikä ne ole toisilleen vastakkaisia.
- Sheena
- Anonyymi
Punkkua ja lihaa.
Kahvia ja kohta on vohveleita, taikina on jo valmis. Niitä hillon ja kermavaahdon kera, jos kelpaa.
- Anonyymi
Kyllä maistuisi
Nyt tällä hetkellä ei mitääm, mutta vielä tän illan aikana ehkä voileipää tai sitten tuosta pöydältä näkkileipäpaketista Vaasan pieni pyöreä monivilja -näkkileipiä. Mutta musiikkia saisi kuunnella, juuri nyt Deep Purplen levy "Burn" ja nyt kappale "Mistreated.
- Anonyymi
Näkkileipää ja vettä aika ankeaa
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Jep, vankilaolosujteet =D
Eli joku kiva sinkkumies tulee luoksesi niin hän tutustuu loppu elämänsä vankilaan ja selliin ja vangin vartiaaseensa
Anonyymi kirjoitti:
Eli joku kiva sinkkumies tulee luoksesi niin hän tutustuu loppu elämänsä vankilaan ja selliin ja vangin vartiaaseensa
Suurinpiirtein =D No, ei vaan. Tutustuu esim. erilaisiin bändeihin ja artisteihin. Ja saa upputua kukkakuoseihin. Ja saa näkkileivän kanssa vaikka vähän olutta ja ehkä juustoa =D
Anonyymi kirjoitti:
Ei, saa maukasta kotiruokaa. Ja hyvää musiikkia.
- Anonyymi
Ruisleipää juustolla.
- Anonyymi
Pitsaa ja olutta
- Anonyymi
Mies saisi ruuaksi lasagnea, kahvin kanssa jätskiä 😁
- Anonyymi
Ihana kompo
- Anonyymi
Kahvin kans nautittavaksi löytyy pakasteesta itsetehtyä pullaa ja ruuaksi löytyy myös jotain pakkasesta. Jos ei tykkää pullasta löytyy keksejäkin.
- Anonyymi
Kahvihyvää ei ole ja suklaat söin juuri kahvin kanssa loppuun.
Ruokana on seuraavaksi (kun ehdin tekemään / voitais yhdessä tehdä)
Hunajaista hapankaalilihapataa (makeaa ruokaa ja hyvää).
Vaihtoehtoja ja/tai, miten vain
Parsakaalisipulimunakas
Jos et niistäkään tykkäis, aineita olis sit vielä
Riisipuuroon
Perunakalalaattikkoon
Valkosipuliperunoihin
Lettuihin tai pannareihin
Kaurakekseihin / Maissikekseihin
Hernekeittoon ja sämpylöihin tai leipiin
Marjakiisseleihin / mehuihin
Kuivakakkuun
jne. En viitsi käydä katsomassa.
Kyllä niillä 2vk-1kk elää.
Pähkinöitä, rusinoita, sipuleita, omenoita, siemensekoitus (ihmisille tarkoitettu). Lemmikille löytyy kuukaudeksi ruokaa ja herkkutikkuja.
Ja, en ole lihonut. Olen laihtunut. Syön pääosin kerran päivässä joskus 2 kertaa jos on kevyempää ruokaa tai vähän. Siinä välillä kahvia.
Mut jos saisin päivänkin aikaa, hankkisin paistinlihaa ja sitä perunoiden Ja/tai riisin kanssa saisit. Jotain salaattia myös.
Mitä kyselijältä itseltään löytyisi? - Anonyymi
Vähän riippuu voitko syödä kalaa vaiko lihaa tai oletko kasvissyöjä. Itse laittaisin leivitettyä possuleikettä, herkkusienikastikkeen ja perunamuussia, tai lihamureketta, salaattia, hilloa ja jälkkäriksi vaikkapa mansikka-maitokiisseliä kerroksittain. Löytyy lohtakin pakastimesta ja muutakin kalaa jos kala maistuu paremmin.
Kahvin kanssa jotakin tekemääni hillopullaa tai kanelikiekkoja tai kääretorttua. - Anonyymi
Kahvit tarjoaisin ja jos nainen tulee kylään niin sänkyyn houkuttelisin.
- Anonyymi
Jääpaloja jäähdyttelyyn.
Jos joku tulisi nyt kylään voisin tarjota mansikoita ja Frissantinoa. Hyvä viini ja halvempi kuin shamppanja.
- Anonyymi
Kelpaa, lähden heti tulemaan, oon siellä pian.
Anonyymi kirjoitti:
Kelpaa, lähden heti tulemaan, oon siellä pian.
No eipä näkynyt yhtään anonyymiä soittelemassa ovikelloani - mikä harmi.
Tosin olin tuolloin jo vällyjen välissä. Valitettavasti yksin..
- Anonyymi
Just otin uunijuuston uunista. Ostin kaks litraa sonnintöyssyä, eli ylämaanlehmän ternimaitoa. Pakastemansikat ovat vielä kohmeisia, taidan sotkea niitä hillon joukkoon.
Nähtäväksi jää, syökö mun systeri uunijuustoa ja minkä verran, ei ole ennen maistanut kyseistä herkkua.
Tänään on totuuden päivä, jää nähtäväksi; uppooko vai ei!
trollikka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61967- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos77881EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta101828Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684