Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

1681

1. Kyllä+minusta+jokainen+voi+nuo+hoitaa+itse+omalta+kohdaltaan.+S24:n+tehtävää+ei+pidä+ymmärtää+väärin.Toisaalta,+miksi+sinun+on+pitänyt+odottaa+jonkun+muun+avausta?+Jokaisella+on+mahdollisuus+avata+keskustelu.
  2. Kaupungissa+taasen!+Tänään+kuulemma+viilenee+ilma,+sadettakin+luvassa,+mutta+yhä+on+lämmin,+tuuleton,+pilvinen+sää.Viikonloppuna+syötiin+rapuja+koko+perheen+voimin,+yksi+jäi+yli,+pienisaksinen,+eikä+se+kelvannut+lopuksi+kenellekään!Ulkona+oltiin,+lämpimässä+kesäillassa+lähes+puolille+öin.+Pienin+perheenjäsen+keinutteli+sitterissä+ja+seurusteli+innolla+mukana.+Varmaan+ensi+vuonna+jo+saa+maistaa+yhden+saksen+verran.+Meillä+on+ollut+mökillä+rapukestejä+vuosikymmenet,+ja+kaikki+lapset+ovat+aina+olleet+mukana.+Oli+kuulemma+venetsialaiset+tänä+viikonloppuna,+me+emme+kuitenkaan+poltelleet+tulia+rannassa,+koska+oli+sitä+muuta+toimintaa.Minä+kummastelen,+syövätkö+rastaat+karviaismarjoja?+Pensas+oli+tyhjä+viimeistä+marjaa+myöten.+Viikko+sitten+oli+oksat+notkollaan.+Vai+voiko+ajatella,+että+joku+supi+tai+hirvi+voisi+käydä+ne+popsimassa,+punaiset+viinimarjatkin+hävisivät+pari+viikkoa+sitten+kuulemma+viimeistä+marjaa+myöden.+Vaikea+on+minun+kuvitella,+että+maalaismaisemassa+joku+kaukainen+naapuri+kävisi+pensaat+tyhjentämässä.+Kaikillahan+nyt+on+pihoillaan+samat+puskat+marjoineen.+Mutta+näin+nyt+tänä+vuonna+on+käynyt.+Nuorempi+väki+olisi+ne+poiminut,+minulla+ei+intoa+riitä+säilömiseen.+Voi+että+minulla+on+Mauno+Koivistoa+ikävä.+Millään+en+tahdo+muistaa+hänen+unohtumattomia+sanojaan+siitä+provosoinnista.+Miten+se+taas+olikaan?Urhoollisesti+vain+puskemme+eteenpäin,+SkillaN,+kuin+ne+entiset+mummot+lumessa.+Ehkä+tulee+päivä,+jolloin+piikittely+loppuu+ja+vanha,+hyvä+aika+koittaa.Ketjutkin+ovat+niin+sekaisin,+kun+vastaukset+risteilevät+sinne+tänne,+eikä+kukaan+tiedä,+kenelle+on+joku+jotain+sanonut.+Se+vastaa,+jolta+ei+ole+mitään+kysytty.+Ei+pidä+muistella+niitä+keskusteluja,+sillä+oikeastaan+niitä+ei+ole+edes+käyty.+On+kuin+kaikki+laulaisivat+kuorossa,+mutta+jokainen+omaa+lauluaan.Mainiota+maanantaita+kaikille.
  3. Olen+sitä+mieltä,+että+pääministerin+on+palattava+nyt+työnsä+pariin+ja+osoitettava,+että+on+kykenevä+ja+tarmokas+hoitamaan+tehtävänsä.SDPn+puoluejohto+hoitakoon+kurinpalautuksen,+meillä+on+oikeus+odottaa,+että+PM+hoitaa+hommansa+ja+lakkaa+juhlimasta.+En+puolusta++hänen+juhlimistaan,+vaikka+olenkin+sitä+mieltä,+että+hän+ei+pystynyt+estämään+muitten+hillumista.++Nyt+on+kärsimässä+myötähäpeää+myös+muiden+valokuvista.Tämän+päivän+someihmiset+ottavat+kuvia+kaiken+aikaa+ja+jakavat+niitä+toisilleen.+Se+on+meille+ikääntyneille+vierasta.++Olen+yrittänyt+käsittää,+että+hänen+juhlimisensa+on+nyt+takanapäin,+ja+menneitä+vatkaamalla+tehtyä+ei+saa+tekemättömäksi.+Kyllä+hän+on+saanut+selvät+arvostelut+kaikkialta.Jokainen+ihminen+tyrii+jossakin+vaiheessa+elämäänsä,+nyt+Marin+jäi+kiinni+liiallisesta+juhlimisesta.+Mutta+se+on+nyt+jätettävä+taakse+ja+tartuttava+kaikkiin+niihin+töihin,+joita+itsekin+tuossa+luettelit.Hänen+on+päästävä+työrytmiin+ja+kansalaisten+on+annettava+hänelle+työrauha.Sitä+minä+vaan.