Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpsislöpsis
profiilit
Höpsislöpsis
Höpsislöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
3519
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Arvasinkin,+että+et+pysty+vastaamaan+noinkaan+yksikertaisiin+kysymyksiin!+
Toistan+lyhyesti:+Miksi+teidän+mielestänne+Johanneksen+evankeliumi+on+kirjoitettu+kun+se+syö+pohjaa+teidän+uskomukseltanne,+jonka+mukaan+Jeesus+EI+OLE+Jumala?
19.01.2022 17:25
Mistä+valheesta+muka?+SINÄ+olet+jäänyt+valheista+kiinni.+Valehtelit+mm.+että+Raamtussa+ei+ole+homojen+tappokäskyä,+vaikka+kaikki+voivat+lukea+sen+sieltä!
19.01.2022 17:22
Paljon+parempi+kuin+sinä,+joka+et+uskalla+käydä+Raamattua+hyvin+tuntevien+teologien+luennoilla+ja+joka+et+osaa+lukea+esim.+ilmiselvää+homojen+tappokäskyä!
19.01.2022 17:20
Niin+on+ja+se+on+suomennettukin+jokunen+vuosi+sitten.+Kyllä+se+hallintoelin+(tarkistin,+että+nykyisin+ei+puhuta+hallintoneuvostosta)+on+sinulle+hyvin+vihainen,+kun+valehtelit,+että+v.+1933+suomalainen+käännös+on+valittu+maailman+tarkimmaksi.
19.01.2022 17:17
>+Vastaa+mitä+v,+1933+Raamattu+sanoo+aloituksen+kysymykseen.
Hallintoneuvosto+ei+käytä+sitä+Raamattua.
V.+1933+Raamattu+ei+sano+aloituksen+kysymykseen+yhtään+mitään!+Se+ei+kerro+MAP-kirkosta+eikä+Amerikan+teräksestä,+silkistä,+hevosista+eikä+elefanteista.
19.01.2022 17:15
Eikö+se+nyt+ole+päivänselvää,+että+en+minä+mikään+jehnu+ole?
19.01.2022 16:59
Se+maailmankaikkeus+jonka+havaitsemme+laajenee+joka+tapauksessa.+Siitä+on+todisteena+mm.+punasiirtymä.+Jos+sitä+epäilee,+silloin+onkin+urpo.+Jos+on+jotain+muuta+olemassa+se+on+asia+erikseen.
19.01.2022 16:49
Smithin+jutut+moninainteineen+ja+taika-alusvaatteineen+ja+luulihaklönttijumalineen+ovat+kaukana+syvemmistä+totuuksista!
19.01.2022 16:35
Jaa,+täälläkin+se+Olli+heiluu...+Sinä+väitit+ennen+mormonismipalstalla,+että+punasiirtymä+johtuu+siitä,+että+jokin+kohde+liikkuukin+sivusuunnassa+meihin+nähden+(siis+kiertää),+joten+punasiirtymä+ei+välttämättä+johdu+etäisyyden+kasvamisesta.+Kun+sitten+väänsin+rautalangasta,+että+punasiirtymässä+on+kyse+samasta+Dopplerin+ilmiöstä+kuin+ambulanssin+äänessä+ja+ambulanssin+ääni+ei+"veny"+yhtään+sen+pyöriessä+ympärillämme+vaikka+vauhti+olisi+miten+hitonmoinen,+otit+siitä+opiksesi+ja+poistit+kotisivuiltasi+sen+hölmöilyn.+Sinun+pitäisi+kiittää+minua!+EN+valitettavasti+jaksa+seurata+sinua+joka+palstalle+opettamaan,+joten+joudut+kärsimään+hölmöilyjesi+seuraukset.+Tuosta+sivuttaisliikkeestä+voisi+tietysti+spekuloida+sillä+tavalla,+että+onhan+paljon+ilmiöitä,+joissa+on+erilainen+kiertonopeus+sen+mukaan,+että+millä+etäisyydellä+jonkin+keskustasta+ollaan.+Näin+ollen+jos+itse+seisoo+kohteen+ulkoreunalla+ja+katsoo+nopeammin+kiertävää+pistettä+sisemmässä,+tuleehan+siihen+punasiirtymä+kun+se+etääntyy,+vaikka+itse+kohde+ei+kasva.+MUTTA+yhtä+paljon+on+vastaavasti+sinisiirtymää,+koska+tietenkin+on+myös+pisteitä,+jotka+tulevat+sinua+lähemmäksi.+
Enempää+ei+ole+nyt+aikaa+puuttua+Ollin+tähän+hölmöilyketjuun+ainakaan+tällä+kertaa.
19.01.2022 08:24
Olli+selittää,+että+on+mahdotonta,+että+joskus+ei+olisi+ollut+mitään+olemassa.+Kyse+on+amerikkalaisen+uskonlahkon+läpitunkeman+ja+Joseph+Smithin+sanoihin+uskovan+henkilön+rajallinen+näkemys.+Siinä+tulee+esiin+myös+uskontojen+ero.+Itäisissä+uskonnoissa+ajatellaan+laajemmin.+Eikä+edes+tarvitse+mennä+sen+itäisempään+uskontoon+kuin+ortodoksisuuteen.+Siinä+esim.+kysymys+Jumalan+olemassaolosta+ei+ole+relevantti,+koska+Jumalalla+on+samanaikainen+sekä+olemassaolo+että+ei-olemassaolo,+koska+Jumala+on+kaikkien+olemassa+olevien+asioiden,+jopa+itse+olemassaolon+yläpuolella.+Siinä+on+melkoinen+ero+mormoni-Ollin+luulihaklönttijumalaan,+joka+asustelee+jossain+Kolob-tähden+tienoilla.+
Myös+hiukkasfysiikassa+tunnetaan+jossain+mielessä+samanaikainen+olemassaolo+ja+ei-olemassaolo.+Myös+aineen+häviämättömyyden+laki+on+varsin+kätevä+tutkittaessa+kemiallisia+reaktioita,+mutta+todellisuudessa+sellaista+lakia+ei+ole+olemassa,+koska+fysiikassa+se+ei+päde.+Eikä+edes+varsinaista+ainetta+ole+olemassa,+vaikka+on+kätevää+puhua+atomeista+joissa+on+ytimessä+olevia+hiukkasia+ja+niitä+kiertäviä+hiukkasia.+Kysymys+on+pikemminkin+vuorovaikutuksista,+kuten+esim.+supersäieteoriassa.+Ja+kun+mennään+aineeseen+ja+antiaineeseen+(joita+ei+siis+itseasiassa+ole+edes+olemassa),+voidaan+jatkaa+ajatusleikkejä+loputtomiin.+
Olli+syyttää+muita+paikalleen+jämähtämiseen,+mutta+todistelee+kaiken+aikaa+itse+olevansa+sellainen+jämähtäjä.+Toki+jos+jotain+aitoa+uudenlaista+etsintää+ja+selityksiä+on,+ne+ovat+aina+tervetulleita.+Kyllä+BB:nkin+saa+haastaa,+mutta+se+olisi+syytä+tehdä+uskottavasti.
18.01.2022 21:08
>++Ei+siellä+mitään+nuorta+universumi+ole+joka+suunnassa.
Mitähän+tuolla+mahdat+tarkoittaa?+Ennen+selitit+että+mikäli+alkuräjähdys+on+ollut,+sille+pitäisi+voida+osoittaa+suunta+taivaalla.+Liittyykö+tämä+nyt+tuohon+samaan+sekoiluusi,+jonka+jo+luulin+opettaneeni+sinulle+tyhjentävästi+4D:n+avulla.+Nyt+olet+sitten+ITSE+ottanut+tuon+4D:n+selityksiisi+tarkentamatta+kuitenkaan,+että+mitä+sillä+tarkalleen+ottaen+tarkoitat.
18.01.2022 20:46
Vastaus+on+tullut.+Muiden+syiden+joukossa+on+aivan+ilmeistä+että+yksi+kirjoittajista+halusi+ympätä+kreikkalaisen+Logos-opin+kristinuskoon.+Hän+on+tuntenut+kreikkalaisen+filosofian+ja+huomannut+yhteyden,+jonka+on+halunnut+tuoda+kirjoituksissaan+esiin.+Nimenomaan+Johanneksen+evankeliumin+yksi+kirjoittaja+liitti+jumaluuden+Jeesukseen+tuon+kreikkalaisen+filosofian+myötä,+jopa+vastoin+Jeesuksen+(Raamatun+mukaan+sanomien)+omien+sanojen+vastaisesti.+Siitä+tuli+sitten+melkoinen+ongelma+monoteistiseen+uskontoon.+Ongelma+ratkaistiin+keinotekoisesti+paljon+myöhemmin+kolminaisuusopilla,+josta+siitäkin+tuli+ristiriitaa+idän+ja+lännen+kirkkojen+välille+ja+jota+jehnut+eivät+hyväksy+ollenkaan.+
Jehnuillehan+tuo+Jeesuksen+"korottaminen"+Jumalaksi+on+kiusallinen+juttu+eivätkä+he+sitä+hyväksy,+joten+hallintoneuvostolla+on+selittelemistä+nimenomaan+Johanneksen+evankeliumin+sanoissa.+
Vaikka+tämä+ei+ole+jehnupalsta,+SINÄ+nimenomaan+voisit+valaista+tuota+Johanneksen+evankeliumin+ongelmaa,+että+miksi+se+on+kirjoitettu+ja+miksi+yksi+kirjoittaja+on+päästellyt+suustaan+sellaisia,+että+Jeesus+muka+on+Jumala,+kun+Hän+ei+sitä+teidän+oppinne+mukaan+ole.
18.01.2022 20:40
Vastaus+on+tullut,+mutta+se+ei+ole+hallintoneuvostosi+hyväksymä+vastaus.
Pystyykö+Jumala+luomaan+niin+suuren+kiven,+että+ei+jaksa+nostaa+sitä+itse?
18.01.2022 20:29
Olen+vastannut+sekä+perusteellisesti+että+lyhyesti,+mutta+sinä+odotat+hallintoneuvoston+vastauksia+MINULTA.+Ne+sinä+saat+antaa+ihan+itse,+jos+et+pelkää,+että+niille+naurettaisiin+kuten+hallintoneuvoston+muille+jutuille+ja+oppimuutoksille.+Huvittavia+ovat+mm.+muutokset+koskien+144+000+henkeä.+Äkkiä+muistellen+sitä+on+jouduttu+muuttamaan+jo+ainakin+kaksi+kertaa!+Eikö+se+ole+melkoisen+noloa?+Eikö+ole+hankalaa,+kun+teidät+on+ohjelmoitu+uskomaan+tietyt+selitykset+ja+opit+ja+sitten+ne+ykskaks+muuttuvatkin+hallintoneuvoston+päätöksillä.+
Kun+keskustelin+jehnujen+kanssa,+he+vakuuttivat,+että+harmagedonin+tullessa+on+hengissä+vuonna+1914+eläneitä+ihmisiä.+Luonnollisesti+sekin+meni+perseelleen,+joten+hallintoneuvoston+piti+taas+kerran+muuttaa+oppia!+Se+tehtiin+jo+hyvissä+ajoin+eikä+jääty+odottamaan,+että+se+viimeinen+tuona+vuonna+syntynyt+kuolee.+Se+olisi+ollut+liian+noloa.+
Mormonit+eivät+myönnä+muuttavansa+oppejaan,+mutta+noloa+on+sekin,+kun+mm.+pikkutyttöjen+moninaintioppi+ei+ole+muuttunut,+mutta+se+ei+ole+toistaiSEKSI+voimassa.
18.01.2022 20:27
Et+kysynyt+juutalaisten+historiasta,+mutta+minä+arvelin,+että+se+voisi+olla+mielestäsi+yksi+Raamatun+kirjoittamisen+syy.+Ja+jos+ei+sinun+mielestäsi,+monien+muiden+mielestä+se+voisi+olla.+
Jos+pelastusoppi+ei+sinun+mielestäsi+ole+oleellinen+Raamatun+kirjoittamisen+syy,+olet+aika+lailla+eri+mieltä+teologien+kanssa.+
Ai+niin.+Eiväthän+jehnut+saa+puhua+Jeesukseen+liittyvistä+asioista.+Ettehän+te+raukat+saa+edes+viettää+joulua.+Jopa+pakanat+voivat+viettää+joulua+mielin+määrin.+Kiinassa+joulu+on+erittäin+näkyvä+ilmiö+katukuvassa+ja+tavarataloissa,+vaikka+luonnollisestikaan+se+ei+ole+edes+vapaapäivä,+koska+Kiinassa+kristittyjä+on+vain+pari+prosenttia+väestöstä.+
Olisi+mielenkiintoista+kuulla+se+hallintoneuvoston+vastaus+esittämääsi+kysymykseen,+koska+se+arvatenkin+poikkeaa+teologien+vastauksista.+Jostain+syystä+vain+panttaat+sitä.
18.01.2022 20:17
Lisäyksenä+tuohon,+että+aiemmin+valehtelit,+että+suomalainen+v.+1933+käännös+on+todettu+tutkijoiden+taholta+maailman+tarkimmaksi+raamatunkäännökseksi.+
VARO+SANOJASI!
Jos+hallintoneuvosta+tai+joku++suomalainen+lahkosi+johtohenkilö+saa+tietää,+että+sinun+mielestäsi+suomalainen+käännös+hakkaa+hallintoneuvoston+hyväksymän+jehnujen+OMAN+käännöksen+(Uuden+maailman+käännös),+voit+joutua+tervehtimiskieltoon+ja+pahimmassa+(tai+siis+parhaassa)+tapauksessa+sinut+erotetaan+jehnulahkosta!
18.01.2022 20:06
Sinähän+omien+sanojesi+mukaan+et+uskalla+mennä+teologien+luennoille!+Raamatun+tuntemuskesi+on+vain+hallintoneuvoston+selitysten+varassa!+Siksi+uskot+niinkin+tyhmiin+selitykseen+kuin+verensiirtokieltoon+ja+omien+sukulaistenkin+tervehtimiskieltoon!
18.01.2022 20:02
Tuo+on+täysin+oikea+vastaus.+Minä+en+ryhdy+tutkimaan+ja+toistamaan+hallintoneuvoston+vastauksia,+jotka+ovat+oletettavasti+jotain+sellaista+luokkaa,+että+Jumala+antoi+nuo+kirjoitukset+jotain+tiettyä+tarkoitusta+varten.+En+usko+niin+paskamaiseen+Jumalaan+kuin+mikä+jehnulla+on,+joten+en+ryhdy+jehnujen+selityksiä+toistamaan+vaikka+ne+tietäisinkin.
18.01.2022 19:54
Miksi+et+vastaa+minun+kysymyksiini?+Miksi+et+voi+mennä+kenen+tahansa+teologin+luennolle?+Mikä+sinua+pelottaa?+Sieltä+voisit+saada+OIKEAT+vastaukset+esittämiisi+kysymyksiisi.+Jos+eivät+ne+tulisi+suoraan+luennon+aikana+esiin,+voisit+kysyä+niitä+luennon+jälkeisessä+keskustelussa+tai+vaikka+ihan+yksityisesti+luennoitsijalta+kysymällä.+
Hallintoneuvosto+käyttää+tietenkin+englanninkielistä+"Uuden+maailman+käännöstä".++Suomalaisista+jehnuista+en+tiedä.+Pääosin+keskustelin+heidän+kanssaan+jo+ennen+v.+1992+käännöstä.+Mm.+sinä+todistat+nyt,+että+hyväksytte+vain+vuoden+1933+käännöksen.+Mutta+suomalaisella+käännöksellä+ei+pitäisi+olla+suurta+merkitystä,+koska+hallintoneuvoston+selityksethän+kumoavat+kaikki+muut+käännökset,+paitsi+eivät+tuota+em.+heidän+omaa+käännöstään.
18.01.2022 19:52
Olen+vastannut+kaikkiin+kysymyksiisi,+mutta+luonnollisesti+vastaukseni+on+erilainen+kuin+hallintoneuvoston+vastaukset.
Vastustan+kaikkea+pahuutta,+niin+mormonismia+kuin+homousfobiaakin.+Jos+se+on+sinusta+kiusantekoa,+en+voi+auttaa.
Vastaa,+että+joko+olet+lopettanut+vaimosi+hakkaamisen.+
Vastaa+myös,+että+pystyykö+Jumala+luomaan+niin+suuren+kiven,+että+ei+itse+jaksa+nostaa+sitä.
18.01.2022 19:42
2 / 176