Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

1681

1. Monella+ikäihmisellä+on+jo+valmiiksi+heikko+kohtansa,+johon+virus+mielellään+iskee.+Omalla+kohdallani+tiedän,+että+kausiflunssakin+painuu+minulla+helposti+hengityselimiin+ja+yskä+kestää+pari+viikkoa,+niin+että+on+nukkumisesta+tule+mitään.+Toivottavasti+onnistun+kiertämään+koronan.+Pysyttelen+omissa+oloissani+ja+vältän+bussimatkoja+ja+tungoksia.
  2. Kiirettä+tässä+on+kaikilla+näköjään+ollut.+Minulla+on+tämä+aamu+mennyt+pokkaa+pitäessä.+Siinä+käytiin+tällä+kertaa+ratsastamassa,+ja+tunsin+itseni+Haijasintiksi+kertaheitolla.Nuoruudessani+oli+kylässä+talossa,+jossa+harrastettiin+ratsastusta,+ja+minutkin+kammettiin+hevosen+selkään.+Kysyin+kuin+H.+miten+tämä+käynnistyy.+"Kantapäillä".+No+yritin,+mutta+ei+heppa+hievahtanutkaan.+"Napauta+kunnolla"+sanoivat+asiantuntijat.+Naps.++-++No,+siinäpä+sitten++täyttä+laukkaa+pihalta+aitan+ympäri+tielle,+tukka+hulmuten.+Muut+juoksujalkaa+perässä.+Löysivät+meidät+niityltä,+jonne+ratsu+oli+minut+kiidättänyt+ojan+yli+loikkaamalla.++Heppa+söi+apilaa,+ja+minä+naurusta+hervottomana+makasin+sen+kaulalla."Ajatella",++sanoi+ystävättäreni,+"En+ole+ikinä+oppinut+lentolaukkaa,+ja+sinulta+se+sujui+ensi+yrittämällä."+Kuinka+lähellä+sydäntäni+Haijasintti+onkaan.Näin+sitä+ihminen+elää+muistoissansa,+kun+vähän+vihjataan.+Muistelkaapa+tekin.Mukavaa+päivänjatkoa+kaikille.