Vapaa kuvaus

Aloituksia

8

Kommenttia

25

  1. Kenties+voisit+ensin+sivistyä+ja+jättää+nuo+v-sanat+pikkulasten+ongelmaksi.+Itse+90-luvun+alkupuolella+armeijassa+ja+en+muista+kuin+pari+kolme+parin+päivän+lomaa+koko+palveluksen+aikana.+Mutta+silloinhan+ei+ollut+tyttöjä+armeijassa+(en+todellakaan+ymmärrä+miksi+he+ovat+kiinnostuneet+ollenkaan+asepalveluksesta+ja+-käytöstä),+eikä+ollut+paha+pandemiatilanne+joka+varmasti+on+painajainen+armeijassa+tällä+hetkellä+niin+psyykkisesti+kuin+fyysisesti.+Tsemppiä!+Ja+muistakaa,+että+on+suuri+ero+ampua+maalitauluja+päin+verraten+oikeisiin+ihmisiin.
  2. Kokemuksella+ja+kärsimyksellä:+ei+mitkään+muut+konstit+auta,+kuin+ilmanlämpöpumppu.+Itse+en+hinnan+ja+ongelmien+takia+hanki,+mutta+sain+selville+trikin,+joka+TOIMII.+Mitkään+kaihtimet+tai+pienet+tuulettimet+tai+pimennysverhot+tai+muut+kehnopehmoideat+ei+toimi.+Tässä+pitää+ymmärtää+tuulenvirtauksen,+talon+rakenteiden+lämpeneminen,+sisä-+ja+ulkolämpötilan+ero.+Tässä+pari+vinkkiä,+jotka+HUOM+ovat+monesti+talojen+järjestyssääntöjen+vastaisia,+mutta+vartioiden+toimivat+erittäin+tehokkaasti,+kunhan+teet+nämä+anonyymisti+ja+koko+ajan+vartioiden+rapputilannetta.+Ongelmana+meillä+on+tupakointi,+joka+vielä+sekin+lisää+ongelmia+EIKÄ+SUOMEN+HALLITUS+VIELÄKÄÄN+OLE+KIELTÄNYT+SAIRAUKSIA,+VIRUKSIA+JA+COVID19+levittävää+kerrostalotupakointia!!!Joten+asiaan:Trikki+on+tämä:+tehokas+läpivirtaus.+Jos+huoneistossa+on+28,5+kuten+meillä,+ja+ulkona+vaikkapa+24,+ota+lämpömittari+käteen+ja+seuraa+sitä+-+varmaksi+todisteeksi.Yöllä:+avatkaa+kaikki+pienet+ikkunat+(nyt+on+valitettavasti+vain+olla+piittaamatta+tupakansavusta)+ja+avatkaa+ulko-ovi+rappuun+n.+5+cm.+Huomaatte+-+jos+toimii+-+että+virtaus+menee+ikkunoista+rappuun+erittäin+tehokkaasti,+n.+1-2+t.+aikaa+niin+sain+lämpötilan+laskemaan+2+astetta.+Toinen+trikki+on+tämä:+avatkaa+päivällä+rapun+oven,+kun+on+varjopuoli.+Avatkaa+kaikki+pienet+ikkunat+huoneistossa+sekä+postiluukku+auki+(laittakaa+vaikka+ilmaislehden).+Tämä+on+hyvä+myös+huoneiston+tuulettamisen+vuoksi,+koska+useimmissa+kerrostaloissa+on+liian+heikko+tuuletusvirtaus+tuuletuskanavista+sisään+ja+huoneiston+2-3+venttiileistä+ulos.+Tämä+toimii+hyvin+niin+kauan+kuin+rapun+ovi+on+auki;+siitä+tulee+vastakkainen+läpivienti.+Ei+väliä+jos+joku+sulkee+rapun+oven+-+silloin+virtaus+vaihtuu+toiseen+suuntaan,+mutta+kannattaa+kädellä+tsekata+postiluukulla+että+sieltä+tulee+kylmää+ilmaa+sisään+-+silloin+ulko-ovi+on+vielä+auki.+Vielä+tehokkaampi+on+-+tässä+pitää+koko+ajan+vartioida+ovella+koska+ei+ole+sallittu+-+avata+myös+huoneiston+ovi+n.+5-10+cm+raolla,+jolloin+avatusta+rapun+ovesta+virtaa+tehokkaasti+sisään+ilmaa+ja+ULOS+huoneiston+ikkunoista.+Mutta+HUOM+kannattaa+tsekata+kuinka+monta+ikkunaa+on+auki,+meillä+paras+virtaus+tapahtuu+jos+2+ikkunaa+auki,+ei+3.+Tai+1+kerrallaan.+Kannattaa+seurata,+kokeilla+ja+katsoa+lämpömittaria+mitä+näyttää.+Meillä+oli+28,5+-+parin+tunnin+kuluttua+viimeistään+26,5.
  3. Jollet+halua+maksaa+ja+liittyä+tennisseuraan,+vain+löytää+tennis+partneria+niin+tennishub.fi+on+melkeinpä+ainoa+tällä+hetkellä+oleva+vaihtoehto,+jollet+laita+ilmoitusta+lehteen+tai+so-messa.+Itse+pelaisin+mielelläni+mutta+olen+Porvoossa.