Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ehkä+ei+ole+lopetettu,+mutta+aika+erikoiselta+tuntui,+kun+tuttavani+oli+kysynyt+testiä,+ja+sinne+oli+aika+parin+viikon+päähän.+En+oikein+tajunnut,+mitä+hyötyä+siitä+sitten+olisi.+Henkilökuntapula+tuntuu.+
Tämän+palstan+kirjoittajat+ovat+kaikki+siinä+iässä,+että+neljäs+rokotus+on+saatavissa.
Kaikki+jokainen+meistä+käy+rokotuspisteessä.+Kuten+sanottu,+niissä+ei+liene+ruuhkaa.
19.05.2022 14:39
Kun+päivittäiset+tiedotukset+on+nyt+lopetettu,+olemme+unohtumassa+koko+viruksen,+vaikka+jossakin+vaiheessa+mainittiin,+että+sen+pahentamiin++tauteihin+kuolee+parisataa+ihmistä+viikossa.+Mutta+kun+testaukset+on+lopetettu,+ei+tarkkaa+lukua+enää+tiedetä.
Rokotuspisteissäkin+on+hyvää+tilaa.
Kahden+vuoden+karanteeni+on+kyllä+opettanut+kansalaiset+varovaisiksi,+ja+hajurakoa+ylläpidetään+kaikkialla.++Kättelykään+ei+ole+näinä+aikoina+enää+tapana.
Mitä+enemmän+ihmiset+liikkuvat+maasta+ja+maanosasta+toiseen,+sitä+huolellisemmin+on+hygieniasta+pidettävä+huolta.+Nyt+on+afrikkalainen+apinarokko+siirtynyt+Amerikkaan,+jossa+sitä+on+löytynyt+muutamasta+potilaasta.+Afrikassa+sitä+on+esiintynyt+jatkuvasti,+lievänä+rokkotautina,+joka+kyllä+äityessään+voi+olla+kuolemaksikin.+Lehtitietojen+mukaan+n.+10%+sairastuneista+voi+siihen+kuolla,+Varmaan+juuri+kuten+koronankin+kohdalla,+ennestään+jotakin+muuta+tautia+sairastuneet.
19.05.2022 13:45
Niin+sitä+vaan+matkustellaan!+Pidä+hauskaa+Skillan.++:)
Minulla+ei+ole+enää+hinkua+lähtemään+mihinkään,+passinikin+on+jäänyt+vanhaksi+jo+vuosia+sitten,+kun+aikanaan+ajattelin,+että+5+vuoden+passi+riittää,+enhän+minä+sen+kauemmin+edes+elä.+
No+joo,+niin+ajattelin+vuosituhansien+vaihtuessakin,+että+olipa+ihanaa+kokea+tällainen+tapahtuma+elämän+viime+hetkillä,+ja+nyt+siitä+on+jo+22+vuotta!+
Katsoin+allakasta,+että+pian+olen+ollut+eläkkeellä+kauemmin+kuin+työelämässä,+koska+eläkkeen+kertymiseen+ei+laskettu+ennen+v.+1960+tehtyjä+työvuosia,+ja+olin+lapsieni+kanssa+kotona+vuosikaudet.+Niinpä+eläke+on+näiden+jälkeen+vasta+alkanut+kertyä.+
Ihmettelee+sitä+tässä+välillä,+että+mitä+hyötyä+yhteiskunnalle+mahtaa+olla+yhä+kauemmin+elävistä+eläkeläisistä.++Kitkutellaan+pienillä+eläkkeillä+ja+käytetään+yhteiskunnan+palveluja+terveyteen+ja+selviämiseen.+Ehkä+me+työllistämme+tällä+tavoin?+
Muutama+vuosikymmen+sitten+paiskattiin+työttömyyseläkkeelle+jopa+55.vuotiaita.+Muka+sillä+verukkeella,+että+nuoremmille+sitten+avautuisi+työmaat.+Tavaton+määrä+tietotaitoa+hylättiin+kevyin+mielin.+Omasta+kokemuksesta+tiedän,+että+työllistymistä+ei+tapahtunut,++minunkin+firmassani+koko+osasto+lopetettiin+ja+työt+jaettiin+muiden+riesaksi.+"Päästiin"+eläkkeelle,+terveinä+ja+virkeinä,+Mukavaahan+se+oli,+ei+sitä+suremaan+ruvettu.+
Firmakin+sitten+hajotettiin+osiin+ja+myytiin+eri+puolille.+Eipä+siitä+enää+ole+kuin+muistot+jäljellä.++90-luku+oli+muutosten+aikaa.+
Jaaha,+taas+Makriina+rupesi+vanhoja+muistelemaan.+Tällaista+se+ikä+teettää.
Älkää+piitatko.
19.05.2022 12:08
No+siitä+ohjelmasta,+jota+esitettiin+aikanaan+Tv:ssä+jatkona.
Pitäähän+tuollainen+omaksua+varmana+tietona.
18.05.2022 12:58
Turkki+on+venäläisille+oligarkeille+turvallinen+maa+rahojen+piilottamiseen.+Ostavat+taloja+ja+huvipursia.+Ei+kannata+Ergon+uhitella+sinne+päin.+Suomesta+ei+tule+kuin+keski-ikäiset+turistit+viikon+lomalle+Alaniaan+-+vai+mikä+se+turistipaikka+nyt+on+-++niin+että+on+helppo+valita+oikeat+kaverit.+
Mutta+aika+näyttää,+miten+asia+etenee.
18.05.2022 12:16
Minä+olen+aina+elänyt+aikaansaavien+ja+taitavien+ihmisten+keskellä.+Kukaan+ei+kuitenkaan+älynnyt+opettaa+minulle+taitojaan,+joten+olen+aina+ollut+ihmettelevien+katseitten+kohteena.
En+osaa+leipoa,+en+osaa+tehdä+pitoruokia,+palkkaan+ikkunanpesijät,+en+ylety+pyyhkimään+pölyjä+yläkaapin+päältä,+pihassa+kasvaa+voikukkaa.
Huoh.
Ja+nyt+olen+vielä+paljon+vanhempi+kuin+muut.
Mä+en+ala.
18.05.2022 12:09
Minä+haluaisin+kiinnittää+meteorologien+huomion+vaatetukseensa,+sillä+he+ovat+kartan+ääressä+niin+framilla.+Kummastuttaa+miesten+liian+ahtaat+takit.+Pekka+Pouta+on+oman+tiensä+kulkija,+ja+hänellä+on+aina+mukavat+kamppeet,+mutta+jotkut+säätieteilijät++kaipaisivat+kyllä+pukeutumisohjeita.+Eikö+stailaus+ole+talon+puolesta+esiintyjille?++Olen+saanut+sen+käsityksen,+että+he+voivat+valita+vaatteita+puvuston+tangoilta.
Mutta+yleisesti+ottaen+tv:ssämme+ei+vaattehilla+koreilla.+Ihan+arkisissa+asuissa+ollaan.+
Kiitos+siitä.
18.05.2022 10:56
Kiitollisena+luen,+että+joukossa+n+toinenkin,+jolle+venäläinen+kirjallisuus+ei+avaudu.+
Olen+urhoollisesti+kahlannut+näitä+klassikkoja,+eikä+ole+"venäläinen+sielu"+minua+havahduttanut.
18.05.2022 10:01
Huomenta+sinne+nojatuolin+pehmusteisiin!
Lueskelin+tuosta+ylempää+tekstejä+ja+havaitsin,+että+on+moitittu+keskustelua+kirjallisuudesta.+Se+ei+ketään+kiinnosta?
Rupesin+miettimään,++että+tässä+pitkin+aikaa+on+kovasti+moitittu+meitä+nojatuolissa+istuvia+siitä,+että+kertoilemme+päivämme+kulusta.+Se+ei+kuulemma+kiinnosta+ketään,++ja+nyt+käy+ilmi,+ettei+kirjallisuuskaan++kiinnosta,+myöskin+ärtymystä+tuo+keskustelu+Natosta.+Jääkiekkokaan+ei+tuota+mielihyvää.+
Olisikohan+mitään+aihetta,+jota+ei+moitittaisi.
-++Ihan+vaan+aivojani+notkistaakseni+tässä+mietin.+Ei+tarvitse+vastata,+todellakaan.
Lukeminen+on+minulta+pakosta+jäänyt,+kun+silmät+eivät+kestä.+
Kovin+ahkerilta+kaikki+palstalaiset+tuntuvat,+turhakkeeksi+itseni+tunnen,+kun+en+kuoki+pihaa+enkä+puurra+kotihommissa+pakollisia+enempää.+
Koiraakaan+ei+ole,+joten+en+te+kävelylenkkejä+aamuin+illoin.
Vähänpä+jää+kerrottavaa.+
Mutta+moikkaan+kuitenkin.
18.05.2022 09:34
Nuorena+asuin+Helsingin+lähiössä+kerrostalossa,+jossa+oli+oma+pesutupa+ja+kivimankeli.+
Vuosikymmenien+ajan+olen+kumpaakin+kaivannut.+Ostin+hetkeksi+pienen+sähkömankelin,+mutta+en+ollut+lainkaan+tyytyväinen+sen+tuloksiin,+joten+luovuin+siitä+suosiolla.+Lakanat+ovat+nyt+pesukoneen+jäljiltä.+Yritän+levittää+ne+narulle+mahdollisimman+suorina,+ja+kaukainen+muisto+mankeloiduista+lakanoista+on+alkanut+jäädä+unholaan.+Jotkut+silittävät+lakanansa,+mutta+siihen+en+minä+ole+ruvennut.+
Kyllä+tämä+kevään+kylmyys+alkaa+kyllästyttää.+Onko+se+nyt+sitä+ilmastonmuutosta?++Ollaan+kuin+huhtikuun+ilmoissa,+mutta+sen+verran+on+kesä+lähempänä,+että+voikukka+on+alkanut+kukkia+nurmikossa.+Aurinko+on+parina+päivänä+paistanut,+ja+pionit+ovat+vihdoin+huomanneet,+että+talvi+on+takana.+Aika+hyvin+ovat+lähteneet+kasvuun.
Ikä+on+ilmeisesti+hidastanut+elintoimintojani,+kun+olen+kaiken+aikaa+viluissani.+Samat+kamppeet+on+ylläni+kuin+talven+aikoinakin,+mutta+nyt+on+viluinen+olo+aamusta+iltaan.+Iso+hartiahuivi+on+kaiken+aikaa+käytössä,+ja+muistan+joka+päivä,+että+olen+saanut+sen+tuliaisiksi+veljeltäni.+Hänellä+on+tänään+syntymäpäivä,+ja+lähetän+hänelle+onnittelut+tuonilmaisiin.+
Hän+kirjoitteli+S24+palstoille+vuosikausia+nimimerkillä++Iili.+
Te+pesette+mattoja+ja+suursiivoatte,+kutsutte+sukua+kesteihin,+ahkeraa+porukkaa.+Minulle+riittää,+kun+tallustelen+postilaatikolle.
17.05.2022 13:06
Minusta+on+parempi+tietää.
Seiska+ei+yritäkään+vaikuttaa+poliittisiin+päätöksiin,+mutta+politiikkaan+tunkeutunut+liike+vetää+mukanaan+ihmisiä,+joita+on+helppo+manipuloida.+On+hyvä+tietää,+mikä+on+se+ajatuksen+juoksu,+jonka+varjolla+mm.+salaliittoteorioiden+seuraajat+saadaan+mukaan+ehkä+hyvinkin+outoihin+asioihin.
VKK+on+mielestäni+puolue,+joka+paneutuu+vastustamaan.+Mihinkään+se+ei+suhtaudu+myönteisesti.+
Joskus+tapaa+ihmisiä,+jotka+tuntevat+olevansa+perillä+asioista+paljon+paremmin+kuin+muut.+Ja+hyvin+usein+heillä+on+kaikesta+negatiivinen+käsitys,+ja+"varmalla"+tiedolla+isketään+toisen+mielipide+matalaksi.+Monilla+on+varma+vakaumus+kaikesta,+tieto,+jonka+on+saanut+varmalta+taholta.+Salaliittoteoriat+kasvavat+juuri+näitten+ihmisten+mielissä+ja+puheissa,+tiedetään+varmasti+ne+salatut+asiat,+politiikan+salajuonet+ja+petokset.+
Minusta+Turtiainen+edustaa+tällaista+maailmaa.
16.05.2022 14:52
Puhemies+rajasi+puheet+maks.+5+minuutiksi,++jona+aikana+kyllä+Turtiainenkin+sai+haukuttua+Sauli+Niinistön+kaksi+kertaa+muista+puhumattakaan.+Natoon+ei+tämä+voimamies+halua.+Onkohan+hänellä+isokin+kannatus+kotipaikkakunnallaan+Juvalla.+
Turtiaisen+kommentteja+aina+odotan+mielenkiinnolla.+Joka+kerta+mietin,+millaisia+ovat+ne+ihmiset,+jotka+ovat++liittyneet+hänen+perustamaansa+puolueeseen.+Ja+miksi.+Mutta+kovin+tarmokas+ja+aikaansaava+poliitikko+tuntuu+olevan.+
Hänhän+on+saanut+perustetuksi+oman+tv-kanavankin+muistaakseni+Pola+Tv.+Löysin+sen+netin+kautta+eilen.
En+ole+vielä+ehtinyt+syvällisemmin+siihen+tutustua,+mutta+aikomus+on.
16.05.2022 14:08
Moni++muukin+asia+on+"rapautunut"+niistä+ajoista.+Kehitys+kehittyy.+
"Maailma+muuttuu,+Eskoni",+sanoi+Nummisuutarikin.
Pukeutuminenkin++esiintymislavoilla+on+muuttunut,+Aikoinaan+Abban+kummalliset+asut+herättivät+huomiota,+nyt+olisi+aika+erikoista,+jos+eurolaulaja+seisoisi+lavalla+puku+päällä+ja+kravaatti+kaulassa.
60-luvulla+oli+lavalla+myös+elävä+musiikki,+eli+omat+orkesterit+soittamassa,+Meiltä+mukana+oli+kapellimestari+Ossi+Runne+vuosia.+
Euroviisut+olivat+konsertteja+alkuaikoina.
16.05.2022 08:08
Kyllä+se+tuntuu+olevan+ihan+aito+tieto.+Napautin+nettiin+"Posi+Tv":n+ja+aukesihan+se+uutisiin.+Lukijalla+vain+on+niin+kiire+ja+monotoninen+ulosanti,+etten+jaksanut+paneutua+tiedon+tulvaan.
Kaikkeen+tarvitaan+koulutusta+ja+tottumusta.+Ehkä+mies+vielä+oppii,+kun+yrittää.
Posi+Tv+paneutuu+mm.+rokotusvastaisuuteen.+Olisin+mielelläni+kuullut+siitä,+mutta+en+jaksanut+odottaa.
15.05.2022 16:35
Vaikka+euroviisujen+seuraaminen+loppui+vasta+klo+2+jälkeen,+heräsin+taas+ihan+tavalliseen+aikaan.+Mistä+ihmeestä+johtuu,+että+unet+eivät+riitä+yöajalle,+kun+kuitenkin+päivän+torkkujen+kanssa+nukun+vuorokaudessa+ihan+tarpeeksi.+Ihmettelen+vaan.
Tänä+vuonna+tulee+seuranneeksi+säätä+paljon+tiiviimmin+kuin+aikaisemmin.+On++kuin+olisimme+juuttuneet+hutikuun+ilmoihin.+Yöt+lähimain+pakkasella,+ja+vaikka+aurinko+paistaisi,+niin+sää+ei+lämpene+päivälläkään+kuin+muutamaan+asteeseen.+Pihalla+eivät+perennat+jaksa+kasvaa+vielä,+vaan+värjöttelevät++matalina.+Muutama+tulppaani+on+auki,+jos+auringonsäde+osuu,+muuten+pitävät+terälehtensä+supussa.+Muutama+sadekuuro+on+auttanut+hiukan+asiaa.+
Linnut+kyllä+sirkuttavat+voimalla.+En+tunne+minkä+sortin+visertäjiä+ne+ovat,+kivaa+kuultavaa+on.+Pihassa+pyörähtelee+sepelkyyhky,+sen+ääntelyn+kyllä+tunnistan.
Tänään+on+taas+lippu+salossa.+Piti+ihan+allakasta+tarkistaa+aihe:+Kaatuneitten+muistopäivä.+
Tänään+se+on+varmasti+monelle+ajatuksia+herättävä.+Sota+on+lähellämme.+
Euroviisun+voittajatkin++ovat+saaneet+erikoisluvalla+poistua+sotaa+käyvästä+Ukrainasta,+sillä+jokainen+mies+on+nyt+siellä+tarpeen.+Viisuvoitto+on+kuitenkin+hieno+asia,+joka+sotaa+käyvälle+maalle+tuo+ilon+pilkahduksen+kaiken+murheen+keskelle.
Niinistö+sitten+on+soittanut+Putinille.+Hän+pitää+yllä+puhevälejä,+varmaan+Putinin+yllätykseksikin.+Niinistö+osoittaa,+että+keskusteluyhteyttä+ei+tule+katkaista,+vaikka+asiat+ovat+mutkistuneet+ja+"naamiot+riisuttu",+kuten+hän+sanoi+sodan+ensimmäisenä+päivänä.++Kaikki+sodat+loppuvat+joskus+ja+elämän+on+jatkuttava+senkin+jälkeen.+
Toukokuu+on+jo+puolessa.+Hyvää+sunnuntaita.
15.05.2022 09:38
Slava+Ukraini!
Odotetusti+Ukraina+voitti+yleisöäänestyksen.+Yksi+ilonpilkahdus+heidänkin+uutisiin.+
On+aikamoiseksi+spektaakkeliksi+ohjelma+kasvanut.+Vuosikymmenet+sitten+se+oli+todella+välttämätön+seurattava.+Nyt+seurasin+ihan+Ukrainan+vuoksi.+Se+oli+ennakkosuosikki.+
En+osaa+arvioida+kappaleita.+En+voi+sanoa,+että+olisin+yhdestäkään+erityisesti+pitänyt.
Kyllä+sitä+itsensä+vanhaksi+voi+todeta,+kun+ihastuksella+kuunteli+italialaista+laulajatarta,+joka+aikoinaan+on+voittanut+viisut+v.+1964.+Kyllä+muistan+sen+esityksen.+Kaunis+16-vuotias+tyttö+lauloi+niin+hienosti+Solare,+oo-oo.+Nyt+hän+lauloi+sen+hienosti+jälleen.++Oi+niitä+aikoja!
Selostaja+mainitsi,+että+osa+ukrainalaisista+kilpailijoista+menee+rintamalle+heti+palattuaan.+kotimaahan.
15.05.2022 08:32
Minusta+on+ihan+turhaa+arvailla+jonkun+terveystietoja.
Sairauksia+on+monella,+eivät+kaikki+niistä+puhu.+
Venäjällä+on+tapana+salata+kaikki+henkilökohtaiset+tiedot,+eihän+hänen+perhesuhteistaankaan+kukaan+ole+oikein+selvillä.+Sanotaan,+että+miespolo+sai+raivokohtauksen,+kun+avokki+on+ilmoittanut+kolmannesta+lapsesta.+Paha+juttu,+suutuspäissään+voipi++hyökätä+jonnekin+muuallekin+ihan+vaan+hermoja+rauhoittaakseen.
14.05.2022 13:42
Kaliningrad+voi+tuntea+olonsa+yksinäiseksi,+varsinkin+kun+Venäjä+niin+kovin+sanoin+käy+Natoa+vastaan.+Tuntuu+varmaan+pahalta+olla+siinä++demonien+ympäröimänä+aavan+meren+äärellä.
14.05.2022 13:36
On+se+vaan+kumma,+kun+kesä+ei+tule.+Vihertää+kaikkialla,+mutta+hyytävää+on.++Eilen+kuitenkin+tuli+hiki,+kun+lähdin+ostarille+tavallisissa+tamineissani.+Aurinko+paistoi,+iltapäivällä+sitten+satoi,+ja+nyt+on+maa+märkä+edelleen,+vaikka+taas+pilvet+ovat+poissa.+Luonto+kiittää.+Mutta+lämpöä+saisi+olla+enemmän.
Natokeskustelu+käynyt+niin+kiivaana+mediassa,+että+alkaa+saada+tässä+meikäläinen+tarpeekseen.+Turkkikin+puuttuu,++ja+ottaapa++kaaliin+meikäläistä,+kun+ison+maan+päämies+sekoittaa+Hollannin+pohjoismaihin.+Eivätkö+poliitikot+tunne+karttaa!
Ei+tätä+enää+jaksa.
Keskustelin+tunnin+puhelimessa+erään+sukulaiseni+kanssa,+joka+välillä+kaipaa+myötätuntoista+kuulijaa.+Hän+on+jäänyt+10+v.+sitten+leskeksi,+mutta+ei+vaan+pääse+eteenpäin+surussaan,+vaan+jaksaa+yhä+muistella+niitä+viimeisiä+järkyttäviä+hetkiä+ja+puhuu+niistä+kuin+eilen+tapahtuneina.+Hän+plärää+valokuvia+ja+muistelee+pitkän+avioliittonsa+tapahtumia.+
Suru+on+täyttänyt+hänen+elämänsä.+Mitään+ei+ole+enää+jäljellä.+Mitäpä+kuuntelija+voi+sanoa!+Mikään+lohtu+ei+auta,+kun+toinen+sanoo,+että+elämässä+ei+ole+enää+mitään,+kun+puoliso+on+poissa.++Hänellä+on+kuitenkin+kaikki+hyvin,+minkä+itsekin+myöntää,+kodikas+asunto,+lapset+perheineen+lähellä,+häntä+ei+ole+unohdettu.+Ajattelen,+että+hän+on+vaikea+omainen+läheisilleen,+jotka+uskollisesti+hänen+luonaan+kuitenkin+käyvät,+sillä+hän+on+sydämellinen+ja+hyvä+ihminen.+
Vaikka++minunkin+elämäntoverini+ollut+poissa+jo+kohta+7v.+niin+kyllä+hän+on+päivittäin+ajatuksissani.+Mutta+vain++käväisemällä.+Lämpimin+mielin+häntä+moikkaan.
14.05.2022 13:32
Tuommoiset+tavat+ovat+tiukassa!+Jos+et+heitä+sitä+suolaa+ja+sitten+kompastut+vaikka+maton+reunaan,+niin+se+on+oitis+todiste+huonosta+onnesta.+Olisi+pitänyt!
+Minulla+on+tapana+käydä+koettamassa+illalla,+onko+ulko-ovi+lukossa.+Onhan+se.++Ja+jos+en+käy,+niin+tietysti+se+on+jäänyt+auki+koko+yöksi.+
Tavat+ovat+tiukassa,+mutta+kannattaa+niistä+pitää+kiinni+joka+tapauksessa.
13.05.2022 16:06
17 / 85