Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+minusta+jokainen+voi+nuo+hoitaa+itse+omalta+kohdaltaan.+S24:n+tehtävää+ei+pidä+ymmärtää+väärin.
Toisaalta,+miksi+sinun+on+pitänyt+odottaa+jonkun+muun+avausta?+Jokaisella+on+mahdollisuus+avata+keskustelu.
30.08.2022 11:20
Pyydetty+on,+kauniisti+pyydetty+ja+toivottu,+että+Nojatuoli+saisi+olla+erillään+sanasodista,+ja+saatu+vastaukseksi,+että+jokaisella+on+oikeus+kirjoittaa+minne+haluaa.+Yksi+tuoliketju+jätettiin+anonyymeille+kokonaan+joitakin+kuukausia+sitten,+ja+siihen+tuli+yli+700+kommenttia,+joihin+tuskin+kukaan+vakikirjoittaja+osallistui+alkupään+jälkeen.+Innostuksen+aihetta+en+enää+muista,+koska+en+ollut+siitä+kiinnostunut.+Mahtoiko+kukaan+muutenkaan+lukea+niitä+parin+sanan+kommentteja,+joilla+ketjua+kasvatettiin.
Ei+niitä+ainakaan+kukaan+muista.+Pääasiahan+oli+ketjun+tuhoaminen.+Yhteistyö+pelasi.
Vain+asiaan+vihkiytyneet+tietävät,+mitä+milläkin+kommentilla+tarkoitetaan+ja+kenelle+ne+on+osoitettu.+Muut+sitten+vain+ärtyvät.
30.08.2022 10:25
Jos+se+tapahtui+kaksi+päivää+sitten,+niin+mikäs+siinä.+Kerro+pois.
30.08.2022 10:09
Minulla+on+ollut+makuuhuoneen+ikkuna+auki+monta+viikkoa+yötäpäivää.+Tänä+aamuna+ensi+kertaa+tuntuu+viileältä.+Taidan+sulkea+sen+yöksi.+Huomaan+myös+ettei+nyrkkipyykki+kuivu+yhtä+nopeasti+kuin+viime+viikolla.+Kyllä+se+syksyinen+sää+on+nyt+tullut.
Olen+seurannut+aivan+uudella+asenteella+perheemme+uusinta+tulokasta.+Ihmeellistä+havaita+vain+muutaman+viikon+ikäisen+lapsen+heräämistä+elämään,+kuinka+kiinnostunut+hän+voikaan+olla.+Nyt+huomaa+jo,+että+hän+tunnistaa+vieraammatkin+ihmiset,+ei+vain+vanhempansa.+Oli+hauska+huomata,+että+nuori+ja+iloinen+eno+on+lapsesta+erityisesti+kiinnostava.
Hartaasti+toivon,+että+elinpäiviä+vielä+minulla+riittäisi,+niin+että+saisin+seurata+tätä+pientä+ihmisenalkua++edelleen.+
Sukuni+edellisessä+polvessa+oli+monta+pitkäikäistä+henkilöä,+mm.+äitini+ja+hänen+sisaruksensa,+mutta+huomaan+nyt,+että+olen+saanut+iässä+kiinni+heidät+kaikki.
Kuten+SkillaN+sanoo,+elämänpiiri+typistyy++ja++"pienikin+yhteydenpito+näin+kirjoitellen+aivojamme+virkistää."+Niin+ajattelen+minäkin.
30.08.2022 10:05
Ymmärsitköhän+oikein?+Ehdotan,+että+tässä+ketjussa+ei+vanhoja+muisteltaisi.+Eihän+tarkoitukseni+ole+kieltää+vanhojen+muistelu,+esitän+vain,+ettei+sitä+tehtäisi+tässä+ketjussa.+Miksi+se+sinua+loukkaa?+En+tietenkään+rajoita+ketään.+80++palstalle+mahtuu+rajattomasti+aloituksia+ja+ketjuja,
30.08.2022 09:41
Venäjän+kansa+haluaa+tsaarin.+On+ohjeet+ja+käskyt.+Ohrana+valvoo,+ovelle+voidaan+koputtaa+keskellä+yötä.+Pieni+pelko+pitää+valppaana.
Kansa+on+tottunut+sääntöihin+ja+uhkakuviin.+Pitää+tietää,+että+Korkea+Taho++valvoo+,että+sääntöjä+noudatetaan.+
Vuosisatojen+kuluessa+on+opittu+hämäämään.+
Käskyjä++pitää+kiertää+olemalla+ovela+ja+puhumalla+asian+vierestä.+Joka+saadaan+kiinni+sääntöjen+rikkomisesta,+katoaa+jonnekin+palaamatta+takaisin,+Se+pitää+pienestä+pitäen+tietää,+ja+siksi+on+oltava+taitava+selviytyäkseen+elämästä.+
Pitää+olla+suunnitelma,+mutta+sitä+ei+suinkaan+kerrota+muille.+
Putininkin+ajatuksena+on+vuosia+ollut+NL:n+rajojen+palauttaminen+ja+liittäminen+"veljeskansat"+jälleen+Äiti-Venäjän+helmoihin,+mutta+ei+siitä+ole+kannattanut+puhua+mitään,+ennen+kuin+on+ryhdytty+suunnitelmaa+toteuttamaan.+Onhan+jo+aloitettu+Ossetian+kohdalla,+Krimillä+ja+muilla+Ukrainan+reunamilla,+nyt+koko+maan+uudelleen+järjestämisellä.+
Kunhan+operaatio+on+saatu+päätökseen,+kiitollinen+Ukrainan+kansa+on+jälleen+oikeissa+käsissä,+ja+sitten+voidaan+katse+kääntää+Baltian+maihin.+
Länsi+on+laupiaana+seurannut+Venäjän+muutosta+neuvostoyhteiskunnasta+länsimaaksi,+ja+on+nyt+ihmeissään,+kun+kehitys+ei+mennytkään+kuten+oli+kuviteltu+Gorban+ja+Jeltsinin+aikoina.
Ei+ole+maa+miksikään+muuttunut,+vaan+uhittele+edelleenkin+ja+on+olevinaan+yhtä+suuri+mielipiteen+muokkaaja+kuin+USA+ikinä.
30.08.2022 07:38
Kiitos+sulle,+kun+myönnät,+ettet+ymmärrä.+Sitten+meitä+on+edes+kaksi.
Sinä+maltat+pysytellä+syrjässä,+minä+taas+kimpaannun+esittämään+omia+huomautuksiani,+ikään+kuin+siitä+mitään+hyötyä+kenellekään+olisi.
Vaikka+kuinka+yritän+hokea,+ettei+pidä+provosoitua.
29.08.2022 20:33
"Eihän+noin+ole+kukaan+väittänytkään".
Hah.
Täällä+ollaan+niin+nokkavia,+että+mikä+tahansa+lause+voidaan+paitsi+lukea+väärin,+kirjoittaa+väärin+ja+ymmärtää+väärin.
Sitten+jatketaan+siitä,+onnistutaan+sotkemaan+alkuperäinen+mielikuva+ja+päästään+sanomaan+asiattomia+huomautuksia+mukamas+vitsin+varjolla.+Seuraavissa+kommenteissa+sitten+siteerataan+niitä+virheitä+faktana,+arkistoidaan++ja+jatketaan+siteeraamista+vuosikausia.
29.08.2022 20:24
No+joku+kirjoittaa+syyttävästi,+että+makriina+on+käynyt+pirtissä,+ikään+kuin+se+olisi+jokin+salaisuus.+Tietenkin,+olen+minäkin+ollut+70-vuotias+jossakin+vaiheessa.+Ja+myöhemminkin+pistäytynyt+7-kymppisissä.+Nyt+en+enää+sinne+tietenkään+mene,+kun+minun+suorin+sanoin+käskettiin+lähteä+muutama+viikko+sitten.+
Kuten+olen+jo+aikaisemminkin+ilmoittanut,+en+ole+syntynyt+80-vuotuiaana+ja.
29.08.2022 19:56
Mitä+tarkoitat.+Kävin+joskus+pirtissä,+mutta+sen+tuhoamiseen+en+todellakaan+liittynyt+millään+tavalla.
Mutta+kuten+aina+olen+huomauttanut,+ei+muistini+ole+paras+mahdollinen.+Pirtin+hävityksen+yksityiskohtia+en+tiedä.+Mikäli+ennusteet+pitävät+paikkansa,+asiaan+on+nyt+tarkoitus+palata+yksityiskohtaisesti.+Huoh.
70-palstaltakin+käydään+täällä+ahkerasti.+Minä+olen+tullut+S24:ään+jo+1990-luulla,+joten+olen+kyllä+kirjoittanut+eri+ryhmiin+aikoinani,+eri+nimmareilla,+joskus+ei-rekisteröityneenäkin.
29.08.2022 13:31
Niin?+En+ollut+mukana+siinä+hommassa.+Minä+en+ollut+"naapuripalstalla",+olin+täällä.+
Hajamielisenä+en+edes+muista,+minä+vuonna+se+oli.+Joko+on+pian+10+v.+täynnä?
29.08.2022 12:07
Enkö+jo+ilmoittanut,+mihin+pyrin?+Siihen,+että+nojatuolilaiset+saisivat+olla+rauhassa.+Mikään+kohtelias+pyyntö+ei+mene+perille.
Ihan+sama,+ketkä+toisiaan+nälvivät+ja+mitä+vihjailuja+esitetään.+Itse+tiedätte,+mitä+tarkoitatte,+ulkopuolisia+ei+kiinnosta.+Onko+se+outoa?+Sokeutta?+
Onko+outoa,+että+emme+halua+tietää,+miksi+joku+on+sanonut+ja+ilkeillyt?+Miksi+on+nälvinyt+toisten+elämää+ja+vähättelee+hänen+kokemuksiaan,+kuten+viimeksi+ano+10:57?
29.08.2022 11:43
Sitä+tarkoitan,+että+kun+eivät+nämä+heitot+ja+ohiampumiset+lainkaan+kiinnosta,+niin+niistä+ei+kukaan+muu+ota+selvää,+kuin+sellainen,+joka+on+niissä+alusta+asti+mukana+kommentoimassa+ollut.+
Sitä+ihmettä+tarkoitan,+että+pahustako+näitä+ripellyksiä+puidaan+nojatuolissa,+kun+palstatilaa+olisi+hehtaareittain+nojatuoliketjun+ulkopuolellakin.
Miksi+minun+pitää+selventää+sanomisiani,+kun+kaikki+anot+voivat+kirjoitella+vihjaillen+kenestä+tahansa+ja+muistella+ilkeyksiä+vuosien+takaa,+ja+kaikki+asiaan+perehtyneet+kyllä+tietävät+heti,+mistä+on+kysymys.+Meidän+muiden+pitää+vain+sietää.
Otan+opikseni+kuin+pääministeri.
29.08.2022 11:18
Kaupungissa+taasen!+Tänään+kuulemma+viilenee+ilma,+sadettakin+luvassa,+mutta+yhä+on+lämmin,+tuuleton,+pilvinen+sää.
Viikonloppuna+syötiin+rapuja+koko+perheen+voimin,+yksi+jäi+yli,+pienisaksinen,+eikä+se+kelvannut+lopuksi+kenellekään!
Ulkona+oltiin,+lämpimässä+kesäillassa+lähes+puolille+öin.+Pienin+perheenjäsen+keinutteli+sitterissä+ja+seurusteli+innolla+mukana.+Varmaan+ensi+vuonna+jo+saa+maistaa+yhden+saksen+verran.+Meillä+on+ollut+mökillä+rapukestejä+vuosikymmenet,+ja+kaikki+lapset+ovat+aina+olleet+mukana.+
Oli+kuulemma+venetsialaiset+tänä+viikonloppuna,+me+emme+kuitenkaan+poltelleet+tulia+rannassa,+koska+oli+sitä+muuta+toimintaa.
Minä+kummastelen,+syövätkö+rastaat+karviaismarjoja?+Pensas+oli+tyhjä+viimeistä+marjaa+myöten.+Viikko+sitten+oli+oksat+notkollaan.+Vai+voiko+ajatella,+että+joku+supi+tai+hirvi+voisi+käydä+ne+popsimassa,+punaiset+viinimarjatkin+hävisivät+pari+viikkoa+sitten+kuulemma+viimeistä+marjaa+myöden.+Vaikea+on+minun+kuvitella,+että+maalaismaisemassa+joku+kaukainen+naapuri+kävisi+pensaat+tyhjentämässä.+Kaikillahan+nyt+on+pihoillaan+samat+puskat+marjoineen.+Mutta+näin+nyt+tänä+vuonna+on+käynyt.+Nuorempi+väki+olisi+ne+poiminut,+minulla+ei+intoa+riitä+säilömiseen.+
Voi+että+minulla+on+Mauno+Koivistoa+ikävä.+Millään+en+tahdo+muistaa+hänen+unohtumattomia+sanojaan+siitä+provosoinnista.+Miten+se+taas+olikaan?
Urhoollisesti+vain+puskemme+eteenpäin,+SkillaN,+kuin+ne+entiset+mummot+lumessa.+Ehkä+tulee+päivä,+jolloin+piikittely+loppuu+ja+vanha,+hyvä+aika+koittaa.
Ketjutkin+ovat+niin+sekaisin,+kun+vastaukset+risteilevät+sinne+tänne,+eikä+kukaan+tiedä,+kenelle+on+joku+jotain+sanonut.+Se+vastaa,+jolta+ei+ole+mitään+kysytty.+Ei+pidä+muistella+niitä+keskusteluja,+sillä+oikeastaan+niitä+ei+ole+edes+käyty.+On+kuin+kaikki+laulaisivat+kuorossa,+mutta+jokainen+omaa+lauluaan.
Mainiota+maanantaita+kaikille.
29.08.2022 09:42
Ei+hän+ole+töitään+jättänyt+hoitamatta.+Älä+turhaa+huolta+kanna+Suomen+kansan+järkytyksistä.+Olemme+tasapainoista+väkeä,+suurin+osa.+Suomme+jopa+pääministerille+reippaita+juhlia.
Työt+tulevat+kyllä+hoidetuksi.+Katso+vain,+kuinka+hoituivat+koronavuodet+ja+nyt+Natohakemuksen+hoito.+
Kaikki+hyvin.
25.08.2022 15:19
Olen+sitä+mieltä,+että+pääministerin+on+palattava+nyt+työnsä+pariin+ja+osoitettava,+että+on+kykenevä+ja+tarmokas+hoitamaan+tehtävänsä.
SDPn+puoluejohto+hoitakoon+kurinpalautuksen,+meillä+on+oikeus+odottaa,+että+PM+hoitaa+hommansa+ja+lakkaa+juhlimasta.+En+puolusta++hänen+juhlimistaan,+vaikka+olenkin+sitä+mieltä,+että+hän+ei+pystynyt+estämään+muitten+hillumista.++Nyt+on+kärsimässä+myötähäpeää+myös+muiden+valokuvista.
Tämän+päivän+someihmiset+ottavat+kuvia+kaiken+aikaa+ja+jakavat+niitä+toisilleen.+Se+on+meille+ikääntyneille+vierasta.++
Olen+yrittänyt+käsittää,+että+hänen+juhlimisensa+on+nyt+takanapäin,+ja+menneitä+vatkaamalla+tehtyä+ei+saa+tekemättömäksi.+Kyllä+hän+on+saanut+selvät+arvostelut+kaikkialta.
Jokainen+ihminen+tyrii+jossakin+vaiheessa+elämäänsä,+nyt+Marin+jäi+kiinni+liiallisesta+juhlimisesta.+Mutta+se+on+nyt+jätettävä+taakse+ja+tartuttava+kaikkiin+niihin+töihin,+joita+itsekin+tuossa+luettelit.
Hänen+on+päästävä+työrytmiin+ja+kansalaisten+on+annettava+hänelle+työrauha.
Sitä+minä+vaan.
25.08.2022 12:51
En+ole+videota+nähnyt,+joten+en+osaa+vastata.
25.08.2022 12:06
Tuskin+viikkoja+sitten+annettu+suudelma+niin+vei+jalat+alta,+ettei+vieläkään+pysty+työelämään!
Vaikka+onhan+Olavi+Uusivirta+komea+mies,+moni+voi+kadehtia+Sannaa.+Ja+nätti+on+Sannakin,+sen+puoleen.
Noloa,+että+molemmat+kiistävät+asian,+vaikka+väitetään,+että++kaikki+kiinnostuneet++voivat+tarkistaa+tapauksen+videolta.+
Annetaan+jo+olla.
Nyt+töihin!
25.08.2022 11:46
Kuinka+kauan+Venäjän+kansa+suostuu+sulkemaan+korvansa,+kun+rintamalta+lähetetään+operaation+osallistuneita+poikia+ruumisarkuissa++joka+puolelle+Venäjää.+
Ilmaisia+arkkuja,+Putinin+lahjoittamia.
Oligarkeilta+alkaa+mennä+hermot,+kun+ei+viisumeita+myönnetä+ja+ostosmatkat+vaikeutuvat.
Kauanko+Putinin+propagandaa+kestetään?
Onko+Putin+todella+laskenut+oman+kansansa+kärsivällisyyden+oikein?
Ainakin+teki+virhelaskelman+Ukrainan+kansan+kohdalla.
25.08.2022 11:33
Ei+alkoholin+käyttö+sentään+niin+vaarallista+ole,+että+mielenterveys+olisi+vaarassa,+varsinkin+kun+Marin+sanoi+nauttineensa+mietoja+juomia+ja+olevansa+aamulla+työkunnossa+ilman+krapulaa.
Ei+pidä+hätääntyä+liikaa.
Kautta+aikojen+on+juhlittu,+sitä+on+turha+kieltää.+Paha+juttu+on,+jos+muisti+on+omalta+kohdalta+mennyt.+Se+on+huolestuttavaa.+
Mutta+eikä+tämä+asia+jo+ole+käsitelty+joka+kantilta?+
Eteenpäin,+sanoi+mummo+lumessa.
25.08.2022 11:25
3 / 85