Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

1681

1. Oho!+Mikäs+pahanilmanlintu+se+täällä+Kristiinalle+pahoja+tarjoilee!?Ja+Demeterin+vaivat+sen+kun+jatkuvat,+ikäviltä+tosiaan+kuulostavat.+Toivottavasti+vihdoin+leikkauspäivä+on+varma.-+Ei+tunnu+nyt+oikein+kenelläkään+olla+ilo+pinnassa.+Syynä+varmasti+myös+tämä+kylmä+sää.Vaikka+sisällä+on+aivan+normaali+lämpö,+niin+kuitenkin+palelen+kaiken+aikaa+ja+kääriydyn+villashaaliin.+Ikään+kuin+koko+talo+olisi+menettänyt+kykynsä+pysyä+lämpimänä,+kun+allakan+mukaan+pitäisi+jo+olla+lähes+täysi+kesä.Natokeskustelu+on+nyt+niin+tapetilla,+ettei+sitä+tosiaankaan+voi+ohittaa.+Mietityttäähän+se.Toinen+asia,+joka+minun+mieltäni+painaa+joka+päivä,+on+Mariupolin+tehdaskompleksiin+piiritetyt+ukrainalaistaistelijat,+joilla+ei+ole+mitään+toivoa+enää.+Miltä+tuntuu+herätä+torkahduksestaan++ja+tietää,+että+menossa++on+ehkä+elämän+viimeinen+päivä!+Ei+vettä,+ei+ruokaa,+ei+apua+miltään+suunnalta.+Heitä+ei+auta+mikään+diplomatia.+Mutisin+jo+tuossa+pari+päivää+aikaisemmin,+että+alakulo+on+saanut+vallan,+ja+aina+se+yhä+painaa.Sen+takia+varmaan+palelenkin+koko+ajan.Meille+on+tulossa+roskalava+yhtiön+parkkipaikalle.+Ajattelin+kerrankin+katsoa,+mitä+voisin+heittää+pois,+mutta+miksi+ihmeessä+heittäisin+menemään+kamaa,+jota+olen+hellinyt+kaapeissani+vuosikymmenet!+Olkoot+siellä+vaan+tallessa.+Aarteitahan+ne+ovat.Seuratkaapa+tänään+eduskunnan+kyselytuntia+klo+16+ykkösellä.+Joka+torstaihan+he+siellä+vatvovat+asioitamme.+Koetan+aina+kuunnella,+ja+nyt+mielenkiintoni+kohdistuu+Ano+Turtiaiseen,+hartaaseen+Venäjän+ystävään,+jonka+mieleen+tämä+Natokeskustelu+ei+varmasti+ole.+Mahtaako+saada+puheenvuoron.Kukapa+se+väittikään,+että+torstai+on+toivoa+täynnä?+Uskooko+joku?+Pitää+tarkkailla.
  2. Vaikka+en+koe+olevani+kovinkaan+uskonnollinen,+niin+minua+karmii+aina,+kun+toisten+uskonnollisista+mielipiteistä+tehdään+pilaa.+En+tosiaankaan+näe+niissä+mitään+naurettavaa,+ja+se+koskee+kaikkia+uskontoja.+Joillekin+juuri+nämä+asiat+ovat+elämää+suuremmat+ja+antavat+voimaa+taistella+vaikeuksien+läpi.Uskonnon+pilkkaaminen+osoittaa+sivistymättömyyttä+ja+tyhmyyttä.Siinä+asiassa+olen+täysi+tosikko.