Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

1681

1. Kanssavaeltajat+ovat+ampaisseet+kesäniityille!Meikä+sinnittelee+nojatuolissa,+päivän+työt+ovat+tehtynä.+Juuri+söin+vatsani+täyteen.+Työstä+sekin+käy.+Tässä+iässä+kaikki+on+voimainponnistusta.Ensimmäinen+kevät,+jolloin+en+jaksa+tehdä+pihatöitä.+Vuohenputki+on+sen+huomannut+ja+levittäytyy+innolla+alueelle,+josta+olin+sen+nyhtänyt+kokonaan+pois.+Aina+joku+juurenpala+jää,+ja+siitä+se+leviää+alta+aikayksikön.+Pitkin+hampain+annan+sen+olla,+jo+pelkkä+kitkemisen+ajatteleminenkin+väsyttää.+Jos+oikein+innostun,+levitän+sen+päälle+mustia+jätesäkkejä.+Se+tukahtuu+niitten+alle.+Olen+sen+todennut+aikaisemmin,+mutta+juurethan+se+kyllä+säilyttää+ja+odottaa+aikaa+parempaa+säkin+peitossa.Asiasta+toiseen:+Luin+juuri+uutisen+epileptiakohtauksen+saneesta+naisesta,+joka+oli+kouristellut+ostoskeskus+Jumbon+käytävällä,+eivätkä+ohikulkijat+auttaneet,+vaikka+hänen+pieni+poikansa+pyysi+apua.+Ymmärrän,+että+moni+säikähtää,+eikä+tiedä,+mitä+voisi+tehdä,+mutta++aina+voi+soittaa+112+tai+hakea+apua+infosta+tai+vartijalta.+Inhottavaa+ajatella,+kuinka+tympeitä+ihmisistä+on+tullut.Tässä+itsekukin+voi+saada+jonkun+sairaskohtauksen+ihmisjoukossa.+Näinköhän+kävisi,+että+kansa+vain+kävelisi+ohi+ja+ajattelisi,+että+narkkarimummo+on+vissiin+ottanut+liian+monta+pilleriä+kerralla."Maailman+onnellisin+kansa".
  2. Onkiminen+on+ongelmallista+minullekin,+Skillan,+justiinsa+tuon+matojutun+vuoksi.+Eikä+sen+sintin+irrottaminenkaan+ole+mieleistä.+Vuosia+onkin+viimeisimmästä+kalareissustani.+Tuo+sama+inhotus+tulee+eteen+näitten+lehtokotiloittenkin+kohdalla.+En+vain+pysty+heittämään+niitä+kiehuvaan+veteen+tai+myrkyttämään+etikalla.+Kärpästä+isompaa+elikkoa+en+pysty+nitistämään,+vaikka+olisin+kuinka+verenhimoinen+rotan+tai+muun+tuholaisen+kohdalla.+Työn+siirrän+muiden+hoidettavaksi.Kerran+tiskikaappiini+oli+ilmestynyt+metsähiiri,+joka+oli+päässyt+putken+sivua+pitkin+pujahtamaan+roskikseeni+ja+tirkisteli+reunan+yli,+kun+avasin+kaapin+oven.++Pam,+ovi+kiinni!+Sitten+paukutin+ovea+harjanvarrella+niin,+että+elikko+palasi+äkkiä+takaisin+samaa+tietä+kuin+tulikin,+ja+minä+liimasin+ilmastointiteippiä++putken+ympärille+ja+tukin+kulkuväylän.+Ei+ole+toiste+tavattu.