Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voimia+ja+pikaista+paranemista!
Kävitkö+testeissä,+vai+mistä+tartuntatautiyksikkö+tiesi+soittaa+päivittäin?
Monelle+meistä+ei+ole+valjennut,+miten+pitäisi+toimia,+jos+kuume+äkkiä+iskee
Meikäläinen+ainakin+on+vain+paneutunut+olemaan+muista+eristyksissä.
08.02.2022 10:36
Monella+ikäihmisellä+on+jo+valmiiksi+heikko+kohtansa,+johon+virus+mielellään+iskee.+Omalla+kohdallani+tiedän,+että+kausiflunssakin+painuu+minulla+helposti+hengityselimiin+ja+yskä+kestää+pari+viikkoa,+niin+että+on+nukkumisesta+tule+mitään.+Toivottavasti+onnistun+kiertämään+koronan.+Pysyttelen+omissa+oloissani+ja+vältän+bussimatkoja+ja+tungoksia.
08.02.2022 08:13
Nyt+senioreitten+on+syytä+ottaa+vakavasti+eristys.+Jos+uusi+variantti+on+vielä+helpommin+tarttuva+kuin+aikaisemmat,+emme+ehkä+pysy+sitä+välttämään.+
Onko+kirjoittajien+joukossa+ketään,+joka+olisi+koronan+sairastanut?+Olisi+helpottavaa+kuulla+mieltä+rauhoittava+kertomus.
08.02.2022 07:17
Häpeällistä,+että+pienimmät+eläkkeet+joutuvat+leikkauksen+kohteeksi.+
Kysyn+kuitenkin+aloittajalta,+miksi+hän+syyttää+hallituksen+toimista+sekä+Kokoomusta+että+PS:ää+?
Hallitus+vastaa+leikkauksista,+ei+oppositio.
Mutta+kysyn+kyllä,+miten+paljon+hyötyä+tästä+leikkauksesta+tulee+olemaan.
07.02.2022 15:57
Luin,+että+tämä+uusi+sortti+ei+tartu+alle+60+v.+kolmesti+rokotettuihin.+He+ovat+turvassa.+
Meikäläiset+sen+sijaan+olemme+edelleen+vaaravyöhykkeessä.+
Taitaa+olla+pelkkää+unelmaa+vain+se+tuttujen+tapaaminen!
07.02.2022 15:28
Saamelaisilla+on+3+eri+kieltä.+Kolttasaamea+puhutaan+vain+Suomessa.+Vasta+viime+vuosina+on+lapsille+julkaistu+saamenkielisiä+kirjoja,+ja+opetusta+on+voitu+kouluissakin+antaa+saamen+kielellä.+En+tiedä,+saavatko+koltat+omalla+kielellään+opetusta,+Paljonko+se+eroaa+toisista+saamenkielistä?
Sinnikkäästi+saamelaiset++ovat+pitäneet+kieltään+elävänä,+vaikka+valtiovalta+on+yrittänyt+kaikin+tavoin+sitä+estää.+Vaikea+ymmärtää,+miksi+sitä+ei+ole+hyväksytty.+Kaikille+on+äidinkieli+tärkeä.++Saamenkieliset+osaavat+toisena+kielenään+kotimaansa+valtakielen.+
Heidän+erilainen+elämäntapansa+joutuu+jatkuvasti+törmäyskurssille+valtaväestön+suunnitelmien+kanssa.+Nyt+on+huolena+poroalueiden+halki+suunniteltu++junarata.
07.02.2022 13:28
Eikö+maailmalle+ole+riittänyt+kahden+vuoden+karanteeni+koronapandemian+vuoksi!
Kyllä+sekin+on+aiheuttanut+paljon+hätää+ja+murhetta+kaikkialla+maailmassa.
Pitääkö+nyt+hämmentää+maailma+sodan+uhalla+Ukrainassa!
On+jätettävä+kohta+uutiset+lukematta,+kun+mitään+myönteistä+ei+enää+uutisoida.
Viikon+kuluttua+puretaan+suuri+osa+rajoituksista.+Opimmekohan+elämään+uudessa+vapaudessa+enää!
Pitää+ihan++suunnitella,+mihin+sitä+käyttäisi.+Haluan+ainakin+tavata+muutamia+hyviä+ystäviäni,+joita+en+pariin+vuoteen+ole+nähnyt.+Toivon+pääseväni+isoon+porukkaan,+jossa+on+paljon+tuttuja+ja+jutun+juurta!+Haluan+lähteä+kaupungille+ja+käydä+muutamassa+näyttelyssä+vakituisen+museokierrosystäväni+kanssa.+Meillä+on+ollut+tapana+käydä+tutustumassa+johonkin+näyttelyyn+ja+mennä+sitten+lounaalle+hyvään+ruokapaikkaan.+Edellisestäkerrasta+on+varmaan+jo++lähes+2++vuotta.+Museokorttikin+menee+vanhaksi,+vaikka+olen+sen+uusinut.+En+vain+ole+tainnut+kertaakaan+sitä+käyttää+sen+jälkeen.+
Uskon,+että+monet+muutkin+lähtevät+liikkeelle,+ja+uusi+aalto+koronaa+on+heti+valmis!
MIhinkäs+se+olisi+hävinnyt.
07.02.2022 13:09
Älä+nyt+ota+juuri+minun+kirjoituksiani+niin+vakavasti.+Eihän+täällä+kukaan+tosissaan,+ole.
Vähän+kevyempi+kirjoitusten+sävy+olisi+tarpeen.
Elämä+on+muutenkin+pelkässä+suossa+tarpomista,+tällä+hetkellä+lumihangessa.
07.02.2022 12:41
Nukahtamiseen+oppiminen+on+työlästä.+Minulta+se+on+vienyt+koko+iän.+Kun+uneen+pääsen,+nukun+kyllä+hyvin,+mutta+nyt+ovat+suonenvedot+alkaneet+herättää+minua+aamuyön+tunteina.+On+pakko+loikata+seisomaan+kouristuneelle+jalalle+ja+uni+ei+sitten+enää+tahdo+palata,+kun+viimein+pääsee+takaisin+lepoasentoon.
Onhan+minulla+troppia,+on+magnesium+ja+on+neuvot+ottaa+suolaa+kielelle.+Jossakin+neuvottiin,+että+pitää+varata++parin+desilitran+verran+suolavettä+yöpöydälle+lasiin.+Mutta++.+.+.
Konstit+on+monet.
Tänäkin+aamuna+oli+reipas+herätys,+kun+molemmat+jalat+kramppasivat.
07.02.2022 06:50
Iltapäivää!
Sunnuntain+hiljaisuus+vallalla.+Ei+ole+menoja,+ei+tulijoita.+Eilistä+ruokaa.
Lumen+tulo+sen+kun+jatkuu.++Tuulikin+tuntuu+vain+yltyvän.
Jos+yhtään+innostuisin,+voisin+syventyä+talviolympialaisiin,+kun+ihan+pronssimitalikin+jo+Suomeen+tuli+hiihdossa.+
Mutta+ei+sytytä.+Myötätuntoni+on+naisten+jääkiekkojoukkueen+puolella+.+Eivät+taida+olla+vielä+kypsiä+kansainvälisiin+turnauksiin.
Mielenosoitus+Eduskuntatalolla+jatkuu.+Se+on+mennyt+ihan+herjan+heitoksi++ja+poliisin+vastustamiseksi.+Turhautunutta+pussikaljaporukkaa.
Ei+suomalainen+tavis+ole+nyrkinheristäjäjoukkoa.++Vaikka+bensa+kallistuisi+kuinka!++Eihän++voi+edes+autolla+paikalle+tulla,+kun+ei+ole+parkkipaikkoja.+
Kävelläkö+sitä+pitäisi!+Ei+nyt+sentään.++:)))
06.02.2022 14:57
Katsopas+You+Tubesta.+Siellä+on+muutamia+pätkiä.
06.02.2022 13:00
Hyvä+neuvo+kateelliselle.+Ruoka+saattaa+jopa+maistua+suomalaisen+mielestä+paremmalta,+kun+on+siihen+tottunut+lapsesta+asti.+
Kaukaa+tulleelle+ruokakin+voi+olla+vaikeaa,+kuten+sää,++kieli,+käytöstavat,+kotoutuminen+ja+muu,+joihin+tulija+ei+kösitänyt+joutuvansa,+kun+pakomatkalle+lähti.
Eikä+perille+päästyään+todellakaan+uskonut,+että+alkuperäisasukkaat+alkaisivat+oitis+kadehtia+hänen+hyvää+onneaan.
04.02.2022 13:07
En+ole+huomannut+koko+tänä+aikana,+että+koronaan+kuolleitten+kansallisuus+olisi+mainittu+eriksen.
Onko+nyt+uusi+käytäntö?
04.02.2022 12:57
Pitäisi+muistaa,+että+ei+ole+tarkoitus,+että+kaikki+muut+nauravat,+mutta+yksi+itkee.
Se+ei+ole+hyvän+huumorin+merkki.
04.02.2022 12:44
Toivottavasti+maistuivat!
04.02.2022 12:41
Minulla+oli+vuosikymmenet+sitten+kuiva+kaksiosainen+teos,+jota+nimitin+unilääkkeekseni.+Se+oli+hidastempoinen+tarina+ajasta,+joka+ei+enää+palaa,+ahdistavasta+30-luvusta,+jolloin+ulospäin+piti+kaiken+näyttää+hyvältä,+eikä+muille+omaa+huonoa+oloa+saanut+paljastaa.+
Luin+kirjaa+varmaan+vuosikausia+kaksi+sivua+kerrallaan,+kun+uni+oli+kaikonnut.+Kyllä+se+aina+auttoi.+En+tiedä+vieläkään,+olenko+koko+kirjan+lukenut,+vaikka+juonen+tiedänkin.+Se+oli+aikanaan+yleinen+puheenaihe,+kun+se+muka+kertoi+tosipohjaisesti+helsinkiläisen+kulttuuriperheen+salaisuuksista.
Olen+aina+vähän+kammonnut+lääkkeitä,+kun+nuorena+ja+ymmärtämättömänä+kuuntelin+jonkun+tietäväisen+puhetta,+että+"ainahan+lääkkeet+myrkkyä+on",+no,+ainakin+sille+taudille,+jota+vastaan+lääke+on+määrätty.+
Mutta+välttelin+troppien+ottamista,+ja+kun+nykyisin+olen+joutunut+vakituiseen+lääkitykseen,+on+ollut+hankalaa+pitää+muistissa+niiden+jokapäiväinen+napostelu.+Pitkin+hampain+olen+nukahtamislääkkeeseenkin+alistunut,+mutta+kuten+aloittajakin+sanoo.,+on+valvominen+vihoviimeistä+yön+hiljaisina+tunteina.
03.02.2022 12:47
Mielenilmaus+Senaatintorilla,+viime+hetkellä!+
Rajoitusten+lopettamisesta+on+jo+päätökset+tehty,+siksi+on+nyt+kiire+kulttuuriväen+rynniä+osoittamaan+mieltään+väärinkohdellun+alansa+puolesta.
Pakkanen++vain+sattui+tälle+päivälle,+niin+että+ei+ainakaan+messinkitorvia+pysty+soittamaan.
Valmistelut+varmaan+ovat+olleet+jo+viikkoja+tekeillä,+joten+onneksi+sulku+ei+loppunut+tänä+viikonloppuna+vielä.+Olisi+jouduttu+tämäkin+tilaisuus+peruuttamaan!
Kyllä+ymmärrän+monien+alojen+murheet.+Kiristykset+olisivat+ehkä+pelastaneet+jotain,+jos+ohjeet+olisivat+pysyneet+ihmisten+mielissä,+mutta+nykyinen++suuntaus+on,+että+kaikkia+sääntöjä+vastaan+noustaan+kapinaan,+eikä+se+oli+iästä+kiinni.+
Rokotusvastaisuuskin+on+yhä+vain+lisääntynyt,+ja+muutamat+haastatellut+hoitoalan+ihmisetkin+mieluummin+jäävät+palkattomalle+vapaalle+kuin+ottavat+rokotukset.
Toivottavasti+mielenosoittajien+puheissa+tulee+tämäkin+puoli+esiin.+Yhteistoiminnalla+kaikki+sujuu+parhaiten.
03.02.2022 12:33
Meneehän+se+yö+valvoessakin.+En+koe+sitä+pelottavana,+mutta+väsyttävänä+kyllä.+Viime+vuosina+ole+n+käyttänyt+nukahtamispilleriä,+koska+sen+avulla+saan+monen+tunnin+unen.+Olen+niin+varovainen+lääkkeeni+kanssa,+että+leikkaan+pillerin+4+osaan+ja+nielen++vain+murusen,+koska+osaan+kyllä+nukkua,+kunhan+alkuun+pääsen.+Unta+riittää+n.+6+h,+ja+päivän+mittaan+väsy+iskee,+usein+ruuan+päälle,+niin+että+nukun+päiväunet.+
Se+koko+yön+valvominen+menee+usein+sillä+tavoin,+että+vaivun+koiranuneen,+joka+karisee+pienimmästäkin+äänestä+tai+liikahtamisesta.+Välillä+itsekin+ajattelen,+että+nyt+varmaan+nukun,+kun+ajatukset+hajoavat+ja+olen+näkevinäni+unia,+mutta+mikä+tahansa+häiriö+keskeyttää+levon.+On+täydestä+rentoutumisesta+kuitenkin+hyötyä,+ja+aamuyön+tunteina+se+uni+sitten+saattaa+äkkiä+tulla.
Rauhallista+unta+sinulle.+Eläkeläisellä+on+lupa+nukkua+silloin+kun+uni+tulee.
03.02.2022 07:25
Kiirettä+tässä+on+kaikilla+näköjään+ollut.+
Minulla+on+tämä+aamu+mennyt+pokkaa+pitäessä.+Siinä+käytiin+tällä+kertaa+ratsastamassa,+ja+tunsin+itseni+Haijasintiksi+kertaheitolla.
Nuoruudessani+oli+kylässä+talossa,+jossa+harrastettiin+ratsastusta,+ja+minutkin+kammettiin+hevosen+selkään.+Kysyin+kuin+H.+miten+tämä+käynnistyy.+"Kantapäillä".+No+yritin,+mutta+ei+heppa+hievahtanutkaan.+"Napauta+kunnolla"+sanoivat+asiantuntijat.+Naps.++-++No,+siinäpä+sitten++täyttä+laukkaa+pihalta+aitan+ympäri+tielle,+tukka+hulmuten.+Muut+juoksujalkaa+perässä.+Löysivät+meidät+niityltä,+jonne+ratsu+oli+minut+kiidättänyt+ojan+yli+loikkaamalla.++Heppa+söi+apilaa,+ja+minä+naurusta+hervottomana+makasin+sen+kaulalla.
"Ajatella",++sanoi+ystävättäreni,+"En+ole+ikinä+oppinut+lentolaukkaa,+ja+sinulta+se+sujui+ensi+yrittämällä."+
Kuinka+lähellä+sydäntäni+Haijasintti+onkaan.
Näin+sitä+ihminen+elää+muistoissansa,+kun+vähän+vihjataan.+
Muistelkaapa+tekin.
Mukavaa+päivänjatkoa+kaikille.
02.02.2022 11:16
Ei+tietenkään.+Siihen+aikaan+mentiin+lihakauppaan+ja+valittiin+tiskistä+lihapala,+ja+pyydettiin,+että+kauppias+jauhaisi+sen+jauhelihaksi.
31.01.2022 13:21
36 / 85