Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihmettelin+minäkin.+Sain+ilmoituksen,+että+se+on+täynnä,+joten+tyhjensin+kaikki+vanhat+viestit+pois,+myös+roskakorista,+mutta+ei+se+auttanut.+Omaguru+ei+voinut+auttaa,+tutki+vain++huolellisesti+kaiken+mahdollisen+ja+onnistui+sitten+lähettämään+monen+kympin+laskun+tyhjästä.+En+ikinä+enää+ota+sinne+yhteyttä,+sillä+se+on+vain+rahankeruuautomaatti.+Mitään+apua+en+muista+sieltä+koskaan+puhelimessa+saaneeni.+
Kerran+tuli+paikalle+ja+siivosi+koneeltani+turhat+pois,+sen+laskun+maksoin+mielelläni,+ja+siitä+sain+jopa+kotitalousvähennyksen.+
Gmail.com+olisi+maksuton,+minkä+Elisan+neuvojakin+sanoi,+mutta+tumpelo+kun+olen,+en+osaa+vaihtaa+siihen,+ja+sitä+paitsi+vuosien+mittaan+kaikilla+suunnilla+on+tämä+osoite+tiedossa,+joten+yhteydenpito+hankaloituisi,+jos+tästä+luopuisin.
23.07.2022 12:33
Urheita+rintamamiehiä+saadaan+kuukauden+koulutuksella,+mieluummin+muita+kuin+syntyperältään+aitoja+venäläisiä.+Muiden+kansakuntien+edustajissa+on+ilmeisesti+enemmän+tukahdutettua+väkivaltaisuutta,++jota+pääsevät+rintamalle+purkamaan.+Jälki+on+jo+nähty.
23.07.2022 09:07
Kuukausitolkulla+o+sähköpostini+oikkuillut.+Eilen+taas+matkustin+Jumboon+Elisan+myymälään+saamaan+apua.+Mistä+ihmeestä+olisin+voinut+tietää,+että+minun+olisi+pitänyt+raahata+läppäri+mukaan.+Eivät+voineet+tarkastaa+asiaa+paikan+päällä.+
Niinpä+postiani+vain+laajennettiin+niin,+että+sinne+mahtuu+enemmänkin+viestejä+kuin+ne+jotka+siellä+nyt+ovat,+ja+sehän+ei,+arvoisa+asiakas+hyvä,+maksa+kuin+3+egua+kuussa.+-++Tätä+mahdollisuutta+ei+ole+aikaisemmin+Elisa+keksinytkään++tarjota,+vaikka+olen+useampaan+kertaan+valittanut+toimimattomasta+postistani.
Kun+itse+on+ulalla+näitten+laitteiden+ja+ohjelmien+kanssa,+toivoisi+kyllä+asiallista+tietoa+niiltä,+jotka+palkan+edestä+näitä+asioita+hoitavat.+Kokemukseni+myymälästä+on,+että+en+sieltä+ole+koskaan+ulos+päässyt+ilman,+että+olen+joutunut+maksumieheksi+johonkin+uudistukseen.+
Hikisen+päivän+tälle+reissulleni+valitsin.+Ärtymystäni+lisäsi,+että+Vantaalla+on+tehty+bussiuudistuksia,+joten+minnekään+ei+meiltä+pääse+yhdellä+kulkuneuvolla,+vaan+vaihto+toiseen+on+jossakin+tehtävä.+No+selvisin+peräkärryni+kanssa+kotiin+hikisenä+ja+uupuneena.+Juusto+oli+alehinnalla,+joten+ostinpa+sekä+tahkojuustoa+ja+brietä,+kaiken+muun+lisäksi.+Harvoin+kun+puodissa+käy,+tulee+ostaneeksi+kaikenlaista+ja+unohtaa,+että+ne+on+jaksettava+raahata+kotiinkin.++Mansikatkin+oli+30%+alennuksessa.+Pienen+rasian+vain+ostin.
Skillan+jaksaa+uurastaa.+Hämmästyin,+kun+kerroit+siivouspäivästäsi.+Justiinhan+muutit+ja+varmaan+oli+mööpeleistä+pölyt+pyyhitty,+mistä+kummasta+sitä+nyt+jo+kotiisi+olisi+kertynyt!++Ota+iisisti+näillä+säillä.+
Muutenkin+suosittelen+rauhallista+asennoitumista.+On+helpompaa+elää,+kun+ei+liikoja+mieti.+Tähän+ikään+päästyämme+olemme+tavanneet+niin+paljon+eri-ikäisiä+ja+-luontoisia+ihmisiä,+että+olemme+jo+oppineet+suhtautumaan+muihin.+Nuoruudessani+elin+monen+ikääntyneen+täti-ihmisen+vaikutuspiirissä,+ja+opin+selviytymään+ihmissuhteista+heidän+koulutuksessaan.+Harvan+ihmisen+kanssa+minulla+on+ollut+erimielisyyksiä+vanhemmallakaan+iällä.+Olenko+sitten+vain+oppinut+väistelemään+tavallista+paremmin+vai+mistä+johtuu,+että+olen+kaikkien+kanssa+suht+hyvissä+väleissä.+Aina+on+ovi+ulos.
No+tällaisia+kyökkipsygologin+mietteitä+yht+äkkiä+puhkeaa.+Helle+sen+aiheuttaa.+
Arvelen,+että+tänään+saattaa+olla+lauantai.+Hyvää+viikonloppua+kaikille.
23.07.2022 09:00
Tällä+ikäkaudella+lienee+se+halaatti+armeliain+valinta.
Peili+osoittaa+kyllin+tarkasti+ja+raadollisesti,+että+mitkään++minivaatteet+eivät+käy.+Ja+kun+oikein+ajattelee+tilannetta,+niin+väljä+vaate+on+parempi+suoja+aurinkoa+vastaan++kuin+pelkkä+aurinkovoide+ikinä.++
Ja+itsetykönäni+olen+tullut+siihen+tulokseen,+että+aurinkoa+vastaan+on+taisteltava+sisätiloissa+ja+tuuletin+päällä.
Hellettä+pukkaa+parhaillaan,+mutta+säätiedotus+lupaa+lievennystä-
Koskahan+tiede+ja+tekniikka+kehittyy+niin,+että+kesähelteen+voi+ottaa+talteen+ja+käyttää+talvisaikaan+talon+lämmitykseen.
Uudet+keinot+ovat+tarpeen,+kun+pakotteet+ovat+viemässä+koko+ihmiskunnan+säästöliekille.
22.07.2022 07:58
Mökkielämää+elävälle+mummolle+ja+nuoremmallekin+on+tärkeintä+hyvä+olo.+Ja+kun+elämme+suomalaisessa+maalaismaisemassa,+ovat+hyttyset+alituisena+seuranamme,+ja+niinpä+sortsit+ja+topit+jäävät+naulakkoon+hyvin+helposti.+Ja+kun+mennään+mustikkaan+tai+sieneen,+on+muistettava+hirvikärpäset.+Asu+päästä+jalkoihin+sen+mukaan.+
Polttavasta+auringosta+en+viitsi+edes+muistuttaa+Ikämme+on+sen+verran+pitkä,+että+tiedämme,+kuinka+tärkeää+aikoinaan+oli+lasten+saada+hyvä+rusketus,+ja+nyt+olemme+saaneet+valistusta+sen+vaarallisuudesta.+Olemme+joutuneet+muuttamaan+asennoitumistamme++180+astetta.+
Ulkona+meitä+vaanivat+nyt+UV-säteet,+punkit+ja+muut+verenhimoiset+hyönteiset,+uimavedessä+sinilevä+ja+metsissämme+käärmeet.+Keittiöpuutarhassa+parveilevat+hyttyset+ja+paarmat,+ja+saamme+panna+kiittimet+ristiin,+jos+jossakin+on+ihan+aito+kimalainen.+Ne+rassukat+ovat+tuhon+partaalla+kaikkialla.+
Kaikeksi+onneksi+on+tämä+turvallinen+kaupunki,+jonne+wanhan+on+turvallista+palata+ja+piiloutua+maailman+myrskyiltä+ja+pukeutua+ihan+oman+halunsa+mukaan.+Ulkoilmaa+saa+parvekkeella+ja+korona+on+herättänyt+henkiin+kotiinkannon+ja+pizzakuljetukset,+niin+että+sapuskatkin++tulevat+ovelle.+
Elämme+lintukodossa.
20.07.2022 14:33
Milloinkas+se+naistenviikko+on?+Ei+ole+tässä+allakkaa,+mutta+muistini+mukaan+se+on+heinäkuun+toinen+viikko.+Eikö+se+yleensä+ole+sateinen+ja+epävakaa?+Niin+että+villatakki+mukaan+ja+veden+sietävät+jalkineet.
Aamuinen+säätiedotus+jäi+katsomatta,+kun+kerrankin+nukuin+pitkään,+mutta+mielestäni+meteorologi+uhkaili+helleaallolla+tässä+taannoin.
Niinpä+on+otettava+mukaan+joka+sään+asut,+vaikka+saathan+sinä+ostetuksi+täältäkin+matkan+varrelta+helleasuja,+jos+yllätyskuuma+iskee.+Toivotaan,+että+nämä+palstan+kirjoittajat+eivät+tule+vastaan,+ja+voit+rauhassa+kulkea+hihattomassa+sortsiasussa+meidän+muiden+kesänviettäjien+joukossa.
Hyvää+kotimaan+keikkaa!
20.07.2022 10:39
Ukrainan+nälänhätä+oli+seurausta+Stalinin+toimista+1930-luvun+alussa.
Lopetan+satuiluni+tähän,
20.07.2022 08:05
Eikö+yleensäkin+sanota,+että+rumat+ne+vaatteilla+koreilee?!
19.07.2022 15:38
Kyllä+hänellä+oli+ihan+kesäleningit.+Siihen+aikaan+piti+olla+kaupungille+mentäessä+hattu+ja+käsineet.+Mutta+sota-ajan+ja+sen+jälkeisen+pula-ajan+vaatetus+ei+pysynyt+muodin+mukana,+sillä+käytettävä+oli+kaikki+vanhatkin+vaatteet,+jotka+muodistettiin+ja+ommeltiin+uusiksi.+Vaatteisiin+vaadittiin+vaatekortteja,+muistan,+että+minunkin+kortistani+leikattiin+ruutu+pois,+kun+kerran+ostin+valkoisen+kangaskauluksen.
19.07.2022 15:28
Kuvaukseni+oli+yleisluontoinen,+kuten+varmasti+arvasitkin.
Minun+mummoni+asuivat+kaupungissa,+myös+heidän+vaatetuksensa++poikkesi+tuosta+kuvauksestani,++joka+on+vastapainoa+ketjun+ehdotuksille,+ikäkautta+kunnioittavammin.+
Mutta+ikäkysymys+se+oli+niihin+aikoihin.+Missään+hepenissä+eivät+mummot+kulkeneet+meidän+lapsuutemme+aikoina.+
En+tiedä+tästäkään+päivästä.+Minulla+ainakin+on+kampetta+helteelläkin,+ihan+kohteliaisuudesta+ympäristöä+kohtaan.
19.07.2022 14:49
Eiköhän+"mummo"+ole+jo+oppinut+hankkimaan+itse+vaatetuksensa+ja+tiedä,+mikä+hänelle+on+paras+vaate+hellesäällä.+
Enää+ei+ole+pukeutuminen+ikäkysymys,+kuten+näiden+mummojen+lapsuudessa,+jolloin+mummoilla+oli+päähuivi,+pitkät+hihat+ja+helmat,+sukat+makkaralla+ja+tukevat+kengät+säällä+kuin+säällä.+Pääväri+kamppeissa+musta,+ainakin+kirkkoreissuilla,+ja+kotosalla+aina+myös+ruudullinen+esiliina.
19.07.2022 14:03
Samaa+mieltä.+En+ole+koskaan+oppinut+käyttämään+oliiviöljyä,+sen+maku+ei+minulle+käy.
Kolesteroli-ongelma+on+varmaan+geeneissä,+kun+esim,+minun+suvussani+lähes+jokaisella+on+kohonnut+kolesteroli,+ja+elämäntavat+ovat+jokaisella+omansa.+
Ennustavat,+että+ruuan+hinta+alkaa+kohota+inflation+vaikutuksesta,+ja+se+ehkä+opettaa+meidät+tarkistamaan+ruokatalouttamme.+Ehkäpä+se+on+hyväksi+meille,+opettelemme+tarkoiksi+ja+edullisen+ruuan+käyttäjiksi.+Vaikuttaa+terveyteenkin+vähitellen.
18.07.2022 21:40
12:28
17.07.2022 16:55
Koko+ketju+todistaa,+että+olet+oikeassa.
Marin+kuitenkin+edustaa+vasemmistopuoluetta.+Eivät+puoluetoverit+kuitenkaan+halua+häntä+enää+joukkoonsa.
Sinäkin+siirsit+hänet+"ylimystöön".
17.07.2022 13:03
Minä+olen+palannut+talvikodin+turviin,+lähelle+vesihanoja+ja+sisäsaunaa.+Kyllä+niitä+kaipaa+maaseudun+rauhassa,+vaikka+mukavaahan+mökkeily+on+mökkiläiselle.+-++Kaikista+ei+mökkiläisiä+tule,+ja+ymmärrän+sen+tuskittelun,+mikä+syntyy,+kun+urbaani+aurinkotuolissa+makaaja+kysyy+koska+on+ruoka,+joko+joku+on+vienyt+saunaan+puita,+ja+miksi+taivas+taas+vetää+pilveen.++Muu+poppoo+huokaa.+
Naapurissani+on+tilanne,+että+ikäihmiset+puurtavat+kahden+mökin+ja+kaupungin+rivitalopihan+loukussa,+ja+lapset+eivät+halua+tulla+pilaamaan+lomapäiviään+metsätöillä+ja+puuseen+tyhjennyksellä,+vaan+matkustavat+loma-ajaksi+kaukomaille.+Ymmärrän+tavallaan+kaikkia.+
Monien+perheiden+lapsilla+ei+edes+ole+mahdollisuutta+mökkireissuihin,+bensakin+on+nyt+niin+hinnakasta,+että+se+aidosti+on+este+monille+viikonloppukeikoille.
Kesä+on+kuitenkin+kaikilla,+ja+sen+viettoon+on+monia+mahdollisuuksia.+
Mikähän+mielenosoitus+tiskikoneellani+on+meneillään,+kun+se+oli+vuotanut+lätäkön+lattialle.+Teki+saman+pari+kuukautta+sitten,+mutta+on+toiminut+ihan+säällisesti+siitä+pitäen,+ja+ajattelin,+että+luukku+oli+jäänyt+auki+tms.+koska+pelasi+taas.+Mutta+nyt+jälleen+sama!
Elämä+on+yllätyksiä+täynnä.
Näin++unta,+että+heittelin+keltaista+tennispalloa+kengurulle,+joka+loikki+sen+perään+ja+palautti+hampaissaan+minulle.+Mitähän+sekin+tietää!+Ilmastonmuutos+on+tuonut+rannoillemme+mursun,+onko+sitten+vuorossa+kengurut?
Miettii+helteen+pehmentämä+Mkr.
17.07.2022 12:40
Ns.+"mielipidevaikuttajat"+haluavat+tällä+tavoin+kautta+rantain+saada+aikaan+säännön,+että+ministeri+ei+saa+osallistua+julkisiin+yleisötapahtumiin,+koska+hänen+arvokkuutensa+on+pukeutumisen+varassa.
Rahvas+haluaa+nähdä+ministerinsä+punaisella+matolla,+turvamiesten+ympäröimänä,+tummassa+puvussa,+siloteltuna+ja+arvokkaasti+astelevana.+
Se+on+ministerin+työn+tärkeä+osa.+Rahvaan+tulisi+ottaa+haltuun+myös+oma+osuutensa+ja+kerääntyä+seuraamaan+ministerin+kulkua+pieniä+Suomenlippuja+huiskuttaen+ja+hurraten.
Siis+kansan+pitäisi,+ei+ministerin.+Ministerin+tulisi+hymyillä+hillitysti+ja+nyökätä+oikealle+ja+vasemmalle,+kerran+suuntaansa,+ja+väistää+kohteliaasti+mutta+tiukasti+haastattelupyynnöt+ja+kuvaajat.
17.07.2022 12:12
Luotamme+yhä+toisiimme+ja+viranomaisiin,+pankkeihin+ja+moniin+vetoomusten+esittäjiin+.
Uskomme+kaiken,+mitä+meille+sanotaan,+koska+aikaisemmin+se+oli+ihan+oikein+ja+turvallista.+Nyt+on+opittava++epäilemään+puhetta+ja+varsinkin+saamiamme+viestejä.+Onko+lähettäjä+oikea,+onko+tieto+oikea,+pitääkö+vastata,+pitääkö+uskoa.
Ei+ihme,+että+yhä+luikerteleminen+onnistuu.+Monelle+ei+tule+mielenkään+epäillä+varmalta+tuntuvaa+tietoa.
Pahalta+tuntuu,+että+on+ruvettava+epäileväksi+tuomaaksi.+Mutta+parasta+se+kuitenkin+on+näillä+näkymin.
16.07.2022 13:14
Luin+taas+lehdestä,+että+joku+nettiroisto+oli+vienyt+eläkeläisen+säästöt
Sovitaanko+tässä+ja+nyt,+että+ME+emme+joudu+tällaisen+kohtalon+uhriksi.++Pitää+olla+sen+verran+itara,+että+panee+välit+poikki+sellaisen+ihmisen+kanssa,+joka+rupeaa+kerjäämään+rahaa+omien+maksujensa+ja+vaikeuksiensa+korjaamiseen..
Meillä+on+jokaisella+omat+ongelmamme+ja+rahanreikämme.+Kukaan+ei+tule+meillekään+apua+antamaan,+jos+rahamme+häviävät+virtuaaliavaruuteen.
Emme+myöskään+anna+salasanojamme+ja+pankkitunnuksiamme+kenellekään,+joka+niitä+netissä+pyytää.+Pankit+ovat+aina+korostaneet,+että+ne+eivät+kysy+näitä+asiakkailtaan.+Ja+miksi+kysyisivätkään,+sillä+heiltähän+olemme+ne+alun+alkaen+saaneetkin.
Tuntuu+niin+hullulta,+kun+aina+vain+näitä+tapauksia+tulee+esille.+Onko+meiltä+menossa+muisti?
Onko+mahdollista,+että+lankeamme+tällaiseen+kaikista+varoitteluista+huolimatta?
Onko+kysymyksessä+ikään+liittyvä+häiriö?
16.07.2022 12:34
On+minulla+tuki+ja+turva,+vaikka+hän+elää+omaa+elämäänsä+ja+minä+omaani.+Tilat+riittävät+ja+yksityisyys+säilyy+kummallakin.+
Muutamia+vuosikymmeniä+sitten+oli+yleistä,+että+leskeksi+jäänyt+eläkeläinen+muutti+jonkun+lapsensa+luo.+Oli+ikään+kuin+sopimatonta+jättää+vanhus+itsekseen+omaan+kotiinsa.+Se+saattoi+olla+taloudellisstikin+mahdotonta+leskelle.++
Ystäväni+anoppi+jäi+leskeksi++joskus+60-luvulla,+ja+hän+lähti+suoraan+hautajaisista+sukulaistensa+luo+asumaan,+siirtyi+kodista+toiseen+ja+joutui+epäsopuun+kaikkien+kanssa+vähitellen,+kun+kenelläkään+ei+ollut+valmista+lisätilaa+vielä+reippaalle+ja+aktiiviselle+naiselle,+joka+puuttui+joka+asiaan+neuvoilla+ja+tarmolla.++Ystäväni+perhe+ja+anoppi+muuttivat+yhteen+siten,+että+anopilla+oli+oma+asunto+isomman+yhteydessä,+mutta+välit+eivät+pysyneet+hyvänä,+koska+anoppi+ei+enää+osannut+elellä+omissa+ympyröissään.++Ei+hän+kotiutunut+erilliseen+yksiöönsä,+vaan+puuhaili+miniänsä+kiusaksi+talossa+ja+hoiti+pyytämättä+taloutta+oman+ehdottoman+tyylinsä+mukaan+ja+puuttui+kaikkeen+perheessä.+
Sukupolvien+kuilu,+jollaiselta+vältytään,+kun+mummut+ja+papat+pysyvät+entisissä+ympyröissään,+vaikka+ovat+yksin+jääneet++Näinä+aikoina+se+on+helpompaakin,+kun+on+eläkkeet+ja+yhteiskunnan+tuet.
16.07.2022 11:15
Kyllä+ennen+sentään+ministeri+tiesi,+minne+vapaa-ajalla+saattoi+mennä.+
Kuka+olisi+halunnut+Johannes+Virolaisen+rokkifestivaaleille?+Tai+Paasikiven,+Karjalaisen,+Kalevi+Sorsan,+Paavo+Väyrysen?+
Väyrynen+harrasti+kansantanhua,+sekin+oli+vähän+hymyilyttävää+eturivin+poliitikolle.+
Kaamee+olisi+ollut+fiasko,+jos+arvostetut+ikonimme+olisivat+höyrähtäneet+tavallisen+kansan+pariin+pienissä+kesävaatteissa.
Kekkosella+oli+hiukan+irrottelun+taitoa,+mutta+älysi+pysyä+poissa+ihmisten+ilmoilta+ja+viedä+huvittelunhaluiset+porukkansa+saunaan.+
Tämä+festarihömpötys+on+hiipinyt+poliitikkojen+keskuuteen+salakavalasti.+On+muitakin+bongattu+Ruisrokissa.
Miksi+tämä+maailma+vielä+muuttuukaan,+kun+ministerit+sulautuvat+tavalliseen+yleisöön+ja+kansan+pariin!
Muualla+maailmassa+eturivin+poliitikoilla+on+ympärillään+aseistetut+turvamiehet+ja+panssaroidut+ajoneuvot,+meillä+ministeri+juoksentelee+kansan+joukossa+kuin+kuka+tahansa+suomalainen.+
Kuinka+me+tähän+olemme+päätyneet!
16.07.2022 08:03
11 / 85