Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ano+08:02.
Olet+Suomessa.+Et+joudu+linnaan,+ei+sinun+tarvitse+varoa+sanojasi.
Toista+on+rajan+takana.+Siellä+tuo+mielipide+on+ainoa+oikea.
08.04.2022 09:38
Tänään+kuuntelin+eduskunnan+kyselytuntia+taas,+Monesta+asiasta+kysymyksiä+esitettiin,+ja+nyt+tällä+kertaa+Juvan+Suuri+Poika+Ano+Turtiainenkin+esitti+kysymyksen+hallitukselle+ja+halusi+tietää,+miten+juhlitaan+kesällä+Venäjän+ja+Suomen+yhteistyösopimuksen+30-vuotispäivää.+"Miten++hallitus+on+harkinnut+merkkipäivän+huomioimista?"+Pääministeri+oli+lyhytsanainen;+"Nykytilanteessa+ei++mitenkään!"
Puoli+seiskassa+tapasimme+TV;n+ulkomaan+toimittajan,+jonka+tehtävät+ovat+paljon+sisältyneet+Venäjän+ja+Moskovan+raportoimiseen.+Hän++muistutti+kuulijoille,+että+ihan+tavallinen+venäläinen+ei+ole+epäluotettava+eikä+epäluuloinen,+mutta+suuri+joukko+kuitenkin+on+propagandan+sumuttama,+niin+että+keskustelu+heidän+kanssaan+on+ikävää+ja+voi+ystävyydet+ja+sukulaisuudet+katketa,+Se+on+varmasti+vaikeaa,+sillä+kun+on+vakaumuksen++äänellä+sanansa+sanonut,+on+vaikea+ruveta+sitä+muuksi+muuttamaan.++Perheet+hajoavat.
Vaikka+toimittaja++sisu+kiehuisi,+kuten+äskeisessä+Intialaisessa++dokkarissa,+jossa+uskonnollispoliittinen+puolue+toimii+tulisesti+pääasianaan+lehmät,+on+viisas+toimittaja+puolueeton+ja+asiallinen.+Tämä+intialainen+hindu+pitää+vaalipuheissaan+päätehtävänään+pyhien+lehmien+hyvinvoinnin,+sillä+heidän+puolueuskonsa+mukaan+joka+lehmä+on+jumalattaren+asuinsija,+joten+heillä+on+suuren+Taivaallisen+jumalan+ja+kumppaneitten+lisäksi+300+000+jumalatarta+lehmien+olemuksessa.+Puolueen+tärkein+tehtävä+on+suojella+lehmät.
Köyhälle+kansalle+lehmien+suojelu+ja+hoiva+lisää+kansalaisille+turvallisuutta,+menestystä+ja+onnellisuutta.++Jos+oikein+ymmärsin,+tämä+puolue+sai+murskavoiton+vaaleissa.
08.04.2022 00:03
Huoh.+Näin+siinä+käy,+kun+ei+päivä+ala+SkillaNin+aloituksella.+
Näin+myös+käy,+jos+ei+pidättäydy+vain+kertomaan+oman+arkielämän+sattumuksia,+vaan+eksyy+vihjaamaan+jostakin+muusta+asiasta.+Minä+onneton+mainitsin+Alfan,+ja+mitä+siitä+seurasikaan!
Ei+nojatuolissa+lekottelua+ainakaan!
Mistäpä+olisin+arvannut,+että+sohaisin+muurahaispesään.+Nyt+ollaan+jo+Väyrysessä.+
Nojatuoliketjun+tunnelmaan+päästäkseni+kerron,+että+sää+on+todennäköinen,+ruoka+on+tarjouksesta+ostettu+K-kaupasta,+voin+hyvin,+polvikaan+ei+kiusaa!+
Päiväohjelmaani+kuuluu+pyykkikoneen+käyttö+ja+eilen+kirjastosta+lainaamani+kirjan+lukeminen.+Lisäksi+yritin+uusia+Museokorttini+netissä,+mutta+tumpelona+peruutin+koko+yrityksen,+kun+aloin+pelätä,+että+maksan+sen+useampaan+kertaan,+kun+ohjelma+kysyy+pankkia+useampaan+kertaan.++Olkoon.+On+viime+vuotinenkin+korttimaksu+mennyt+harakoille,+kun+pandemian+aikana+ei+oikein+museokäynnit+houkuttaneet.
Uusi+hella+toimitetaan+huomenna.+Yritän+tilata+asennusta,+mutta+sekin+pitää+tehdä+netin+kautta+ja+samperhuiti+sentään+-+sekin+menee+ihan+poskelleen.+Täytyy+etsiä+sellainen+firma,+jonka+puhelin+vielä+toimii.
Kyllä+nämä+uudistukset+olisivat+voineet+siirtyä+sen+verran+kauaksi,+että+me+ikäihmiset+olisimme+ehtineet+alta+pois.
07.04.2022 14:38
Kun+en+ole+valtiontalouteen+perehtynyt,+olen+vain+A-studion+keskustelijoitten+ja+uutisten+varassa.
Tietenkin+ostovoiman+kaventuminen+huolestuttaa+kaikkia,+elintarvikkeiden+hintojen+nousu,+ja+esim.+lämmityskulujen+karkaaminen.+Sen+olen+jo+omissa+laskuissanikin+huomannut.
Asiantuntijoitten+suulla+kuullaan+nykyisin+varoituksia+siitä,+että+talous+ei+tule+kestämään+Venäjän+pakotteiden+aiheuttamia+seurauksia,+vaan+hinnat+auttamatta+tulevat+kohoamaan+ja+elintason+lasku+on+edessä.+Eräskin+keskustelija+huomautti,+että+kireät+ajat+tulevat+kestämään+monta+vuotta.
Minä+uskon+näitä+varoituksia.+Mikään+toimenpide+ei+pelasta+meitä+elintason+kavennukselta.
Mutta+sota+on+voitettava,+apua+on+annettava.+Olemme+kaikki+kurimuksessa,+jos+emme+nyt+satsaa+Ukrainan+taistelun+voittamiseen.
07.04.2022 12:51
Jollakin+palstalla+oli+luettelo+Suomen+luetuimmista+kirjoista,+kymmenkunta+romaania,+jotka+kirjoitin+muistiin.+Kävin+kirjastossa+ja+ajattelin+tarkistaa,+mitä+mahdollisuuksia+olisi+saada+jokin+niistä+luettavakseni.+Helsingin+alueen+kirjastoissa+ko.+kirjoja+oli+lainattavíssa+n.+90+kpl+kutakin,+ja+tilauksia+oli+n.+700-800+kutakin+kirjaa+kohden.+Niinpä+menin+sitten+vaan+lainaushyllyille+ja+otin+Rosa+Liksomin+"Everstinnan",+sitäkin+on+suositeltu,+ja+nyt+oli+jo+lainattavissa.+Vähän+minua+häiritsee+murteella+kirjoitettu+tarina,+mutta+siihen+tottuu.
Lukupiirin+kirjaksi+valikoitui+simbabwelaisen+kirjailijan+Petina+Gappahin+teos+"Pimeydestä+loistaa+valo",+joka+takakannen+teksti+sanoo+mm:+"Legendan+mukaan+David+Livingstonen+sydän+haudattiin+Afrikkaan+ja+palvelijat+kantoivat+ruumiin+halki+mantereen.+Saattueen+viimeisestä+matkasta+muodostuu+huikea,+moniääninen+kudelma+sinnikkyydestä.+löytöretkistä+ja+kolonialismin+todellisuudesta".
Rosan+jälkeen+paneudun+siihen+ensi+viikolla.
07.04.2022 11:58
Googleta+"taro+root",+siinä+on+kuvana+minun+mukulani,+joka+nyt+on+mullan+alla.+Saa+nähdä,+millainen+siitä+kasvaa.
06.04.2022 20:15
Huomenta+nojatuoleihin!
Takatalvi+jatkuu,+korona+jatkuu,+lakot+jatkuvat,+sota+jatkuu.
Elämme+jatkuvuuden+aikaa.
Jotain+iloa+pintaan+pitäisi+keksiä,+sanokaapa+te+nuoremmat,+mikä+wanhoja+ilahduttaisi.
Ilahdun+ehkä,+kun+menen+tänään+lukupiiriin.+Käsittelyssä+on+kirja,+johon+en+ollut+kovinkaan+innostunut,+toivon,+että+seuraavaksi+valitaan+enemmän+minun+makuuni+sopiva+teos+luettavaksi.
Voikaa+hyvin+ja+pukeutukaa+lämpimästi+ulos+mennessänne.+Sanon+minäkin,+vaikka+jotkut+pitävät+neuvoa+holhoavana.+Meikä+jo+ikänsä+puolesta+on+mummuikäinen,+kaikille,+joten+kova+olen+neuvomaan!
06.04.2022 11:30
Minulla+on+ollut+avokado+purkissa+komeana+ja+vehreänö,+ja+sitten+kastelu+unohtui!+En+muista,+olinko+matkoilla+tai+mökillä,+vai+mikä+kömmähdys+sattui,+mutta+se+karisti+lehtensä+ja+kuoli.
Siihen+aikaan+netissä+oli+huonekasveja+käsittelevä+keskustelupalsta,+jossa+neuvottiin+avokadon+istuttaminen.+Se+oli+ihan+hirveän+monimutkainen+toimitus,+jota+en++noudattanut,+vaan+panin+pähkinän+veteen+muutamaksi+päiväksi+likoamaan+ja+istutin+sen+sitten+multaan.+Hyvin+kasvoi,+ja+kovin+murheissani+olin+sen+elämän+päättymisen+takia.
Sittemmin+hävitin+kaikki+kukkani+pariksi+vuodeksi,+nyt+on+pari+planttua+ikkunalla+ja+tuo+taaro,+jolle+olen+ostanut+kaverin,+mutta+sitä+en+vielä+ole+istuttanut.+Unohdus!
06.04.2022 10:41
Sanna+Ukkolaako+tarkoitat?+Hän+jätti+Ylen+aikanaan+vapaaehtoisesti.+
Tämän+palstan+kirjoittajat+ovat+eläkevaareja+ja+-muoria+itsekin.
Ei+ole+suurikaan+murhe,+että+kuuntelemme+ikätovereittemme+mielipiteitä.+
Samaa+joukkoa+ollaan.
06.04.2022 10:33
Seuraat+keskusteluja+säännöllisesti,+kun+osaat+arvostella+noin+nasevasti?
Minä+en+ole+muistanut+seurata+kuin+silloin+tällöin+näitä+ohjelmia,+enkä+ole+koskaan+perehtynyt+Alfan+taustoihin.
Minusta+on+ollut+mielenkiintoista+kuunnella+keskusteluja,+joita+ei+kiire+leimaa.
Pidät+pahana,+että+keskustelijat+edustavat+jotain+määrättyä+puoluetta,+eikä+keskustelun+taso+tyydytä+sinua.+Minä+mietin+asiaa+siltä+kantilta,+että+on+aiheellista+kuunnella+eri+puolueita+edustavien+keskustelijoiden+näkemyksiä.+Eihän+niihin+ole+pakko+yhtyä,+eikä+kuuntelija+ole+velvoitettu+muuttamaan+omaa+näkemystään.
06.04.2022 10:24
A-studiossa+on+liian+vähän+aikaa+ja+liikaa+keskustelijoita+ja+liikaa+keskustelun+aiheita.+Poliitikko+ei+osaa+vastata+lyhyesti.++Aiheet+ovat+liian+laajoja+muutaman+minuutin+käsittelyyn.+
Alfalla+on+keskusteluohjelmia,+joissa+istutaan+rauhassa+ja+keskustellaan+perusteellisesti+kahden+tai+ehkä+kolmen+keskustelijan+kesken+ajankohtaisesta+aiheesta.+
Niistä+ohjelmista+ei+kiire+paista+läpi.
06.04.2022 06:37
Joo,+pari+vuotta+sitten+ostin+pesukoneen,+ja+sama+ruljanssi+sen+kanssa.+Onneksi+on+tuo+muisti+sen+verran+rapistunut,+että+kun+on+laskun+maksanut,+ei+enää+harmittele.
Se+vain+harmittaa,+etten+enää+muista,+mikä+firma+kävi+sen+asentamassa+Hellaanhan+pitää+olla+sähkömies.+
No+kun+elämässä+on++vain+vähän+tapahtumia,+niin+joka+asiasta+pitää+tehdä+iso+numero.+Tuntee+taas+olevansa+ajan+hermolla,+kun+voi+tuntea+joutuneensa+kohtalon+pyörittämäksi.
Tännekin+asti+pitää+raportoida!!
Koettakaa+kestää.
05.04.2022 12:58
Tämä+liike+on+ulkoistanut+kuljetuksensa.+Saan+ison+alennuksen,+joka+sitten+menee+tuohon+kuljetus-++ja+asennuskustannukseen.
Tuskittelu+ei+auta,+kun+joudun+tekemään+kaupat+netissä,+enkä+paikan+päällä.+
Se+on+kuitenkin+minulle+helpompi+tapa+kuin+lähteä+kodinkoneliikkeisiin+valikoimaan+sopivaa.
05.04.2022 12:17
Tiistaissa+jo+ollaan,+ja+huhtikuu+hyvässä+alussa!+Ei+uskoisi,+että+ollaan+kevätkuukaudessa.+.+Lunta+pyryttää!+Säätiedotuksessakin+sanottiin,+että+takatalvea+eletään.+Täällä+meidän+suunnalla+lumi+tulee+räntänä,+mutta+jää+kuitenkin+entisten++kinosten+pintaan,+eikä+sula+pois.+Lumikerroksen+alla+on+sitten+sulamisvesiä+ja+sohjoa,+joten+kengät+kastuvat.+Saappaat+esiin.
Mieliala+ei+meikäläisellä+ole+parhaimmillaan,+kun+uutiset+Ukrainasta+pyörivät+kaiken+aikaa+mielessä.+Uskon,+että+Natomyönteisyys+vain+kasvaa+näiden+viime+päivienkin+uutisten+jälkeen.+
Keittiön+liesi+vetää+viimeisiään.+Sen+pienemmät+levyt+eivät+lämpiä+kuin+täydellä+teholla.+Kun+laskee+lämpötilaa,+niin+,menevät+kokonaan+pois+päältä.
Otin+selvää+uudesta+liedestä+ja+suututti,+kun+ilmoittivat,+että+kauppaan+ei+sitten+kuulu+vanhan+poisvienti+eikä+uuden+asennus.+Pesukoneen+kanssa+kävi+samalla+tavalla,+ja+jälkityö+tuli+maksamaan+maltaita,+kun+kaksi+miestä+tuli+hommaa+hoitamaan.+
Miten+minulla+on+ollut+se+käsitys,+että+nykyisin+kauppiaiden+pitää+ottaa+se+vanha+laite+vastaan?+Olenko+niin+hajamielinen,+että+muistan+päin+seiniä+tuollaisenkin+asian!
Mietin+nyt,+jaksanko+temppuilla+tuon+vanhan+lieden+kanssa+vielä.+Tai+eihän+se+muuksi+muutu.+On+se+vaan+hankittava.+Huoh.
05.04.2022 11:54
Ikä+on+tuonut+minulle+sen+esteen,+että+en+saa+luetuksi+oikein+mitään.+Silmät+eivät+kestä.
Kaikki+suosittelevat+minulle+äänikirjoja,+mutta+en++ole+vielä+osannut+laitetta+hankkia.
Minä+yksinkertaisesti+en+tiedä,+miten+äänikirjoja+voidaan+kuunnella.+Kukaan+tuttu+ei+kuuntele,+että+osaisi+neuvoa.+On+siitä+täälläkin+minulle+ohjeita+annettu.+:)
Nyt+viimeksi+olen+lukenut+Anna-Liisa+Ahokummun+esikoisteoksen+"Viktor+Stanislauksen+kolmetoista+sinfoniaa",+joka+käsittelee+päähenkilön+paneutumista+historiaansa.+Huomenna+lukupiiri+kokoontuu+kirjastossa+ja+keskustelemme+tästä+romaanista.
Toivottavasti+ei+ole+kovin+ikävä+ilma,+että+lähtö+ei+tunnu+liian+ikävältä.
05.04.2022 11:18
Kyllä+Vennään+kansa+tsaariaan+puolustaa,+ei+sitä+kiinni+oteta.
05.04.2022 11:02
Nämä+nk.+"taistelijat"+ovat+oppimattomia+takamailta+kotoisin+olevia+heimolaisia,+jotka+on+rahdattu+kotoaan+tuhansien+kilometrien+päähän+taistelemaan+puolustuskyvyttömiä+"natseja"+vastaan.++Heille+on+annettu+vapaat+kädet,+ja+sanottu,+että+viholliset+ovat+barbaareja+ja+epäihmisiä.
Ihmisessä++on+ns.+sivistys+pelkkä+ohut+kuori,+jonka+alta+paljastuu+se+alkukantainen+peto,+joka+homo+sapiens+oli+kymmeniä+tuhansia+vuosia+sitten.++Kun+laji+alkoi+leviä+Afrikan+sarvesta+muualle+maailmaan+oli+homo+sapiensilla+tukenaan+taito+tehdä+työkaluja+ja+aseita,+ja+kallonsa+sisällä+suuremmat+aivot+kuin++muilla+luojanluomilla.++
Ilman+raivokasta+taistelutahtoa+ei+hän++olisi+selviytynyt+näihin+päiviin+asti.+Tulella+ja+verellä+ovat+hallitsijatkin+aina+paikkansa+säilyttäneet,+alempien+ihmismassojen+sortaminen+on+ollut+vallan+takeena.+Kun+hallitsija+on+jäänyt+yksin+ilman+miekkamiehiään,+on+valta+vaihtunut+hyvin+nopeasti.
Ihminen+on+onnistunut+salaamaan+verenhimonsa+jopa+itseltään,+mutta+onhan+ns.+sivistyneessäkin+maailmassa+nähty+hyviä+esimerkkejä+vallanhimoisista+hallitsijoista,+yhtenä+viime+vuosien+esimerkkinä+Trump.+joka+oli+valmis+yllyttämään+seuraajansa+vallankumoukseen,+kun+oli+käynyt+selväksi,+että+oli+menettänyt+valtansa.
Itänaapurimme+valtias+on+saanut+KGP:n+koulutuksen,+joten+hänen+siunaamansa+toimet+Ukrainassa+eivät+hämmästytä.+Sitä+enemmän+ihailua+tulee+saamaan,+mitä+laajemmin+alamaisille+selviää,+kuinka+rohkea+ja+päättäväinen+hallitsija+heillä+on.
05.04.2022 09:41
Selaisin+netti+pikipäin+ja+etsin+tietoa+hyvinvointialueiden+tehtävistä.
Kokeilin+Vantaa-Keravan+hyvinvointialueen+sivuja.+Kovin+on+vielä+epämääräistä,+vaikka+oli+pöytäkirjatkin+kokouksista.+Yhtäkään+todellista+tapahtunutta+asiaa+ei+ole+merkitty+luettavaksi,+vain+suunnitelmia+ja+niitänäitä,+jotka+eivät+jää+mieleen+lukijalle.
Korostetaan,+että+terveydenhuoltopalvelut+tulevat+nyt+jokaiselle+nopeasti.+Samat+ihmisethän+niissä+työskentelevät,+jolleivat+suutu+nyt+lakon+aiheuttamien+ristiriitojen+vuoksi+ja+lähde+muihin+hommiin.+Miten+vastaanotolle+sen+helpommin+ja+nopeammin+pääsisi+kuin+tähänkään+asti?
Ehkä+aluevaltuutetuille+syntyy+supervoimat+ja+ideat+risteilevät+kokouksissa,+uusia+ajatuksia+välähtää+mieleen!
05.04.2022 06:43
Huomenta+sinne+nojatuolin+uumeniin.
Hauskaa+lomaviikkoa+sulle,+SkillaN.+Kyllä+täällä+pärjätään,+ota+rennosti!
Yöllä+ollut+pakkanen,+nyt+on+nollassa+mittari.
Erilaisia+ovat+keväät,+joskus+näihin+aikoihin+on+maa+jo+ollut+lumeton+ja+krookukset+kukassa.Nyt+ei+tietoakaan.+Vaikka+aurinko+helottaa+päivät+pitkät,+ovat+lumikinokset+yhä+korkeat+tuossa+pihanurmella.+Pitää+varmaan+mennä+niitä+hajottamaan.+
Uutiset+Ukrainasta+muuttuvat+yhä+järkytyttävämmiksi+päivä+päivältä.+Pahalta+tuntuu+ajatella,+että+venäläiseltä+kansalaiselta+nämä+tiedot+pimennetään+linnatuomion+uhalla.
Naapurimaan+johto+elää+menneessä.+Ilmeisesti+eivät+usko+ja+tiedä,+että+tiedonkulkua+ei+voi+estää+millään.+Heidän+tekonsa+tulevat+kyllä+tietoon,+ja+huhupuheet+niitä+levittävät+tehokkaammin+kuin+mikään+uutisklippi.
Millaisia+ovat+miehet,+koulutetut+(?)+taistelijat,+jotka+tappavat+vain+tappamisen+ilosta?
He+ovat+lopullisesti+mustanneet+maansa+maineen.
04.04.2022 08:39
Kiitos+aloituksesta.+Mielenkiintoinen+ja+tärkeä+aihe.
Niin+uusi+minulle,+että+ei+ole+edes+mitään+kysymyksiä+esittää.+Seuraan+keskustelua+mielenkiinnolla.
Jo+vaaliaikana+mietin,+tietävätkö+ehdokkaat+todella+mihin+ovat+pyrkimässä,+kun+vaalikeskustelutkin+olivat+niin+vaisuja,+eivätkä+ne+juuri+selventäneet+valiokuntien+tulevia+tehtäviä.+Jäikö+niistä+mitään+äänestäjien+mieleen?
Ajattelin+vain,+että+kaupunginvaltuutettuja+tai+kansanedustajia+sinne+on+turha+valita,+koska+heidän+aikansa+ei+tulisi+riittämään.+
Valittujen+tulee+nyt+ennen+vuodenvaihdetta+opiskella+työtehtävät.+Jaksavatko+he+paneutua?+Miten+käy,+jos+oppi+ei+mene+perille?
Pahalta+on+tuntunut,+kun+ainoa+varma+tieto+valtuuskuntien+saavutuksista+on+ylilyönnit+palkkioissa,+jotka+uutisten+mukaan+ylittävät+presidentinkin+kuukausitulot.
04.04.2022 07:30
23 / 85