Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

1681

1. Ihmettelin+minäkin.+Sain+ilmoituksen,+että+se+on+täynnä,+joten+tyhjensin+kaikki+vanhat+viestit+pois,+myös+roskakorista,+mutta+ei+se+auttanut.+Omaguru+ei+voinut+auttaa,+tutki+vain++huolellisesti+kaiken+mahdollisen+ja+onnistui+sitten+lähettämään+monen+kympin+laskun+tyhjästä.+En+ikinä+enää+ota+sinne+yhteyttä,+sillä+se+on+vain+rahankeruuautomaatti.+Mitään+apua+en+muista+sieltä+koskaan+puhelimessa+saaneeni.+Kerran+tuli+paikalle+ja+siivosi+koneeltani+turhat+pois,+sen+laskun+maksoin+mielelläni,+ja+siitä+sain+jopa+kotitalousvähennyksen.+Gmail.com+olisi+maksuton,+minkä+Elisan+neuvojakin+sanoi,+mutta+tumpelo+kun+olen,+en+osaa+vaihtaa+siihen,+ja+sitä+paitsi+vuosien+mittaan+kaikilla+suunnilla+on+tämä+osoite+tiedossa,+joten+yhteydenpito+hankaloituisi,+jos+tästä+luopuisin.
  2. Kuukausitolkulla+o+sähköpostini+oikkuillut.+Eilen+taas+matkustin+Jumboon+Elisan+myymälään+saamaan+apua.+Mistä+ihmeestä+olisin+voinut+tietää,+että+minun+olisi+pitänyt+raahata+läppäri+mukaan.+Eivät+voineet+tarkastaa+asiaa+paikan+päällä.+Niinpä+postiani+vain+laajennettiin+niin,+että+sinne+mahtuu+enemmänkin+viestejä+kuin+ne+jotka+siellä+nyt+ovat,+ja+sehän+ei,+arvoisa+asiakas+hyvä,+maksa+kuin+3+egua+kuussa.+-++Tätä+mahdollisuutta+ei+ole+aikaisemmin+Elisa+keksinytkään++tarjota,+vaikka+olen+useampaan+kertaan+valittanut+toimimattomasta+postistani.Kun+itse+on+ulalla+näitten+laitteiden+ja+ohjelmien+kanssa,+toivoisi+kyllä+asiallista+tietoa+niiltä,+jotka+palkan+edestä+näitä+asioita+hoitavat.+Kokemukseni+myymälästä+on,+että+en+sieltä+ole+koskaan+ulos+päässyt+ilman,+että+olen+joutunut+maksumieheksi+johonkin+uudistukseen.+Hikisen+päivän+tälle+reissulleni+valitsin.+Ärtymystäni+lisäsi,+että+Vantaalla+on+tehty+bussiuudistuksia,+joten+minnekään+ei+meiltä+pääse+yhdellä+kulkuneuvolla,+vaan+vaihto+toiseen+on+jossakin+tehtävä.+No+selvisin+peräkärryni+kanssa+kotiin+hikisenä+ja+uupuneena.+Juusto+oli+alehinnalla,+joten+ostinpa+sekä+tahkojuustoa+ja+brietä,+kaiken+muun+lisäksi.+Harvoin+kun+puodissa+käy,+tulee+ostaneeksi+kaikenlaista+ja+unohtaa,+että+ne+on+jaksettava+raahata+kotiinkin.++Mansikatkin+oli+30%+alennuksessa.+Pienen+rasian+vain+ostin.Skillan+jaksaa+uurastaa.+Hämmästyin,+kun+kerroit+siivouspäivästäsi.+Justiinhan+muutit+ja+varmaan+oli+mööpeleistä+pölyt+pyyhitty,+mistä+kummasta+sitä+nyt+jo+kotiisi+olisi+kertynyt!++Ota+iisisti+näillä+säillä.+Muutenkin+suosittelen+rauhallista+asennoitumista.+On+helpompaa+elää,+kun+ei+liikoja+mieti.+Tähän+ikään+päästyämme+olemme+tavanneet+niin+paljon+eri-ikäisiä+ja+-luontoisia+ihmisiä,+että+olemme+jo+oppineet+suhtautumaan+muihin.+Nuoruudessani+elin+monen+ikääntyneen+täti-ihmisen+vaikutuspiirissä,+ja+opin+selviytymään+ihmissuhteista+heidän+koulutuksessaan.+Harvan+ihmisen+kanssa+minulla+on+ollut+erimielisyyksiä+vanhemmallakaan+iällä.+Olenko+sitten+vain+oppinut+väistelemään+tavallista+paremmin+vai+mistä+johtuu,+että+olen+kaikkien+kanssa+suht+hyvissä+väleissä.+Aina+on+ovi+ulos.No+tällaisia+kyökkipsygologin+mietteitä+yht+äkkiä+puhkeaa.+Helle+sen+aiheuttaa.+Arvelen,+että+tänään+saattaa+olla+lauantai.+Hyvää+viikonloppua+kaikille.
  3. 12:28
  4. Ns.+"mielipidevaikuttajat"+haluavat+tällä+tavoin+kautta+rantain+saada+aikaan+säännön,+että+ministeri+ei+saa+osallistua+julkisiin+yleisötapahtumiin,+koska+hänen+arvokkuutensa+on+pukeutumisen+varassa.Rahvas+haluaa+nähdä+ministerinsä+punaisella+matolla,+turvamiesten+ympäröimänä,+tummassa+puvussa,+siloteltuna+ja+arvokkaasti+astelevana.+Se+on+ministerin+työn+tärkeä+osa.+Rahvaan+tulisi+ottaa+haltuun+myös+oma+osuutensa+ja+kerääntyä+seuraamaan+ministerin+kulkua+pieniä+Suomenlippuja+huiskuttaen+ja+hurraten.Siis+kansan+pitäisi,+ei+ministerin.+Ministerin+tulisi+hymyillä+hillitysti+ja+nyökätä+oikealle+ja+vasemmalle,+kerran+suuntaansa,+ja+väistää+kohteliaasti+mutta+tiukasti+haastattelupyynnöt+ja+kuvaajat.